Ja Vance weet wel hoe je vrouwen-stemmen trektquote:
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja Vance weet wel hoe je vrouwen-stemmen trekt
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.
Vrouwen (of mannen) die er van gruwen zullen toch al weinig geneigd zijn om republikeins te stemmen.
Het gaat in die zin om mensen die te overtuigen zijn en die keer je van je af of mensen die nu wel willen stemmen. Een bekende conservatieve pollster / iemand die focus groups leidt was onlangs in het nieuws dat de Republikeinen toch wel erg inboeten op met name de jongere vrouwelijke stem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die er weinig kwaads in zien en het zelfs grotendeels ermee eens zijn.
Vrouwen (of mannen) die er van gruwen zullen toch al weinig geneigd zijn om republikeins te stemmen.
quote:Conservative pollster delivers terrible news to Trump — and worse to J.D. Vance
During an appearance on MSNBC's "Morning Joe," conservative pollster Frank Luntz shared focus group footage of conservative voters who explained why they can't vote for Donald Trump this time — and complained that Sen. J.D. Vance (R-OH) was a devastatingly bad choice as a running mate.
Speaking with the hosts, Luntz said there was no good news for the former president in his newest round of focus groups, with many of the participants admitting they were excited to vote for Vice President Kamala Harris and that they were appalled by Vance.
"They are tired of Trump's abuse and of Trump's personality," Luntz told the hosts before adding, "What is unique about them is you're going to see how many young women are participating now. They are the ones that switched. they are the ones who went either from undecided or supporting Kennedy, and you've notice that Kennedy's numbers have completely imploded.
"They either supported Kennedy, Trump or were undecided, and they are so excited about this younger, fresher woman running that you can see it and feel it in their intensity, in their passion and in their desire for change."
In one telling comment from a participant, she stated, "I actually was a Trump voter in '16 and '20, and it was despite his personality and a lot of the other extra issues. However, when he chose J.D. Vance it kind of pushed me over to have an open mind."
Another added, "I don't want to be taken over by Christian nationalists with Project 2025. The debate was a disaster, and the RNC looked like a wrestling match and J.D. Vance is probably the most unlikable American I can possibly think of to run our country. I just feel like we need to take the party back, and it's not going to happen if Trump or another Republican is in office right this second."
"Wow, Frank. tell us more. I mean, it seems like J.D. Vance played a big role in the changes and shifting altitudes in this campaign," co-host Mike Brzezinski remarked.
"These are ex-Republicans, conservatives who are looking at Trump and his personality, the whole Trump/Vance ticket and they are saying this is not what I want," he replied.
Asked to explain further, he stated, "Younger women are absolutely focused on that because they see someone who looks like them, and they can't emphasize that enough. It's a validation of who they are and what they want to be, and for Trump to be rude about that or abusive about that is a big mistake."
"Harris reminds some men of their first wife. Donald Trump reminds women of their first husband's divorce lawyer, and he needs to back off," he dryly added.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.
Kinderen krijgen en er voor zorgen, en dan vervolgens weer een goede grootouder voor de kinderen van je kinderen zijn is wel zo'n beetje de norm nog steeds.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zegt wel veel over die Republikeinse vrouwen maar ik geloof er dan ook niks van. En Trump probeert nou juist wel die stemmen te winnen.
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gaat in die zin om mensen die te overtuigen zijn en die keer je van je af of mensen die nu wel willen stemmen. Een bekende conservatieve pollster / iemand die focus groups leidt was onlangs in het nieuws dat de Republikeinen toch wel erg inboeten op met name de jongere vrouwelijke stem.
Zie bijvoorbeeld:
[..]
Heb je het stukje wel gelezen? Dit betreft juist vrouwen die voor voor Kennedy, Trump of onbeslist waren en in sommige gevallen dus zelfs 2 keer op Trump gestemd hebben.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.
Goede grootouders zijn is wel heel wat anders dan alleen vrouwen aanspreken met “the whole purpose of the postmenopausal female”quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Kinderen krijgen en er voor zorgen, en dan vervolgens weer een goede grootouder voor de kinderen van je kinderen zijn is wel zo'n beetje de norm nog steeds.
De heer Vance formuleert het alleen wel enigszins, eh, stellig.
[..]
Dat is natuurlijk weinig nieuws. Vrouwen stemmen gemiddeld genomen nou eenmaal wat linkser/progressiever dan mannen. Al moet je die verschillen ook weer niet overdrijven.
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goede grootouders zijn is wel heel wat anders dan alleen vrouwen aanspreken met “the whole purpose of the postmenopausal female”
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.
Omdat die niet meer vruchtbaar zijn dan. Mannen kunnen nog tot op hoge leeftijd kinderen verwekken dus die hebben blijkbaar nog wel nut in zijn belevingswereld.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!
Kinderloze mannen krijgen ook minder stemrecht als deze clown zijn zin ooit zou krijgen he.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij spreekt alleen vrouwen erop aan!
Het is weer de gebruikelijke toondove techbro onzin die bij normale mensen totaal niet aanslaat.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik zei, hij formuleert het wat stellig.
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kinderloze mannen krijgen ook minder stemrecht als deze clown zijn zin ooit zou krijgen he.
Dan is de RNC history.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.
ok very GOP... hoe rijker, hoe meer politieke machtquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we het gewicht van de stem ook laten afhangen van je inkomen. Je kan de toekomst van je land natuurlijk niet af laten hangen van onrendabelen.
Je zal maar zo'n deplorable zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ook niet van Trumps basket of deplorables
idd betreurenswaardig die basketquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n deplorable zijn.Voor de n ben je stemvee en voor de ander ben je, eh, een deplorable.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
😇quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Trump op minieme voorsprong in Penssylvania.
https://emersoncollegepol(...)-trump-49-harris-48/
Ik vind het eigenlijk niet te geloven hoe close die verkiezingen in de VS meestal zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Bron: hier niet: https://projects.fivethir(...)l/2024/pennsylvania/
Naar individuele polls kijken is sowieso niet echt aan te raden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet te geloven hoe close die verkiezingen in de VS meestal zijn.
Mijn godquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 21:28 schreef Korenfok het volgende:
Trumps uitleg over inflatie:
1 tictac oh en nog eentictac dat is inflatie.
Tis vooral weird omdat het verdubbelen van het aantal doosjes tictac niks met inflatie van doen heeft.quote:
MickeyTT is zeg maar de omgekeerde epicbeardman, of misschien echt diezelfde persoon.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:44 schreef Barbusse het volgende:
Whaddup met die TT? Alsof Stein ertoe doet in verkiezingen
Ik vind het eerlijk gezegd vooral weird dat zijn idee dus is dat die opa's en oma's gewoon moeten blijven werken en geld sturen om kleinkinderen op te vangen. Hij lijkt gewoon echt niet te vatten dat mensen dat ook doen om een band met dat kind op te bouwen.quote:
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083quote:
Puur communisme, volgens magatsquote:
Da's een hoop gesmijt met geld.quote:
Nee, maar nu heb ik wel dat kutliedje van Trini Lopez in m'n hoofdquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ken je het gezegde "if you only have a hammmer..."?
Eerder gericht uitdelen met een doel. Met geld smijten moet ik denken aan tax breaks voor de rijken en een zinloze handelsoorlog starten met China en de EU.quote:
Op zich geen slechte strategie om verkiezingen te winnen, gewoon zelf wat populistische onzin oppakken dat het ook redelijk doet bij je eigen achterban.quote:
Via Nate Silver. De wittebroodsweken zijn al een tijdje voorbij, Trump begint weer wat te winnen.quote:I always check the output from the election model before we publish an update. The reason for this is simple: sometimes we make mistakes when inputting data — say, double-entering a poll, or attributing it to the wrong state — and I’ve been doing this for long enough that I usually have a keen sense for when something “doesn’t look right” and there has been a data-entry issue. Today, there were no such surprises — Donald Trump has had a comparatively good couple of days in the polls, so I was expecting Harris’s win probability to decline and it did, to a 54 percent chance of winning the Electoral College from 56 percent on Thursday and 57 percent on Wednesday. It’s not a huge swing and within the range where it could easily be statistical noise. Still, Harris’s lead in our national polling average has declined from a peak of 3.1 points to 2.4 points now.
Het effect van iets als 25k premium geven aan starters is ook doodeenvoudig: de prijzen gaan met 25k omhoog. Hebben we hier gezien met de jubelton en de verlaging va de ozb naar 2%, klinkt allemaal leuk, maar in the end jaag je alleen maar de inflatie aan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op zich geen slechte strategie om verkiezingen te winnen, gewoon zelf wat populistische onzin oppakken dat het ook redelijk doet bij je eigen achterban.
Inhoudelijk is het natuurlijk allemaal niets maar voorlopig lijkt Harris daar niet op afgerekend te worden.
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Via Nate Silver. De wittebroodsweken zijn al een tijdje voorbij, Trump begint weer wat te winnen.
Nou ja, meneer schreeuwde hier anderhalve week geleden al dat de stijging in de peiling voorbij was en daar was weinig van waar. Nu zie je inderdaad even een klein dipje, maar zoals Silver ook zelf al aangeeft is het de vraag of je naar ruis zit te kijken of naar daadwerkelijke verschuivingen. Het is allemaal zeer marginaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.
Die zullen hetzelfde gaan laten zien. De groei is er al een tijdje uit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is maar net welke aggregator je pakt. RCP en 538 staat ze zo’n beetje op het hoogste punt nu.
Geen van beide partijen wil daar iets aan doen. Net als wat in de VS 'entitlements' genoemd wordt. Net als hier is dat ook daar politiek taboe.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het effect van iets als 25k premium geven aan starters is ook doodeenvoudig: de prijzen gaan met 25k omhoog. Hebben we hier gezien met de jubelton en de verlaging va de ozb naar 2%, klinkt allemaal leuk, maar in the end jaag je alleen maar de inflatie aan.
Nog daargelaten dat overheidsfinancin van de VS al uiterst belabberd zijn (ja, k door Reps) en we net Biden hebben gehad die helikoptergeld strooide en corona.
MMT en teren op de hegenomie van de dollar om je tekorten draagbaar te kunnen houden, houden rgens op.
Ja, nadat ik het gepost had dacht ik: dat had de TT moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083
Notitie gemaaktquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 07:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Snel, noteer dat ergens, misschien kunnen we hem gebruiken voor deeltje 1083
538 heeft ook Pollster Rating listquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:
Over polling en betrouwbaarheid:
[ x ]
jij kan de TT gewoon aanpassen tochquote:
Waarom zou ik? Ik moest erom lachen maar er is weinig mis meequote:Op zaterdag 17 augustus 2024 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
jij kan de TT gewoon aanpassen toch
Mooi op zich. Maar eerlijk gezegd begin ik inmiddels ook wel een beetje moe te worden van dit type Republikein hoor... Degenen die ik dan nog redelijk oprecht vind zijn mensen die destijds gelijk afgehaakt zijn toen Trump voor het eerst meedeed en de nominatie won. Ik denk dan aan een Nicole Wallace (woordvoerder onder Bush) en Rick Wilson (voormalig spindoctor voor de GOP) en verder nog een handvol die me nu even niet te binnen schieten.quote:
Blijkbaar niet inddquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 00:44 schreef Barbusse het volgende:
Whaddup met die TT? Alsof Stein ertoe doet in verkiezingen
Ik denk altijd maar, dat als je dan toch de staatsschuld omhoog knalt, doe het dan met kadootjes voor de lage en middenklasse en niet met kadootjes aan de rijken (tax breaks aldaar) zodat er nog minder in de staatskas komt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:58 schreef Barbusse het volgende:
Eerder gericht uitdelen met een doel. Met geld smijten moet ik denken aan tax breaks voor de rijken en een zinloze handelsoorlog starten met China en de EU.
Zowel Trump als Biden strooiden met helikoptergeld, al deed Trump dat volgens meer gericht op bedrijven en vooral zonder enige controle zodat ze er goed misbruik van konden maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
Nog daargelaten dat overheidsfinancin van de VS al uiterst belabberd zijn (ja, k door Reps) en we net Biden hebben gehad die helikoptergeld strooide en corona.
Ik vermoed dat het voor hun online aanwezigheid wel handiger is om er zo wat assertiever in te gaan. Stuk minder saai om te volgen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
Stukje van politico over de trendbreuk qua stijl aan Democratische zijde:
https://www.politico.com/(...)ump-attacks-00174470
Ik ben zelf niet zo'n fan van meegaan in de infantilisering van de politiek die we hier helaas vaak ook terug zijn, maar het sorteert helaas meer effect dan droge verhalen over concreet beleid.
Dat valt nog te bezien, die memes doen het alleen goed bij het type mens dat de hele dag in dit topic rondhangt. Om mensen te overtuigen zal er toch echt wat concreter beleid voorgesteld moeten worden. Zie ook dit goede artikel van de doorgaans onleesbare LA Times:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:42 schreef Monolith het volgende:
Stukje van politico over de trendbreuk qua stijl aan Democratische zijde:
https://www.politico.com/(...)ump-attacks-00174470
Ik ben zelf niet zo'n fan van meegaan in de infantilisering van de politiek die we hier helaas vaak ook terug zijn, maar het sorteert helaas meer effect dan droge verhalen over concreet beleid.
quote:WASHINGTON — Vice presidents seeking the top job almost always feel a need to separate themselves from the presidents they’ve served.
For Hubert Humphrey, the moment came late in his campaign. In a nationally televised speech on Sept. 30, 1968, he called for a halt to the U.S. bombing of North Vietnam, departing from the Johnson administration’s war policy.
George H.W. Bush struggled to establish a distinct identity with voters after eight years as second fiddle to the very popular President Reagan. In his speech to the Republican convention in August 1988, he called for a “kinder, gentler nation” — to which Nancy Reagan famously retorted:
“Kinder and gentler than whom?”
Vice President Al Gore faced a problem less acute than Humphrey’s, but more pressing than Bush’s: Most voters in 2000 approved of President Clinton’s job performance, but many disapproved of his personal conduct.
Gore chose a symbolic separation, picking as his running mate Sen. Joe Lieberman, who two years earlier had become the first prominent Democrat to publicly rebuke Clinton for his affair with Monica Lewinsky, calling his actions ‘’disgraceful’’ and ‘’immoral.”
Major points to watch for at the convention
At next week’s Democratic convention, one major question to pay attention to will be the extent to which Vice President Kamala Harris follows the pattern of those previous vice presidents and defines herself by contrast with President Biden.
That’s not the only question mark. Among others:
How heavily will Harris lean into her experience as a prosecutor? Her law enforcement experience served as a liability during her 2020 primary campaign, but now has reemerged as a political asset. Expect to hear multiple references to it over the course of the week.
How will she respond to expected protests over U.S. policy toward the war in Gaza? Harris has tried to show more empathy than Biden toward the suffering of Palestinian civilians. But that’s done little to placate protest groups that have called for a full-scale reversal of U.S. support for Israel.
Which voices in the party will she elevate with prime speaking positions? Convention organizers have said they will feature major voices from the Democratic past, including President Biden and former Presidents Obama and Clinton. The more important question, however, will be which potential voices of the party’s future Harris chooses to highlight.
How much policy detail will she roll out? Republicans gave the Democrats running room by adopting a platform with almost no policy detail. Harris seems likely to provide more detail while still sidestepping efforts to lock her into potentially controversial commitments.
Big gains among Latino voters
Leading into convention week, Harris has succeeded in uniting and motivating her party. She’s also won over a significant share of less partisan voters who had soured on Biden. That has catapulted her into a small lead over Donald Trump in most national polls and at least a tie in most swing states.
Some of the most striking gains have come among Latino voters, especially younger Latinos who do not hold strongly partisan views. While Biden led Trump by just 5 percentage points among Latino voters in battleground states, Harris leads by 19 points, according to a poll released this week by Equis Research.
The result has been to “reset the race,” back to the levels of Latino support that Democrats had in 2020, said Equis co-founder Carlos Odio. That’s still below what Democrats received in 2008 and 2012, but “far from the apocalyptic levels” that some polls indicated this spring and “enough to win” key states, Odio said.
Harris has been able to win over those voters by appearing as a fresh face while, at the same time, presenting herself as experienced and tested, Odio said.
“To a remarkable degree, she’s been able to pull from the advantages of being an incumbent while also being someone new,” he said. “It’s a tricky balancing act, but so far, it’s working.”
Illustrating that, a poll conducted for the Cook Political Report with Amy Walter found that 56% of voters in battleground states said Harris represents a chance to “turn the page of the Trump/Biden era.”
The survey found that 59% of the voters in the seven battleground states — Nevada, Arizona, Georgia, North Carolina, Pennsylvania, Michigan and Wisconsin — said Harris represents “a new generation of leadership,” Walter wrote in reporting the findings.
Shift on immigration
One of the most notable areas in which Harris has tried to define her identity in a way that’s separate from the administration has been on border security, which has been one of Biden’s biggest political weak spots.
Republicans want to hold Harris responsible for the administration’s border policies. They’ve used the border as part of a wider attack on Harris as a “San Francisco liberal” who is soft on crime and disorder. As evidence, they cite the assignment Biden gave Harris early in 2021 to work on the “root causes” of international migration.
Harris hasn’t split with any of Biden’s policies. Instead, she’s countered by trying to focus voters’ attention on a different chapter of her life — her experience as California attorney general and San Francisco district attorney. Campaign ads laud her as a “border-state prosecutor” who “took on drug cartels” and who, as president, “will hire thousands more border agents.”
“Fixing the border is tough. So is Kamala Harris,” a recent ad declares.
That emphasis on border security represents a dramatic shift from the 2020 presidential campaign, in which prominent Democrats talked about decriminalizing the border and abolishing ICE, the Immigration and Customs Enforcement agency.
“It’s a 180-degree difference from what the Democratic orthodoxy has been” on immigration, said Mike Madrid, a California-based anti-Trump Republican strategist.
Madrid, author of “The Latino Century,” a new book on Latino politics, believes the approach could help Harris with younger Latino voters who are often two or three generations removed from the immigrant experience.
Whether or not that proves true, it’s clear that Harris’ emphasis on border enforcement has not generated the sort of public protest that might have been expected even a few months ago. That adjustment testifies to how much the party has shifted to match changing public sentiment on immigration issues.
Turning the page
Harris has succeeded so far in part because the unusual circumstances of 2024 have allowed her to turn one of the traditional liabilities of the vice presidency — its obscurity — into an asset.
Voters don’t hold Harris fully accountable for Biden administration policies they dislike, said Evan Roth Smith, a Democratic pollster who leads Blueprint, a Democratic message-testing project.
That’s especially the case on foreign policy, which voters traditionally see as a realm dominated by the president, but it also holds true on other issues, including economic policy and the border, Blueprint polling has indicated.
“Voters’ attitudes toward Harris are far less calcified” than their views of either Biden or Trump, Roth said in a briefing for reporters Thursday.
Political science research points in the same direction.
In early August, political scientists Joshua Kalla of Yale and David Broockman of UC Berkeley tested 35 different political messages to see which had the greatest impact on how voters judged the race.
For all the attention that Democratic vice presidential nominee Tim Walz has gotten by labeling Trump and his allies as “weird,” an attack framed around that idea did very little to shift voter opinions, they found.
Indeed, none of the messages that attacked Trump, whether it was about his involvement in the Jan. 6, 2021, assault on the U.S. Capitol or his position on abortion, showed much potential for changing voters’ minds.
“Voters have been hearing about Donald Trump for almost 10 years now. If they’re willing to vote for him based on that near-decade of experience, a few ads or a new quip are unlikely to change their minds about him,” the pair wrote in describing their research.
The messages that did show potential for moving voters were ones that responded to voters’ curiosity about Harris by explaining where she stood on major issues, they found.
That’s why both sides in the campaign are investing huge resources in the competition to define Harris’ image for voters.
So far, Harris has had a big advantage because the news of the last month has centered on her, allowing her message to dominate coverage. With the convention, she’ll likely enjoy that advantage for at least one more week.
The Harris campaign has been seeking to take maximum advantage of that spotlight while they have it. In the race to define how voters see the vice president, luck has given them a head start.
The election likely will turn on how effectively they can use that time to build up Harris’ image before the expected Republican onslaught starts to tear it down.
https://www.slowboring.co(...)-calling-trump-weirdquote:Democrats should not make the same mistake this time. Instead of repeating a single negative adjective about Trump over and over, Democrats should be informing voters about what Harris would do.
People who read political Substacks might take it for granted that all Democratic candidates will support taxing the rich to protect Social Security and Medicare. But voters (especially persuadable voters) actually don’t. In another recent survey of swing state voters, we found that half don’t know that Harris opposes cutting Social Security benefits, and a third don’t know that she wants to raise taxes on the rich and corporations. In other words, that Harris is a normal Democrat actually is new information to many voters. And it’s likely a mistake to focus on new pejorative adjectives for Trump rather than on letting voters know where Harris stands on these bread-and-butter Democratic issues.
Ze informeren de kiezer hierover natuurlijk ook. Zie bv. de toespraak van Harris van gister. Een hoop economisch beleid waar ik wat gemengd tegenover sta (ik hou niet zo van dingen als "25k voor starters", omdat ik niet denk dat het werkt op de langere termijn), maar zoals je aangaf werkt het misschien wel.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
En ook hier:
[..]
https://www.slowboring.co(...)-calling-trump-weird
Ja, maar dat is alleen maar bij zo'n rally. Daar let verder niemand op, en zoals het artikel ook al aangeeft moet Harris juist vooral de basis neerleggen in plaast van populistische onbetaalbare onzin te promoten. Trump hoeft alleen maar te roepen over hoeveel dat allemaal gaat kosten (en hij zou gelijk hebben). Dat hij zelf ook populistische rommel probeert te verkopen is niet interessant, dat weet iedereen al.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze informeren de kiezer hierover natuurlijk ook. Zie bv. de toespraak van Harris van gister. Een hoop economisch beleid waar ik verder niet zoveel mee heb, maar zoals je zelf zei werkt het misschien wel.
Als er veel mensen zijn die niet weten dat de Democraten / Harris juist niet zo zijn van het snijden in sociale zekerheid, dan geldt omgekeerd natuurlijk ook dat er veel mensen zijn die zich niet realiseren wat voor onzin Trump al dan niet verkoopt. Gewoon superlage informatie kiezers. En ja, Trump zal wel beter bekend zijn en Harris wat onbekender voor veel mensen, dus daar zit wel wat meer ruimte.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar dat is alleen maar bij zo'n rally. Daar let verder niemand op, en zoals het artikel ook al aangeeft moet Harris juist vooral de basis neerleggen in plaast van populistische onbetaalbare onzin te promoten. Trump hoeft alleen maar te roepen over hoeveel dat allemaal gaat kosten (en hij zou gelijk hebben). Dat hij zelf ook populistische rommel probeert te verkopen is niet interessant, dat weet iedereen al.
Dus wat Harris tot nu toe heeft laten horen op die rally's is alleen voor de korte termijn handig en je moet het wel combineren met simpel beleid dat de snappen is voor de ongeinformeerde stemmer (niet bedoeld als scheldwoord, dat zijn gewoon mensen die nooit politiek volgen).
Dat is nogal een understatement, die ruimte is zo groot dat dit gewoon niet geldt voor Trump. Er zijn veel te weinig zwevende kiezers die ongeinformeerd zijn over Trump, daar op focusen is een kapitale fout. Dat is eigenlijk de belangijkste reden dat Biden het zo belabberd deed, al voor het fatale debat. Dus nee, dat geldt alleen voor Harris. Haar campagne moet mensen zelf overtuigen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als er veel mensen zijn die niet weten dat de Democraten / Harris juist niet zo zijn van het snijden in sociale zekerheid, dan geldt omgekeerd natuurlijk ook dat er veel mensen zijn die zich niet realiseren wat voor onzin Trump al dan niet verkoopt. Gewoon superlage informatie kiezers. En ja, Trump zal wel beter bekend zijn en Harris wat onbekender voor veel mensen, dus daar zit wel wat meer ruimte.
Hoe leuk en to the point ik die ads van The Lincoln Project ook soms wel vind, ik begin zo langzamerhand te geloven dat dit allemaal zonde van het geld is. Je bereikt de potentile Trump-stemmers er echt niet mee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:12 schreef AnneX het volgende:
…”geofencing technology …” 😇 Really!?
[ x ]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nogal een understatement, die ruimte is zo groot dat dit gewoon niet geldt voor Trump. Er zijn veel te weinig zwevende kiezers die ongeinformeerd zijn over Trump, daar op focusen is een kapitale fout. Dat is eigenlijk de belangijkste reden dat Biden het zo belabberd deed, al voor het fatale debat. Dus nee, dat geldt alleen voor Harris. Haar campagne moet mensen zelf overtuigen.
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:53 schreef Beathoven het volgende:
Trump is de gewone Republikein al kwijt en nu lijken ook de evangelicals het zinkende schip te verlaten voor een stem op Harris.
Gelukkig houdt hij nog een enkele wappie en Musk over.
Ik weet het niet. Het doet het leuk op X (allebei de kanten), maar of het echt verder dan dat komt, betwijfel ik.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog verbazender, het terugsneren, als je het zo wil noemen, werkt. Weird kleeft aan Trump/Vance als secondenlijm. Trump Tax voor Trumps voorgestelde tarieven kleeft. Het is alsof de Democraten eindelijk de juiste woorden gevonden hebben of de juiste mensen om die woorden uit te spreken.
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Was het maar zo, vooralsnog lijkt ongeveer de helft van het electoraat op hem te willen stemmen en dat zijn wel meer mensen dan alleen MAGA Republikeinen.
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.quote:Op zondag 18 augustus 2024 00:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Laten we het zien. Dat er een beweging van Republicans for Harris is, is wel tekenend voor deze tijd.
Toch denk ik dat dat het beste werkt om de wat meer weldenkende Republikeinse kiezers over de streep te trekken. En uiteindelijk gaat het niet om veel stemmen in de Swing States die je moet zijn weg te krijgen bij Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat was er ook al in 2016 (zie Lincoln project) en in 2020 en 2016 was het ook bijna de helft van de kiezers ... en ik zie niet een reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn ... afgezien van mijn eigen wensdenken dat men toch beter zou moeten weten na met name zijn couppoging.
En ja, ik ben het met je eens dat er nu lokaal ook weer een aantal Republikeinse kopstukken afstand nemen... misschien dat dat enig effect zal hebben, maar voor zover ik weet lijkt dat niet zoveel uit te maken in het gedrag van kiezers.
Er staat deze week nog wel een aardig opiniestukje van een Democratische pollster in de Economist. wat fragmentjes:quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 23:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat proberen ze natuurlijk ook te doen. Je lijkt te denken alsof de campagne alleen zou bestaan uit wat gesneer ofzo (ondanks dat je wel weet dat ze het over beleid had bij haar rallies/campagne bijeenkomsten)?! Dat is natuurlijk niet zo. Dat terugsneren naar de Republikeinen is alleen opvallend, omdat dat een draai is ten opzichte van de afgelopen 10-20 jaar ofzo.
Beleid krijg je lastig verkocht. Beeldvorming speelt helaas een belangrijke rol. Trump heeft in z'n hele leven eigenlijk maar 1 ding succesvol weten te verkopen en dat is hijzelf.quote:There is no shortage of policies and messaging that appeal to both swing voters and Democrats alike. A strong narrative frame for the Harris-Walz ticket is that this election presents a choice between two different futures: one that moves America forward and protects its freedoms versus one that moves it backward and takes them away. This also plays into the vast difference between the personalities of Ms Harris and Mr Trump. Views of candidates’ personalities and character play an important role in presidential-vote choices—as much as 40%, according to the University of Michigan’s election-studies project. Ms Harris is keen to portray herself as someone who fights for ordinary people and brings them together, whereas Mr Trump is only interested in his own gain.
[..]
We see in focus group after focus group that, while voters criticise Mr Biden for not being effective, they are not interested in hearing about his long list of legislative accomplishments. This has been enormously frustrating for Democrats.
Most important, Ms Harris needs to establish her economic credentials, as all Democrats must. Voters like Democratic economic policies but think that the Democrats have no economic plan and are out of touch on the economy.
The national mood does not allow for a victory tour. Voters see high prices in grocery stores, and, at least in part, they blame the government. If their wages go up, they credit themselves, not politicians. They don’t feel that laws passed by Mr Biden, such as the American Rescue Plan and the Inflation Reduction Act, are helping them. They are uninterested in statistics or what economists have to say. They recall the economy as having been in great shape during the pre-covid Trump years, and they think that Mr Trump, as a businessman, has real economic credentials. They think that Democrats do not emphasise economic issues enough.
Sjeeez!quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:
Trump: "I don't ramble" .....
Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is![]()
[ x ]
Ja, dezeflde marge waarmee hij de verkiezingen won in 2020.quote:Op zondag 18 augustus 2024 09:42 schreef Dutch_view het volgende:
Trump vind dat hij 100 miljoen dollar terug wil die hij heeft uitgegeven aan de campagne tegen Biden.
[ x ]
Oja en dan die standaardzin "We are leading by a lot"
Deze speech zou over de inhoud gaan en geen persoonlijke aanvallen. Nou, dat is wel een succesquote:Op zondag 18 augustus 2024 09:53 schreef Dutch_view het volgende:
Trump: "I don't ramble" .....
Ondertussen heeft hij het over North Carolina terwijl hij in Pennsylvania is![]()
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |