Dat is toch geen permanente oplossing?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de remain in Mexico policy was gewoon in gebruik tot dat je held Biden het nodig vond om dat te schrappen. Vervolgens kwam de uniparty met een wet op de proppen die het toestand dat er dagelijks een aantal illegalen de grens over mochten trekken.
Om als republikein voor zoiets te tekenen is politieke zelfmoord. Waarom zou je als partij verantwoordelijk moeten zijn voor een wet die niet doet wat de mensen willen?
Harris zou zich krachtig moeten uitspreken tegen dit soort tarrifs, maar dat gaat ze denk ik niet doen. Biden was er stiekem ook voor.quote:
We zitten helaas in de omgekeerde situatie van de jaren '90. Toen was er eigenlijk veel consensus over de voordelen van vrijhandel in de politiek. Vandaag de dag is het protectionisme en industriebeleid wat de klok slaat, zeker in de VS. En ondanks groei van de industrie komen die relatief goedbetaalde laaggeschoolde banen niet terug. Door vergaande automatisering en robotisering zorgt groei van de industrie eerder voor banen voor mensen met PhDs.quote:
Wat is de uniparty nu weer?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door de uniparty en vooral door de democraten die jij een warm hart toedraagt.
Maar goed you do you, yassss slay queen!!!!!
Dus het moment is nu daar, zo ongeveer, dat je de achterlijkheden van de oranje verlosser niet meer goed weet te praten, dus het daarom maar op een (overigens onjuist) fulmineren op de tegenpartij zet, om dan toch op de een of andere manier een soort van punt proberen te maken? Waarom toch? Leg me dat eens uit.quote:Waar Dems zich dan wel tegen verzetten (en daar hebben ze naar mijn idee ook gelijk in) zijn de inhumane aspecten van het beleid dat Trump voorstaat - zoals kinderen van hun ouders scheiden en in kooien zetten -, de vrij flagrante leugens die Trump verspreidt - zoals dat er wereldwijd gevangenissen en psychiatrische instellingen worden geleegd met als doel om die 'miljoenen mensen' op de een of andere wonderlijke wijze illegaal naar de VS te verschepen - als ook het nogal kansloze verhaal dat problematiek die gepaard gaat met migratie (die is er weldegelijk, dat wil ook niemand ontkennen) simpelweg opgelost kan worden door een grote muur neer te zetten. Daar heeft Trump trouwens ook vier jaar de tijd voor heeft gehad en is ook geen reet van terecht gekomen, trouwens.
Dat protectionisme voornamelijk tot meer protectionisme leidt is al bekend sinds mensen handel met elkaar drijven. Ook hier geeft Trump weer een volkomen achterlijke voorstelling van zaken. Het zal helaas nog een keer gezegd moeten worden: de man is een pathologische leugenaar die zich voor niets anders interesseert dan zijn eigen hachje.quote:
Het was een wet overeengekomen tussen Democraten en Republikeinen gesaboteerd door Trump.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de remain in Mexico policy was gewoon in gebruik tot dat je held Biden het nodig vond om dat te schrappen. Vervolgens kwam de uniparty met een wet op de proppen die het toestand dat er dagelijks een aantal illegalen de grens over mochten trekken.
Om als republikein voor zoiets te tekenen is politieke zelfmoord. Waarom zou je als partij verantwoordelijk moeten zijn voor een wet die niet doet wat de mensen willen?
Dus jij bent tegen kansloze immigratie en je claimt dat je held dat ook is en toch huurt hij liever kansloze immigranten in en dat is de schuld van hullie? Gast, zelfs kansloze trollen moeten beter kunnen dan dit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gefaciliteerd door de uniparty en vooral door de democraten die jij een warm hart toedraagt.
Ik dacht dat jij Trump een sterke leider vond, maar je geeft nu dus aan dat hij gewoon slaafs uitvoert wat de uniparty voorschrijft?quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Joh, dat is nog niks, je had zeker nog niets van 'white guy taco' gate meegekregen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen om hoe weird de Republikeinen en hun aanhang zijn, zelfs een paar krantenkoppen zijn al Noord Koreaanse toestanden, je zou denken dat ze dat een compliment vinden overigens, tenslotte is hun Grote Leider helemaal idolaat van Kim.
https://www.rollingstone.(...)uy-tacos-1235081728/quote:Tim Walz seems too nice, too relatable, and too down-to-earth. He must be harboring a dark secret and Republicans have found it: Tim Walz has a “white guy” tolerance for spicy food.
