abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:01:36 #1
862 Arcee
Look closer
pi_214762788
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:02:27 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214762796
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:54 schreef Rnie het volgende:
[ x ]

Dit verzin je niet :D _O-
wat is daar mis mee? :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214762844
Even ter herhaling omdat het vorige deel al snel werd gesloten.

twitter

twitter
Incelfrikandel
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:10:36 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214762850
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
Sinds de FOX News'en van de wereld geen aandacht meer schenken aan AOC en aanverwanten is hun relevantie vrijwel nul. Één fatsoenlijke primary challenge en AOC en aanverwanten verdwijnen als voetnoten in de historie van het Huis. Zoals al gebeurd is met Bush en Bowman bijvoorbeeld. Omar won ook maar nipt de primary van iemand die 10x zo weinig geld had als haar.
Ik weet het, AOC kan erg intimiderend zijn voor andersdenkenden ;)

Ik lees vooral dat je heel erg hoopt dat ze verdwijnt in de voetnoten van de historie van het Huis. ;)
pi_214762902
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:10 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ik lees vooral dat je heel erg hoopt dat ze verdwijnt in de voetnoten van de historie van het Huis. ;)
Ja iets meer wens en vader en gedachte inderdaad. Vooralsnog was alleen haar eerste primary nog enigszins spannend.
Het district ligt haar ook prima natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214762918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:01 schreef Arcee het volgende:
[ x ]

Is hetzelfde als dat Trump Biden the elected president of the USA noemt.
twitter

En wie ook lijkt te gaan « suën:
twitter
Ze is namelijk geen trumpfan, maar wel een echte miljardair.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2024 18:23:15 ]
pi_214762935
@Arcee Goede TT ;)
pi_214762942
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:23 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De TT die je wist dat zou komen ….
Ik had een notitie gemaakt voor het geval dat ;)
pi_214762962
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:10 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Als je dat wil geloven, prima. In de echte wereld ligt dat toch echt iets anders. :)
pi_214762963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja iets meer wens en vader en gedachte inderdaad. Vooralsnog was alleen haar eerste primary nog enigszins spannend.
Het district ligt haar ook prima natuurlijk.
Ga je nog antwoord geven wat nou eigenljik je punt was met die irrevelante one-liner en link naar Wikipedia? Of blijft het weer daar bij?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:39:38 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214763065
De trend lijkt nu zelfs te versnellen in het voordeel van Harris...
In de Fox polls lijkt het nek aan nek en zelfs in de Rasmussen polls lijkt Harris grond te winnen.

pi_214763280
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
In de Fox polls lijkt het nek aan nek en zelfs in de Rasmussen polls lijkt Harris grond te winnen.

[ afbeelding ]
Wat Trump nodig heeft is een emailschandaal rond Harris, fraude-iets kan ook, of onthullingen met haar laptop of een mislukte moordaanslag op zijn persoon.
Dan niet? Wie weet in november een zogenaamd bewijs dat de Democrats alweer verkiezingsfraude hebben georganiseerd... en/of miljoenen stemmen van hem in battlestates hebben gejat.
pi_214763414
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
wat is daar mis mee? :@
Niet trollen. :')
De enige echte.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:44:38 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214763475
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:

[ afbeelding ]
Orange is the new old.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214763489
En hoe luidt het Hoofdredactioneel commentaar in WaPo op de economische plannen van de ervaren ex-president.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 20-08-2024 19:51:20 ]
pi_214763705
twitter

Dit zou natuurlijk zeer ernstig zijn, al zal het niemand verbazen als het waar blijkt te zijn.

Als het klopt speelt ook Netanyahu een gevaarlijk spel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:10:14 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214763712
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:37 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niets trollerigs aan. Ze geven 3 opties... Voor ieder wat wils. Bij ons op kantoor hebben ze ook een genderneutrale gebedsruimte.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:11:49 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214763731
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat Trump nodig heeft is een emailschandaal rond Harris, fraude-iets kan ook, of onthullingen met haar laptop of een mislukte moordaanslag op zijn persoon.
Dan niet? Wie weet in november een zogenaamd bewijs dat de Democrats alweer verkiezingsfraude hebben georganiseerd... en/of miljoenen stemmen van hem in battlestates hebben gejat.
Vind harris en trump beiden kutter dan kut, maar dan liever Harris.

Ik vertrouw nog niet helemaal op de polls tot de verkiezingsuitslag, maar gaat wel een 'betere' kant op.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:27:23 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214763849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Dit zou natuurlijk zeer ernstig zijn, al zal het niemand verbazen als het waar blijkt te zijn.

Bibi en Donnie moeten beide winnen om uit de bajes te blijven huisarrest een boze brief te ontlopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214763916
Over financiële justificatie gesproken, met de campagne van RFK gaat het ook niet heel lekker wat dat betreft:
https://www.politico.com/(...)fundraising-00174760
pi_214763957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Dat laatste is ook niet nieuw bij Netanyahu, die heeft al vaker geprobeerd om de verkiezingen in de VS te beinvloeden.
pi_214764016
Fetterman zag ik net steunbetuigen aan en handje schudden met Netanyahu.
pi_214764371
Buttigieg zit weer bij Fox:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214764392
quote:

[..]
Geef dan maar antwoord op mijn vraag:
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:00 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Oké, wat is er mis met een beetje rekening houden met anderen? Of belachelijk?
Ik zie het als een teken van respect voor mensen die op een bepaalde manier in het leven staan.
pi_214764494
twitter
Volgens mij kan in de USA een ambteloos burger, die zich ongevraagd en ongewenst in de buitenlandse politiek van een zittende president mengt, in de gevangenis komen. Lijkt me zeer noodzakelijk Trump daar NU in op te sluiten als dit waar is.

The legality of a private citizen, including a former president like Donald Trump, engaging in foreign policy discussions that contradict the sitting president's actions is a complex issue. While there's no law that explicitly prohibits a former president from speaking to foreign leaders, such actions could potentially fall under the Logan Act.

The Logan Act, enacted in 1799, prohibits unauthorized citizens from negotiating with foreign governments that have disputes with the United States. However, this act has rarely been enforced, and no one has been prosecuted under it since its passage. Nonetheless, if a former president were actively undermining the current administration's foreign policy, it could raise serious legal and ethical concerns.

It would ultimately depend on the specifics of the situation and how those actions are interpreted under the law. If the actions were perceived as undermining U.S. foreign policy or being detrimental to national security, they could potentially be subject to legal scrutiny, though this is largely uncharted territory.
pi_214764555
quote:

[..]
Ik vind het serieus zo normaal dat ik niet eens weet wat je erg vindt.

Zijn het de genderneutrale gebedsruimtes zoals al 50 jaar in bijna elke kerk in het westen normaal is? Of zijn het de gesxheiden gebedsruimtes, zoals normaal is in zo goed als elke moskee en de meer conservatieve kerken?
Hoe het bij andere religies is weet ik eigenlijk niet.

Serieuze vraag.
pi_214764562
Pas op: Karavanen in aantocht.
twitter
pi_214764591
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:10 schreef AnneX het volgende:
Pas op: Karavanen in aantocht.
[ x ]
darn, nou heb ik Mike Batt in mn kop

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214764748
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 22:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De mensen die bij zo'n rally komen zijn niet representatief voor de achterban, vandaar dat ook het contrast gemaakt wordt met wat de pollster zegt. Dat zijn ook niet de mensen die je moet overtuigen om te gaan stemmen. De pollster legt duidelijk uit waarom het niet werkt: te negatief.
Harris trekt op dit moment volle zalen. Dat die gevulde zalen meer bestaan uit het fanatieke deel van de achterban zal best, maar Biden trok echt een stuk minder bekijks. Het is wel het deel wat voornamelijk het meest gemotiveerd zal zijn om jou te helpen campagne te voeren. Blijkbaar is dit een sterk narratief die wel aanslaat bij die groep en dus motiveert.
Incelfrikandel
pi_214764764
Trump's counter speech vandaag in Michigan kan zelfs Newsmax niet meer boeien:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:06:35 #32
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214764886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Volgens mij kan in de USA een ambteloos burger, die zich ongevraagd en ongewenst in de buitenlandse politiek van een zittende president mengt, in de gevangenis komen. Lijkt me zeer noodzakelijk Trump daar NU in op te sluiten als dit waar is.

The legality of a private citizen, including a former president like Donald Trump, engaging in foreign policy discussions that contradict the sitting president's actions is a complex issue. While there's no law that explicitly prohibits a former president from speaking to foreign leaders, such actions could potentially fall under the Logan Act.

The Logan Act, enacted in 1799, prohibits unauthorized citizens from negotiating with foreign governments that have disputes with the United States. However, this act has rarely been enforced, and no one has been prosecuted under it since its passage. Nonetheless, if a former president were actively undermining the current administration's foreign policy, it could raise serious legal and ethical concerns.

It would ultimately depend on the specifics of the situation and how those actions are interpreted under the law. If the actions were perceived as undermining U.S. foreign policy or being detrimental to national security, they could potentially be subject to legal scrutiny, though this is largely uncharted territory.

Eerst maar even kijken wat daar waar van is. Mocht het zo zijn, dan is het ook nog wat lastig omdat de Logan Act het vrij specifiek heeft over conflicten tussen een vreemde mogendheid en de VS zelf. De VS heeft zelf geen conflict met Israël noch de Palestijnse autoriteit, dus tsja, of je daar nu iemand voor vervolgen kan... Het lijkt me lastig.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214764912
twitter

Interessante data in deze video, Trump doet het onder mannen beter dan in 2016 en 2020. Onder vrouwen juist slechter.
Incelfrikandel
pi_214764916
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Harris trekt op dit moment volle zalen. Dat die gevulde zalen meer bestaan uit het fanatieke deel van de achterban zal best, maar Biden trok echt een stuk minder bekijks. Het is wel het deel wat voornamelijk het meest gemotiveerd zal zijn om jou te helpen campagne te voeren. Blijkbaar is dit een sterk narratief die wel aanslaat bij die groep en dus motiveert.
Ja Biden's campagne was bagger, zijn leeftijd was echt niet de enige reden dat hij ver achter liep. Maar dat betekent niet dat domme memes nu wel ineens effect gaan hebben buiten het klapvee op rallies.
pi_214764925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:08 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Ik vind het serieus zo normaal dat ik niet eens weet wat je erg vindt.

Zijn het de genderneutrale gebedsruimtes zoals al 50 jaar in bijna elke kerk in het westen normaal is? Of zijn het de gesxheiden gebedsruimtes, zoals normaal is in zo goed als elke moskee en de meer conservatieve kerken?
Hoe het bij andere religies is weet ik eigenlijk niet.

Serieuze vraag.
Het is gewoon grappig. Je mag natuurlijk niet zomaar aangeven dat moslimvrouwen apart moeten bidden, dus doe je het zo.
pi_214764926
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef Monolith het volgende:
Over financiële justificatie gesproken, met de campagne van RFK gaat het ook niet heel lekker wat dat betreft:
https://www.politico.com/(...)fundraising-00174760
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ga je nog antwoord geven wat nou eigenljik je punt was met die irrevelante one-liner en link naar Wikipedia? Of blijft het weer daar bij?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:18:31 #37
37950 JAM
pi_214764939
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]

Interessante data in deze video, Trump doet het onder mannen beter dan in 2016 en 2020. Onder vrouwen juist slechter.
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe die Amerikanen (ook heel veel in sport) altijd met statistiekjes en cijfertjes aan het goochelen zijn en daar allerhande wonderlijke conclusies en gedachten aan verbinden waarmee eigenlik weinig, heel weinig wordt gezegd. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214765177
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is gewoon grappig. Je mag natuurlijk niet zomaar aangeven dat moslimvrouwen apart moeten bidden, dus doe je het zo.
Zo had ik het nog niet eens gezien.
Matige grap wel, maar goed, jij post hem niet dus reken ik jou er niet op af.
Er zijn trouwens ook nog christelijke stromingen die apart bidden en conservatieve joden hebben ook een aparte plek voor vrouwen, zij het in dezelfde zaal.

Dus als ik zou moeten kiezen zou ik het precies zo doen. Zo veel mogelijk inclusiviteit met zo weinig mogelijk middelen.

@Rnie Is dit serieus je beste humor?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 00:15:49 #39
37950 JAM
pi_214765181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:14 schreef ITs_relative het volgende:

[..]
Zo had ik het nog niet eens gezien.
Matige grap wel, maar goed, jij post hem niet dus reken ik jou er niet op af.
Er zijn trouwens ook nog christelijke stromingen die apart bidden en conservatieve joden hebben ook een aparte plek voor vrouwen, zij het in dezelfde zaal.

Dus als ik zou moeten kiezen zou ik het precies zo doen. Zo veel mogelijk inclusiviteit met zo weinig mogelijk middelen.

@:Rnie Is dit serieus je beste humor?
...waar gaat dit in hemelsnaam over?
pi_214765234
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:15 schreef JAM het volgende:

[..]
...waar gaat dit in hemelsnaam over?
Over de gebedsruimtes voor verschillende genders bij de DNC waar @Rnie zo vreselijk om moest lachen. Zal wel veel te 'woke' voor hem zijn of zo ...
  woensdag 21 augustus 2024 @ 01:49:39 #41
37950 JAM
pi_214765404
Programma voor vannacht:

https://demconvention.com/events/main-programming-2/

Barack Obama staat voor 10 uur lokale tijd op de planning, wat hier zo rond een uur of vijf zal zijn.
pi_214765413
Draadje van Trump's bezoek aan Howell (Michigan):

twitter

Reactie Harris-team:

twitter
  woensdag 21 augustus 2024 @ 02:03:37 #43
37950 JAM
pi_214765417
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 01:57 schreef Kijkertje het volgende:
Draadje van Trump's bezoek aan Howell (Michigan):

[ x ]
Reactie Harris-team:

[ x ]
Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben!
pi_214765421
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 02:03 schreef JAM het volgende:

[..]
Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben!
Trumps motto: 'You just tell them and they believe you'
pi_214765428
Intussen zijn Harris en Walz in Milwaukie (Wisconsin), de locatie waar de RNC werd gehouden. Dat ligt 137 km ten noorden van Chicago (waar de DNC nu gehouden wordt).

twitter

Twee stadions gevuld. Hoe gaat Trump dat verwerken?

twitter

:D

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2024 03:29:49 ]
pi_214765446
De roll call in Chicago (het stemmen per staat voor Harris /Walz) is één groot feest

twitter

twitter

twitter

Harris vanuit Milwaukie:

twitter

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2024 03:22:37 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 03:27:46 #47
37950 JAM
pi_214765458
Bernie Sanders komt nu het podium op.
pi_214765460
twitter
pi_214765461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 03:27 schreef JAM het volgende:
Bernie Sanders komt nu het podium op.
Na Schumer die dansend het podium op kwam _O-

twitter
  woensdag 21 augustus 2024 @ 03:53:05 #50
37950 JAM
pi_214765462
Ik zit me nu af te vragen of ik mijn nest in moet gaan of nog even op de grote Obamaramashow moet wachten. Nou ja, ik heb nog wat whiskey en mozarella in huis, dus waarom niet.
pi_214765465
Of Harris of Trump het wordt. Vind ze beide verschrikkelijk.

En beide conventies ook. Het is allemaal entertainment. We hebben dit gedaan, we hebben dat gedaan. Klein geld terwijl beide partijen de rijken rijker maken en het allemaal draait om de "economie" (rijken) en geld printen
pi_214765467
AOC die doet alsof Harris elk moment Gaza gaat stoppen is ook erg aandoenlijk

Wat had ze het moeilijk 6 jaar geleden als bar medewerker met tien jaar ervaring in de DNC
pi_214765481
Soooow die toespraak van Doug Emhoff! Petje af hoor!

[ Bericht 83% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2024 05:10:43 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 04:46:27 #54
37950 JAM
pi_214765483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 04:07 schreef Origami94 het volgende:

En beide conventies ook. Het is allemaal entertainment. We hebben dit gedaan, we hebben dat gedaan. Klein geld terwijl beide partijen de rijken rijker maken en het allemaal draait om de "economie" (rijken) en geld printen
Ja, het is ook een groot circus. Je moet daar ook wel een beetje van kunnen genieten hoor, al dat theater. Dat gezegd hebbende: tussen Trump en Harris zit toch wel een aanzienlijk verschil hoor. Je hoeft geen hele grote fan van Harris te zijn, sterker nog, je kan het zelfs roerend oneens zijn met Harris, maar troost je dan met de gedachte dat ze in ieder geval geen pathologische leugenaar, crimineel, verkrachter, fraudeur, geriatrisch patiënt, putschist, etc. etc.is. Daar doen die conventies en al dat entertainment helemaal niets aan af.

Overigens begrijp ik dat punt van 'het is allemaal voor de rijken en geld printen' niet zo goed, maar ja, ik ga nu even verder naar de show kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 21-08-2024 05:51:17 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 04:53:15 #55
37950 JAM
pi_214765484
Mevrouw Obama is al een showstopper hoor. Zo maar even kijken wat manlief er van gaat maken. :D .
pi_214765486
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 04:53 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Obama is al een showstopper hoor. Zo maar even kijken wat manlief er van gaat maken. :D .
Echt wow! O+

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2024 05:33:13 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 05:00:25 #57
37950 JAM
pi_214765487
'Do something! Do something! Do something!'
pi_214765494
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 04:53 schreef JAM het volgende:
Laat speechen maar over aan Barack...... Die krijgt een zaal wel op de banken...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_214765496
Overigens vind ik de opbouw (qua onderwerpen) in de toespraak van Obama een beetje warrig, en komt een aantal keren terug op bepaalde onderwerpen (health care, economie, kansen voor iedere Amerikaan).

Lijkt wel een beetje of team Obama de generale repetitie heeft overgeslagen waar je dit soort oneffenheden eruit kan filteren.
pi_214765497
Over Jim Woltz "zijn vinyl shirts zijn geen PR stunt, hij heeft niet beter" :D
  woensdag 21 augustus 2024 @ 05:25:21 #61
37950 JAM
pi_214765501
'Yes, she can! Yes, she can! Yes, she can!'
pi_214765502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Over Jim Woltz "zijn vinyl shirts zijn geen PR stunt, hij heeft niet beter" :D
Walz en flanel :D
pi_214765515
Jaaaa laat het speechen maar aan Obama over. Meesterlijk weer.

twitter

twitter

Nog geen full speech op YouTube maar nu eerst ff slapen :O

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2024 06:11:51 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 05:43:05 #64
37950 JAM
pi_214765517
Amen. Morgen weer verder.
pi_214765574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]

Trump doet het goed onder mannen met witte puntmutsen.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 07:01:11 #66
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214765610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 04:08 schreef Origami94 het volgende:
AOC die doet alsof Harris elk moment Gaza gaat stoppen is ook erg aandoenlijk

Wat had ze het moeilijk 6 jaar geleden als bar medewerker met tien jaar ervaring in de DNC
Ik vind wel dat ze in ieder geval een goede bijdrage levert aan de appreciatie van dat soort banen. Daar gaan echt heel veel stemmen te halen zijn.

Lijkt nog beter op koers dan in Nederland. Ik weet nog dat mn ouders me vroeger vertelde te studeren, 'anders eindig je als vuilnisman'. We hebben het nooit echt over de waardering en gelijkwaardigheid van banen die nu door eigenlijk iedereen als 'minder' wordt gezien.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 07:01:56 #67
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214765612
Is er een kans dat RFK Trump gaat backen? Want lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Trump winkans heeft zonder die stemmen.
pi_214765637
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 05:41 schreef Kijkertje het volgende:
Jaaaa laat het speechen maar aan Obama over. Meesterlijk weer.

[ x ]
[ x ]
Nog geen full speech op YouTube maar nu eerst ff slapen :O
twitter

Die was hij even vergeten? _O-
  woensdag 21 augustus 2024 @ 07:35:44 #69
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_214766000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 04:07 schreef Origami94 het volgende:

Dan volg je toch echt inhoudelijk vrij weinig van de Amerikaanse politiek.
pi_214766059
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
Is er een kans dat RFK Trump gaat backen? Want lijkt me heel onwaarschijnlijk dat Trump winkans heeft zonder die stemmen.
Het lijkt me nog steeds een republikeinse plant dus waarom niet? Zijn bestaansreden was om democratische stemmen weg te harken. Dat bleken er achteraf ook veel te zijn uit republikeinse hoek. Daar moeten ze wat mee lijkt me.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214766066
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 02:56 schreef Kijkertje het volgende:
De roll call in Chicago (het stemmen per staat voor Harris /Walz) is één groot feest

[ x ]
Dat is even andere koek dan lokale politici die flyers, rozen en koffie uitdelen op de weekmarkt om je ervan te overtuigen om op hun partij te stemmen....
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 09:09:29 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214766109
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:18 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe die Amerikanen (ook heel veel in sport) altijd met statistiekjes en cijfertjes aan het goochelen zijn en daar allerhande wonderlijke conclusies en gedachten aan verbinden waarmee eigenlik weinig, heel weinig wordt gezegd. :D .
Ja in de sport maken ze daar echt een sport ( :P ) van, vooral baseball die teams spelen geloof ik vier wedstrijden per week ofzo dat is één en al statistiek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214766150
quote:
9s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is even andere koek dan lokale politici die flyers, rozen en koffie uitdelen op de weekmarkt om je ervan te overtuigen om op hun partij te stemmen....
Ik moet gelijk denken aan een CDA congres _O-
pi_214766167
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:15 schreef alopio het volgende:

[..]
Ik moet gelijk denken aan een CDA congres _O-
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2024 @ 09:34:56 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214766272
twitter

No-energy Donold. Helemaal door het ijs gezakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214766320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:34 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Trump fatigue is real.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 21 augustus 2024 @ 09:43:33 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214766334
twitter

En dan even naar zijn handen kijken.....LOL
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214766373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Het lijkt me nog steeds een republikeinse plant dus waarom niet? Zijn bestaansreden was om democratische stemmen weg te harken. Dat bleken er achteraf ook veel te zijn uit republikeinse hoek. Daar moeten ze wat mee lijkt me.
En blijkbaar heeft het zijn running mate miljoenen dollars voor de campaign gekost!?
pi_214766383
quote:
[ x ]

Trump probeert zich meeraan een script te houden lijkt het...
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:00:19 #81
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214766426
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trump fatigue is real.
Just no stamina...
pi_214766596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:00 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Just no stamina...
What Is a Narcissistic Collapse?
The fear of being publicly humiliated can lead a narcissist to stop functioning.

KEY POINTS

Narcissists can experience a narcissistic collapse when faced with a situation resulting in public humiliation and failure.
During a narcissistic collapse, the narcissistic defenses that keep them confident are no longer working.
In a narcissistic collapse, they feel extremely anxious, depressed, ashamed, and may be unable to keep functioning.

Op deze website: https://www.psychologytod(...)arcissistic-collapse het hele artikel.

Lijkt me nu het geval bij Trump, hopen dat het zo blijft. En dat door een simpele handbeweging van Obama.
pi_214766645
quote:
[ x ]

En alsnog gaat het een nek-aan-nek race worden.
Цой жив
pi_214766650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dan volg je toch echt inhoudelijk vrij weinig van de Amerikaanse politiek.
Lang genoeg om mij af te vragen wie de Manchin boeman kaart toegeschoven krijgt als de democraten een meerderheid krijgen in beide huizen.
pi_214767054
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
RFK loopt te leuren met zijn steun, hij heeft Trump al gevraagd om een baan in ruil voor zijn stemmen en ditto bij Harris. Het is waarschijnlijker dat Trump hem iets toezegd dan Harris, die nam zijn telefoontje niet eens aan,
pi_214767063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lang genoeg om mij af te vragen wie de Manchin boeman kaart toegeschoven krijgt als de democraten een meerderheid krijgen in beide huizen.
De what now?
pi_214767131
De Obama's leveren toch wel altijd hoor _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214767136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De what now?
Twee jaar lang kreeg senator Joe Manchin de schuld dat er geen progressieve plannen tot wet werden gemaakt. Maar volgens mij viel er prima te onderhandelen. Wat overigens een feit is als het gaat om wetten te maken of af te schaffen voor de rijken.

Een vraag voor de fans van de democraten. Wat hebben zij de afgelopen 3,5 jaar bereikt?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:04:40 #89
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214767198
quote:
Is dat alles 😉 👍🏼 😉 👍🏼 😉 👍🏼 _O_
pi_214767200
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:56 schreef TheVulture het volgende:
De Obama's leveren toch wel altijd hoor _O_
Vond het verhaaltje van AOC ook wel sterk. Daar kan een beetje als een boze bejaarde mompelen over gestolen verkiezingen en mensen met blauw haren niet tegenop. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 21-08-2024 16:12:45 ]
pi_214767215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Twee jaar lang kreeg senator Joe Manchin de schuld dat er geen progressieve plannen tot wet werden gemaakt. Maar volgens mij viel er prima te onderhandelen. Wat overigens een feit is als het gaat om wetten te maken of af te schaffen voor de rijken.

Een vraag voor de fans van de democraten. Wat hebben zij de afgelopen 3,5 jaar bereikt?
Twee belangrijke wapenfeiten van de Biden regering (vergeef me dat ik Wiki gebruik, heb weinig zin om zelf een heel epistel te tikken):

quote:
Inflation Reduction Act

The Inflation Reduction Act of 2022 (IRA) is a United States federal law which aims to reduce the federal government budget deficit, lower prescription drug prices, and invest in domestic energy production while promoting clean energy. It was passed by the 117th United States Congress and signed into law by President Joe Biden on August 16, 2022.
quote:
Infrastructure Investment and Jobs Act

The Infrastructure Investment and Jobs Act (IIJA), also known as the Bipartisan Infrastructure Law (BIL), (H.R. 3684) is a United States federal statute enacted by the 117th United States Congress and signed into law by President Joe Biden on November 15, 2021. It was introduced in the House as the INVEST in America Act and nicknamed the Bipartisan Infrastructure Bill.

The act was initially a $547–715 billion infrastructure package that included provisions related to federal highway aid, transit, highway safety, motor carrier, research, hazardous materials and rail programs of the Department of Transportation.[1][2] After congressional negotiations, it was amended and renamed the Infrastructure Investment and Jobs Act to add funding for broadband access, clean water and electric grid renewal in addition to the transportation and road proposals of the original House bill. This amended version included approximately $1.2 trillion in spending, with $550 billion newly authorized spending on top of what Congress was planning to authorize regularly.[3][4]
pi_214767237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 11:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Wat een rare lariekoek toch allemaal weer. Volgens mij is er sinds tijden niet zoveel 'progressieve wetgeving' gemaakt. Ik heb ook werkelijk waar nergens gelezen dat Manchin voor alle plannen van de Democraten is gaan liggen en dat ze daarom onder Biden niets hebben kunnen realiseren. Ja de IRA heet zo omdat Manchin dat wilde en er is wat in het oorspronkelijke plan geschrapt, maar uiteindelijk is er nog heel wat gerealiseerd. Afgezien daarvan heb je het in eerste instantie niet over daadwerkelijke realisatie, maar over plannen / ambitie. In tegenstelling tot in het Nederlandse systeem kiezen ze daar niet de facto een meerderheid in het parlement die alles kan realiseren wat ze samen willen. Men kiest een president, die stelt een regering samen en daarnaast worden onafhankelijk verkiezingen voor huis en senaat gehouden met verschillende intervallen, waardoor een president niet zonder meer kan rekenen op stemvee in zowel huis als senaat, wat voor veel wetgeving vereist is.
En daar komt ook nog eens bij dat de VS een federatie van (de naam zegt het al) staten is die ook nog eens heel veel beleidsmacht hebben en dat zie je ook duidelijk terug in de variatie in beleid, zeker ook op basis van welke partij er veel macht heeft in een staat.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:14:20 #94
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214767245
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Is dat alles 😉 👍🏼 😉 👍🏼 😉 👍🏼 _O_
En Donold?

https://theweek.com/polit(...)president-first-term

Tax cut voor de rijken
Space Force (wat dat ook mag zijn anno '24)
Paar km muur
Al Baghdadi. "He died like a dog!"

:')

[ Bericht 4% gewijzigd door GarlandBriggs op 21-08-2024 16:52:15 ]
pi_214767337
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vond het verhaaltje van AOC ook wel sterk. Daar kan een beetje als een boze bejaarde mompelen over gestolen verkiezingen en mensen blauw haren niet tegenop. ^O^
Ik vind AOC iets te hysterisch in haar toespraken eigenlijk, maar sowieso nog altijd een prima verhaal vergeleken bij de MAGA-drek
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214767495
twitter

Niets aan toe te voegen, abortus is veranderd van een “noodzakelijk” kwaad tot een kermisattractie op een politiek congres.
pi_214767534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Niets aan toe te voegen, abortus is veranderd van een “noodzakelijk” kwaad tot een kermisattractie op een politiek congres.
Een embryo is nog lang geen baby maar dat is blijkbaar te moeilijk die biologische les. Dat Trump volgers toch zo snel in zulke doorzichtige leugens blijven trappen. :')
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:58:17 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_214767547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
78.94% van de statistieken worden ter plekke verzonnen.

Waarom zouden mensen in een vrachtwagen bij een conventie een abortus gaan plegen als abortus gewoon legaal is in Illinois.

Je bent wel erg simpel met fake news.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_214767555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een embryo is nog lang geen baby maar dat is blijkbaar te moeilijk die biologische les. Dat Trump volgers toch zo snel in zulke doorzichtige leugens blijven trappen. :')
Hoe je ook tegen abortus aankijkt, je kan ideologisch niet zo diep gezonken zijn dat je vind dat een abortuskliniek op een politiek congres thuis hoort.
Als je werkelijk zo diep gezonken bent dan word het echt tijd om even te reflecteren op de tijd waar het mogelijk is mis gegaan.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 13:00:10 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214767564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe je ook tegen abortus aankijkt, je kan ideologisch niet zo diep gezonken zijn dat je vind dat een abortuskliniek op een politiek congres thuis hoort.
Als je werkelijk zo diep gezonken bent dan word het echt tijd om even te reflecteren op de tijd waar het mogelijk is mis gegaan.
Geen humane abortuswetgeving in de gehele US bedoel je?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214767631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat moet de tijd zijn geweest waarin het niet langer neutraal opererende SC besloot zich te gaan bemoeien met abortuswetgeving en het zo tot een politiek verhaal te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')