als pro-palestina aanhanger kan je toch beter democraat kiezen of zie ik dat verkeerd?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ][ x ]
Gaat heel erg spannend worden bij de DNC met 50k+ antifa terroristen op de been.
Niet iedereen die tegen het Israëlische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:23 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ][ x ]
Gaat heel erg spannend worden bij de DNC met 50k+ antifa terroristen op de been.
Als mensen nou eens niet reageren op dat soort clownsneuzen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Niet iedereen die tegen het Israëlische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.
Deze user betreft het bekende type onafhankelijk denker dat ook denkt dat de verkiezingen van 2020 "gestolen" zijn. Go figure.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Niet iedereen die tegen het Israëlische beleid inzake Gaza demonstreert is een 'antifa-terrorist'. Sterker nog, vrijwel niemand die dat doet is een 'antifa-terrorist'.
Mja, maar dit zijn dus grotendeels dezelfde groeperingen die een paar weken geleden ook al bij de RNC liepen te protesteren. DSA, PSL en noem het allemaal maar op. Vraag me af hoeveel daarvan überhaupt stemmen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als pro-palestina aanhanger kan je toch beter democraat kiezen of zie ik dat verkeerd?
Dit.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als mensen nou eens niet reageren op dat soort clownsneuzen.
Poe, dit gaat wel even zweten worden ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:37 schreef Ulx het volgende:
Aha! Dat zal de nekslag zijn voor Biden's campagne!
[ x ]
Lijkt mij meer iets voor het komenden AMV subforum, er zijn nog meer Senaats races en er is ook nog een Congress wat verkozen moet worden. Word een beetje te veel voor de OP, denk ik.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:16 schreef AnneX het volgende:
Overzicht:
@:Tijger_m is het handig om onderstaand staatje in topic #1 te zetten? in de aanloop naar de verkiezingen. Zij zijn net zo belangrijk als de potus en vp kandidaten.
[ x ]
Het is hier ook niet het Twitterdrekdumptopic waar maar loze one-liners zonder context en nuance moeten worden worden neergedumpt, lijkt me. Nou kun je van alles vinden over het 'recht op anticonceptie', maar de vraag is natuurlijk wat een bill als deze (zoals die destijds in de senaat is geïntroduceerd) voor implicaties heeft. Ik kan me voorstellen dat er in dit lijstje mensen zitten die er niet veel voor voelen om werkgevers of de overheid te verplichten gratis anticonceptie te verstrekken of te vergoeden middels zorgverzekering. Dat is al een ander verhaal dan anticonceptie willen verbieden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 12:16 schreef AnneX het volgende:
Overzicht:
@:Tijger_m is het handig om onderstaand staatje in topic #1 te zetten? in de aanloop naar de verkiezingen. Zij zijn net zo belangrijk als de potus en vp kandidaten.
[ x ]
Hij had een totale psychische ineenstorting nadat Trump in 2020 verloor en is nooit meer de oude geworden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze user betreft het bekende type onafhankelijk denker dat ook denkt dat de verkiezingen van 2020 "gestolen" zijn. Go figure.
Hij was weken afwezig van het forum, het was echt hilarisch.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij had een totale psychische ineenstorting nadat Trump in 2020 verloor en is nooit meer de oude geworden.
In een document van nog geen 300 pagina's hebben ze het maar liefst 1171x over Hunter Biden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poe, dit gaat wel even zweten worden ja.
Hoop dat ze in hun woedende rancune niet per ongeluk Hunter hebben willen impeachen.
Trump en z'n eigen wereld van leugens en bedrog.quote:
Goeie vraag wel ik denk zo'n beetje sinds 1917. Of nog daarvoor 1843 wellicht maar ik weet het niet misschien weet iemand anders in dit topic het.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
COMMUNISM!!!
[ x ]
Hoe lang roepen die Republikeinen dat nou al niet?
Toch heb ik het idee dat 'het rode gevaar' in de VS op dit moment uit een andere hoek komt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
COMMUNISM!!!
[ x ]
Hoe lang roepen die Republikeinen dat nou al niet?
Hmm, ik denk eerder pas echt losgekomen is na de Tweede-Wereldoorlog, met de oorlog in Korea en het McCarthyism enzo. Daarvoor zal het vast ook wel plaats hebben gevonden, maar niet op de volkomen lugubere en achterlijke manier dat alles wat ook maar een klein beetje naar iets gemeenschappelijks ondernemen, of betalen - of überhaupt iets uit een andere motivatie dan eigen gewin te doen - zonder dat de een of andere zakenwasser daar dus weer een slaatje uit kan slaan, als communisme te bestempelen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Goeie vraag wel ik denk zo'n beetje sinds 1917. Of nog daarvoor 1843 wellicht maar ik weet het niet misschien weet iemand anders in dit topic het.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In een document van nog geen 300 pagina's hebben ze het maar liefst 1171x over Hunter Biden.![]()
[ x ]
...wtf.quote:Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dekt het woord "weird" de lading nog wel? Wat is een weirder woord voor weird?
