Ja Vance weet wel hoe je vrouwen-stemmen trektquote:
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja Vance weet wel hoe je vrouwen-stemmen trekt
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.
Vrouwen (of mannen) die er van gruwen zullen toch al weinig geneigd zijn om republikeins te stemmen.
Het gaat in die zin om mensen die te overtuigen zijn en die keer je van je af of mensen die nu wel willen stemmen. Een bekende conservatieve pollster / iemand die focus groups leidt was onlangs in het nieuws dat de Republikeinen toch wel erg inboeten op met name de jongere vrouwelijke stem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.
Vrouwen (of mannen) die er van gruwen zullen toch al weinig geneigd zijn om republikeins te stemmen.
quote:Conservative pollster delivers terrible news to Trump — and worse to J.D. Vance
During an appearance on MSNBC's "Morning Joe," conservative pollster Frank Luntz shared focus group footage of conservative voters who explained why they can't vote for Donald Trump this time — and complained that Sen. J.D. Vance (R-OH) was a devastatingly bad choice as a running mate.
Speaking with the hosts, Luntz said there was no good news for the former president in his newest round of focus groups, with many of the participants admitting they were excited to vote for Vice President Kamala Harris and that they were appalled by Vance.
"They are tired of Trump's abuse and of Trump's personality," Luntz told the hosts before adding, "What is unique about them is you're going to see how many young women are participating now. They are the ones that switched. they are the ones who went either from undecided or supporting Kennedy, and you've notice that Kennedy's numbers have completely imploded.
"They either supported Kennedy, Trump or were undecided, and they are so excited about this younger, fresher woman running that you can see it and feel it in their intensity, in their passion and in their desire for change."
In one telling comment from a participant, she stated, "I actually was a Trump voter in '16 and '20, and it was despite his personality and a lot of the other extra issues. However, when he chose J.D. Vance it kind of pushed me over to have an open mind."
Another added, "I don't want to be taken over by Christian nationalists with Project 2025. The debate was a disaster, and the RNC looked like a wrestling match and J.D. Vance is probably the most unlikable American I can possibly think of to run our country. I just feel like we need to take the party back, and it's not going to happen if Trump or another Republican is in office right this second."
"Wow, Frank. tell us more. I mean, it seems like J.D. Vance played a big role in the changes and shifting altitudes in this campaign," co-host Mike Brzezinski remarked.
"These are ex-Republicans, conservatives who are looking at Trump and his personality, the whole Trump/Vance ticket and they are saying this is not what I want," he replied.
Asked to explain further, he stated, "Younger women are absolutely focused on that because they see someone who looks like them, and they can't emphasize that enough. It's a validation of who they are and what they want to be, and for Trump to be rude about that or abusive about that is a big mistake."
"Harris reminds some men of their first wife. Donald Trump reminds women of their first husband's divorce lawyer, and he needs to back off," he dryly added.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.
Kinderen krijgen en er voor zorgen, en dan vervolgens weer een goede grootouder voor de kinderen van je kinderen zijn is wel zo'n beetje de norm nog steeds.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gaat in die zin om mensen die te overtuigen zijn en die keer je van je af of mensen die nu wel willen stemmen. Een bekende conservatieve pollster / iemand die focus groups leidt was onlangs in het nieuws dat de Republikeinen toch wel erg inboeten op met name de jongere vrouwelijke stem.
Zie bijvoorbeeld:
[..]
Heb je het stukje wel gelezen? Dit betreft juist vrouwen die voor voor Kennedy, Trump of onbeslist waren en in sommige gevallen dus zelfs 2 keer op Trump gestemd hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.
Goede grootouders zijn is wel heel wat anders dan alleen vrouwen aanspreken met “the whole purpose of the postmenopausal female”quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Kinderen krijgen en er voor zorgen, en dan vervolgens weer een goede grootouder voor de kinderen van je kinderen zijn is wel zo'n beetje de norm nog steeds.
De heer Vance formuleert het alleen wel enigszins, eh, stellig.
[..]
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goede grootouders zijn is wel heel wat anders dan alleen vrouwen aanspreken met “the whole purpose of the postmenopausal female”
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.
Omdat die niet meer vruchtbaar zijn dan. Mannen kunnen nog tot op hoge leeftijd kinderen verwekken dus die hebben blijkbaar nog wel nut in zijn belevingswereld.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!
Kinderloze mannen krijgen ook minder stemrecht als deze clown zijn zin ooit zou krijgen he.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!
Het is weer de gebruikelijke toondove techbro onzin die bij normale mensen totaal niet aanslaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kinderloze mannen krijgen ook minder stemrecht als deze clown zijn zin ooit zou krijgen he.
Dan is de RNC history.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.
ok very GOP... hoe rijker, hoe meer politieke machtquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.
Je zal maar zo'n deplorable zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ook niet van Trumps basket of deplorables
idd betreurenswaardig die basketquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n deplorable zijn.Voor de n ben je stemvee en voor de ander ben je, eh, een deplorable.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
😇quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Trump op minieme voorsprong in Penssylvania.
https://emersoncollegepol(...)-trump-49-harris-48/
Ik vind het eigenlijk niet te geloven hoe close die verkiezingen in de VS meestal zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Bron: hier niet: https://projects.fivethir(...)l/2024/pennsylvania/
Naar individuele polls kijken is sowieso niet echt aan te raden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet te geloven hoe close die verkiezingen in de VS meestal zijn.
Mijn godquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:28 schreef Korenfok het volgende:
Trumps uitleg over inflatie:
1 tictac oh en nog eentictac dat is inflatie.
Tis vooral weird omdat het verdubbelen van het aantal doosjes tictac niks met inflatie van doen heeft.quote:
MickeyTT is zeg maar de omgekeerde epicbeardman, of misschien echt diezelfde persoon.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:44 schreef Barbusse het volgende:
Whaddup met die TT? Alsof Stein ertoe doet in verkiezingen
Ik vind het eerlijk gezegd vooral weird dat zijn idee dus is dat die opa's en oma's gewoon moeten blijven werken en geld sturen om kleinkinderen op te vangen. Hij lijkt gewoon echt niet te vatten dat mensen dat ook doen om een band met dat kind op te bouwen.quote:
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083quote:
Puur communisme, volgens magatsquote:
Da's een hoop gesmijt met geld.quote:
Nee, maar nu heb ik wel dat kutliedje van Trini Lopez in m'n hoofdquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ken je het gezegde "if you only have a hammmer..."?
Eerder gericht uitdelen met een doel. Met geld smijten moet ik denken aan tax breaks voor de rijken en een zinloze handelsoorlog starten met China en de EU.quote:
Op zich geen slechte strategie om verkiezingen te winnen, gewoon zelf wat populistische onzin oppakken dat het ook redelijk doet bij je eigen achterban.quote:
Via Nate Silver. De wittebroodsweken zijn al een tijdje voorbij, Trump begint weer wat te winnen.quote:I always check the output from the election model before we publish an update. The reason for this is simple: sometimes we make mistakes when inputting data — say, double-entering a poll, or attributing it to the wrong state — and I’ve been doing this for long enough that I usually have a keen sense for when something “doesn’t look right” and there has been a data-entry issue. Today, there were no such surprises — Donald Trump has had a comparatively good couple of days in the polls, so I was expecting Harris’s win probability to decline and it did, to a 54 percent chance of winning the Electoral College from 56 percent on Thursday and 57 percent on Wednesday. It’s not a huge swing and within the range where it could easily be statistical noise. Still, Harris’s lead in our national polling average has declined from a peak of 3.1 points to 2.4 points now.
Het effect van iets als 25k premium geven aan starters is ook doodeenvoudig: de prijzen gaan met 25k omhoog. Hebben we hier gezien met de jubelton en de verlaging va de ozb naar 2%, klinkt allemaal leuk, maar in the end jaag je alleen maar de inflatie aan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich geen slechte strategie om verkiezingen te winnen, gewoon zelf wat populistische onzin oppakken dat het ook redelijk doet bij je eigen achterban.
Inhoudelijk is het natuurlijk allemaal niets maar voorlopig lijkt Harris daar niet op afgerekend te worden.
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Via Nate Silver. De wittebroodsweken zijn al een tijdje voorbij, Trump begint weer wat te winnen.
Nou ja, meneer schreeuwde hier anderhalve week geleden al dat de stijging in de peiling voorbij was en daar was weinig van waar. Nu zie je inderdaad even een klein dipje, maar zoals Silver ook zelf al aangeeft is het de vraag of je naar ruis zit te kijken of naar daadwerkelijke verschuivingen. Het is allemaal zeer marginaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.
Die zullen hetzelfde gaan laten zien. De groei is er al een tijdje uit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.
Geen van beide partijen wil daar iets aan doen. Net als wat in de VS 'entitlements' genoemd wordt. Net als hier is dat ook daar politiek taboe.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het effect van iets als 25k premium geven aan starters is ook doodeenvoudig: de prijzen gaan met 25k omhoog. Hebben we hier gezien met de jubelton en de verlaging va de ozb naar 2%, klinkt allemaal leuk, maar in the end jaag je alleen maar de inflatie aan.
Nog daargelaten dat overheidsfinancin van de VS al uiterst belabberd zijn (ja, k door Reps) en we net Biden hebben gehad die helikoptergeld strooide en corona.
MMT en teren op de hegenomie van de dollar om je tekorten draagbaar te kunnen houden, houden rgens op.
Ja, nadat ik het gepost had dacht ik: dat had de TT moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083
Notitie gemaaktquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083
538 heeft ook Pollster Rating listquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:
Over polling en betrouwbaarheid:
[ x ]
jij kan de TT gewoon aanpassen tochquote:
Waarom zou ik? Ik moest erom lachen maar er is weinig mis meequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
jij kan de TT gewoon aanpassen toch
Mooi op zich. Maar eerlijk gezegd begin ik inmiddels ook wel een beetje moe te worden van dit type Republikein hoor... Degenen die ik dan nog redelijk oprecht vind zijn mensen die destijds gelijk afgehaakt zijn toen Trump voor het eerst meedeed en de nominatie won. Ik denk dan aan een Nicole Wallace (woordvoerder onder Bush) en Rick Wilson (voormalig spindoctor voor de GOP) en verder nog een handvol die me nu even niet te binnen schieten.quote:
Blijkbaar niet inddquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:44 schreef Barbusse het volgende:
Whaddup met die TT? Alsof Stein ertoe doet in verkiezingen
Ik denk altijd maar, dat als je dan toch de staatsschuld omhoog knalt, doe het dan met kadootjes voor de lage en middenklasse en niet met kadootjes aan de rijken (tax breaks aldaar) zodat er nog minder in de staatskas komt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:58 schreef Barbusse het volgende:
Eerder gericht uitdelen met een doel. Met geld smijten moet ik denken aan tax breaks voor de rijken en een zinloze handelsoorlog starten met China en de EU.
Zowel Trump als Biden strooiden met helikoptergeld, al deed Trump dat volgens meer gericht op bedrijven en vooral zonder enige controle zodat ze er goed misbruik van konden maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
Nog daargelaten dat overheidsfinancin van de VS al uiterst belabberd zijn (ja, k door Reps) en we net Biden hebben gehad die helikoptergeld strooide en corona.
Ik vermoed dat het voor hun online aanwezigheid wel handiger is om er zo wat assertiever in te gaan. Stuk minder saai om te volgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
Stukje van politico over de trendbreuk qua stijl aan Democratische zijde:
https://www.politico.com/(...)ump-attacks-00174470
Ik ben zelf niet zo'n fan van meegaan in de infantilisering van de politiek die we hier helaas vaak ook terug zijn, maar het sorteert helaas meer effect dan droge verhalen over concreet beleid.
Dat valt nog te bezien, die memes doen het alleen goed bij het type mens dat de hele dag in dit topic rondhangt. Om mensen te overtuigen zal er toch echt wat concreter beleid voorgesteld moeten worden. Zie ook dit goede artikel van de doorgaans onleesbare LA Times:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
Stukje van politico over de trendbreuk qua stijl aan Democratische zijde:
https://www.politico.com/(...)ump-attacks-00174470
Ik ben zelf niet zo'n fan van meegaan in de infantilisering van de politiek die we hier helaas vaak ook terug zijn, maar het sorteert helaas meer effect dan droge verhalen over concreet beleid.
quote:WASHINGTON — Vice presidents seeking the top job almost always feel a need to separate themselves from the presidents they’ve served.
For Hubert Humphrey, the moment came late in his campaign. In a nationally televised speech on Sept. 30, 1968, he called for a halt to the U.S. bombing of North Vietnam, departing from the Johnson administration’s war policy.
George H.W. Bush struggled to establish a distinct identity with voters after eight years as second fiddle to the very popular President Reagan. In his speech to the Republican convention in August 1988, he called for a “kinder, gentler nation” — to which Nancy Reagan famously retorted:
“Kinder and gentler than whom?”
Vice President Al Gore faced a problem less acute than Humphrey’s, but more pressing than Bush’s: Most voters in 2000 approved of President Clinton’s job performance, but many disapproved of his personal conduct.
Gore chose a symbolic separation, picking as his running mate Sen. Joe Lieberman, who two years earlier had become the first prominent Democrat to publicly rebuke Clinton for his affair with Monica Lewinsky, calling his actions ‘’disgraceful’’ and ‘’immoral.”
Major points to watch for at the convention
At next week’s Democratic convention, one major question to pay attention to will be the extent to which Vice President Kamala Harris follows the pattern of those previous vice presidents and defines herself by contrast with President Biden.
That’s not the only question mark. Among others:
How heavily will Harris lean into her experience as a prosecutor? Her law enforcement experience served as a liability during her 2020 primary campaign, but now has reemerged as a political asset. Expect to hear multiple references to it over the course of the week.
How will she respond to expected protests over U.S. policy toward the war in Gaza? Harris has tried to show more empathy than Biden toward the suffering of Palestinian civilians. But that’s done little to placate protest groups that have called for a full-scale reversal of U.S. support for Israel.
Which voices in the party will she elevate with prime speaking positions? Convention organizers have said they will feature major voices from the Democratic past, including President Biden and former Presidents Obama and Clinton. The more important question, however, will be which potential voices of the party’s future Harris chooses to highlight.
How much policy detail will she roll out? Republicans gave the Democrats running room by adopting a platform with almost no policy detail. Harris seems likely to provide more detail while still sidestepping efforts to lock her into potentially controversial commitments.
Big gains among Latino voters
Leading into convention week, Harris has succeeded in uniting and motivating her party. She’s also won over a significant share of less partisan voters who had soured on Biden. That has catapulted her into a small lead over Donald Trump in most national polls and at least a tie in most swing states.
Some of the most striking gains have come among Latino voters, especially younger Latinos who do not hold strongly partisan views. While Biden led Trump by just 5 percentage points among Latino voters in battleground states, Harris leads by 19 points, according to a poll released this week by Equis Research.
The result has been to “reset the race,” back to the levels of Latino support that Democrats had in 2020, said Equis co-founder Carlos Odio. That’s still below what Democrats received in 2008 and 2012, but “far from the apocalyptic levels” that some polls indicated this spring and “enough to win” key states, Odio said.
Harris has been able to win over those voters by appearing as a fresh face while, at the same time, presenting herself as experienced and tested, Odio said.
“To a remarkable degree, she’s been able to pull from the advantages of being an incumbent while also being someone new,” he said. “It’s a tricky balancing act, but so far, it’s working.”
Illustrating that, a poll conducted for the Cook Political Report with Amy Walter found that 56% of voters in battleground states said Harris represents a chance to “turn the page of the Trump/Biden era.”
The survey found that 59% of the voters in the seven battleground states — Nevada, Arizona, Georgia, North Carolina, Pennsylvania, Michigan and Wisconsin — said Harris represents “a new generation of leadership,” Walter wrote in reporting the findings.
Shift on immigration
One of the most notable areas in which Harris has tried to define her identity in a way that’s separate from the administration has been on border security, which has been one of Biden’s biggest political weak spots.
Republicans want to hold Harris responsible for the administration’s border policies. They’ve used the border as part of a wider attack on Harris as a “San Francisco liberal” who is soft on crime and disorder. As evidence, they cite the assignment Biden gave Harris early in 2021 to work on the “root causes” of international migration.
Harris hasn’t split with any of Biden’s policies. Instead, she’s countered by trying to focus voters’ attention on a different chapter of her life — her experience as California attorney general and San Francisco district attorney. Campaign ads laud her as a “border-state prosecutor” who “took on drug cartels” and who, as president, “will hire thousands more border agents.”
“Fixing the border is tough. So is Kamala Harris,” a recent ad declares.
That emphasis on border security represents a dramatic shift from the 2020 presidential campaign, in which prominent Democrats talked about decriminalizing the border and abolishing ICE, the Immigration and Customs Enforcement agency.
“It’s a 180-degree difference from what the Democratic orthodoxy has been” on immigration, said Mike Madrid, a California-based anti-Trump Republican strategist.
Madrid, author of “The Latino Century,” a new book on Latino politics, believes the approach could help Harris with younger Latino voters who are often two or three generations removed from the immigrant experience.
Whether or not that proves true, it’s clear that Harris’ emphasis on border enforcement has not generated the sort of public protest that might have been expected even a few months ago. That adjustment testifies to how much the party has shifted to match changing public sentiment on immigration issues.
Turning the page
Harris has succeeded so far in part because the unusual circumstances of 2024 have allowed her to turn one of the traditional liabilities of the vice presidency — its obscurity — into an asset.
Voters don’t hold Harris fully accountable for Biden administration policies they dislike, said Evan Roth Smith, a Democratic pollster who leads Blueprint, a Democratic message-testing project.
That’s especially the case on foreign policy, which voters traditionally see as a realm dominated by the president, but it also holds true on other issues, including economic policy and the border, Blueprint polling has indicated.
“Voters’ attitudes toward Harris are far less calcified” than their views of either Biden or Trump, Roth said in a briefing for reporters Thursday.
Political science research points in the same direction.
In early August, political scientists Joshua Kalla of Yale and David Broockman of UC Berkeley tested 35 different political messages to see which had the greatest impact on how voters judged the race.
For all the attention that Democratic vice presidential nominee Tim Walz has gotten by labeling Trump and his allies as “weird,” an attack framed around that idea did very little to shift voter opinions, they found.
Indeed, none of the messages that attacked Trump, whether it was about his involvement in the Jan. 6, 2021, assault on the U.S. Capitol or his position on abortion, showed much potential for changing voters’ minds.
“Voters have been hearing about Donald Trump for almost 10 years now. If they’re willing to vote for him based on that near-decade of experience, a few ads or a new quip are unlikely to change their minds about him,” the pair wrote in describing their research.
The messages that did show potential for moving voters were ones that responded to voters’ curiosity about Harris by explaining where she stood on major issues, they found.
That’s why both sides in the campaign are investing huge resources in the competition to define Harris’ image for voters.
So far, Harris has had a big advantage because the news of the last month has centered on her, allowing her message to dominate coverage. With the convention, she’ll likely enjoy that advantage for at least one more week.
The Harris campaign has been seeking to take maximum advantage of that spotlight while they have it. In the race to define how voters see the vice president, luck has given them a head start.
The election likely will turn on how effectively they can use that time to build up Harris’ image before the expected Republican onslaught starts to tear it down.
https://www.slowboring.co(...)-calling-trump-weirdquote:Democrats should not make the same mistake this time. Instead of repeating a single negative adjective about Trump over and over, Democrats should be informing voters about what Harris would do.
People who read political Substacks might take it for granted that all Democratic candidates will support taxing the rich to protect Social Security and Medicare. But voters (especially persuadable voters) actually don’t. In another recent survey of swing state voters, we found that half don’t know that Harris opposes cutting Social Security benefits, and a third don’t know that she wants to raise taxes on the rich and corporations. In other words, that Harris is a normal Democrat actually is new information to many voters. And it’s likely a mistake to focus on new pejorative adjectives for Trump rather than on letting voters know where Harris stands on these bread-and-butter Democratic issues.
Ze informeren de kiezer hierover natuurlijk ook. Zie bv. de toespraak van Harris van gister. Een hoop economisch beleid waar ik wat gemengd tegenover sta (ik hou niet zo van dingen als "25k voor starters", omdat ik niet denk dat het werkt op de langere termijn), maar zoals je aangaf werkt het misschien wel.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
En ook hier:
[..]
https://www.slowboring.co(...)-calling-trump-weird
Ja, maar dat is alleen maar bij zo'n rally. Daar let verder niemand op, en zoals het artikel ook al aangeeft moet Harris juist vooral de basis neerleggen in plaast van populistische onbetaalbare onzin te promoten. Trump hoeft alleen maar te roepen over hoeveel dat allemaal gaat kosten (en hij zou gelijk hebben). Dat hij zelf ook populistische rommel probeert te verkopen is niet interessant, dat weet iedereen al.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze informeren de kiezer hierover natuurlijk ook. Zie bv. de toespraak van Harris van gister. Een hoop economisch beleid waar ik verder niet zoveel mee heb, maar zoals je zelf zei werkt het misschien wel.
Als er veel mensen zijn die niet weten dat de Democraten / Harris juist niet zo zijn van het snijden in sociale zekerheid, dan geldt omgekeerd natuurlijk ook dat er veel mensen zijn die zich niet realiseren wat voor onzin Trump al dan niet verkoopt. Gewoon superlage informatie kiezers. En ja, Trump zal wel beter bekend zijn en Harris wat onbekender voor veel mensen, dus daar zit wel wat meer ruimte.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar dat is alleen maar bij zo'n rally. Daar let verder niemand op, en zoals het artikel ook al aangeeft moet Harris juist vooral de basis neerleggen in plaast van populistische onbetaalbare onzin te promoten. Trump hoeft alleen maar te roepen over hoeveel dat allemaal gaat kosten (en hij zou gelijk hebben). Dat hij zelf ook populistische rommel probeert te verkopen is niet interessant, dat weet iedereen al.
Dus wat Harris tot nu toe heeft laten horen op die rally's is alleen voor de korte termijn handig en je moet het wel combineren met simpel beleid dat de snappen is voor de ongeinformeerde stemmer (niet bedoeld als scheldwoord, dat zijn gewoon mensen die nooit politiek volgen).
Dat is nogal een understatement, die ruimte is zo groot dat dit gewoon niet geldt voor Trump. Er zijn veel te weinig zwevende kiezers die ongeinformeerd zijn over Trump, daar op focusen is een kapitale fout. Dat is eigenlijk de belangijkste reden dat Biden het zo belabberd deed, al voor het fatale debat. Dus nee, dat geldt alleen voor Harris. Haar campagne moet mensen zelf overtuigen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als er veel mensen zijn die niet weten dat de Democraten / Harris juist niet zo zijn van het snijden in sociale zekerheid, dan geldt omgekeerd natuurlijk ook dat er veel mensen zijn die zich niet realiseren wat voor onzin Trump al dan niet verkoopt. Gewoon superlage informatie kiezers. En ja, Trump zal wel beter bekend zijn en Harris wat onbekender voor veel mensen, dus daar zit wel wat meer ruimte.
Hoe leuk en to the point ik die ads van The Lincoln Project ook soms wel vind, ik begin zo langzamerhand te geloven dat dit allemaal zonde van het geld is. Je bereikt de potentile Trump-stemmers er echt niet mee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:12 schreef AnneX het volgende:
…”geofencing technology …” 😇 Really!?
[ x ]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nogal een understatement, die ruimte is zo groot dat dit gewoon niet geldt voor Trump. Er zijn veel te weinig zwevende kiezers die ongeinformeerd zijn over Trump, daar op focusen is een kapitale fout. Dat is eigenlijk de belangijkste reden dat Biden het zo belabberd deed, al voor het fatale debat. Dus nee, dat geldt alleen voor Harris. Haar campagne moet mensen zelf overtuigen.
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:53 schreef Beathoven het volgende:
Trump is de gewone Republikein al kwijt en nu lijken ook de evangelicals het zinkende schip te verlaten voor een stem op Harris.
Gelukkig houdt hij nog een enkele wappie en Musk over.
Ik weet het niet. Het doet het leuk op X (allebei de kanten), maar of het echt verder dan dat komt, betwijfel ik.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.quote:Op zondag 18 augustus 2024 00:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.
Toch denk ik dat dat het beste werkt om de wat meer weldenkende Republikeinse kiezers over de streep te trekken. En uiteindelijk gaat het niet om veel stemmen in de Swing States die je moet zijn weg te krijgen bij Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.
En ja, ik ben het met je eens dat er nu lokaal ook weer een aantal Republikeinse kopstukken afstand nemen... misschien dat dat enig effect zal hebben, maar voor zover ik weet lijkt dat niet zoveel uit te maken in het gedrag van kiezers.
Er staat deze week nog wel een aardig opiniestukje van een Democratische pollster in de Economist. wat fragmentjes:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
Beleid krijg je lastig verkocht. Beeldvorming speelt helaas een belangrijke rol. Trump heeft in z'n hele leven eigenlijk maar 1 ding succesvol weten te verkopen en dat is hijzelf.quote:There is no shortage of policies and messaging that appeal to both swing voters and Democrats alike. A strong narrative frame for the Harris-Walz ticket is that this election presents a choice between two different futures: one that moves America forward and protects its freedoms versus one that moves it backward and takes them away. This also plays into the vast difference between the personalities of Ms Harris and Mr Trump. Views of candidates’ personalities and character play an important role in presidential-vote choices—as much as 40%, according to the University of Michigan’s election-studies project. Ms Harris is keen to portray herself as someone who fights for ordinary people and brings them together, whereas Mr Trump is only interested in his own gain.
[..]
We see in focus group after focus group that, while voters criticise Mr Biden for not being effective, they are not interested in hearing about his long list of legislative accomplishments. This has been enormously frustrating for Democrats.
Most important, Ms Harris needs to establish her economic credentials, as all Democrats must. Voters like Democratic economic policies but think that the Democrats have no economic plan and are out of touch on the economy.
The national mood does not allow for a victory tour. Voters see high prices in grocery stores, and, at least in part, they blame the government. If their wages go up, they credit themselves, not politicians. They don’t feel that laws passed by Mr Biden, such as the American Rescue Plan and the Inflation Reduction Act, are helping them. They are uninterested in statistics or what economists have to say. They recall the economy as having been in great shape during the pre-covid Trump years, and they think that Mr Trump, as a businessman, has real economic credentials. They think that Democrats do not emphasise economic issues enough.
Sjeeez!quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:
Trump: "I don't ramble" .....
Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is![]()
[ x ]
Ja, dezeflde marge waarmee hij de verkiezingen won in 2020.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:42 schreef Dutch_view het volgende:
Trump vind dat hij 100 miljoen dollar terug wil die hij heeft uitgegeven aan de campagne tegen Biden.
[ x ]
Oja en dan die standaardzin "We are leading by a lot"
Deze speech zou over de inhoud gaan en geen persoonlijke aanvallen. Nou, dat is wel een succesquote:Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:
Trump: "I don't ramble" .....
Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is![]()
[ x ]
De kans op 1 specifieke uitslag qua verdeling van staten zal altijd laag zijn. In theorie zijn er 250 oftewel ruim een triljoen mogelijke uitslagen (als we winst voor Kennedy even buiten beschouwing laten). Het gros daarvan is natuurlijk volledig onrealistisch aangezien je van de 50 staten op voorhand ongeveer al in 40 staten de winnaar kunt aanwijzen. De overige 10 variren van 80-90% kans voor 1 kandidaat to vrijwel 50/50. Onder de naeve aanname dat er geen correlatie is tussen de uitslagen / afwijkingen in verschillende staten (dat is er waarschijnlijk wel) is het een simpele kwestie van vermenigvuldigen van de kansen in individuele staten om tot een specifieke map te komen. Neem je correlatie mee, dan zullen bepaalde uitslagen iets waarschijnlijker worden en anderen iets onwaarschijnlijker.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:06 schreef Mikeytt het volgende:
Blijkbaar nog steeds de "most probable outcome" volgens de Silver modellen. Wel maar 4% kans...
[ afbeelding ]
Met een experimenteel vaccin die de verspreiding niet stopt en ze hielden overigens ook geen rekening met een eerdere besmetting.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus als de overheidsinstantie die over volksgezondheid gaat een bepaalde vaccinatiegraad vereist voor werknemers, dan is je daaraan houden "extreem links"? Ik vrees dat je in het verkeerde subforum zit knullebol.
Heeft hij het nu over gerichte migratie op basis van skills en ook nog eens legaal?quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Nu is Trump plots voorstander van massa-immigratie, zolang al die buitenlanders maar legaal de VS binnenkomen. Waarvan akte.
@:Chivaz, kom er maar in. What say you?
Trump wil 'a lot of people' binnenlaten. Hij zegt niet waar ze vandaan komen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heeft hij het nu over gerichte migratie op basis van skills en ook nog eens legaal?
Of zegt hij hier dat ze de grens open moeten zetten om vooral de loonkosten te drukken zodat mensen het aan de onderkant nog moeilijker hebben dan ze het nu al hebben. Je weet wel wat de democraten nu aan het doen zijn en elk moment kunnen stoppen maar het gek genoeg niet doen.
Wat dat betreft heb ik eigenlijk wel een paar vragen voor de border czar Kamala, zal er nog een journalist zijn die de kans krijgt om daar een paar vragen over te stellen?
Die 'joy' is een bewuste keuze van de Dems en daardoor ook terug te zien in de wijze waarop de campagne zich uit. Dems zetten daar op in omdat het contraseert met het Trump-geluid.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Noord Korea zou hier niet echt trots op zijn natuurlijk. Die winden er geen doekjes om die zeggen gewoon wat ze word opgedragen door het regime.
In het westen werkt dat toch een beetje anders, hier pretenderen we dat de media volledig onafhankelijk is maar toch is het dan vreemd om dit te constateren, een beetje weird is het wel.
Progressief links keek en zag dat het goed was.
Boos ben ik zeer zeker niet, ik vind het eigenlijk wel prettig om constant bevestigd te worden in mijn eigen gelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die 'joy' is een bewuste keuze van de Dems en daardoor ook terug te zien in de wijze waarop de campagne zich uit. Dems zetten daar op in omdat het contraseert met het Trump-geluid.
Dat is door iedereen te zien en daarom schrijven de media daarover.
Jouw boze reactie is trouwens illustratief voor boze Trumpist en bewijst andermaal het gelijk van de koppen die je aanhaalt.
Dat kan, niemand klaagt ook over waar ze vandaan komen behalve de Nick Fuentes crowd. Het gaat om het illegale aspect en de sociale cohesie dat naar de knoppen gaat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump wil 'a lot of people' binnenlaten. Hij zegt niet waar ze vandaan komen.
Dat klinkt als massa-immigratie.
Nee, je krijgt geen gelijk (dat heb je ook vrijwel nooit, maar goed, met een bord voor je kop ter grootte van dat jij dat hebt zal dat lastig te erkennen zijn). Nee, er wordt niet toegegeven dat de media (om nog maar eens zo'n achterlijk containerbegrip van stal te halen) actief campagne voert voor Harris. Er staat: 'Dat is door iedereen te zien en daarom schrijven de media erover.' Dat heet berichtgeving. Als morgen iemand in zijn blote reet over het hek van Paleis ten Bosch klimt, dan zal de media daar ook over schrijven, maar dat kunnen we toch lastig opvatten als een campagne voor het in je blote reet het hek van Paleis ten Bosch proberen te beklimmen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Boos ben ik zeer zeker niet, ik vind het eigenlijk wel prettig om constant bevestigd te worden in mijn eigen gelijk.
Ook wel leuk dat je hier min of meer toegeeft dat de media hier actief campagne voert Harris.
Dat ik geen gelijk van de progressieve Kamala adepten krijg hier is een gegeven.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, je krijgt geen gelijk (dat heb je ook vrijwel nooit, maar goed, met een bord voor je kop ter grootte van dat jij dat hebt zal dat lastig te erkennen zijn). Nee, er wordt niet toegegeven dat de media actief campagne voert voor Harris. Er staat: 'Dat is door iedereen te zien en daarom schrijven de media erover.' Dat heet berichtgeving. Als morgen iemand in zijn blote reet over het hek van Paleis ten Bosch klimt, dan zal de media daar ook over schrijven, maar dat kunnen we toch lastig opvatten als een campagne voor het in je blote reet het hek van Paleis ten Bosch proberen te beklimmen.
Het is vooral constateren wat de media doen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Boos ben ik zeer zeker niet, ik vind het eigenlijk wel prettig om constant bevestigd te worden in mijn eigen gelijk.
Ook wel leuk dat je hier min of meer toegeeft dat de media hier actief campagne voert Harris.
Ah, oke. Dus als al die Zuid-Amerikanen legaal binnen worden gelaten dan vinden de Trumpisten dat geen enkel probleem?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan, niemand klaagt ook over waar ze vandaan komen behalve de Nick Fuentes crowd. Het gaat om het illegale aspect en de sociale cohesie dat naar de knoppen gaat.
Je kan natuurlijk tegen de wensen van de bevolking in gaan maar dan krijg je straks Engelse taferelen. Ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Eerst zetten ze in op weird dan op joy……..quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral constateren wat de media doen.
Als Wilders de hele campagne loopt in te hakken op immigratie, dan constateer je als politiek journalist dat dat zijn speerpunt is.
De Dems zetten bewust in op 'joy', om het contrast met de eeuwig zeikende Trump te vergroten.
Je hoeft geen politiek genie te zijn om te constateren dat die strategie wordt toegepast en dat het vooralsnog lijkt te werken. Dat is wat de media doen.
Maar die slachtofferrol voelt zo comfy, nietwaar? Media zijn slecht, doen gemeen tegen mijn held en zulks.
Ook dit slaat weer als een tang op een varken. Er is niet iets als 'de media'. Dat is een bijzonder groot en bijzonder pluriform landschap van een ontelbaar aantal verschillende kranten, tijdschriften, boeken, TV-zenders, YouTube-kanalen, etc. etc. dat, als het zich al laat duiden, vooral te duiden valt door het volkomen gebrek aan gelijkgeschakeldheid. Die hele gedachte, van dat 'de media', allemaal onder een hoedje zich tegen Trump aan het verzetten is, is gewoon volkomen achterlijk, triest slachtoffergedrag van onzekere MAGA-kneusjes, waar (zoals wel vaker) simpelweg niets van waar is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat ik geen gelijk van de progressieve Kamala adepten krijg hier is een gegeven.
Dat neemt niet weg dat de media gelijkgeschakeld is. Is toch ook niet zo vreemd om dat te stellen gezien de artikelen en de donaties van journalisten vooral naar de democraten gaan.
Hoe moet ik dat nu weten, ik ben hier geen woordvoerder van de Trump aanhang.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, oke. Dus als al die Zuid-Amerikanen legaal binnen worden gelaten dan vinden de Trumpisten dat geen enkel probleem?
Zo pluriform is die niet, waarom anders kun je zo makkelijk een collage maken van gelijkgeschakelde media. Het is hetzelfde als zeggen dat je in Nederland op heel veel partijen kan stemmen. Dat er nauwelijks fundamentele verschillen zijn daar heeft men het dan niet over. Kijk maar naar de fusie tussen GL/PvdA of de innige samenwerking tussen D66 en VVD.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook dit slaat weer als een tang op een varken. Er is niet iets als 'de media'. Dat is een bijzonder groot en bijzonder pluriform landschap van een ontelbaar aantal verschillende kranten, tijdschriften, boeken, TV-zenders, YouTube-kanalen, etc. etc. dat, als het zich al laat duiden, vooral te duiden valt door het volkomen gebrek aan gelijkgeschakeldheid. Die hele gedachte, van dat 'de media', allemaal onder een hoedje zich tegen Trump aan het verzetten is, is gewoon volkomen achterlijk triest slachtoffergedrag van MAGA-idioten, waar (zoals wel vaker) simpelweg niets van waar is.
Er zijn zat media die vri uitgesproken anti-Trump zijn, er zijn zat media die vri uitgesproken proberen te redden wat er te redden valt, maar het gros van de media doet zeer redelijk obectief verslag van wat die man allemaal uitspookt en tsa, dat daarmee de suggestie wordt gewekt, dat daarmee de kijker tot de conclusie komt dat het een seniele gek is, dat kan je de berichtgever maar moeilijk kwalijk nemen: daarvoor zal je toch bij Trump en de kijker zelf terecht moeten. Wellicht dat het je daarom zo tegen de borst stuit: omdat je zelf nu ook tot die conclusie begint te komen en zie, dat veroorzaakt natuurlijk allemaal botsingen in het hoofd. Een beetje als een kind dat erachter komt dat Sinterklaas toch niet bestaat, of dat het geen monsters waren die 's nachts aan het gillen waren, maar gewoon je ouders die aan het neuken waren. Ja ja, dat komt hard binnen.
Voor de rest: een beetje verstandige journalist doet er verstandig aan om niet aan politieke partijen te doneren. Ik kan me ook maar lastig voorstellen dat dat (op grote schaal) gebeurt, maar goed: steplicht en bewijslast, dus laat maar eens zien dat journalisten (op grote schaal) aan de democraten doneren. Kijkt mij ook weer eentje die gewoon uit de duim gezogen is. Als laatste 'dat artikelen naar de dems gaan' is geen Nederlands, dus daar kan ik maar moeilijk wat van zeggen.
Ook hier weer volkomen onzin. Het is het pertinent niet waar dat de Dems voor illegale migratie zijn en het is al helemaal niet waar - daar verlies je jezelf echt in wappieland - dat ze dat doen om 'stemvee binnen te trekken', al was het alleen maar om het simpele feit dat illegale migranten helemaal geen stemrecht hebben en, voor je erover begint, al het gelul dat er massaal door illegale migranten gestemd zou worden, al keer op keer weerlegd en tegengesproken is.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nu weten, ik ben hier geen woordvoerder van de Trump aanhang.
Persoonlijk zie ik het nut van kansloze immigranten binnenlaten niet in. Het is vooral bedoeld om de loonkosten te drukken en voor de democraten is het vooral bedoeld om nog wat extra stemvee binnen te trekken.
Hoe vreselijk moet je als partij wel niet zijn, je claimt dat je opkomt voor de onderklasse en vervolgens importeer je een nieuwe onderklasse die aan de onderkant kunnen vechten voor een paar kruimels. En een ieder die daar vraagtekens bij zet word verdacht gemaakt want hoe kun je nu tegen immigratie zijn terwijl je kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Uiteindelijk krijg je Engelse taferelen waar veel Engelsen hun eigen leefomgeving dusdanig hebben zien veranderen in iets dat onherkenbaar is geworden voor hen. In de steek gelaten door de politiek en de journalistiek is geweld nog de enige uitlaatklep. Lijkt mij niet echt een fijn vooruitzicht voor de toekomst vind jij van wel Koos?
En nu zijn we aanbeland in het ontkennen van de realiteit. De democraten zijn pro illegale immigratie. Sanctuary States en citys, het bewust schrappen van Trumps beleid en er vervolgens niets tegenover zetten, de oppositie tegen een identificatieplicht om te stemmen etc etc.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Ook hier weer volkomen onzin. Het is het pertinent niet waar dat de Dems voor illegale migratie zijn en het is al helemaal niet waar - daar verlies je jezelf echt in wappieland - dat ze dat doen om 'stemvee binnen te trekken', al was het alleen maar om het simpele feit dat illegale migranten helemaal geen stemrecht hebben en, voor je erover begint, al het gelul dat er massaal door illegale migranten gestemd zou worden, al keer op keer weerlegd en tegengesproken is.
De vraagtekens worden dan ook niet gezet bij moeten we iets aan migratiebeleid doen, maar bij zaken als is het wel zo deftig en humaan om kinderen van hun ouders te scheiden en die in een kooi te zetten en is een muur bouwen wel de beste manier om anno 2024 illegale migratie tegen te gaan en is het wel waar dat er wereldwijd gevangenissen en psychiatrische ziekenhuizen worden geleegd met als doel om die mensen illegaal naar de VS te laten immigreren enzovoorts. Maar zie, in plaats van het er daadwerkelijk over te hebben (want dan kunnen MAGA-kneusjes niet meer roepen dat ls ze het erover hebben ze dan verdacht worden gemaakt en weggezet, dan valt dat zielige slachtofferrolletje weg) is het natuurlijk veel makkelijker om gewoon zulke leugenachtige en kansloze onzin de wereld in te blijven slingeren en te roepen dat je er niets over mag zeggen, want dan zeggen andere mensen er ook wat over! Oh, huilie, huilie!
Als er een pluriform landschap is, met honderden, duizenden, wellicht nog veel meer verschillende spelers die zich in dat pluriforme landschap begeven, dan zal het gros van die spelers - zoals dat vrijwel altijd gaat bij dergelijke natuurlijke, organische processen - zich rond het midden begeven. Dat heet een normale verdeling. Dat is echter iets hl anders dan stellen dat die media 'gelijkgeschakeld' zijn, waarmee een soort doelbewust overleg wordt gesuggereerd. Dat jij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat pluriformiteit iets volkomen anders inhoudt dan dat er alleen maar ruimte voor de extremen zou moeten zijn, of minder ruimte voor het overgrote deel van meningen en uitingen dat inderdaad nu eenmaal rond een gemiddelde, een vrij redelijke neutraliteit ligt, of - wat je eigenlijk zei er geen sprake van pluriformiteit kan zijn omdat je er een collage van kan maken (wat werkelijk als kut op Dirk rijmt), daar kan ik niets aan doen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo pluriform is die niet, waarom anders kun je zo makkelijk een collage maken van gelijkgeschakelde media. Het is hetzelfde als zeggen dat je in Nederland op heel veel partijen kan stemmen. Dat er nauwelijks fundamentele verschillen zijn daar heeft men het dan niet over. Kijk maar naar de fusie tussen GL/PvdA of de innige samenwerking tussen D66 en VVD.
De illusie van pluriformiteit word in stand gehouden maar als je maar een beetje verder kijkt of in jullie geval een stapje terug doet dan kun je zien dat het met de pluriformiteit vies tegen valt.
Dat heb je mooi gezegd inderdaad, want na die zin begon je de realiteit inderdaad te ontkennen (hoewel, eigenlijk was je daar al wat langer mee bezig, maar goed.)quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En nu zijn we aanbeland in het ontkennen van de realiteit. De democraten zijn pro illegale immigratie. Sanctuary States en citys, het bewust schrappen van Trumps beleid en er vervolgens niets tegenover zetten, de oppositie tegen een identificatieplicht om te stemmen etc etc.
Het valt domweg niet te ontkennen dat dit de realiteit is en ik vind dat Kamala de border czar die dit alles heeft gefaciliteerd daar een paar vragen over mag beantwoorden.
Ja, in de kop van een stuk van Salon. Dat is ook gewoon een sterk links-leunend medium. Verder zitten er ook meerdere opiniestukken tussen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eerst zetten ze in op weird dan op joy……..
Totaal niet verdacht hoor die koppen.
Let vooral ook op dat in een van die koppen Vance nog even weird word genoemd……..
Grappig dat je dat zegt, volgens mij was het Maarten van Rossem die vond dat je als sociaal democraat uitgerekend met Vance zaken kan doen. Van Rossum is nu niet bepaald een rechtse rakker of een christen fundamentalist.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, in de kop van een stuk van Salon. Dat is ook gewoon een sterk links-leunend medium. Verder zitten er ook meerdere opiniestukken tussen.
Je gaat trouwens totaal niet in op mijn uitleg, maar walst vrolijk er vrolijk overheen door weer een nieuwe weg in te slaan.
En ja, 'weird' is een frame dat de Dems gebruiken. Heel goed gezien, Chivaz. En het werkt, want Trump kan er maar niet over ophouden.
Vance is ook gewoon enorm weird. Eng, conservatief-christelijk kereltje, met z'n Project 2025.
Het enige wat ik van jou wilde weten is hoe we de woorden van Trump moeten interpreteren.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nu weten, ik ben hier geen woordvoerder van de Trump aanhang.
Persoonlijk zie ik het nut van kansloze immigranten binnenlaten niet in. Het is vooral bedoeld om de loonkosten te drukken en voor de democraten is het vooral bedoeld om nog wat extra stemvee binnen te trekken.
Hoe vreselijk moet je als partij wel niet zijn, je claimt dat je opkomt voor de onderklasse en vervolgens importeer je een nieuwe onderklasse die aan de onderkant kunnen vechten voor een paar kruimels. En een ieder die daar vraagtekens bij zet word verdacht gemaakt want hoe kun je nu tegen immigratie zijn terwijl je kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Uiteindelijk krijg je Engelse taferelen waar veel Engelsen hun eigen leefomgeving dusdanig hebben zien veranderen in iets dat onherkenbaar is geworden voor hen. In de steek gelaten door de politiek en de journalistiek is geweld nog de enige uitlaatklep. Lijkt mij niet echt een fijn vooruitzicht voor de toekomst vind jij van wel Koos?
Ik interpreteer het toch echt als gerichte immigratie, dat kwam overigens ook naar voren uit het gesprek met Musk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het enige wat ik van jou wilde weten is hoe we de woorden van Trump moeten interpreteren.
Volgens jou spelen kleur en afkomst geen rol. Dus als je talloze Zuid-Amerikanen legaal de VS binnenlaat is dat naar jouw idee geen probleem? Is dat wat Trump volgens jou bedoelt?
Wat heb ik precies met Van Rossem te maken? Ik baseer mijn oordeel op de woorden van Vance. Zoals zijn uitspraken over dat stemmen van Amerikanen met kinderen zwaarder zouden moeten wegen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, volgens mij was het Maarten van Rossem die vond dat je als sociaal democraat uitgerekend met Vance zaken kan doen. Van Rossum is nu niet bepaald een rechtse rakker of een christen fundamentalist.
Wederom een bizarre frame van de media en je slikt het wederom voor zoete koek.
Nu, ik meen nu niet van mijzelf dat ik in een progressieve bubbel zit en ik meen dat ik toch wel redelijk nadenk over dit soort zaken. Zoals ik al eerder zei, de Dems zijn helemaal niet pro illegale migratie om zo 'stemvee' binnen te halen en de Dems zetten ook niet iedereen die het over migratiebeleid wil hebben bij voorbaat weg als een racist, of wat dan ook.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bent echt een typisch geval van iemand die in de progressieve bubbel zit. Ik heb het al eerder gezegd jullie zijn allen zeer goed belezen maar wanneer er nagedacht moet worden dan lopen jullie vast. Het gaat zelfs zo ver dat de realiteit ontkent word en die bubbel word in stand gehouden door de samenhang tussen de democraten en de media en jullie slikken het voor zoete koek. We zijn al bijna een maand verder in de campagne van Harris en volgens mij begint het vroege stemmen komende week al. Nog steeds geen roep vanuit de media om een persconferentie en dat blijkt uit dit topic.
Waarom geef je geen antwoord op m'n vraag? Illegaal is een label, een keuze. Je kunt die mensen ook legaal binnenlaten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik interpreteer het toch echt als gerichte immigratie, dat kwam overigens ook naar voren uit het gesprek met Musk.
Dus ipv kansloze immigranten illegaal de grens over te laten trekken heb je een selectie aan de poort.
Mag ik overigens even weten waarom je een voorstander bent van kansloze immigratie die als doel hebben om de loonkosten te drukken en in het geval van de democraten ook nog als doel hebben om de samenstelling van de bevolking dusdanig te veranderen zodat bepaalde staten van rood in blauw veranderen?
En hoe kijk je aan tegen sanctuary states bijvoorbeeld die het immigratiebeleid van Trump actief aan het ondermijnen waren?
Het is ook gek dat Trump inhoudelijk niets over eigen visie te zeggen heeft maar z'n stokpaardjes van bijnamen en willekeurige brainfarts steeds de revue laat passeren.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, in de kop van een stuk van Salon. Dat is ook gewoon een sterk links-leunend medium. Verder zitten er ook meerdere opiniestukken tussen.
Je gaat trouwens totaal niet in op mijn uitleg, maar walst vrolijk er vrolijk overheen door weer een nieuwe weg in te slaan.
En ja, 'weird' is een frame dat de Dems gebruiken. Heel goed gezien, Chivaz. En het werkt, want Trump kan er maar niet over ophouden.
Vance is ook gewoon enorm weird. Eng, conservatief-christelijk kereltje, met z'n Project 2025.
Wat vraag je nu precies want ik heb je al twee keer beantwoord……..quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op m'n vraag? Illegaal is een label, een keuze. Je kunt die mensen ook legaal binnenlaten.
Dus nogmaals: Trump pleit hier voor dichte grenzen, maar meer immigratie. Als kleur en afkomst niet uitmaken, zou je dan Zuid-Amerikanen massaal legaal binnenlaten?
Mij interesseert het immigratiebeleid in de VS geen ene reet. Een muur bouwen? Prima, have at it. Mensen massaal binnenlaten. Moeten ze helemaal zelf weten, die Amerikanen. Het is hun feestje.
Nee, dat doe je niet. Je ontwijkt mijn vraag.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat vraag je nu precies want ik heb je al twee keer beantwoord……..
Op zich best een slimme tactiek. Dat stelt zijn idiote fans in staat om een eigen draai te geven aan die Trump wel of niet zou willen. In ons eigen past Baudet een variant van die tactiek toe.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is ook gek dat Trump inhoudelijk niets over eigen visie te zeggen heeft maar z'n stokpaardjes van bijnamen en willekeurige brainfarts steeds de revue laat passeren.
Hij is goed in de tijd vullen met leegte.
Dat is precies wat het artikel zegt dat ik plaatste. Ze heeft wat populistische onzin geroepen dat wellicht populiar kan zijn. Maar daadwerkelijk de Democratische hoofdstandpunten benadrukken heeft ze nog niet gedaan. Dat is een slecht idee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee jij stelt dat het kleur en afkomst relevant zijn, ik snap anders niet waarom je dat meerdere malen moet benoemen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet. Je ontwijkt mijn vraag.
Trump pleit voor meer immigratie, volgens jou 'gericht'. Ook stel jij dat kleur en afkomst relevant zijn.
Daarom mijn vraag: zou dat volgens jou moeten inhouden dat talloze Zuid-Amerikanen legaal binnengelaten moeten worden?
https://edition.cnn.com/2(...)-campaign/index.htmlquote:Three weeks into her presidential run was the first time the Biden campaign’s pollsters — now hers — held a deep-dive call with Kamala Harris’ inner circle to discuss what she’s been saying on the stump.
Over the line came a lot of praise, but also some suggested tweaks. First, said veteran Democratic numbers man Geoff Garin, summarizing their analysis, stop saying, “We’re not going back.” It wasn’t focused enough on the future, he argued. Second, lay off all the “weird” talk — too negative.
Harris’ advisers listened. They considered the arguments. They decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas.
When advisers who had been on the call briefed the vice president on the suggestions, according to CNN’s conversations with close to a dozen people involved with internal campaign decisions, she told them she wasn’t going to listen to the pollsters herself and would instead trust the instincts she had buried under self-doubt for so long.
Harris has shocked even people close to her with how she’s been coming across in the just four weeks since she became a presidential candidate. Many political obsessives who had largely written off the vice president can’t understand how a woman whose early struggles they still keenly remember is now projecting as succinct and punchy, comfortable onstage and in her own skin.
Former President Donald Trump and Vice President Kamala Harris.
Related article Tulsi Gabbard and a seasoned Trump impersonator: How Trump and Harris are preparing for their first head-to-head debate
Part of this is a strategic decision to limit her appearances and hold off from sitting for an interview, so that her only major moment without a teleprompter or aides first editing video was on the tarmac at Andrews Air Force Base as she greeted the Americans returning home in President Joe Biden’s multilateral prisoner swap. A snippet of her jumbled syntax was quickly pumped out by Republican National Committee operatives and others: “This is just an extraordinary testament to a president who understands the power of diplomacy and understands the strength that rests in understanding the significance of diplomacy and strengthening alliances.”
And while several Democratic officials told CNN privately that the turnaround for a politician whose weaknesses haven’t magically disappeared may be setting the party up for devastation if she stumbles, Harris isn’t just feeding off the burst of Democratic good feelings that followed Biden’s exit. She’s feeling a sense of liberation campaigning for herself rather than calibrating around Biden.
“This is her clear voice. When she says, ‘I will sign this into law,’ those are words she has never been able to be speak before,” said her deputy chief of staff, Erin Wilson, who for the last two years helped manage many of Harris’ political relationships.
Het woord 'niet' ontbrak in mijn vorige post. Afkomst en kleur zijn niet relevant.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee jij stelt dat het kleur en afkomst relevant zijn, ik snap anders niet waarom je dat meerdere malen moet benoemen.
En nogmaals ik interpreteer het op basis van alles wat ik heb gehoord en gelezen van die man dat het gaat om gerichte immigratie op plekken waar het nodig is. Mijn mening is dat je pas aan immigratie moet beginnen als je alle opties al hebt geprobeerd. Omscholing, hogere lonen etc en dan pas zou je moeten denken aan immigratie. Dat betekent niet dat je de deur moet openzetten voor talloze kansloze immigranten zoals de democraten dat graag willen.
Het werkt juist niet: MoreDakka in POL / [AMV] #1082 - Jill Stein vs Kamala Harrisquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dit satire en heb je het nu over gezondheidszorg?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
het bewust schrappen van Trumps beleid en er vervolgens niets tegenover zetten
Ja gericht op de plekken waar het nodig is, wat begrijp je hier niet aan?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het woord 'niet' ontbrak in mijn vorige post. Afkomst en kleur zijn niet relevant.
Overigens heeft Trump het niet over een 'laatste optie'. Hij wil naar eigen zeggen vooral meer mensen binnenlaten.
Daar is jouw oranje idool vooral voorstander van, die heeft ze liever als personeel in zijn resorts dan Amerikanen, want die zijn te duur.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mag ik overigens even weten waarom je een voorstander bent van kansloze immigratie die als doel hebben om de loonkosten te drukken
Dat is vooral jouw interpretatie van Trump eindeloze geratel. Maar als je mij kunt wijzen op een punt uit zijn verkiezingsprogramma waarin hij stelt de 'gerichte' immigrantie te willen bevorderen, dan ben ik een en al oor.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja gericht op de plekken waar het nodig is, wat begrijp je hier niet aan?
quote:Virtually 100% of the net job creation in the last year has gone to migrants. You know that? Most of the job creation has gone to migrants. In fact, I’ve heard that substantially more than — beyond, actually beyond that number 100%. It’s a much higher number than that, but the government has not caught up with that yet.
Ik vind dit soort posts wel heel erg weird, eigenlijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eerst zetten ze in op weird dan op joy……..
Totaal niet verdacht hoor die koppen.
Let vooral ook op dat in een van die koppen Vance nog even weird word genoemd……..
Daar moet je dan wel eerst de wet voor aanpassen. Je weet wel die wet die Trump in zijn eigen termijn al tegenhield en dat dit jaar weer deed omdat hij dan geen verkiezingspunt meer had om stemmen mee te trekken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik interpreteer het toch echt als gerichte immigratie, dat kwam overigens ook naar voren uit het gesprek met Musk.
Dus ipv kansloze immigranten illegaal de grens over te laten trekken heb je een selectie aan de poort.
Mag ik overigens even weten waarom je een voorstander bent van kansloze immigratie die als doel hebben om de loonkosten te drukken en in het geval van de democraten ook nog als doel hebben om de samenstelling van de bevolking dusdanig te veranderen zodat bepaalde staten van rood in blauw veranderen?
En hoe kijk je aan tegen sanctuary states bijvoorbeeld die het immigratiebeleid van Trump actief aan het ondermijnen waren?
Gefaciliteerd door de uniparty en vooral door de democraten die jij een warm hart toedraagt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar is jouw oranje idool vooral voorstander van, die heeft ze liever als personeel in zijn resorts dan Amerikanen, want die zijn te duur.
Make Arbeid Goedkoop Again.
Nee hoor, de remain in Mexico policy was gewoon in gebruik tot dat je held Biden het nodig vond om dat te schrappen. Vervolgens kwam de uniparty met een wet op de proppen die het toestand dat er dagelijks een aantal illegalen de grens over mochten trekken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar moet je dan wel eerst de wet voor aanpassen. Je weet wel die wet die Trump in zijn termijn al tegenhield en dat dit jaar weer deed omdat hij dan geen verkiezingspunt meer had om stemmen mee te trekken.
[ x ]
Dat is toch geen permanente oplossing?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de remain in Mexico policy was gewoon in gebruik tot dat je held Biden het nodig vond om dat te schrappen. Vervolgens kwam de uniparty met een wet op de proppen die het toestand dat er dagelijks een aantal illegalen de grens over mochten trekken.
Om als republikein voor zoiets te tekenen is politieke zelfmoord. Waarom zou je als partij verantwoordelijk moeten zijn voor een wet die niet doet wat de mensen willen?
Harris zou zich krachtig moeten uitspreken tegen dit soort tarrifs, maar dat gaat ze denk ik niet doen. Biden was er stiekem ook voor.quote:
We zitten helaas in de omgekeerde situatie van de jaren '90. Toen was er eigenlijk veel consensus over de voordelen van vrijhandel in de politiek. Vandaag de dag is het protectionisme en industriebeleid wat de klok slaat, zeker in de VS. En ondanks groei van de industrie komen die relatief goedbetaalde laaggeschoolde banen niet terug. Door vergaande automatisering en robotisering zorgt groei van de industrie eerder voor banen voor mensen met PhDs.quote:
Wat is de uniparty nu weer?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door de uniparty en vooral door de democraten die jij een warm hart toedraagt.
Maar goed you do you, yassss slay queen!!!!!
Dus het moment is nu daar, zo ongeveer, dat je de achterlijkheden van de oranje verlosser niet meer goed weet te praten, dus het daarom maar op een (overigens onjuist) fulmineren op de tegenpartij zet, om dan toch op de een of andere manier een soort van punt proberen te maken? Waarom toch? Leg me dat eens uit.quote:Waar Dems zich dan wel tegen verzetten (en daar hebben ze naar mijn idee ook gelijk in) zijn de inhumane aspecten van het beleid dat Trump voorstaat - zoals kinderen van hun ouders scheiden en in kooien zetten -, de vrij flagrante leugens die Trump verspreidt - zoals dat er wereldwijd gevangenissen en psychiatrische instellingen worden geleegd met als doel om die 'miljoenen mensen' op de een of andere wonderlijke wijze illegaal naar de VS te verschepen - als ook het nogal kansloze verhaal dat problematiek die gepaard gaat met migratie (die is er weldegelijk, dat wil ook niemand ontkennen) simpelweg opgelost kan worden door een grote muur neer te zetten. Daar heeft Trump trouwens ook vier jaar de tijd voor heeft gehad en is ook geen reet van terecht gekomen, trouwens.
Dat protectionisme voornamelijk tot meer protectionisme leidt is al bekend sinds mensen handel met elkaar drijven. Ook hier geeft Trump weer een volkomen achterlijke voorstelling van zaken. Het zal helaas nog een keer gezegd moeten worden: de man is een pathologische leugenaar die zich voor niets anders interesseert dan zijn eigen hachje.quote:
Het was een wet overeengekomen tussen Democraten en Republikeinen gesaboteerd door Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de remain in Mexico policy was gewoon in gebruik tot dat je held Biden het nodig vond om dat te schrappen. Vervolgens kwam de uniparty met een wet op de proppen die het toestand dat er dagelijks een aantal illegalen de grens over mochten trekken.
Om als republikein voor zoiets te tekenen is politieke zelfmoord. Waarom zou je als partij verantwoordelijk moeten zijn voor een wet die niet doet wat de mensen willen?
Dus jij bent tegen kansloze immigratie en je claimt dat je held dat ook is en toch huurt hij liever kansloze immigranten in en dat is de schuld van hullie? Gast, zelfs kansloze trollen moeten beter kunnen dan dit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door de uniparty en vooral door de democraten die jij een warm hart toedraagt.
Ik dacht dat jij Trump een sterke leider vond, maar je geeft nu dus aan dat hij gewoon slaafs uitvoert wat de uniparty voorschrijft?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Joh, dat is nog niks, je had zeker nog niets van 'white guy taco' gate meegekregen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om hoe weird de Republikeinen en hun aanhang zijn, zelfs een paar krantenkoppen zijn al Noord Koreaanse toestanden, je zou denken dat ze dat een compliment vinden overigens, tenslotte is hun Grote Leider helemaal idolaat van Kim.
https://www.rollingstone.(...)uy-tacos-1235081728/quote:Tim Walz seems too nice, too relatable, and too down-to-earth. He must be harboring a dark secret and Republicans have found it: Tim Walz has a “white guy” tolerance for spicy food.
Ach ja, onder Obama hadden we al Dijon mosterd-gate natuurlijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Joh, dat is nog niks, je had zeker nog niets van 'white guy taco' gate meegekregen?
[..]
https://www.rollingstone.(...)uy-tacos-1235081728/
Seriously, these people!![]()
![]()
Hou je daar niet van als mensen de realiteit ontkennen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
En nu zijn we aanbeland in het ontkennen van de realiteit
...bij jou.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaat het vaak al mis bij jouw.
Leuke poging, maar probeer het nu eens inhoudelijk, trolletje.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaat het vaak al mis bij jouw.
En vergeet het patriotisch succes van de freedom fries niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, onder Obama hadden we al Dijon mosterd-gate natuurlijk.
De mensen die zichzelf als de grootste patriotten zien beheersen het Nederlands merkwaardig genoeg vaak op het niveau van een kleuter.quote:
Je zou welhaast denken dat het een kansarme, illegale migrant is die uit een buitenalnds gekkenhuis is ontsnapt om hier op D66 te komen stemmen!quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De mensen die zichzelf als de grootste patriotten zien beheersen het Nederlands merkwaardig genoeg vaak op het niveau van een kleuter.
Ja hierquote:Op zondag 18 augustus 2024 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
swifties for trump...
is dit nog een presidentsverkiezing of hebben ze er maar gewoon een circus van gemaakt?
Van gemaakt? Heb jij de laatste 10 jaar de politiek in de VS niet gevolgd of zo?quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
swifties for trump...
is dit nog een presidentsverkiezing of hebben ze er maar gewoon een circus van gemaakt?
Ik heb het niet over Swift, ik heb het over het noodzakelijk achten om een 'swifties for Trump'-campagne AI-technisch in elkaar te zetten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van gemaakt? Heb jij de laatste 10 jaar de politiek in de VS niet gevolgd of zo?
Wees blij dat het Taylor Swift is en geen Kid Rock of Ted Nugent, zij lijkt tenminste nog met enige intelligentie en fatsoen behept.
Die rally was zaterdag en zo druk was het nou ook weer niet ....quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:02 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump had vandaag ook een rally in Pennsylvania en zo te zien was het deze keer wl weer echt druk! Maar goed, was te verwachten dat is immers niet voor niets een swing state.
De laatste smear campagne vanuit kamp Trump is trouwens dat Harris een alcohol probleem zou hebben. Ze weten echt van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen, want ze hebben niks. En tot overmaat van ramp was er ook nog dit:
[ x ]
Bij Fox News ook nog 'ns, dus daar zal binnenkort vast wel een reactie op volgen van Trump. En hij was al zo pissig vanwege dit clipje:
[ x ]
O, ik dacht dat die van vandaag was.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die rally was zaterdag en zo druk was het nou ook weer niet ....
[ x ]
Ik heb nog een filmpje toegevoegd in mijn vorige post. Daar staat hij te bazelen en het ziet er toch behoorlijk leeg uit. Het is mss maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat die van vandaag was.Maar ik vond het er toch behoorlijk druk uitzien hoor.
[ x ]
Ja ik zie het. Zou er dan misschien met dat andere filmpje geknoeid zijn oid? Want het ziet er echt afgeladen uit. Weird...quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmpje toegevoegd in mijn vorige post. Daar staat hij te bazelen en het ziet er toch behoorlijk leeg uit. Het is mss maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.
Of mijn filmpje klopt niet. Ik heb geen idee en het boeit natuurlijk ook totaal niet behalve dat Trump zich er zo druk over maakt. Dat is best amusant.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja ik zie het. Zou er dan misschien met dat andere filmpje geknoeid zijn oid? Want het ziet er echt afgeladen uit. Weird...
Ik denk dat zelfs z'n eigen vrouw het hier niet mee eens is. Pretty weird ook om zoiets over jezelf te zeggen als man zijnde, maar goed...quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en hij ziet er beter uit dan Kamala ook![]()
[ x ]
Iedereen heeft genoeg van Gavin Newsom!quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:08 schreef kladderadatsch het volgende:
Ow ja en Trump schijnt ook te denken dat hij California wel even kan winnen. Keep dreaming, zou ik zeggen.
quote:During Trump's conversation Monday with X's billionaire owner, Elon Musk, Fuentes directed his followers via live stream to repeatedly post their views on X, where several of their demands for changes in the campaign sailed to the top of the platform's list of trending topics.
His followers led a parallel effort on Trump's social media platform, Truth Social, and the messages, such as #NoMoreImmigration, still ranked among the top hashtags the morning after the interview. #FireLaCivita, with 20,000 recent posts, overshadowed even #Trump2024. Fuentes has also told his followers that they should start collecting the phone numbers and email addresses of campaign officials so as to contact them en masse.
In an interview, Fuentes said he intends to push his followers to adopt "guerrilla" tactics and "escalate pressure in the real world," including through mass appearances at Trump rallies in battleground states such as Michigan, until the campaign meets their demands to stop "pandering to independents." He has urged followers to withhold their votes for Trump, saying it is the only way to awaken a campaign that has "no energy ... [and] no enthusiasm."
"If they blame me for Trump losing, so be it," he said. "He'll have lost because he stopped talking to the MAGA base he had in 2016." (Loomer and Owens did not respond to requests for comment.)
Jared Holt, a senior researcher at the Institute for Strategic Dialogue who studies hate and extremism online, said that Fuentes has seemed to lose some of the influence and cachet he gained during Trump's presidency but that he retains a "cult following" among young conservatives who could indirectly influence the campaign "to adopt more extreme positions."
Collaborators of Fuentes have worked for far-right members of Congress, including Reps. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) and Paul A. Gosar (R-Ariz.). And at times, messages from Fuentes -- who calls for a white ethnostate in the United States, in which even legal immigration is banned -- and more established pro-Trump accounts have closely aligned.
A Tuesday tweet by the campaign account @TrumpWarRoom labeled a photo of Black men "Your Neighborhood Under Kamala" and warned: "Import the third world. Become the third world."
Vance has been asked about Trump's dinner with Fuentes several times in TV interviews, telling ABC on Aug. 11 that "just because you talk to somebody doesn't mean you endorse their views."
On live streams and social media, Fuentes has marshaled his followers to launch what he is calling "Groyper War 2" -- a sequel to a series of chaotic spectacles in 2019, during which they appeared en masse at speaking events of people they deemed "fake conservatives" to heckle and pepper them with provocative questions over issues such as race and LGBTQ+ rights.
Amanda Moore, a left-wing activist and researcher who has followed Fuentes's group, said that effort was "extremely successful" in helping far-right influencers publicize their ideology.
"Their objective is to push the party to the right. And they got exactly what they wanted," Moore said, adding that the group's success has proved costly for Trump by making his base more volatile. "This is what happens when you're walking the line for years. This is where it's going to get you."
Het is alleen Trump zelf die zich met aantallen bezighoudt en daar bepaalde conclusies uit trekt. Tegenover Harris hoeft hij zich niet te bewijzen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat die van vandaag was.Maar ik vond het er toch behoorlijk druk uitzien hoor.
[ x ]
Nou is het wel zo dat de verkiezingen pas in november zijn, dus er kan nog van alles gebeuren. Het Amerikaanse politieke landschap is misschien minder volatiel dan het Nederlandse, maar een paar procentpunt verschuiving kan veel uitmaken in zo'n systeem met 50 WTA verkiezingen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 04:05 schreef Kijkertje het volgende:
Het wordt spannend!![]()
[ x ]
Vance over de polls:
[ x ]
Zelfde menstype. Ze zeggen ook altijd dat ze er toch echt niks mee bedoelen. En als je er in ziet dat ze een Harris (of klaver) graag in een kist willen zien of meegenomen worden in de kofferbak ligt dat toch echt aan jezelf omdat jij dat stiekem met een Trump of een Wilders wil doen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een beetje niveau jesse klaver op een guilliotine (of was het aan een strop?)
als pro-palestina aanhanger kan je toch beter democraat kiezen of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ][ x ]
Gaat heel erg spannend worden bij de DNC met 50k+ antifa terroristen op de been.
Niet iedereen die tegen het Isralische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ][ x ]
Gaat heel erg spannend worden bij de DNC met 50k+ antifa terroristen op de been.
Als mensen nou eens niet reageren op dat soort clownsneuzen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Niet iedereen die tegen het Isralische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.
Deze user betreft het bekende type onafhankelijk denker dat ook denkt dat de verkiezingen van 2020 "gestolen" zijn. Go figure.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Niet iedereen die tegen het Isralische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.
Mja, maar dit zijn dus grotendeels dezelfde groeperingen die een paar weken geleden ook al bij de RNC liepen te protesteren. DSA, PSL en noem het allemaal maar op. Vraag me af hoeveel daarvan berhaupt stemmen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als pro-palestina aanhanger kan je toch beter democraat kiezen of zie ik dat verkeerd?
Dit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als mensen nou eens niet reageren op dat soort clownsneuzen.
Poe, dit gaat wel even zweten worden ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
Aha! Dat zal de nekslag zijn voor Biden's campagne!
[ x ]
Lijkt mij meer iets voor het komenden AMV subforum, er zijn nog meer Senaats races en er is ook nog een Congress wat verkozen moet worden. Word een beetje te veel voor de OP, denk ik.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:16 schreef AnneX het volgende:
Overzicht:
@:Tijger_m is het handig om onderstaand staatje in topic #1 te zetten? in de aanloop naar de verkiezingen. Zij zijn net zo belangrijk als de potus en vp kandidaten.
[ x ]
Het is hier ook niet het Twitterdrekdumptopic waar maar loze one-liners zonder context en nuance moeten worden worden neergedumpt, lijkt me. Nou kun je van alles vinden over het 'recht op anticonceptie', maar de vraag is natuurlijk wat een bill als deze (zoals die destijds in de senaat is gentroduceerd) voor implicaties heeft. Ik kan me voorstellen dat er in dit lijstje mensen zitten die er niet veel voor voelen om werkgevers of de overheid te verplichten gratis anticonceptie te verstrekken of te vergoeden middels zorgverzekering. Dat is al een ander verhaal dan anticonceptie willen verbieden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:16 schreef AnneX het volgende:
Overzicht:
@:Tijger_m is het handig om onderstaand staatje in topic #1 te zetten? in de aanloop naar de verkiezingen. Zij zijn net zo belangrijk als de potus en vp kandidaten.
[ x ]
Hij had een totale psychische ineenstorting nadat Trump in 2020 verloor en is nooit meer de oude geworden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze user betreft het bekende type onafhankelijk denker dat ook denkt dat de verkiezingen van 2020 "gestolen" zijn. Go figure.
Hij was weken afwezig van het forum, het was echt hilarisch.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij had een totale psychische ineenstorting nadat Trump in 2020 verloor en is nooit meer de oude geworden.
In een document van nog geen 300 pagina's hebben ze het maar liefst 1171x over Hunter Biden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poe, dit gaat wel even zweten worden ja.
Hoop dat ze in hun woedende rancune niet per ongeluk Hunter hebben willen impeachen.
Trump en z'n eigen wereld van leugens en bedrog.quote:
Goeie vraag wel ik denk zo'n beetje sinds 1917. Of nog daarvoor 1843 wellicht maar ik weet het niet misschien weet iemand anders in dit topic het.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
COMMUNISM!!!
[ x ]
Hoe lang roepen die Republikeinen dat nou al niet?
Toch heb ik het idee dat 'het rode gevaar' in de VS op dit moment uit een andere hoek komt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
COMMUNISM!!!
[ x ]
Hoe lang roepen die Republikeinen dat nou al niet?
Hmm, ik denk eerder pas echt losgekomen is na de Tweede-Wereldoorlog, met de oorlog in Korea en het McCarthyism enzo. Daarvoor zal het vast ook wel plaats hebben gevonden, maar niet op de volkomen lugubere en achterlijke manier dat alles wat ook maar een klein beetje naar iets gemeenschappelijks ondernemen, of betalen - of berhaupt iets uit een andere motivatie dan eigen gewin te doen - zonder dat de een of andere zakenwasser daar dus weer een slaatje uit kan slaan, als communisme te bestempelen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Goeie vraag wel ik denk zo'n beetje sinds 1917. Of nog daarvoor 1843 wellicht maar ik weet het niet misschien weet iemand anders in dit topic het.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In een document van nog geen 300 pagina's hebben ze het maar liefst 1171x over Hunter Biden.![]()
[ x ]
...wtf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dekt het woord "weird" de lading nog wel? Wat is een weirder woord voor weird?
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfectquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dekt het woord "weird" de lading nog wel? Wat is een weirder woord voor weird?
Alleen in online bubbeltjes die toch nooit Republikeins stemmen. Maar goed, als je dat belangrijk vindt...quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfect
Als jij dat denkt dan is dat helemaal prima.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alleen in online bubbeltjes die toch nooit Republikeins stemmen. Maar goed, als je dat belangrijk vindt...
Ik denk dat omdat het waar is, al meerdere artikelen over gepost in dit topic. Maar ja waarom zou je die ook lezen h.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij dat denkt dan is dat helemaal prima.
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat omdat het waar is, al meerdere artikelen over gepost in dit topic. Maar ja waarom zou je die ook lezen h.
Juist niet, de achterban heeft er niets mee. Die zijn over het algemeen blij dat Biden er uit gestapt is maar kennen Harris nauwelijks en ook niet waar ze voor staat. De Democractisch achterban is niet hetzelfde als twitterbubbeltjes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.
Is dat zo? Dat lijkt toch niet zo te zijn. Het enthousiasme voor Kamala onder de Democraten lijkt daarnaast vrij hoog te zijn als ik de peilingen mag geloven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet, de achterban heeft er niets mee. Die zijn over het algemeen blij dat Biden er uit gestapt is maar kennen Harris nauwelijks en ook niet waar ze voor staat. De Democractisch achterban is niet hetzelfde als twitterbubbeltjes.
Min of meer wat er bij de Democraten mis ging in 2016 en bijna goed ging voor de Republikeinen in 2020.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.
Ter illustratie:quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.
Dat artikel is al bijna 3 weken oud. Scroll maar even wat meer terug, het is heel duidelijk dat het meme gebeuren vrijwel nul invloed heeft op de daadwerkelijke mensen die overtuigd moeten worden (en dat zijn zoals gezegd echt niet alleen swing voters).quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat lijkt toch niet zo te zijn. Het enthousiasme voor Kamala onder de Democraten lijkt daarnaast vrij hoog te zijn als ik de peilingen mag geloven.
Harris's relatieve populariteit komt vooral omdat ze niet-Biden is. Vergeet ook niet dat het in de polls vrijwel gelijk opgaat met Trump, dat is veel slechter dan Biden het deed ten opzichte van Trump in augustus 2020. Verder weten de meeste mensen niets van haar. Dat kan een voordeel zijn, want Harris is sowieso een windvaan die niet vies is van populisme en nooit ergens echt voor staat. Dus standaard Democratische talking points deponeren zou haar wel moeten lukken. Het kan ook een nadeel zijn als het enthousiasme van niet-Biden zijn straks weer wegebt en blijkt dat er een lege huls staat die net als Trump alleen maar met populistisch gebrabbel op de proppen komt.quote:In Alpharetta, a rapidly developing and diversifying stretch of exurbia about 30 miles north of Atlanta where Democrats have gained traction in recent years, many voters interviewed by The Times — even those who have voted for Democrats — voiced hesitation about Harris and said they did not know enough about her.
A woman seated at an outdoor table on a brick-paved square, a fountain and buildings behind her
Tonycia Coe says she’s hoping to learn more about Harris’ positions.
“I know, like, the memes, but I don’t know her political stances,” said Tonycia Coe, a 22-year-old student and retail worker, noting she had seen clips of Harris laughing on TikTok and references to coconut trees.
“Why hasn’t she done any interviews?” asked Shakil Ahmed, an IT project manager formerly of Bangladesh, who voted for Biden in 2020 but is leaning toward Trump.
“It is a little odd that Kamala doesn’t have a lot of [her] views on her website,” said Thomas Lee, a 43-year-old manager for a tech company. “You’re running for president and you can’t just state some clear opinions about where you stand on things?”
Dat deze strategie niet gaat werken om twijfelaars over de streep te trekken was al vastgesteld. Daarvoor zal Harris met een andere (inhoudelijke inderdaad) strategie moeten komen inderdaad. Voor de eigen achterban - en die moet je zoals Monolith stelt wel naar de stembus zien te krijgen - lijkt het wel effectief. Mijn artikel laat een duidelijke trend zien waarbij de boodschap over mafketel Vance wel aanslaat. Dus ik begrijp wel dat Harris en Waltz hier mee door blijven gaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat artikel is al bijna 3 weken oud. Scroll maar even wat meer terug, het is heel duidelijk dat het meme gebeuren vrijwel nul invloed heeft op de daadwerkelijke mensen die overtuigd moeten worden (en dat zijn zoals gezegd echt niet alleen swing voters).
Dit is meer recent, over Georgia bijvoorbeeld:
https://www.latimes.com/p(...)ris-momentum-georgia
[..]
Harris's relatieve populariteit komt vooral omdat ze niet-Biden is. Vergeet ook niet dat het in de polls vrijwel gelijk opgaat met Trump, dat is veel slechter dan Biden het deed ten opzichte van Trump in augustus 2020. Verder weten de meeste mensen niets van haar. Dat kan een voordeel zijn, want Harris is sowieso een windvaan die niet vies is van populisme en nooit ergens echt voor staat. Dus standaard Democratische talking points deponeren zou haar wel moeten lukken. Het kan ook een nadeel zijn als het enthousiasme van niet-Biden zijn straks weer wegebt en blijkt dat er een lege huls staat die net als Trump alleen maar met populistisch gebrabbel op de proppen komt.
Drie weken geleden. Inmiddels is de situatie anders:quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat deze strategie niet gaat werken om twijfelaars over de streep te trekken was al vastgesteld. Daarvoor zal Harris met een andere (inhoudelijke inderdaad) strategie moeten komen inderdaad. Voor de eigen achterban - en die moet je zoals Monolith stelt wel naar de stembus zien te krijgen - lijkt het wel effectief. Mijn artikel laat een duidelijke trend zien waarbij de boodschap over mafketel Vance wel aanslaat.
Het slaat dus niet aan. De reden dat het lijkt alsof dat wel zo is komt omdat in dit topic 90% van de posts tweets uit de blue maga bubbel zijn en dus niet representatief. Er is geen enkele aanwijzing dat dat hele meme gebeuren ook maar iemand richting de stembus beweegt.quote:Three weeks into her presidential run was the first time the Biden campaign’s pollsters — now hers — held a deep-dive call with Kamala Harris’ inner circle to discuss what she’s been saying on the stump.
Over the line came a lot of praise, but also some suggested tweaks. First, said veteran Democratic numbers man Geoff Garin, summarizing their analysis, stop saying, “We’re not going back.” It wasn’t focused enough on the future, he argued. Second, lay off all the “weird” talk — too negative.
Harris’ advisers listened. They considered the arguments. They decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas.
Bij wie slaat het niet aan? Ik kan uit het artikel niet halen dat het niet aanslaat bij de eigen achterban, integendeel eigenlijk ("they decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas").quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Drie weken geleden. Inmiddels is de situatie anders:
[..]
Het slaat dus niet aan. De reden dat het lijkt alsof dat wel zo is komt omdat in dit topic 90% van de posts tweets uit de blue maga bubbel zijn en dus niet representatief. Er is geen enkele aanwijzing dat dat hele meme gebeuren ook maar iemand richting de stembus beweegt.
Wat zou onze eigen Weird Duck ervan vinden?quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfect
Verder lijkt het Trump en Republikeinen en hun Nederlandse aanhangers mateloos te irriteren dus alweer, perfect
De mensen die bij zo'n rally komen zijn niet representatief voor de achterban, vandaar dat ook het contrast gemaakt wordt met wat de pollster zegt. Dat zijn ook niet de mensen die je moet overtuigen om te gaan stemmen. De pollster legt duidelijk uit waarom het niet werkt: te negatief.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Bij wie slaat het niet aan? Ik kan uit het artikel niet halen dat het niet aanslaat bij de eigen achterban, integendeel eigenlijk ("they decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas").
Zoiets heet gewoon een datapunt. Er zijn er heel veel, doe er je voordeel meequote:Op maandag 19 augustus 2024 21:50 schreef Monolith het volgende:
Exemplarisch voorbeeld. Er zegt een man dat een bepaalde uitspraak te negatief is, dus 'zie je wel, het werkt niet!'. Confirmation bias in actie.
Bedankt voor het nogmaals ondersteunen van mijn puntenquote:Recentere data is er ook gewoon zoals bv van Monmouth:
https://www.monmouth.edu/(...)mouthpoll_us_081424/
Geweldige speech!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 02:24 schreef JAM het volgende:
Voor de genteresseerden: livestream van de DNC.
Sprekersschema:
https://demconvention.com/events/main-programming-1/
In het komende uur o.a. Hilary Clinton (vanaf ongeveer 03:00 alhier). Daarna (vanaf ongeveer 04:400) Jill, Ashley en Joe Biden.
Als ik de commentaren lees op een Amerikaans forum zeg ik volmondig ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
Als ik zie hoe rechtsboosconservatief Amerika schuimbekkend op twitter tekeer gaat moet de Democratische conventie wel goed gaan denk ik?
Er waren schijnbaar ook tranen bij de speech en opkomst van Biden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:35 schreef GarlandBriggs het volgende:
Zo, ik ben door de clips heen. Veel goede stukken gezien.
Wat ik echt opmerkelijk vond waren de speeches van AOC en Raphael Warnock.
Die hebben dat natuurlijke ongrijpbare talent dat ze mensen in vervoering kunnen brengen. Ik vind dat zo knap
Er gebeurt daar ook echt iets in dat publiek. Ik vind dat mooi om te zien.
Ik snap ook heel goed dat conservatieve mannen zich gentimideerd voelen door AOC. Dat is zo'n leuke bijkomstigheid;)
Ja, fantastisch ook bij hem. Hij moest zelf ook wat wegpinken bij de puike introductie van Ashley Biden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er waren schijnbaar ook tranen bij de speech en opkomst van Biden.
Warnock is een dominee, een zwarte dominee uit Georgia, als je die een kans geeft dan gaat het dak er af.
Yep, generational talent, die wordt na Newsom president.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:05 schreef Bugno3 het volgende:
AOC
Ik geef haar nog 8 jaar, dan runt ze zelf
@quote:
8 jaar? Dan is ze pas 42. Het kan, daar niet van, maar ik verwacht het niet. Aan de andere kant, Obama gaf men ook geen kans omdat hij pas 46(?) was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:05 schreef Bugno3 het volgende:
AOC
quote:Ex-Nikki Haley voters rally behind Kamala Harris: ‘I picked the side that had the least issues’
Some former supporters of Nikki Haley are now organizing for Harris, who they see as ‘the better choice’ over Trump
After the former South Carolina governor Nikki Haley dropped out of the Republican primary earlier this year, some conservatives across the US continued to vote for her in subsequent primaries, casting ballots that indicated dissent within a party that has otherwise fully embraced Donald Trump.
When Haley finally announced that she would be supporting the ex-president in the upcoming election, she said that it was on him to mobilize her loyalists.
“Trump would be smart to reach out to the millions of people who voted for me and continue to support me, and not assume that they’re just gonna be with him,” Haley said.
https://www.theguardian.c(...)rs-for-kamala-harris
Mwoa, ik denk dat zij niet gematigd genoeg is om kans te makenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:05 schreef Bugno3 het volgende:
AOC
Juist ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
Sinds de FOX News'en van de wereld geen aandacht meer schenken aan AOC en aanverwanten is hun relevantie vrijwel nul. n fatsoenlijke primary challenge en AOC en aanverwanten verdwijnen als voetnoten in de historie van het Huis. Zoals al gebeurd is met Bush en Bowman bijvoorbeeld. Omar won ook maar nipt de primary van iemand die 10x zo weinig geld had als haar.
…als zij ( ezelsbruggetje had…)quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
Sinds de FOX News'en van de wereld geen aandacht meer schenken aan AOC en aanverwanten is hun relevantie vrijwel nul. n fatsoenlijke primary challenge en AOC en aanverwanten verdwijnen als voetnoten in de historie van het Huis. Zoals al gebeurd is met Bush en Bowman bijvoorbeeld. Omar won ook maar nipt de primary van iemand die 10x zo weinig geld had als haar.
Ze loopt wat dat aangaat ook al flink voor op Obama. Die had op haar leeftijd nog niks wezenlijks bereikt. AOC heeft al een gigantische landelijke bekendheid en weet dat te combineren met een duidelijk signatuur.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
8 jaar? Dan is ze pas 42. Het kan, daar niet van, maar ik verwacht het niet. Aan de andere kant, Obama gaf men ook geen kans omdat hij pas 46(?) was.
Goh, wordt het nu ook eens duidelijk dat die 'fact check' onzin geen zin heeft?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:53 schreef AnneX het volgende:
Hier wat tegenwicht en fact check van een ‘serieuze’ krant in het fan topic voor behoud van democratie.
[ x ]
Dat valt me goed mee! Als je uit vier uur toespraken (wellicht wat meer) van een divers aantal sprekers, waar de daadwerkelijk kandidaat niet tussenzit, komt tot vier keer 'dat is wat overdreven' en 'dat was nu niet de context', lijkt me er vrij weinig aan de hand. Het steekt schril af bij de 162 flagrante leugens en onwaarheden die Trump er onlangs in iets meer dan een uur tijd afstak (en, nou ja, voor de goede orde, de ontelbare hoeveelheid leugens en onwaarheden die hij daarvoor en daarna verkondigd heeft).quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:53 schreef AnneX het volgende:
Hier wat tegenwicht en fact check van een ‘serieuze’ krant in het fan topic voor behoud van democratie.
[ x ]
Kinzinger ook:quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
Vandaag staan beide Obama's op het programma.
Want hoe linkser, hoe meer je voor de middenklasse strijdt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Democraat AOC lijkt linkser te zijn dan de Europese linkse partijen in west-Europa...
Was vooral kritiek aan hoe ver de West-Europese 'linkse' partijen tegenwoordig verder naar het midden staan dan bepaalde Democraten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Want hoe linkser, hoe meer je voor de middenklasse strijdt?
Weet je wat de middenklasse betekent?
Is niet Mike Pence zelf hoor. Het gaat om zijn voormalig adviseur Olivia Troye. Ik denk niet dat Mike Pence zover gaat, het is al opmerkelijk genoeg dat hij Trump niet steunt en ook niet gesproken heeft bij de RNC.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:16 schreef aquawoman het volgende:
Pence als speaker op het DNC - opmerkelijk!
The speakers this week including former advisor to Vice President Mike Pence, Olivia Troye, former Donald Trump Press Secretary Stephanie Grisham, former Republican Congressman Adam Kinzinger, Mayor of Mesa, Arizona John Giles, and former Lieutenant Governor of Georgia Geoff Duncan.
https://meidasnews.com/ne(...)peakers-in-primetime
Ah ja, ik zie het nu - niet goed genoeg gelezen! Thanks voor het recht zettenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is niet Mike Pence zelf hoor. Het gaat om zijn voormalig adviseur Olivia Troye. Ik denk niet dat Mike Pence zover gaat, het is al opmerkelijk genoeg dat hij Trump niet steunt en ook niet gesproken heeft bij de RNC.
Ja, en ook opmerkelijk dat het er niet veel meer zijn.quote:
Ja logisch h als je de facto een twee partijenstelsel hebt en het politieke spectrum niet verspreid is over 10+ partijen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Was vooral kritiek aan hoe ver de West-Europese 'linkse' partijen tegenwoordig verder naar het midden staan dan bepaalde Democraten.
Vindt ook de WaPo in z'n hoofdredactioneel commentaar:quote:
quote:Vice President Kamala Harris’s speech Friday was an opportunity to get specific with voters about how a Harris presidency would manage an economy that many feel is not working well for them. Unfortunately, instead of delivering a substantial plan, she squandered the moment on populist gimmicks.
Sign up for Shifts, an illustrated newsletter series about the future of work
Americans are clearly still anxious and angry about the high cost of groceries, housing and even $5.29 Big Macs. While the inflation rate has cooled substantially since the 2022 peak, an ostensible Biden-Harris administration accomplishment, prices remain elevated relative to the Trump years. So it’s a real political issue for Ms. Harris. One way to handle it might be to level with voters, telling them that inflation spiked in 2021 mainly because the pandemic snarled supply chains, and that the Federal Reserve’s policies, which the Biden-Harris administration supported, are working to slow it. The vice president instead opted for a less forthright route: Blaming big business. She vowed to go after “price gouging” by grocery stores, landlords, pharmaceutical companies and other supposed corporate perpetrators by having the Federal Trade Commission enforce a vaguely defined “federal ban on price gouging.”
Never mind that many stores are currently slashing prices in response to renewed consumer bargain hunting. Ms. Harris says she’ll target companies that make “excessive” profits, whatever that means. (It’s hard to see how groceries, a notoriously low-margin business, would qualify.) Thankfully, this gambit by Ms. Harris has been met with almost instant skepticism, with many critics citing President Richard M. Nixon’s failed price controls from the 1970s. Whether the Harris proposal wins over voters remains to be seen, but if sound economic analysis still matters, it won’t.
Ms. Harris’s housing plan is built on a slightly firmer foundation. In urging construction of 3 million new homes over the next four years, she puts her finger on the essence of the housing-affordability problem: insufficient supply. She offers clever tax incentives to help make it happen. But her proposed $25,000 in down payment assistance for first-time home buyers stimulates the demand side, which risks putting upward pressure on prices. Such a measure might make sense if Ms. Harris paid for it by eliminating other demand-side housing subsidies, such as the mortgage interest deduction, a roughly $30 billion annual drain on federal revenue that benefits many wealthy Americans — but she does not.
Ms. Harris is on firmest ground when she advocates increasing the child tax credit from the current level of $2,000 per kid up to $3,600 per kid for middle-class and low-income families, and for making it easier for those lower on the income scale to access the benefit. These levels were in place in 2021 and resulted in many families being lifted above the poverty line. Assuming it’s designed with appropriate work incentives, the child tax credit can be highly effective anti-poverty policy. Ms. Harris also suggested expanding the earned income tax credit for childless low-income “front-line workers,” a smart idea that has enjoyed bipartisan support in Congress. She would extend beyond 2025 tax breaks to help Americans of modest means afford to buy health insurance on the Affordable Care Act marketplaces; those tax breaks are part of the reason more than 92 percent of Americans have health insurance now. She also wants to expand the government’s limited power to negotiate Medicare drug prices and permanently cap out-of-pocket drug spending at $2,000 per year for everyone.
Her ideas would cost money, yet she insisted in her speech that she would hold to President Joe Biden’s pledge not to raise taxes on any household earning $400,000 or less annually. That excludes 80 percent of taxable income, and does not take into account the recent surge in families earning over $400,000. The Harris campaign says it plans to raise revenue to cover these costs but did not provide specific offsets in its economic plan rollout. Without them, Ms. Harris’s full plan would add $1.7 trillion to federal deficits over a decade, according to the Committee for a Responsible Federal Budget, a nonpartisan budget watchdog.
To be sure, every campaign makes expensive promises that will never come to pass, especially with a divided Congress. Remember Mr. Biden’s pledge to make community college free? Even adjusted for the pandering standards of campaign economics, however, Ms. Harris’s speech Friday ranks as a disappointment.
Nee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Democraat AOC lijkt linkser te zijn dan de Europese linkse partijen in west-Europa...
Mwauh, dat beeld klopte tot het Obama tijdperk wel een beetje. Puur economisch gezien waren de Democraten toen ongeveer hetzelfde als de VVD.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja logisch h als je de facto een twee partijenstelsel hebt en het politieke spectrum niet verspreid is over 10+ partijen.
Sowieso is het mantra dat de Democratische partijen "rechtser dan de VVD" is totaal achterhaalde onzin.
Inderdaad, wat een bullshit die prayers.quote:
Ok, wat is er mis met een beetje rekening houden met anderen? Of belachelijk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |