abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:50:13 #176
485843 crew  Jippie
pi_206404230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Een tekst zonder dt-fouten maakt nog geen leuk verhaal.
Dus eigenlijk wil je alleen BNW teksten lezen in BNW? ( Of begrijp ik je verkeerd?)
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:54:41 #177
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206404293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 18:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Mensen die open staan voor andere narratieven dan het narratief wat verkondigd wordt door media/overheid. Die mensen kunnen uiteraard meningsverschillen hebben want veel is gebaseerd op speculatie maar gaat wel met respect met elkaar om. Wat nu vaak gebeurt is dat het main stream media narratief de overhand krijgt, is dat wel de bedoeling van BNW?
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen, maar stel nou dat dat is wat ook het meest voor de hand liggend is? Ook msm kan het bij het juiste eind hebben.

Om dan te zeggen ja maar het is msm, dat schiet niet op. Nogmaals, ik snap de waarom mensen sceptisch zijn. Dat is precies waar bnw voor is. Per definitie tegen een bronvorm zijn is dat imo niet. Het zou de boodschap en niet de boodschapper moeten zijn. Dit is even gesimplificeerd want, ik kan me voorstellen dat als je vanuit een bnw kader naar zulke bronnen kijkt en het jou opvalt dat ze het vaak fout hebben je ze niet meer geloofd.

Maar daar zie ik het best vaak mis gaan. Dat het dus per definitie niet geloof, ik denk zelfs niet eens gelezen wordt, want msm. Nogmaals. Ook een defecte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206404328
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ga even de advocaat van de duivel spelen, maar stel nou dat dat is wat ook het meest voor de hand liggend is? Ook msm kan het bij het juiste eind hebben.

Om dan te zeggen ja maar het is msm, dat schiet niet op. Nogmaals, ik snap de waarom mensen sceptisch zijn. Dat is precies waar bnw voor is. Per definitie tegen een bronvorm zijn is dat imo niet. Het zou de boodschap en niet de boodschapper moeten zijn. Dit is even gesimplificeerd want, ik kan me voorstellen dat als je vanuit een bnw kader naar zulke bronnen kijkt en het jou opvalt dat ze het vaak fout hebben je ze niet meer geloofd.

Maar daar zie ik het best vaak mis gaan. Dat het dus per definitie niet geloof, ik denk zelfs niet eens gelezen wordt, want msm. Nogmaals. Ook een defecte klok geeft tweemaal per dag de juiste tijd aan :)
Hoe bedoel je advocaat van de duivel? Je wil zeggen dat je het oneens bent met je aangenomen standpunt hier?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:58:06 #179
pi_206404341
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe bedoel je advocaat van de duivel? Je wil zeggen dat je het oneens bent met je aangenomen standpunt hier?
Nee als in ik verkondig iets waarvan ik denk dat het niet geheel lekker zal vallen.

Misschien was die uitspraak niet heel passend. Ik wil namelijk dat bnw kan blijven bestaan als een alternatief geluid. Maar een alternatieve blik is in mijn ogen sceptisch, maar wel open. Per definitie een bron uitsluiten (al helemaal zoiets generieks als msm) is dat niet. Want je zou dezelfde argumenten (sturing, andere agenda etc) ook kunnen opvoeren bij de zgn alternatieve bronnen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206404368
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee als in ik verkondig iets waarvan ik denk dat het niet geheel lekker zal vallen.

Misschien was die uitspraak niet heel passend. Ik wil namelijk dat bnw kan blijven bestaan als een alternatief geluid. Maar een alternatieve blik is in mij ogen sceptisch, maar wel open.
Volgens mij betekent het dat je een standpunt inneemt van de oppositie die je zelf niet zo aanhangt, dus dat las wat gek voor me. Misschien dat ik me hierin vergis.

Maakt verder ook niet uit, je kunt het mss idd ook gebruiken om vanuit een neutrale positie een ander standpunt in te brengen, hoewel ik denk dat dat standpunt op zich wel vrij neutraal al is eigenlijk.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:01:45 #181
pi_206404389
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Volgens mij betekent het dat je een standpunt inneemt van de oppositie die je zelf niet zo aanhangt, dus dat las wat gek voor me. Misschien dat ik me hierin vergis.

Maakt verder ook niet uit, je kunt het mss idd ook gebruiken om vanuit een neutrale positie een ander standpunt in te brengen, hoewel ik denk dat dat standpunt op zich wel vrij neutraal al is eigenlijk.
Nee die uitspraak is niet heel passend. Vrijdagavond he :P
pi_206404432
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee die uitspraak is niet heel passend. Vrijdagavond he :P
Heh, mag op maandag ook wel hoor. Misschien doe ik er beter aan niet een eigenlijk oninteressant punt in te brengen. Zeker als er meer is wat er te bespreken is.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:05:49 #183
pi_206404439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Heh, mag op maandag ook wel hoor. Misschien doe ik er beter aan niet een eigenlijk oninteressant punt in te brengen. Zeker als er meer is wat er te bespreken is.
Alleen maar fijn dat het ook gewoon luchtig kan. Ik zou dan ook echt alle users die zich betrokken voelen oproepen hun zegje te doen.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:06:34 #184
236264 crew  capricia
pi_206404448
Ik was altijd voor het tegen geluid. Maar als het de volksgezondheid of onze democratie ondermijnt of letterlijk slachtoffers van aanslagen als acteurs ziet. Of de ouders van Sandy Hooks als halve criminelen weg zet, gaat de koek bij mij wel redelijk op.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206404466
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Mailen naar forum@fok.nl
Bans worden namelijk niet besproken. En moderators gaan er al helemaal niet over.
Wil je er meer algemeen over praten, dan eventueel een topic openen in FB:
Feedback
Over FB gesproken, er was zoals je weet laatst een topic over BNW geopend in FB. Na een tijdje gesloten door Yvonne en discussie hier kort vervolgd. Het was mijn indruk dat hier achter verder over gesproken zou worden. Hoe staat het hier verder mee?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:08:44 #186
pi_206404475
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Over FB gesproken, er was zoals je weet laatst een topic over BNW geopend in FB. Na een tijdje gesloten door Yvonne en discussie hier kort vervolgd. Het was mijn indruk dat hier achter verder over gesproken zou worden. Hoe staat het hier verder mee?
Dit is een behoorlijk hot topic ;)
pi_206404492
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:49 schreef capricia het volgende:

[..]
En inhoudelijk?
Recht op eigenheid, net zoals andere subfora hun eigenheid claimen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:12:36 #188
pi_206404522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Recht op eigenheid, net zoals andere subfora hun eigenheid claimen.
Hoe bedoel je dit? En nogmaals, ik weet dat ik veel van/aan je vraag maar dat is uit interesse.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:14:34 #189
236264 crew  capricia
pi_206404548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat topic had inmiddels drie delen, geloof ik.
En het is achter zeker wel opgepakt, veel discussie over gezien. Ik denk dat men er nog mee bezig is.
Alleen is er geen ei gelegd.
Er komt ook een wet over desinformatie aan. Of is in ontwikkeling. Is ook iets om in de gaten te houden.

Ik kan je als mod alleen niet veel wijzer maken dan je al bent.
Het gaat wat hoger dan ik ben. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:16:17 #190
pi_206404565
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat topic had inmiddels drie delen, geloof ik.
En het is achter zeker wel opgepakt, veel discussie over gezien. Ik denk dat men er nog mee bezig is.
Alleen is er geen ei gelegd.
Er komt ook een wet over desinformatie aan. Of is in ontwikkeling. Is ook iets om in de gaten te houden.

Ik kan je als mod alleen niet veel wijzer maken dan je al bent.
Die wet is er nog niet, we kunnen er dus ook niet op vooruit lopen. In ben daarnaast niet jurisich onderlegd genoeg om te weten wat de mogelijke gevolgen er van zullen zijn. Ik vrees er echter wel voor dat er zeker voor bnw wat gevolgen aan kunnen hangen. Maar nogmaals, niets is in beton gegoten.
pi_206404602
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
Ik was altijd voor het tegen geluid. Maar als het de volksgezondheid of onze democratie ondermijnt of letterlijk slachtoffers van aanslagen als acteurs ziet. Of de ouders van Sandy Hooks als halve criminelen weg zet, gaat de koek bij mij wel redelijk op.
Voila zo begint het...
Dat zijn al minstens 3 BNW topics waar meerdere mods probleem mee hebben en liefst gesloten willen zien.
Ondermijnen volksgezondheid :') really ?
Nogmaals...verdedig BNW tegen users én mods die de eigenheid niet respecteren.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:21:19 #192
pi_206404623
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voila zo begint het...
Dat zijn al minstens 3 BNW topics waar meerdere mods probleem mee hebben en liefst gesloten willen zien.
Maar we hebben ook gewoon te maken met morele en juridische standaarden. Zeker in deze zaak werd de grens tussen speculatie en smaad/laster wel erg wazig.
pi_206404650
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tuurlijk kan de msm ook de waarheid zijn en moet je je daarvoor niet afsluiten maar als mensen totaal niet open staan voor een ander geluid en in BNW daarmee lopen trollen vraag ik me af wat die mensen in BNW zoeken.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:24:12 #194
pi_206404657
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Tuurlijk kan de msm ook de waarheid zijn en moet je je daarvoor niet afsluiten maar als mensen totaal niet open staan voor een ander geluid en in BNW daarmee lopen trollen vraag ik me af wat die mensen in BNW zoeken.
Hier ben ik het volledig mee eens.

Ik ben dan ook aan het aftasten hoe we bnw wat meer vorm gaan geven.
pi_206404677
quote:
Om wel echt soortement advocaat van de duivel te spelen ( ;) ),... stel iemand zit gevangen in een youtube fabeltjesfuik, dan is het wel goed als er ook een kans is dat argumenten van dergelijke filmpjes weersproken wordt en omgekeerd vanuit die personen geredeneerd om te proberen een ander te overtuigen.

Als er geen manier is om hier over met elkaar van gedachten te wisselen dan is het makkelijker om in de fuik te blijven (voor meelezers: het fabeltjesfuikverhaal is mijn perspectief).

Daarvoor is het uiteraard wel vereist dat mensen niet geweerd worden omdat ze niet bnw genoeg zouden zijn ofzo.

Zoals eerder al wel eens gezegd lijkt het er op of sommige bnw'ers denken dat je bnw bent als je tegen een verkondigd standpunt bent wat ergens door de overheid is verkondigd of door de NOS, (Joost mag weten hoe er gedacht wordt als de NOS (of "de media") en de overheid elkaar tegenspreken of de EU en Nederland of Nederland en provincies, etc). Of omgekeerd, alleen als je in een samenzwering gelooft dat een gigantische hoeveelheid media gecontroleerd worden door een vage elite met onduidelijke intenties, dan zou je echte bnw'er zijn. Dat snap ik niet zo goed en zou uiteraard zeker nooit het uitgangspunt moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-10-2022 22:39:55 ]
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:26:09 #196
236264 crew  capricia
pi_206404679
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voila zo begint het...
Ja. En daarom ben ik ook bewust geen moderater hier. Dat gedoe met die families van Sandy Hooks trek ik echt slecht.

Maar ik kan voor dit forum nog steeds wel een warm hart hebben.
Alleen de excessen zijn wat minder. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206404698
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? En nogmaals, ik weet dat ik veel van/aan je vraag maar dat is uit interesse.
Anderen schermen met "stevige bewerkng, stevige bron" of enkel posts onderbouwd door door hen goedgekeurde bronnen...
Maar BNW moet maar openstaan voor alles, onvoorwaardelijk...
pi_206404708
quote:
Geloofde jij dat die mensen in China op straat dood neervielen (door corona) echt waren? Of dat verhaal van die dode babies in Iraq, she said the Iraqis had removed 312 babies from incubators and left them to die on the cold floor. https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony?

Mensen zijn door dit soort verhaal argwanend geworden en zetten heel snel ergens vraagtekens bij. Niet altijd terecht misschien maar hoe weet je nog of iets echt is gebeurd of niet?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:30:29 #199
pi_206404710
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Anderen schermen met "stevige bewerkng, stevige bron" of enkel posts onderbouwd door door hen goedgekeurde bronnen...
Maar BNW moet maar openstaan voor alles, onvoorwaardelijk...
Ja, in nws of in pol wil men bronnen zien. We hebben afgesproken dat dat in bnw geen harde eis is. Dat is.. Toch niet hetzelfde? Ik snap je niet.
pi_206404741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die wet is er nog niet, we kunnen er dus ook niet op vooruit lopen. In ben daarnaast niet jurisich onderlegd genoeg om te weten wat de mogelijke gevolgen er van zullen zijn. Ik vrees er echter wel voor dat er zeker voor bnw wat gevolgen aan kunnen hangen. Maar nogmaals, niets is in beton gegoten.
Ow zijn de russen hier al dan?
Censuur on the way
Wie zetelt in the Ministry of Truth?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')