Ik zeg niksquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen dat een goed idee zouden vinden, ja
Koekoek.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
De hoop bij de PVV zal zijn dat het imago van Nederland daardoor dermate beinvloed wordt dat asielzoekers voor een ander land kiezen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het veel uit zal halen. En een asielbeslisstop gaat uiteindelijk bij de rechter geen stand houden natuurlijk:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Maar ik denk wel dat Wilders dit oprecht wil bereiken.quote:Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten (‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden beperkt en sterk worden versoberd
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom is dit het hoofdthema?
Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vraag me ook altijd af, wat is dan 'de regio'. Van Oeganda naar Ethopië of Sudan kan zomaar net zover zijn als van hier naar Bulgarije. Nu schaar ik Bulgarije ook niet direct in als 'mijn regio'. En dat zijn dan nog landen die 'dichtbij' liggen.
De grootste asielinstroom ga je niet 'in de regio' in Oeganda opvangen. Tenzij je het gewoon gebruikt als een 'dumpplek' voor alles wat uit Afrika komt, immers een groot deel van de mensen ziet Afrika toch als één land
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe werkt dat trouwens in het brein van zo'n Klever?
Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.
Hoe dan?
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Ok.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
Enige wat ik zo snel kon vinden met een ranking.quote:Deze 17 maatschappelijke problemen moeten als eerste opgelost worden, volgens het Hart van Nederland-panel:
Gebrek aan woningen: 51%
Beperken van migratie: 43%
Personeelstekorten in de zorg oplossen 40%
Betaalbaarheid van de zorg en afschaffen van eigen risico: 36%
Armoede: 32%
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Dat klopt ja, zo werkt politiek.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.
Het gaat economisch al zo lang goed met Nederland, dat allerlei thema's en keuzes naar de achtergrond verdwijnen. De gemiddelde Nederlander is gewoon welvarend en is verzekerd van een baan. Thema's als kinderarmoede of bestaanszekerheid worden zogenaamd belangrijk gevonden, maar het zijn geen thema's die henzelf raken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.
Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.
Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.
Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
Goed punt, rationaliteit is uit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabielquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goed punt, rationaliteit is uit.
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor.
Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?
Misschien moet je hem quoten:
[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinselquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom is dit het hoofdthema?
Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Stokstaartjequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |