wat is daar mis mee?quote:
Ik weet het, AOC kan erg intimiderend zijn voor andersdenkendenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
Sinds de FOX News'en van de wereld geen aandacht meer schenken aan AOC en aanverwanten is hun relevantie vrijwel nul. n fatsoenlijke primary challenge en AOC en aanverwanten verdwijnen als voetnoten in de historie van het Huis. Zoals al gebeurd is met Bush en Bowman bijvoorbeeld. Omar won ook maar nipt de primary van iemand die 10x zo weinig geld had als haar.
Ja iets meer wens en vader en gedachte inderdaad. Vooralsnog was alleen haar eerste primary nog enigszins spannend.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik weet het, AOC kan erg intimiderend zijn voor andersdenkenden
Ik lees vooral dat je heel erg hoopt dat ze verdwijnt in de voetnoten van de historie van het Huis.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:01 schreef Arcee het volgende:
[ x ]
Is hetzelfde als dat Trump Biden the elected president of the USA noemt.
Ik had een notitie gemaakt voor het geval datquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De TT die je wist dat zou komen ….
Als je dat wil geloven, prima. In de echte wereld ligt dat toch echt iets anders.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik weet het, AOC kan erg intimiderend zijn voor andersdenkenden
Ga je nog antwoord geven wat nou eigenljik je punt was met die irrevelante one-liner en link naar Wikipedia? Of blijft het weer daar bij?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja iets meer wens en vader en gedachte inderdaad. Vooralsnog was alleen haar eerste primary nog enigszins spannend.
Het district ligt haar ook prima natuurlijk.
Wat Trump nodig heeft is een emailschandaal rond Harris, fraude-iets kan ook, of onthullingen met haar laptop of een mislukte moordaanslag op zijn persoon.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
De trend lijkt nu zelfs te versnellen in het voordeel van Harris...
In de Fox polls lijkt het nek aan nek en zelfs in de Rasmussen polls lijkt Harris grond te winnen.
[ afbeelding ]
Orange is the new old.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
De trend lijkt nu zelfs te versnellen in het voordeel van Harris...
In de Fox polls lijkt het nek aan nek en zelfs in de Rasmussen polls lijkt Harris grond te winnen.
[ afbeelding ]
Niets trollerigs aan. Ze geven 3 opties... Voor ieder wat wils. Bij ons op kantoor hebben ze ook een genderneutrale gebedsruimte.quote:
Vind harris en trump beiden kutter dan kut, maar dan liever Harris.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat Trump nodig heeft is een emailschandaal rond Harris, fraude-iets kan ook, of onthullingen met haar laptop of een mislukte moordaanslag op zijn persoon.
Dan niet? Wie weet in november een zogenaamd bewijs dat de Democrats alweer verkiezingsfraude hebben georganiseerd... en/of miljoenen stemmen van hem in battlestates hebben gejat.
Bibi en Donnie moeten beide winnen om uit de bajes te blijven huisarrest een boze brief te ontlopen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit zou natuurlijk zeer ernstig zijn, al zal het niemand verbazen als het waar blijkt te zijn.
Als het klopt speelt ook Netanyahu een gevaarlijk spel.
Dat laatste is ook niet nieuw bij Netanyahu, die heeft al vaker geprobeerd om de verkiezingen in de VS te beinvloeden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit zou natuurlijk zeer ernstig zijn, al zal het niemand verbazen als het waar blijkt te zijn.
Als het klopt speelt ook Netanyahu een gevaarlijk spel.
Geef dan maar antwoord op mijn vraag:quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ok, wat is er mis met een beetje rekening houden met anderen? Of belachelijk?
Ik zie het als een teken van respect voor mensen die op een bepaalde manier in het leven staan.
Ik vind het serieus zo normaal dat ik niet eens weet wat je erg vindt.quote:
Harris trekt op dit moment volle zalen. Dat die gevulde zalen meer bestaan uit het fanatieke deel van de achterban zal best, maar Biden trok echt een stuk minder bekijks. Het is wel het deel wat voornamelijk het meest gemotiveerd zal zijn om jou te helpen campagne te voeren. Blijkbaar is dit een sterk narratief die wel aanslaat bij die groep en dus motiveert.quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De mensen die bij zo'n rally komen zijn niet representatief voor de achterban, vandaar dat ook het contrast gemaakt wordt met wat de pollster zegt. Dat zijn ook niet de mensen die je moet overtuigen om te gaan stemmen. De pollster legt duidelijk uit waarom het niet werkt: te negatief.
Eerst maar even kijken wat daar waar van is. Mocht het zo zijn, dan is het ook nog wat lastig omdat de Logan Act het vrij specifiek heeft over conflicten tussen een vreemde mogendheid en de VS zelf. De VS heeft zelf geen conflict met Isral noch de Palestijnse autoriteit, dus tsja, of je daar nu iemand voor vervolgen kan... Het lijkt me lastig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Volgens mij kan in de USA een ambteloos burger, die zich ongevraagd en ongewenst in de buitenlandse politiek van een zittende president mengt, in de gevangenis komen. Lijkt me zeer noodzakelijk Trump daar NU in op te sluiten als dit waar is.
The legality of a private citizen, including a former president like Donald Trump, engaging in foreign policy discussions that contradict the sitting president's actions is a complex issue. While there's no law that explicitly prohibits a former president from speaking to foreign leaders, such actions could potentially fall under the Logan Act.
The Logan Act, enacted in 1799, prohibits unauthorized citizens from negotiating with foreign governments that have disputes with the United States. However, this act has rarely been enforced, and no one has been prosecuted under it since its passage. Nonetheless, if a former president were actively undermining the current administration's foreign policy, it could raise serious legal and ethical concerns.
It would ultimately depend on the specifics of the situation and how those actions are interpreted under the law. If the actions were perceived as undermining U.S. foreign policy or being detrimental to national security, they could potentially be subject to legal scrutiny, though this is largely uncharted territory.
Ja Biden's campagne was bagger, zijn leeftijd was echt niet de enige reden dat hij ver achter liep. Maar dat betekent niet dat domme memes nu wel ineens effect gaan hebben buiten het klapvee op rallies.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Harris trekt op dit moment volle zalen. Dat die gevulde zalen meer bestaan uit het fanatieke deel van de achterban zal best, maar Biden trok echt een stuk minder bekijks. Het is wel het deel wat voornamelijk het meest gemotiveerd zal zijn om jou te helpen campagne te voeren. Blijkbaar is dit een sterk narratief die wel aanslaat bij die groep en dus motiveert.
Het is gewoon grappig. Je mag natuurlijk niet zomaar aangeven dat moslimvrouwen apart moeten bidden, dus doe je het zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:08 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik vind het serieus zo normaal dat ik niet eens weet wat je erg vindt.
Zijn het de genderneutrale gebedsruimtes zoals al 50 jaar in bijna elke kerk in het westen normaal is? Of zijn het de gesxheiden gebedsruimtes, zoals normaal is in zo goed als elke moskee en de meer conservatieve kerken?
Hoe het bij andere religies is weet ik eigenlijk niet.
Serieuze vraag.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef Monolith het volgende:
Over financile justificatie gesproken, met de campagne van RFK gaat het ook niet heel lekker wat dat betreft:
https://www.politico.com/(...)fundraising-00174760
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ga je nog antwoord geven wat nou eigenljik je punt was met die irrevelante one-liner en link naar Wikipedia? Of blijft het weer daar bij?
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe die Amerikanen (ook heel veel in sport) altijd met statistiekjes en cijfertjes aan het goochelen zijn en daar allerhande wonderlijke conclusies en gedachten aan verbinden waarmee eigenlik weinig, heel weinig wordt gezegd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
Interessante data in deze video, Trump doet het onder mannen beter dan in 2016 en 2020. Onder vrouwen juist slechter.
Zo had ik het nog niet eens gezien.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig. Je mag natuurlijk niet zomaar aangeven dat moslimvrouwen apart moeten bidden, dus doe je het zo.
...waar gaat dit in hemelsnaam over?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:14 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet eens gezien.
Matige grap wel, maar goed, jij post hem niet dus reken ik jou er niet op af.
Er zijn trouwens ook nog christelijke stromingen die apart bidden en conservatieve joden hebben ook een aparte plek voor vrouwen, zij het in dezelfde zaal.
Dus als ik zou moeten kiezen zou ik het precies zo doen. Zo veel mogelijk inclusiviteit met zo weinig mogelijk middelen.
@:Rnie Is dit serieus je beste humor?
Over de gebedsruimtes voor verschillende genders bij de DNC waar @Rnie zo vreselijk om moest lachen. Zal wel veel te 'woke' voor hem zijn of zo ...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:15 schreef JAM het volgende:
[..]
...waar gaat dit in hemelsnaam over?
Wenn man eine groe Lge erzhlt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:57 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje van Trump's bezoek aan Howell (Michigan):
[ x ]
Reactie Harris-team:
[ x ]
Trumps motto: 'You just tell them and they believe you'quote:Op woensdag 21 augustus 2024 02:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Wenn man eine groe Lge erzhlt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben!
Na Schumer die dansend het podium op kwamquote:
Ja, het is ook een groot circus. Je moet daar ook wel een beetje van kunnen genieten hoor, al dat theater. Dat gezegd hebbende: tussen Trump en Harris zit toch wel een aanzienlijk verschil hoor. Je hoeft geen hele grote fan van Harris te zijn, sterker nog, je kan het zelfs roerend oneens zijn met Harris, maar troost je dan met de gedachte dat ze in ieder geval geen pathologische leugenaar, crimineel, verkrachter, fraudeur, geriatrisch patint, putschist, etc. etc.is. Daar doen die conventies en al dat entertainment helemaal niets aan af.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 04:07 schreef Origami94 het volgende:
Of Harris of Trump het wordt. Vind ze beide verschrikkelijk.
En beide conventies ook. Het is allemaal entertainment. We hebben dit gedaan, we hebben dat gedaan. Klein geld terwijl beide partijen de rijken rijker maken en het allemaal draait om de "economie" (rijken) en geld printen
Echt wow!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 04:53 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Obama is al een showstopper hoor. Zo maar even kijken wat manlief er van gaat maken..
Laat speechen maar over aan Barack...... Die krijgt een zaal wel op de banken...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 04:53 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Obama is al een showstopper hoor. Zo maar even kijken wat manlief er van gaat maken..
Walz en flanelquote:Op woensdag 21 augustus 2024 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Over Jim Woltz "zijn vinyl shirts zijn geen PR stunt, hij heeft niet beter"
Trump doet het goed onder mannen met witte puntmutsen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
Interessante data in deze video, Trump doet het onder mannen beter dan in 2016 en 2020. Onder vrouwen juist slechter.
Ik vind wel dat ze in ieder geval een goede bijdrage levert aan de appreciatie van dat soort banen. Daar gaan echt heel veel stemmen te halen zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 04:08 schreef Origami94 het volgende:
AOC die doet alsof Harris elk moment Gaza gaat stoppen is ook erg aandoenlijk
Wat had ze het moeilijk 6 jaar geleden als bar medewerker met tien jaar ervaring in de DNC
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
Jaaaa laat het speechen maar aan Obama over. Meesterlijk weer.
[ x ]
[ x ]
Nog geen full speech op YouTube maar nu eerst ff slapen
En dit is echt!? Wow...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ x ]
Die was hij even vergeten?
Dan volg je toch echt inhoudelijk vrij weinig van de Amerikaanse politiek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 04:07 schreef Origami94 het volgende:
Of Harris of Trump het wordt. Vind ze beide verschrikkelijk.
En beide conventies ook. Het is allemaal entertainment. We hebben dit gedaan, we hebben dat gedaan. Klein geld terwijl beide partijen de rijken rijker maken en het allemaal draait om de "economie" (rijken) en geld printen
Het lijkt me nog steeds een republikeinse plant dus waarom niet? Zijn bestaansreden was om democratische stemmen weg te harken. Dat bleken er achteraf ook veel te zijn uit republikeinse hoek. Daar moeten ze wat mee lijkt me.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
Is er een kans dat RFK Trump gaat backen? Want lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Trump winkans heeft zonder die stemmen.
Dat is even andere koek dan lokale politici die flyers, rozen en koffie uitdelen op de weekmarkt om je ervan te overtuigen om op hun partij te stemmen....quote:Op woensdag 21 augustus 2024 02:56 schreef Kijkertje het volgende:
De roll call in Chicago (het stemmen per staat voor Harris /Walz) is n groot feest
[ x ]
Ja in de sport maken ze daar echt een sport (quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe die Amerikanen (ook heel veel in sport) altijd met statistiekjes en cijfertjes aan het goochelen zijn en daar allerhande wonderlijke conclusies en gedachten aan verbinden waarmee eigenlik weinig, heel weinig wordt gezegd..
Ik moet gelijk denken aan een CDA congresquote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is even andere koek dan lokale politici die flyers, rozen en koffie uitdelen op de weekmarkt om je ervan te overtuigen om op hun partij te stemmen....
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:15 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik moet gelijk denken aan een CDA congres
Trump fatigue is real.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:34 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
No-energy Donold. Helemaal door het ijs gezakt.
En blijkbaar heeft het zijn running mate miljoenen dollars voor de campaign gekost!?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het lijkt me nog steeds een republikeinse plant dus waarom niet? Zijn bestaansreden was om democratische stemmen weg te harken. Dat bleken er achteraf ook veel te zijn uit republikeinse hoek. Daar moeten ze wat mee lijkt me.
Trump probeert zich meeraan een script te houden lijkt het...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:34 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
What Is a Narcissistic Collapse?quote:
En alsnog gaat het een nek-aan-nek race worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 09:34 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Lang genoeg om mij af te vragen wie de Manchin boeman kaart toegeschoven krijgt als de democraten een meerderheid krijgen in beide huizen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan volg je toch echt inhoudelijk vrij weinig van de Amerikaanse politiek.
RFK loopt te leuren met zijn steun, hij heeft Trump al gevraagd om een baan in ruil voor zijn stemmen en ditto bij Harris. Het is waarschijnlijker dat Trump hem iets toezegd dan Harris, die nam zijn telefoontje niet eens aan,quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
Is er een kans dat RFK Trump gaat backen? Want lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Trump winkans heeft zonder die stemmen.
De what now?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Lang genoeg om mij af te vragen wie de Manchin boeman kaart toegeschoven krijgt als de democraten een meerderheid krijgen in beide huizen.
Twee jaar lang kreeg senator Joe Manchin de schuld dat er geen progressieve plannen tot wet werden gemaakt. Maar volgens mij viel er prima te onderhandelen. Wat overigens een feit is als het gaat om wetten te maken of af te schaffen voor de rijken.quote:
https://www.whitehouse.gov/therecord/quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een vraag voor de fans van de democraten. Wat hebben zij de afgelopen 3,5 jaar bereikt?
Vond het verhaaltje van AOC ook wel sterk. Daar kan een beetje als een boze bejaarde mompelen over gestolen verkiezingen en mensen met blauw haren niet tegenop.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:56 schreef TheVulture het volgende:
De Obama's leveren toch wel altijd hoor
Twee belangrijke wapenfeiten van de Biden regering (vergeef me dat ik Wiki gebruik, heb weinig zin om zelf een heel epistel te tikken):quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Twee jaar lang kreeg senator Joe Manchin de schuld dat er geen progressieve plannen tot wet werden gemaakt. Maar volgens mij viel er prima te onderhandelen. Wat overigens een feit is als het gaat om wetten te maken of af te schaffen voor de rijken.
Een vraag voor de fans van de democraten. Wat hebben zij de afgelopen 3,5 jaar bereikt?
quote:Inflation Reduction Act
The Inflation Reduction Act of 2022 (IRA) is a United States federal law which aims to reduce the federal government budget deficit, lower prescription drug prices, and invest in domestic energy production while promoting clean energy. It was passed by the 117th United States Congress and signed into law by President Joe Biden on August 16, 2022.
quote:Infrastructure Investment and Jobs Act
The Infrastructure Investment and Jobs Act (IIJA), also known as the Bipartisan Infrastructure Law (BIL), (H.R. 3684) is a United States federal statute enacted by the 117th United States Congress and signed into law by President Joe Biden on November 15, 2021. It was introduced in the House as the INVEST in America Act and nicknamed the Bipartisan Infrastructure Bill.
The act was initially a $547–715 billion infrastructure package that included provisions related to federal highway aid, transit, highway safety, motor carrier, research, hazardous materials and rail programs of the Department of Transportation.[1][2] After congressional negotiations, it was amended and renamed the Infrastructure Investment and Jobs Act to add funding for broadband access, clean water and electric grid renewal in addition to the transportation and road proposals of the original House bill. This amended version included approximately $1.2 trillion in spending, with $550 billion newly authorized spending on top of what Congress was planning to authorize regularly.[3][4]
Wat een rare lariekoek toch allemaal weer. Volgens mij is er sinds tijden niet zoveel 'progressieve wetgeving' gemaakt. Ik heb ook werkelijk waar nergens gelezen dat Manchin voor alle plannen van de Democraten is gaan liggen en dat ze daarom onder Biden niets hebben kunnen realiseren. Ja de IRA heet zo omdat Manchin dat wilde en er is wat in het oorspronkelijke plan geschrapt, maar uiteindelijk is er nog heel wat gerealiseerd. Afgezien daarvan heb je het in eerste instantie niet over daadwerkelijke realisatie, maar over plannen / ambitie. In tegenstelling tot in het Nederlandse systeem kiezen ze daar niet de facto een meerderheid in het parlement die alles kan realiseren wat ze samen willen. Men kiest een president, die stelt een regering samen en daarnaast worden onafhankelijk verkiezingen voor huis en senaat gehouden met verschillende intervallen, waardoor een president niet zonder meer kan rekenen op stemvee in zowel huis als senaat, wat voor veel wetgeving vereist is.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 11:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Twee jaar lang kreeg senator Joe Manchin de schuld dat er geen progressieve plannen tot wet werden gemaakt. Maar volgens mij viel er prima te onderhandelen. Wat overigens een feit is als het gaat om wetten te maken of af te schaffen voor de rijken.
En Donold?quote:
Ik vind AOC iets te hysterisch in haar toespraken eigenlijk, maar sowieso nog altijd een prima verhaal vergeleken bij de MAGA-drekquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vond het verhaaltje van AOC ook wel sterk. Daar kan een beetje als een boze bejaarde mompelen over gestolen verkiezingen en mensen blauw haren niet tegenop.
Een embryo is nog lang geen baby maar dat is blijkbaar te moeilijk die biologische les. Dat Trump volgers toch zo snel in zulke doorzichtige leugens blijven trappen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niets aan toe te voegen, abortus is veranderd van een “noodzakelijk” kwaad tot een kermisattractie op een politiek congres.
78.94% van de statistieken worden ter plekke verzonnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niets aan toe te voegen, abortus is veranderd van een “noodzakelijk” kwaad tot een kermisattractie op een politiek congres.
Hoe je ook tegen abortus aankijkt, je kan ideologisch niet zo diep gezonken zijn dat je vind dat een abortuskliniek op een politiek congres thuis hoort.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een embryo is nog lang geen baby maar dat is blijkbaar te moeilijk die biologische les. Dat Trump volgers toch zo snel in zulke doorzichtige leugens blijven trappen.
Geen humane abortuswetgeving in de gehele US bedoel je?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe je ook tegen abortus aankijkt, je kan ideologisch niet zo diep gezonken zijn dat je vind dat een abortuskliniek op een politiek congres thuis hoort.
Als je werkelijk zo diep gezonken bent dan word het echt tijd om even te reflecteren op de tijd waar het mogelijk is mis gegaan.
Dat moet de tijd zijn geweest waarin het niet langer neutraal opererende SC besloot zich te gaan bemoeien met abortuswetgeving en het zo tot een politiek verhaal te maken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe je ook tegen abortus aankijkt, je kan ideologisch niet zo diep gezonken zijn dat je vind dat een abortuskliniek op een politiek congres thuis hoort.
Als je werkelijk zo diep gezonken bent dan word het echt tijd om even te reflecteren op de tijd waar het mogelijk is mis gegaan.
Definieer humaan a.u.b. Bovendien ben je toch op de hoogte dat elke staat andere wetgeving heeft.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Geen humane abortuswetgeving in de gehele US bedoel je?
Laat die leugenachtige rommel hier maar achterwege hoor. Het betrof enkel de verstrekking van Mifepriston, niet een of andere truck waar dockers foetussen uit vrouwen gaan lopen te trekken ofoz. En dan ook nog eens een actie van PP en niet een soort van attractie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat is dan het probleem? In llionois is abortus toegestaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Definieer humaan a.u.b. Bovendien ben je toch op de hoogte dat elke staat andere wetgeving heeft.
Het hooggerechtshof heeft juist zeer neutraal gehandeld door het de staten zelf te laten beslissen. Dus in de blauwe staten kun je abortus laten plegen tot in het laatste semester en in de rode staten niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat moet de tijd zijn geweest waarin het niet langer neutraal opererende SC besloot zich te gaan bemoeien met abortuswetgeving en het zo tot een politiek verhaal te maken.
Het probleem is dat als je abortus gaat gebruiken als een kermisattractie op je politieke congres dat je abortus reduceert tot iets triviaals. Een ieder weet dat democraten geen enkel probleem hebben met abortus, sterker nog ze gaan verder dan mening Europeaan. Waarom dan zo’n abortuskliniek waar ze gratis abortussen aanbieden. Ik vind het luguber en erg misplaatst op een congres dat bedoelt is om de partij te verenigen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem? In llionois is abortus toegestaan.
Was het hooggerechtshof tijdens Roe v. Wade dan wel neutraal?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat moet de tijd zijn geweest waarin het niet langer neutraal opererende SC besloot zich te gaan bemoeien met abortuswetgeving en het zo tot een politiek verhaal te maken.
Heb je ook enige verfierbare bronnen dat democraten verder gaan dan enig Europeaan qua abortus wetgeving.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je abortus gaat gebruiken als een kermisattractie op je politieke congres dat je abortus reduceert tot iets triviaals. Een ieder weet dat democraten geen enkel probleem hebben met abortus, sterker nog ze gaan verder dan mening Europeaan.
Dat maakt niet uit. Het gaat er om dat populaire wetgeving de nek is omgedraaid omdat het huidige SC besloot politiek te moeten bedrijven. De enige die hier blij mij zijn zijn zure conservatieve mannetjes die de diepgewortelde lugubere en enge wens hebben macht te hebben over de lichamen van vrouwen en wat daarin plaatsvindt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Was het hooggerechtshof tijdens Roe v. Wade dan wel neutraal?
De verifieerde bron staat buiten het DNC congres. Zelfs D66 zou niet zo ver gaan om abortussen aan te bieden bij hun partijcongres.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je ook enige verfierbare bronnen dat democraten verder gaan dan enig Europeaan qua abortus wetgeving.
Ga je dadelijk ook zoals Trump nog beweren dat er babies na de geboorte geaborteerd worden..
Dat diep gezonken is natuurlijk wierde projectie van je eigen logica.
