abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215299091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat dan?
Chaos.
pi_215299097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik denk dat een hoop mensen dat een goed idee zouden vinden, ja
Ik zeg niks O~)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:41:02 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215299098
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Koekoek. |:)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215299112
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
De hoop bij de PVV zal zijn dat het imago van Nederland daardoor dermate beinvloed wordt dat asielzoekers voor een ander land kiezen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het veel uit zal halen. En een asielbeslisstop gaat uiteindelijk bij de rechter geen stand houden natuurlijk:
quote:
Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten (‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden beperkt en sterk worden versoberd
Maar ik denk wel dat Wilders dit oprecht wil bereiken.
pi_215299120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom is dit het hoofdthema?

Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
pi_215299126
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vraag me ook altijd af, wat is dan 'de regio'. Van Oeganda naar Ethopië of Sudan kan zomaar net zover zijn als van hier naar Bulgarije. Nu schaar ik Bulgarije ook niet direct in als 'mijn regio'. En dat zijn dan nog landen die 'dichtbij' liggen.

De grootste asielinstroom ga je niet 'in de regio' in Oeganda opvangen. Tenzij je het gewoon gebruikt als een 'dumpplek' voor alles wat uit Afrika komt, immers een groot deel van de mensen ziet Afrika toch als één land :')
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.
pi_215299134
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.

Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.

Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
pi_215299150
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe werkt dat trouwens in het brein van zo'n Klever?

Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.

Hoe dan?
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.

https://www.gelderlander.(...)-verbazing~abef3c25/

Je van de domme houden heeft geen zin.
pi_215299152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
pi_215299158
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
Ok.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:49:03 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215299170
quote:
Deze 17 maatschappelijke problemen moeten als eerste opgelost worden, volgens het Hart van Nederland-panel:

Gebrek aan woningen: 51%

Beperken van migratie: 43%

Personeelstekorten in de zorg oplossen 40%

Betaalbaarheid van de zorg en afschaffen van eigen risico: 36%

Armoede: 32%
Enige wat ik zo snel kon vinden met een ranking.
https://www.hartvannederl(...)angepakt-worden-2024
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:53:39 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215299203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.

Er wordt handig ingespeeld op de mensenlijke psyche die iets kwijtraken harder registreed als iets krijgen. Als je twee mensen een tientje geeft en je pakt van één iemand 5 euro af dan zal die persoon zich berooid voelen, ondanks dat hij net 5 euro rijker is. Met asiel doen ze hetzelfde PVV spiegelt mensen voor dat asielzoekers zomaar een huis krijgen, iemand die geen huis krijgt vind dat maar stom. Vervolgens wil de PVV graag dat huis afpakken van de asielzoeker daardoor voelt de persoon wiens huis niet afgepakt is zich de winnaar. Netto heeft dan niemand een huis, maar denkt er wel een groep dat dat een betere situatie is voor hen.

Dat doet de PVV constant er wordt een soort van beloning voor asielzoekers voorgespiegeld (soms is die er echt vaak ook niet) als dat beeld kleeft pakken ze de beloning af. Waardoor de PVV stemmer zich beter voelt. De grote grap is het kost niets je veranderd eigenlijk niets aan de situatie, en daar wringt hem de schoen ze lossen niets op!

https://speld.nl/2024/09/04/kabinet-stopt-met-aanpak/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215299211
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.

Dat klopt ja, zo werkt politiek.
pi_215299213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.

Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
Het gaat economisch al zo lang goed met Nederland, dat allerlei thema's en keuzes naar de achtergrond verdwijnen. De gemiddelde Nederlander is gewoon welvarend en is verzekerd van een baan. Thema's als kinderarmoede of bestaanszekerheid worden zogenaamd belangrijk gevonden, maar het zijn geen thema's die henzelf raken.

Komen we nu in een dikke recessie, dan gaan die thema's vanzelf ook meer spelen. Dan schiet ook in één keer het begrotingstekort door het plafond en moeten er weer moeilijke politieke keuzes gemaakt worden. Dan is er ook in één keer geen enkele behoefte meer aan ministers die met symboolpolitiek komen. Serieuze tijden vragen om serieuze politici.

Een stem op de PVV is best makkelijk, als je economisch weinig te klagen of te vrezen hebt.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:54:51 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215299217
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:56:54 #166
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215299232
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
,

Volgens mij was er zelfs nog eens een peiling dat als Jacobse en Van Es echt zouden mee hebben gedaan, ze dan op 14 zetels konden rekenen (o.i.d.)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:57:33 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299236
quote:

[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.

De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215299288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Goed punt, rationaliteit is uit.
pi_215299291
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel

https://ind.nl/nl/documen(...)024-hoofdrapport.pdf
pi_215299308
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Goed punt, rationaliteit is uit.
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:04:15 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel
[ afbeelding ]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?

Misschien moet je hem quoten:
quote:

[..]

vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:06:13 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215299335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor. :P
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215299351
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?

Misschien moet je hem quoten:
[..]

Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?

Maar ok, ik kan het ook aan @Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
pi_215299409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom is dit het hoofdthema?

Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel :P
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:18:23 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel :P
Stokstaartje :D
pi_215299520
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stokstaartje :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215299521
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.
Ik moest lachen, maar het zegt natuurlijk ook wel wat.
We leven en lang en breed in een wereld waar mensen liever tegen elkaar schreeuwen dan een inhoudelijk debat voeren. Zelfs ik merk dat het vaak heel erg lastig wordt als mensen al zo diep in hun loopgraven zitten dat ze er op voorhand vanuit gaan dat je snode bedoelingen hebt.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:23:30 #178
37950 JAM
pi_215299564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:07 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Maar ok, ik kan het ook aan @:Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
Dat is ook niet zo, trouwens. Daar kan je bijvoorbeeld dit ook op nakijken:

https://www.vluchtelingen(...)ing%20in%20Nederland.

We zitten nu in een periode met relatief veel asielzoekers, dat is waar. Dat heeft trouwens niet zoveel te maken met het beleid dat er in Nederland wordt gevoerd, maar meer met wat er in de wereld speelt, met name het slepende conflict in Syrië.

Waar we het dan wél over moeten hebben, trouwens, is als de PVV dat zo'n groot probleem meent, zo'n crisis, en als de kiezer dat ook prioreiteit één vindt (daar denk ik zelf ook heel anders over), is of de oplossingen die de PVV daarvoor voorstelt (wat hebben we nu al gehad: de noodwet, het 'opt-out'-briefje, de 'Deense bordjes' - die nergens in Denemarken te vinden waren, nu de Oegandadeal - waar de Oegandese minister van Buitenlandse Zaken blijkbaar ook niets van afweet) jezelf toch wel héél ernstig af moet gaan vragen of de PVV die problemen dan wel serieus neemt, of volkomen incompetent is, of de boel moedwillig aan het traineren is omdat voor elk debiel plan dat weer niet uitkan ze weer naar 'zuur links' of 'D66-rechters' kunnen gaan wijzen en zo dus meer machtspolitieke spelletjes aan het spelen zijn, dan daadwerkelijk een poging aan het wagen om hun verkiezingsbeloften in te willigen.

Ik herhaal het nog maar eens: laten we die 'zorgen' die bij de PVV-kiezers bestaan (wat je er ook over mag denken) eens serieus nemen, maar laten we dan de 'oplossingen' die de PVV daarvoor aandient dat dan ook doen. Dan kan je toch niet anders tot de conclusie komen dat die PVV-kiezers bij vrijwel élke andere partij een stuk beter terecht zou kunnen?

Overigens zijn die 'problemen' van de PVV-kiezer niet zozeer asielzoekers en migratie op zich (waarbij ik nog maar eens herhaal dat de asielstroom maar een klein deel van de totale migratiestroom is), maar omdat de PVV meent dat er dáárom dus druk op de zorg is, druk op de woningmarkt, tekorten in het onderwijs - wellicht schuiven ze er zelfs meer op af -. Dat is dus ook niet het geval. Iemand anders (ik weet even niet meer) stelde het volgende: er is in Den Haag bijvoorbeeld een wachttijd op een sociale huurwoning van zo'n 12 jaar. Stel je nu eens voor dat 10% van al die woningen (dat is trouwens ook niet zo, ik overdrijf het hier schromelijk) met voorrang naar migranten zou gaan. Dan is dat probleem niet opgelost, dan wordt die wachttijd 10.8 jaar. De problemen zijn véél fundamenteler en veel groter dan 'migratie', maar daarvoor steekt de PVV doelbewust de kop in het zand door dus al hun tijd en energie op asiel te richten. Schaamtevol is het.

Dan nog even over asiel zelf: wil je daar echt iets aan doen, dan zorg je ervoor dat die procedures sneller worden afgehandeld. De vorige kabinetten hebben door verkeerde (veel te rooskleurige) inschattingen, die aantallen onderschat, waardoor we nu een tekort hebben in opvangcapaciteit en medewerkers die die procedures af kunnen handelen. Of dat nu gewoon een domme fout was of weer het volgende voorbeeld van VVD-afbraakbeleid 'Oh, daar kunnen we ook nog op bezuinigen!'- daar kunnen we over twisten.

Wil je daar echt iets aan doen, dan zorg je ervoor dat mensen die recht hebben op asiel dat snel te horen krijgen en in de tussentijd ook Nederlands kunnen leren, een vak kunnen leren en hier meer kunnen werken, in plaats van ze maandenlang, jarenlang in een AZC laten wegkwijnen en dan daarná verbaasd doen dat ze een uitkering aanvragen. Dan zorg je ervoor dat mensen die weinig tot geen kans hebben tot een succesvolle aanvraag, daar ook niet maanden op hoeven te wachten. Begin daar eens mee in plaats van al die domme luchtballonnetjes om maar de instroom zelf proberen in te perken en rare stuiptrekkingen waar je ze kwijt kan (terwijl je niet eens je procedures óm mensen uit te zetten normaal hebt geregeld), want - tenzij Nederland bereid is om hun eigen rechtsstatelijke principes aan de laars te lappen, de meest satanische en kwaadaardige middelen in te zetten door bijvoorbeeld iedereen aan de grens dood te schieten - zal er altijd een asielstroom zijn, en zullen er ook altijd mensen zijn die we ook gewoon met liefde en barmhartigheid, als fatsoenlijk land, zullen en moeten willen opvangen.

[ Bericht 6% gewijzigd door JAM op 18-10-2024 16:36:31 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:30:22 #179
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215299622
twitter

De Telegraaf wordt met de dag meer en meer de Volkischer Beobachter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215299626
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.

https://www.gelderlander.(...)-verbazing~abef3c25/

Je van de domme houden heeft geen zin.
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het idee zelf, maar om haar manier van communiceren. Hoe kun je zoiets de wereld inslingeren zonder ook maar iets te hebben besproken met de regering van Uganda?

Volgens mij was dat duidelijk op te maken uit de post die jij citeert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:33:00 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215299641
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef JAM het volgende:

[..]

We zitten nu in een periode met relatief veel asielzoekers, dat is waar. Dat heeft trouwens niet zoveel te maken met beleid, maar meer met wat er in de wereld speelt, met name het slepende conflict in Syrië.

Waar we het dan wél over moeten hebben, trouwens, is als de PVV dat zo'n groot probleem meent, zo'n crisis, en als de kiezer dat ook prioreiteit één vindt (daar denk ik zelf ook heel anders over), is of de oplossingen die de PVV daarvoor voorstelt (wat hebben we nu al gehad: de noodwet, het 'opt-out'-briefje, de 'Deense bordjes' - die nergens in Denemarken te vinden waren, nu de Oegandadeal - waar de Oegandese minister van Buitenlandse Zaken blijkbaar ook niets van afweet) jezelf toch wel héél ernstig af moet gaan vragen of de PVV die problemen dan wel serieus neemt, of volkomen incompetent is, of de boel moedwillig aan het traineren is omdat voor elk debiel plan dat weer niet uitkan ze weer naar 'zuur links' of 'D66-rechters' kunnen gaan wijzen en zo dus meer machtspolitieke spelletjes aan het spelen zijn, dan daadwerkelijk een poging aan het wagen om hun verkiezingsbeloften in te willigen.
Maar dat willen ze ook helemaal niet want dan hebben ze geen campagnemateriaal meer als er volgend jaar weer verkiezingen zijn, omdat deze bende over zichzelf gestruikeld is. PVV leeft bij het instandhouden van de (verzonnen) zwaarte van problemen, want dan kunnen ze weer roepen dat zij die wel even gaan oplossen, als ze genoeg zetels krijgen. En de domme PVV stemmer, die niets van deze puinhoop geleerd heeft, zal er weer met open ogen intrappen onder de bezielende leiding van engnek Johan Derksen en weer braaf het hokje rood en de Kamer bruin kleuren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215299650
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:07 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Maar ok, ik kan het ook aan @:Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)aiense-vluchtelingen
In 2023 kwamen 336 duizend immigranten naar Nederland, 68 duizend minder dan een jaar eerder.

Bijvoorbeeld. Het staatje waar JAM mee komt is misschien beter, maar ook daar zitten we niet op een piek.
pi_215299681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gaat mij dan ook niet zozeer om het idee zelf, maar om haar manier van communiceren. Hoe kun je zoiets de wereld inslingeren zonder ook maar iets te hebben besproken met de regering van Uganda?

Volgens mij was dat duidelijk op te maken uit de post die jij citeert.
Omdat het een idee is dat ze wellicht willen uitvoeren. Schoof vindt het verder ook geen probleem als ministers hun ideeën delen op deze manier.
pi_215299798
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Omdat het een idee is dat ze wellicht willen uitvoeren. Schoof vindt het verder ook geen probleem als ministers hun ideeën delen op deze manier.
Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets dat hij de ministerraad laat verplaatsen zodat hij er zelf bij kan zijn. Die wordt maandag weer erg gezellig.
pi_215299822
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef JAM het volgende:

[..]

We zitten nu in een periode met relatief veel asielzoekers, dat is waar. Dat heeft trouwens niet zoveel te maken met het beleid dat er in Nederland wordt gevoerd, maar meer met wat er in de wereld speelt, met name het slepende conflict in Syrië.
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland. Dus ja, het heeft alles te maken met Nederlands beleid.
pi_215299832
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, het is natuurlijk niet voor niets dat hij de ministerraad laat verplaatsen zodat hij er zelf bij kan zijn. Die wordt maandag weer erg gezellig.
Oh, je bent er bij? Leuk! :)
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:43:05 #187
37950 JAM
pi_215299837
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het probleem zit er echter in dat Klever zélf heeft gezegd dat ze met die Oegandese minister van Buitenlandse Zaken (Jeje Odongo) een 'breed gesprek over migratie' heeft gehad waarbij 'kort de mogelijkheid zijn besproken om uitgeprocedeerde asielzoekers uit Nederland in de regio rondom Uganda op te vangen, zoals in de Democratische Republiek Congo, Soedan en Zuid-Soedan'. Dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:43:46 #188
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215299861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland.
Echt, hoe durf je jezelf mens te noemen en tegelijk dit soort dingen te typen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215299889
quote:

[..]
Er is geen oorlog in Syrië, het heeft vooral te maken met het belachelijke inwillingspercentage voor Syriërs in Nederland. Dus ja, het heeft alles te maken met Nederlands beleid.
Dit roep je vaker. Maar waaruit blijkt precies dat er geen oorlog meer is in Syrië?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:44:48 #190
37950 JAM
pi_215299895
quote:

[..]
Nee? Kan jij me dan even uitleggen waar de afgelopen (bijna) veertien jaar dan opeens meer dan een half miljoen mensen aan dood zijn gegaan?
pi_215299917
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Echt, hoe durf je jezelf mens te noemen en tegelijk dit soort dingen te typen?
Hij vindt Assad gewoon een toffe peer.
pi_215299921
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:43 schreef JAM het volgende:

[..]
Het probleem zit er echter in dat Klever zélf heeft gezegd dat ze met die Oegandese minister van Buitenlandse Zaken (Jeje Odongo) een 'breed gesprek over migratie' heeft gehad waarbij 'kort de mogelijkheid zijn besproken om uitgeprocedeerde asielzoekers uit Nederland in de regio rondom Uganda op te vangen, zoals in de Democratische Republiek Congo, Soedan en Zuid-Soedan'.
Nee, dat heeft ze niet gezegd.
quote:
Dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.
Claimt de minister, maar een woordvoerder van Klever zegt, achteraf naar aanleiding van de uitspraken van de minister van Oeganda, dat het wel kort besproken is. Gevalletje gebrekkige communicatie, verder niet interessant voor Schoof. Er is ook geen enkele keer door iemand geroepen dat dit een uitgewerkt plan is ofzo. Het is een idee en Schoof vindt het prima dat ministers die zo communiceren. Wat je daar zelf van vindt, tja. Niet interessant.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:46:26 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299929
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maandag gaat niet door: https://www.volkskrant.nl(...)ernatieven~bd76bdea/
pi_215299932
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee? Kan jij me dan even uitleggen waar de afgelopen (bijna) veertien jaar dan opeens meer dan een half miljoen mensen aan dood zijn gegaan?
Er was een burgeroorlog. Die is afgelopen. Assad heeft gewonnen (met Russische hulp) en blijft dictator.
pi_215299935
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:44 schreef JAM het volgende:

[..]
De strijd tegen terrorisme waar het dappere Syrische regime in werd gesteund door de helden uit Iran en Rusland…
pi_215299948
quote:
De ministerraad gaat door maar het plan van Faber staat niet op de agenda. Actualiteiten zullen vast wel behandeld worden.
pi_215299949
Het blijft wel grappig hoe je als totale fantast alles en iedereen voor knettergek kunt blijven uitmaken zonder enige vorm van zelfreflectie.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:48:23 #198
37950 JAM
pi_215299954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat heeft ze niet gezegd.
[..]
Claimt de minister, maar een woordvoerder van Klever zegt dat het wel kort besproken is. Gevalletje gebrekkige communicatie, verder niet interessant voor Schoof. Er is ook geen enkele keer door iemand geroepen dat dit een uitgewerkt plan is ofzo. Het is een idee en Schoof vindt het prima dat ministers die zo communiceren. Wat je daar zelf van vindt, tja. Niet interessant.
Dat is letterlijk wat het Ministerie daarover zelf vrijgegeven heeft, dus ja, dan kan je wel steggelen dat ze dat 'niet heeft gezegd', maar dan begrijp je blijkbaar niet zo goed hoe het werk met communicatie en de verantwoordelijkheid van een minister daaromtrent.
Buiten dat om: je kan wel roepen 'gevalletje gebrekkige communicatie' (en ik begrijp ook wel dat het geen uitgewerkt plan is - dat gaat er ook niet komen), maar dan moet je toch als nog tot de conclusie komen dat dit toch weer gewoon het volgende staaltje broddelwerk en prutserij van een PVV-minister is? Het wordt er zo toch niet beter op allemaal?
pi_215299959
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:47 schreef Monolith het volgende:
Het blijft wel grappig hoe je als totale fantast alles en iedereen voor knettergek kunt blijven uitmaken zonder enige vorm van zelfreflectie.
Inderdaad, de persoonlijke aanvallen zijn weer niet van de lucht. Ach ja, onmacht he :)
pi_215299971
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Inderdaad, de persoonlijke aanvallen zijn weer niet van de lucht. Ach ja, onmacht he :)
Nou ja, je verzint natuurlijk wel dat de oorlog in Syrië is afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')