abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215299091
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat dan?
Chaos.
pi_215299097
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:26 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik denk dat een hoop mensen dat een goed idee zouden vinden, ja
Ik zeg niks O~)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:41:02 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215299098
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Koekoek. |:)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215299112
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
De hoop bij de PVV zal zijn dat het imago van Nederland daardoor dermate beinvloed wordt dat asielzoekers voor een ander land kiezen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het veel uit zal halen. En een asielbeslisstop gaat uiteindelijk bij de rechter geen stand houden natuurlijk:
quote:
Registratie af te dwingen en de behandeling van asielaanvragen op te schorten (‘asielbeslisstop’), het recht op opvang zal gedurende de opschorting gedifferentieerd worden beperkt en sterk worden versoberd
Maar ik denk wel dat Wilders dit oprecht wil bereiken.
pi_215299120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom is dit het hoofdthema?

Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
pi_215299126
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vraag me ook altijd af, wat is dan 'de regio'. Van Oeganda naar Ethopië of Sudan kan zomaar net zover zijn als van hier naar Bulgarije. Nu schaar ik Bulgarije ook niet direct in als 'mijn regio'. En dat zijn dan nog landen die 'dichtbij' liggen.

De grootste asielinstroom ga je niet 'in de regio' in Oeganda opvangen. Tenzij je het gewoon gebruikt als een 'dumpplek' voor alles wat uit Afrika komt, immers een groot deel van de mensen ziet Afrika toch als één land :')
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.
pi_215299134
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat is dan het beoogde doel van die nood- of spoedwet? Het effect van het regeerprogramma was geloof ik becijferd op een paar honderd tot misschien 1.000 asielzoekers minder qua instroom. Buiten dat komen ze alleen met symboolpolitiek. Zou de PVV-kinderhand echt zo snel gevuld zijn?
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.

Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.

Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
pi_215299150
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe werkt dat trouwens in het brein van zo'n Klever?

Die is in Uganda, bezoekt daar een opvangcentrum en ziet een hoop donkere mensen daar gezellig samenleven, waarna ze denkt: 'dit is een mooie plek voor onze uitgeprocedeerde asielzoekers'. En die gedachte slingert ze dan de wereld in, zonder ook maar iets hebben besproken met de regering van het betreffende land.

Hoe dan?
Zij heeft het ook niet zelf bedacht.

https://www.gelderlander.(...)-verbazing~abef3c25/

Je van de domme houden heeft geen zin.
pi_215299152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat mag je zeggen, maar een grote groep kiezers denkt daar dus anders over. Daarom is het het hoofdthema.
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
pi_215299158
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat zien die kiezers verkeerd en daarom zijn ze ook permanent boos op de hele wereld en alle politici die niet extreem racistisch en rechts zijn.
Ok.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:49:03 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215299170
quote:
Deze 17 maatschappelijke problemen moeten als eerste opgelost worden, volgens het Hart van Nederland-panel:

Gebrek aan woningen: 51%

Beperken van migratie: 43%

Personeelstekorten in de zorg oplossen 40%

Betaalbaarheid van de zorg en afschaffen van eigen risico: 36%

Armoede: 32%
Enige wat ik zo snel kon vinden met een ranking.
https://www.hartvannederl(...)angepakt-worden-2024
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:53:39 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215299203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.

Er wordt handig ingespeeld op de mensenlijke psyche die iets kwijtraken harder registreed als iets krijgen. Als je twee mensen een tientje geeft en je pakt van één iemand 5 euro af dan zal die persoon zich berooid voelen, ondanks dat hij net 5 euro rijker is. Met asiel doen ze hetzelfde PVV spiegelt mensen voor dat asielzoekers zomaar een huis krijgen, iemand die geen huis krijgt vind dat maar stom. Vervolgens wil de PVV graag dat huis afpakken van de asielzoeker daardoor voelt de persoon wiens huis niet afgepakt is zich de winnaar. Netto heeft dan niemand een huis, maar denkt er wel een groep dat dat een betere situatie is voor hen.

Dat doet de PVV constant er wordt een soort van beloning voor asielzoekers voorgespiegeld (soms is die er echt vaak ook niet) als dat beeld kleeft pakken ze de beloning af. Waardoor de PVV stemmer zich beter voelt. De grote grap is het kost niets je veranderd eigenlijk niets aan de situatie, en daar wringt hem de schoen ze lossen niets op!

https://speld.nl/2024/09/04/kabinet-stopt-met-aanpak/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215299211
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat die groep geloof dat het verminderen van immigratie problemen (en specifiek hun problemen) gaat oplossen.

Dat klopt ja, zo werkt politiek.
pi_215299213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er in dit topic veel mensen pessimistisch en die denken dat nu voor bijna 1/3e van Nederland geldt dat het enige wat ze belangrijk vinden qua politiek is keihard gebrul over migratie en gefantaseer over oplossingen plus wat borstklopperij daarover.

Ik vind dat lastig te geloven, maar dat migranten de ideale zondebok zijn voor een groot deel van het electoraat deel ik wel. Gewoon veel chiller om volledig de schuld bij anderen te leggen dan om zelf verantwoording te pakken. Dat zie je ook bij het huidige kabinet, de grootste partijen vinden toch meer dat Timmermans het heeft verneukt dan zijzelf.
Het gaat economisch al zo lang goed met Nederland, dat allerlei thema's en keuzes naar de achtergrond verdwijnen. De gemiddelde Nederlander is gewoon welvarend en is verzekerd van een baan. Thema's als kinderarmoede of bestaanszekerheid worden zogenaamd belangrijk gevonden, maar het zijn geen thema's die henzelf raken.

Komen we nu in een dikke recessie, dan gaan die thema's vanzelf ook meer spelen. Dan schiet ook in één keer het begrotingstekort door het plafond en moeten er weer moeilijke politieke keuzes gemaakt worden. Dan is er ook in één keer geen enkele behoefte meer aan ministers die met symboolpolitiek komen. Serieuze tijden vragen om serieuze politici.

Een stem op de PVV is best makkelijk, als je economisch weinig te klagen of te vrezen hebt.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:54:51 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215299217
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:56:54 #166
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215299232
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
,

Volgens mij was er zelfs nog eens een peiling dat als Jacobse en Van Es echt zouden mee hebben gedaan, ze dan op 14 zetels konden rekenen (o.i.d.)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:57:33 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299236
quote:

[..]
Ja van de harde kern zonder twijfel. Daarbij zit het de PVV ook mee dat de instroom al flink gedaald is dat kunnen ze dus allemaal als winst claimen.

De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215299288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb zelfs PVV-adepten in m'n familie en 'alle beetjes helpen' en 'als ze maar wat doen' zijn wel de mantra's. Oh ja en Frans Timmermans is de grote Satan.
Goed punt, rationaliteit is uit.
pi_215299291
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De instroom was al vóór de verkiezingen gedaald. Die daalt al jaren..
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel

https://ind.nl/nl/documen(...)024-hoofdrapport.pdf
pi_215299308
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Goed punt, rationaliteit is uit.
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:04:15 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:02 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Hoezo dan? Lijkt allemaal redelijk stabiel
[ afbeelding ]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?

Misschien moet je hem quoten:
quote:

[..]

vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:06:13 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215299335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, m'n ouders kregen drie kinderen, 1 superlinkse veganistische hippie, 1 PVV-adept en ik zei de gek er tussenin. Verder kunnen we het prima vinden hoor. :P
Dan zijn die andere twee nog goed terecht gekomen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215299351
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is toch al vanaf vóór de verkiezingen zoals ik zeg?

Misschien moet je hem quoten:
[..]

Uhh ok, jij zegt toch dat de instroom al jaren daalt?

Maar ok, ik kan het ook aan @Lord-Ronddraai vragen: waar blijkt dan uit dat de instroom recent gedaald is?
pi_215299409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom is dit het hoofdthema?

Ik zou zeggen dat woningtekort en stikstofproblematiek onze hoofdthema's zijn. Dat asielmigratie extra druk geeft op eerste is waar (minder dan arbeidsmigratie maar daar mag kennelijk niet over gepraat worden) maar dat maakt niet dat asielmigratie daarom het hoofdthema is?
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel :P
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:18:23 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215299484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het stokstaartje van de PVV aanhanger is dan: ja, maar het woningtekort komt ook door de asielzoekers, en stikstof is een links onzinverzinsel :P
Stokstaartje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')