abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215297797
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Viel mij gewoon op dat er bij dit soort initiatieven altijd naar Afrika gekeken wordt, terwijl de meeste asielzoelers daar niet vandaan komen.
Nou ja, dat men ze buiten de EU wil hebben lijkt me nog wel vrij logisch en landen als Griekenland en Italië staan zelf ook helemaal niet te springen om uitgeprocedeerde asielzoekers uit andere EU landen op te gaan vangen. Het hoeft ook niet per se Afrika te zijn, want Italië heeft bijvoorbeeld ook een deal met Albanië gesloten.
Je hebt een land nodig met een regime dat het niet zo'n probleem vind om in ieder geval te pretenderen dat ze mensen willen opnemen als daar forse financiële compensatie tegenover staat. Die vind je in Afrika wat makkelijker dan in Europa.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215297809
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Man man man, het verhaal wordt nog veel mooier:
Klever ís beleid, daar hoeft dus ook niet over onderhandeld te worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:12:35 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215297814
Past wel in rijtje uitspraken van PVV-mensen

"Mijn tweet klopt"
"Ik ben beleid"
"Ik heb me versproken"
"Ik heb de bordjes echt gezien"
pi_215297816
Klever liegt ook al een beetje, net als clubgenoot Faber
tsss die PVV-moraal : rommelen met de feiten
pi_215297823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:08 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ja ok, nu is het wel klaar.

Zijlstra moest weg om een dergelijk verzinsel, ik denk dat de tijd voor een ontslagronde of tenminste disciplinaire acties en curatele ook hier nu wel begint aan te breken.

Bovendien was het sowieso weer een PVV opzetje om Schoof te tackelen: niet informeren, relevantie niet PVV departementen als BuZa en justitie niet meenemen.
Klever vandaag nog terugroepen uit Afrika, idd. Voor ze meer schade aan richt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:14:59 #31
375570 crew  Cyan9
pi_215297829
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klever vandaag nog terugroepen uit Afrika, idd. Voor ze meer schade aan richt.
Ook dat zie ik niet gebeuren, de enige actie die Schoof laat zien is een beetje murmelen over innovatieve ideeën.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215297866
Het doet ook wel weer steeds meer aan de regeerperiode van de LPF denken. Het enige verschil is dat toen het CDA met Balkenende als premier de touwtjes in handen had en de LPF-bewindslieden kon terugfluiten. Nu is de PVV ook gewoon de grootste partij en hebben ze met Schoof een ruggegraatloze zetbaas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215297925
Schoof zal het wel weer hebben over de leercurve en dat hij het volste vertrouwen in zijn hele kabinet heeft.
Dit lijkt me trouwens erger dan LPF toestanden. Ik geloof dat die elkaar de tent uitvochten.
Maar logen ze ook telkens over wie ze gesproken hadden of wat ze gezien hadden?
.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:27:33 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215297963
Dit is zelfs als ramptoerist niet meer leuk om naar te kijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215297969
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ook dat zie ik niet gebeuren, de enige actie die Schoof laat zien is een beetje murmelen over innovatieve ideeën.
Moet Schoof ook niet doen, maar de Kamer. Zal idd ook niet lukken, maar is wel de enige logische reactie. Maar zet NSC maar eens voor het blok.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:31:46 #36
375570 crew  Cyan9
pi_215297999
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Moet Schoof ook niet doen, maar de Kamer. Zal idd ook niet lukken, maar is wel de enige logische reactie. Maar zet NSC maar eens voor het blok.
True, maar ik bedoel meer dat een stevig in zijn schoenen staande premier hier wel ferm afstand van zou nemen.
pi_215298030
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
True, maar ik bedoel meer dat een stevig in zijn schoenen staande premier hier wel ferm afstand van zou nemen.
Ja, helaas is de omschrijving die ik eerder al gaf wel echt accuraat: hij is het minst populaire jongetje van de klas die een klasseproject mag leiden, maar aan niemand durft te vragen wat ze aan het doen zijn en natuurlijk ook niemand durft te corrigeren.