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfectquote:Op maandag 19 augustus 2024 17:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Dekt het woord "weird" de lading nog wel? Wat is een weirder woord voor weird?
Alleen in online bubbeltjes die toch nooit Republikeins stemmen. Maar goed, als je dat belangrijk vindt...quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfect
Als jij dat denkt dan is dat helemaal prima.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alleen in online bubbeltjes die toch nooit Republikeins stemmen. Maar goed, als je dat belangrijk vindt...
Ik denk dat omdat het waar is, al meerdere artikelen over gepost in dit topic. Maar ja waarom zou je die ook lezen hé.quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij dat denkt dan is dat helemaal prima.
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat omdat het waar is, al meerdere artikelen over gepost in dit topic. Maar ja waarom zou je die ook lezen hé.
Juist niet, de achterban heeft er niets mee. Die zijn over het algemeen blij dat Biden er uit gestapt is maar kennen Harris nauwelijks en ook niet waar ze voor staat. De Democractisch achterban is niet hetzelfde als twitterbubbeltjes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De artikelen hebben het er vooral over of de strategie nuttig zal zijn om twijfelende kiezers over de streep te trekken. Dat dit niet zo zal zijn lijkt me nogal een open deur. Het kan echter op andere manieren heel nuttig zijn. Ik zie een presidentskandidaat die niet over zich heen laat lopen, maar hard terugbijt. Ik kan me voorstellen dat dit voor de achterban aanstekelijk werkt.
Is dat zo? Dat lijkt toch niet zo te zijn. Het enthousiasme voor Kamala onder de Democraten lijkt daarnaast vrij hoog te zijn als ik de peilingen mag geloven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet, de achterban heeft er niets mee. Die zijn over het algemeen blij dat Biden er uit gestapt is maar kennen Harris nauwelijks en ook niet waar ze voor staat. De Democractisch achterban is niet hetzelfde als twitterbubbeltjes.
Min of meer wat er bij de Democraten mis ging in 2016 en bijna goed ging voor de Republikeinen in 2020.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.
Ter illustratie:quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso is het idee dat het electoraat zou bestaan uit zeg 40% Democraten, 40% Republikeinen en 20% twijfelaars en dat je dus enkel die 20% hoeft te overtuigen een misvatting. Opkomst is allereerst al een dingetje. Als je je eigen achterban niet weet te enthousiasmeren, dan heb je ook een probleem en het verschil tussen een opkomst van zeg 65% of 75% is gigantisch natuurlijk gezien de nauwe marges.
Dat artikel is al bijna 3 weken oud. Scroll maar even wat meer terug, het is heel duidelijk dat het meme gebeuren vrijwel nul invloed heeft op de daadwerkelijke mensen die overtuigd moeten worden (en dat zijn zoals gezegd echt niet alleen swing voters).quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat lijkt toch niet zo te zijn. Het enthousiasme voor Kamala onder de Democraten lijkt daarnaast vrij hoog te zijn als ik de peilingen mag geloven.
Harris's relatieve populariteit komt vooral omdat ze niet-Biden is. Vergeet ook niet dat het in de polls vrijwel gelijk opgaat met Trump, dat is veel slechter dan Biden het deed ten opzichte van Trump in augustus 2020. Verder weten de meeste mensen niets van haar. Dat kan een voordeel zijn, want Harris is sowieso een windvaan die niet vies is van populisme en nooit ergens echt voor staat. Dus standaard Democratische talking points deponeren zou haar wel moeten lukken. Het kan ook een nadeel zijn als het enthousiasme van niet-Biden zijn straks weer wegebt en blijkt dat er een lege huls staat die net als Trump alleen maar met populistisch gebrabbel op de proppen komt.quote:In Alpharetta, a rapidly developing and diversifying stretch of exurbia about 30 miles north of Atlanta where Democrats have gained traction in recent years, many voters interviewed by The Times — even those who have voted for Democrats — voiced hesitation about Harris and said they did not know enough about her.
A woman seated at an outdoor table on a brick-paved square, a fountain and buildings behind her
Tonycia Coe says she’s hoping to learn more about Harris’ positions.
“I know, like, the memes, but I don’t know her political stances,” said Tonycia Coe, a 22-year-old student and retail worker, noting she had seen clips of Harris laughing on TikTok and references to coconut trees.
“Why hasn’t she done any interviews?” asked Shakil Ahmed, an IT project manager formerly of Bangladesh, who voted for Biden in 2020 but is leaning toward Trump.
“It is a little odd that Kamala doesn’t have a lot of [her] views on her website,” said Thomas Lee, a 43-year-old manager for a tech company. “You’re running for president and you can’t just state some clear opinions about where you stand on things?”
Dat deze strategie niet gaat werken om twijfelaars over de streep te trekken was al vastgesteld. Daarvoor zal Harris met een andere (inhoudelijke inderdaad) strategie moeten komen inderdaad. Voor de eigen achterban - en die moet je zoals Monolith stelt wel naar de stembus zien te krijgen - lijkt het wel effectief. Mijn artikel laat een duidelijke trend zien waarbij de boodschap over mafketel Vance wel aanslaat. Dus ik begrijp wel dat Harris en Waltz hier mee door blijven gaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat artikel is al bijna 3 weken oud. Scroll maar even wat meer terug, het is heel duidelijk dat het meme gebeuren vrijwel nul invloed heeft op de daadwerkelijke mensen die overtuigd moeten worden (en dat zijn zoals gezegd echt niet alleen swing voters).
Dit is meer recent, over Georgia bijvoorbeeld:
https://www.latimes.com/p(...)ris-momentum-georgia
[..]
Harris's relatieve populariteit komt vooral omdat ze niet-Biden is. Vergeet ook niet dat het in de polls vrijwel gelijk opgaat met Trump, dat is veel slechter dan Biden het deed ten opzichte van Trump in augustus 2020. Verder weten de meeste mensen niets van haar. Dat kan een voordeel zijn, want Harris is sowieso een windvaan die niet vies is van populisme en nooit ergens echt voor staat. Dus standaard Democratische talking points deponeren zou haar wel moeten lukken. Het kan ook een nadeel zijn als het enthousiasme van niet-Biden zijn straks weer wegebt en blijkt dat er een lege huls staat die net als Trump alleen maar met populistisch gebrabbel op de proppen komt.
Drie weken geleden. Inmiddels is de situatie anders:quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat deze strategie niet gaat werken om twijfelaars over de streep te trekken was al vastgesteld. Daarvoor zal Harris met een andere (inhoudelijke inderdaad) strategie moeten komen inderdaad. Voor de eigen achterban - en die moet je zoals Monolith stelt wel naar de stembus zien te krijgen - lijkt het wel effectief. Mijn artikel laat een duidelijke trend zien waarbij de boodschap over mafketel Vance wel aanslaat.
Het slaat dus niet aan. De reden dat het lijkt alsof dat wel zo is komt omdat in dit topic 90% van de posts tweets uit de blue maga bubbel zijn en dus niet representatief. Er is geen enkele aanwijzing dat dat hele meme gebeuren ook maar iemand richting de stembus beweegt.quote:Three weeks into her presidential run was the first time the Biden campaign’s pollsters — now hers — held a deep-dive call with Kamala Harris’ inner circle to discuss what she’s been saying on the stump.
Over the line came a lot of praise, but also some suggested tweaks. First, said veteran Democratic numbers man Geoff Garin, summarizing their analysis, stop saying, “We’re not going back.” It wasn’t focused enough on the future, he argued. Second, lay off all the “weird” talk — too negative.
Harris’ advisers listened. They considered the arguments. They decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas.
Bij wie slaat het niet aan? Ik kan uit het artikel niet halen dat het niet aanslaat bij de eigen achterban, integendeel eigenlijk ("they decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas").quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Drie weken geleden. Inmiddels is de situatie anders:
[..]
Het slaat dus niet aan. De reden dat het lijkt alsof dat wel zo is komt omdat in dit topic 90% van de posts tweets uit de blue maga bubbel zijn en dus niet representatief. Er is geen enkele aanwijzing dat dat hele meme gebeuren ook maar iemand richting de stembus beweegt.
Wat zou onze eigen Weird Duck ervan vinden?quote:Op maandag 19 augustus 2024 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weird is perfect, het blijft plakken, het word constant bevestigd en het maakt mensen aan het lachen om Republikeinen. Weird is, zoals vermeld, perfect
Verder lijkt het Trump en Republikeinen en hun Nederlandse aanhangers mateloos te irriteren dus alweer, perfect
De mensen die bij zo'n rally komen zijn niet representatief voor de achterban, vandaar dat ook het contrast gemaakt wordt met wat de pollster zegt. Dat zijn ook niet de mensen die je moet overtuigen om te gaan stemmen. De pollster legt duidelijk uit waarom het niet werkt: te negatief.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Bij wie slaat het niet aan? Ik kan uit het artikel niet halen dat het niet aanslaat bij de eigen achterban, integendeel eigenlijk ("they decided to stick with what the crowds were chanting in the arenas").
Zoiets heet gewoon een datapunt. Er zijn er heel veel, doe er je voordeel meequote:Op maandag 19 augustus 2024 21:50 schreef Monolith het volgende:
Exemplarisch voorbeeld. Er zegt een man dat een bepaalde uitspraak te negatief is, dus 'zie je wel, het werkt niet!'. Confirmation bias in actie.
Bedankt voor het nogmaals ondersteunen van mijn puntenquote:Recentere data is er ook gewoon zoals bv van Monmouth:
https://www.monmouth.edu/(...)mouthpoll_us_081424/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |