abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:11:26 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
We zullen zien, ik denk dat PVV keihard krimpt na deze shitshow.
Ik help het hopen.

Ik denk dat de PVV deze periode de groep mensen die heel graag minder immigranten wil, heeft aangeboort en vergroot. Tevens hebben ze laten zien dat ze daarin allerlei verregaande voorstellen willen doen. Voor die groep is dat voldoende, haalbaarheid zijn ze denk ik minder mee bezig.

PVV kan dit prima zo spinnen dat het een wij willen wel maar hullie niet standpunt wordt. En dan halen ze alles wat ze nu half(of nog minder)slachtig proberen aan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215298890
Hoe werkt dat trouwens in het brein van zo'n Klever?

Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.

Hoe dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215298896
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik help het hopen.
Nouja ik snap best dat de helft van de bevolking dommer is dan gemiddeld. Maar volgens mij moeten zelfs geestelijk gehandicapten in staat zijn hier doorheen te prikken. Houd je een partij over die kasplantjes en hardcore racisten aanspreekt. Maar dat is toch geen kiezerspotentieel van 40 zetels in Nederland.
pi_215298897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jouw denkfout is dat het doel van Wilders is om iets te bereiken op een of ander beleidsterrein. Dat is niet zo.
Bij elk beleidsterrein klopt dat denk ik, behalve asiel en Islam. De gezondheidszorg, sociale voorzieningen of de woningmarkt kunnen hem gestolen worden en die zal hij ook wel makkelijk weggeven. Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.

Hij heeft alleen incompetente ministers, dus het lukt nog niet zo best. Maar het echec met de noodwet zal hij wel gebruiken om NSC-steun voor een stevige spoedwet te garanderen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:15:20 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215298898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mijn denkfout is hoogstens dat ik verwacht dat kiezers hem af gaan rekenen hierop. Duidelijker kun je als politicus toch niet laten zien dat je nooit iets gaat bereiken. Dan dat je als grootste partij, met maandenlang alle aandacht op je ene issue. En dan met een kamermeerderheid van 100 zetels die op dat issue wil handelen niet eens de kleinste verbetering kunt brengen.

Schat jij in dat kiezers werkelijk genoegen nemen met deze show? Ik denk dat zelfs Wilders adepten thuisblijven als het eindelijk bij ze indaalt wat er daadwerkelijk gebeurt.
Het is nauwelijks mogelijk de gemiddelde stemmer te onderschatten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:15:54 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298906
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.

Hoe dan?
Die denkt vast oeganda roewanda patato tomato, wat engeland kan kunnen wij ook, en moeilijke geprekken in een vreemd land heb ik geen zin in hoor.
pi_215298907
quote:
Een woordvoerder van Klever meldt in een reactie op Odongo's uitspraken: ,,Het onderwerp is kort aan de orde geweest tijdens het gesprek met minister Odongo, dat over opvang in de regio en migratie ging.” Waarom de minister dit nu ontkent, is een raadsel
https://www.ad.nl/politie(...)pvang-idee~a37d5633/

Gevalletje van niet duidelijk besproken? Odongo begreep niet dat Klever het had over deportaties vanuit Nederland.
Er is dus geen plan. Wel een idee van Klever ..
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:17:14 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215298914
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Die denkt vast oeganda roewanda patato tomato, wat engeland kan kunnen wij ook, en moeilijke geprekken in een vreemd land heb ik geen zin in hoor.
Groot-Brittannië kreeg het ook niet voor elkaar hoor ;)
Al was dat een andere doelgroep.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:17:25 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)pvang-idee~a37d5633/

Gevalletje van niet duidelijk besproken? Odongo begreep niet dat Klever het had over deportaties vanuit Nederland.
Er is dus geen plan. Wel een idee van Klever ..
"Opvang in de regio" die mensen komen vanuit nederland dus ik zeg belgië aanschrijven dan maar.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:18:17 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298924
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Groot-Brittannië kreeg het ook niet voor elkaar hoor ;)
Al was dat een andere doelgroep.
Wat maakt dat nou uit. We bedrijven hier politiek, we hoeven geen dingen voor elkaar te krijgen ;)
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:19:31 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215298931
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Lichtloper het volgende:
Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.
Wat dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:19:33 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja ik snap best dat de helft van de bevolking dommer is dan gemiddeld. Maar volgens mij moeten zelfs geestelijk gehandicapten in staat zijn hier doorheen te prikken. Houd je een partij over die kasplantjes en hardcore racisten aanspreekt. Maar dat is toch geen kiezerspotentieel van 40 zetels in Nederland.
Ben bang dat er wel degelijk een grote groep mensen is die anti migratie is, en dat die groep groeit. Ik ben ook bang dat een groot deel daarvan PVV blijft stemmen ondanks geklungel*.

*en/of fascistoide denkbeelden
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:19:53 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat dan?
Het woningmarktprobleem oplossen. (op asiel)
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:20:58 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215298943
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het woningmarktprobleem oplossen. (op asiel)
Welk woningmarktprobleem op asiel? :?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:22:03 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298952
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welk woningmarktprobleem op asiel? :?
Het algemene woningmarkt probleem wil hij oplossen, dmv asiel. Dat is wat hij o.a. wil bereiken op asiel. Naast het armoede probleem en het stikstof probleem.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:23:30 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215298967
Zullen we trouwens ook niet eens iets doen aan ons bereikbaarheidsprobleem?

Wellicht ook wel op te lossen via asiel.
pi_215298984
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ben bang dat er wel degelijk een grote groep mensen is die anti migratie is, en dat die groep groeit. Ik ben ook bang dat een groot deel daarvan PVV blijft stemmen ondanks geklungel.
Ja de oppositie zou ook moeten stoppen meegaan om dit onderwerp als belangrijk te bestempelen. Zeker PvdA zou gewoon moeten zeggen laten we ons met daadwerkelijke problemen bezig gaan houden. Maar CDA en CU zijn ook veel te veel op hand van de regering dat asielmigratie een probleem is in Nederland.

Uiteindelijk is migratie misschien een probleem, maar toch vooral een zelfgecreerd probleempje door daar al 30 jaar zon overdreven focus op te leggen, zonder er verder consequenties aan te verbinden.
Gisteren in het debat zei zon VVD'er nog onomwonden dat ze blij waren dat ze versobering van de 30% regel terugdraaien, dus het kabinet heeft voorlopig enkel wat bereikt om méér migratie te regelen. Toch is de anti-migratie kiezer dan tevreden?
pi_215298990
Ik vraag me ook altijd af, wat is dan 'de regio'. Van Oeganda naar Ethopië of Sudan kan zomaar net zover zijn als van hier naar Bulgarije. Nu schaar ik Bulgarije ook niet direct in als 'mijn regio'. En dat zijn dan nog landen die 'dichtbij' liggen.

De grootste asielinstroom ga je niet 'in de regio' in Oeganda opvangen. Tenzij je het gewoon gebruikt als een 'dumpplek' voor alles wat uit Afrika komt, immers een groot deel van de mensen ziet Afrika toch als één land :')
pi_215298997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

Hoe dan?
#dePVVheeftweeraandacht
pi_215299019
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat dan?
Een zo streng mogelijk asielbeleid. Een greep uit het hoofdlijnenakkoord:

quote:
Op grond van deze Asielcrisiswet zullen de daarin opgenomen bevoegdheden ingezet
worden om voor de duur van maximaal twee jaar:
- Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten
(‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden
beperkt en sterk worden versoberd.
- Mensen zonder een geldige verblijfstitel zo veel mogelijk, ook gedwongen, uitzetten.
- Van de Huisvestingswet af te wijken door een verbod in te stellen op het geven van voorrang
bij de toewijzing van sociale huurwoningen aan statushouders op grond van het feit dat zij
statushouders zijn.

En verder:
- Verscherping toelatingsprocedure (aanpassing bewijslastverdeling, geen beloning voor
opzettelijk identiteit niet aantonen, aanpassing en handhaving criteria veilig land en
handhaving Dublin-verordening, uitlezen mobiele telefoons, beperking rechtsbijstand).
- Structureel intensiveren in mobiel toezicht veiligheid, grenscontroles en grensbewaking.
Irreguliere migranten aangetroffen bij deze controles aan de landsgrenzen direct terugsturen
naar Duitsland en België, onder meer bij het ontbreken van een geldig identiteitsbewijs.
- Het landenbeleid wordt fors aangepast. Nederland is op dit moment te aantrekkelijk voor
asielzoekers; de inwilligingspercentages moeten van boven naar onder het Europees
gemiddelde, onder meer door bewijslastomkering, zodat het niet aan de IND is om te
bewijzen dat iemand geen recht heeft om hier te verblijven.
- Invoering tweestatusstelsel met inbegrip van de instroom-reducerende beperkingen,
waaronder:
o geen automatische gezinshereniging van subsidiair beschermden, en
o forse beperking na-reizigers, inclusief beperking tot het zogenaamde kerngezin met
kinderen tot 18 jaar en langere termijnen voordat zulks überhaupt mogelijk is.
- Er komt voor asiel beroep bij één rechterlijke instantie zonder hoger beroep.
- Asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft, die voor tijdelijk verblijf aangepast.
- Opvang kansarme asielzoekers op aparte locaties met een zo veel mogelijk versoberd en
deels gesloten regime; de rijksbijdrage aan de Landelijke Vreemdelingenvoorziening wordt
beëindigd.
- De rechtsbijstand bij asielaanvragen wordt zo veel mogelijk beperkt en bij herhaalde
asielaanvragen maximaal versoberd.
Procedures worden verkort en versoberd, bijvoorbeeld door het verkorten van de
beroepstermijn en beperking van de mogelijkheid tot herhaalde aanvragen. Dwangsommen
wegens termijnoverschrijding worden afgeschaft of beperkt.
- Harder optreden tegen overlastgevers.
- Criminaliteit onder en van asielzoekers hard aanpakken, onder andere door: het direct
aanpakken van daders, onder meer door uitplaatsing uit de opvanglocatie, het eerder
stopzetten van de asielprocedure en het eerder vervallen verklaren van verblijfstitel, door het
uitbreiden van de ongewenstverklaring en door verdere aanscherping van de ‘glijdende
schaal’ zodat criminele vreemdelingen sneller kunnen worden uitgezet. In aanmeld- en
opvanglocaties wordt strikt en streng opgetreden tegen geweld en overlast door asielzoekers,
met name jegens vrouwelijke asielzoekers en asielzoekers met een LHBTIQ+ en/of christelijke
achtergrond.
- Het na definitieve afwijzing of verlies van een verblijfstitel niet-meewerken aan uitzetting
wordt strafbaar.
- De inzet op terugkeer wordt aangescherpt door onder andere uitzetting van asielzoekers die
eerder in een andere EU-lidstaat zijn afgewezen, uitbreiding van vreemdelingenbewaring en -
detentie en van de ongewenstverklaring en beperking gemeentelijke opvang (financiering)
tot het meest basale. Het begrip veilig land wordt verruimd tot veilige delen van landen op
basis van ambtsberichten; ambtsberichten worden in beginsel niet openbaar gemaakt.
- Het EU-migratiepact met aangescherpte asielregels en toelatingsprocedures wordt, na
vaststelling, zo snel mogelijk uitgevoerd, onder meer door bij herverdeling van asielzoekers te
kiezen voor afkopen in plaats van opvangen.
- Tegelijkertijd zet Nederland in op verdergaande aanscherpingen in de EU-regelgeving, onder
andere op screening van kansarme asielzoekers en toewerken naar strikte procedures aan de
buitengrenzen van de EU en akkoorden over terugkeer met derde landen. Nederland werkt
met andere EU-lidstaten aan het opvangen in niet-EU-landen van migranten die de EU
proberen te bereiken.
- Mensenhandel, mensensmokkel en alle illegale immigratieroutes worden aangepakt,
nationaal en Europees.
- De eigen bijdrage aan opvang door ontheemden uit Oekraïne wordt verhoogd.
- Maximale inzet op opvang in de regio en op migratiedeals daartoe.
- Er zal een modernisering van het VN-Vluchtelingenverdrag bepleit worden tegen de
achtergrond van het voorgaande en samenwerking met hierin gelijkgestemde lidstaten wordt
gezocht om dit te bereiken bij de VN. Er wordt ingezet op aanpassing van de EU-regelgeving
en -verdragen waar nodig.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:33:41 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299040
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het algemene woningmarkt probleem wil hij oplossen, dmv asiel.
Dat is wat hij o.a. wil bereiken op asiel. Naast het armoede probleem en het stikstof probleem.
Dat kan niet, want dat is geen oorzaak vh probleem.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:35:50 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215299060
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat kan niet, want dat is geen oorzaak vh probleem.
Dat weet ik maar dat is wel de retoriek van het huidige kabinet.
pi_215299072
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:15 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Bij elk beleidsterrein klopt dat denk ik, behalve asiel en Islam. De gezondheidszorg, sociale voorzieningen of de woningmarkt kunnen hem gestolen worden en die zal hij ook wel makkelijk weggeven. Op asiel wil hij wel degelijk iets bereiken.

Hij heeft alleen incompetente ministers, dus het lukt nog niet zo best. Maar het echec met de noodwet zal hij wel gebruiken om NSC-steun voor een stevige spoedwet te garanderen.
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:39:03 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215299079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is inderdaad het hoofdthema, dat moet toch geen verrassing zijn? Ik snap dat de media heel hard heeft geprobeerd dat te negeren, maar daar trap je toch niet in?
Waarom is dit het hoofdthema?

Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
pi_215299080
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')