abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214741602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is nogal een understatement, die ruimte is zo groot dat dit gewoon niet geldt voor Trump. Er zijn veel te weinig zwevende kiezers die ongeinformeerd zijn over Trump, daar op focusen is een kapitale fout. Dat is eigenlijk de belangijkste reden dat Biden het zo belabberd deed, al voor het fatale debat. Dus nee, dat geldt alleen voor Harris. Haar campagne moet mensen zelf overtuigen.
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
pi_214741731
Trump is de gewone Republikein al kwijt en nu lijken ook de evangelicals het zinkende schip te verlaten voor een stem op Harris.

Gelukkig houdt hij nog een enkele wappie en Musk over.
pi_214741737
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
pi_214741751
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214741755
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:53 schreef Beathoven het volgende:
Trump is de gewone Republikein al kwijt en nu lijken ook de evangelicals het zinkende schip te verlaten voor een stem op Harris.

Gelukkig houdt hij nog een enkele wappie en Musk over.
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.
  zondag 18 augustus 2024 @ 00:03:16 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214741783
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Het doet het leuk op X (allebei de kanten), maar of het echt verder dan dat komt, betwijfel ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214741796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.
  zondag 18 augustus 2024 @ 00:09:38 #83
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214741833
Wat zou er toch met die vijf procent van Kennedy gaan gebeuren?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214741845
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 00:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.

En ja, ik ben het met je eens dat er nu lokaal ook weer een aantal Republikeinse kopstukken afstand nemen... misschien dat dat enig effect zal hebben, maar voor zover ik weet lijkt dat niet zoveel uit te maken in het gedrag van kiezers.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 18-08-2024 00:24:10 ]
  zondag 18 augustus 2024 @ 00:29:14 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214741909
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.

En ja, ik ben het met je eens dat er nu lokaal ook weer een aantal Republikeinse kopstukken afstand nemen... misschien dat dat enig effect zal hebben, maar voor zover ik weet lijkt dat niet zoveel uit te maken in het gedrag van kiezers.
Toch denk ik dat dat het beste werkt om de wat meer weldenkende Republikeinse kiezers over de streep te trekken. En uiteindelijk gaat het niet om veel stemmen in de Swing States die je moet zijn weg te krijgen bij Trump.

Wensdenken, ik kan het ook....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 18 augustus 2024 @ 01:09:00 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214741992
Minnesota staat al decennia in alle lijsten in de top c.q. subtop waar het de goede zaken betreft (veiligheid, vrijheid, betaalbaarheid, verzekeringen, rechtsbescherming etc.).

Maar ik kan me voorstellen dat Trump liever heel Amerika een soort Oklahoma of Mississippi ziet worden.

BTW: in 2024 zijn de top tien over-all minst veilige staten (criminaliteit, financieel, etc.) stuk voor stuk al decennia dieprood Republikeins:

https://worldpopulationre(...)ost-dangerous-states

Trump-country y'all.

[ Bericht 20% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-08-2024 01:15:51 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214742257
Pas op - kijk uit- let op wat je zegt en tegen wie je het zegt!
twitter
pi_214742261
Verkiezingen: goed voor de economie:
twitter
pi_214742264
Oh ja, de mogelijke reform staat ook nog op het Dem. lijstje.
twitter
pi_214742377
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er staat deze week nog wel een aardig opiniestukje van een Democratische pollster in de Economist. wat fragmentjes:

quote:
There is no shortage of policies and messaging that appeal to both swing voters and Democrats alike. A strong narrative frame for the Harris-Walz ticket is that this election presents a choice between two different futures: one that moves America forward and protects its freedoms versus one that moves it backward and takes them away. This also plays into the vast difference between the personalities of Ms Harris and Mr Trump. Views of candidates’ personalities and character play an important role in presidential-vote choices—as much as 40%, according to the University of Michigan’s election-studies project. Ms Harris is keen to portray herself as someone who fights for ordinary people and brings them together, whereas Mr Trump is only interested in his own gain.

[..]
We see in focus group after focus group that, while voters criticise Mr Biden for not being effective, they are not interested in hearing about his long list of legislative accomplishments. This has been enormously frustrating for Democrats.

Most important, Ms Harris needs to establish her economic credentials, as all Democrats must. Voters like Democratic economic policies but think that the Democrats have no economic plan and are out of touch on the economy.

The national mood does not allow for a victory tour. Voters see high prices in grocery stores, and, at least in part, they blame the government. If their wages go up, they credit themselves, not politicians. They don’t feel that laws passed by Mr Biden, such as the American Rescue Plan and the Inflation Reduction Act, are helping them. They are uninterested in statistics or what economists have to say. They recall the economy as having been in great shape during the pre-covid Trump years, and they think that Mr Trump, as a businessman, has real economic credentials. They think that Democrats do not emphasise economic issues enough.
Beleid krijg je lastig verkocht. Beeldvorming speelt helaas een belangrijke rol. Trump heeft in z'n hele leven eigenlijk maar 1 ding succesvol weten te verkopen en dat is hijzelf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 augustus 2024 @ 09:01:27 #91
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_214742565
twitter

:+
Als ik een motor had, was ik een auto.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  zondag 18 augustus 2024 @ 09:06:30 #92
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_214742586
Blijkbaar nog steeds de "most probable outcome" volgens de Silver modellen. Wel maar 4% kans...

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_214742833
Trump vind dat hij 100 miljoen dollar terug wil die hij heeft uitgegeven aan de campagne tegen Biden.

twitter

Oja en dan die standaardzin "We are leading by a lot" :')
pi_214742846
Trump heeft iets "nieuws" ontdekt, ipv televisie gebruikt hij nu TiVo.
Ondertussen bestaat het al 25 jaar , maar oke...

Je zult er maar zitten en dit aan moeten horen. Kom je er om plannen en beleid te horen van Trump, dan kun je lang wachten :')

Wellicht dat hij straks ook over mp3 spelers gaat beginnen :7

twitter
pi_214742872
Trump: "I don't ramble" .....

Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is _O-

twitter
  zondag 18 augustus 2024 @ 10:09:17 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_214742978
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:

Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is _O-

[ x ]
Sjeeez! :D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 augustus 2024 @ 10:11:01 #97
862 Arcee
Look closer
pi_214742983
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:42 schreef Dutch_view het volgende:
Trump vind dat hij 100 miljoen dollar terug wil die hij heeft uitgegeven aan de campagne tegen Biden.

[ x ]

Oja en dan die standaardzin "We are leading by a lot" :')
Ja, dezeflde marge waarmee hij de verkiezingen won in 2020.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214743191
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:

[ x ]
Deze speech zou over de inhoud gaan en geen persoonlijke aanvallen. Nou, dat is wel een succes ;)
pi_214743209
Met de letterlijk leeglopende stadiums bij trump en nauwelijks toehoorders bij Vance en overvolle en lange rijen voor Harris/Waltz…

dan nog geloof ik het pas als Harris haar hand op de bijbel legt in januari ‘25.
  zondag 18 augustus 2024 @ 11:09:59 #100
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214743335
Opkomst bij campagne bijeenkomsten zeggen heel weinig. Eigenlijk vrijwel niets.
Ron Paul 2012!
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')