Hetzelfde argument kun je bij elke SC beslissing wel gebruiken man man man.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Het gaat er om dat populaire wetgeving de nek is omgedraaid omdat het huidige SC besloot politiek te moeten bedrijven. De enige die hier blij mij zijn zijn zure conservatieve mannetjes die de diepgewortelde lugubere en enge wens hebben macht te hebben over de lichamen van vrouwen en wat daarin plaatsvindt.
Het is echt niet zo dat iemand die bus ziet staan en dan denkt: h, laat ik eens abortus ondergaan. Als je een beetje logisch nadenkt en dat filmpje echt belijkt, snap je dat ook wel. Ze geven voorlichting in en om die bus. Het is geen abortus-bus , maar een planned parenthood voorlichtingsbus, zoals er ook hl duidelijk op staat. Abortus is geen kermisattractie, trol. Ook in de USA moet je daar waar abortus is toegestaan wel wat gesprekken hebben. Abortus doe je niet maarzo even. Er zijn bedden nodig, en nazorg.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Nou nee, want Trump heeft speciaal rechters in het SC genstalleerd om Roe vs. Wade de nek om te draaien.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hetzelfde argument kun je bij elke SC beslissing wel gebruiken man man man.
Ja hoi, niet van dat leugenachtige he.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De verifieerde bron staat buiten het DNC congres. Zelfs D66 zou niet zo ver gaan om abortussen aan te bieden bij hun partijcongres.
Ok Annie, wat heeft deze whataboutism te maken met een abortuskliniek geparkeerd voor de DNC?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:17 schreef AnneX het volgende:
Dit is luguber: onthouden van medische zorg!
Dit is luguber: vaders stiefvaders broers buurmannen die dochters en kinderen verkrachten. .
[ x ]
Mochten er straks weer rechters aangesteld worden voor het SC. Dan geloof jij dat de democraten niet gaan voor een rechter die politiek aan hun zijde staat?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee, want Trump heeft speciaal rechters in het SC genstalleerd om Roe vs. Wade de nek om te draaien.
Dat maakt wel degelijk uit, want de basis van die ‘populaire wetgeving’ was Roe v. Wade die verbod op abortus ongrondwettelijk verklaarde. Ook dat was politiek bedrijven.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Het gaat er om dat populaire wetgeving de nek is omgedraaid omdat het huidige SC besloot politiek te moeten bedrijven. De enige die hier blij mij zijn zijn zure conservatieve mannetjes die de diepgewortelde lugubere en enge wens hebben macht te hebben over de lichamen van vrouwen en wat daarin plaatsvindt.
Ik snap die grap/trap van Trump niet over Barry Soweto.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
Jaaaa laat het speechen maar aan Obama over. Meesterlijk weer.
[ x ]
[ x ]
Nog geen full speech op YouTube maar nu eerst ff slapen
“A popular Chicago hot dog shop is getting in on the political action with the Democratic National Convention happening in town.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is echt niet zo dat iemand die bus ziet staan en dan denkt: h, laat ik eens abortus ondergaan. Als je een beetje logisch nadenkt en dat filmpje echt belijkt, snap je dat ook wel. Ze geven voorlichting in en om die bus. Het is geen abortus-bus , maar een planned parenthood voorlichtingsbus, zoals er ook hl duidelijk op staat. Abortus is geen kermisattractie, trol. Ook in de USA moet je daar waar abortus is toegestaan wel wat gesprekken hebben. Abortus doe je niet maarzo even. Er zijn bedden nodig, en nazorg.
In en bij deze bus geven ze voorlichting over condooms, spiraaltjes, de pil. Voorlichting die hard nodig is.
Ik kan zo ziek worden van deze opruige stemmingmakerij. Kermisattractiepure trollerij, deze onzin. Als je echt denkt dat iemand voor abortus kiest op basis van het zien van deze bus, alsof het een gebakje of een leuk truitje is, dan ben je nog dommer dan ik al dacht.
Die bus kan overal staan, ik zie nergens een beeld dat bewijst dat hij bij dat congres staat. En het is geen kliniek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je abortus gaat gebruiken als een kermisattractie op je politieke congres dat je abortus reduceert tot iets triviaals. Een ieder weet dat democraten geen enkel probleem hebben met abortus, sterker nog ze gaan verder dan mening Europeaan. Waarom dan zo’n abortuskliniek waar ze gratis abortussen aanbieden. Ik vind het luguber en erg misplaatst op een congres dat bedoelt is om de partij te verenigen.
Dus je verzint nu opeens een flut logica. Wat een doorzichtige maga troll ben je ook.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De verifieerde bron staat buiten het DNC congres. Zelfs D66 zou niet zo ver gaan om abortussen aan te bieden bij hun partijcongres.
Denk dat je dat mis hebtquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is geen abortus-bus , maar een planned parenthood voorlichtingsbus, zoals er ook hl duidelijk op staat. Abortus is geen kermisattractie, trol. Ook in de USA moet je daar waar abortus is toegestaan wel wat gesprekken hebben. Abortus doe je niet maarzo even. Er zijn bedden nodig, en nazorg.
In en bij deze bus geven ze voorlichting over condooms, spiraaltjes, de pil. Voorlichting die hard nodig is.
https://www.npr.org/2024/(...)tion-vasectomies-dncquote:In a second exam room on the other side of the RV, Dr. Colleen McNicholas offered prescriptions for abortion pills - which she says patients could take on site or take home, under Illinois law.
(…)
The mobile Planned Parenthood clinic continues for a second day, providing medication abortion through late Tuesday night.
Nee, Mifepriston, geen abortussen, knullebol.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
“A popular Chicago hot dog shop is getting in on the political action with the Democratic National Convention happening in town.
The Wieners Circle posted on X that it is offering free hot dogs to patients who visit a Planned Parenthood mobile health clinic in Chicago offering free vasectomies, medication abortions and emergency contraception. The Wieners Circle has also posted about promotions for themed hot dogs and products that take jabs at Republican presidential and vice presidential nominees Donald Trump and JD Vance.“
https://eu.usatoday.com/s(...)omotion/74866389007/
Nee hoor gewoon abortussen en nog veel meer zelfs.
Leuk voor je, maar als je voornaamste argument is dat je het aan de staten over moet laten dan is dit gezeik gewoon niet relevant. Bemoei je er niet mee, om het zo te zeggen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je abortus gaat gebruiken als een kermisattractie op je politieke congres dat je abortus reduceert tot iets triviaals. Een ieder weet dat democraten geen enkel probleem hebben met abortus, sterker nog ze gaan verder dan mening Europeaan. Waarom dan zo’n abortuskliniek waar ze gratis abortussen aanbieden. Ik vind het luguber en erg misplaatst op een congres dat bedoelt is om de partij te verenigen.
Vind jij het niet vreemd dat de Trias politica eigenlijk niet bestaat in de vs en er dus partijdige rechters blijken te bestaan. Waarbij de rechter als de partijdigheid er al is natuurlijk een afspiegeling van de laatste verkiezingen zouden moeten zijn en niet mensen die voor het leven benoemd worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mochten er straks weer rechters aangesteld worden voor het SC. Dan geloof jij dat de democraten niet gaan voor een rechter die politiek aan hun zijde staat?
Weet niet hoor, dan heb je niet goed opgelet toenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wij hebben een abortus boot naar Ierland gestuurd toen zag ik ook nergens boze rechts gendoctrineerde wappies zich druk maken..
Chivaz weet ook dat er in laatste simester geen enkele abortus meer wordt uitgevoerd omdat het “even” niet uitkomt. Het is vrijwel altijd medische noodzaak. Het is echt ziekelijk hoe vaak republikeinen en personen als Chivaz daar over liegen terwijl ze beter wetenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik kan zo ziek worden van deze opruige stemmingmakerij. Kermisattractiepure trollerij, deze onzin. Als je echt denkt dat iemand voor abortus kiest op basis van het zien van deze bus, alsof het een gebakje of een leuk truitje is, dan ben je nog dommer dan ik al dacht.
Dus abortus doormiddel van een pil ipv kapot knippen en uitzuigen is geen abortus volgens jouw?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, Mifepriston, geen abortussen, knullebol.
Die bestaat wel degelijk, alleen interpreteren rechters de wet niet allemaal hetzelfde. Dat neemt niet weg dat de trias politica niet meer bestaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vind jij het niet vreemd dat de Trias politica eigenlijk niet bestaat in de vs en er dus partijdige rechters blijken te bestaan. Waarbij de rechter als de partijdigheid er al is natuurlijk een afspiegeling van de laatste verkiezingen zouden moeten zijn en niet mensen die voor het leven benoemd worden.
In die link staat juist dat de bus niet op of bij het congres staat. Medicinale abortus, de pillen krijgen ze mee, en vasectomie. Dat laatste is hard nodig want ELKE ongewenste zwangerschap wordt veroorzaakt door een man.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
“A popular Chicago hot dog shop is getting in on the political action with the Democratic National Convention happening in town.
The Wieners Circle posted on X that it is offering free hot dogs to patients who visit a Planned Parenthood mobile health clinic in Chicago offering free vasectomies, medication abortions and emergency contraception. The Wieners Circle has also posted about promotions for themed hot dogs and products that take jabs at Republican presidential and vice presidential nominees Donald Trump and JD Vance.“
https://eu.usatoday.com/s(...)omotion/74866389007/
Nee hoor gewoon abortussen en nog veel meer zelfs.
De morning after pil slikken is ook abortus volgens jou?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus abortus doormiddel van een pil ipv kapot knippen en uitzuigen is geen abortus volgens jouw?
Het is niet wat jij er van maakt nee. Zoals in het andere topic ook al aangegeven krijg je die pil hier ook gewoon zonder gedoe mee bij de huisarts in het begin van je zwangerschap. Later in je zwangerschap heeft ie ook weinig zin meer. En deze pil is ook gewoon via de post verkrijgbaar in de VS.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus abortus doormiddel van een pil ipv kapot knippen en uitzuigen is geen abortus volgens jouw?
Mooi dit, dus een ieder die zo’n pil krijgt bij een abortuskliniek heeft eigenlijk geen abortus gepleegd. Hoeveel wil je nog schuiven om mij geen gelijk te geven?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De morning after pil slikken is ook abortus volgens jou?
Wat een absolute lulkoek toch weer zeg. Zum kotsen, werkelijk. Er is werkelik geen vrouw op de wereld die een abortus heeft ondergaan en daar later op terugkijkt als 'iets triviaals'.Dat is een ingrijpende en lastige beslissing, wat de redenen erachter ook moge zijn. Dat jij weer uit je achterlijke MAGA-hol gekropen bent om het belang van het aankaarten van vrije en veilige toegang tot - waar juist een politiek congres uitermate geschikt voor is - te framen als 'een kermisattractie' getuigt toch weer van een misselijkmakende achterlijkheid om redenen die mij weer volkomen onbekend zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van de definitie van abortus is duidelijk. Jij wil er een vreemd onderscheid maken om vervolgens te claimen dat er geen abortus plaats vind. De medische wereld is het ieder geval niet met jouw eens.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet wat jij er van maakt nee. Zoals in het andere topic ook al aangegeven krijg je die pil hier ook gewoon zonder gedoe mee bij de huisarts in het begin van je zwangerschap. Later in je zwangerschap heeft ie ook weinig zin meer. En deze pil is ook gewoon via de post verkrijgbaar in de VS.
Je probeert een beeld te schetsen van een bus waar artsen babies uit baarmoeders rukken, doe nou niet zo schijnheilig. PP biedt medische zorg die mensen in de VS vaak ontberen omdat het zorgsysteem daar niet optimaal fungeert. Prima organisatie en waarom Nederlanders daar zo krampachtig over doen is mij echt een raadsel.
Is het moment daar dat je het weer op de terminologie en mierenneukerrij gaat gooien, omdat het wel weer zonneklaar is dat je voor de rest toch weer uit je nek zit te kletsen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mooi dit, dus een ieder die zo’n pil krijgt bij een abortuskliniek heeft eigenlijk geen abortus gepleegd. Hoeveel wil je nog schuiven om mij geen gelijk te geven?
Lul niet vent, je weet precies wat je hier aan het insinueren bent. Wees gewoon eens eerlijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van de definitie van abortus is duidelijk. Jij wil er een vreemd onderscheid maken om vervolgens te claimen dat er geen abortus plaats vind. De medische wereld is het ieder geval niet met jouw eens.
Je zou toch maar vrouw zijn in een wereld waar de Chivaz-achtigen het voor het zeggen hebben. Brrrr...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Echt?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet wat jij er van maakt nee. Zoals in het andere topic ook al aangegeven krijg je die pil hier ook gewoon zonder gedoe mee bij de huisarts in het begin van je zwangerschap. Later in je zwangerschap heeft ie ook weinig zin meer. En deze pil is ook gewoon via de post verkrijgbaar in de VS.
Je probeert een beeld te schetsen van een bus waar artsen babies uit baarmoeders rukken, doe nou niet zo schijnheilig. PP biedt medische zorg die mensen in de VS vaak ontberen omdat het zorgsysteem daar niet optimaal fungeert. Prima organisatie en waarom Nederlanders daar zo krampachtig over doen is mij echt een raadsel.
Er zijn verschillende soorten pillen die verschillende dingen doen in verschillende fase van het proces. Wat wij de morning after pill noemen (NorLevo enzo), stelt de ovulatie uit zodat er geen eitje vrijkomt dat dan bevrucht kan worden. Dat is dus geen abortus, dat is anticonceptie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van de definitie van abortus is duidelijk. Jij wil er een vreemd onderscheid maken om vervolgens te claimen dat er geen abortus plaats vind. De medische wereld is het ieder geval niet met jouw eens.
Dit hoef je mij niet uit te leggen lol.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten pillen die verschillende dingen doen in verschillende fase van een zwangerschap. Wat wij de morning after pill noemen (NorLevo enzo), stelt de ovulatie uit zodat er geen eitje vrijkomt dat dan bevrucht kan worden. Dat is dus geen abortus, dat is anticonceptie.
Nou ja, voor zover het geen religieuze motivatie betreft, is het gewoon een stukje stompzinnig tribalisme natuurlijk. Je noemt jezelf conservatief en je gaat braaf nablaten wat je in je Amerikaanse alt-right internetbubbeltje meekrijgt.quote:
Wat jou echter wel uitgelegd moet worden, bij herhaling, is dat jij helemaal het recht niet hebt om je te bemoeien met de keuzes van een vrouw en dat een vrije en veilige toegang tot abortus een groot goed is zodat er niet allemaal vrouwen onnodig doodgaan en komen te invalideren en kinderen moeten uitpoepen voor de mensen die ze verkracht hebben. Jij voert hier een soort campagne voor een walgelijke doodscultuur onder het mom van dat het anders 'getrivialiseerd' wordt. Dat is ten eerste volkomen onwaar en ten tweede is het een argument dat werkelijk als kut op Dirk rijmt. 'Dingen moeten verboden worden omdat men het anders wellicht trivialiseert' (waar, nogmaals, geen sprake van is). Wat is dat voor een argument?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit hoef je mij niet uit te leggen lol.
Planned Parenthood mobiele kliniek die het hele jaar door gratis gezondheidszorg levert in de Great Lakes regio, van hulp bij zwangerschap tot een vasectomie en die deze conventie gebruiken om aandacht te vragen en donaties te verkrijgen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een weird argument.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat jou echter wel uitgelegd moet worden, bij herhaling, is dat jij helemaal het recht niet hebt om je te bemoeien met de keuzes van een vrouw en dat een vrije en veilige toegang tot abortus een groot goed is zodat er niet allemaal vrouwen onnodig doodgaan en te komen te invalideren en kinderen moeten uitpoepen voor de mensen die ze verkracht hebben. Jij voert hier een soort campagne voor een walgelijke doodscultuur onder het mom van dat het anders 'getrivialiseerd' wordt. Dat is ten eerste volkomen onwaar en ten tweede is het een argument dat werkelijk als kut op Dirk rijmt. 'Dingen moeten verboden worden omdat men het anders wellicht trivialiseert' (waar, nogmaals, geen sprake van is). Wat is dat voor een argument?
Nee, abortus is dankzij de Republikeinen en hun corrupte rechters in het SC verheven tot een uitermate belangrijk campagne issue.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Abortuskliniek impliceert natuurlijk ook weer dat daar operatieve abortussen worden gepleegd. Er wordt naast allerlei andere medicatie ook Mifepriston verstrekt. Je weet wel, dat middel dat je ook gewoon via de post kunt bestellen in de VS. Het is gewoon weer een stroman optuigen en daar op inhakken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Planned Parenthood mobiele kliniek die het hele jaar door gratis gezondheidszorg levert in de Great Lakes regio, van hulp bij zwangerschap tot een vasectomie en die deze conventie gebruiken om aandacht te vragen en donaties te verkrijgen.
Waar is de gratis gezondheidszorg voor zwangere vrouwen van de Republikeinen? Oh...die is er niet? Goh, verrassend.
Dat is een drogreden van het hellende vlak soortquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:05 schreef JAM het volgende:
Dingen moeten verboden worden omdat men het anders wellicht trivialiseert' (waar, nogmaals, geen sprake van is). Wat is dat voor een argument?
Jij haalt een tweet aan waarbij men claimt babies te aborteren dat is pas een boude claim die nog steeds niet bewezen is door jou of een andere magafuik persoon.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van de definitie van abortus is duidelijk.
Altijd amusant als dat dan clasht met de blue maga bubbel hierquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, voor zover het geen religieuze motivatie betreft, is het gewoon een stukje stompzinnig tribalisme natuurlijk. Je noemt jezelf conservatief en je gaat braaf nablaten wat je in je Amerikaanse alt-right internetbubbeltje meekrijgt.
ik zou het de WANGB bubbel noemen. sluit goed aan bij de chants van gisterenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd amusant als dat dan clasht met de blue maga bubbel hier
Nogmaals je maakt het er zelf van. Dat komt omdat je je genoodzaakt voelt om dit te verdedigen vanwege je eigen ideologische principes.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lul niet vent, je weet precies wat je hier aan het insinueren bent. Wees gewoon eens eerlijk.
Troll niet zo knul.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals je maakt het er zelf van. Dat komt omdat je je genoodzaakt voelt om dit te verdedigen vanwege je eigen ideologische principes.
Precies om die reden heb ik in dit topic mogen aanschouwen dat leden van MS-13 niet gedehumaniseerd mogen worden.
Is het weer tijd om er iets volkomen anders en totaal irrelevants bij te halen, omdat het weer zonneklaar is dat er voor de rest toch alleen maar lulkoek uitkomt?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogmaals je maakt het er zelf van. Dat komt omdat je je genoodzaakt voelt om dit te verdedigen vanwege je eigen ideologische principes.
Precies om die reden heb ik in dit topic mogen aanschouwen dat leden van MS-13 niet gedehumaniseerd mogen worden.
Nee het is de waarheid, ik leg uit waarom Monolith denkt dat ik de meest wrede manier van abortus insinueer terwijl het toch echt ligt aan zijn eigen opvattingen. Jij hebt daar blijkbaar ook erg veel last van. Je bent overigens niet de enige hoor bijna iedereen in dit topic denkt er zo over.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Is het weer tijd om er iets volkomen anders en totaal irrelevants bij te halen, omdat het weer zonneklaar is dat er voor de rest toch alleen maar lulkoek uitkomt?
Volgende keer bij de republikeinen ook een DJ naast de spreker neerzetten, zijn ze daar ook gelijk energiek en enthousiastquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
Dit laat zien hoe groot het contrast is tussen beide partijen. Futloos en saai versus energiek en enthousiast.
[ x ]
Ik zie de boze artiesten alweer opkomen omdat de GOP blijkbaar het vaak niet nodig vindt om toestemming te vragen en auteursrechten te respecteren..quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Volgende keer bij de republikeinen ook een DJ naast de spreker neerzetten, zijn ze daar ook gelijk energiek en enthousiast
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok Annie, wat heeft deze whataboutism te maken met een abortuskliniek [b]geparkeerd voor de DNC[/b]?
geparkeerd voor de DNC Vr de DNC op 27 minuten lopen of 8 minuten met de auto afstand! Op een parkeerplaats in West Loop terwijl DNC 1901 W Madison St, Chicago, zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het is de waarheid, ik leg uit waarom Monolith denkt dat ik de meest wrede manier van abortus insinueer terwijl het toch echt ligt aan zijn eigen opvattingen. Jij hebt daar blijkbaar ook erg veel last van. Je bent overigens niet de enige hoor bijna iedereen in dit topic denkt er zo over.
Abortussen worden daar gepleegd en vervolgens word er beweerbt dat het niet zo is, daarna is het wel zo maar is het eigenlijk geen abortus om daarna een whataboutism te lezen.
Het is allemaal zo voorspelbaar en dat maakt het dan ook weer leuk.
Reps hebben sextape- en worstel-celeb Hulk Hogan die zijn shirt kapot scheurt en iets schreeuwt over Trumpmania.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Volgende keer bij de republikeinen ook een DJ naast de spreker neerzetten, zijn ze daar ook gelijk energiek en enthousiast
Vergeet ook Kid Rock niet. En die ene donkere onlyfans-ster.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Reps hebben sextape- en worstel-celeb Hulk Hogan die zijn shirt kapot scheurt en iets schreeuwt over Trumpmania.
Weer eens wat anders.
Moet bij Kid Rock altijd denken aan een aflevering van South Park. Cartman traint voor de Special Olympics en doet dat onder meer door een videoclip van Kid Rock te bestuderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeet ook Kid Rock niet. En die ene donkere onlyfans-ster.
Beetje slapen h... De naam "Sleepy Joe" komt niet uit de lucht vallen h. En "Laughing Comrade" Kamala moet af en toe een roes uitslapen, volgens ene Jeannine Pirroquote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:45 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ja, maar behalve dat. Wat ze behalve dat gedaan?
Wat goed dat je dit even rechtzet! En dat het ‘gewoon’ een bus is van Planned Parenthood, waarin voorlichting. Een soort Rutgershuis op wielen. https://rutgers.nl/quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
geparkeerd voor de DNC Vr de DNC op 27 minuten lopen of 8 minuten met de auto afstand! Op een parkeerplaats in West Loop terwijl DNC 1901 W Madison St, Chicago, zit.
Alleen in jouw enge online bubbeltje maakt men zich daar kwaad over.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
Op loopafstand van de DNC in een staat waar abortus volkomen legaal is. Het zal vast toeval zijn lol.
Miljoenen Amerikanen onder andere en nog miljoenen andere mensen waarvan er miljoenen in Europa leven.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen in jouw enge online bubbeltje maakt men zich daar kwaad over.
De meerderheid van de Amerikanen is voorstander van abortus en moet niets weten van de beperkingen die (een deel van) de Republikeinen bepleiten.
En in ons eigen land is het berhaupt geen issue meer, die discussie is 30 jaar geleden al beslecht. Godzijdank, want who gives a fuck about abortus?
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Miljoenen Amerikanen onder andere en nog miljoenen andere mensen waarvan er miljoenen in Europa leven.
Je moet niet denken dat jouw visie die je toevallig deelt met de progressieven en liberalen leidend is in de wereld.
Dat geld misschien voor Nederland maar zeker niet voor bijna de helft in de VS.
Het zou fijn zijn als je stopt met het projecteren van je eigen situatie, ik ben volgens mij de enige in dit topic die niet in een bubbel zit. Mijn aanwezigheid hier bewijst dat maar weer eens.
Je hebt gelijk als je stelt dat er 'miljoenen' Amerikanen en Europeanen zijn die fel gekant zijn tegen abortus. Maar die groep vormt dus een minderheid, en het verschil is ook aanzienlijk.quote:While public support for legal abortion has fluctuated somewhat in two decades of polling, it has remained relatively stable over the past several years. Currently, 63% say abortion should be legal in all or most cases, while 36% say it should be illegal in all or most cases
Bron
Maak daar maar veertig van. En dan was het voor die tijd al wel mogelijk om uit te wijken naar bv het VK.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen in jouw enge online bubbeltje maakt men zich daar kwaad over.
De meerderheid van de Amerikanen is voorstander van abortus en moet niets weten van de beperkingen die (een deel van) de Republikeinen bepleiten.
En in ons eigen land is het berhaupt geen issue meer, die discussie is 30 jaar geleden al beslecht. Godzijdank, want who gives a fuck about abortus?
Ah, dus zoals ik al eerder zei: mierenneuken om de terminologie omdat je buiten dat om inderdaad geen reet te melden hebt. Ik dacht dat het belangrijkste punt was dat je meende dat een mobiele abortuskliniek bij de DNC (waarvan ik nu begrijp dat die ook een half uur lopen verderop stond, dus ook daar ben je weer aan lulkoek aan het verkondigen) een 'kermisattractie' is en dat abortus daardoor 'getrivialiseerd' wordt. Daar heb ik toch twee fijne berichten over geschreven die je dan weer volkomen negeert. Ga daar eens op in, in plaats van je achter dit soort kinderlijke sofisterij te verschuilen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het is de waarheid, ik leg uit waarom Monolith denkt dat ik de meest wrede manier van abortus insinueer terwijl het toch echt ligt aan zijn eigen opvattingen. Jij hebt daar blijkbaar ook erg veel last van. Je bent overigens niet de enige hoor bijna iedereen in dit topic denkt er zo over.
Abortussen worden daar gepleegd en vervolgens word er beweert dat het niet zo is, daarna is het wel zo maar is het eigenlijk geen abortus om daarna een whataboutism te lezen.
Miljoenen Amerikanen zijn inderdaad tegen abortus, in alle gevallen. Maar het is niet de meerderheid in Amerika. Tenminste volgens Fox en dat lijkt me niet de meest progressieve liberale nieuwsbron.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Miljoenen Amerikanen onder andere en nog miljoenen andere mensen waarvan er miljoenen in Europa leven.
Je moet niet denken dat jouw visie die je toevallig deelt met de progressieven en liberalen leidend is in de wereld.
Dat geld misschien voor Nederland maar zeker niet voor bijna de helft in de VS.
Het zou fijn zijn als je stopt met het projecteren van je eigen situatie, ik ben volgens mij de enige in dit topic die niet in een bubbel zit. Mijn aanwezigheid hier bewijst dat maar weer eens.
Tuurlijk, dat is wat trollen inhoudt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ah, dus zoals ik al eerder zei: mierenneuken om de terminologie omdat je buiten dat om inderdaad geen reet te melden hebt.
Je draait nu de zaak om, ik ben niet de persoon die een onderscheid probeert te maken tussen abortusmedicatie en abortus met een schaar en stofzuiger. Als je zoveel moeite hebt met dat soort mierenneukerij dan moet je monolith aanspreken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ah, dus zoals ik al eerder zei: mierenneuken om de terminologie omdat je buiten dat om inderdaad geen reet te melden hebt. Ik dacht dat het belangrijkste punt was dat je meende dat een mobiele abortuskliniek bij de DNC een 'kermisattractie' is en dat abortus daardoor 'getrivialiseerd' wordt. Daar heb ik toch twee fijne berichten over geschreven die je dan weer volkomen negeert. Ga daar eens op in, in plaats van je achter dit soort kinderlijke sofisterij te verschuilen.
Mooi mooi!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen bij DeSantis' pogingen om de schoolbesturen in Florida naar zijn hand te zetten:
[ x ]
[ x ]
Ik draai de zaak helemaal niet om. Ik erken met liefde (want dat is ook zo) dat er met een pil abortus gepleegd kan worden. Daar zal Monolith ook geen probleem mee hebben, naar ik hoop.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je draait nu de zaak om, ik ben niet de persoon die een onderscheid probeert te maken tussen abortusmedicatie en abortus met een schaar en stofzuiger. Als je zoveel moeite hebt met dat soort mierenneukerij dan moet je monolith aanspreken.
Ga daar eens op in in plaats van je wederom achter mierenneukerij en retorische trucjes te verschuilen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat een absolute lulkoek toch weer zeg. Zum kotsen, werkelijk. Er is werkelik geen vrouw op de wereld die een abortus heeft ondergaan en daar later op terugkijkt als 'iets triviaals'.Dat is een ingrijpende en lastige beslissing, wat de redenen erachter ook moge zijn. Dat jij weer uit je achterlijke MAGA-hol gekropen bent om het belang van het aankaarten van vrije en veilige toegang tot - waar juist een politiek congres uitermate geschikt voor is - te framen als 'een kermisattractie' getuigt toch weer van een misselijkmakende achterlijkheid om redenen die mij weer volkomen onbekend zijn.
De belangrijkste vraag nog: waar bemoei je je eigenlijk mee? Er wordt toch niemand verplicht om een abortus te ondergaan? Dat moet die vrouw toch lekker zelf weten? Mensen die menen 'pro-life' te zijn, die zijn dat helemaal niet, die zijn 'pro jezelf door een vage gast in een kelder met een kledinghanger later invalideren'. Die zijn: 'pro vrouwen een zwangerschap laten uitzitten die verkracht zijn door hun stiefvader en dan ook geen cent uitgeven aan de hulp en ondersteuning die zo'n "gezin" dan nodig heeft'. Die zijn 'pro hun eigen geschifte en achterhaalde moraal opdringen aan vrouwen waar ze van hun leven toch nooit mee naar bed zullen gaan'. Dat zijn stuk voor stuk hele nare mannetjes. Daar houd ik niet van.
Moet ik ingaan op het feit waarom ik abortus moreel gezien niet vind kunnen? Dat wil ik graag doen maar dat mag niet van Tijgert omdat het niets te maken heeft met de Amerikaanse verkiezingen dan wel de politiek. Niet mijn woorden overigens maar van Tijger zelf.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:07 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik draai de zaak helemaal niet om. Ik erken met liefde (want dat is ook zo) dat er met een pil abortus gepleegd kan worden. Daar zal Monolith ook geen probleem mee hebben, naar ik hoop.
Dat blijft toch wat het is: jezelf verschuilen achter dit soort mierenneukerij - die er vrij weinig toe doet - om het daadwerkelijke punt te vermijden.
Jij roept: er staat een mobiele abortuskliniek bij de DNC. Dat is een kermissttractie en daarmee wordt abortus getrivialiseerd. Ten eerste stond die daar niet, maar een half uur lopen verderop, zo ik nu heb begrepen en ten tweede, ik zal mijzelf even herhalen...
[..]
Ga daar eens op in in plaats van je wederom achter mierenneukerij en retorische trucjes te verschuilen.
Misschien moet je niet ingaan op de vraag of je het moreel gezien wel of niet vindt kunnen (jouw morele overtuigingen interesseren me niet zoveel), maar op de vraag of die morele overtuigingen van je - en van vele andere mensen - iets te maken zou moeten hebben met de keuzes die een ander daar in wil kunnen maken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet ik ingaan op het feit waarom ik abortus moreel gezien niet vind kunnen? Dat wil ik graag doen maar dat mag niet van Tijgert omdat het niets te maken heeft met de Amerikaanse verkiezingen dan wel de politiek. Niet mijn woorden overigens maar van Tijger zelf.
Het een kun je niet los zien van het ander. Ik ben van mening dat het ongeboren leven beschermt dient te worden. Als de keuze alleen bij de vrouw mag liggen dan ga je er vanuit dat het ongeboren leven niet voor vol word aangezien. Jij bent net zoals de rest van de luitjes hier van mening dat we pas over een levend wezen kunnen spreken het moment dat het zelfstandig buiten de baarmoeder kan leven.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Misschien moet je niet ingaan op de vraag of je het moreel gezien wel of niet vindt kunnen (jouw morele overtuigingen interesseren me niet zoveel), maar op de vraag of die morele overtuigingen van je - en van vele andere mensen - iets te maken zou moeten hebben met de keuzes die een ander daar in wil maken.
Dat laatste is dan ook de enige juiste benadering, duh.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het een kun je niet los zien van het ander. Ik ben van mening dat het ongeboren leven beschermt dient te worden. Als de keuze alleen bij de vrouw mag liggen dan ga je er vanuit dat het ongeboren leven niet voor vol word aangezien. Jij bent net zoals de rest van de luitjes hier van mening dat we pas over een levend wezen kunnen spreken het moment dat het zelfstandig buiten de baarmoeder kan leven.
Maar je bent er toch ook voor dat de staten zelf mogen beslissen? Wat is er belangrijker?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het een kun je niet los zien van het ander. Ik ben van mening dat het ongeboren leven beschermt dient te worden. Als de keuze alleen bij de vrouw mag liggen dan ga je er vanuit dat het ongeboren leven niet voor vol word aangezien. Jij bent net zoals de rest van de luitjes hier van mening dat we pas over een levend wezen kunnen spreken het moment dat het zelfstandig buiten de baarmoeder kan leven.
Juist ja, dus kort gezegd voel jij de positieve morele verplichting om dat 'ongeboren leven' te beschermen tegen het persoon dat dat 'ongeboren leven' zelf in zich draagt. Hoe men daar over nadenkt, of hoe men daarover na zou moeten denken (wat tot op zekere hoogte toch vooral een kwestie van smaak en persoonlijke overtuiging blijft), ligt dus niet bij de persoon die het daadwerkelijk ondergaat en er de gevolgen van zal moeten dragen, maar bij een buitenstaander, wiens overtuigingen om de een of andere reden, er blijkbaar meer toe doen en relevanter zijn dan (ik val in herhaling) de persoon die het ondergaat en er de gevolgen van draagt. Hoe men dan ook over 'ongeboren leven' denkt, meen ik dit een onhoudbare positie die van een misselijkmakende arrogantie getuigt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat je vooral niet moet doen is leugens verspreiden. Bijvoorbeeld over die bus.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet ik ingaan op het feit waarom ik abortus moreel gezien niet vind kunnen? Dat wil ik graag doen maar dat mag niet van Tijgert omdat het niets te maken heeft met de Amerikaanse verkiezingen dan wel de politiek. Niet mijn woorden overigens maar van Tijger zelf.
Jij wekte -bewust- de indruk dat men maar de deur uit hoefde te lopen om geconfronteerd te worden met die bus. Dat was, na enig logisch nadenken, al onwaarschijnlijk, vanwege beveiligingsrisico’s. Ik meldde je direct dat die bus overal kon staan, dat er nergens iets van dat congrescentrum te zien was. Daar ben je nooit op ingegaan, maar je hebt nog wel twee of drie keer gesuggereerd dat dat ding pal voor de deur stond, en niet ongeveer 2,5 kilometer verderop in een totaal andere wijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
Op loopafstand van de DNC in een staat waar abortus volkomen legaal is. Het zal vast toeval zijn lol.
Wat een lol zeg.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 13:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die bus kan overal staan, ik zie nergens een beeld dat bewijst dat hij bij dat congres staat. En het is geen kliniek.
Leuk verhaal hoor, maar geen enkele baby heeft er om gevraagd om gedood te worden. Dat is het hele punt.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:38 schreef JAM het volgende:
[..]
Juist ja, dus kort gezegd voel jij de positieve morele verplichting om dat 'ongeboren leven' te beschermen tegen het persoon dat dat 'ongeboren leven' zelf in zich draagt. Hoe men daar over nadenkt, of hoe men daarover na zou moeten denken (wat tot op zekere hoogte toch vooral een kwestie van smaak en persoonlijke overtuiging blijft), ligt dus niet bij de persoon die het daadwerkelijk ondergaat en er de gevolgen van zal moeten dragen, maar bij een buitenstaander, wiens overtuigingen om de een of andere reden, er blijkbaar meer toe doen en relevanter zijn dan (ik val in herhaling) de persoon die het ondergaat en er de gevolgen van draagt. Hoe men dan ook over 'ongeboren leven' denkt, meen ik dit een onhoudbare positie die van een misselijkmakende arrogantie getuigt.
Alleen worden er geen babies gedood.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar geen enkele baby heeft er om gevraagd om gedood te worden. Dat is het hele punt.
Daarnaast hebben ze er ook nooit om gevraagd om geboren te worden. Bron; mezelf, kan het me niet herinneren.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen worden er geen babies gedood.
Er zit meer leven in een diepvriespizza dan een foetus van een paar weken. Niemand heeft het over 'baby's doodmaken', behalve Trump en een paar andere MAGA-debielen die dat maar zo proberen te blijven framen, en er maar over bijven liegen, en de feiten maar blijven verdraaien, over de rug van duizenden vrouwen die daar serieus leed van ondervinden, voor geen enkele andere reden dan politiek gewin en zichzelf snoevend op de borst slaan dat ze 'leven beschermen', terwijl ze daadwerkelijk bijdragen aan een misselijkmakende cultuur van dood, invalidering en ander leed. Het is werkelijk om te kotsen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar geen enkele baby heeft er om gevraagd om gedood te worden. Dat is het hele punt.
Waarom ontzeg jij een vrouw die zwanger is het recht te beslissen over haar lichaam? En wat mag dat kosten? Wat als de zwangerschap haar haar been kost? Dat die geamputeerd moet worden? Moet ze dan doorgaan?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zit meer leven in een diepvriespizza dan een foetus van een paar weken. Niemand heeft het over 'baby's doodmaken', behalve Trump en een paar andere MAGA-debielen die dat maar zo proberen te blijven framen, en er maar over bijven liegen, en de feiten maar blijven verdraaien, over de rug van duizenden vrouwen die daar serieus leed van ondervinden, voor geen enkele andere reden dan politiek gewin en zichzelf snoevend op de borst slaan dat ze 'leven beschermen', terwijl ze daadwerkelijk bijdragen aan een misselijkmakende cultuur van dood, invalidering en ander leed. Het is werkelijk om te kotsen.
27minuten is voor de gemiddelde vadsige republikein niet bepaald op loopafstand, dan zijn ze drie hartaanvallen verder.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
Dehumaniseren van iet wat geen mens is...wat een idiotie weer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.
Het is opmerkelijk dat je het ongeboren leven moet dehumaniseren om je eigen opvattingen te rechtvaardigen. Dat zegt wel wat over je moreel kompas en dan nog het gore lef hebben om te stellen dat je politieke tegenstander geen moreel kompas heeft.
Waarom stel je zoveel belachelijke vragen, mijn standpunt is helder.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Waarom ontzeg jij een vrouw die zwanger is het recht te beslissen over haar lichaam? En wat mag dat kosten? Wat als de zwangerschap haar haar been kost? Dat die geamputeerd moet worden? Moet ze dan doorgaan?
Mag ze roken en drinken?
Mag ze vlees eten? Als ze vegetarisch is, moet ze dan toch verplicht vlees eten als dat beter is voor het kind?
Wat als de zwangerschap ten koste gaat van haar nieren? Verplicht haar nieren opofferen?
En waarom alleen die bescherming van ongeboren leven? Als er een afhankelijkheidsrelatie van 2 mensen in een bootje, de 1 heeft een nier nodig van de ander. Is die dan verplicht die te geven? Verliestvdie dan ook de zeggenschap over het eigen lichaam omdat een ander leven ervan afhankelijk is?
Mogen we daar ook aan toevoegen dat elke man zich voortaan dan wel volledig moet onthouden van masturbatie, dan wel zijn zaad alleen maar tijdens de ovulatie van zijn gehuwde partner mag uitstortten, omdat er anders ook allerhande 'ongeboren leven' verloren gaat? Jeetje, dan heb je het over miljoenen per kwakje!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Waarom verplicht jij een vrouw die zwanger is te beslissen over haar lichaam? En wat mag dat kosten? Wat als de zwangerschap haar haar been kost? Dat die geamputeerd moet worden?
Mag ze roken en drinken?
Mag ze vlees eten? Als ze vegetarisch is, moet ze dan toch verplicht vlees eten als dat beter is voor het kind?
Wat als de zwangerschap ten koste gaat van haar nieren? Verplicht haar nieren opofferen?
En waarom alleen die bescherming van ongeboren leven? Als er een afhankelijkheidsrelatie van 2 mensen in een bootje, de 1 heeft een nier nodig van de ander. Is die dan verplicht die te geven? Verliestvdie dan ook de zeggenschap over het eigen lichaam omdat een ander leven ervan afhankelijk is?
JimmyDean.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:23 schreef Monolith het volgende:
Wist helemaal niet dat Chivaz zo'n foetusfundamentalist was.
Geen enkele baby heeft er ook om gevraagd geboren te worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik eis alsnog mijn recht op!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen enkele baby heeft er ook om gevraagd geboren te worden.
Ik probeer erachter te komen welke waarden jij belangrijk vindt, waar jij achter staat. Als je antwoord geeft op die vragen zou het voor mij wat helderder zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom stel je zoveel belachelijke vragen, mijn standpunt is helder.
Als we het dan hebben over ontmenselijking, dan lijkt me het dat het reduceren van vrouwen tot een soort broedmachine (bij gebrek aan een beter woord) en daarmee elke zeggenschap over hun eigen lichaam te ontzeggen, hen tot een soort object te maken dat als enige doel heeft om een kind uit te poepen en daar dan ook zorg voor te dragen er inderdaad sprake is van ontmenselijking, omdat, nu ja, daarmee hun mens-zijn in vrij ernstige mate ontzegd wordt, allemaal dus om een klompje cellen te beschermen waar minder leven en bewustzijn in zit dan, bijvoorbeeld, teenschimmels. Om dat punt even te verhelderen: teenschimmels reageren wel op hun omgeving, kunnen zich voortplanten, en zo zijn er nog vele andere kenmerken van leven aan te wijzen die we bij teenschimmels wel zien, maar bij een foetus van een paar weken toch zeker niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.
Het is opmerkelijk dat je het ongeboren leven moet dehumaniseren om je eigen opvattingen te rechtvaardigen. Dat zegt wel wat over je moreel kompas en dan nog het gore lef hebben om te stellen dat je politieke tegenstander geen moreel kompas heeft.
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil hebben, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
Maar zullen we het abortus geleuter maar even achterwege laten? Tijgert vind het niet leuk als het daar over gaat en ik wil niet dat het halve topic ontspoort omdat bepaalde mensen het niet met mij eens zijn op dit punt.
Dit, ja. Belangrijke toevoeging inderdaad, want Land Of The Free geldt in sommige kringen nu eenmaal alleen voor gelijkgestemden. Onder de vlag van vrijheid jouw mening aan anderen opdringen, middels propaganda of zelfs wetgeving.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil houden, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Mag ondertussen geen verrassing meer heten. The hypocrisy is not a bug, it's a featurequote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Het is wel weer ronduit schaamteloos en hypocriet dat iemand die deze verkiezingen een veroordeeld zedendelinquent steunt over moraliteit begint.
Hm, de 10 Geboden?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil houden, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Een stijging van 13% van zuigelingen sterfte in Texas na de invoering van het abortusverbod spreekt boekdelen, het ongeboren leven is heilig, het geboren leven kan letterlijk doodvallen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag ondertussen geen verrassing meer heten. The hypocrisy is not a bug, it's a feature
Zolang de hypocriete gristelijke moraal daar de seksuele voorlichting blijft beheersen, gaat er helemaal niets veranderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een stijging van 13% van zuigelingen sterfte in Texas na de invoering van het abortusverbod spreekt boekdelen, het ongeboren leven is heilig, het geboren leven kan letterlijk doodvallen.
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zolang de hypocriete gristelijke moraal daar de seksuele voorlichting blijft beheersen, gaat er helemaal niets veranderen.
Waren dat niet juist de twee dochters die zich aan hun vader vergrepen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.
Dat moeten we natuurlijk wel in een bepaald licht zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.
Ze voerden hem dronken omdat ze zelf geen man hadden (en geen kinderen).quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Waren dat niet juist de twee dochters die zich aan hun vader vergrepen?
Kik, zo stond het mij dus ook bij.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze voerden hem dronken omdat ze zelf geen man hadden (en geen kinderen).
Wat een triest verhaalquote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Toen ik 7 was kreeg ik een stiefzusje van 2. Haar moeder was 16, haar vader was ook haar opa. Toen ze 8 was, was haar moeder getrouwd en ging ze bij haar moeder en stiefvader wonen. Toen Elsbeth 14 was, 6 jaar later, was ze steeds ziek, de dokter constateerde dat ze zwanger was, van haar stiefvader. Deze foetus is wel weggehaald, ze hoefde niet mee te maken wat haar moeder had meegemaakt: het huis uitgeschopt, 2 jaar in een tehuis voor ongehuwde moeders, iedereen die schande over haar sprak.
Want ook al ben je als meisje 12 of 14: het is toch jouw schuld!
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Als we het dan hebben over ontmenselijking, dan lijkt me het dat het reduceren van vrouwen tot een soort broedmachine (bij gebrek aan een beter woord) en daarmee elke zeggenschap over hun eigen lichaam te ontzeggen, hen tot een soort object te maken dat als enige doel heeft om een kind uit te poepen en daar dan ook zorg voor te dragen er inderdaad sprake is van ontmenselijking, omdat, nu ja, daarmee hun mens-zijn in vrij ernstige mate ontzegd wordt, allemaal dus om een klompje cellen te beschermen waar minder leven en bewustzijn in zit dan, bijvoorbeeld, teenschimmels. Om dat punt even te verhelderen: teenschimmels reageren wel op hun omgeving, kunnen zich voortplanten, en zo zijn er nog vele andere kenmerken van leven aan te wijzen die we bij teenschimmels wel zien, maar bij een foetus van een paar weken toch zeker niet.
Dat is een van vele opvattingen die je over ontmenselijking kan hebben, dat is nogal een een gecompliceerd onderwerp, maar desalniettemin lijkt het me inderdaad walgelijk en moreel laakbaar om op die wijze iemand anders zijn vrijheid volledig af te nemen.
Ik zal het nogmaals eens zeggen: met jouw opvattingen, verhuld in een heel dun laagje van vermeende morele superioriteit a la 'ik bescherm het ongeboren leven!', waar werkelijk geen reet van klopt, draag je bij aan een cultuur van onnodige sterfte, invalidering en een hele hoop andere leed onder vrouwen en dat meen ik inderdaad moreel laakbaar. Daar heb ik geen goor lef voor nodig.
Integendeel, ik meen het te walgelijk voor woorden dat je daaraan mee wil werken, simpelweg omdat je begrip van basale biologie niet verder reikt dan dat van iemand die in de brugklas is blijven hangen en dat hiaat in je kennis probeert op te vullen met lulkoek die je door het MAGA-kamp of een van de vele andere conservatie organisaties gevoerd is, en je hier een beetje aan het herkauwen en uitbraken bent.
Wat ik bijna nog opmerkelijker vind dan de klaarblijkelijke bewering dat zwanger worden altijd een vrije keuze is van meisjes/vrouwen, is het spreken in enkelvoud. Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.
Je doet net alsof zwanger worden een verschijnsel is dat mensen overkomt. Alsof je kanker krijgt of een andere vreselijke ziekte waar je weinig aan kunt doen.
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat ik bijna nog opmerkelijker vind dan de klaarblijkelijke bewering dat zwanger worden altijd een vrije keuze is van meisjes/vrouwen, is het spreken in enkelvoud. Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.
En lekker dat het is!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[...] Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.
Nou, zonder mijn toestemming krijgt geen vrouw iets bij mij klaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.
...het is geen ongeboren kind. Het is een klompje cellen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.
Je doet net alsof zwanger worden een verschijnsel is dat mensen overkomt. Alsof je kanker krijgt of een andere vreselijke ziekte waar je weinig aan kunt doen.
Dat geldt net zo goed voor de man. Waarom heeft die eigenlijk geen enkele verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet.
Net zei je nog dat verkrachting geen verschijnsel is dat mensen kan overkomen.quote:Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk.
De hoeveelheid voortijdig gestorven soldaatjes die ik zinloos heb geofferd aan tissue of beddenlaken... zondag biechten bij Mijnheer Pastoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef JAM het volgende:
[..]
...het is geen ongeboren kind. Het is een klompje cellen.
Wat jij hier dus schrijft is: 'Als je je als vrouw laat neuken door iemand van Tinder, en je raakt zwanger, nou, dan moet je ook maar die negen maanden zwangerschap en de rest van dat kind zijn leven uitzitten, en zo ook de man die je bezwangerd heeft, want een klompje cellen dat op werkelijk geen enkele vorm van bewustzijn heeft, op geen enkele prikkel kan reageren, wat nog minder 'leven' valt te noemen dan de schimmels onder mijn grote teennagel, is vl belangrijker dan jouw mens-zijn, jouw leven, jouw keuzevrijheid en l het mogelijke leed, van dood tot invalidering, dat eruit voort kan komen, omdat ik dat zeg en daar heb jij je maar aan te houden!
Het is werkelijk van een walgelijke arrogantie.
Dan zeg ik je nu ook het volgende aan, Chivaz, omdat ik er zo over denk en omdat mijn morele kompas wel dusdanig zuiver is afgesteld, dat ik net als jij, veel beter weet welke keuzes je zou moeten maken op het gebied van voortplanting en je gezondheid. Vanaf nu - ik ga er even van uit dat je een man bent - wordt er door jou nooit meer gemasturbeerd en mag je de rest van je leven alleen nog maar seks hebben met de partner waarmee je getrouwd bent, en dan alleen als ze aan het ovuleren is. Waarom? Omdat ik dat zeg en daar heb jij je maar aan te houden, want zie, ik bescherm al het 'ongeboren leven' dat uit die spermacelletjes kunnen komen!
Ja, het kind dat uit een dergelijke situatie geboren wordt bewijs je vast een enorme dienst door het ter wereld te laten komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.
Is dat niet de essentie van besturen/regeren de moraal van de meerderheid opdringen aan de minderheid? Ik word beperkt in mijn vrijheid doormiddel van censuur van de staat. Gek genoeg zie ik je niet fulmineren over dat stukje onrecht maar word je wel erg emotioneel als het gaat om abortus. Juist met abortus bescherm je de vrijheid van het ongeboren kind. Maar omdat je het ongeboren kind niet als een kind ziet vind je het prima dat dat recht geschonden word.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil hebben, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Als ik thuis ben zal ik het even lezen maar ik durf nu al te wedden dat ook dit draadje het essentile punt mist.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ x ][ x ][ x ]Lees dit draadje maar even van A tor Z.
Onlangs bekeek ik een docu over het presidentschap van JFK (1961-1963).quote:
Nee, dat is het helemaal niet. De essentie van besturen/regeren (als je dat een beetje fatsoenlijk wil doen, dus) bestaat er juist uit een situatie te creren waarin minderheden beschermd worden tegen de willekeur van een meerderheid, door, inderdaad, het codificeren van enkele grondrechten - in dit geval ten aanzien van de keuzevrijheid met betrekking tot hun (seksuele) gezondheid en voortplanting.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat niet de essentie van besturen/regeren de moraal van de meerderheid opdringen aan de minderheid? Ik word beperkt in mijn vrijheid doormiddel van censuur van de staat. Gek genoeg zie ik je niet fulmineren over dat stukje onrecht maar word je wel erg emotioneel als het gaat om abortus. Juist met abortus bescherm je de vrijheid van het ongeboren kind. Maar omdat je het ongeboren kind niet als een kind ziet vind je het prima dat dat recht geschonden word.
We kunnen hier nog lang over lullen maar het is behoorlijk zinloos, ik vind dat het ongeboren kind recht heeft op een leven en jij niet.
Hij volgt zijn draad wel: opponenten kleineren en soms met een racistische ondertoonquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Echt de draad kwijt. Wat is het probleem?
Dat leek me ook niet helemaal nodig, maar, mr - om er toch even een draai aan te geven - zijn er genoeg Amerikanen die er precies zo over denken. Zie bijvoorbeeld hoe daar met euthanasie wordt omgegaan. Die laten met liefde iemand met ondraaglijk lijden een paar jaar aan een ventilator hangen, want ook dat 'leven' is inderdaad heilig en ook daar geldt dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken, want... want, tsja, ik weet eigenlijk niet waarom.quote:
Nou ja, ik denk dan altijd: je wint er niet zoveel mee om daar dan zelf in mee te gaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tegen een idioot die anderen dood wenst, maar wel zogenaamd pro-live is?
Want God, want Jezus, want bijbel.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat leek me ook niet helemaal nodig, maar, mr - om er toch even een draai aan te geven - zijn er genoeg Amerikanen die er precies zo over denken. Zie bijvoorbeeld hoe daar met euthanasie wordt omgegaan. Die laten met liefde iemand met ondraaglijk lijden een paar jaar aan een ventilator hangen, want ook dat 'leven' is inderdaad heilig en ook daar geldt dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken, want... want, tsja, ik weet eigenlijk niet waarom.
"IK volg een dieet, daarom mag JIJ geen taart"quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want God, want Jezus, want bijbel.
Weet ik wel. Het staat me gewoon tegen dat juist in dat soort clubs waarin juist pedofielen, incestplegers, aanranders en verkrachters oververtegenwoordigd zijn zogenaamd “het leven heilig is”.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dan altijd: je wint er niet zoveel mee om daar dan zelf in mee te gaan.
Ja, het mooie daarvan is altijd dat vrijwel niemand die in zijn volledigheid gelezen heeft (dat wil ik zelf ook niet pretenderen, trouwens) en zelfs al heb je dat gedaan, er zoveel tegenstrijdigheden en vaagheden in staan dat je vrijwel elk punt dat je wil maken wel met het een of andere vers wat kracht bij kan zetten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want God, want Jezus, want bijbel.
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?quote:
Ik, bijvoorbeeld. Maar ja, meestal is dat dan omdat ik sowieso al niet zo'n goed idee had wie die vrouw nu eigenlijk was... Vrees niet hoor! Ik gebruik wel altijd netjes een condoom, want ik wil abortus niet trivialiseren!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?
Zal weinig gaan uitmaken denk ik. Kan iemand zich nog de tijd herinneren dat deze mafkees 20% kreeg in de polls? Lijk zo lang geleden maar dat was nog dit jaarquote:Robert F. Kennedy Jr. is planning to drop out of the presidential race by the end of this week, sources familiar with the decision tell ABC News.
Sources tell ABC News that Kennedy plans to endorse Donald Trump -- but when asked directly by ABC News if he will be endorsing the former president, Kennedy said, "I will not confirm or deny that."
"We are not talking about any of that," he said.
Hoeveel procent kan hij aan Trump geven dan?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
https://abcnews.go.com/US(...)k/story?id=113028999
[..]
Zal weinig gaan uitmaken denk ik. Kan iemand zich nog de tijd herinneren dat deze mafkees 20% kreeg in de polls? Lijk zo lang geleden maar dat was nog dit jaar
Het is de Bijbel, dus is het de schuld van de vrouw.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?
Beetje vreemde definitie wel. Dan kan je een apotheek ook een abortus kliniek noemen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Abortussen worden daar gepleegd en vervolgens word er beweert dat het niet zo is, daarna is het wel zo maar is het eigenlijk geen abortus om daarna een whataboutism te lezen.
Je moet de twee boeken scheiden: het oude (Joodse) testament met God, mij is de wrake en het nieuwe, God is liefde. In het nieuwe testament komen vrouwen er beter af. Niet verwonderlijk, Jezus was een getrouwde man, de wonderbaarlijke bruiloft was zijn eigen huwelijksfeest, Maria Magdalena, de eerste onder de discipelen, was zijn echtgenote.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is de Bijbel, dus is het de schuld van de vrouw.
Lots eigen vrouw keek om, hetgeen God haar verboden had. Straf: zoutpilaar.
Daarna werd Lot door zijn eigen dochters verleid.
Geloof me, vrouwen komen er in dat boek vaak niet te best af.
Stil zijn, zich gedeisd houden en de man ter wille zijn. Alleen dan komt het goed.
Zoals Paulus als een soort samenvatting schrijft in zijn eerste brief aan Timothes (hoofdstuk 2, 11-15):
Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest. Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
Leuk om die fanatieke MAGA- of MEGA-gristelijke dames te horen en zien roepen in de Senaat of Huis, of op social media.
Wee, gij, dames!!
Was het maar zo grappig.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[...] houd je aan het script werkt voor geen meter bij die ego-tripper. Die MAGA-fans zijn een soort cabaret-liefhebbers. En Trump is een stand-up-comedian.
Een illusie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je moet de twee boeken scheiden: het oude (Joodse) testament met God, mij is de wrake en het nieuwe, God is liefde. In het nieuwe testament komen vrouwen er beter af. Niet verwonderlijk, Jezus was een getrouwde man, de wonderbaarlijke bruiloft was zijn eigen huwelijksfeest, Maria Magdalena was zijn echtgenote.
Een nihile hoeveelheid gok ik. Hij pollt nu iets van 2% ofzo en die mensen zullen sowieso al weinig stembereidheid hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel procent kan hij aan Trump geven dan?
Mja, dan zal dat idd weinig nut hebben. En echt oproepen om toch vooral nu Trump te gaan stemmen in die paar states die er toe doen, doet ie ook niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een nihile hoeveelheid gok ik. Hij pollt nu iets van 2% ofzo en die mensen zullen sowieso al weinig stembereidheid hebben.
Sinds Joe plaats heeft gemaakt voor Kamala droogt het enthousiasme (dat al sterk aan het afnemen was) voor RFK jr. ook op. De groep "ik mot ze allebei niet, dan maar Kennedy" is gekrompen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Psst? Mischien had je dan de DNC conventie moeten kijken waar vrouwen hun verhaal deden. Waaronder een vrouw die zwanger werd na een verkrachting.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan Trump natuurlijk helemaal niks geven, of mensen die op hem wilden stemmen op Trump willen stemmen of op Harris ligt volkomen buiten zijn invloed, het kan net zo goed zo zijn dat ze nu helemaal niet gaan stemmen of op Jill Stein stemmen om maar iets geks te noemen. Of een write in kandidaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:His next move was to attempt to rig voting at the ballot box by attaching "fiscal impact" language to it which would appear next to the amendment on every ballot. While Florida law does require a fiscal impact statement to make voters aware of the cost of any initiative, it is extremely rare for that to be invoked for amendments that deal strictly with civil liberties. But Desantis is very cunning and deceptive, and he saw that as another way to persuade fiscally conservative Florida seniors to vote against it for financial reasons, and to make people think that taxpayers could have to pay for abortions.
This is the language that the state crafted to appear on the ballot next to the Amendment:
The proposed amendment would result in significantly more abortions and fewer live births per year in Florida. The increase in abortions could be even greater if the amendment invalidates laws requiring parental consent before minors undergo abortions and those ensuring only licensed physicians perform abortions. There is also uncertainty about whether the amendment will require the state to subsidize abortions with public funds. Litigation to resolve those and other uncertainties will result in additional costs to the state government and state courts that will negatively impact the state budget. An increase in abortions may negatively affect the growth of state and local revenues over time. Because the fiscal impact of increased abortions on state and local revenues and costs cannot be estimated with precision, the total impact of the proposed amendment is indeterminate.
This is not merely "fiscal impact" language. These are Desantis's arguments against the Amendment, placed on every single ballot right next to the Amendment. The language was challenged by proponents of the Amendment saying it was completely inaccurate, inappropriate, and misleading to voters, but the Florida Supreme Court ruled this morning that it would appear on the ballot.
Every Justice of the Florida Supreme Court was appointed by a Republican governor.
Desantis is actively seeking to stack to the deck in every way against this Amendment. When he runs for president in 2028, he wants to be able to brag to Republican primary voters that he was the only governor able to successfully block a ballot initiative to enshrine abortion rights.
Hopefully, voters of Florida will see right through this. But Desantis sure is making it hard to do that with his lies and deception.
Sommige mensen vonden Obama gemeen. Huil,huil. Trump krijgt koekjes van eigen deeg, en oogst wat hij zaaide. De waarheid is dan hard als diamant.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 02:33 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zit naar een dag eerder te kijken en moet zeggen dat het wel een enorm verschil is om Barack Obama weer te horen, die man kan speechen.
Nou ja, toen hadden we LuckyTV.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ga bovenstaande post nidt eens quoten. Misselijkmakend dat een vrouwelijke presidentskandidaat dit zich moet laten welgevallenIk ben blij dat AI in de tijd van Hillary nog niet zo vergevorderd was.
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:02 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Uiteraard. Het is alle zeilen bijzetten en het plan van de baas om Trump het WH in te helpen door dr Brainbug stemmen te laten snoepen van de Dems is mislukt.
De laatste die met Trump over RFK sprak vond van wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:04 schreef speknek het volgende:
RFK Jr in je kabinet, is dat een aanbeveling?
Gewoon gebruiken in je campagne ("hoera, een Kennedy!"), een luizige post geven en na 2 of 3 maanden: "you're fired!"quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:04 schreef speknek het volgende:
RFK Jr in je kabinet, is dat een aanbeveling?
Vervolgens z'n beloften niet nakomen ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.
Ach, zolang die meneer niet het Capitool bestormt met het doel de regering omver te werpen zal het mij een rotzorg zijn wat hij allemaal vindt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het zal wel volstrekt redelijk en normaal klinken in de oren van de mensen in dit topic, zo klonk het immers ook voor de BBC journalist die aandachtig naar dit zat te luisteren.
Dat is te eenzijdig wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De liefdesaffaire met de Kennedy's heb ik nooit begrepen. JFK escaleerde Vietnam en bracht de wereld aan de rand van nucleaire oorlog, waar we Nikita Khrushchev dankbaar kunnen zijn dat ie slim was in deze.
De inflatie reductie wet door meer te investeren vanuit de overheid met geldquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee belangrijke wapenfeiten van de Biden regering (vergeef me dat ik Wiki gebruik, heb weinig zin om zelf een heel epistel te tikken):
[..]
[..]
https://www.nu.nl/verkiez(...)-kiesambtenaren.htmlquote:Plaatselijke Republikeinse verkiezingsbeambten uit de swingstaten zullen in november proberen de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen te benvloeden. Volgens deskundigen heeft dat weinig kans van slagen, maar kan het wel zorgen voor chaotische en explosieve situaties.
Het Amerikaanse kiesstelsel is sterk gedecentraliseerd. Zo'n tienduizend instanties houden zich bezig met de landelijke verkiezingen, waaronder plaatselijke kiesraden op gemeentelijk niveau (county) in de vijftig staten. Ze bestaan vaak uit beambten die worden verkozen. Een van hun taken is om de verkiezingsresultaten in hun county officieel te certificeren: ze bevestigen dat de telling nauwkeurig is gedaan en geven de uitslagen door aan de kiesraad van hun staat.
"Er zijn zorgen dat sommige plaatselijke verkiezingsambtenaren dat zullen weigeren", zegt Richard Pildes, hoogleraar Constitutioneel Recht aan New York University. "Omdat ze het gevoel hebben dat er iets is misgegaan, niet op basis van daadwerkelijke, feitelijke informatie over het kiesproces."
Volgens de waakhondorganisatie CREW hebben zeker 35 lokale Republikeinse verkiezingsambtenaren uit acht verschillende staten sinds 2020 geweigerd de resultaten van verkiezingen te certificeren. Zes van die staten worden dit jaar beschouwd als swingstaten, plekken die de doorslag zullen geven in de presidentile verkiezingsrace.
De kans dat zulke lokale tegenliggers iets aan de einduitslag kunnen veranderen is klein, legt Pildes uit. "Dat kan op meerdere manieren worden tegengegaan, waaronder inmenging van hogere kiesambtenaren op staatsniveau of rechtbanken, om te zorgen dat de uitslagen toch worden goedgekeurd."
In de meeste staten hebben plaatselijke kiesraden namelijk geen wettelijke bevoegdheid om te weigeren uitslagen goed te keuren. Certificering is een formaliteit, een routineklus die volgens de kieswet simpelweg moet worden uitgevoerd. Functionarissen die weigeren dat te doen kunnen strafrechtelijk worden vervolgd.
Dat werd recentelijk relevant in de county Washoe in Nevada, waar Republikeinse officials zich een maand lang verzetten tegen de certificering van lokale verkiezingsresultaten. De kiesraad ging pas overstag toen de overheid van de staat naar de hoogste rechtbank van Nevada stapte om de beambten aan hun plicht te herinneren.
In de swingstaten Georgia en Arizona proberen de Republikeinen momenteel om de regels rond certificering te veranderen. Ze willen dat lokale kiesbeambten certificering mogen uitstellen als ze vermoedens van onrechtmatigheden hebben. Dat staat lijnrecht tegenover de kieswet in die staten, zegt Pildes. "Ik verwacht dat rechtbanken daar nog voor november duidelijkheid over zullen geven."
Bij vermoedens van misstanden, zoals kiesfraude, bestaan er andere processen om die te onderzoeken. "Uiteindelijk zorgen rechtbanken ervoor dat geldige stemmen, die op de juiste wijze zijn uitgebracht, zullen meetellen", zegt Pildes. "Maar de ontwrichting, verwarring en onzekerheid die door dit soort praktijken worden veroorzaakt, vormen een probleem op zichzelf, ook als de stemmen correct worden geteld."
Kans op chaos en geweld
"We krijgen geen taferelen zoals in Venezuela, waar president Nicols Maduro ondanks een nederlaag tot winnaar werd uitgeroepen", bevestigt Andrew Gawthorpe, historicus aan de Universiteit Leiden en auteur van de nieuwsbrief America Explained. "Het gevaar is dat er chaos ontstaat, een politieke of grondwettelijke crisis die kan uitlopen op geweld, zoals bij de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021."
Niet alleen lokale verkiezingsambtenaren dragen bij aan dat risico. Hoogleraar Pildes maakt zich meer zorgen over twee cruciale swingstaten, Wisconsin en Pennsylvania, waar stembureaus pas op de verkiezingsdag mogen beginnen met het tellen van schriftelijke stemmen. "Dat kan erop uitlopen dat een belangrijk deel van de stemmen pas tijdens de nacht of de volgende dag is geteld. De verhoudingen kunnen daardoor opeens veranderen, bijvoorbeeld midden in de nacht. Dat gebeurde in 2020, toen Biden een plotselinge inhaalslag maakte. Er is nu veel meer wantrouwen, dus ik vrees dat de situatie extreem chaotisch en misschien zelfs explosief kan worden."
Gawthorpe wijst erop dat het landelijk bestuur van de Republikeinse Partij voor deze verkiezingen weinig geld heeft gestoken in traditionele initiatieven om meer kiezers naar de stembus te krijgen. In plaats daarvan wordt ingezet op de werving van tienduizenden vrijwilligers, die als waarnemers moeten toezien op 'verkiezingsintegriteit'. "Zij zijn overtuigd dat er fraude zal worden gepleegd. Als veel van die mensen aanwezig zijn bij stembureaus, kan dat gevaarlijk worden."
Onder Republikeinse kiezers is het vertrouwen in vrije en eerlijke verkiezingen historisch laag. In peilingen zegt steevast een meerderheid van hen dat de Democraten de presidentsverkiezingen van 2020 hebben gestolen door te frauderen. Dat sentiment wordt aangemoedigd door Donald Trump, die eerder deze maand nog stelde dat de tegenpartij alleen kan winnen door vals te spelen.
"Trump ondermijnt al sinds 2016 het vertrouwen in het kiesstelsel", zegt Gawthorpe. "Toen claimde hij dat grootschalige fraude voorkwam dat hij landelijk de meeste stemmen kreeg. Dat bracht hij na 2020 in de hoogste versnelling. Hij verkiest zijn ego boven de integriteit van het democratische systeem. Als zijn achterban niet de gewenste verkiezingsuitkomst krijgt, zal dat heel onplezierige en mogelijk gewelddadige gevolgen hebben. Die laten zich moeilijk voorspellen: niemand zag de bestorming van het Capitool aankomen."
Veel Amerikanen zijn volgens de historicus al lang vervreemd van de gevestigde politieke orde. "Ze vinden geen culturele aansluiting meer of maken zich zorgen over de veranderende bevolkingssamenstelling. Dat heeft hen klaargestoomd voor grote achterdocht. Trump bleek bereid om dat schaamteloos aan te moedigen en op zichzelf te focussen. Hij maakt er misbruik van, op de ergst mogelijke manier."
Het is corruptiequote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.
Oke.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De inflatie reductie wet door meer te investeren vanuit de overheid met geld
Geld = economie = rijken ofzo. Veel hersendooier krijg je de redeneringen niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke.
Dus je hebt geen idee wat deze regering heeft gepresteerd, wanneer je ernaar vraagt ontvang je nette, inhoudelijke reacties waarin kort uiteen wordt gezet wat er zoal is gedaan. Vervolgens maak je duidelijk dat je daar eigenlijk helemaal niet in genteresseerd bent en kom je aanschijten met zulke vragen.
Als het je daadwerkelijk iets boeit dan kun je natuurlijk ook een en ander opzoeken. Op internet zijn bergen info te vinden over de IRA en de gevolgen daarvan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |