Sorry, dat wil ik zeker niet doen uiteraard. Ik vermoed dat je doelt op de vergelijking tussen betrouwbaarheid bij Piet F riet op de hoek en de Volkskrant (?). Dat extrapoleerde ik uit dat je het omgekeerde zou willen van NWS (wel "msm", geen "alternatieve" bronnen) -> (geen "msm", wel "alternatieve" bronnen).quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nu moet je me geen woorden in de mond leggen
hihi factcheckers op bnwquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Die @:Ali_boo die net nog een plaatje post van een zgn artikel uit de 'msm' (Atlantic) dat fake blijkt te zijn. Eenvoudig te factchecken maar dat doet hij niet. Hij zoekt het arikel niet op en leest het ook niet. Kan ook niet want het bestaat niet. Hij gaat gewoon op de titel in het plaatje af, dat bevalt hem wel en dan noemt hij de 'msm' gevaarlijk voor BNW?
Het gaat natuurlijk niet om of "fact checkers" altijd of nooit gelijk hebben, maar de argumenten die gegeven worden. In mijn beleving hebben bepaalde fact checkers vaak wel een overtuigende zaak, zoals Snopes, en zijn sommige fact checkers wat meer politiek en doen dan aan geneuzel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:46 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
hihi factcheckers op bnw
Als factcheckers ooit eens gelijk hebben, zal het in scene zijn gezet, dan zetten ze een valletje op
tsss, zo doorzichtig
Snopes is onafhankelijk. Ze leven van kleine donoren. Buiten dat gelden ook dan natuurlijk gewoon argumenten, maar ja, dan kun je er eerder op vertrouwen, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:50 schreef koosbasterd het volgende:
factcheckers zijn afhankelijk van hun baasjes, je weet wel, zij die alles controleren
Nee dat bedoel ik nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sorry, dat wil ik zeker niet doen uiteraard. Ik vermoed dat je doelt op de vergelijking tussen betrouwbaarheid bij Piet F riet op de hoek en de Volkskrant (?).
Klopt niet, niemand is onafhankelijk, geen enkel bedrijf of bureau.niets . Ook snopes niet, alles is gecontroleerd. Daar kunnen we welles nietes over doen maar niet te lang hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Snopes is onafhankelijk. Ze leven van kleine donoren.
Ik post nu als user he, zonder enige macht of zeggenschapquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Jij begrijpt het verkeerd, Ali.
Ik hou van jou en een deel van je standpunten maar je snoert me de mond.
Als je wat beter had gelezen had je kunnen zien dat ik best redelijk BNW ben.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
Ach kom op. Relax allemaal. Ik zie BNW users ook dikwijls MSM-artikelen posten als het uitkomt in zijn/haar verhaal.
En daar is niets mis mee. Iedereen heeft een verhaal.
Alternatieve bronnen binnen POL zijn geen enkel probleem?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
Ach kom op. Relax allemaal. Ik zie BNW users ook dikwijls MSM-artikelen posten als het uitkomt in zijn/haar verhaal.
En daar is niets mis mee. Iedereen heeft een verhaal.
Jij wel, ja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heh? Ben erg relaxed.
Want dat is precies wat ik zeg, maar niet heus.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alternatieve bronnen binnen POL zijn geen enkel probleem?
Daar is niets mis mee want iedereen heeft een verhaal
Goed om te weten, ik kom morgen even langs
Nou ja, wat vind je dan een complottheorie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet
Je zal geen complottheorieën terugvinden in de msm.
Daarvoor moet je echt bij de alternatieve media zijn
Ja, sorry, maar wil je meer willen weten van wat dan ook, dan moet je altijd dieper graven dan directe nieuwsbronnen. Dat wil niet zeggen dat je dan maar journalistieke of wetenschappelijke standaards moet loslaten in mijn optiek.quote:Wil je meer weten over het complot mbt bv 9/11 dan heb je werkelijk niets aan een Volkskrant, RTL, NOS
Voordat ik waarover begin?quote:Het gebruik van msm bronnen kan oke zijn , mits:
- Je een bepaald perspectief hebt die nergens anders kwijt kan. Vb overheid wil het internet reguleren om zo kindermisbruikers op te pakken. Gaat het hier werkelijk om de kinderen of is dit een perfect excuus om meer vrijheden van de burger af te pakken . Dat kan prima hier
Maar msm bronnen moeten nooit als gezaghebbend worden gezien
Voordat je daarover begint: er zijn genoeg journalisten, virologen, wetenschappers ect te vinden in de alternatieve hoek. Niet iedereen die zich met complotten bezig houdt, is altijd even betrouwbaar, maar dat houd niet in dat het info wat je daar vind per definitie onzin is
Heh tsja, lees allemaal Marcus Aurelius en stoïcijns lekker mee!quote:
Iets met Plato en een grot.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heh tsja, lees allemaal Marcus Aurelius en stoïcijns lekker mee!
Soms is het wel verhelderend, soms voelt de energie goed, hoe hard het ook kan zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
Lees nu net even mee vanavond, maar wanneer gaan we weer in discussie i.p.v. bitchen heen en weer?
Ja lekker kut nu ik niks heb om over te bitchenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:29 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Soms is het wel verhelderend, soms voelt de energie goed, hoe hard het ook kan zijn.
je kan wel alles deleten maar wat schieten we daar mee op.
Zo krijg je duidelijkheid, gooi het eruit allemaal
In de SC?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zal ik het scrabble bord erbij pakken?
Ik laat staan, maar knip en delete waar nodig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:39 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Laat mijn posts staan he,
jij bent van het deleten
nou nee, zij doet nogal haar plasje over het forumquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
Een nieuwe mod en iedereen moet kennelijk zijn plasje er over doen.
Deal with it. That's life.
Eigenlijk niet, ik vind je wel lekker onpartijdig... Ow wel 1 vraag trouwens, zomer of wintermens?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef Jippie het volgende:
Nog meer opmerkingen /vragen/verzoeken aan jullie inval-Mod?
Ze heeft er niets mee typte ze eens, maar heeft het alweer verwijderd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe sta jijzelf tegenover BNW onderwerpen?
BNW onderwerpen lopen van Aliens tot Zelenskyy, zeer divers ga ze niet allemaal per stuk bespreken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe sta jijzelf tegenover BNW onderwerpen?
Avondmens en meer voorjaar en herfstmensquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, ik vind je wel lekker onpartijdig... Ow wel 1 vraag trouwens, zomer of wintermens?
Gewoon omdat ik een vraag mocht stellen
Nee, dat heb ik nooit gezegd/geschreven. Ik heb gezegd dat het mij niet boeit wat er wordt getypt omdat het niet mijn taak is om een waardeoordeel aan meningen op te hangen. Ik kijk alleen of er geen onderling gedoe is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:49 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ze heeft er niets mee typte ze eens, maar heeft het alweer verwijderd.
Ze probeert het wel goed te doen. En dat geloof ik echt wel, alleen het forum aanvoelen lukt niet echt.
Maar het kan helpen als je er zelf ook iets mee hebt toch? Anders word je een soort kinderjuf/politieagent.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit gezegd/geschreven. Ik heb gezegd dat het mij niet boeit wat er wordt getypt omdat het niet mijn taak is om een waardeoordeel aan meningen op te hangen. Ik kijk alleen of er geen onderling gedoe is.
oh ja, klopt. hoewel, laat eens zien dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit gezegd/geschreven. Ik heb gezegd dat het mij niet boeit wat er wordt getypt omdat het niet mijn taak is om een waardeoordeel aan meningen op te hangen. Ik kijk alleen of er geen onderling gedoe is.
Van de andere kant, zou jij dat wel kunnen? Iedereen hun mening laten geven zolang het binnen de richtlijnen van het forum is? BNW is echt wel lastig denk ik, en je neemt snel partij. En dan gaat het moeilijk worden, kan Jippie niet op partijdigheid betrappen maar ze volgt gewoon de richtlijnen die er zijn zonder enige subjectiviteit. En dat is wel knap moet ik heel eerlijk zeggen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:49 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ze probeert het wel goed te doen. En dat geloof ik echt wel, alleen het forum aanvoelen lukt niet echt.
Denk je dat ik zou bijspringen op een subforum waar ik niets mee hebquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar het kan helpen als je er zelf ook iets mee hebt toch? Anders word je een soort kinderjuf/politieagent.
Wat laten zien?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:55 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
oh ja, klopt. hoewel, laat eens zien dan?
Ik zie je BNW topics graag tegemoetquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk je dat ik zou bijspringen op een subforum waar ik niets mee heb
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:49 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat gestook en leer er mee te dealen. En heb een beetje vertrouwen in mensen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
nou nee, zij doet nogal haar plasje over het forum
Denk het wel ja, niet dat ik het wil doen, geen tijd voorquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Van de andere kant, zou jij dat wel kunnen?
Jawel,maar ik ben wel iemand die daar mee gaat spelen, ben meer van de freiheit.quote:Iedereen hun mening laten geven zolang het binnen de richtlijnen van het forum is?
Is helemaal niet lastig hoor. Ligt eraan hoe je het bekijktquote:BNW is echt wel lastig denk ik, en je neemt snel partij.
Dat is jouw mening, en mijn mening is dat ze veel te veel posts aan het verwijderen is. Zo erg heb ik het nog nooit gezien, en ik loop al een tijdje meequote:En dan gaat het moeilijk worden, kan Jippie niet op partijdigheid betrappen maar ze volgt gewoon de richtlijnen die er zijn zonder enige subjectiviteit. En dat is wel knap moet ik heel eerlijk zeggen.
Rustig maar, ik heb vertrouwen in mensen die ik kenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:59 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Hou toch eens op met dat gestook en leer er mee te dealen. En heb een beetje vertrouwen in mensen.
Fijn. Dat is ieg een positief uitgangspunt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:09 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Rustig maar, ik heb vertrouwen in mensen die ik ken
Ja maar Koos dan krijg je dus weer constant gescheld over en weer in BNW, daar wilden we toch juist vanaf?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:06 schreef koosbasterd het volgende:
Jawel,maar ik ben wel iemand die daar mee gaat spelen, ben meer van de freiheit.
De verwijderde posts die jij benoemt? Is dat vanwege de inhoud van de post of vanwege aanvallen op de persoon? Ik moet je eerlijk zeggen vriend, verwijderde posts door Jippie? Dat zijn er echt weinig, meeste laat ze juist staan en ze knipt de persoonlijke aanvallen weg. Eerder werden juist hele posts weggehaald.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:06 schreef koosbasterd het volgende:
Dat is jouw mening, en mijn mening is dat ze veel te veel posts aan het verwijderen is. Zo erg heb ik het nog nooit gezien, en ik loop al een tijdje mee
Ik doe meequote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Fijn. Dat is ieg een positief uitgangspunt.
(Ik ga nu stoppen met de SC hier)
Heb Je ze gemistquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik zie je BNW topics graag tegemoet
Users die bnw een warm hart toedragen krijgen van mij alle ruimte. Daarom ben ik denk niet geschikt, ik zou het wel kunnen (en door ervaring wijzer worden) maar heb geen tijd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja maar Koos dan krijg je dus weer constant gescheld over en weer in BNW, daar wilden we toch juist vanaf?
Dat kan je ook niet weten als je niet aan het lezen bent. Als jij 's avonds eens komt kijken heb je het meeste (wat al verwijderd is) gemist.quote:De verwijderde posts die jij benoemt? Is dat vanwege de inhoud van de post of vanwege aanvallen op de persoon? Ik moet je eerlijk zeggen vriend, verwijderde posts door Jippie? Dat zijn er echt weinig, meeste laat ze juist staan en ze knipt de persoonlijke aanvallen weg. Eerder werden juist hele posts weggehaald.
Okee, fair enough. Ik wilde ook enkel aangeven dat mijn post niets met aanstellen te maken had. Het betreft zaken die hier geregeld de revue hebben gepasseerd in BNW.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
We laten ouwe koeien in de slaat liggen en beginnen gewoon met een schone lei. Ik loop hier nog maar kort rond en het heeft geen zin om uit te vissen waar er wat anders had gekund. Ik weet wel wat voor nu wenselijk is, dat heb ik hierboven duidelijk aangegeven. Gooi eventueel 'oudzeer' overboord en ga gewoon de discussie aan.
Dit zijn zeker belangrijke vragen. Zendingsdrang van kortaangeboden MSM-religieuzen blijft soms een probleem in BNW.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:39 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
En jij met mij als user.
Maar je hebt wederom een paar vragen onbeantwoord gelaten. Aangezien ik het met jou moet doen als mod, hoop ik toch deugdelijke en nuttige antwoorden te krijgen.
- Hoe laat jouw modgedrag affiniteit met BNW zien? Is dat niet iets dat eerder uit iets als postgedrag voortvloeit?
- Waar eindigt discussie en begint het bekeren?
- Welke rol en toegevoegde waarde hebben mensen die enkel de MSM-opinie posten?
Ik denk niet dat dit serieus bedoelt was, iedereen kan zien dat het nep is. Het is gewoon een leuke meme. Ik zou namelijk zeker niet gek opkijken van een artikel in die richting. We hebben al gekkere dingen gelezen in de MSM. Herinner je bijvoorbeeld nog het inmiddels bekende artikel over 'multiracial whiteness' ? Dat is daar een goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Die @:Ali_boo die net nog een plaatje post van een zgn artikel uit de 'msm' (Atlantic) dat fake blijkt te zijn. Eenvoudig te factchecken maar dat doet hij niet. Hij zoekt het arikel niet op en leest het ook niet. Kan ook niet want het bestaat niet. Hij gaat gewoon op de titel in het plaatje af, dat bevalt hem wel en dan noemt hij de 'msm' gevaarlijk voor BNW?
Ik zou het niet proberen, dat levert een boel geschuimbek op en vele TR's. Ik denk ook dat je binnen de kortste keren een legio aan usernotes of zelfs een ban hebt. Maar zogenaamd is dan BNW het subforum waar een ander geluid niet welkom is. Het blijft een bijzondere redenatie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alternatieve bronnen binnen POL zijn geen enkel probleem?
Daar is niets mis mee want iedereen heeft een verhaal
Goed om te weten, ik kom morgen even langs
Dat laatste klopt niet helemaal. Veel MSM journalisten roepen juist dingen vanuit een ideologie voor hun volgers. Daar is Shapiro geen uitzondering in, wat trouwens een hele intelligente man is verder. En het staat je vrij een topic te openen over de klimaatontkenning van bedrijven, wat daar de redenen achter kunnen zijn. Lijkt me interessant om te volgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, wat vind je dan een complottheorie?
Klimaattwijfel in The Guardian:
[ afbeelding ]
Bouwfraude op bnnvara jaren na dato, maar destijds ook breed uitgemeten:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, sorry, maar wil je meer willen weten van wat dan ook, dan moet je altijd dieper graven dan directe nieuwsbronnen. Dat wil niet zeggen dat je dan maar journalistieke of wetenschappelijke standaards moet loslaten in mijn optiek.
Vandaar dat ik iets als decorrespondent wel kan waarderen voor wat het is. Juist wat meer afstand ten opzichte van de dagelijkse nieuwsstroom.
[..]
Voordat ik waarover begin?
Maar ehm, ik wil niet beweren dat een "msm" bron autoritatief is, slechts dat ik het journalistieke proces beter vertrouw dan een groep die vanuit ideologie rapporteert of een individu die voor zijn brood wat dingen roept voor zijn volgers zoals bv. Ben Shapiro ofzo.
De eeuwige discussie die niet gevoerd mag worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het niet proberen, dat levert een boel geschuimbek op en vele TR's. Ik denk ook dat je binnen de kortste keren een legio aan usernotes of zelfs een ban hebt. Maar zogenaamd is dan BNW het subforum waar een ander geluid niet welkom is. Het blijft een bijzondere redenatie.
Dat valt inderdaad wel op. Elk subforum heeft duidelijke regels en als je daar niet aan kunt houden moet je ophoepelen. Maar BNW moet dan een soort smeltkroes vormen waar wel alles mogelijk is. Dat blijft wel een bijzondere dubbele standaard.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De eeuwige discussie die niet gevoerd mag worden.![]()
En in BNW moeten we ieder die wil komen spotten liefdevol ontvangen
De dubbele standaard is dat jij juist wil dat alles mogelijk, maar alleen als mensen je standpunt delen. Er zijn heel wat meer complotten in de wereld, dan degene waar jij achter staat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt inderdaad wel op. Elk subforum heeft duidelijke regels en als je daar niet aan kunt houden moet je ophoepelen. Maar BNW moet dan een soort smeltkroes vormen waar wel alles mogelijk is. Dat blijft wel een bijzondere dubbele standaard.
Uitstekende vraag, ben blij dat je hem steltquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, wat vind je dan een complottheorie?
Maar wat als we nou op basis van wederzijds respect, tolerantie en begrip de discussie daar met een ander aangaan. Dan moet het wel lukken toch?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het niet proberen, dat levert een boel geschuimbek op en vele TR's. Ik denk ook dat je binnen de kortste keren een legio aan usernotes of zelfs een ban hebt. Maar zogenaamd is dan BNW het subforum waar een ander geluid niet welkom is. Het blijft een bijzondere redenatie.
[..]
Good old Lambiekje de godfather van bnw, hij heeft toch in een aantal dingen gelijk gekregen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Uitstekende vraag, ben blij dat je hem stelt
De voorbeelden die je aanhaalt over de bouwfraude en Shell zou ik scharen onder complotfeiten
Wat is het verschil tussen een complottheorie en een complotfeit? Laat ik aan de hand van een paar voorbeelden duidelijk maken wat ik ermee bedoel
Begin 2020 was bnw de enige forum binnen fok die het hand over negatieve bijwerkingen van het vaccin
Waar we stelden dat vaccinatiepaspoort zou leiden tot een digitale ID
Dat het niet zou blijven bij slechts twee vaccins
Waar we al heel vroeg wisten dat het c19 virus niet overgebracht werd door een vleermuis, maar dat het meer waarschijnlijk is dat het gecreëerd werd ergens in een lab in Wuhan
Waar de lockdowns een terugkerend fenomeen zouden zijn
Waar de WEF veel meer is dan een onschuldig praatclubje zonder enige invloed
Allemaal stellingen waar geen enkel bewijs voor was volgens de critici, maar achteraf toch waar bleken te zijn
Maar ook bv de voedsel en energiecrisis. Lang voordat het uitgebreid in het nieuws kwam werd het hier al besproken ( en bleek het achteraf gewoon waar te zijn )
BNW / Global supply chain collapse: voedsel- en energietekorten aanstaande?
Zo ook dit topic uit 2015, waar Lambiekje stelde dat agenda 2030 eraan zat te komen
BNW / Agenda 2030: One World Tyranny
Wat op het moment van schrijven niets anders was dan een achterlijke complottheorie
Totdat Kuipers zelf de vlag gaat hijsen van de UN met daarin de 17 sdg's doelen
[ twitter ]
Nu word diezelfde complottheorie gepromoot tot een complotfeit.
Allemaal mogelijk gemaakt door de vele alternatieve media die we hier consumeren![]()
En de consumptie van alternatieve media is een must, wil je hier goede discussies kunnen voeren
Dan kan alternatief news ook in news , het draait tenslotte om wederzijds respect , tolerantie en begrip als je maar de wil hebt en de mods toch , toch ....moeten die arme mensen daar wel in een circeljerk leven als dat zo verschrikkelijk isquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar wat als we nou op basis van wederzijds respect, tolerantie en begrip de discussie daar met een ander aangaan. Dan moet het wel lukken toch?
Zolang de fok policy eerlijk op iedereen word toegepast , zie ik daar genoeg mogelijkheden om een inhoudelijke discussie aan te gaan
Zonder de inbreng van tegengeluiden word het een grote circeljerk , iets wat we moeten proberen te voorkomen
Ja sure...als je olifantenhuid hebt mssquote:
Ok maar ik kies liever voor alternatieve bronnen/nieuws .quote:
Dit argument wordt nergens gemaakt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:06 schreef The_End het volgende:
[..]
De dubbele standaard is dat jij juist wil dat alles mogelijk, maar alleen als mensen je standpunt delen. Er zijn heel wat meer complotten in de wereld, dan degene waar jij achter staat.
Ik heb ondertussen al meermaals aangegeven dat iedereen vrij is om in BNW een topic te openen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:06 schreef The_End het volgende:
[..]
De dubbele standaard is dat jij juist wil dat alles mogelijk, maar alleen als mensen je standpunt delen. Er zijn heel wat meer complotten in de wereld, dan degene waar jij achter staat.
Jawel, dat maak ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit argument wordt nergens gemaakt
Dat klopt niet. Jij noemt dat een dubbele standaard.quote:Ik heb ondertussen al meermaals aangegeven dat iedereen vrij is om in BNW een topic te openen.
Moet jij weten toch?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Ok maar ik kies liever voor alternatieve bronnen/nieuws .
Ik wil dit nog aanvullen met mijn bescheiden mening .quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Uitstekende vraag, ben blij dat je hem stelt
De voorbeelden die je aanhaalt over de bouwfraude en Shell zou ik scharen onder complotfeiten
Wat is het verschil tussen een complottheorie en een complotfeit? Laat ik aan de hand van een paar voorbeelden duidelijk maken wat ik ermee bedoel
Dat ligt een beetje aan hoe je het brengtquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja sure...als je olifantenhuid hebt mss
Oh kijk er is al een voorwaarde aan verbonden ineens.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan hoe je het brengt
Hier zijn er ook voorwaarden aan verbonden. Dezelfde als elders op het forum.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh kijk er is al een voorwaarde aan verbonden ineens.
Hier worden we gedwongen tot onvoorwaardelijke liefde
Jij zegt dat ik dat wil, maar dat is niet zo. Dus daar zit je mis. Ik maak dat argument helemaal niet.quote:
Je verplaatst nu alweer de doelpalen. Je gaat van 'jij juist wil dat alles mogelijk, maar alleen als mensen je standpunt delen' naar 'Het verschil tussen nws en bnw is dat je hier je mening niet hoeft te onderbouwen'.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:39 schreef The_End het volgende:
Dat klopt niet. Jij noemt dat een dubbele standaard.
Het verschil tussen nws en bnw is dat je hier je mening niet hoeft te onderbouwen. That's it. Er is hier een groepje die lijkt te denken dat alleen bepaalde complotten zijn toegestaan. (die zij toevallig aanhangen)
Er zijn twee dingen die ik hier aan wil toevoegenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Begin 2020 was bnw de enige forum binnen fok die het hand over negatieve bijwerkingen van het vaccin
Waar we stelden dat vaccinatiepaspoort zou leiden tot een digitale ID
Dat het niet zou blijven bij slechts twee vaccins
Waar we al heel vroeg wisten dat het c19 virus niet overgebracht werd door een vleermuis, maar dat het meer waarschijnlijk is dat het gecreëerd werd ergens in een lab in Wuhan
Waar de lockdowns een terugkerend fenomeen zouden zijn
Waar de WEF veel meer is dan een onschuldig praatclubje zonder enige invloed
Nee maar als je gaat blaffen dan blaffen mensen terug logischerwijsquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh kijk er is al een voorwaarde aan verbonden ineens.
Hier worden we gedwongen tot onvoorwaardelijke liefde
Wat bedoel je hier dan mee?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik dat wil, maar dat is niet zo. Dus daar zit je mis. Ik maak dat argument helemaal niet.
[..]
Je verplaatst nu alweer de doelpalen. Je gaat van 'jij juist wil dat alles mogelijk, maar alleen als mensen je standpunt delen' naar 'Het verschil tussen nws en bnw is dat je hier je mening niet hoeft te onderbouwen'.
En kun je die tweede claim ook verder onderbouwen? Welke onderbouwing zie je in NWS of POL bijvoorbeeld die je hier mist?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dat valt inderdaad wel op. Elk subforum heeft duidelijke regels en als je daar niet aan kunt houden moet je ophoepelen. Maar BNW moet dan een soort smeltkroes vormen waar wel alles mogelijk is. Dat blijft wel een bijzondere dubbele standaard.
Maar even serieusquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik mis hem wel hoorquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Good old Lambiekje de godfather van bnw, hij heeft toch in een aantal dingen gelijk gekregen.
Niks, daar hebben we het ook niet over.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar even serieus
Wat weerhoud jouw on een topic te openen waar je zelf interesse in hebt. Niet alleen heb je dan een kans om het over iets te hebben waar je zelf helemaal achterstaat. Ook is dit de ideale gelegenheid om de mensen hier te laten zien hoe het wel moet
Laat me nie lachen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier zijn er ook voorwaarden aan verbonden. Dezelfde als elders op het forum.
Vb post van vandaag:quote:
Dat staat er volgens mij heel duidelijk. In alle andere subfora heb je duidelijke regels en buiten die regels mag je om. Hier in BNW is er een grotere drang om een smeltkroes te creëren van perspectieven, ook al staan die haaks op de policy. Ik vind dat in principe prima, maar het is juist nogal tegenstrijdig dat dit in andere subfora niet kan.quote:
Dit soort dingen blijven inderdaad bijzonder. Maar dat heeft er misschien mee te maken welke moderator het ziet of van welke user het afkomstig is. Het is in elk geval verwarrend dat soms de meest op het oog niets voorstellende post als een persoonlijke aanval worden gezien, waar andere overduidelijke argumenta ad hominem mogen blijven staan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vb post van vandaag:
"Jouw account zou afgebroken moeten worden"
Wederom tegen een user met andere mening dan het algemeen narratief daar.
Benieuwd hoe Jippie zou reageren moest hier zoiets gezegd worden.
En ja, ik heb TR geplaatst
En ja, het staat er nog steeds
Dus getolereerd.
Dit was er eentje.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:54 schreef sp3c het volgende:
Ik zag het
Wie het was weet ik niet meer, kijk ik niet naar en de suggestie vind ik een wat flauwe dooddoener
Ik wist niet eens dat ze hem gebanned hadden. Ik vraag mij af waarom, zijn posts waar heel erg BNW.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit was er eentje.
In het FB bnw zeur topic had ik een ganse bloemlezing geplaatst. Maar allemaal voor dovemansoren.
BNW is en blijft het enige probleem.
En anders moeten ze mij ook maar bannen. Kan het bnw oekr meteen dicht nu ze Schaamlap ook gebanned hebben
Hij strooide teweinig rozeblaadjesquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze hem gebanned hadden. Ik vraag mij af waarom, zijn posts waar heel erg BNW.
Die is voor iets heel anders gebanned, ga ik verder niet op inquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit was er eentje.
In het FB bnw zeur topic had ik een ganse bloemlezing geplaatst. Maar allemaal voor dovemansoren.
BNW is en blijft het enige probleem.
En anders moeten ze mij ook maar bannen. Kan het bnw oekr meteen dicht nu ze Schaamlap ook gebanned hebben
Ok bedankt voor de duiding.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die is voor iets heel anders gebanned, ga ik verder niet op in
Als hij het er niet mee eens is moet hij maar over mailen
Dus stiekem ben je al een beetje aan mij gewendquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vb post van vandaag:
"Jouw account zou afgebroken moeten worden"
Wederom tegen een user met andere mening dan het algemeen narratief daar.
Benieuwd hoe Jippie zou reageren moest hier zoiets gezegd worden.
En ja, ik heb TR geplaatst
En ja, het staat er nog steeds
Dus getolereerd.
Is dat Fok policy ?quote:
Andere subfora bashen is mijn inziens ook users bashen, dus zou het gewoon aankaartenquote:Op maandag 17 oktober 2022 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is dat Fok policy ?
Anders kan ik dat ook aankaarten
Waarom is mijn post hier aangepast? @Jippiequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:46 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder toch weer, - KNIP-
[ twitter ]
Ben ik toch nog uniek.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 19:06 schreef sp3c het volgende:
Technisch gezien zijn er geen permbans op fok!
Het antwoord kun je in de topic pointer vinden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is mijn post hier aangepast? @:Jippie
De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het antwoord kun je in de topic pointer vinden.
Het beschuldigen van grooming of pedofilie van mensen die daar niet voor zijn veroordeeld is niet toegestaan.
Heb het aan de FA's voorgelegd, hoor graag of het een stap te ver is voor BNW. Er worden regelmatig TR's geplaatst op de koppeling met LHBTI+ en pedofilie en/of grooming, vandaar mijn opmerking en vraag aan de FA's
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.
wat denk je dat de perm betekend in permban?quote:
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?
Bijzonder toch weer, zo'n 'all ages' Drag Show. Heel geschikt voor peuters en kleuters:
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat denk je dat de perm betekend in permban?
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.
Ja dat zou in theorie nog steeds kunnen maar na bijna 2 jaar verwacht ik er nog weinig van.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?
weet ik eigenlijk niet maar volgens mij wel
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?
Dat je woorden als 'pedofilie' en 'grooming' gaat verwijderen moet je natuurlijk zelf weten, jij bent onderdeel van de crew. Maar nu wordt het wel erg interpretatief.
quote:
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?
Ongeveer hetzelfde als wat jouw vraag te maken heeft met mijn moderatie?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?
weet ik eigenlijk niet maar volgens mij wel
sowieso ben je niet uniek met een subforumban
klopt, subforumban moet vooralsnog handmatigquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden.![]()
@:Danny was wel bezig met een systeem waarbij subforumbans na x tijd komen te vervallen (zoals bij een volledige ban), want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:
... want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
Klopt, het heeft twee kanten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:
Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.
Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
dat erken ik ook zeker...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt, het heeft twee kanten.Nu moet een user het wel heel bont maken om tegen een subforumban aan te lopen, dat is ook niet goed voor de atmosfeer.
Modden/adminnen is maatwerk, inschatten welke interventie het gewenste effect zal hebben, zowel voor de betreffende user als voor het (sub)forum, is best complex. Een kortdurende subforumban zou dan een extra stuk gereedschap kunnen zijn in onze gereedschapskist.
Maak van je hart geen moordkuil, je kunt je opmerkingen over moderatie hier gewoon kwijt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:42 schreef UncleScorp het volgende:
Moderatie ?
Daar heb ik, voor de laatste keer, ook nog iets over te zeggen, maar ik wacht nog even groen licht af.
Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user dan voor langere tijd of de toegang tot heel FOK! forum kwijt te zijn. Niet ingelogd kun je gewoon meelezen (niet onder spoilers) maar niet reageren. En voor de duidelijkheid een moderator kan alleen noten en niet bannen, dat gebeurt door een FA die een zorgvuldige afweging maakt of een ban in een bepaalde situatie noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:
Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.
Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
ik kan verder niks zeggen over je mening, maar wijs vooral op het belang van communicatie en het bestaan van misverstanden bij jullie userts, dat merkbaar was aan enkele uitlatingen hier waar dus schijnbaar users niet doorhadden wat precies de 'werking' van en hen opgelegde (subforum-) ban inhield.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:21 schreef Jippie het volgende:
Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user ...
subforumquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik kan verder niks zeggen over je mening, maar wijs vooral op het belang van communicatie en het bestaan van misverstanden bij jullie userts, dat merkbaar was aan enkele uitlatingen hier waar dus schijnbaar users niet doorhadden wat precies de 'werking' van en hen opgelegde (subforum-) ban inhield.
Ik kan hooguit aanraden daar héél goed naar te luisteren en los ervan wat jouw persoonlijke mening is, goed en kritisich te kijken of wat je aan signalen van je usert terugkrijgt ook bevestigt of een strafmaatregel effect heeft.
Ik durf er wel een weddenschap op te leggen dat die 'tevredenheid' met een subforum-ban niet heel erg hoog zal zijn, ook al geef jij aan daar wél in te geloven, en het ook niet snel zal leiden tot een gedrags-inkeer bij die users of een verbetering van de atmosfeer op een subforum.
Ikzelf zou er juist op wijzen dat het om de atmosfeer te verbeteren, het meestal veel belangrijker is goed te communiceren rondom een bestraffing, zeker als het gaat om users die verder zeer actief zijn en aktief deelnemen aan discussies.
Dat is meestal werkzamer om de atmosfeer op een subforum te verbeteren dan het 'bannen' an sich.
(de aanleiding was vooral het idee om dit verder te 'automatiseren' ... ikzelf vrees altijd dat die verregaande automatisering ook snel ten kostte kan gaan van juist deze communicatie met bestrafde users, omdat vanuit degenen die de ban-knop effectief indrukken het in zulke gevallen ook sneller en 'makkelijker' te doen valt)
Wat wil je me uitleggen...?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
subforum
Het automatiseren gaat over het gedeelte wat de ban automatisch opheft na een dag, het geven van een subforumban blijft handmatig precisie werk door een FA.
Laat ik vooropstellen dat een ban het allerlaatste redmiddel is om 'postgedrag wat buiten de policy valt' aan te pakken, daar wordt niet lichtzinnig over gedacht. Zelf heb ik de bevoegdheden om op de FP een ban uit te delen en ik kan je zeggen dat een ban uitdelen voor 95% echt kutwerk is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat wil je me uitleggen...?
Ik weet zelf wat die bannen zijn, al weet ik de exacte werking verder niet diepgaand, omdat ik (nog) niet echt vaak gebanned ben.
Ik begrijp ook wat automatiseren is, en wat het gevolg van automatiseren kan zijn, namelijk dat, zoals Viv al aangaf, het dan 'makkelijker' en 'sneller' toegepast kan worden.
Wat ik poog jullie uit te leggen is dat de waarde die je misschien daarvan hoopt te krijgen helemaal niet zo positief is...
En als het een bedoeling is om de atmosfeer op BNW te verbeteren, het niet aankomt op meer, sneller bannen en dan automagisch wer heel snel unbanned worden.
Mijn stelling is vooral dat een veel betere manier de atmosfeer te verbeteren vanuit moderatoren meer te communiceren over waarom er bans gegeven worden, ook goed te communiceren met mensen die eventueel gebanned worden of mischien een beetje op de 'grens'naar een ban staan.
Toen ik zei dat een subforumban die automatisch komt te vervallen laagdrempeliger ingezet zou kunnen worden, doelde ik op het contrast met nu.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat een ban het allerlaatste redmiddel is om 'postgedrag wat buiten de policy valt' aan te pakken, daar wordt niet lichtzinnig over gedacht. Zelf heb ik de bevoegdheden om op de FP een ban uit te delen en ik kan je zeggen dat een ban uitdelen voor 95% echt kutwerk is.
@:Viv zal zelf haar uitspraak toelichten, maar ik weet zeker dat er met 'makkelijker een ban geven' zoals jij stelt niet bedoeld wordt dat er meer geband zal gaan worden. Zie daar de noodzaak ook niet van in.
Ben het totaal met je eens dat het communiceren met users over vermeend ongewenst gedrag erg belangrijk is en ook altijd zal blijven. Ook om misinterpretatie op te helderen, door het gebrek aan non-verbale communicatie ontstaat er nu eenmaal snel 'ruis'.
Mailen naar forum@fok.nlquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
Wie zijn de FA's ? Die over bans beslissen? Ik zou ze graag taggen in een topic aangaande ban-beslissingen
Ik moet even lachen … sorryquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 13:14 schreef RM-rf het volgende:
En als het een bedoeling is om de atmosfeer op BNW te verbeteren,
Je mag toch gewoon een topic openen, of plaats je het met of voor iemand anders?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Neenee doe geen moeite
Topic staat zo goed als klaar, ik wacht op groen licht.
Ik wou gewoon FAs laten meelezen over ban redenen, motivatie en beslissingen.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Neenee doe geen moeite
Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou jouw ideale ' BNW- atmosfeer' zijn?
Zo goed?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Neenee doe geen moeite
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Zit hem niet zo af te leiden en geef hem het groene licht waar die om vraagtquote:
Het enige waar ik op oordeel bij moderatie is of de posts binnen de policy vallen. Mod's die hier als user meeposten mogen net als alle andere users hun mening geven ongeacht door welke bron ze zich hebben laten informerenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:52 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
Ja hey kut ik ben egnie mulek maar ik weet helemaal niet waar het over gaatquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zit hem niet zo af te leiden en geef hem het groene licht waar die om vraagt
Schijnbaar is er groen licht nodig?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja hey kut ik ben egnie mulek maar ik weet helemaal niet waar het over gaat
In al mn jaren Fok nog nooit van gehoord maar ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Schijnbaar is er groen licht nodig?
Een zeer bijzonder antwoord op een stelling die niet werd gemaakt. Het ging immers om de ideale atmosfeer in BNW, en niet wie wel of niet zou mogen posten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het enige waar ik op oordeel bij moderatie is of de posts binnen de policy vallen. Mod's die hier als user meeposten mogen net als alle andere users hun mening geven ongeacht door welke bron ze zich hebben laten informeren
Jij reageert hiermee op mijn vraag wat voor jou de ideale BNW-atmosfeer zou zijn:quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:49 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Een zeer bijzonder antwoord op een stelling die niet werd gemaakt. Het ging immers om de ideale atmosfeer in BNW, en niet wie wel of niet zou mogen posten.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 16:07 schreef Ali_boo het volgende:
Ik doe het uit respectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
Zinloos om daar nog op te antwoorden. Ik geef nog 1 keer mijn ongezouten mening, en dan blijf ik hier weg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Precies wat er staat. Dat voor de ideale BNW-atmosfeer, Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij reageert hiermee op mijn vraag wat voor jou de ideale BNW-atmosfeer zou zijn:
Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
Waar doel je dan op met deze reactie?
Onzin jongen, niemand wil je weg hebbenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zinloos om daar nog op te antwoorden. Ik geef nog 1 keer mijn ongezouten mening, en dan blijf ik hier weg.
Tot groot jolijt van menig blauw alhier.
Dat komt imo neer op msm als niet toegestane bron te bestempelen, dat kan niet. Ik zie zo nu en dan zelfs een msm artikel als bron in bnw.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:27 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Precies wat er staat. Dat voor de ideale BNW-atmosfeer, Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
Geen verbogen boodschappen of stropoppen. Gewoon wat er staat.
Maar dat staat er niet. Ik heb het enkel over mods die "volledig afhankelijk zijn van MSM".quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat komt imo neer op msm als niet toegestane bron te bestempelen, dat kan niet. Ik zie zo nu en dan zelfs een msm artikel als bron in bnw.
En om het maar zo te brengen, ook een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk.
Je wil users weren op hun bronkeuze?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:34 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet. Ik heb het enkel over mods die "volledig afhankelijk zijn van MSM".
En zelfs als we het verlengen naar users, dan gaat het nog steeds over hen die volledig afhankelijk zijn van MSM. Dat is geenszins het pleiten voor een "verbod" op MSM.
Ook dat staat er niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je wil users weren op hun bronkeuze?
Wees concreet.quote:
Ik was concreet.quote:
Prima, iemand nog een constructieve en concrete bijdrage ipv dit wollige gelul?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:45 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ik was concreet.
De vraag: Wat zou jouw ideale ' BNW- atmosfeer' zijn?
Mijn antwoord: Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
Dat ik verder niet meedoe met het stropoppenspel doet er toch niet toe?
Correct me if I am wrong @QuidProJoequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima, iemand nog een constructieve en concrete bijdrage ipv dit wollige gelul?
Het moet zeker iemand met een bnw voelspriet zijn. Loveyoulongtime zie ik wel als goede kandidaat.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Correct me if I am wrong QuidProJoe
Maar ik denk dat die doelt op mods die ideologisch gedreven zijn en daar naar modden
Ik zou het oprecht jammer vinden als je daadwerkelijk gaat, dat is nergens voor nodig ook naar mijn idee.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zinloos om daar nog op te antwoorden. Ik geef nog 1 keer mijn ongezouten mening, en dan blijf ik hier weg.
Tot groot jolijt van menig blauw alhier.
Dit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht jammer vinden als je daadwerkelijk gaat, dat is nergens voor nodig ook naar mijn idee.
Kun je gewoon naam en rugnummers noemen? Volgens mij worden er veel posts in BNW (en op geheel FOK!) vanuit een ideologische drijfveer geplaatst, kun je iets duidelijker zijn?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:49 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Correct me if I am wrong @:QuidProJoe
Maar ik denk dat die doelt op mods die ideologisch gedreven zijn en daar naar modden
Mensen die open staan voor andere narratieven dan het narratief wat verkondigd wordt door media/overheid. Die mensen kunnen uiteraard meningsverschillen hebben want veel is gebaseerd op speculatie maar gaat wel met respect met elkaar om. Wat nu vaak gebeurt is dat het main stream media narratief de overhand krijgt, is dat wel de bedoeling van BNW?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je een BNW exclusief voor Bnw'ers of begrijp ik je verkeerd?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Mensen die open staan voor andere narratieven dan het narratief wat verkondigd wordt door media/overheid. Die mensen kunnen uiteraard meningsverschillen hebben want veel is gebaseerd op speculatie maar gaat wel met respect met elkaar om. Wat nu vaak gebeurt is dat het main stream media narratief de overhand krijgt, is dat wel de bedoeling van BNW?
Dat lijkt me ook niet wenselijk want iedereen moet overal kunnen posten. Maar als ik BNW onderwerpen post in NWS dan krijg ik gelijk een schopje naar BNW of het wordt verwijderd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je een BNW exclusief voor Bnw'ers of begrijp ik je verkeerd?
Kun je blijven roepen maar het is nog steeds niet waarquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet wenselijk want iedereen moet overal kunnen posten. Maar als ik BNW onderwerpen post in NWS dan krijg ik gelijk een schopje naar BNW of het wordt verwijderd.
Dan typ je toch gewoon "schopje-->NWS" ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:01 schreef weetjewel5 het volgende:
Wat nu vaak gebeurt is dat het main stream media narratief de overhand krijgt, is dat wel de bedoeling van BNW?
BNW heeft nood aan een stel mods die het BNW-gedachtengoed hoog in het vaandel dragen, en dit willen verdedigen tegen eenieder die de insteek van dit subforum niet respecteren, users of mods.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Prima, iemand nog een constructieve en concrete bijdrage ipv dit wollige gelul?
BNW staat open voor iedereen, wat moet er dan specifiek 'verdedigd' worden?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
BNW heeft nood aan een stel mods die het BNW-gedachtengoed hoog in het vaandel dragen, en dit willen verdedigen tegen eenieder die de insteek van dit subforum niet respecteren, users of mods.
Als beginners zouden zij van bovenaf hiervoor de middelen moeten krijgen, en begeleiding om hun mannetje/vrouwtje te kunnen staan tegen té mondige anciens.
Een tekst zonder dt-fouten maakt nog geen leuk verhaal.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 20:42 schreef Jippie het volgende:
De persoonlijke aanvallen over en weer worden nu toch aangepakt?
En inhoudelijk?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een tekst zonder dt-fouten maakt nog geen leuk verhaal.
Dus eigenlijk wil je alleen BNW teksten lezen in BNW? ( Of begrijp ik je verkeerd?)quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een tekst zonder dt-fouten maakt nog geen leuk verhaal.
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen, maar stel nou dat dat is wat ook het meest voor de hand liggend is? Ook msm kan het bij het juiste eind hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Mensen die open staan voor andere narratieven dan het narratief wat verkondigd wordt door media/overheid. Die mensen kunnen uiteraard meningsverschillen hebben want veel is gebaseerd op speculatie maar gaat wel met respect met elkaar om. Wat nu vaak gebeurt is dat het main stream media narratief de overhand krijgt, is dat wel de bedoeling van BNW?
Hoe bedoel je advocaat van de duivel? Je wil zeggen dat je het oneens bent met je aangenomen standpunt hier?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen, maar stel nou dat dat is wat ook het meest voor de hand liggend is? Ook msm kan het bij het juiste eind hebben.
Om dan te zeggen ja maar het is msm, dat schiet niet op. Nogmaals, ik snap de waarom mensen sceptisch zijn. Dat is precies waar bnw voor is. Per definitie tegen een bronvorm zijn is dat imo niet. Het zou de boodschap en niet de boodschapper moeten zijn. Dit is even gesimplificeerd want, ik kan me voorstellen dat als je vanuit een bnw kader naar zulke bronnen kijkt en het jou opvalt dat ze het vaak fout hebben je ze niet meer geloofd.
Maar daar zie ik het best vaak mis gaan. Dat het dus per definitie niet geloof, ik denk zelfs niet eens gelezen wordt, want msm. Nogmaals. Ook een defecte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan
Nee als in ik verkondig iets waarvan ik denk dat het niet geheel lekker zal vallen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je advocaat van de duivel? Je wil zeggen dat je het oneens bent met je aangenomen standpunt hier?
Volgens mij betekent het dat je een standpunt inneemt van de oppositie die je zelf niet zo aanhangt, dus dat las wat gek voor me. Misschien dat ik me hierin vergis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee als in ik verkondig iets waarvan ik denk dat het niet geheel lekker zal vallen.
Misschien was die uitspraak niet heel passend. Ik wil namelijk dat bnw kan blijven bestaan als een alternatief geluid. Maar een alternatieve blik is in mij ogen sceptisch, maar wel open.
Nee die uitspraak is niet heel passend. Vrijdagavond hequote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij betekent het dat je een standpunt inneemt van de oppositie die je zelf niet zo aanhangt, dus dat las wat gek voor me. Misschien dat ik me hierin vergis.
Maakt verder ook niet uit, je kunt het mss idd ook gebruiken om vanuit een neutrale positie een ander standpunt in te brengen, hoewel ik denk dat dat standpunt op zich wel vrij neutraal al is eigenlijk.
Heh, mag op maandag ook wel hoor. Misschien doe ik er beter aan niet een eigenlijk oninteressant punt in te brengen. Zeker als er meer is wat er te bespreken is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee die uitspraak is niet heel passend. Vrijdagavond he
Alleen maar fijn dat het ook gewoon luchtig kan. Ik zou dan ook echt alle users die zich betrokken voelen oproepen hun zegje te doen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heh, mag op maandag ook wel hoor. Misschien doe ik er beter aan niet een eigenlijk oninteressant punt in te brengen. Zeker als er meer is wat er te bespreken is.
Over FB gesproken, er was zoals je weet laatst een topic over BNW geopend in FB. Na een tijdje gesloten door Yvonne en discussie hier kort vervolgd. Het was mijn indruk dat hier achter verder over gesproken zou worden. Hoe staat het hier verder mee?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mailen naar forum@fok.nl
Bans worden namelijk niet besproken. En moderators gaan er al helemaal niet over.
Wil je er meer algemeen over praten, dan eventueel een topic openen in FB:
Feedback
Dit is een behoorlijk hot topicquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Over FB gesproken, er was zoals je weet laatst een topic over BNW geopend in FB. Na een tijdje gesloten door Yvonne en discussie hier kort vervolgd. Het was mijn indruk dat hier achter verder over gesproken zou worden. Hoe staat het hier verder mee?
Recht op eigenheid, net zoals andere subfora hun eigenheid claimen.quote:
Hoe bedoel je dit? En nogmaals, ik weet dat ik veel van/aan je vraag maar dat is uit interesse.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Recht op eigenheid, net zoals andere subfora hun eigenheid claimen.
Dat topic had inmiddels drie delen, geloof ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Over FB gesproken, er was zoals je weet laatst een topic over BNW geopend in FB. Na een tijdje gesloten door Yvonne en discussie hier kort vervolgd. Het was mijn indruk dat hier achter verder over gesproken zou worden. Hoe staat het hier verder mee?
Die wet is er nog niet, we kunnen er dus ook niet op vooruit lopen. In ben daarnaast niet jurisich onderlegd genoeg om te weten wat de mogelijke gevolgen er van zullen zijn. Ik vrees er echter wel voor dat er zeker voor bnw wat gevolgen aan kunnen hangen. Maar nogmaals, niets is in beton gegoten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat topic had inmiddels drie delen, geloof ik.
En het is achter zeker wel opgepakt, veel discussie over gezien. Ik denk dat men er nog mee bezig is.
Alleen is er geen ei gelegd.
Er komt ook een wet over desinformatie aan. Of is in ontwikkeling. Is ook iets om in de gaten te houden.
Ik kan je als mod alleen niet veel wijzer maken dan je al bent.
Voila zo begint het...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd voor het tegen geluid. Maar als het de volksgezondheid of onze democratie ondermijnt of letterlijk slachtoffers van aanslagen als acteurs ziet. Of de ouders van Sandy Hooks als halve criminelen weg zet, gaat de koek bij mij wel redelijk op.
Maar we hebben ook gewoon te maken met morele en juridische standaarden. Zeker in deze zaak werd de grens tussen speculatie en smaad/laster wel erg wazig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voila zo begint het...
Dat zijn al minstens 3 BNW topics waar meerdere mods probleem mee hebben en liefst gesloten willen zien.
Ondermijnen volksgezondheidreally ?
Nogmaals...verdedig BNW tegen users én mods die de eigenheid niet respecteren.
Tuurlijk kan de msm ook de waarheid zijn en moet je je daarvoor niet afsluiten maar als mensen totaal niet open staan voor een ander geluid en in BNW daarmee lopen trollen vraag ik me af wat die mensen in BNW zoeken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen, maar stel nou dat dat is wat ook het meest voor de hand liggend is? Ook msm kan het bij het juiste eind hebben.
Om dan te zeggen ja maar het is msm, dat schiet niet op. Nogmaals, ik snap de waarom mensen sceptisch zijn. Dat is precies waar bnw voor is. Per definitie tegen een bronvorm zijn is dat imo niet. Het zou de boodschap en niet de boodschapper moeten zijn. Dit is even gesimplificeerd want, ik kan me voorstellen dat als je vanuit een bnw kader naar zulke bronnen kijkt en het jou opvalt dat ze het vaak fout hebben je ze niet meer geloofd.
Maar daar zie ik het best vaak mis gaan. Dat het dus per definitie niet geloof, ik denk zelfs niet eens gelezen wordt, want msm. Nogmaals. Ook een defecte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan de msm ook de waarheid zijn en moet je je daarvoor niet afsluiten maar als mensen totaal niet open staan voor een ander geluid en in BNW daarmee lopen trollen vraag ik me af wat die mensen in BNW zoeken.
Om wel echt soortement advocaat van de duivel te spelen (quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd voor het tegen geluid. Maar als het de volksgezondheid of onze democratie ondermijnt of letterlijk slachtoffers van aanslagen als acteurs ziet. Of de ouders van Sandy Hooks als halve criminelen weg zet, gaat de koek bij mij wel redelijk op.
Ja. En daarom ben ik ook bewust geen moderater hier. Dat gedoe met die families van Sandy Hooks trek ik echt slecht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voila zo begint het...
Dat zijn al minstens 3 BNW topics waar meerdere mods probleem mee hebben en liefst gesloten willen zien.
Ondermijnen volksgezondheidreally ?
Nogmaals...verdedig BNW tegen users én mods die de eigenheid niet respecteren.
Anderen schermen met "stevige bewerkng, stevige bron" of enkel posts onderbouwd door door hen goedgekeurde bronnen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? En nogmaals, ik weet dat ik veel van/aan je vraag maar dat is uit interesse.
Geloofde jij dat die mensen in China op straat dood neervielen (door corona) echt waren? Of dat verhaal van die dode babies in Iraq, she said the Iraqis had removed 312 babies from incubators and left them to die on the cold floor. https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
Ja, in nws of in pol wil men bronnen zien. We hebben afgesproken dat dat in bnw geen harde eis is. Dat is.. Toch niet hetzelfde? Ik snap je niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Anderen schermen met "stevige bewerkng, stevige bron" of enkel posts onderbouwd door door hen goedgekeurde bronnen...
Maar BNW moet maar openstaan voor alles, onvoorwaardelijk...
Ow zijn de russen hier al dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die wet is er nog niet, we kunnen er dus ook niet op vooruit lopen. In ben daarnaast niet jurisich onderlegd genoeg om te weten wat de mogelijke gevolgen er van zullen zijn. Ik vrees er echter wel voor dat er zeker voor bnw wat gevolgen aan kunnen hangen. Maar nogmaals, niets is in beton gegoten.
Ik kan me goed voorstellen dat dat blijft hangen. En ik denk dat dat inderdaad bij heel veel mensen uiteindelijk niet blijft hangen tenzij je ze er weer op wijst. Het is wel een beetje ironisch dat dit juist door msm media onderzocht en naar buiten is gebracht. Al zullen(want dat weet ik niet) andere media er wellicht eerder over gesproken hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Geloofde jij dat die mensen in China op straat dood neervielen (door corona) echt waren? Of dat verhaal van die dode babies in Iraq, she said the Iraqis had removed 312 babies from incubators and left them to die on the cold floor. https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony?
Mensen zijn door dit soort verhaal argwanend geworden en zetten heel snel ergens vraagtekens bij. Niet altijd terecht misschien maar hoe weet je nog of iets echt is gebeurd of niet?
Dus mogen we tegen msm geleuter zeggen "schopje-->NWS" ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, in nws of in pol wil men bronnen zien. We hebben afgesproken dat dat in bnw geen harde eis is. Dat is.. Toch niet hetzelfde? Ik snap je niet.
Maar nu doe je het weer, je sluit het per definitie uit. Msm=nws alternatief=bnw en die grens is er gewoon niet altijd even hard.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus mogen we tegen msm geleuter zeggen "schopje-->NWS" ?
Even terugkomend op je punt over de BNW-moderatie, hoe bevalt jullie interim-mod? Ben hier ook zo maar van de ene op de andere dag ingestapt. Ik zal niet ontkennen dat er nog wel wat valt te 'finetunen',maar heb niet de indruk dat ik de BNW gedachte niet respecteer.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dergelijke wetgeving zal vermoedelijk vooral gericht zijn op de platforms die werken met algoritmes. Platforms als Twitter/Facebook waar het doel dus is om je zoveel mogelijk te verleiden om zo lang mogelijk op de site te blijven hangen, bijv door middel van een tijdlijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die wet is er nog niet, we kunnen er dus ook niet op vooruit lopen. In ben daarnaast niet jurisich onderlegd genoeg om te weten wat de mogelijke gevolgen er van zullen zijn. Ik vrees er echter wel voor dat er zeker voor bnw wat gevolgen aan kunnen hangen. Maar nogmaals, niets is in beton gegoten.
Als al eerder gezegd, objectief dusquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Even terugkomend op je punt over de BNW-moderatie, hoe bevalt jullie interim-mod? Ben hier ook zo maar van de ene op de andere dag ingestapt. Ik zal niet ontkennen dat er nog wel wat valt te 'finetunen',maar heb niet de indruk dat ik de BNW gedachte niet respecteer.
Goed hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Even terugkomend op je punt over de BNW-moderatie, hoe bevalt jullie interim-mod? Ben hier ook zo maar van de ene op de andere dag ingestapt. Ik zal niet ontkennen dat er nog wel wat valt te 'finetunen',maar heb niet de indruk dat ik de BNW gedachte niet respecteer.
Mag wel maar daar doen we net zo weinig mee dus je schiet er net zo weinig mee op, je krijgt notes en op een gegeven moment bans maar verder ...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
nee nu duidelijk ........quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar nu doe je het weer, je sluit het per definitie uit. Msm=nws alternatief=bnw en die grens is er gewoon niet altijd even hard.
Als het een topic is met msm als bron en je kan er over discussiëren, waarom dan niet? Moet het dan maar naar nws "want het is msm?"
Spreek je gewoon uit. Aub.quote:
??quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:07 schreef DeMolay het volgende:
oh ...jullie maken je als mod belachelijk
Altijd paraat, je weet!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:24 schreef DeMolay het volgende:
of zijn jullie vrijdag avond aan het modden ?
Ze beginnen wel vervelend te worden he?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:24 schreef DeMolay het volgende:
of zijn jullie vrijdag avond aan het modden ?
Msm zie ik als de microfoon van de elite , als ze waarheid spreken is dat als mosterd na de maaltijd . Ze komen met waarheid na de misdaad op het moment dat de bevolking er niks meer aan kan doen .Het is dus altijd oud nieuws.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hetzelfde met Oekraine/Rusland de bnw kant is wat Schaamlap bijv post maar dat word "gedebunked" met het msm verhaal , mensen lijken daar alleen maar bezig om iedereen te bekeren naar Putin bad . zo is er geen ruimte voor de bnw kant die ook naar Nato kijkt, de voorgeschiedenis , de rol van Amerika , de geopolitieke belangen , de eventuele misdaden van Oekraine en ook rekening houdend met de westerse propaganda .quote:Om dan te zeggen ja maar het is msm, dat schiet niet op. Nogmaals, ik snap de waarom mensen sceptisch zijn. Dat is precies waar bnw voor is. Per definitie tegen een bronvorm zijn is dat imo niet. Het zou de boodschap en niet de boodschapper moeten zijn. Dit is even gesimplificeerd want, ik kan me voorstellen dat als je vanuit een bnw kader naar zulke bronnen kijkt en het jou opvalt dat ze het vaak fout hebben je ze niet meer geloofd.
Maar we zijn niet in news en kiezen bewust voor BNW net zoals de mensen in news bewust kiezen voor news en niet voor de alternatieve kant van het nieuws. Elk argument voor msm bronnen in BNW zou dan net zo goedquote:Maar daar zie ik het best vaak mis gaan. Dat het dus per definitie niet geloof, ik denk zelfs niet eens gelezen wordt, want msm. Nogmaals. Ook een defecte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan
BNW / Chip in je armquote:
Mooi pleidooi Summers maar zoals gewoonlijk...voor dovemansoren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:39 schreef Summers het volgende:
Maar we zijn niet in news en kiezen bewust voor BNW net zoals de mensen in news bewust kiezen voor news en niet voor de alternatieve kant van het nieuws. Elk argument voor msm bronnen in BNW zou dan net zo goed
kunnen gelden voor alternatieve bronnen in news . Nu is het net alsof mensen in news meer rechten hebben omdat ze het " juiste wereldbeeld " hebben . Hun mogen de rust bewaren en bewust een kant kiezen en wij met het " foute wereldbeeld " kunnen nog "gered" worden van onszelf.
Soms is het een ook beetje lastig te beoordelen wat er dan wel bnw is en wat er zelfs in bnw overduidelijk bullshit isquote:Op zondag 23 oktober 2022 08:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
BNW / Chip in je arm
Waarom mogen mods zulke overduidelijke bullshit zomaar in BNW droppen?
Bevestigt nog maar es hoe mods over BNW denken...
Naar aanleiding van deze postquote:Op zondag 23 oktober 2022 08:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
BNW / Chip in je arm
En dan deze opmerkingquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 19:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zag net deze:
Ben geen groot fan van Campbell, maar dit keer heb ik het filmpje toch afgekeken. En de man heeft hier denk ik wel een punt. Die gain of function testen moeten echt stoppen. Dit gaat over het Omicron Boston virus.
Wat een dedainquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:54 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Niemand gaat dit kijken of snappen
Volgens de main stream media wel , geregeld word er een blik 'experts' open getrokken die ons vertellen dat er iets mis met je is als je een complot waarneemt bij de rich and powerfull en dat een complot ontstaat in het hoofd van de arme sloeberquote:
Eerst hoort het er niet thuis en nu wel? Dit exemplaar blijft dicht en voel je vrij om een ander topic over dit onderwerp te starten.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:12 schreef UncleScorp het volgende:
BNW / Chip in je arm
Topic op slot ter beoordeling moderatie?
Een ingeplante chip bestaat gewoon, is niets BNW aan.
Kan dus naar NWS
Fact checkers kunnen dan uitzoeken of je idd kleuren kan schijten daarvan.
Beter lezen...quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Eerst hoort het er niet thuis en nu wel?
Ook een mod maakt wel eens een verkeerde inschatting, het zijn net mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 08:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ONZ / Chip in je arm
Zie mijn argument hierboven waarom hij het evengoed naar NWS had kunnen schoppen...quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ook een mod maakt wel eens een verkeerde inschatting, het zijn net mensen.
Sowieso niet naar NWSquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:12 schreef UncleScorp het volgende:
ONZ / Chip in je arm
Topic op slot ter beoordeling moderatie?
Een ingeplante chip bestaat gewoon, is niets BNW aan.
Kan dus naar NWS
Fact checkers kunnen dan uitzoeken of je idd kleuren kan schijten daarvan.
We zullen zien of hij dat doet, hier blijft het dicht.quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zie mijn argument hierboven waarom hij het evengoed naar NWS had kunnen schoppen...
Dacht dat het wel duidelijk ONZ zou zijn.quote:
Waar heb je het over?quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dacht dat het wel duidelijk ONZ zou zijn.
Maar nee, blijkbaar moet er een denkgroep mods over oordelen of het toch niet BNW is...mijn punt
Komaan zeg
Kijk anders even naar wat de OP was voor de editquote:Op zondag 23 oktober 2022 12:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar nee, blijkbaar moet er een denkgroep mods over oordelen of het toch niet BNW is...mijn punt
Komaan zeg
Het is inmiddels naar ONZ verplaatst, en door..quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Komaan zeg
Dan kan je dat bericht van Yvonne ook wel verwijderenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kan dit geen feedback BNW noemen.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan kan je dat bericht van Yvonne ook wel verwijderen
Als dat feedback is dan was dat van mij evengoed feedback. Je kunt dit halve topic wel vegen als mijn reactie hier niet passend zou zijn.quote:
Yvonne doet in mijn optiek een oproep tot het plaatsen van bepaalde BNW topics, jij maakt dat in mijn ogen belachelijk dus haal ik dat weg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als dat feedback is dan was dat van mij evengoed feedback. Je kunt dit halve topic wel vegen als mijn reactie hier niet passend zou zijn.
Het komt je gewoon niet goed uit.
Het is echter wel gewoon hoe het er hier feitelijk aan toe ging. Inderdaad belachelijk, daar zijn we het gelukkig over eens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Yvonne doet in mijn optiek een oproep tot het plaatsen van bepaalde BNW topics, jij maakt dat in mijn ogen belachelijk dus haal ik dat weg.
Ik beschouw het niet als Feedback, dus het gaat weg. We zijn druk bezig om BNW weer wat gezelliger te maken daar hoort afzeiken niet bij. Als het aan mij ligt komt hier ook geen 'Sandy Hook achtig' topic meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mijn feedback is dat ik het wat gek vind dat je niet ontopic sarcastisch mag reageren op een bericht van Yvonne over keuzes die gemaakt zijn hier in bnw in het feedback topic van bnw. Ben dat ook niet gewend in andere feedbacks, slechts na langdurig gezuig ofzo.
Niet dat de keuzes van destijds teruggedraaid kunnen worden natuurlijk, maar er kan misschien wel van geleerd worden. Hangt waarschijnlijk ook wel weer samen met wat fok! met bnw wil.
Gaat dit over de toon of over de inhoud? Het kwam niet op me over als afzeiken, maar als sarcasme over dat er langdurig een blinde vlek was in een stuk uitgevoerd beleid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik beschouw het niet als Feedback, dus het gaat weg. We zijn druk bezig om BNW weer wat gezelliger te maken daar hoort afzeiken niet bij. Als het aan mij ligt komt hier ook geen 'Sandy Hook achtig' topic meer.
Toon en inhoud. Het door jouw aangehaalde topic gaat over de veroordeling van Alex Jones voor de door hem verspreide leugens over Sandy Hook. Zakt al aardig weg naar onderen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gaat dit over de toon of over de inhoud? Het kwam niet op me over als afzeiken, maar als sarcasme over dat er langdurig een blinde vlek was in een stuk uitgevoerd beleid.
Althans, destijds was het toegestaan, totdat de jury uitsprak dat het verhaal gelul was en de leugens de getroffen families beschadigd heeft. Pas toen mocht het niet meer besproken worden in de reeks. (Die nota bene initieel vaag gesloten werd en toen weer geopend en toen het topic vol was mocht er geen nieuw topic in de reeks geopend worden).
Het leek me logisch om dan ook maar de updates te bespreken in de reeks die zo lang open stond, niet in de laatste plaats, omdat je dan niet "echo-kamert", maar in gesprek kunt zijn. Als het vanwege nieuw beheer niet meer mag in bnw kan ik dat begrijpen, maar dan staat hier nog een taak open wat ik tegen kwam toen ik keek of er nu inmiddels wel weer wat open stond in bnw: controlaltdelete in BNW / Neil Heslin and Scarlett Lewis VS Alex Jones
Met wie in gesprek kunt zijn? Met de users op bnw die dit een hoax vinden? denk je dat die van mening veranderen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het leek me logisch om dan ook maar de updates te bespreken in de reeks die zo lang open stond, niet in de laatste plaats, omdat je dan niet "echo-kamert", maar in gesprek kunt zijn. Als het vanwege nieuw beheer niet meer mag in bnw kan ik dat begrijpen, maar dan staat hier nog een taak open wat ik tegen kwam toen ik keek of er nu inmiddels wel weer wat open stond in bnw: controlaltdelete in BNW / Neil Heslin and Scarlett Lewis VS Alex Jones
Ik werk ook zonder T eRquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:19 schreef koosbasterd het volgende:
Knippieeee, heb je een trretje gehad?
Hoe zo, ga je wat 'vibes' sturen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:23 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Netjes, nu nog even je gedachten wat de vrijheid geven. probeer het eens
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:23 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Netjes, nu nog even je gedachten wat de vrijheid geven. probeer het eens
Oh oh, where is me popcornquote:
Nee hoor, zover ben ik nog niet. Komt later welquote:
Nope , het zou wat wezen als je andere volwassenen wilt gaan vertellen wat ze wel en niet mogen gelovenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:10 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Met wie in gesprek kunt zijn? Met de users op bnw die dit een hoax vinden? denk je dat die van mening veranderen?
Kan je wel shaken he, tenminste, lijkt me niet tenzij ze dat graag willen
-Knip-
Precies, moeten zij weten als ze denken/geloven dat het echt is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Nope , het zou wat wezen als je andere volwassenen wilt gaan vertellen wat ze wel en niet mogen geloven
Je vindt de users van bnw niet voor rede vatbaar?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:10 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Met wie in gesprek kunt zijn? Met de users op bnw die dit een hoax vinden? denk je dat die van mening veranderen?
Kan je wel shaken he, tenminste, lijkt me niet tenzij ze dat graag willen
-Knip-
Jij begrijpt hetquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:43 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Precies, moeten zij weten als ze denken/geloven dat het echt is.
Bewijs krijg je toch nooit te zien.
Niets gebeurt toevallig, alles is gepland
Degene die ik ken (vaste posters op bnw) zullen nooit veranderen van standpunt, wat Sandy betreft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je vindt de users van bnw niet voor rede vatbaar?
Ja klopt wel, alleen de regeltjes zijn wat strakker geworden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je vindt de users van bnw niet voor rede vatbaar?
Nee, niemand heeft als doel om van mening veranderen, maar soms veranderen mensen van mening op basis van nieuwe inzichten. Deze users zijn ook niet geboren met de gedachte dat deze ouders acteurs waren, dat zijn ze gaan denken aan de hand van de leugens die hen verteld is. Of zij specifiek verder voor rede vatbaar zijn weet ik zelf niet, maar in algemene zin denk ik dat het wel goed is om geen echo kamers te creëren, juist omdat mensen met verschillende denkbeelden van elkaar kunnen leren. Vanuit mijn perspectief betekent dat dan dat je bv. mensen een betere kans geeft uit een fabeltjesfuik te zwemmen en omgekeerd zal dat ook vast wel gelden.
Daar kun je op rekenenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:04 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ja klopt wel, alleen de regeltjes zijn wat strakker geworden.
Mocht er een vervolg topic komen doe ik niet mee want ik wind er geen doekjes om wat ik vind.
edit: Dan komt Knippie weer in actie met haar jeukende vinger aan de verwijderknop![]()
Af wachten wat de anderen doen
Slaat dat nou weer op man, schei uit zeg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:18 schreef Raw85 het volgende:
Die goede oude tijd dat hier de dood van de op de Sandy Hook-school vermoorde kinderen nog gewoon doodleuk ontkend kon worden iddGouden tijden waren dat!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan kan je dat bericht van Yvonne ook wel verwijderen
Nu kom ik toch echt even uit m'n elektrische deken gekropen hoor, nu heb ik het koud, jullie's schuld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mijn feedback is dat ik het wat gek vind dat je niet ontopic sarcastisch mag reageren op een bericht van Yvonne over keuzes die gemaakt zijn hier in bnw in het feedback topic van bnw. Ben dat ook niet gewend in andere feedbacks, slechts na langdurig gezuig ofzo.
Niet dat de keuzes van destijds teruggedraaid kunnen worden natuurlijk, maar er kan misschien wel van geleerd worden. Hangt waarschijnlijk ook wel weer samen met wat fok! met bnw wil.
Eens en ik hoop dat het goed gaat met je electrische deken en jouquote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:17 schreef yvonne het volgende:
Er mot wat meer gelachen worden in het leven, ja óók in BNW.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:17 schreef yvonne het volgende:
Eens hoor, en vind het grappig dat je reageerde op een gemodereerd/geknipt bericht, dat voor ons dus niet meer leesbaar was.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:17 schreef yvonne het volgende:
Oh zal ik je wat vertellen, dat wist ik ook nietquote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:28 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Eens hoor, en vind het grappig dat je reageerde op een gemodereerd/geknipt bericht, dat voor ons dus niet meer leesbaar was.
Ik snap dat geknip en geveeg niet zo goed, zolang er geen extreme dingen gepost worden. Wat mij betreft maakt teveel geknip en geveeg het er juist niet 'gezelliger' op (als reden gegeven voor het geknip) en roept alleen maar weer nieuwe weerstand op. Bij mij in ieder geval wel.
Lekker joh op de bank, ideaal.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:20 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Eens en ik hoop dat het goed gaat met je electrische deken en jou
Ja,onder een andere naam. m'n andere user namen heb ik een permban op, vandaar deze, totdat ik weer een permban krijg. Duurt wel lang, ik zou hem allang moeten hebben. Maar las ergens dat je je vorige namen kan resetten hihi of weer terug kan krijgen, even een mail sturen las ik. Misschien ga ik dat later eens doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:16 schreef yvonne het volgende:
of is er soms helemaal niemand meer van 'vroeger'over?
De sfeer was toen wel fijnerquote:Ik post dit omdat het me rond dat hele Baudet te binnen schoot, hoe we hier vroeger eensgezind samen woonden, believers en non believers en met elkaar hadden we er een prachtig topic van gemaakt, met een lach en een traan, zonder 6 weken lang geruzie.
Klopt, gaat vaak nergens meer over.quote:En dan gaan er weer 9686866 posts over 1 post
Ja nou, daar zakt m'n broek vanaf.
Ik probeer het zo, even concentrerenquote:Oh @:koosbasterd stuur ff wat vibes, m'n voorraad is op.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh zal ik je wat vertellen, dat wist ik ook niet, maar op mobiel zie ik dat bericht gewoon staan, zal wel met m'n rechten te maken hebben denk ik.
Ja, mail me maar, kan vast wel een mouw aangepast worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 00:36 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ja,onder een andere naam. m'n andere user namen heb ik een permban op, vandaar deze, totdat ik weer een permban krijg. Duurt wel lang, ik zou hem allang moeten hebben. Maar las ergens dat je je vorige namen kan resetten hihi of weer terug kan krijgen, even een mail sturen las ik. Misschien ga ik dat later eens doen.
[..]
De sfeer was toen wel fijner
[..]
Klopt, gaat vaak nergens meer over.
[..]
Ik probeer het zo, even concentreren
Thx, doe ik later..eerst arbeiten en zoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, mail me maar, kan vast wel een mouw aangepast worden.
Wat is er niet BNW aan dat topic? Daarbij is het met de gebruikte bron en met de gegeven interpretatie kansloos in NWS.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:22 schreef Jippie het volgende:
Volgens mij is dit geen BNW? Ter beoordeling even op slot.
Dit is juist BNW, blijf gewoon van de knopjes af als je daar niks te zoeken hebt. Ter beoordeling dicht, een leuke discussie gaat dan nooit plaatsvinden. Praten met elkaar, heel raar op een forum.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:22 schreef Jippie het volgende:
Volgens mij is dit geen BNW? Ter beoordeling even op slot.
Dat Yvonne ons kan vinden in 1 topic, hierquote:Op maandag 31 oktober 2022 23:36 schreef Akathisia het volgende:
De slotjesfetisj op FOK! maakt meer stuk dan ons lief is. Welk doel dient het nou werkelijk?
Preciesquote:Op maandag 31 oktober 2022 23:39 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat Yvonne ons kan vinden in 1 topic, hier
Maar je hebt wel gelijk hoor
quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat is er niet BNW aan dat topic? Daarbij is het met de gebruikte bron en met de gegeven interpretatie kansloos in NWS.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:31 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dit is juist BNW, blijf gewoon van de knopjes af als je daar niks te zoeken hebt. Ter beoordeling dicht, een leuke discussie gaat dan nooit plaatsvinden. Praten met elkaar, heel raar op een forum.
Als het over het WEF gaat, kan dat in een WEF topic, wat ik nu zag gebeuren is vooral D66 en Kaag bashen. Daarnaast heb ik twijfels of de bron juist is. Er wordt aan wetgeving gewerkt om witwassen aan te pakken, daartoe zijn wetsvoorstellen gepubliceerd waarin ook over een 'financieel sleepnet' wordt gesproken maar ik zie nergens een bedrag 'vanaf 100 euro' genoemd.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:36 schreef Akathisia het volgende:
De slotjesfetisj op FOK! maakt meer stuk dan ons lief is. Welk doel dient het nou werkelijk?
Jaja, ik snap het ergens wel, maar ik vind het juist zo fijn dat jij achter " ons" staat. Maar ik snap zeker dat er regels zijn en dat jullie daar rekening mee moeten houden. Het is een beetje heen en weer.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Precies
Btw dat slotje is ook meer om te kijken wat we ermee moeten, het is kaas noch visch eik.
Mogen we wel lachenquote:Op maandag 31 oktober 2022 23:48 schreef Jippie het volgende:
En Jippie in BNW / ‘Big Brother’-wet van Kaag opent deur naar totale financiële controle weer open, maar hou het BNW.
Een minister/kabinet dient een wetsvoorstel - het onderwerp van belang- in en jij verwijdert het omdat je ''zag gebeuren'' dat de indieners gebashed zouden worden? Kan hier dan nimmer beleid besproken worden? Waarom zou je, als dát je angst is, niet gewoon op modereren op dergelijk gebash? Verder gaat hier helemaal niet (primair) over WEF en ook begrijp ik nog steeds niet wat er niet-BNW aan is volgens jou.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:43 schreef Jippie het volgende:
Als het over het WEF gaat, kan dat in een WEF topic, wat ik nu zag gebeuren is vooral D66 en Kaag bashen. Daarnaast heb ik twijfels of de bron juist is. Er wordt aan wetgeving gewerkt om witwassen aan te pakken, daartoe zijn wetsvoorstellen gepubliceerd waarin ook over een 'financieel sleepnet' wordt gesproken maar ik zie nergens een bedrag 'vanaf 100 euro' genoemd.
Dit kan in een ander topic dan FB toch?quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een minister/kabinet dient een wetsvoorstel - het onderwerp van belang- in en jij verwijdert het omdat je ''zag gebeuren'' dat de indieners gebashed zouden worden? Kan hier dan nimmer beleid besproken worden? Waarom zou je, als dát je angst is, niet gewoon op modereren op dergelijk gebash? Verder gaat hier helemaal niet (primair) over WEF en ook begrijp ik nog steeds niet wat er niet-BNW aan is volgens jou.
Ik weet niet of die 100 euro klopt. Misschien kan je zo een vraag in het topic poneren opdat we er samen uit kunnen komen.
Die ¤100 staat in het aangepaste wetsvoorstel:quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als het over het WEF gaat, kan dat in een WEF topic, wat ik nu zag gebeuren is vooral D66 en Kaag bashen. Daarnaast heb ik twijfels of de bron juist is. Er wordt aan wetgeving gewerkt om witwassen aan te pakken, daartoe zijn wetsvoorstellen gepubliceerd waarin ook over een 'financieel sleepnet' wordt gesproken maar ik zie nergens een bedrag 'vanaf 100 euro' genoemd.
Thanks. Heb ze in het topic verwerkt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die ¤100 staat in het aangepaste wetsvoorstel:
https://open.overheid.nl/(...)aanpak-witwassen.pdf
Pagina 5, artikel 34b:4
Kritiek is er trouwens niet alleen uit de “BNW-hoek”:
https://www.autoriteitper(...)eillance-door-banken
Opgelost weerquote:Op maandag 31 oktober 2022 23:48 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Jaja, ik snap het ergens wel, maar ik vind het juist zo fijn dat jij achter " ons" staat. Maar ik snap zeker dat er regels zijn en dat jullie daar rekening mee moeten houden. Het is een beetje heen en weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |