Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:18 schreef JAM het volgende:
[..]
Er zit meer leven in een diepvriespizza dan een foetus van een paar weken. Niemand heeft het over 'baby's doodmaken', behalve Trump en een paar andere MAGA-debielen die dat maar zo proberen te blijven framen, en er maar over bijven liegen, en de feiten maar blijven verdraaien, over de rug van duizenden vrouwen die daar serieus leed van ondervinden, voor geen enkele andere reden dan politiek gewin en zichzelf snoevend op de borst slaan dat ze 'leven beschermen', terwijl ze daadwerkelijk bijdragen aan een misselijkmakende cultuur van dood, invalidering en ander leed. Het is werkelijk om te kotsen.
27minuten is voor de gemiddelde vadsige republikein niet bepaald op loopafstand, dan zijn ze drie hartaanvallen verder.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:05 schreef Chivaz het volgende:
Op loopafstand van de DNC in een staat waar abortus volkomen legaal is. Het zal vast toeval zijn lol.
Dehumaniseren van iet wat geen mens is...wat een idiotie weer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.
Het is opmerkelijk dat je het ongeboren leven moet dehumaniseren om je eigen opvattingen te rechtvaardigen. Dat zegt wel wat over je moreel kompas en dan nog het gore lef hebben om te stellen dat je politieke tegenstander geen moreel kompas heeft.
Waarom stel je zoveel belachelijke vragen, mijn standpunt is helder.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Waarom ontzeg jij een vrouw die zwanger is het recht te beslissen over haar lichaam? En wat mag dat kosten? Wat als de zwangerschap haar haar been kost? Dat die geamputeerd moet worden? Moet ze dan doorgaan?
Mag ze roken en drinken?
Mag ze vlees eten? Als ze vegetarisch is, moet ze dan toch verplicht vlees eten als dat beter is voor het kind?
Wat als de zwangerschap ten koste gaat van haar nieren? Verplicht haar nieren opofferen?
En waarom alleen die bescherming van ongeboren leven? Als er een afhankelijkheidsrelatie van 2 mensen in een bootje, de 1 heeft een nier nodig van de ander. Is die dan verplicht die te geven? Verliestvdie dan ook de zeggenschap over het eigen lichaam omdat een ander leven ervan afhankelijk is?
Mogen we daar ook aan toevoegen dat elke man zich voortaan dan wel volledig moet onthouden van masturbatie, dan wel zijn zaad alleen maar tijdens de ovulatie van zijn gehuwde partner mag uitstortten, omdat er anders ook allerhande 'ongeboren leven' verloren gaat? Jeetje, dan heb je het over miljoenen per kwakje!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Waarom verplicht jij een vrouw die zwanger is te beslissen over haar lichaam? En wat mag dat kosten? Wat als de zwangerschap haar haar been kost? Dat die geamputeerd moet worden?
Mag ze roken en drinken?
Mag ze vlees eten? Als ze vegetarisch is, moet ze dan toch verplicht vlees eten als dat beter is voor het kind?
Wat als de zwangerschap ten koste gaat van haar nieren? Verplicht haar nieren opofferen?
En waarom alleen die bescherming van ongeboren leven? Als er een afhankelijkheidsrelatie van 2 mensen in een bootje, de 1 heeft een nier nodig van de ander. Is die dan verplicht die te geven? Verliestvdie dan ook de zeggenschap over het eigen lichaam omdat een ander leven ervan afhankelijk is?
JimmyDean.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:23 schreef Monolith het volgende:
Wist helemaal niet dat Chivaz zo'n foetusfundamentalist was.
Geen enkele baby heeft er ook om gevraagd geboren te worden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuk verhaal hoor, maar geen enkele baby heeft er om gevraagd om gedood te worden. Dat is het hele punt.
Ik eis alsnog mijn recht op!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen enkele baby heeft er ook om gevraagd geboren te worden.
Ik probeer erachter te komen welke waarden jij belangrijk vindt, waar jij achter staat. Als je antwoord geeft op die vragen zou het voor mij wat helderder zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom stel je zoveel belachelijke vragen, mijn standpunt is helder.
Als we het dan hebben over ontmenselijking, dan lijkt me het dat het reduceren van vrouwen tot een soort broedmachine (bij gebrek aan een beter woord) en daarmee elke zeggenschap over hun eigen lichaam te ontzeggen, hen tot een soort object te maken dat als enige doel heeft om een kind uit te poepen en daar dan ook zorg voor te dragen er inderdaad sprake is van ontmenselijking, omdat, nu ja, daarmee hun mens-zijn in vrij ernstige mate ontzegd wordt, allemaal dus om een klompje cellen te beschermen waar minder leven en bewustzijn in zit dan, bijvoorbeeld, teenschimmels. Om dat punt even te verhelderen: teenschimmels reageren wel op hun omgeving, kunnen zich voortplanten, en zo zijn er nog vele andere kenmerken van leven aan te wijzen die we bij teenschimmels wel zien, maar bij een foetus van een paar weken toch zeker niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah dus het ongeboren leven is eigenlijk geen leven want naar eigen zeggen zit er meer leven in een diepvries pizza.
Het is opmerkelijk dat je het ongeboren leven moet dehumaniseren om je eigen opvattingen te rechtvaardigen. Dat zegt wel wat over je moreel kompas en dan nog het gore lef hebben om te stellen dat je politieke tegenstander geen moreel kompas heeft.
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil hebben, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
Maar zullen we het abortus geleuter maar even achterwege laten? Tijgert vind het niet leuk als het daar over gaat en ik wil niet dat het halve topic ontspoort omdat bepaalde mensen het niet met mij eens zijn op dit punt.
Dit, ja. Belangrijke toevoeging inderdaad, want Land Of The Free geldt in sommige kringen nu eenmaal alleen voor gelijkgestemden. Onder de vlag van vrijheid jouw mening aan anderen opdringen, middels propaganda of zelfs wetgeving.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil houden, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Mag ondertussen geen verrassing meer heten. The hypocrisy is not a bug, it's a featurequote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Het is wel weer ronduit schaamteloos en hypocriet dat iemand die deze verkiezingen een veroordeeld zedendelinquent steunt over moraliteit begint.
Hm, de 10 Geboden?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil houden, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Een stijging van 13% van zuigelingen sterfte in Texas na de invoering van het abortusverbod spreekt boekdelen, het ongeboren leven is heilig, het geboren leven kan letterlijk doodvallen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag ondertussen geen verrassing meer heten. The hypocrisy is not a bug, it's a feature
Zolang de hypocriete gristelijke moraal daar de seksuele voorlichting blijft beheersen, gaat er helemaal niets veranderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een stijging van 13% van zuigelingen sterfte in Texas na de invoering van het abortusverbod spreekt boekdelen, het ongeboren leven is heilig, het geboren leven kan letterlijk doodvallen.
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zolang de hypocriete gristelijke moraal daar de seksuele voorlichting blijft beheersen, gaat er helemaal niets veranderen.
Waren dat niet juist de twee dochters die zich aan hun vader vergrepen?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.
Dat moeten we natuurlijk wel in een bepaald licht zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee, want gristelijke vaders die zich aan hun dochters vergrijpen, vinden steun voor hun wangedrag in het verhaal van Lot.
Ze voerden hem dronken omdat ze zelf geen man hadden (en geen kinderen).quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Waren dat niet juist de twee dochters die zich aan hun vader vergrepen?
Kik, zo stond het mij dus ook bij.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze voerden hem dronken omdat ze zelf geen man hadden (en geen kinderen).
Wat een triest verhaalquote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Toen ik 7 was kreeg ik een stiefzusje van 2. Haar moeder was 16, haar vader was ook haar opa. Toen ze 8 was, was haar moeder getrouwd en ging ze bij haar moeder en stiefvader wonen. Toen Elsbeth 14 was, 6 jaar later, was ze steeds ziek, de dokter constateerde dat ze zwanger was, van haar stiefvader. Deze foetus is wel weggehaald, ze hoefde niet mee te maken wat haar moeder had meegemaakt: het huis uitgeschopt, 2 jaar in een tehuis voor ongehuwde moeders, iedereen die schande over haar sprak.
Want ook al ben je als meisje 12 of 14: het is toch jouw schuld!
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Als we het dan hebben over ontmenselijking, dan lijkt me het dat het reduceren van vrouwen tot een soort broedmachine (bij gebrek aan een beter woord) en daarmee elke zeggenschap over hun eigen lichaam te ontzeggen, hen tot een soort object te maken dat als enige doel heeft om een kind uit te poepen en daar dan ook zorg voor te dragen er inderdaad sprake is van ontmenselijking, omdat, nu ja, daarmee hun mens-zijn in vrij ernstige mate ontzegd wordt, allemaal dus om een klompje cellen te beschermen waar minder leven en bewustzijn in zit dan, bijvoorbeeld, teenschimmels. Om dat punt even te verhelderen: teenschimmels reageren wel op hun omgeving, kunnen zich voortplanten, en zo zijn er nog vele andere kenmerken van leven aan te wijzen die we bij teenschimmels wel zien, maar bij een foetus van een paar weken toch zeker niet.
Dat is een van vele opvattingen die je over ontmenselijking kan hebben, dat is nogal een een gecompliceerd onderwerp, maar desalniettemin lijkt het me inderdaad walgelijk en moreel laakbaar om op die wijze iemand anders zijn vrijheid volledig af te nemen.
Ik zal het nogmaals eens zeggen: met jouw opvattingen, verhuld in een heel dun laagje van vermeende morele superioriteit a la 'ik bescherm het ongeboren leven!', waar werkelijk geen reet van klopt, draag je bij aan een cultuur van onnodige sterfte, invalidering en een hele hoop andere leed onder vrouwen en dat meen ik inderdaad moreel laakbaar. Daar heb ik geen goor lef voor nodig.
Integendeel, ik meen het te walgelijk voor woorden dat je daaraan mee wil werken, simpelweg omdat je begrip van basale biologie niet verder reikt dan dat van iemand die in de brugklas is blijven hangen en dat hiaat in je kennis probeert op te vullen met lulkoek die je door het MAGA-kamp of een van de vele andere conservatie organisaties gevoerd is, en je hier een beetje aan het herkauwen en uitbraken bent.
Wat ik bijna nog opmerkelijker vind dan de klaarblijkelijke bewering dat zwanger worden altijd een vrije keuze is van meisjes/vrouwen, is het spreken in enkelvoud. Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.
Je doet net alsof zwanger worden een verschijnsel is dat mensen overkomt. Alsof je kanker krijgt of een andere vreselijke ziekte waar je weinig aan kunt doen.
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat ik bijna nog opmerkelijker vind dan de klaarblijkelijke bewering dat zwanger worden altijd een vrije keuze is van meisjes/vrouwen, is het spreken in enkelvoud. Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.
En lekker dat het is!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[...] Volgens de autoritaire conservatieven ligt zwanger worden altijd aan de vrouw. Best gek, daar heb je toch echt twee mensen voor nodig.
Nou, zonder mijn toestemming krijgt geen vrouw iets bij mij klaar.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.
...het is geen ongeboren kind. Het is een klompje cellen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vrouwen worden niet zomaar zwanger daar gaat eerst wat aan vooraf. Er zijn meerdere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Als je zelf onverantwoord bezig bent geweest en jezelf zwanger hebt laten naaien door iemand van Tinder dan hoeft het ongeboren kind niet de dupe te worden van jouw onverantwoord gedrag.
Je doet net alsof zwanger worden een verschijnsel is dat mensen overkomt. Alsof je kanker krijgt of een andere vreselijke ziekte waar je weinig aan kunt doen.
Dat geldt net zo goed voor de man. Waarom heeft die eigenlijk geen enkele verantwoordelijkheid?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet.
Net zei je nog dat verkrachting geen verschijnsel is dat mensen kan overkomen.quote:Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk.
De hoeveelheid voortijdig gestorven soldaatjes die ik zinloos heb geofferd aan tissue of beddenlaken... zondag biechten bij Mijnheer Pastoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:44 schreef JAM het volgende:
[..]
...het is geen ongeboren kind. Het is een klompje cellen.
Wat jij hier dus schrijft is: 'Als je je als vrouw laat neuken door iemand van Tinder, en je raakt zwanger, nou, dan moet je ook maar die negen maanden zwangerschap en de rest van dat kind zijn leven uitzitten, en zo ook de man die je bezwangerd heeft, want een klompje cellen dat op werkelijk geen enkele vorm van bewustzijn heeft, op geen enkele prikkel kan reageren, wat nog minder 'leven' valt te noemen dan de schimmels onder mijn grote teennagel, is véél belangrijker dan jouw mens-zijn, jouw leven, jouw keuzevrijheid en įl het mogelijke leed, van dood tot invalidering, dat eruit voort kan komen, omdat ik dat zeg en daar heb jij je maar aan te houden!
Het is werkelijk van een walgelijke arrogantie.
Dan zeg ik je nu ook het volgende aan, Chivaz, omdat ik er zo over denk en omdat mijn morele kompas wel dusdanig zuiver is afgesteld, dat ik net als jij, veel beter weet welke keuzes je zou moeten maken op het gebied van voortplanting en je gezondheid. Vanaf nu - ik ga er even van uit dat je een man bent - wordt er door jou nooit meer gemasturbeerd en mag je de rest van je leven alleen nog maar seks hebben met de partner waarmee je getrouwd bent, en dan alleen als ze aan het ovuleren is. Waarom? Omdat ik dat zeg en daar heb jij je maar aan te houden, want zie, ik bescherm al het 'ongeboren leven' dat uit die spermacelletjes kunnen komen!
Ja, het kind dat uit een dergelijke situatie geboren wordt bewijs je vast een enorme dienst door het ter wereld te laten komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het gaat om seks is het in bijna alle gevallen de vrouw die toestemming geeft. Zij heeft de controle over met wie ze seks heeft of niet. Uitzonderingen zoals verkrachting daargelaten natuurlijk. Verder is ook dit niet echt relevant voor het onderwerp omdat het ongeboren kind hier geen stem heeft.
Is dat niet de essentie van besturen/regeren de moraal van de meerderheid opdringen aan de minderheid? Ik word beperkt in mijn vrijheid doormiddel van censuur van de staat. Gek genoeg zie ik je niet fulmineren over dat stukje onrecht maar word je wel erg emotioneel als het gaat om abortus. Juist met abortus bescherm je de vrijheid van het ongeboren kind. Maar omdat je het ongeboren kind niet als een kind ziet vind je het prima dat dat recht geschonden word.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het gaat hier niet eens zozeer om abortus. Hoewel dat zeker een heel belangrijk punt is, is dat symptomatisch voor het bredere verschijnsel dat de ene partij, de GOP dus, meent dat ze het een of andere recht hebben om hun morele en ideologische overtuigingen (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen bij de introductie van de tien geboden in klaslokalen, het verbieden van boeken, Florida's leuke 'Don't Say Gay!'-gebeuren...) iedereen die daar anders over denkt de strot door te drukken. Jij mag wat mij betreft prima tegen abortus zijn en als je dan eens door je stiefvader verkracht wordt, zal er geen democraat zijn om je te dwingen abortus te plegen. Als je dat kindje dan echt zo graag wil hebben, je gaat je gang maar. Andersom werkt dat helaas niet zo.
Als ik thuis ben zal ik het even lezen maar ik durf nu al te wedden dat ook dit draadje het essentiėle punt mist.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ x ][ x ][ x ]Lees dit draadje maar even van A tor Z.
Onlangs bekeek ik een docu over het presidentschap van JFK (1961-1963).quote:
Nee, dat is het helemaal niet. De essentie van besturen/regeren (als je dat een beetje fatsoenlijk wil doen, dus) bestaat er juist uit een situatie te creėren waarin minderheden beschermd worden tegen de willekeur van een meerderheid, door, inderdaad, het codificeren van enkele grondrechten - in dit geval ten aanzien van de keuzevrijheid met betrekking tot hun (seksuele) gezondheid en voortplanting.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is dat niet de essentie van besturen/regeren de moraal van de meerderheid opdringen aan de minderheid? Ik word beperkt in mijn vrijheid doormiddel van censuur van de staat. Gek genoeg zie ik je niet fulmineren over dat stukje onrecht maar word je wel erg emotioneel als het gaat om abortus. Juist met abortus bescherm je de vrijheid van het ongeboren kind. Maar omdat je het ongeboren kind niet als een kind ziet vind je het prima dat dat recht geschonden word.
We kunnen hier nog lang over lullen maar het is behoorlijk zinloos, ik vind dat het ongeboren kind recht heeft op een leven en jij niet.
Hij volgt zijn draad wel: opponenten kleineren en soms met een racistische ondertoonquote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Echt de draad kwijt. Wat is het probleem?
Dat leek me ook niet helemaal nodig, maar, mįįr - om er toch even een draai aan te geven - zijn er genoeg Amerikanen die er precies zo over denken. Zie bijvoorbeeld hoe daar met euthanasie wordt omgegaan. Die laten met liefde iemand met ondraaglijk lijden een paar jaar aan een ventilator hangen, want ook dat 'leven' is inderdaad heilig en ook daar geldt dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken, want... want, tsja, ik weet eigenlijk niet waarom.quote:
Nou ja, ik denk dan altijd: je wint er niet zoveel mee om daar dan zelf in mee te gaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tegen een idioot die anderen dood wenst, maar wel zogenaamd pro-live is?
Want God, want Jezus, want bijbel.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat leek me ook niet helemaal nodig, maar, mįįr - om er toch even een draai aan te geven - zijn er genoeg Amerikanen die er precies zo over denken. Zie bijvoorbeeld hoe daar met euthanasie wordt omgegaan. Die laten met liefde iemand met ondraaglijk lijden een paar jaar aan een ventilator hangen, want ook dat 'leven' is inderdaad heilig en ook daar geldt dat iemand daar zelf geen keuze in mag maken, want... want, tsja, ik weet eigenlijk niet waarom.
"IK volg een dieet, daarom mag JIJ geen taart"quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want God, want Jezus, want bijbel.
Weet ik wel. Het staat me gewoon tegen dat juist in dat soort clubs waarin juist pedofielen, incestplegers, aanranders en verkrachters oververtegenwoordigd zijn zogenaamd “het leven heilig is”.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 21:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dan altijd: je wint er niet zoveel mee om daar dan zelf in mee te gaan.
Ja, het mooie daarvan is altijd dat vrijwel niemand die in zijn volledigheid gelezen heeft (dat wil ik zelf ook niet pretenderen, trouwens) en zelfs al heb je dat gedaan, er zoveel tegenstrijdigheden en vaagheden in staan dat je vrijwel elk punt dat je wil maken wel met het een of andere vers wat kracht bij kan zetten.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want God, want Jezus, want bijbel.
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?quote:
Ik, bijvoorbeeld. Maar ja, meestal is dat dan omdat ik sowieso al niet zo'n goed idee had wie die vrouw nu eigenlijk was... Vrees niet hoor! Ik gebruik wel altijd netjes een condoom, want ik wil abortus niet trivialiseren!quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?
Zal weinig gaan uitmaken denk ik. Kan iemand zich nog de tijd herinneren dat deze mafkees 20% kreeg in de polls? Lijk zo lang geleden maar dat was nog dit jaarquote:Robert F. Kennedy Jr. is planning to drop out of the presidential race by the end of this week, sources familiar with the decision tell ABC News.
Sources tell ABC News that Kennedy plans to endorse Donald Trump -- but when asked directly by ABC News if he will be endorsing the former president, Kennedy said, "I will not confirm or deny that."
"We are not talking about any of that," he said.
Hoeveel procent kan hij aan Trump geven dan?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
https://abcnews.go.com/US(...)k/story?id=113028999
[..]
Zal weinig gaan uitmaken denk ik. Kan iemand zich nog de tijd herinneren dat deze mafkees 20% kreeg in de polls? Lijk zo lang geleden maar dat was nog dit jaar
Het is de Bijbel, dus is het de schuld van de vrouw.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 22:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nope, lees het nog maar es na. Hun vader had geen zoons, en een zoutpilaar als vrouw. Ze voerden hem dronken -zegt de bijbel- en daarna verwekte hij eerst bij de een en daarna bij de ander een zoon, een man. Welke man, die zo dronken is dat hij niet meer herkent wie er bij hem ligt, krijgt hem nog omhoog?
Beetje vreemde definitie wel. Dan kan je een apotheek ook een abortus kliniek noemen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee het is de waarheid, ik leg uit waarom Monolith denkt dat ik de meest wrede manier van abortus insinueer terwijl het toch echt ligt aan zijn eigen opvattingen. Jij hebt daar blijkbaar ook erg veel last van. Je bent overigens niet de enige hoor bijna iedereen in dit topic denkt er zo over.
Abortussen worden daar gepleegd en vervolgens word er beweert dat het niet zo is, daarna is het wel zo maar is het eigenlijk geen abortus om daarna een whataboutism te lezen.
Het is allemaal zo voorspelbaar en dat maakt het dan ook weer leuk.
Je moet de twee boeken scheiden: het oude (Joodse) testament met God, mij is de wrake en het nieuwe, God is liefde. In het nieuwe testament komen vrouwen er beter af. Niet verwonderlijk, Jezus was een getrouwde man, de wonderbaarlijke bruiloft was zijn eigen huwelijksfeest, Maria Magdalena, de eerste onder de discipelen, was zijn echtgenote.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is de Bijbel, dus is het de schuld van de vrouw.
Lots eigen vrouw keek om, hetgeen God haar verboden had. Straf: zoutpilaar.
Daarna werd Lot door zijn eigen dochters verleid.
Geloof me, vrouwen komen er in dat boek vaak niet te best af.
Stil zijn, zich gedeisd houden en de man ter wille zijn. Alleen dan komt het goed.
Zoals Paulus als een soort samenvatting schrijft in zijn eerste brief aan Timotheüs (hoofdstuk 2, 11-15):
Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest. Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
Leuk om die fanatieke MAGA- of MEGA-gristelijke dames te horen en zien roepen in de Senaat of Huis, of op social media.
Wee, gij, dames!!
Was het maar zo grappig.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[...] houd je aan het script werkt voor geen meter bij die ego-tripper. Die MAGA-fans zijn een soort cabaret-liefhebbers. En Trump is een stand-up-comedian.
Een illusie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je moet de twee boeken scheiden: het oude (Joodse) testament met God, mij is de wrake en het nieuwe, God is liefde. In het nieuwe testament komen vrouwen er beter af. Niet verwonderlijk, Jezus was een getrouwde man, de wonderbaarlijke bruiloft was zijn eigen huwelijksfeest, Maria Magdalena was zijn echtgenote.
Een nihile hoeveelheid gok ik. Hij pollt nu iets van 2% ofzo en die mensen zullen sowieso al weinig stembereidheid hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel procent kan hij aan Trump geven dan?
Mja, dan zal dat idd weinig nut hebben. En echt oproepen om toch vooral nu Trump te gaan stemmen in die paar states die er toe doen, doet ie ook niet.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een nihile hoeveelheid gok ik. Hij pollt nu iets van 2% ofzo en die mensen zullen sowieso al weinig stembereidheid hebben.
Sinds Joe plaats heeft gemaakt voor Kamala droogt het enthousiasme (dat al sterk aan het afnemen was) voor RFK jr. ook op. De groep "ik mot ze allebei niet, dan maar Kennedy" is gekrompen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Psst? Mischien had je dan de DNC conventie moeten kijken waar vrouwen hun verhaal deden. Waaronder een vrouw die zwanger werd na een verkrachting.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou ja, hij kan Trump natuurlijk helemaal niks geven, of mensen die op hem wilden stemmen op Trump willen stemmen of op Harris ligt volkomen buiten zijn invloed, het kan net zo goed zo zijn dat ze nu helemaal niet gaan stemmen of op Jill Stein stemmen om maar iets geks te noemen. Of een write in kandidaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:His next move was to attempt to rig voting at the ballot box by attaching "fiscal impact" language to it which would appear next to the amendment on every ballot. While Florida law does require a fiscal impact statement to make voters aware of the cost of any initiative, it is extremely rare for that to be invoked for amendments that deal strictly with civil liberties. But Desantis is very cunning and deceptive, and he saw that as another way to persuade fiscally conservative Florida seniors to vote against it for financial reasons, and to make people think that taxpayers could have to pay for abortions.
This is the language that the state crafted to appear on the ballot next to the Amendment:
The proposed amendment would result in significantly more abortions and fewer live births per year in Florida. The increase in abortions could be even greater if the amendment invalidates laws requiring parental consent before minors undergo abortions and those ensuring only licensed physicians perform abortions. There is also uncertainty about whether the amendment will require the state to subsidize abortions with public funds. Litigation to resolve those and other uncertainties will result in additional costs to the state government and state courts that will negatively impact the state budget. An increase in abortions may negatively affect the growth of state and local revenues over time. Because the fiscal impact of increased abortions on state and local revenues and costs cannot be estimated with precision, the total impact of the proposed amendment is indeterminate.
This is not merely "fiscal impact" language. These are Desantis's arguments against the Amendment, placed on every single ballot right next to the Amendment. The language was challenged by proponents of the Amendment saying it was completely inaccurate, inappropriate, and misleading to voters, but the Florida Supreme Court ruled this morning that it would appear on the ballot.
Every Justice of the Florida Supreme Court was appointed by a Republican governor.
Desantis is actively seeking to stack to the deck in every way against this Amendment. When he runs for president in 2028, he wants to be able to brag to Republican primary voters that he was the only governor able to successfully block a ballot initiative to enshrine abortion rights.
Hopefully, voters of Florida will see right through this. But Desantis sure is making it hard to do that with his lies and deception.
Sommige mensen vonden Obama gemeen. Huil,huil. Trump krijgt koekjes van eigen deeg, en oogst wat hij zaaide. De waarheid is dan hard als diamant.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 02:33 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zit naar een dag eerder te kijken en moet zeggen dat het wel een enorm verschil is om Barack Obama weer te horen, die man kan speechen.
Nou ja, toen hadden we LuckyTV.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 08:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik ga bovenstaande post nidt eens quoten. Misselijkmakend dat een vrouwelijke presidentskandidaat dit zich moet laten welgevallenIk ben blij dat AI in de tijd van Hillary nog niet zo vergevorderd was.
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:02 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Uiteraard. Het is alle zeilen bijzetten en het plan van de baas om Trump het WH in te helpen door dr Brainbug stemmen te laten snoepen van de Dems is mislukt.
De laatste die met Trump over RFK sprak vond van wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:04 schreef speknek het volgende:
RFK Jr in je kabinet, is dat een aanbeveling?
Gewoon gebruiken in je campagne ("hoera, een Kennedy!"), een luizige post geven en na 2 of 3 maanden: "you're fired!"quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:04 schreef speknek het volgende:
RFK Jr in je kabinet, is dat een aanbeveling?
Vervolgens z'n beloften niet nakomen ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.
Ach, zolang die meneer niet het Capitool bestormt met het doel de regering omver te werpen zal het mij een rotzorg zijn wat hij allemaal vindt.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:46 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het zal wel volstrekt redelijk en normaal klinken in de oren van de mensen in dit topic, zo klonk het immers ook voor de BBC journalist die aandachtig naar dit zat te luisteren.
Dat is te eenzijdig wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De liefdesaffaire met de Kennedy's heb ik nooit begrepen. JFK escaleerde Vietnam en bracht de wereld aan de rand van nucleaire oorlog, waar we Nikita Khrushchev dankbaar kunnen zijn dat ie slim was in deze.
De inflatie reductie wet door meer te investeren vanuit de overheid met geldquote:Op woensdag 21 augustus 2024 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee belangrijke wapenfeiten van de Biden regering (vergeef me dat ik Wiki gebruik, heb weinig zin om zelf een heel epistel te tikken):
[..]
[..]
https://www.nu.nl/verkiez(...)-kiesambtenaren.htmlquote:Plaatselijke Republikeinse verkiezingsbeambten uit de swingstaten zullen in november proberen de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen te beļnvloeden. Volgens deskundigen heeft dat weinig kans van slagen, maar kan het wel zorgen voor chaotische en explosieve situaties.
Het Amerikaanse kiesstelsel is sterk gedecentraliseerd. Zo'n tienduizend instanties houden zich bezig met de landelijke verkiezingen, waaronder plaatselijke kiesraden op gemeentelijk niveau (county) in de vijftig staten. Ze bestaan vaak uit beambten die worden verkozen. Een van hun taken is om de verkiezingsresultaten in hun county officieel te certificeren: ze bevestigen dat de telling nauwkeurig is gedaan en geven de uitslagen door aan de kiesraad van hun staat.
"Er zijn zorgen dat sommige plaatselijke verkiezingsambtenaren dat zullen weigeren", zegt Richard Pildes, hoogleraar Constitutioneel Recht aan New York University. "Omdat ze het gevoel hebben dat er iets is misgegaan, niet op basis van daadwerkelijke, feitelijke informatie over het kiesproces."
Volgens de waakhondorganisatie CREW hebben zeker 35 lokale Republikeinse verkiezingsambtenaren uit acht verschillende staten sinds 2020 geweigerd de resultaten van verkiezingen te certificeren. Zes van die staten worden dit jaar beschouwd als swingstaten, plekken die de doorslag zullen geven in de presidentiėle verkiezingsrace.
De kans dat zulke lokale tegenliggers iets aan de einduitslag kunnen veranderen is klein, legt Pildes uit. "Dat kan op meerdere manieren worden tegengegaan, waaronder inmenging van hogere kiesambtenaren op staatsniveau of rechtbanken, om te zorgen dat de uitslagen toch worden goedgekeurd."
In de meeste staten hebben plaatselijke kiesraden namelijk geen wettelijke bevoegdheid om te weigeren uitslagen goed te keuren. Certificering is een formaliteit, een routineklus die volgens de kieswet simpelweg moet worden uitgevoerd. Functionarissen die weigeren dat te doen kunnen strafrechtelijk worden vervolgd.
Dat werd recentelijk relevant in de county Washoe in Nevada, waar Republikeinse officials zich een maand lang verzetten tegen de certificering van lokale verkiezingsresultaten. De kiesraad ging pas overstag toen de overheid van de staat naar de hoogste rechtbank van Nevada stapte om de beambten aan hun plicht te herinneren.
In de swingstaten Georgia en Arizona proberen de Republikeinen momenteel om de regels rond certificering te veranderen. Ze willen dat lokale kiesbeambten certificering mogen uitstellen als ze vermoedens van onrechtmatigheden hebben. Dat staat lijnrecht tegenover de kieswet in die staten, zegt Pildes. "Ik verwacht dat rechtbanken daar nog voor november duidelijkheid over zullen geven."
Bij vermoedens van misstanden, zoals kiesfraude, bestaan er andere processen om die te onderzoeken. "Uiteindelijk zorgen rechtbanken ervoor dat geldige stemmen, die op de juiste wijze zijn uitgebracht, zullen meetellen", zegt Pildes. "Maar de ontwrichting, verwarring en onzekerheid die door dit soort praktijken worden veroorzaakt, vormen een probleem op zichzelf, ook als de stemmen correct worden geteld."
Kans op chaos en geweld
"We krijgen geen taferelen zoals in Venezuela, waar president Nicolįs Maduro ondanks een nederlaag tot winnaar werd uitgeroepen", bevestigt Andrew Gawthorpe, historicus aan de Universiteit Leiden en auteur van de nieuwsbrief America Explained. "Het gevaar is dat er chaos ontstaat, een politieke of grondwettelijke crisis die kan uitlopen op geweld, zoals bij de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021."
Niet alleen lokale verkiezingsambtenaren dragen bij aan dat risico. Hoogleraar Pildes maakt zich meer zorgen over twee cruciale swingstaten, Wisconsin en Pennsylvania, waar stembureaus pas op de verkiezingsdag mogen beginnen met het tellen van schriftelijke stemmen. "Dat kan erop uitlopen dat een belangrijk deel van de stemmen pas tijdens de nacht of de volgende dag is geteld. De verhoudingen kunnen daardoor opeens veranderen, bijvoorbeeld midden in de nacht. Dat gebeurde in 2020, toen Biden een plotselinge inhaalslag maakte. Er is nu veel meer wantrouwen, dus ik vrees dat de situatie extreem chaotisch en misschien zelfs explosief kan worden."
Gawthorpe wijst erop dat het landelijk bestuur van de Republikeinse Partij voor deze verkiezingen weinig geld heeft gestoken in traditionele initiatieven om meer kiezers naar de stembus te krijgen. In plaats daarvan wordt ingezet op de werving van tienduizenden vrijwilligers, die als waarnemers moeten toezien op 'verkiezingsintegriteit'. "Zij zijn overtuigd dat er fraude zal worden gepleegd. Als veel van die mensen aanwezig zijn bij stembureaus, kan dat gevaarlijk worden."
Onder Republikeinse kiezers is het vertrouwen in vrije en eerlijke verkiezingen historisch laag. In peilingen zegt steevast een meerderheid van hen dat de Democraten de presidentsverkiezingen van 2020 hebben gestolen door te frauderen. Dat sentiment wordt aangemoedigd door Donald Trump, die eerder deze maand nog stelde dat de tegenpartij alleen kan winnen door vals te spelen.
"Trump ondermijnt al sinds 2016 het vertrouwen in het kiesstelsel", zegt Gawthorpe. "Toen claimde hij dat grootschalige fraude voorkwam dat hij landelijk de meeste stemmen kreeg. Dat bracht hij na 2020 in de hoogste versnelling. Hij verkiest zijn ego boven de integriteit van het democratische systeem. Als zijn achterban niet de gewenste verkiezingsuitkomst krijgt, zal dat heel onplezierige en mogelijk gewelddadige gevolgen hebben. Die laten zich moeilijk voorspellen: niemand zag de bestorming van het Capitool aankomen."
Veel Amerikanen zijn volgens de historicus al lang vervreemd van de gevestigde politieke orde. "Ze vinden geen culturele aansluiting meer of maken zich zorgen over de veranderende bevolkingssamenstelling. Dat heeft hen klaargestoomd voor grote achterdocht. Trump bleek bereid om dat schaamteloos aan te moedigen en op zichzelf te focussen. Hij maakt er misbruik van, op de ergst mogelijke manier."
Het is corruptiequote:Op donderdag 22 augustus 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Quid pro quo is iets wat Trump heel duidelijk snapt, dus dat is geen onaardig voorstel vanuit het perspectief van RFK.
Oke.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De inflatie reductie wet door meer te investeren vanuit de overheid met geld
Geld = economie = rijken ofzo. Veel hersendooier krijg je de redeneringen niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke.
Dus je hebt geen idee wat deze regering heeft gepresteerd, wanneer je ernaar vraagt ontvang je nette, inhoudelijke reacties waarin kort uiteen wordt gezet wat er zoal is gedaan. Vervolgens maak je duidelijk dat je daar eigenlijk helemaal niet in geļnteresseerd bent en kom je aanschijten met zulke vragen.
Als het je daadwerkelijk iets boeit dan kun je natuurlijk ook een en ander opzoeken. Op internet zijn bergen info te vinden over de IRA en de gevolgen daarvan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |