abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215300202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarom niet? Je laat migratie de media en politiek domineren. NSC gaat de stekker niet eruit trekken want die hebben maar 3 zetels over in de peilingen, VVD en BBB die genieten ervan en de PVV doet maar wat
Dan ben je zetelpolitiek aan het bedrijven in plaats van daadwerkelijk besturen en beleid maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:13:50 #227
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215300206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Beetje achterhaalde informatie. Het aantal asielzoekers uit Marokko is a) een druppel op een gloeiende plaat. b) er ligt sinds halverwege 2023 een migratiedeal met Marokko, waardoor het aantal uitzettingen fors is toegenomen. c) dat de uitzettingen destijds getraineerd werden was pure politiek. Nederland bemoeide zich teveel met de Marokkaanse binnenlandse politiek, vond men.
Ik weet niet of je de Sahara Marokkaanse binnenlandse politiek kan noemen. Zeker gezien het feit dat er veel fosfaat ligt.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:14:45 #228
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215300221
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan ben je zetelpolitiek aan het bedrijven in plaats van daadwerkelijk besturen en beleid maken.
Dat is praktisch wat Wilders doet door te wijzen naar de peilingen.
pi_215300230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Origami94 het volgende:
VVD, BBB en PVV gaan elkaar niet loslaten. NSC kan hoogstens moeilijk gaan doen.
Nog niet inderdaad.
pi_215300231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel even opletten hé, het gaat hier om uitgeprocedeerde asielzoekers.
Ja dus? Wat maakt dat geografisch ineens voor verschil?
pi_215300234
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:06 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat is het punt wat je wil maken nu: moeten we geen Syriërs meer toelaten, moeten we ze gaan terugsturen? Wat wil je nu eigenlijk? Je begrijpt dat er meer dingen een rol spelen dan alleen 'of er gevochten' wordt? Bijvoorbeeld dat een hoop vluchtelingen nu niet zo'n groot fan van het beleid van Assad waren, en bij terugkeer een grote kans hebben om gevangengezet, geronseld voor het leger, of gemarteld te worden, om even een argument te noemen? Je begrijpt ook dat een asielstatus al betekent dat die voor tijdelijke aard wordt toegekend en als de reden tot asiel komt te vervallen, die ook gewoon niet verlengd wordt? Dus dat als je daar iets aan wil doen, aan die problemen (als je dat al zo erg vindt), dat je (zoals ik al eerder zij) vóóral moet inzetten op het opschalen van de capaciteit bij de IND en dergelijke om die procedures ordentelijk en met enige vaart af te handelen, en niet zozeer maar rare luchtballontjes oplaten zoals: (wat ik hier dan een beetje uit moet opmaken) 'We sturen alle Syriërs door naar Oeganda!'? Dat dat dus gewoon écht flauwekul is die niets toevoegt?
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer. Terugsturen hoeft nog niet eens, laten we beginnen met het inwillingspercentage drastisch te verminderen. Voor mensen die jij noemt, gemartelden en dergelijke, kunnen we wellicht een uitzondering maken. Nu krijgen Syriërs vrijwel automatisch een verblijfsvergunning, dat moet andersom. Dan heb je al een flinke verlaging van de instroom te pakken, ook omdat mensensmokkelaars die Syriërs smokkelen dan Nederland minder aantrekkelijk vinden.
pi_215300258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja dus? Wat maakt dat geografisch ineens voor verschil?
Het gaat niet over opvang in de regio, het gaat over uitzettingen. Die mensen zouden eigenlijk niet eens opgevangen moeten worden, die zijn al uitgeprocedeerd en moeten dus weg.
pi_215300285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik weet niet of je de Sahara Marokkaanse binnenlandse politiek kan noemen. Zeker gezien het feit dat er veel fosfaat ligt.
Naast de Sahara betrof het ook de bemoeienis m.b.t. de Riffijnse kwestie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215300303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..] Er is daar geen burgeroorlog meer.
Heb je daar nog meer onderbouwing voor dan je fantasie?
pi_215300326
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is een beetje als in het VK. Rwanda is natuurlijk niet echt een veilig land, maar je wilt we doen alsof je daar je vluchtelingen kunt dumpen, maar ja de rechter ligt dwars. Wat doe je dan? Gewoon politiek verklaren dat het land veilig is en klaar is de Tory!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215300329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gaat niet over opvang in de regio, het gaat over uitzettingen. Die mensen zouden eigenlijk niet eens opgevangen moeten worden, die zijn al uitgeprocedeerd en moeten dus weg.
Terug naar de regio zegt ze toch. Je moet ze daar ook weer opvangen. Als je dat graag een andere naam wilt geven, prima.

Mijn punt staat nog steeds. De regio Oeganda is irrelevant, tenzij je de regio niet meer regionaal trekt.
pi_215300338
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is handiger om dat eerst binnenskamers te bespreken voordat je half politiek Den Haag op de kast jaagt - en blijkbaar ook de regering van Uganda volledig verrast.

Gewoon een beetje gezond verstand. Niet meer, niets minder.
De oppositie op de kast jagen is natuurlijk gewoon strategie. Evenals de media-aandacht. Dat gebeurt omgekeerd ook. Politiek draait nooit op gezond verstand. Helaas, zou je kunnen zeggen.
pi_215300347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Beetje achterhaalde informatie. Het aantal asielzoekers uit Marokko is a) een druppel op een gloeiende plaat. b) er ligt sinds halverwege 2023 een migratiedeal met Marokko, waardoor het aantal uitzettingen fors is toegenomen. c) dat de uitzettingen destijds getraineerd werden was pure politiek. Nederland bemoeide zich teveel met de Marokkaanse binnenlandse politiek, vond men.
Dat weet ik. Dat zeg ik toch ook, ik zeg dat ze eindelijk teruggestuurd zijn. Ik geef de uitzettingen naar Marokko alleen als voorbeeld dat het er wel meer zijn dan een tiental.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215300348
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, schermutselingen zijn geen (burger)oorlog. Daarnaast vinden die schermutselingen alleen plaats in een zeer klein gebied en zijn het voornamelijk de Turken die constant de Koerden belagen. Die Koerden zijn altijd al slachtoffer geweest en die zouden we als EU moeten opvangen als ze asiel aanvragen.

De rest van Syrië, vrijwel het gehele land, is vrij van oorlog of schermutselingen. Er is geen reden om mensen die uit die gebieden 'vluchten' naar Nederland op te vangen. Tenzij we 'leven in een land met een brute dictator' als reden tot opvang willen laten gelden, maar dan kan de halve wereld hier naar toe komen en asiel aanvragen.
pi_215300356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]

Je fantasie dus.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:27:05 #241
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215300359
quote:

[..]
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer. Terugsturen hoeft nog niet eens, laten we beginnen met het inwillingspercentage drastisch te verminderen. Voor mensen die jij noemt, gemartelden en dergelijke, kunnen we wellicht een uitzondering maken. Nu krijgen Syriërs vrijwel automatisch een verblijfsvergunning, dat moet andersom. Dan heb je al een flinke verlaging van de instroom te pakken, ook omdat mensensmokkelaars die Syriërs smokkelen dan Nederland minder aantrekkelijk vinden.
De voorwaarden voor asiel in Nederland zijn (zie de website van de IND):

a. U hebt gegronde redenen om in uw land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege uw ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging. Of omdat u behoort tot een bepaalde sociale groep. Deze redenen staan in het Vluchtelingenverdrag.
b. U hebt gegronde redenen om te vrezen voor doodstraf of executie, marteling. Of een andere onmenselijke of vernederende behandeling in uw land van herkomst.
c. U hebt gegronde redenen om te vrezen dat u slachtoffer wordt van willekeurig geweld door een gewapend conflict in uw land van herkomst.
d. Uw echtgenoot of echtgenote, partner, vader, moeder of minderjarig kind heeft kort geleden een verblijfsvergunning asiel in Nederland gekregen.

Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken allemaal een houding hebben van: 'Joh, kom maar binnen allemaal, kan mij het schelen'? Die hebben toch ook gewoon een wettelijk kader (zie o.a. boven) waaraan ze die aanvragen moeten toetsen?
Als je nu stelt dat het inwilligingspercentage onder mensen die uit Syrië vluchten te hoog is dan is mijn eerste vraag: waar haal je dat vandaan? Waar is dat op gebaseerd? Worden daar dan bij de IND klaarblijkelijk heel erg veel fouten mee gemaakt? Mocht dat zo zijn, dan is de enige manier toch om daar iets tegen te doen om de capaciteit bij de IND te vergroten, zodat die aanvragen sneller en secuurder afgehandeld kunnen worden?

https://ind.nl/nl/verblij(...)ederland#voorwaarden

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 18-10-2024 17:32:55 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215300360
quote:

[..]
Laten we bij de kern blijven. Het inwillingspercentage voor Syriërs is veel te hoog. Er is daar geen burgeroorlog meer.
Heb jij een bron voor die gestopte oorlog, want ik gaf je net een bron van een maand oud die aan gaf dat het nog steeds oorlog is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215300374
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb jij een bron voor die gestopte oorlog, want ik gaf je net een bron van een maand oud die aan gaf dat het nog steeds oorlog is.
En zo zijn er vele bronnen. Maar blijkbaar snappen die er allemaal niks van.
pi_215300394
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef JAM het volgende:

[..]
De voorwaarden voor asiel in Nederland zijn:

a. U hebt gegronde redenen om in uw land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege uw ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging. Of omdat u behoort tot een bepaalde sociale groep. Deze redenen staan in het Vluchtelingenverdrag.
b. U hebt gegronde redenen om te vrezen voor doodstraf of executie, marteling. Of een andere onmenselijke of vernederende behandeling in uw land van herkomst.
c. U hebt gegronde redenen om te vrezen dat u slachtoffer wordt van willekeurig geweld door een gewapend conflict in uw land van herkomst.
d. Uw echtgenoot of echtgenote, partner, vader, moeder of minderjarig kind heeft kort geleden een verblijfsvergunning asiel in Nederland gekregen.

Je denkt toch niet dat de mensen die bij de IND werken allemaal een houding hebben van: 'Joh, kom maar binnen allemaal, kan mij het schelen?' Die hebben toch ook gewoon een wettelijk kader (zie o.a. boven) waaraan ze die aanvragen moeten toetsen?
Dat doen ze dus verkeerd. Overigens wordt hier dus al iets aan gedaan: de bewijslast wordt omgedraaid waardoor dus de azielzoeker moet bewijzen daadwerkelijk gevaar te lopen. Dat was waarschijnlijk een van de redenen dat het inwillingspercentage zo hoog lag.
pi_215300410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een mening waar ik het niet mee eens ben. Het conflict loopt zeker nog, maar het is niet meer een burgeroorlog op grote schaal en het overgrote deel van het land is onder volledige controle van de regering.
pi_215300427
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je fantasie dus.
Ik noem alleen maar feiten, maar dat je daar niet in geinteresseerd bent is me wel duidelijk :) Maar ach, het is weer vrijdag hé.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:35:14 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215300441
quote:

[..]
Ze mogen van jou geen verblijfsstatus krijgen (dan worden het uitgeprocedeerden), maar hoeven ook niet terug? Hoe dan? :?

Verder is het gewoon nog oorlog in Syrië.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215300442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een mening waar ik het niet mee eens ben. Het conflict loopt zeker nog, maar het is niet meer een burgeroorlog op grote schaal en het overgrote deel van het land is onder volledige controle van de regering.
Een bron voor die gestopte oorlog zou toch wel lekker zijn, ik kan alleen maar allemaal hulporganisaties vinden die daar actief zijn die zeggen dat het nog steeds oorlog is. En die zitten dus ter plekke.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:36:01 #249
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215300454
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2024 17:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doen ze dus verkeerd. Overigens wordt hier dus al iets aan gedaan: de bewijslast wordt omgedraaid waardoor dus de azielzoeker moet bewijzen daadwerkelijk gevaar te lopen. Dat was waarschijnlijk een van de redenen dat het inwillingspercentage zo hoog lag.
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar dat is toch altijd het geval geweest? Er is toch nooit de situatie geweest dat als iemand in Nederland asiel aanvroeg, dat er dan automatisch asiel werd toegekend en het dan aan de Nederlandse staat was om aan te tonen dat het wél veilig was, of dat er géén redenen zouden zijn om dat toe te kennen? Die bewijslast heeft toch altijd bij de asielzoeker gelegen, waarbij de taak van de IND er dan - inderdaad - uit bestaat of dat allemaal wel klopt en voldoende reden is om asiel toe te kennen?

[ Bericht 19% gewijzigd door JAM op 18-10-2024 17:41:34 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215300457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat weet ik. Dat zeg ik toch ook, ik zeg dat ze eindelijk teruggestuurd zijn. Ik geef de uitzettingen naar Marokko alleen als voorbeeld dat het er wel meer zijn dan een tiental.
Klopt, tegelijkertijd is het zo dat sowieso het aantal aanvragen uit Marokko nog minder dan 1 procent van het totaal betreft. Kijkend naar de afgelopen 12 maanden. En daarvan wordt ook nog eens slechts 1 procent ingewilligd. Hebben we het over 1 persoon per jaar ofzo. Heb de focus op landen als Marokko altijd bijzonder gevonden als het gaat om dit soort discussies. Zeg niet dat jij het doet, maar meer in algemene zin.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')