Valt me wel erg van hem tegen, als directeur-generaal van de AIVD of NCTV heb je toch wel leidinggevende capaciteiten, zou je zeggen.
pi_215298058
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:31 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Schoof ziet zichzelf vooral als een procesbegeleider, heb ik het idee. Hij zit de ministerraad voor, zorgt dat de agenda tijdig gevuld wordt, pakt internationaal zijn eigen taken op. Maar het regeren laat hij verder aan de ministers.
pi_215298074
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Schoof ziet zichzelf vooral als een procesbegeleider, heb ik het idee. Hij zit de ministerraad voor, zorgt dat de agenda tijdig gevuld wordt, pakt internationaal zijn eigen taken op. Maar het regeren laat hij verder aan de ministers.
En dat werkt misschien met een groep ervaren topministers, maar niet met deze groep. Mensen als Klever en Faber, of de zwalkende Chris Jansen rondom emissieloze zones, hebben iemand nodig die er bovenop zit om te voorkomen dat ze schade aanrichten.
pi_215298078
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
Man man man, het verhaal wordt nog veel mooier:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)er-terugkeervoorstel

8)7 _O-
Heeft zij geclaimd met hem specifiek hier over te praten?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:43:21 #41
375570 crew  Cyan9
pi_215298116
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Met capabele ministers had dat wellicht kunnen werken.
pi_215298117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heeft zij geclaimd met hem specifiek hier over te praten?
Ja. Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:46:12 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215298146
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja. Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?
Het blijkt voor dit kabinet nogal ingewikkeld om de vragen op de juiste plek te stellen hè. Dus je weet het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215298159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het blijkt voor dit kabinet nogal ingewikkeld om de vragen op de juiste plek te stellen hè. Dus je weet het niet.
Haha ja je moet niet uitsluiten dat ze het aan Von der Leyen gevraagd heeft
pi_215298161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja.
Heb je daar een bron voor? Ik kon het niet vinden.
quote:
Ze zei dat de Oegandezen hier voor open staan. Of ze moet het een plaatselijke boer hebben gevraagd?
Dat is dan ook zo, dat zegt de minister zelf:
quote:
Tegen de NOS zei Odongo na afloop van zijn ontmoeting met Klever open te staan voor de discussie om mensen te helpen. Ook nu wijst hij het plan niet af.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:49:30 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215298187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij startte de discussie tegen het salafisme op, dat neemt @:Klopkoek hem blijkbaar kwalijk.
Segers ging veel verder dan dat. Dat weet jij ook wel. Hebben zelfs brieven in de Trouw en Nederlands Dagblad over gestaan. Moet ik dit gaan opzoeken? Op Twitter heeft Segers hele instemmende discussies over de islam gehad met Wierd Duk - dan weet je het wel.

Dat @Lichtloper fan is van Klaas Dijkhoff snap ik wel. Deze vent kwam ooit met het plan om allochtonen dubbel zo zwaar te straffen voor hetzelfde delict (welke wijken daarvoor in aanmerking moesten komen zou mede moeten afhangen van het percentage migranten).

Een eersteklas racist. Formele klassenjustitie en apartheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215298196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor? Ik kon het niet vinden.
[..]
Dat is dan ook zo, dat zegt de minister zelf:
[..]

Het is de enige functionaris van de Oegandese regering die ze gesproken heeft. En blijkbaar niet hierover. Wat ze wel zei.
pi_215298201
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is de enige functionaris van de Oegandese regering die ze gesproken heeft. En blijkbaar niet hierover. Wat ze wel zei.
Ga je nog met een bron komen of blijft het hierbij?
pi_215298233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ga je nog met een bron komen of blijft het hierbij?
Bron is haar uitspraken op die persconferentie.
pi_215298236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
L

Dat @:Lichtloper fan is van Klaas Dijkhoff snap ik wel. Deze vent kwam ooit met het plan om allochtonen dubbel zo zwaar te straffen voor hetzelfde delict (welke wijken daarvoor in aanmerking moesten komen zou mede moeten afhangen van het percentage migranten).

Een eersteklas racist. Formele klassenjustitie en apartheid.
Dat lijkt me een rampzalig plan, dus waarom ik hierbij gesleept wordt? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')