Ach ja, onder Obama hadden we al Dijon mosterd-gate natuurlijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:00 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Joh, dat is nog niks, je had zeker nog niets van 'white guy taco' gate meegekregen?
[..]
https://www.rollingstone.(...)uy-tacos-1235081728/
Seriously, these people!![]()
![]()
Hou je daar niet van als mensen de realiteit ontkennen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
En nu zijn we aanbeland in het ontkennen van de realiteit
...bij jou.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaat het vaak al mis bij jouw.
Leuke poging, maar probeer het nu eens inhoudelijk, trolletje.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaat het vaak al mis bij jouw.
En vergeet het patriotisch succes van de freedom fries niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, onder Obama hadden we al Dijon mosterd-gate natuurlijk.
De mensen die zichzelf als de grootste patriotten zien beheersen het Nederlands merkwaardig genoeg vaak op het niveau van een kleuter.quote:
Je zou welhaast denken dat het een kansarme, illegale migrant is die uit een buitenalnds gekkenhuis is ontsnapt om hier op D66 te komen stemmen!quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:35 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De mensen die zichzelf als de grootste patriotten zien beheersen het Nederlands merkwaardig genoeg vaak op het niveau van een kleuter.
Ja hierquote:Op zondag 18 augustus 2024 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
swifties for trump...
is dit nog een presidentsverkiezing of hebben ze er maar gewoon een circus van gemaakt?
Van gemaakt? Heb jij de laatste 10 jaar de politiek in de VS niet gevolgd of zo?quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
swifties for trump...
is dit nog een presidentsverkiezing of hebben ze er maar gewoon een circus van gemaakt?
Ik heb het niet over Swift, ik heb het over het noodzakelijk achten om een 'swifties for Trump'-campagne AI-technisch in elkaar te zetten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van gemaakt? Heb jij de laatste 10 jaar de politiek in de VS niet gevolgd of zo?
Wees blij dat het Taylor Swift is en geen Kid Rock of Ted Nugent, zij lijkt tenminste nog met enige intelligentie en fatsoen behept.
Die rally was zaterdag en zo druk was het nou ook weer niet ....quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:02 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump had vandaag ook een rally in Pennsylvania en zo te zien was het deze keer wl weer echt druk! Maar goed, was te verwachten dat is immers niet voor niets een swing state.
De laatste smear campagne vanuit kamp Trump is trouwens dat Harris een alcohol probleem zou hebben. Ze weten echt van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen, want ze hebben niks. En tot overmaat van ramp was er ook nog dit:
[ x ]
Bij Fox News ook nog 'ns, dus daar zal binnenkort vast wel een reactie op volgen van Trump. En hij was al zo pissig vanwege dit clipje:
[ x ]
O, ik dacht dat die van vandaag was.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die rally was zaterdag en zo druk was het nou ook weer niet ....
[ x ]
Ik heb nog een filmpje toegevoegd in mijn vorige post. Daar staat hij te bazelen en het ziet er toch behoorlijk leeg uit. Het is mss maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat die van vandaag was.Maar ik vond het er toch behoorlijk druk uitzien hoor.
[ x ]
Ja ik zie het. Zou er dan misschien met dat andere filmpje geknoeid zijn oid? Want het ziet er echt afgeladen uit. Weird...quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmpje toegevoegd in mijn vorige post. Daar staat hij te bazelen en het ziet er toch behoorlijk leeg uit. Het is mss maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.
Of mijn filmpje klopt niet. Ik heb geen idee en het boeit natuurlijk ook totaal niet behalve dat Trump zich er zo druk over maakt. Dat is best amusant.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja ik zie het. Zou er dan misschien met dat andere filmpje geknoeid zijn oid? Want het ziet er echt afgeladen uit. Weird...
Ik denk dat zelfs z'n eigen vrouw het hier niet mee eens is. Pretty weird ook om zoiets over jezelf te zeggen als man zijnde, maar goed...quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en hij ziet er beter uit dan Kamala ook![]()
[ x ]
Iedereen heeft genoeg van Gavin Newsom!quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:08 schreef kladderadatsch het volgende:
Ow ja en Trump schijnt ook te denken dat hij California wel even kan winnen. Keep dreaming, zou ik zeggen.
quote:During Trump's conversation Monday with X's billionaire owner, Elon Musk, Fuentes directed his followers via live stream to repeatedly post their views on X, where several of their demands for changes in the campaign sailed to the top of the platform's list of trending topics.
His followers led a parallel effort on Trump's social media platform, Truth Social, and the messages, such as #NoMoreImmigration, still ranked among the top hashtags the morning after the interview. #FireLaCivita, with 20,000 recent posts, overshadowed even #Trump2024. Fuentes has also told his followers that they should start collecting the phone numbers and email addresses of campaign officials so as to contact them en masse.
In an interview, Fuentes said he intends to push his followers to adopt "guerrilla" tactics and "escalate pressure in the real world," including through mass appearances at Trump rallies in battleground states such as Michigan, until the campaign meets their demands to stop "pandering to independents." He has urged followers to withhold their votes for Trump, saying it is the only way to awaken a campaign that has "no energy ... [and] no enthusiasm."
"If they blame me for Trump losing, so be it," he said. "He'll have lost because he stopped talking to the MAGA base he had in 2016." (Loomer and Owens did not respond to requests for comment.)
Jared Holt, a senior researcher at the Institute for Strategic Dialogue who studies hate and extremism online, said that Fuentes has seemed to lose some of the influence and cachet he gained during Trump's presidency but that he retains a "cult following" among young conservatives who could indirectly influence the campaign "to adopt more extreme positions."
Collaborators of Fuentes have worked for far-right members of Congress, including Reps. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) and Paul A. Gosar (R-Ariz.). And at times, messages from Fuentes -- who calls for a white ethnostate in the United States, in which even legal immigration is banned -- and more established pro-Trump accounts have closely aligned.
A Tuesday tweet by the campaign account @TrumpWarRoom labeled a photo of Black men "Your Neighborhood Under Kamala" and warned: "Import the third world. Become the third world."
Vance has been asked about Trump's dinner with Fuentes several times in TV interviews, telling ABC on Aug. 11 that "just because you talk to somebody doesn't mean you endorse their views."
On live streams and social media, Fuentes has marshaled his followers to launch what he is calling "Groyper War 2" -- a sequel to a series of chaotic spectacles in 2019, during which they appeared en masse at speaking events of people they deemed "fake conservatives" to heckle and pepper them with provocative questions over issues such as race and LGBTQ+ rights.
Amanda Moore, a left-wing activist and researcher who has followed Fuentes's group, said that effort was "extremely successful" in helping far-right influencers publicize their ideology.
"Their objective is to push the party to the right. And they got exactly what they wanted," Moore said, adding that the group's success has proved costly for Trump by making his base more volatile. "This is what happens when you're walking the line for years. This is where it's going to get you."
Het is alleen Trump zelf die zich met aantallen bezighoudt en daar bepaalde conclusies uit trekt. Tegenover Harris hoeft hij zich niet te bewijzen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O, ik dacht dat die van vandaag was.Maar ik vond het er toch behoorlijk druk uitzien hoor.
[ x ]
Nou is het wel zo dat de verkiezingen pas in november zijn, dus er kan nog van alles gebeuren. Het Amerikaanse politieke landschap is misschien minder volatiel dan het Nederlandse, maar een paar procentpunt verschuiving kan veel uitmaken in zo'n systeem met 50 WTA verkiezingen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 04:05 schreef Kijkertje het volgende:
Het wordt spannend!![]()
[ x ]
Vance over de polls:
[ x ]
Zelfde menstype. Ze zeggen ook altijd dat ze er toch echt niks mee bedoelen. En als je er in ziet dat ze een Harris (of klaver) graag in een kist willen zien of meegenomen worden in de kofferbak ligt dat toch echt aan jezelf omdat jij dat stiekem met een Trump of een Wilders wil doen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een beetje niveau jesse klaver op een guilliotine (of was het aan een strop?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |