Wat voor (globaal) plan doel je dan op?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar het idee van een terugkeerhub zelf zou ik alleen een goed idee vinden als daar globaal een plan is en niet alleen 'we sturen mensen op en kijk maar wat je doet'.
Het kan jouw punt wel niet zijn, maar het is een cruciaal verschil. Je mag natuurlijk miljarden besteden aan opvanglocaties aan Oeganda als je dat wilt. Mensen vanuit elke willekeurig land zo maar naar Oeganda sturen tegen hun wil daarentegen is een heel ander verhaal. Daarbij maakt het verder weinig uit of ze een procedure starten, uitgeprocedeerd zijn, ongewenst of wat dan ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Beetje makkelijk scoren, want dat was het punt uiteraard niet. Het ging hier om het exporteren van onze problemen naar ontwikkelingslanden. Waarom is grondstofdelving dan een kleiner probleem dan een opvanglocatie?
7 minuten wachten leek me wel lang genoeg andersquote:
We weten ondertussen dat als Wilders of een pvv minister iemand op straat zou neerschieten dat de CU een mvw niet zou steunenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:45 schreef Lichtloper het volgende:
Ik zit nu trouwens naar de podcast van Dijkhoff en Segers te luisteren over het Oeganda plan. De mening van Dijkhoff is niet verrassend, maar ook Segers heeft er principieel geen bezwaren tegen. Hij stoort zich wel dat het plan nog niet uitgewerkt of doordacht is. De podcast zit achter een betaalmuur, dus even een kleine quote van Segers:
Dit is uitzetting, jij gaf in het begin al even aan dat het best effectief zou kunnen zijn dat mensen denken: "oeh, moet ik naar Oeganda, ok dan ga ik wel meewerken". Want wij ergeren ons allemaal, van links tot rechts, aan uitgeprocedeerde asielzoekers, die dan ook nog eens een keer voor overlast zorgen. Hoe links de burgemeester ook is, iedereen vindt dat vreselijk. Dan zou dit een stuk achter de deur kunnen zijn. Tegelijkertijd is dit ook een PR-stunt, is dit ook ondoordacht.
Ben ik met hem eens
Segers is altijd een rechtse vent geweest, ook ten aanzien van de Islam en beiden zijn nu OTTO Workforce lobbyisten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:45 schreef Lichtloper het volgende:
Ik zit nu trouwens naar de podcast van Dijkhoff en Segers
Haha ja dat jij in alles een kapitalistisch complot van het grootkapitaal ziet weet ik, maar ik herinner me Segers toch niet als een rabiate vreemdelingenhater.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Segers is altijd een rechtse vent geweest, ook ten aanzien van de Islam en beiden zijn nu OTTO Workforce lobbyisten.
Segers heeft idd altijd iets aan de rechterkant van de CU gezeten (maakt hem niet per sé rechts), al heeft hij ook meegeschreven aan het behoorlijk linkse nieuwe visiestuk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Segers is altijd een rechtse vent geweest, ook ten aanzien van de Islam en beiden zijn nu OTTO Workforce lobbyisten.
Hij lobbyt bij Otto trouwens, niet voor Otto. Al is hij in dienst van Otto zelf. Hij moet zorgen voor betere huisvesting voor arbeidsmigranten en voor dat uitzendbureaus de terugkeer van arbeidsmigranten regelen als die geen baan meer hebben. Wat je daar tegen kan hebben is me een raadsel, lijkt me eigenlijk een enorm goed streven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom in Ghana, Zuid-Afrika en niet in Italië of Griekenland?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Segers heeft idd altijd iets aan de rechterkant van de CU gezeten (maakt hem niet per sé rechts), al heeft hij ook meegeschreven aan het behoorlijk linkse nieuwe visiestuk.
Maar opvang regelen in andere landen zijn ook genoeg andere politici voor. Ik zou ook niet echt een probleem hebben met goede opvangkampen, met genoeg ruimte, eten, scholing, activiteiten, in Ghana of Zuid-Afrika. Ook Klaver gaf dat gewoon aan met de opmerking dat niemand een bezwaar heeft als het juridisch allemaal kan. Alleen weten we allemaal dat een goede opvang, met al die genoemde zaken, in een land zonder dictator waar het Internationaal Strafhof onderzoek naar doet, een utopie is.
Hij startte de discussie tegen het salafisme op, dat neemt @Klopkoek hem blijkbaar kwalijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Haha ja dat jij in alles een kapitalistisch complot van het grootkapitaal ziet weet ik, maar ik herinner me Segers toch niet als een rabiate vreemdelingenhater.
https://nos.nl/artikel/25(...)er-terugkeervoorstelquote:Ugandese minister: niet gesproken met minister Klever over terugkeervoorstel
De Ugandese minister van Buitenlandse Zaken, Jeje Odongo, zegt dat hij niet met minister Klever voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp heeft gesproken over het opvangen van uitgeprocedeerde asielzoekers.
Ook prima. Al is van Griekenland bekend dat ze mensenrechten schenden bij asielzoekers, dus dan moet er wel een onafhankelijke controle op: https://www.doorbraak.eu/(...)en-naar-griekenland/quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom in Ghana, Zuid-Afrika en niet in Italië of Griekenland?
Klever schijnt daarna doorgereisd te zijn naar Nigeria voor een gesprek over een lucratieve handelsdeal met een prins.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Man man man, het verhaal wordt nog veel mooier:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)er-terugkeervoorstel
![]()
Zulke leugens kunnen wat mij betreft wel MvW waardig zijn, ze heeft zichzelf totaal onbetrouwbaar getoond. Lijkt me erger dan Zijlstra zijn leugen over Poetin.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
Viel mij gewoon op dat er bij dit soort initiatieven altijd naar Afrika gekeken wordt, terwijl de meeste asielzoelers daar niet vandaan komen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook prima. Al is van Griekenland bekend dat ze mensenrechten schenden bij asielzoekers, dus dan moet er wel een onafhankelijke controle op: https://www.doorbraak.eu/(...)en-naar-griekenland/
Pff. En het verbaast me eigenlijk ook niet eens.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
Dat zijn landen die je kunt overhalen met miljarden natuurlijk. Pakweg Qatar zal niet zo snel iets doen voor geld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Viel mij gewoon op dat er bij dit soort initiatieven altijd naar Afrika gekeken wordt, terwijl de meeste asielzoelers daar niet vandaan komen.
Ja ok, nu is het wel klaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
Wedden dat Klever gewoon mag blijven zitten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:08 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja ok, nu is het wel klaar.
Zijlstra moest weg om een dergelijk verzinsel, ik denk dat de tijd voor een ontslagronde of tenminste disciplinaire acties en curatele ook hier nu wel begint aan te breken.
Bovendien was het sowieso weer een PVV opzetje om Schoof te tackelen: niet informeren, relevantie niet PVV departementen als BuZa en justitie niet meenemen.
Nou ja, dat men ze buiten de EU wil hebben lijkt me nog wel vrij logisch en landen als Griekenland en Italië staan zelf ook helemaal niet te springen om uitgeprocedeerde asielzoekers uit andere EU landen op te gaan vangen. Het hoeft ook niet per se Afrika te zijn, want Italië heeft bijvoorbeeld ook een deal met Albanië gesloten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Viel mij gewoon op dat er bij dit soort initiatieven altijd naar Afrika gekeken wordt, terwijl de meeste asielzoelers daar niet vandaan komen.
Klever ís beleid, daar hoeft dus ook niet over onderhandeld te worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Klever vandaag nog terugroepen uit Afrika, idd. Voor ze meer schade aan richt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:08 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja ok, nu is het wel klaar.
Zijlstra moest weg om een dergelijk verzinsel, ik denk dat de tijd voor een ontslagronde of tenminste disciplinaire acties en curatele ook hier nu wel begint aan te breken.
Bovendien was het sowieso weer een PVV opzetje om Schoof te tackelen: niet informeren, relevantie niet PVV departementen als BuZa en justitie niet meenemen.
Ook dat zie ik niet gebeuren, de enige actie die Schoof laat zien is een beetje murmelen over innovatieve ideeën.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klever vandaag nog terugroepen uit Afrika, idd. Voor ze meer schade aan richt.
Moet Schoof ook niet doen, maar de Kamer. Zal idd ook niet lukken, maar is wel de enige logische reactie. Maar zet NSC maar eens voor het blok.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ook dat zie ik niet gebeuren, de enige actie die Schoof laat zien is een beetje murmelen over innovatieve ideeën.
True, maar ik bedoel meer dat een stevig in zijn schoenen staande premier hier wel ferm afstand van zou nemen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moet Schoof ook niet doen, maar de Kamer. Zal idd ook niet lukken, maar is wel de enige logische reactie. Maar zet NSC maar eens voor het blok.
Ja, helaas is de omschrijving die ik eerder al gaf wel echt accuraat: hij is het minst populaire jongetje van de klas die een klasseproject mag leiden, maar aan niemand durft te vragen wat ze aan het doen zijn en natuurlijk ook niemand durft te corrigeren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
True, maar ik bedoel meer dat een stevig in zijn schoenen staande premier hier wel ferm afstand van zou nemen.
Schoof ziet zichzelf vooral als een procesbegeleider, heb ik het idee. Hij zit de ministerraad voor, zorgt dat de agenda tijdig gevuld wordt, pakt internationaal zijn eigen taken op. Maar het regeren laat hij verder aan de ministers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
True, maar ik bedoel meer dat een stevig in zijn schoenen staande premier hier wel ferm afstand van zou nemen.
En dat werkt misschien met een groep ervaren topministers, maar niet met deze groep. Mensen als Klever en Faber, of de zwalkende Chris Jansen rondom emissieloze zones, hebben iemand nodig die er bovenop zit om te voorkomen dat ze schade aanrichten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Schoof ziet zichzelf vooral als een procesbegeleider, heb ik het idee. Hij zit de ministerraad voor, zorgt dat de agenda tijdig gevuld wordt, pakt internationaal zijn eigen taken op. Maar het regeren laat hij verder aan de ministers.
Heeft zij geclaimd met hem specifiek hier over te praten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
![]()
Met capabele ministers had dat wellicht kunnen werken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Schoof ziet zichzelf vooral als een procesbegeleider, heb ik het idee. Hij zit de ministerraad voor, zorgt dat de agenda tijdig gevuld wordt, pakt internationaal zijn eigen taken op. Maar het regeren laat hij verder aan de ministers.
Ja. Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heeft zij geclaimd met hem specifiek hier over te praten?
Het blijkt voor dit kabinet nogal ingewikkeld om de vragen op de juiste plek te stellen hè. Dus je weet het niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?
Haha ja je moet niet uitsluiten dat ze het aan Von der Leyen gevraagd heeftquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het blijkt voor dit kabinet nogal ingewikkeld om de vragen op de juiste plek te stellen hè. Dus je weet het niet.
Heb je daar een bron voor? Ik kon het niet vinden.quote:
Dat is dan ook zo, dat zegt de minister zelf:quote:Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?
quote:Tegen de NOS zei Odongo na afloop van zijn ontmoeting met Klever open te staan voor de discussie om mensen te helpen. Ook nu wijst hij het plan niet af.
Segers ging veel verder dan dat. Dat weet jij ook wel. Hebben zelfs brieven in de Trouw en Nederlands Dagblad over gestaan. Moet ik dit gaan opzoeken? Op Twitter heeft Segers hele instemmende discussies over de islam gehad met Wierd Duk - dan weet je het wel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij startte de discussie tegen het salafisme op, dat neemt @:Klopkoek hem blijkbaar kwalijk.
Het is de enige functionaris van de Oegandese regering die ze gesproken heeft. En blijkbaar niet hierover. Wat ze wel zei.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik kon het niet vinden.
[..]
Dat is dan ook zo, dat zegt de minister zelf:
[..]
Ga je nog met een bron komen of blijft het hierbij?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is de enige functionaris van de Oegandese regering die ze gesproken heeft. En blijkbaar niet hierover. Wat ze wel zei.
Bron is haar uitspraken op die persconferentie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ga je nog met een bron komen of blijft het hierbij?
Dat lijkt me een rampzalig plan, dus waarom ik hierbij gesleept wordt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
L
Dat @:Lichtloper fan is van Klaas Dijkhoff snap ik wel. Deze vent kwam ooit met het plan om allochtonen dubbel zo zwaar te straffen voor hetzelfde delict (welke wijken daarvoor in aanmerking moesten komen zou mede moeten afhangen van het percentage migranten).
Een eersteklas racist. Formele klassenjustitie en apartheid.
Wat zijn die uitspraken en waar kan ik die vinden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bron is haar uitspraken op die persconferentie.
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helaas is de omschrijving die ik eerder al gaf wel echt accuraat: hij is het minst populaire jongetje van de klas die een klasseproject mag leiden, maar aan niemand durft te vragen wat ze aan het doen zijn en natuurlijk ook niemand durft te corrigeren.
Valt me wel erg van hem tegen, als directeur-generaal van de AIVD of NCTV heb je toch wel leidinggevende capaciteiten, zou je zeggen.
Waarom de opvang uitbesteden als je het ook zelf kan doen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Segers heeft idd altijd iets aan de rechterkant van de CU gezeten (maakt hem niet per sé rechts), al heeft hij ook meegeschreven aan het behoorlijk linkse nieuwe visiestuk.
Maar opvang regelen in andere landen zijn ook genoeg andere politici voor. Ik zou ook niet echt een probleem hebben met goede opvangkampen, met genoeg ruimte, eten, scholing, activiteiten, in Ghana of Zuid-Afrika. Ook Klaver gaf dat gewoon aan met de opmerking dat niemand een bezwaar heeft als het juridisch allemaal kan. Alleen weten we allemaal dat een goede opvang, met al die genoemde zaken, in een land zonder dictator waar het Internationaal Strafhof onderzoek naar doet, een utopie is.
En gewoon geen politieke ervaring. Met een type als Plasterk was het vast ook een drama geworden, maar die had zich wel beter staande gehouden in debatten. En had veel beter aangevoeld hoe bepalend beeldvorming kan zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom de opvang uitbesteden als je het ook zelf kan doen?
Hij had wat kunnen weten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...
Heb je nog een link naar die persconferentie ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.
Dat hij een vleugellamme premier zou zijn bij de gratie van Wildersquote:
Nou ja, dat hadden ze ook gewoon moeten doen, maar een VVD en NSC wilden nog een beetje de schijn op houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin bijna te denken dat je Wilders ook gewoon premier had moeten maken, een extra opperclown had ook niet veel meer uitgemaakt. En je had 'm meteen de wind uit de zeilen genomen om van de zijkant te kunnen blijven manipuleren...
Maar dat is hij niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hij een vleugellamme premier zou zijn bij de gratie van Wilders
okquote:
https://www.ad.nl/politie(...)-in-afrika~a149349c/quote:Klever oppert voor de camera's dat Oeganda mogelijk in Nederland afgewezen asielzoekers kan opvangen, in ruil voor een vergoeding: ,,Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terugkeren naar hun land van herkomst. We hebben een lange relatie met Oeganda en het is een gastvrij land, ze vangen 1,7 miljoen vluchtelingen op. Dus het is zeker de moeite waard om het uit te zoeken. Maar de bal ligt hier echt bij asielminister Faber.”
Gevraagd om een toelichting meldt de woordvoerder van PVV-minister Klever dat het om een plan ‘in een heel pril stadium’ gaat: ,,Er moet eerst worden uitgezocht wat de wensen van Oeganda en Nederland zijn en wat juridisch mogelijk en wenselijk is. Maar het is het waard om verder te onderzoeken, samen met collega Faber.’’
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En gewoon geen politieke ervaring. Met een type als Plasterk was het vast ook een drama geworden, maar die had zich wel beter staande gehouden in debatten. En had veel beter aangevoeld hoe bepalend beeldvorming kan zijn.
Heb je nog een link naar die persconferentie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?
Al gaat het hier niet om beeldvorming, het gaat er om dat zijn ministers volledig aan het freewheelen zijn. Ze zwalken ook heen en weer. Faber met haar bordjes en andere onzin, Klever hier nu mee, Jansen met zijn gezwalk rondom emissieloze gebieden (daar hebben ondernemers veel last van), Wiersma met haar weigering beleid te maken waar de boeren echt vanuit kunnen gaan. Dat is geen beeldvorming, dat is gewoon echt gepruts waar Nederland schade door lijdt.
Denk dat hij dan allang het staatsnoodrecht had uitgeroepen, de NSC allang de daaropvolgende goedkeuringswet had afgewezen en het kabinet al was gevallenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin bijna te denken dat je Wilders ook gewoon premier had moeten maken, een extra opperclown had ook niet veel meer uitgemaakt. En je had 'm meteen de wind uit de zeilen genomen om van de zijkant te kunnen blijven manipuleren...
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleemquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.
Eens. Maar dat gaat over asielzoekers in de procedure, als uitgeprocedeerde asielzoeker heb je eigenlijk geen recht meer op een verblijf in een asielzoekerscentrum. Maar een andere opvang hebben we ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleem
Daarom is de spreidingswet ook een goed idee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleem
Die kwam al voorbij. En zie ook de post van Bluesdude. In de basis heeft Klever niet gezegd dat ze concreet gesproken heeft over het plan met de Oegandese minister.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:10 schreef Perrin het volgende:
Treurig hoe we als land zijn afgegleden in zo'n korte tijd.
[ x ]
Gedeeltelijk mee eens. Ik denk dat de aanpak van het staatsnoodrecht wel echt gepruts is, dat gaat inhoudelijk gewoon niet goed. Hetzelfde met het afschieten van de stikstofplannen van de provincies voordat je zelf iets beters hebt. Ook gepruts.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?
Al gaat het hier niet om beeldvorming, het gaat er om dat zijn ministers volledig aan het freewheelen zijn. Ze zwalken ook heen en weer. Faber met haar bordjes en andere onzin, Klever hier nu mee, Jansen met zijn gezwalk rondom emissieloze gebieden (daar hebben ondernemers veel last van), Wiersma met haar weigering beleid te maken waar de boeren echt vanuit kunnen gaan. Dat is geen beeldvorming, dat is gewoon echt gepruts waar Nederland schade door lijdt.
Het probleem is dat mensen die uitgeprocedeerd zijn en dus geen enkel recht hebben om hier te verblijven, niet het land uitgezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er worden aan de lopende band uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitgezet. Geboeid en alles door de marechaussee op het vliegtuig gezet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen die uitgeprocedeerd zijn en dus geen enkel recht hebben om hier te verblijven, niet het land uitgezet kunnen worden.
Je kunt ze het land wel uitzetten, maar dan moeten ze een ander land in en daar houden onze juridische mogelijkheden gewoon op. Want het ligt niet aan de asielzoeker dat hij of zij niet terug kan, het ligt aan het land dat ze op moet nemen. En we kunnen andere landen moeilijk dwingen om iemand binnen te laten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen die uitgeprocedeerd zijn en dus geen enkel recht hebben om hier te verblijven, niet het land uitgezet kunnen worden.
Ongeveer de helft van de uitgeprocedeerden ja (iets minder nog, uit mijn hoofd). Het probleem is die andere helft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden aan de lopende band uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitgezet. Geboeid en alles door de marechaussee op het vliegtuig gezet.
Wat stel je voor dat we met die mensen doen dan? In de zee gooien ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van de uitgeprocedeerden ja (iets minder nog, uit mijn hoofd). Het probleem is die andere helft.
Wel een heftig probleem die 10 man. Eigenlijk zou je een heel ministerie aan rijksambtenaren en een leger aan adviseurs moeten zetten om dit probleem op te lossenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Doorgaans als je zo'n ballonnetje oplaat heb je minstens er even over gesproken met de partij die je je ongewenste spullen in de schoenen schuift.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-in-afrika~a149349c/
Klever zegt hier niet dat ze met een Oegandese minister gesproken heeft over vanuit Nederland vrijwilligers of gevangenen deporteren naar Oeganda.
Het was dus haar idee wat ze oppert, maar er is geen plan met Oeganda
En ze dan in de gevangenis zetten. Lekker goedkoopquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
Of illegaliteit strafbaar stellen maar dat mag niet van het Europees hof
Ik denk dat een hoop mensen dat een goed idee zouden vinden, jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat we met die mensen doen dan? In de zee gooien ofzo?
Het heeft vooral helemaal geen zin.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
En wat zou je daarmee opschieten dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:24 schreef Origami94 het volgende:
Misschien kunnen we ze te werk stellen in een kamp.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen dat een goed idee zouden vinden, ja
Heb je als werkgever meer macht over zequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat zou je daarmee opschieten dan?
Zoals eerder vandaag gezegd:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
In zee gooien valt daar ook onder. Wilde ik eerst ook noemen, maar het algemenere "vermoorden" leek me afdoende om de lading te dekken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Wat er gezegd wordt is: mensenrechten gelden ook voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Dan stuur je ze als land niet willens en wetens naar een "hub"in een land met een zéér slechte reputatie op dat gebied.
Ook voor uitgeprocedeerde asielzoekers ben je als land waar ze asiel hebben aangevraagd (doch niet verkregen) nog gewoon verantwoordelijk. Je kunt uitgeprocedeerden (zeer terecht) ook niet langdurig opsluiten, vermoorden of wat dan ook dat tegen de mensenrechten ingaat.
Het gaat wel om iets meer dan 10 man, in 2022 zijn bijvoorbeeld eindelijk 375 uitgeprocedeerde Marokkanen teruggestuurd. Hoeveel uitgeprocedeerde asielzoekers er precies in Nederland op straat wonen weet niemand. Maar het zijn eigenlijk vaak heel schrijnende gevallen: ze kunnen nergens meer heen, hebben nergens recht op en zijn afhankelijk van bedelen, daklozenopvang of bed-bad-brood.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wel een heftig probleem die 10 man. Eigenlijk zou je een heel ministerie aan rijksambtenaren en een leger aan adviseurs moeten zetten om dit probleem op te lossen
Dit is niet helemaal waar hè? Dat ze geen misdaad gepleegd hebben ben ik met je eens, maar er zitten nogal wat afgewezen asielzoekers tussen die voordat ze vertrokken ook al wisten dat ze hier kansloos waren. Vooral uit de landen die het hardste tegenwerken, zoals Marokko en Algerije.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:
want deze mensen hebben niks verkeerd gedaan en zitten buiten hun schuld in een hele nare situatie.
Ach, het gaat al maanden over niks anders dan asielzoekers. Een hoger doel voor een PVV'er bestaat bijna niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
Toch bijzonder dat er inmiddels geen dag voorbij gaat zonder geklungel van een van de PVV-bewindslieden. En Schoof wordt natuurlijk ook in verlegenheid gebracht door de uitlatingen van Klever. Die schaart zich doodleuk vol enthousiasme achter een plan waarvan ze in Uganda totaal geen weet hebben.
Lekker bezig.
Okay, dus dan heeft ze ook niet gelogen. Maar zon willekeurige brainfart kun je toch moeilijk een plan noemen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kwam al voorbij. En zie ook de post van Bluesdude. In de basis heeft Klever niet gezegd dat ze concreet gesproken heeft over het plan met de Oegandese minister.
Dat is achterhaalde info.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar hè? Dat ze geen misdaad gepleegd hebben ben ik met je eens, maar er zitten nogal wat afgewezen asielzoekers tussen die voordat ze vertrokken ook al wisten dat ze hier kansloos waren. Vooral uit de landen die het hardste tegenwerken, zoals Marokko en Algerije.
Heerlijk, iedereen heeft het over je obsessie. Hoeft verder geen land bestuurd te worden ofzo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het gaat al maanden over niks anders dan asielzoekers. Een hoger doel voor een PVV'er bestaat bijna niet.
Wat trouwens een leuk detail is; als het over opvang in de regio gaat ligt Europa (en zelfs Noord Europa) dichter bij Marokko en Algerije dan dat Oeganda dat doet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar hè? Dat ze geen misdaad gepleegd hebben ben ik met je eens, maar er zitten nogal wat afgewezen asielzoekers tussen die voordat ze vertrokken ook al wisten dat ze hier kansloos waren. Vooral uit de landen die het hardste tegenwerken, zoals Marokko en Algerije.
Zoals ik al eerder zei, het is Nawijn, Heinsbroek en Bomhoff all over again. De 'proefballonnetjes' vliegen je weer om de oren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Okay, dus dan heeft ze ook niet gelogen. Maar zon willekeurige brainfart kun je toch moeilijk een plan noemen.
Ze bedenkt dus iets, kan werkelijk alles zijn, dat wordt door de NOS gepresenteert als kabinetsbeleid. Maar eigenlijk kon het net zo goed een willekeurige showerthought zijn? Want er is met niemand over gesproken.
De NOS spreekt in hun item over nog geen deal, maar er was dus niet eens een gesprek over de mogelijkheid tot een deal te komen?
Dat lijkt me ook niet de hele waarheid, ze is toch niet randomly in Oeganda? Of had ze als ze in een andere Afrikaans land was geweest geopperd dat ze daar onze uitgeprocedeerden wel op kunnen vangen?
Als hun land ze weer terug zou nemen was er geen enkel probleem en daar hebben ze geen schuld aan. Wel eens dat ze deels bewust een kansloze poging hebben gedaan. Maar ik denk dat ook geen Algerijn of Marokkaan het hier leven van bed-bad-brood verkiest boven teruggestuurd worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets anders kunnen ze niet. Totaal geen kaas gegeten van besturen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, het is Nawijn, Heinsbroek en Bomhoff all over again. De 'proefballonnetjes' vliegen je weer om de oren.
Ja, ik denk dat die oude 44% met de medewerking van Marokko en Algerije wel eens veel hoger kan zijn geworden. Want dat onderzoek kwam van voordat die landen mee gingen werken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Algerije werkt tegenwoordig ook (beter) mee lees ik: https://www.raadvanstate.(...)et%20naar%20Algerije.
en
https://www.telegraaf.nl/(...)en-uitgeprocedeerden
Maar Marokko en Algerije werken tegenwoordig weer meequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat trouwens een leuk detail is; als het over opvang in de regio gaat ligt Europa (en zelfs Noord Europa) dichter bij Marokko en Algerije dan dat Oeganda dat doet.
Nou, precies dit dus. Dat is wat mij eigenlijk nog het meeste stoort. Je krijgt de indruk - en daar werkt dit kabinet hard aan mee - dat asiel het enige thema is dat er toe doet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het gaat al maanden over niks anders dan asielzoekers. Een hoger doel voor een PVV'er bestaat bijna niet.
Vandaar de TT van dit topicquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, het is Nawijn, Heinsbroek en Bomhoff all over again. De 'proefballonnetjes' vliegen je weer om de oren.
Ja ik zat ook al te kijken. Syrie is 1500 kilometer dichter bij Nederland dan bij Oeganda.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat trouwens een leuk detail is; als het over opvang in de regio gaat ligt Europa (en zelfs Noord Europa) dichter bij Marokko en Algerije dan dat Oeganda dat doet.
Schandalig. Het is niks minder dan wanbestuur. Totaal stuurloos.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, precies dit dus. Dat is wat mij eigenlijk nog het meeste stoort. Je krijgt de indruk - en daar werkt dit kabinet hard aan mee - dat asiel het enige thema is dat er toe doet.
Staken we met z'n allen maar net zoveel aandacht in de woningnood, de vergrijzing en alle bijbehorende uitdagingen, de stikstofproblematiek, klimaatverandering, onderwijs en innovatie.
Dat zijn onderwerpen die voor mij een stuk relevanter zijn. Asiel is absoluut een thema, maar we moeten de urgentie ook niet overdreven. Hier twee kilometer verder zit een azc waar 800 mensen verblijven. Ik zie die lui zelden tot nooit, laat staan dat ik er last van heb.
En die dan ook dezelfde slaapkamer delen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij Otto moet ik altijd denken aan 5 Poolse arbeiders gepropt in een Kia Picanto of Opel Karl, die je met 120 km per uur voorbij komen.
Op dit moment is Geert gewoon de slimste politicus van het speelveld. Alle anderen lopen vol in het mes. Hij heeft er in de campagne succesvol voor gezorgd dat half Nederland dacht dat de asielcrisis (sic) het grootste probleem was dat voor ons lag, en ook de onderliggende oorzaak van andere problematiek. En nu zijn kabinet er eenmaal zit doet hij dat nog eens dunnetjes over.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, precies dit dus. Dat is wat mij eigenlijk nog het meeste stoort. Je krijgt de indruk - en daar werkt dit kabinet hard aan mee - dat asiel het enige thema is dat er toe doet.
Staken we met z'n allen maar net zoveel aandacht in de woningnood, de vergrijzing en alle bijbehorende uitdagingen, de stikstofproblematiek, klimaatverandering, onderwijs en innovatie.
Dat zijn onderwerpen die voor mij een stuk relevanter zijn. Asiel is absoluut een thema, maar we moeten de urgentie ook niet overdreven. Hier twee kilometer verder zit een azc waar 800 mensen verblijven. Ik zie die lui zelden tot nooit, laat staan dat ik er last van heb.
Ik mag hopen dat we die andere onderwerpen wat serieuzer aanpakken. Ja nu ligt alle aandacht op migratie, maar er wordt toch letterlijk niets bereikt? De meest idiote hersenscheten zijn plannen. Er ligt nog altijd helemaal niets aan wetten of concrete ideeën.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onzin, Wilders laat zien de domste politicus van het speelveld te zijn. Hij heeft alle aandacht op zijn onderwerp en bereikt totáál niets.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dit moment is Geert gewoon de slimste politicus van het speelveld. Alle anderen lopen vol in het mes. Hij heeft er in de campagne succesvol voor gezorgd dat half Nederland dacht dat de asielcrisis (sic) het grootste probleem was dat voor ons lag, en ook de onderliggende oorzaak van andere problematiek. En nu zijn kabinet er eenmaal zit doet hij dat nog eens dunnetjes over.
Het is een trieste constatering, maar eigenlijk was Rutte de enige die er tegenop gewassen was.
Jouw denkfout is dat het doel van Wilders is om iets te bereiken op een of ander beleidsterrein. Dat is niet zo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onzin, Wilders laat zien de domste politicus van het speelveld te zijn. Hij heeft alle aandacht op zijn onderwerp en bereikt totáál niets.
Alle aandacht op je onderwerp heeft alleen nut als je daar vervolgens ook wat mee bereikt. Wat dat betreft is dit een gift voor de hele oppositie. Gratis scoren.
Klopt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jouw denkfout is dat het doel van Wilders is om iets te bereiken op een of ander beleidsterrein. Dat is niet zo.
Mijn denkfout is hoogstens dat ik verwacht dat kiezers hem af gaan rekenen hierop. Duidelijker kun je als politicus toch niet laten zien dat je nooit iets gaat bereiken. Dan dat je als grootste partij, met maandenlang alle aandacht op je ene issue. En dan met een kamermeerderheid van 100 zetels die op dat issue wil handelen niet eens de kleinste verbetering kunt brengen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jouw denkfout is dat het doel van Wilders is om iets te bereiken op een of ander beleidsterrein. Dat is niet zo.
Elke keer dat Wilders ook maar enige kans heeft gekregen om te regeren is al snel gebreken dat zijn totaalobsessie met asielmigratie en moslims het enige is wat er toe doet. En eerlijk is eerlijk, voor een groot deel van z'n achterban is dat ook het enige wat telt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar dat is denk ik geen 37 zetels PVV maar weer gewoon zo rond de 20 zoals meestal. En dat type PVV is ook niet de partij die een coalitie weet te regelen met partijen als VVD en NSC. Nouja NSC laat natuurlijk dagelijks zien niks waard te zijn maar dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Elke keer dat Wilders ook maar enige kans heeft gekregen om te regeren is al snel gebreken dat zijn totaalobsessie met asielmigratie en moslims het enige is wat er toe doet. En eerlijk is eerlijk, voor een groot deel van z'n achterban is dat ook het enige wat telt.
Ja, dat doen ze immers al een jaar of twintig. Vrij belachelijk als je het mij vraagt, maar helaas de realiteit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Schat jij in dat kiezers werkelijk genoegen nemen met deze show?
Ik denk dat je onderschat hoezeer mensen de schuldvraag kunnen externaliseren en projecteren. Deze hele stroming is niets anders gewend dan de verantwoordelijkheid op een externe entiteit af te wentelen. Krijgen ze het niet voor elkaar om een crisis uit te roepen? Dat ligt aan anderen. Was dat gelukt, dan was alles fantastisch geweest, maar het ligt nu aan andere politieke partijen, rechterlijke machten en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn denkfout is hoogstens dat ik verwacht dat kiezers hem af gaan rekenen hierop. Duidelijker kun je als politicus toch niet laten zien dat je nooit iets gaat bereiken. Dan dat je als grootste partij, met maandenlang alle aandacht op je ene issue. En dan met een kamermeerderheid van 100 zetels die op dat issue wil handelen niet eens de kleinste verbetering kunt brengen.
Schat jij in dat kiezers werkelijk genoegen nemen met deze show? Ik denk dat zelfs Wilders adepten thuisblijven als het eindelijk bij ze indaalt wat er daadwerkelijk gebeurt.
Het is inderdaad het hoofdthema, dat moet toch geen verrassing zijn? Ik snap dat de media heel hard heeft geprobeerd dat te negeren, maar daar trap je toch niet in?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze twee zinnen spreken elkaar tegen. Ze hebben wel schuld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als hun land ze weer terug zou nemen was er geen enkel probleem en daar hebben ze geen schuld aan. Wel eens dat ze deels bewust een kansloze poging hebben gedaan.
Dat maakt het counteren van dit soort stromingen ook zo lastig. Want er ontstaat op deze manier een cirkelredenering. De asielagenda van de PVV kan nooit falen. De partij is immers van goede wil, het zijn ambtenaren, Brussel of coalitiegenoten die dwarsliggen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer mensen de schuldvraag kunnen externaliseren en projecteren. Deze hele stroming is niets anders gewend dan de verantwoordelijkheid op een externe entiteit af te wentelen. Krijgen ze het niet voor elkaar om een crisis uit te roepen? Dat ligt aan anderen. Was dat gelukt, dan was alles fantastisch geweest, maar het ligt nu aan andere politieke partijen, rechterlijke machten en ga zo maar door.
We zullen zien, ik denk dat PVV keihard krimpt na deze shitshow. Maar misschien zijn we in Nederland net zo ver heen als in Amerika. Dat onze peroxidegod de oranjegod na weet te doen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze immers al een jaar of twintig. Vrij belachelijk als je het mij vraagt, maar helaas de realiteit.
Geert Wilders bereikt uitstekend wat hij wil. Hij wil zetels, hij wil aandacht, hij wil ophef en hij wil het (maatschappelijke) debat beheersen en dat lukt hem allemaal. Hij zal vast wel ooit politieke idealen gehad hebben, maar hij zit inmiddels al zo lang in zijn huidige positie dat hij niet meer anders kan dan een voortdurende campagnestand, in het oplossen van maatschappelijke problemen is hij helemaal niet geïnteresseerd. Is ook niet in zijn electorale voordeel.
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat niemand hem spiegelt. Op zijn vrouw na leeft hij nogal een geïsoleerd bestaan, en de communicatie met de rest van zijn partij zal vooral uit eenrichtingsverkeer bestaan. Dan creëer je op een gegeven moment je eigen waarheid.
Ik help het hopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
We zullen zien, ik denk dat PVV keihard krimpt na deze shitshow.
Nouja ik snap best dat de helft van de bevolking dommer is dan gemiddeld. Maar volgens mij moeten zelfs geestelijk gehandicapten in staat zijn hier doorheen te prikken. Houd je een partij over die kasplantjes en hardcore racisten aanspreekt. Maar dat is toch geen kiezerspotentieel van 40 zetels in Nederland.quote:
Bij elk beleidsterrein klopt dat denk ik, behalve asiel en Islam. De gezondheidszorg, sociale voorzieningen of de woningmarkt kunnen hem gestolen worden en die zal hij ook wel makkelijk weggeven. Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is nauwelijks mogelijk de gemiddelde stemmer te onderschatten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn denkfout is hoogstens dat ik verwacht dat kiezers hem af gaan rekenen hierop. Duidelijker kun je als politicus toch niet laten zien dat je nooit iets gaat bereiken. Dan dat je als grootste partij, met maandenlang alle aandacht op je ene issue. En dan met een kamermeerderheid van 100 zetels die op dat issue wil handelen niet eens de kleinste verbetering kunt brengen.
Schat jij in dat kiezers werkelijk genoegen nemen met deze show? Ik denk dat zelfs Wilders adepten thuisblijven als het eindelijk bij ze indaalt wat er daadwerkelijk gebeurt.
Die denkt vast oeganda roewanda patato tomato, wat engeland kan kunnen wij ook, en moeilijke geprekken in een vreemd land heb ik geen zin in hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe werkt dat trouwens in het brein van zo'n Klever?
Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.
Hoe dan?
https://www.ad.nl/politie(...)pvang-idee~a37d5633/quote:Een woordvoerder van Klever meldt in een reactie op Odongo's uitspraken: ,,Het onderwerp is kort aan de orde geweest tijdens het gesprek met minister Odongo, dat over opvang in de regio en migratie ging.” Waarom de minister dit nu ontkent, is een raadsel
Groot-Brittannië kreeg het ook niet voor elkaar hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die denkt vast oeganda roewanda patato tomato, wat engeland kan kunnen wij ook, en moeilijke geprekken in een vreemd land heb ik geen zin in hoor.
"Opvang in de regio" die mensen komen vanuit nederland dus ik zeg belgië aanschrijven dan maar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)pvang-idee~a37d5633/
Gevalletje van niet duidelijk besproken? Odongo begreep niet dat Klever het had over deportaties vanuit Nederland.
Er is dus geen plan. Wel een idee van Klever ..
Wat maakt dat nou uit. We bedrijven hier politiek, we hoeven geen dingen voor elkaar te krijgenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Groot-Brittannië kreeg het ook niet voor elkaar hoor![]()
Al was dat een andere doelgroep.
Wat dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Lichtloper het volgende:
Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.
Ben bang dat er wel degelijk een grote groep mensen is die anti migratie is, en dat die groep groeit. Ik ben ook bang dat een groot deel daarvan PVV blijft stemmen ondanks geklungel*.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja ik snap best dat de helft van de bevolking dommer is dan gemiddeld. Maar volgens mij moeten zelfs geestelijk gehandicapten in staat zijn hier doorheen te prikken. Houd je een partij over die kasplantjes en hardcore racisten aanspreekt. Maar dat is toch geen kiezerspotentieel van 40 zetels in Nederland.
Het woningmarktprobleem oplossen. (op asiel)quote:
Welk woningmarktprobleem op asiel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het woningmarktprobleem oplossen. (op asiel)
Het algemene woningmarkt probleem wil hij oplossen, dmv asiel. Dat is wat hij o.a. wil bereiken op asiel. Naast het armoede probleem en het stikstof probleem.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welk woningmarktprobleem op asiel?
Ja de oppositie zou ook moeten stoppen meegaan om dit onderwerp als belangrijk te bestempelen. Zeker PvdA zou gewoon moeten zeggen laten we ons met daadwerkelijke problemen bezig gaan houden. Maar CDA en CU zijn ook veel te veel op hand van de regering dat asielmigratie een probleem is in Nederland.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben bang dat er wel degelijk een grote groep mensen is die anti migratie is, en dat die groep groeit. Ik ben ook bang dat een groot deel daarvan PVV blijft stemmen ondanks geklungel.
#dePVVheeftweeraandachtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.
Hoe dan?
Een zo streng mogelijk asielbeleid. Een greep uit het hoofdlijnenakkoord:quote:
quote:Op grond van deze Asielcrisiswet zullen de daarin opgenomen bevoegdheden ingezet
worden om voor de duur van maximaal twee jaar:
- Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten
(‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden
beperkt en sterk worden versoberd.
- Mensen zonder een geldige verblijfstitel zo veel mogelijk, ook gedwongen, uitzetten.
- Van de Huisvestingswet af te wijken door een verbod in te stellen op het geven van voorrang
bij de toewijzing van sociale huurwoningen aan statushouders op grond van het feit dat zij
statushouders zijn.
En verder:
- Verscherping toelatingsprocedure (aanpassing bewijslastverdeling, geen beloning voor
opzettelijk identiteit niet aantonen, aanpassing en handhaving criteria veilig land en
handhaving Dublin-verordening, uitlezen mobiele telefoons, beperking rechtsbijstand).
- Structureel intensiveren in mobiel toezicht veiligheid, grenscontroles en grensbewaking.
Irreguliere migranten aangetroffen bij deze controles aan de landsgrenzen direct terugsturen
naar Duitsland en België, onder meer bij het ontbreken van een geldig identiteitsbewijs.
- Het landenbeleid wordt fors aangepast. Nederland is op dit moment te aantrekkelijk voor
asielzoekers; de inwilligingspercentages moeten van boven naar onder het Europees
gemiddelde, onder meer door bewijslastomkering, zodat het niet aan de IND is om te
bewijzen dat iemand geen recht heeft om hier te verblijven.
- Invoering tweestatusstelsel met inbegrip van de instroom-reducerende beperkingen,
waaronder:
o geen automatische gezinshereniging van subsidiair beschermden, en
o forse beperking na-reizigers, inclusief beperking tot het zogenaamde kerngezin met
kinderen tot 18 jaar en langere termijnen voordat zulks überhaupt mogelijk is.
- Er komt voor asiel beroep bij één rechterlijke instantie zonder hoger beroep.
- Asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft, die voor tijdelijk verblijf aangepast.
- Opvang kansarme asielzoekers op aparte locaties met een zo veel mogelijk versoberd en
deels gesloten regime; de rijksbijdrage aan de Landelijke Vreemdelingenvoorziening wordt
beëindigd.
- De rechtsbijstand bij asielaanvragen wordt zo veel mogelijk beperkt en bij herhaalde
asielaanvragen maximaal versoberd.
Procedures worden verkort en versoberd, bijvoorbeeld door het verkorten van de
beroepstermijn en beperking van de mogelijkheid tot herhaalde aanvragen. Dwangsommen
wegens termijnoverschrijding worden afgeschaft of beperkt.
- Harder optreden tegen overlastgevers.
- Criminaliteit onder en van asielzoekers hard aanpakken, onder andere door: het direct
aanpakken van daders, onder meer door uitplaatsing uit de opvanglocatie, het eerder
stopzetten van de asielprocedure en het eerder vervallen verklaren van verblijfstitel, door het
uitbreiden van de ongewenstverklaring en door verdere aanscherping van de ‘glijdende
schaal’ zodat criminele vreemdelingen sneller kunnen worden uitgezet. In aanmeld- en
opvanglocaties wordt strikt en streng opgetreden tegen geweld en overlast door asielzoekers,
met name jegens vrouwelijke asielzoekers en asielzoekers met een LHBTIQ+ en/of christelijke
achtergrond.
- Het na definitieve afwijzing of verlies van een verblijfstitel niet-meewerken aan uitzetting
wordt strafbaar.
- De inzet op terugkeer wordt aangescherpt door onder andere uitzetting van asielzoekers die
eerder in een andere EU-lidstaat zijn afgewezen, uitbreiding van vreemdelingenbewaring en -
detentie en van de ongewenstverklaring en beperking gemeentelijke opvang (financiering)
tot het meest basale. Het begrip veilig land wordt verruimd tot veilige delen van landen op
basis van ambtsberichten; ambtsberichten worden in beginsel niet openbaar gemaakt.
- Het EU-migratiepact met aangescherpte asielregels en toelatingsprocedures wordt, na
vaststelling, zo snel mogelijk uitgevoerd, onder meer door bij herverdeling van asielzoekers te
kiezen voor afkopen in plaats van opvangen.
- Tegelijkertijd zet Nederland in op verdergaande aanscherpingen in de EU-regelgeving, onder
andere op screening van kansarme asielzoekers en toewerken naar strikte procedures aan de
buitengrenzen van de EU en akkoorden over terugkeer met derde landen. Nederland werkt
met andere EU-lidstaten aan het opvangen in niet-EU-landen van migranten die de EU
proberen te bereiken.
- Mensenhandel, mensensmokkel en alle illegale immigratieroutes worden aangepakt,
nationaal en Europees.
- De eigen bijdrage aan opvang door ontheemden uit Oekraïne wordt verhoogd.
- Maximale inzet op opvang in de regio en op migratiedeals daartoe.
- Er zal een modernisering van het VN-Vluchtelingenverdrag bepleit worden tegen de
achtergrond van het voorgaande en samenwerking met hierin gelijkgestemde lidstaten wordt
gezocht om dit te bereiken bij de VN. Er wordt ingezet op aanpassing van de EU-regelgeving
en -verdragen waar nodig.
Dat kan niet, want dat is geen oorzaak vh probleem.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het algemene woningmarkt probleem wil hij oplossen, dmv asiel. Dat is wat hij o.a. wil bereiken op asiel. Naast het armoede probleem en het stikstof probleem.
Dat weet ik maar dat is wel de retoriek van het huidige kabinet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dat is geen oorzaak vh probleem.
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij elk beleidsterrein klopt dat denk ik, behalve asiel en Islam. De gezondheidszorg, sociale voorzieningen of de woningmarkt kunnen hem gestolen worden en die zal hij ook wel makkelijk weggeven. Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.
Hij heeft alleen incompetente ministers, dus het lukt nog niet zo best. Maar het echec met de noodwet zal hij wel gebruiken om NSC-steun voor een stevige spoedwet te garanderen.
Waarom is dit het hoofdthema?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is inderdaad het hoofdthema, dat moet toch geen verrassing zijn? Ik snap dat de media heel hard heeft geprobeerd dat te negeren, maar daar trap je toch niet in?
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Ik zeg niksquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Koekoek.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
De hoop bij de PVV zal zijn dat het imago van Nederland daardoor dermate beinvloed wordt dat asielzoekers voor een ander land kiezen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het veel uit zal halen. En een asielbeslisstop gaat uiteindelijk bij de rechter geen stand houden natuurlijk:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Maar ik denk wel dat Wilders dit oprecht wil bereiken.quote:Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten (‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden beperkt en sterk worden versoberd
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom is dit het hoofdthema?
Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vraag me ook altijd af, wat is dan 'de regio'. Van Oeganda naar Ethopië of Sudan kan zomaar net zover zijn als van hier naar Bulgarije. Nu schaar ik Bulgarije ook niet direct in als 'mijn regio'. En dat zijn dan nog landen die 'dichtbij' liggen.
De grootste asielinstroom ga je niet 'in de regio' in Oeganda opvangen. Tenzij je het gewoon gebruikt als een 'dumpplek' voor alles wat uit Afrika komt, immers een groot deel van de mensen ziet Afrika toch als één land
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe dan?
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Ok.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
Enige wat ik zo snel kon vinden met een ranking.quote:Deze 17 maatschappelijke problemen moeten als eerste opgelost worden, volgens het Hart van Nederland-panel:
Gebrek aan woningen: 51%
Beperken van migratie: 43%
Personeelstekorten in de zorg oplossen 40%
Betaalbaarheid van de zorg en afschaffen van eigen risico: 36%
Armoede: 32%
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Dat klopt ja, zo werkt politiek.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.
Het gaat economisch al zo lang goed met Nederland, dat allerlei thema's en keuzes naar de achtergrond verdwijnen. De gemiddelde Nederlander is gewoon welvarend en is verzekerd van een baan. Thema's als kinderarmoede of bestaanszekerheid worden zogenaamd belangrijk gevonden, maar het zijn geen thema's die henzelf raken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.
Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.
Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.
Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
Goed punt, rationaliteit is uit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabielquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goed punt, rationaliteit is uit.
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor.
Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?
Misschien moet je hem quoten:
[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinselquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom is dit het hoofdthema?
Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Stokstaartjequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel
Ik moest lachen, maar het zegt natuurlijk ook wel wat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.
Dat is ook niet zo, trouwens. Daar kan je bijvoorbeeld dit ook op nakijken:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:07 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?
Maar ok, ik kan het ook aan @:Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het idee zelf, maar om haar manier van communiceren. Hoe kun je zoiets de wereld inslingeren zonder ook maar iets te hebben besproken met de regering van Uganda?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.
https://www.gelderlander.(...)-verbazing~abef3c25/
Je van de domme houden heeft geen zin.
Maar dat willen ze ook helemaal niet want dan hebben ze geen campagnemateriaal meer als er volgend jaar weer verkiezingen zijn, omdat deze bende over zichzelf gestruikeld is. PVV leeft bij het instandhouden van de (verzonnen) zwaarte van problemen, want dan kunnen ze weer roepen dat zij die wel even gaan oplossen, als ze genoeg zetels krijgen. En de domme PVV stemmer, die niets van deze puinhoop geleerd heeft, zal er weer met open ogen intrappen onder de bezielende leiding van engnek Johan Derksen en weer braaf het hokje rood en de Kamer bruin kleuren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo, trouwens. Daar kan je bijvoorbeeld dit ook op nakijken:
https://www.vluchtelingen(...)ing%20in%20Nederland.
We zitten nu in een periode met relatief veel asielzoekers, dat is waar. Dat heeft trouwens niet zoveel te maken met beleid, maar meer met wat er in de wereld speelt, met name het slepende conflict in Syrië.
Waar we het dan wél over moeten hebben, trouwens, is als de PVV dat zo'n groot probleem meent, zo'n crisis, en als de kiezer dat ook prioreiteit één vindt (daar denk ik zelf ook heel anders over), is of de oplossingen die de PVV daarvoor voorstelt (wat hebben we nu al gehad: de noodwet, het 'opt-out'-briefje, de 'Deense bordjes' - die nergens in Denemarken te vinden waren, nu de Oegandadeal - waar de Oegandese minister van Buitenlandse Zaken blijkbaar ook niets van afweet) jezelf toch wel héél ernstig af moet gaan vragen of de PVV die problemen dan wel serieus neemt, of volkomen incompetent is, of de boel moedwillig aan het traineren is omdat voor elk debiel plan dat weer niet uitkan ze weer naar 'zuur links' of 'D66-rechters' kunnen gaan wijzen en zo dus meer machtspolitieke spelletjes aan het spelen zijn, dan daadwerkelijk een poging aan het wagen om hun verkiezingsbeloften in te willigen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)aiense-vluchtelingenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:07 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?
Maar ok, ik kan het ook aan @:Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
Omdat het een idee is dat ze wellicht willen uitvoeren. Schoof vindt het verder ook geen probleem als ministers hun ideeën delen op deze manier.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het idee zelf, maar om haar manier van communiceren. Hoe kun je zoiets de wereld inslingeren zonder ook maar iets te hebben besproken met de regering van Uganda?
Volgens mij was dat duidelijk op te maken uit de post die jij citeert.
Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets dat hij de ministerraad laat verplaatsen zodat hij er zelf bij kan zijn. Die wordt maandag weer erg gezellig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het een idee is dat ze wellicht willen uitvoeren. Schoof vindt het verder ook geen probleem als ministers hun ideeën delen op deze manier.
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland. Dus ja, het heeft alles te maken met Nederlands beleid.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo, trouwens. Daar kan je bijvoorbeeld dit ook op nakijken:
https://www.vluchtelingen(...)ing%20in%20Nederland.
We zitten nu in een periode met relatief veel asielzoekers, dat is waar. Dat heeft trouwens niet zoveel te maken met het beleid dat er in Nederland wordt gevoerd, maar meer met wat er in de wereld speelt, met name het slepende conflict in Syrië.
Oh, je bent er bij? Leuk!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets dat hij de ministerraad laat verplaatsen zodat hij er zelf bij kan zijn. Die wordt maandag weer erg gezellig.
Het probleem zit er echter in dat Klever zélf heeft gezegd dat ze met die Oegandese minister van Buitenlandse Zaken (Jeje Odongo) een 'breed gesprek over migratie' heeft gehad waarbij 'kort de mogelijkheid zijn besproken om uitgeprocedeerde asielzoekers uit Nederland in de regio rondom Uganda op te vangen, zoals in de Democratische Republiek Congo, Soedan en Zuid-Soedan'. Dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het een idee is dat ze wellicht willen uitvoeren. Schoof vindt het verder ook geen probleem als ministers hun ideeën delen op deze manier.
Echt, hoe durf je jezelf mens te noemen en tegelijk dit soort dingen te typen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland.
Dit roep je vaker. Maar waaruit blijkt precies dat er geen oorlog meer is in Syrië?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland. Dus ja, het heeft alles te maken met Nederlands beleid.
Nee? Kan jij me dan even uitleggen waar de afgelopen (bijna) veertien jaar dan opeens meer dan een half miljoen mensen aan dood zijn gegaan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland. Dus ja, het heeft alles te maken met Nederlands beleid.
Hij vindt Assad gewoon een toffe peer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, hoe durf je jezelf mens te noemen en tegelijk dit soort dingen te typen?
Nee, dat heeft ze niet gezegd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:43 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem zit er echter in dat Klever zélf heeft gezegd dat ze met die Oegandese minister van Buitenlandse Zaken (Jeje Odongo) een 'breed gesprek over migratie' heeft gehad waarbij 'kort de mogelijkheid zijn besproken om uitgeprocedeerde asielzoekers uit Nederland in de regio rondom Uganda op te vangen, zoals in de Democratische Republiek Congo, Soedan en Zuid-Soedan'.
Claimt de minister, maar een woordvoerder van Klever zegt, achteraf naar aanleiding van de uitspraken van de minister van Oeganda, dat het wel kort besproken is. Gevalletje gebrekkige communicatie, verder niet interessant voor Schoof. Er is ook geen enkele keer door iemand geroepen dat dit een uitgewerkt plan is ofzo. Het is een idee en Schoof vindt het prima dat ministers die zo communiceren. Wat je daar zelf van vindt, tja. Niet interessant.quote:Dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.
Maandag gaat niet door: https://www.volkskrant.nl(...)ernatieven~bd76bdea/quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets dat hij de ministerraad laat verplaatsen zodat hij er zelf bij kan zijn. Die wordt maandag weer erg gezellig.
Er was een burgeroorlog. Die is afgelopen. Assad heeft gewonnen (met Russische hulp) en blijft dictator.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee? Kan jij me dan even uitleggen waar de afgelopen (bijna) veertien jaar dan opeens meer dan een half miljoen mensen aan dood zijn gegaan?
De strijd tegen terrorisme waar het dappere Syrische regime in werd gesteund door de helden uit Iran en Rusland…quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee? Kan jij me dan even uitleggen waar de afgelopen (bijna) veertien jaar dan opeens meer dan een half miljoen mensen aan dood zijn gegaan?
De ministerraad gaat door maar het plan van Faber staat niet op de agenda. Actualiteiten zullen vast wel behandeld worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maandag gaat niet door: https://www.volkskrant.nl(...)ernatieven~bd76bdea/
Dat is letterlijk wat het Ministerie daarover zelf vrijgegeven heeft, dus ja, dan kan je wel steggelen dat ze dat 'niet heeft gezegd', maar dan begrijp je blijkbaar niet zo goed hoe het werk met communicatie en de verantwoordelijkheid van een minister daaromtrent.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze niet gezegd.
[..]
Claimt de minister, maar een woordvoerder van Klever zegt dat het wel kort besproken is. Gevalletje gebrekkige communicatie, verder niet interessant voor Schoof. Er is ook geen enkele keer door iemand geroepen dat dit een uitgewerkt plan is ofzo. Het is een idee en Schoof vindt het prima dat ministers die zo communiceren. Wat je daar zelf van vindt, tja. Niet interessant.
Inderdaad, de persoonlijke aanvallen zijn weer niet van de lucht. Ach ja, onmacht hequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
Het blijft wel grappig hoe je als totale fantast alles en iedereen voor knettergek kunt blijven uitmaken zonder enige vorm van zelfreflectie.
Nou ja, je verzint natuurlijk wel dat de oorlog in Syrië is afgelopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inderdaad, de persoonlijke aanvallen zijn weer niet van de lucht. Ach ja, onmacht he
Tegen zulke onzin valt niet meer op te boksen. TWEE UUR GELEDEN hebben Assads regeringstroepen nog in het Noord-Westen van Syrië bombardementen uitgevoerd. Dat is geen burgeroorlog dan, ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er was een burgeroorlog. Die is afgelopen. Assad heeft gewonnen (met Russische hulp) en blijft dictator.
Nee, want er is niets gebeurd. Ze heeft een idee geopperd, dat ze niet zelf bedacht heeft en waar sowieso in Europa momentum voor is. Oeganda staat er open voor. Of het ooit wat gaat worden, tja. Dan zullen we zien of het broddelwerk is. Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:48 schreef JAM het volgende:
[..]
maar dan moet je toch als nog tot de conclusie komen dat dit toch weer gewoon het volgende staaltje broddelwerk en prutserij van een PVV-minister is?
Niet helemaal de werkelijkheid: https://www.ewmagazine.nl(...)eeds-gaande-1430566/quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er was een burgeroorlog. Die is afgelopen. Assad heeft gewonnen (met Russische hulp) en blijft dictator.
Het is gewoon lastig sommige types niet persoonlijk aan te vallen als ze telkens zoveel ballen voor open doel leggen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inderdaad, de persoonlijke aanvallen zijn weer niet van de lucht. Ach ja, onmacht he
Weer die linkse media.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet helemaal de werkelijkheid: https://www.ewmagazine.nl(...)eeds-gaande-1430566/
Ja het maakt allemaal niet uit hè? Als je maar vanuit je Nederlandse zolderkamer een oorlog voorbij verklaart, dan is dat zo.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, je verzint natuurlijk wel dat de oorlog in Syrië is afgelopen.
Nee, schermutselingen zijn geen (burger)oorlog. Daarnaast vinden die schermutselingen alleen plaats in een zeer klein gebied en zijn het voornamelijk de Turken die constant de Koerden belagen. Die Koerden zijn altijd al slachtoffer geweest en die zouden we als EU moeten opvangen als ze asiel aanvragen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Tegen zulke onzin valt niet meer op te boksen. TWEE UUR GELEDEN hebben Assads regeringstroepen nog in het Noord-Westen van Syrië bombardementen uitgevoerd. Dat is geen burgeroorlog dan, ofzo?
https://syria.liveuamap.c(...)-farms-in-hafis-east
Nee, dat is gewoon zo. Daarom stuurt Denemarken Syriërs die niet in gebieden wonen waar nog gevochten wordt weer terug.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, je verzint natuurlijk wel dat de oorlog in Syrië is afgelopen.
Sta dan even stil bij de alternatieve kosten (ook wel de opportuniteitskosten, wat het dus kost om je met het een bezig te houden, of je tijd en geld aan iets uit te geven, in plaats van iets anders) die dit soort fratsen kosten. Dan kan je toch lastig dan anders tot de conclusie komen dat als er vrijwel elke andere partij iets over het asielbeleid te zeggen had, we nu toch al een heel stuk verder waren gekomen? Dit is toch allemaal geenszins aan serieuze oplossingen werken? Daar moet je een minister toch ook gewoon op kunnen afrekenen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want er is niets gebeurd. Ze heeft een idee geopperd, dat ze niet zelf bedacht heeft en waar sowieso in Europa momentum voor is. Oeganda staat er open voor. Of het ooit wat gaat worden, tja. Dan zullen we zien of het broddelwerk is. Waarschijnlijk wel.
Alsof ik dat zomaar doe. Denemarken doet het zelf ook, zij hebben hele gebieden van Syrië al jarenlang aangemerkt als oorlogs-vrij, en daar hebben ze gelijk in. Tenzij jij wil claimen dat het bommen regent in Damascus bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het maakt allemaal niet uit hè? Als je maar vanuit je Nederlandse zolderkamer een oorlog voorbij verklaart, dan is dat zo.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:00 schreef Tijn het volgende:
Hoezo "Oeganda staat er open voor"? Het nieuws van vandaag is juist dat Oeganda nergens van weet.
Staat gewoon in het bericht van NOS.quote:Tegen de NOS zei Odongo na afloop van zijn ontmoeting met Klever open te staan voor alle vormen van samenwerking bij de opvang van asielzoekers.
Als je dat wil moet je dat doen. En nee, de meeste andere partijen steken liever de kop in het zand als het om migratieproblemen gaat, die hadden nog minder gedaan. Dat weet je zelf ook wel. Ik denk ook niet dat de PVV de oplossing is uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Sta dan even stil bij de alternatieve kosten (ook wel de opportuniteitskosten, wat het dus kost om je met het een bezig te houden, of je tijd en geld aan iets uit te geven, in plaats van iets anders) die dit soort fratsen kosten. Dan kan je toch lastig dan anders tot de conclusie komen dat als er vrijwel elke andere partij iets over het asielbeleid te zeggen had, we nu toch al een heel stuk verder waren gekomen? Dit is toch allemaal geenszins aan serieuze oplossingen werken? Daar moet je een minister toch ook gewoon op kunnen afrekenen?
Elsevier verzint het artikel wat eerder geplaatst werd dus gewoon? En hoe kan een oorlog voorbij zijn als er nog gewoon gevochten word?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon zo. Daarom stuurt Denemarken Syriërs die niet in gebieden wonen waar nog gevochten wordt weer terug.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Elsevier verzint het artikel wat eerder geplaatst werd dus gewoon? En hoe kan een oorlog voorbij zijn als er nog gewoon gevochten word?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, schermutselingen zijn geen (burger)oorlog. Daarnaast vinden die schermutselingen alleen plaats in een zeer klein gebied en zijn het voornamelijk de Turken die constant de Koerden belagen. Die Koerden zijn altijd al slachtoffer geweest en die zouden we als EU moeten opvangen als ze asiel aanvragen.
De rest van Syrië, vrijwel het gehele land, is vrij van oorlog of schermutselingen. Er is geen reden om mensen die uit die gebieden 'vluchten' naar Nederland op te vangen. Tenzij we 'leven in een land met een brute dictator' als reden tot opvang willen laten gelden, maar dan kan de halve wereld hier naar toe komen en asiel aanvragen.
Dat is natuurlijk gewoon diplomatieke beleefdheid van een autoritair regime.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Staat gewoon in het bericht van NOS.
Wat is het punt wat je wil maken nu: moeten we geen Syriërs meer toelaten, moeten we ze gaan terugsturen? Wat wil je nu eigenlijk? Je begrijpt dat er meer dingen een rol spelen dan alleen 'of er gevochten' wordt? Bijvoorbeeld dat een hoop vluchtelingen nu niet zo'n groot fan van het beleid van Assad waren, en bij terugkeer een grote kans hebben om gevangengezet, geronseld voor het leger, of gemarteld te worden, om even een argument te noemen? Je begrijpt ook dat een asielstatus al betekent dat die voor tijdelijke aard wordt toegekend en als de reden tot asiel komt te vervallen, die ook gewoon niet verlengd wordt? Dus dat als je daar iets aan wil doen, aan die problemen (als je dat al zo erg vindt), dat je (zoals ik al eerder zij) vóóral moet inzetten op het opschalen van de capaciteit bij de IND en dergelijke om die procedures ordentelijk en met enige vaart af te handelen, en niet zozeer maar rare luchtballontjes oplaten zoals: (wat ik hier dan een beetje uit moet opmaken) 'We sturen alle Syriërs door naar Oeganda!'? Dat dat dus gewoon écht flauwekul is die niets toevoegt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon zo. Daarom stuurt Denemarken Syriërs die niet in gebieden wonen waar nog gevochten wordt weer terug.
Mooi zo. Mijn vraag dan: wat wel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je dat wil moet je dat doen. En nee, de meeste andere partijen steken liever de kop in het zand als het om migratieproblemen gaat, die hadden nog minder gedaan. Dat weet je zelf ook wel. Ik denk ook niet dat de PVV de oplossing is uiteindelijk.
Het is handiger om dat eerst binnenskamers te bespreken voordat je half politiek Den Haag op de kast jaagt - en blijkbaar ook de regering van Uganda volledig verrast.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist. Dat noemt men dus 'symboolpolitiek'. Daar hebben we niets aan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is handiger om dat eerst binnenskamers te bespreken voordat je half politiek Den Haag op de kast jaagt - en blijkbaar ook de regering van Uganda volledig verrast.
Gewoon een beetje gezond verstand. Niet meer, niets minder.
Waarom niet? Je laat migratie de media en politiek domineren. NSC gaat de stekker niet eruit trekken want die hebben maar 3 zetels over in de peilingen, VVD en BBB die genieten ervan en de PVV doet maar watquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is handiger om dat eerst binnenskamers te bespreken voordat je half politiek Den Haag op de kast jaagt - en blijkbaar ook de regering van Uganda volledig verrast.
Maar dan haalt je plannetje het nieuws niet. Daar heb je niks aan als populist.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje achterhaalde informatie. Het aantal asielzoekers uit Marokko is a) een druppel op een gloeiende plaat. b) er ligt sinds halverwege 2023 een migratiedeal met Marokko, waardoor het aantal uitzettingen fors is toegenomen. c) dat de uitzettingen destijds getraineerd werden was pure politiek. Nederland bemoeide zich teveel met de Marokkaanse binnenlandse politiek, vond men.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat wel om iets meer dan 10 man, in 2022 zijn bijvoorbeeld eindelijk 375 uitgeprocedeerde Marokkanen teruggestuurd. Hoeveel uitgeprocedeerde asielzoekers er precies in Nederland op straat wonen weet niemand. Maar het zijn eigenlijk vaak heel schrijnende gevallen: ze kunnen nergens meer heen, hebben nergens recht op en zijn afhankelijk van bedelen, daklozenopvang of bed-bad-brood.
Dat we iets moeten met en voor die groep is iedereen het wel over eens. Bed-bad-brood is een redelijk lapmiddel, maar werkt ook niet echt want zo bouwen die mensen ook geen leven op. Ze alsnog asiel geven terwijl ze in de hele procedure zijn afgewezen is ook geen optie, dan moedig je landen aan om grenzen dicht te gooien. De gevangenis, wat de VVD graag wil met hun strafbaarstelling illegaliteit, is ook geen optie, want deze mensen hebben niks verkeerd gedaan en zitten buiten hun schuld in een hele nare situatie. Daarbij zitten de gevangenissen al vol. Je kunt ze ook moeilijk 60 jaar opsluiten. Dus wat moet je er dan mee?
Een aparte opvang zou werken, maar er is geen enkele gemeente bereid om een speciale opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers te openen.
Dan ben je zetelpolitiek aan het bedrijven in plaats van daadwerkelijk besturen en beleid maken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom niet? Je laat migratie de media en politiek domineren. NSC gaat de stekker niet eruit trekken want die hebben maar 3 zetels over in de peilingen, VVD en BBB die genieten ervan en de PVV doet maar wat
Ik weet niet of je de Sahara Marokkaanse binnenlandse politiek kan noemen. Zeker gezien het feit dat er veel fosfaat ligt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje achterhaalde informatie. Het aantal asielzoekers uit Marokko is a) een druppel op een gloeiende plaat. b) er ligt sinds halverwege 2023 een migratiedeal met Marokko, waardoor het aantal uitzettingen fors is toegenomen. c) dat de uitzettingen destijds getraineerd werden was pure politiek. Nederland bemoeide zich teveel met de Marokkaanse binnenlandse politiek, vond men.
Dat is praktisch wat Wilders doet door te wijzen naar de peilingen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ben je zetelpolitiek aan het bedrijven in plaats van daadwerkelijk besturen en beleid maken.
Nog niet inderdaad.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Origami94 het volgende:
VVD, BBB en PVV gaan elkaar niet loslaten. NSC kan hoogstens moeilijk gaan doen.
Ja dus? Wat maakt dat geografisch ineens voor verschil?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer. Terugsturen hoeft nog niet eens, laten we beginnen met het inwillingspercentage drastisch te verminderen. Voor mensen die jij noemt, gemartelden en dergelijke, kunnen we wellicht een uitzondering maken. Nu krijgen Syriërs vrijwel automatisch een verblijfsvergunning, dat moet andersom. Dan heb je al een flinke verlaging van de instroom te pakken, ook omdat mensensmokkelaars die Syriërs smokkelen dan Nederland minder aantrekkelijk vinden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is het punt wat je wil maken nu: moeten we geen Syriërs meer toelaten, moeten we ze gaan terugsturen? Wat wil je nu eigenlijk? Je begrijpt dat er meer dingen een rol spelen dan alleen 'of er gevochten' wordt? Bijvoorbeeld dat een hoop vluchtelingen nu niet zo'n groot fan van het beleid van Assad waren, en bij terugkeer een grote kans hebben om gevangengezet, geronseld voor het leger, of gemarteld te worden, om even een argument te noemen? Je begrijpt ook dat een asielstatus al betekent dat die voor tijdelijke aard wordt toegekend en als de reden tot asiel komt te vervallen, die ook gewoon niet verlengd wordt? Dus dat als je daar iets aan wil doen, aan die problemen (als je dat al zo erg vindt), dat je (zoals ik al eerder zij) vóóral moet inzetten op het opschalen van de capaciteit bij de IND en dergelijke om die procedures ordentelijk en met enige vaart af te handelen, en niet zozeer maar rare luchtballontjes oplaten zoals: (wat ik hier dan een beetje uit moet opmaken) 'We sturen alle Syriërs door naar Oeganda!'? Dat dat dus gewoon écht flauwekul is die niets toevoegt?
Het gaat niet over opvang in de regio, het gaat over uitzettingen. Die mensen zouden eigenlijk niet eens opgevangen moeten worden, die zijn al uitgeprocedeerd en moeten dus weg.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja dus? Wat maakt dat geografisch ineens voor verschil?
Naast de Sahara betrof het ook de bemoeienis m.b.t. de Riffijnse kwestie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de Sahara Marokkaanse binnenlandse politiek kan noemen. Zeker gezien het feit dat er veel fosfaat ligt.
Heb je daar nog meer onderbouwing voor dan je fantasie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..] Er is daar geen burgeroorlog meer.
Het is een beetje als in het VK. Rwanda is natuurlijk niet echt een veilig land, maar je wilt we doen alsof je daar je vluchtelingen kunt dumpen, maar ja de rechter ligt dwars. Wat doe je dan? Gewoon politiek verklaren dat het land veilig is en klaar is de Tory!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je daar nog meer onderbouwing voor dan je fantasie?
Terug naar de regio zegt ze toch. Je moet ze daar ook weer opvangen. Als je dat graag een andere naam wilt geven, prima.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat niet over opvang in de regio, het gaat over uitzettingen. Die mensen zouden eigenlijk niet eens opgevangen moeten worden, die zijn al uitgeprocedeerd en moeten dus weg.
De oppositie op de kast jagen is natuurlijk gewoon strategie. Evenals de media-aandacht. Dat gebeurt omgekeerd ook. Politiek draait nooit op gezond verstand. Helaas, zou je kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dat zeg ik toch ook, ik zeg dat ze eindelijk teruggestuurd zijn. Ik geef de uitzettingen naar Marokko alleen als voorbeeld dat het er wel meer zijn dan een tiental.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje achterhaalde informatie. Het aantal asielzoekers uit Marokko is a) een druppel op een gloeiende plaat. b) er ligt sinds halverwege 2023 een migratiedeal met Marokko, waardoor het aantal uitzettingen fors is toegenomen. c) dat de uitzettingen destijds getraineerd werden was pure politiek. Nederland bemoeide zich teveel met de Marokkaanse binnenlandse politiek, vond men.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je daar nog meer onderbouwing voor dan je fantasie?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, schermutselingen zijn geen (burger)oorlog. Daarnaast vinden die schermutselingen alleen plaats in een zeer klein gebied en zijn het voornamelijk de Turken die constant de Koerden belagen. Die Koerden zijn altijd al slachtoffer geweest en die zouden we als EU moeten opvangen als ze asiel aanvragen.
De rest van Syrië, vrijwel het gehele land, is vrij van oorlog of schermutselingen. Er is geen reden om mensen die uit die gebieden 'vluchten' naar Nederland op te vangen. Tenzij we 'leven in een land met een brute dictator' als reden tot opvang willen laten gelden, maar dan kan de halve wereld hier naar toe komen en asiel aanvragen.
De voorwaarden voor asiel in Nederland zijn (zie de website van de IND):quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer. Terugsturen hoeft nog niet eens, laten we beginnen met het inwillingspercentage drastisch te verminderen. Voor mensen die jij noemt, gemartelden en dergelijke, kunnen we wellicht een uitzondering maken. Nu krijgen Syriërs vrijwel automatisch een verblijfsvergunning, dat moet andersom. Dan heb je al een flinke verlaging van de instroom te pakken, ook omdat mensensmokkelaars die Syriërs smokkelen dan Nederland minder aantrekkelijk vinden.
Heb jij een bron voor die gestopte oorlog, want ik gaf je net een bron van een maand oud die aan gaf dat het nog steeds oorlog is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer.
En zo zijn er vele bronnen. Maar blijkbaar snappen die er allemaal niks van.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij een bron voor die gestopte oorlog, want ik gaf je net een bron van een maand oud die aan gaf dat het nog steeds oorlog is.
Dat doen ze dus verkeerd. Overigens wordt hier dus al iets aan gedaan: de bewijslast wordt omgedraaid waardoor dus de azielzoeker moet bewijzen daadwerkelijk gevaar te lopen. Dat was waarschijnlijk een van de redenen dat het inwillingspercentage zo hoog lag.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef JAM het volgende:
[..]
De voorwaarden voor asiel in Nederland zijn:
a. U hebt gegronde redenen om in uw land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege uw ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging. Of omdat u behoort tot een bepaalde sociale groep. Deze redenen staan in het Vluchtelingenverdrag.
b. U hebt gegronde redenen om te vrezen voor doodstraf of executie, marteling. Of een andere onmenselijke of vernederende behandeling in uw land van herkomst.
c. U hebt gegronde redenen om te vrezen dat u slachtoffer wordt van willekeurig geweld door een gewapend conflict in uw land van herkomst.
d. Uw echtgenoot of echtgenote, partner, vader, moeder of minderjarig kind heeft kort geleden een verblijfsvergunning asiel in Nederland gekregen.
Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken allemaal een houding hebben van: 'Joh, kom maar binnen allemaal, kan mij het schelen?' Die hebben toch ook gewoon een wettelijk kader (zie o.a. boven) waaraan ze die aanvragen moeten toetsen?
Een mening waar ik het niet mee eens ben. Het conflict loopt zeker nog, maar het is niet meer een burgeroorlog op grote schaal en het overgrote deel van het land is onder volledige controle van de regering.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij een bron voor die gestopte oorlog, want ik gaf je net een bron van een maand oud die aan gaf dat het nog steeds oorlog is.
Ik noem alleen maar feiten, maar dat je daar niet in geinteresseerd bent is me wel duidelijkquote:
Ze mogen van jou geen verblijfsstatus krijgen (dan worden het uitgeprocedeerden), maar hoeven ook niet terug? Hoe dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer. Terugsturen hoeft nog niet eens, laten we beginnen met het inwillingspercentage drastisch te verminderen. Voor mensen die jij noemt, gemartelden en dergelijke, kunnen we wellicht een uitzondering maken. Nu krijgen Syriërs vrijwel automatisch een verblijfsvergunning, dat moet andersom. Dan heb je al een flinke verlaging van de instroom te pakken, ook omdat mensensmokkelaars die Syriërs smokkelen dan Nederland minder aantrekkelijk vinden.
Een bron voor die gestopte oorlog zou toch wel lekker zijn, ik kan alleen maar allemaal hulporganisaties vinden die daar actief zijn die zeggen dat het nog steeds oorlog is. En die zitten dus ter plekke.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een mening waar ik het niet mee eens ben. Het conflict loopt zeker nog, maar het is niet meer een burgeroorlog op grote schaal en het overgrote deel van het land is onder volledige controle van de regering.
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dat is toch altijd het geval geweest? Er is toch nooit de situatie geweest dat als iemand in Nederland asiel aanvroeg, dat er dan automatisch asiel werd toegekend en het dan aan de Nederlandse staat was om aan te tonen dat het wél veilig was, of dat er géén redenen zouden zijn om dat toe te kennen? Die bewijslast heeft toch altijd bij de asielzoeker gelegen, waarbij de taak van de IND er dan - inderdaad - uit bestaat of dat allemaal wel klopt en voldoende reden is om asiel toe te kennen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze dus verkeerd. Overigens wordt hier dus al iets aan gedaan: de bewijslast wordt omgedraaid waardoor dus de azielzoeker moet bewijzen daadwerkelijk gevaar te lopen. Dat was waarschijnlijk een van de redenen dat het inwillingspercentage zo hoog lag.
Klopt, tegelijkertijd is het zo dat sowieso het aantal aanvragen uit Marokko nog minder dan 1 procent van het totaal betreft. Kijkend naar de afgelopen 12 maanden. En daarvan wordt ook nog eens slechts 1 procent ingewilligd. Hebben we het over 1 persoon per jaar ofzo. Heb de focus op landen als Marokko altijd bijzonder gevonden als het gaat om dit soort discussies. Zeg niet dat jij het doet, maar meer in algemene zin.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dat zeg ik toch ook, ik zeg dat ze eindelijk teruggestuurd zijn. Ik geef de uitzettingen naar Marokko alleen als voorbeeld dat het er wel meer zijn dan een tiental.
Die moeten niet gewoon "weg", die moeten terug naar hun eigen land.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat niet over opvang in de regio, het gaat over uitzettingen. Die mensen zouden eigenlijk niet eens opgevangen moeten worden, die zijn al uitgeprocedeerd en moeten dus weg.
Er is geen oorlog in het grootste gedeelte van het land. Damascus bijvoorbeeld. Dat 'hulporganisaties' het begrip oorlog willen oprekken lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een bron voor die gestopte oorlog zou toch wel lekker zijn, ik kan alleen maar allemaal hulporganisaties vinden die daar actief zijn die zeggen dat het nog steeds oorlog is. En die zitten dus ter plekke.
Elsevier noemt geen feiten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik noem alleen maar feiten, maar dat je daar niet in geinteresseerd bent is me wel duidelijkMaar ach, het is weer vrijdag hé.
Damascus is het grootste gedeelte van het land ja? En dat Assad er nog zit maakt natuurlijk ook helemaal niets uit toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in het grootste gedeelte van het land. Damascus bijvoorbeeld. Dat 'hulporganisaties' het begrip oorlog willen oprekken lijkt me duidelijk.
Het probleem daarmee is dat je dan ook kunt stellen dat Turkije een burgeroorlog heeft. Wil je dat?
Alleen hoe ga je dat bewijzen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze dus verkeerd. Overigens wordt hier dus al iets aan gedaan: de bewijslast wordt omgedraaid waardoor dus de azielzoeker moet bewijzen daadwerkelijk gevaar te lopen. Dat was waarschijnlijk een van de redenen dat het inwillingspercentage zo hoog lag.
Gelukkig ga jij er niet over of er een oorlog woedt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dezelfde feiten die ik noem. Er wordt alleen een andere conclusie getrokken.
quote:Minister Fleur Agema (Volksgezondheid, PVV) wil toch níet bezuinigen op ‘pandemische paraatheid’, de voorbereiding van Nederland op toekomstige pandemieën. Ze is op zoek naar „alternatieve financiering” voor de 300 miljoen euro die ze nu jaarlijks aan het programma uitgeeft, laat ze via een woordvoerder weten aan NRC.
@MoreDakkaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze mogen van jou geen verblijfsstatus krijgen (dan worden het uitgeprocedeerden), maar hoeven ook niet terug? Hoe dan?
Verder is het gewoon nog oorlog in Syrië.
Dat is heugelijk nieuws. Ik moet me daarbij dan nog wel afvragen waarom ze daar in eerste instantie zo graag op wilde bezuinigen. Weet jij dat?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen, op het ministerir van Volksgezondheid:
[..]
In de praktijk vaak niet. Zie hier een topic uit september waar het allemaal uitgelegd wordt: NWS / Asielzoeker moet nu zélf aantonen dat hij gevaar looptquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dat is toch altijd het geval geweest? Er is toch nooit de situatie geweest dat als iemand in Nederland asiel aanvroeg, dat er dan automatisch asiel werd toegekend en het dan aan de Nederlandse staat was om aan te tonen dat het wél veilig was? Die bewijslast heeft toch altijd bij de asielzoeker gelegen, waarbij de taak van de IND er dan - inderdaad - uit bestaat of dat allemaal wel klopt en voldoende reden is om asiel toe te kennen?
Goh..quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe meer er veranderd, hoe meer er hetzelfde blijft. Die PVV-ministers zijn net zulke slapjanussen als al hun voorgangers en acteren alleen op de waan van de dag en mediaophefquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En waar haal jij de autoriteit vandaan om totaal andere conclusies te trekken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dezelfde feiten die ik noem. Er wordt alleen een andere conclusie getrokken.
Nu, dat is dan toch ook weer direct het gevolg van de bezuinigingen die de vorige kabinetten op de IND hebben doorgevoerd (of de onwilligheid daar meer aan uit te geven, ondanks dat er al járen aan die bel wordt geleld - volgens mij begon dat zo ongeveer met het rampzalige beleid dat Verdonk toen heeft gevoerd -), waardoor een onwerkbare situatie is ontstaan - namelijk, een tekort aan besliscapaciteit - wat dan een beetje ad-hoc, met wat duct-tape, en een twijfelachtige werkinstructie opgelost probeert te worden? Het punt blijft dan toch staan dat als je iets aan de asielproblematiek wil doen, dat je dan vooral daar naar moet kijken, in plaats van noodwetten, 'opt-out'-briefjes, 'Deense bordjes' en vage plannen over Oeganda? Daar moeten we de PVV toch gewoon op afrekenen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In de praktijk vaak niet. Zie hier een topic uit september waar het allemaal uitgelegd wordt: NWS / Asielzoeker moet nu zélf aantonen dat hij gevaar loopt
Heeft niets met autoriteit te maken, maar met argumenten en redeneringen. Zou je ook eens kunnen proberenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En waar haal jij de autoriteit vandaan om totaal andere conclusies te trekken?
Die omgekeerde bewijslast is een buitengewoon slecht idee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, dat is dan toch ook weer direct het gevolg van de bezuinigingen die de vorige kabinetten op de IND hebben doorgevoerd
Je denkt echt alleen maar in zwart/wit, dan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Het is een kwestie van en/en, niet of/of. Wat de PVV verder gaat bereiken zullen we zien, als je ze daar op wil afrekenen moet je dat vooral doen.quote:(of de onwilligheid daar meer in te investeren), waardoor een onwerkbare situatie is ontstaan - namelijk, een tekort aan besliscapaciteit - wat dan een beetje ad-hoc, met wat duct-tape, en een twijfelachtige werkinstructie opgelost probeert te worden? Het punt blijft dan toch staan dat als je iets aan de asielproblematiek wil doen, dat je dan vooral daar naar moet kijken, in plaats van noodwetten, 'opt-out'-briefjes, 'Deense bordjes' en vage plannen over Oeganda? Daar moeten we de PVV toch gewoon op afrekenen?
Probleem is vooral dat je ambtenaren en coalitiepartners overvalt. En blijkbaar de regering die met het plan moet instemmen (die van Oeganda). Het is bovenal gewoon enorm onprofessioneel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De oppositie op de kast jagen is natuurlijk gewoon strategie. Evenals de media-aandacht. Dat gebeurt omgekeerd ook. Politiek draait nooit op gezond verstand. Helaas, zou je kunnen zeggen.
post #258quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
Was deze al voorbijgekomen? Het is inmiddels bijna slapstick.
[ x ]
Die kunnen prima gevaar lopen, ook als er niet gevochten wordt in Damascus. Dat zou je toch zelf ook moeten kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heeft niets met autoriteit te maken, maar met argumenten en redeneringen. Zou je ook eens kunnen proberenDe Deens overheid deelt mijn conclusies, als je autoriteit zo belangrijk vindt.
Stel, een groepje Syriërs uit Damascus (waar absoluut geen oorlog is, deze mensen lopen geen gevaar) betaalt mensensmokkelaars om ze naar Europa te halen en ze komen in Nederland terecht. Moeten we deze mensen een verblijfsvergunning geven ja of nee?
Excuus in dat geval.quote:
En ik wacht nog steeds @MoreDakkaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze mogen van jou geen verblijfsstatus krijgen (dan worden het uitgeprocedeerden), maar hoeven ook niet terug? Hoe dan?
Verder is het gewoon nog oorlog in Syrië.
Laat het taggen maar achterwege, je posts lees ik niet. Veel plezier verderquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik wacht nog steeds @:MoreDakka
Leek me toch een hele normale, valide vraag?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laat het taggen maar achterwege, je posts lees ik niet. Veel plezier verder
Typisch rechts toch dit, de antwoorden weten ze zelf ook niet, dit kun je een user niet echt kwalijk nemen maar dit rechtse kabinet weet het ook niet en maakt de gekste sprongen om te laten zien dat ze ergens mee bezig zijn, dat het nergens op lijkt en elkaar tegen spreekt is een feitquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Leek me toch een hele normale, valide vraag?
Huh? Nee joh, die snapt het weer niet. Syriërs met een verblijfsvergunning hoef je niet per se weer terug te sturen. Het ging over het toewijzen van nieuwe verblijfsvergunningen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Leek me toch een hele normale, valide vraag?
Dat kan je dan toch ook gewoon zeggen? Daar schieten we toch allemaal veel meer mee op?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Nee joh, die snapt het weer niet. Syriërs met een verblijfsvergunning hoef je niet per se weer terug te sturen. Het ging over het toewijzen van nieuwe verblijfsvergunningen.
Dat zei ik dan ook. Dit soort onzin is waarom ik die user gewoon negeer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat kan je dan toch ook gewoon zeggen? Daar schieten we toch allemaal veel meer mee op?
Maar als het dan onduidelijk is, dan is het toch ook een kleine moeite om dat even te verduidelijken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zei ik dan ook. Dit soort onzin is waarom ik die user gewoon negeer.
Heb je nog een inhoudelijke reactie verder?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Maar als het dan onduidelijk is, dan is het toch ook een kleine moeite om dat even te verduidelijken?
Ahhh duidelijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat je gevaar loopt als asielzoeker? Dan moet je dus aan de voorwaarden voldoen.
Nou ja, daar kunnen we mee verder gaan. Je zei daarnet 'het moet en/en' (kunnen we later op verder gaan), maar dat zie ik niet bij dit kabinet. Bij dit kabinet zie ik alleen maar rare plannen die niets bijdragen terwijl redelijk simpele, verstandige en voor de hand liggende oplossingen (zoals dus iets doen aan die besliscapaciteit bij de IND) die, naar ik meen, ook gewoon op steun van de oppositie kunnen rekenen, volledig achterwege blijven. Hoe sta jij daarin? Even voor de volledigheid, lijkt het je een idee om meer geld uit te trekken in de besliscapaciteit bij de IND en denk je ook dat daarmee (thans een deel) van de problematiek rond asiel opgelost, of in ieder geval in betere banen geleid, zal worden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je nog een inhoudelijke reactie verder?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Enige manier om dit kabinet nog te redden zou zijn om de ergste brekebeentjes - Agema, Faber, Wiersma, Hermans, van Hijum, Keijzer, Uitermark, Veldkamp, van Weel, Heinen, Beljaarts, Brekelmans, Bruins, Madlener en Klever - te vervangen door mensen die wél weten wat ze doen en weten waar ze het over hebben. Maar ja, eh...
Een ding is imo 100% zeker; kabinet Schoof zal in de geschiedenis nooit Schoof 1 genoemd worden, simpelweg omdat Schoof 2 gaat er nooit gaat komen!
Besliscapaciteit verhogen? Er moet 22% aan Rijksambtenaren uit van dit kabinet. En dat die bezuiniging niet (ook) bij de uitvoeringsdiensten gehaald zou worden is geschrapt..quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, daar kunnen we mee verder gaan. Je zei daarnet 'het moet en/en' (kunnen we later op verder gaan), maar dat zie ik niet bij dit kabinet. Bij dit kabinet zie ik alleen maar rare plannen die niets bijdragen terwijl redelijk simpele, verstandige en voor de hand liggende oplossingen (zoals dus iets doen aan die besliscapaciteit bij de IND) die, naar ik meen, ook gewoon op steun van de oppositie kunnen rekenen, volledig achterwege blijven. Hoe sta jij daarin? Even voor de volledigheid, lijkt het je een idee om meer geld uit te trekken in de besliscapaciteit bij de IND en denk je ook dat daarmee (thans een deel) van de problematiek rond asiel opgelost, of in ieder geval in betere banen geleid, zal worden?
Ik vind sommige plannen goed en sommige slecht. Dat hele noodrecht is een stokpaardje van Wilders maar gaat niets worden. Sommige andere dingen zullen door rechters tegengehouden worden, maar dat maakt niet dat het niet waard is om het te proberen. Het is zeker wel en/en. Meer geld naar de IND is zinloos, net als de spreidingswet. De kraan moet dicht, dat los je niet op met een grotere kraan en/of emmer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, daar kunnen we mee verder gaan. Je zei daarnet 'het moet en/en', maar dat zie ik niet bij dit kabinet. Bij dit kabinet zie ik alleen maar rare plannen die niets bijdragen terwijl redelijk simpel, verstandige oplossingen (zoals dus iets doen aan die besliscapaciteit bij de IND) die, naar ik meen, ook gewoon op steun van de oppositie kunnen rekenen, volledig achterwege blijven. Hoe sta jij daarin?
Daarvan zeg ik volmondig (voor zover je dat volmondig kan zeggen): 'Tsja!'quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Besliscapaciteit verhogen? Er moet 22% aan Rijksambtenaren uit van dit kabinet. En dat die bezuiniging niet (ook) bij de uitvoeringsdiensten gehaald zou worden is geschrapt..
Okay, maar dan gewoon even deze vraag. Lijkt het je verstandig om de besliscapaciteit bij de IND (waar al achterstanden zijn en dus een hoop problemen veroorzaken van mensen die onnodig lang in een AZC verblijven) te verhogen, of dan in ieder geval, zoals @Whiskers2009 aangaf, in ieder geval te voorkomen dat dat niet verder wordt teruggedraaid? Lijkt mij een simpel ja of nee, toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind sommige plannen goed en sommige slecht. Dat hele noodrecht is een stokpaardje van Wilders maar gaat niets worden. Sommige andere dingen zullen door rechters tegengehouden worden, maar dat maakt niet dat het niet waard is om het te proberen. Het is zeker wel en/en. Meer geld naar de IND is zinloos, net als de spreidingswet. De kraan moet dicht, dat los je niet op met een grotere kraan en/of emmer.
Wat versta je onder besliscapaciteit? Dat verhogen door veel meer aanvragen meteen af te wijzen ben ik zeker voor, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:30 schreef JAM het volgende:
[..]
Okay, maar dan gewoon even deze vraag. Lijkt het je verstandig om de besliscapaciteit bij de IND (waar al achterstanden zijn en dus een hoop problemen veroorzaken van mensen die onnodig lang in een AZC verblijven) te verhogen, of dan in ieder geval, zoals @:Whiskers2009 aangaf, in ieder geval te voorkomen dat dat niet verder wordt teruggedraaid? Lijkt mij een simpel ja of nee, toch?
Veldkamp, Bruins, Uitermark, Brekelmans, Heinen en Van Weel zou ik niet in dat rijtje zetten, die zouden in een ander kabinet niet opvallen als buitengewoon slecht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:09 schreef kladderadatsch het volgende:
Enige manier om dit kabinet nog te redden zou zijn om de ergste brekebeentjes - Agema, Faber, Wiersma, Hermans, van Hijum, Keijzer, Uitermark, Veldkamp, van Weel, Heinen, Beljaarts, Brekelmans, Bruins, Madlener en Klever - te vervangen door mensen die wél weten wat ze doen en weten waar ze het over hebben. Maar ja, eh...
Een ding is imo 100% zeker; kabinet Schoof zal in de geschiedenis nooit Schoof 1 genoemd worden, simpelweg omdat Schoof 2 gaat er nooit gaat komen!
Meteen afwijzen, zonder een eerlijke procedure? Bots je helaas toch weer op mensenrechten. Jammer he? Of misschien als je zelf ooit moet vluchten (met de idioten die de rechtsstaat nu aan het afbreken zijn niet eens irreëel) eigenlijk maar goed ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat versta je onder besliscapaciteit? Dat verhogen door veel meer aanvragen meteen af te wijzen ben ik zeker voor, bijvoorbeeld.
Brekelmans is wel "buitengewoon slecht" in een andere betekenis van het woord. Kwaadaardige man. Hele nare en moreel dubieuze vent.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veldkamp, Bruins, Uitermark, Brekelmans, Heinen en Van Weel zou ik niet in dat rijtje zetten, die zouden in een ander kabinet niet opvallen als buitengewoon slecht.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meteen afwijzen, zonder een eerlijke procedure?
Nou ja, in de aanvragen die afgewezen worden, of die 'kansarm' worden geschat (daar zijn al andere regels voor met betrekking tot opvang en hoe die aanvragen afgehandeld worden) is ook een achterstand. Dus ja, ook daar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat versta je onder besliscapaciteit? Dat verhogen door veel meer aanvragen meteen af te wijzen ben ik zeker voor, bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |