abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206326215

Powered by @ToT

Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda's, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.

Hier in BNW zouden we het fijn vinden als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt.
Ook vinden wij het fijn dat users niet alleen hier komen om random conspiracies te bashen

BNW Feedbacktopic

Welkom in ons feedbacktopic. Hier kun je terecht met vragen of opmerkingen over onze moderatie op BNW. Ook als je tips hebt horen we het graag.

Zie je iets wat niet in de haak is? Report deze post dan, dan kijken we er zo snel mogelijk naar.

SuperHartje & friends *O*

Ps; lees ook vooral deze post door als je vragen hebt over TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

We hebben dit topic:
MED / Aanvulling op de userpolicy (per 24 augustus 2021)

Verder: lees de OP hier even.
En vooral, pas je aan!

Denk je, nou hier wil ik wel een oogje in het zeil houden, graag, hier is je kans:
https://forum.fok.nl/pages/jointhecrew
Geen QR code nodig >:O

En het bloemetje neem ik even mee:
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_206326243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nu moet je me geen woorden in de mond leggen :D
Sorry, dat wil ik zeker niet doen uiteraard. Ik vermoed dat je doelt op de vergelijking tussen betrouwbaarheid bij Piet F riet op de hoek en de Volkskrant (?). Dat extrapoleerde ik uit dat je het omgekeerde zou willen van NWS (wel "msm", geen "alternatieve" bronnen) -> (geen "msm", wel "alternatieve" bronnen).

Het kenmerk van dat alternatieve is dat er geen of slecht journalistiek proces is en dus in die zin praktisch gelijk staat aan een gesprek in de kroeg met iemand. Gewoon geouwehoer wat iemand publiceert. En ja, uiteraard verschilt het wel van persoon tot persoon enzo... dat snap ik ook wel ...

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-10-2022 23:21:34 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206326251
Jij begrijpt het verkeerd, Ali.
Ik hou van jou en een deel van je standpunten maar je snoert me de mond.

Als je wat beter had gelezen had je kunnen zien dat ik best redelijk BNW ben.
pi_206326507
Die @Ali_boo die net nog een plaatje post van een zgn artikel uit de 'msm' (Atlantic) dat fake blijkt te zijn. Eenvoudig te factchecken maar dat doet hij niet. Hij zoekt het arikel niet op en leest het ook niet. Kan ook niet want het bestaat niet. Hij gaat gewoon op de titel in het plaatje af, dat bevalt hem wel en dan noemt hij de 'msm' gevaarlijk voor BNW?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206326586
quote:
81s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Die @:Ali_boo die net nog een plaatje post van een zgn artikel uit de 'msm' (Atlantic) dat fake blijkt te zijn. Eenvoudig te factchecken maar dat doet hij niet. Hij zoekt het arikel niet op en leest het ook niet. Kan ook niet want het bestaat niet. Hij gaat gewoon op de titel in het plaatje af, dat bevalt hem wel en dan noemt hij de 'msm' gevaarlijk voor BNW?
hihi factcheckers op bnw
Als factcheckers (sites) ooit eens gelijk hebben, zal het in scene zijn gezet, dan zetten ze een valletje op

tsss, zo doorzichtig
pi_206326606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:46 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
hihi factcheckers op bnw
Als factcheckers ooit eens gelijk hebben, zal het in scene zijn gezet, dan zetten ze een valletje op

tsss, zo doorzichtig
Het gaat natuurlijk niet om of "fact checkers" altijd of nooit gelijk hebben, maar de argumenten die gegeven worden. In mijn beleving hebben bepaalde fact checkers vaak wel een overtuigende zaak, zoals Snopes, en zijn sommige fact checkers wat meer politiek en doen dan aan geneuzel.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206326616
factcheckers zijn afhankelijk van hun baasjes, je weet wel, zij die alles controleren
pi_206326620
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:50 schreef koosbasterd het volgende:
factcheckers zijn afhankelijk van hun baasjes, je weet wel, zij die alles controleren
Snopes is onafhankelijk. Ze leven van kleine donoren. Buiten dat gelden ook dan natuurlijk gewoon argumenten, maar ja, dan kun je er eerder op vertrouwen, inderdaad.
pi_206326631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Sorry, dat wil ik zeker niet doen uiteraard. Ik vermoed dat je doelt op de vergelijking tussen betrouwbaarheid bij Piet F riet op de hoek en de Volkskrant (?).
Nee dat bedoel ik niet

Je zal geen complottheorieën terugvinden in de msm.
Daarvoor moet je echt bij de alternatieve media zijn
Wil je meer weten over het complot mbt bv 9/11 dan heb je werkelijk niets aan een Volkskrant, RTL, NOS

Het gebruik van msm bronnen kan oke zijn , mits:

- Je een bepaald perspectief hebt die nergens anders kwijt kan. Vb overheid wil het internet reguleren om zo kindermisbruikers op te pakken. Gaat het hier werkelijk om de kinderen of is dit een perfect excuus om meer vrijheden van de burger af te pakken . Dat kan prima hier

Maar msm bronnen moeten nooit als gezaghebbend worden gezien

Voordat je daarover begint: er zijn genoeg journalisten, virologen, wetenschappers ect te vinden in de alternatieve hoek. Niet iedereen die zich met complotten bezig houdt, is altijd even betrouwbaar, maar dat houd niet in dat het info wat je daar vind per definitie onzin is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:52:38 #10
236264 crew  capricia
pi_206326640
Ach kom op. Relax allemaal. Ik zie BNW users ook dikwijls MSM-artikelen posten als het uitkomt in zijn/haar verhaal.
En daar is niets mis mee. Iedereen heeft een verhaal.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206326648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Snopes is onafhankelijk. Ze leven van kleine donoren.
Klopt niet, niemand is onafhankelijk, geen enkel bedrijf of bureau.niets . Ook snopes niet, alles is gecontroleerd. Daar kunnen we welles nietes over doen maar niet te lang hoor.
pi_206326675
Je hoort weel eens in het news dat er een onafhankelijk bureau of id wordt ingeschakeld om iets op te lossen.
Dan lach ik altijd van binnen, en denk, ach ja.doe maar lekker.
pi_206326682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Jij begrijpt het verkeerd, Ali.
Ik hou van jou en een deel van je standpunten maar je snoert me de mond.

Als je wat beter had gelezen had je kunnen zien dat ik best redelijk BNW ben.
Ik post nu als user he, zonder enige macht of zeggenschap

Maar ik hou nog meer van jouw, serieus *;
pi_206326687
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
Ach kom op. Relax allemaal. Ik zie BNW users ook dikwijls MSM-artikelen posten als het uitkomt in zijn/haar verhaal.

Heh? Ben erg relaxed.
pi_206326716
Nu ik hier toch ben. Wanneer komen er echte bnw mods met hart voor bnw zaken en die niet voor elk verkeerd woordje de hele post verwijderen, zo dat iedereen die de behoefte heeft het allemaal kan lezen. duurt wel lang he
Er zijn gegadigden genoeg dacht ik
pi_206326721
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
Alternatieve bronnen binnen POL zijn geen enkel probleem?
Daar is niets mis mee want iedereen heeft een verhaal

Goed om te weten, ik kom morgen even langs _O_
pi_206326789
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heh? Ben erg relaxed.
Jij wel, ja. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206326793
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Alternatieve bronnen binnen POL zijn geen enkel probleem?
Daar is niets mis mee want iedereen heeft een verhaal

Goed om te weten, ik kom morgen even langs _O_
Want dat is precies wat ik zeg, maar niet heus. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206326803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:51 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nee dat bedoel ik niet

Je zal geen complottheorieën terugvinden in de msm.
Daarvoor moet je echt bij de alternatieve media zijn
Nou ja, wat vind je dan een complottheorie?

Klimaattwijfel in The Guardian:

Bouwfraude op bnnvara jaren na dato, maar destijds ook breed uitgemeten:

quote:
Wil je meer weten over het complot mbt bv 9/11 dan heb je werkelijk niets aan een Volkskrant, RTL, NOS
Ja, sorry, maar wil je meer willen weten van wat dan ook, dan moet je altijd dieper graven dan directe nieuwsbronnen. Dat wil niet zeggen dat je dan maar journalistieke of wetenschappelijke standaards moet loslaten in mijn optiek.

Vandaar dat ik iets als decorrespondent wel kan waarderen voor wat het is. Juist wat meer afstand ten opzichte van de dagelijkse nieuwsstroom.

quote:
Het gebruik van msm bronnen kan oke zijn , mits:

- Je een bepaald perspectief hebt die nergens anders kwijt kan. Vb overheid wil het internet reguleren om zo kindermisbruikers op te pakken. Gaat het hier werkelijk om de kinderen of is dit een perfect excuus om meer vrijheden van de burger af te pakken . Dat kan prima hier

Maar msm bronnen moeten nooit als gezaghebbend worden gezien

Voordat je daarover begint: er zijn genoeg journalisten, virologen, wetenschappers ect te vinden in de alternatieve hoek. Niet iedereen die zich met complotten bezig houdt, is altijd even betrouwbaar, maar dat houd niet in dat het info wat je daar vind per definitie onzin is
Voordat ik waarover begin?

Maar ehm, ik wil niet beweren dat een "msm" bron autoritatief is, slechts dat ik het journalistieke proces beter vertrouw dan een groep die vanuit ideologie rapporteert of een individu die voor zijn brood wat dingen roept voor zijn volgers zoals bv. Ben Shapiro ofzo.
pi_206326818
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij wel, ja. :D
Heh tsja, lees allemaal Marcus Aurelius en stoïcijns lekker mee!
pi_206326828
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Heh tsja, lees allemaal Marcus Aurelius en stoïcijns lekker mee!
Iets met Plato en een grot. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206326838
Lees nu net even mee vanavond, maar wanneer gaan we weer in discussie i.p.v. bitchen heen en weer?
Lach met een schone bips
pi_206326882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:23 schreef loveyoulongtime het volgende:
Lees nu net even mee vanavond, maar wanneer gaan we weer in discussie i.p.v. bitchen heen en weer?
Soms is het wel verhelderend, soms voelt de energie goed, hoe hard het ook kan zijn.
je kan wel alles deleten maar wat schieten we daar mee op.
Zo krijg je duidelijkheid, gooi het eruit allemaal
pi_206326916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:29 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Soms is het wel verhelderend, soms voelt de energie goed, hoe hard het ook kan zijn.
je kan wel alles deleten maar wat schieten we daar mee op.
Zo krijg je duidelijkheid, gooi het eruit allemaal
Ja lekker kut nu ik niks heb om over te bitchen :+
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:36:20 #25
485843 crew  Jippie
pi_206326918
Ik heb het hier wel naar mijn zin O+
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:37:01 #26
485843 crew  Jippie
pi_206326921
Maarre, willen jullie Feedback gebruiken waarvoor het bedoeld is?
pi_206326924
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:36 schreef Jippie het volgende:
Zal ik het scrabble bord erbij pakken? :)
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:38:00 #28
485843 crew  Jippie
pi_206326928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:37 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zal ik het scrabble bord erbij pakken? :)
In de SC? :Y
pi_206326929
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:38 schreef Jippie het volgende:

[..]
In de SC? :Y
Laat maar ;(
Lach met een schone bips
pi_206326934
quote:
Laat mijn posts staan he,
jij bent van het deleten
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:42:05 #31
485843 crew  Jippie
pi_206326943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:39 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Laat mijn posts staan he,
jij bent van het deleten
Ik laat staan, maar knip en delete waar nodig. ^O^
pi_206326945
Een nieuwe mod en iedereen moet kennelijk zijn plasje er over doen.
Deal with it. That's life.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:43:20 #33
485843 crew  Jippie
pi_206326950
Nog meer opmerkingen /vragen/verzoeken aan jullie inval-Mod?
pi_206326953
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
Een nieuwe mod en iedereen moet kennelijk zijn plasje er over doen.
Deal with it. That's life.
nou nee, zij doet nogal haar plasje over het forum
pi_206326954
quote:
Hoe sta jijzelf tegenover BNW onderwerpen?
pi_206326957
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef Jippie het volgende:
Nog meer opmerkingen /vragen/verzoeken aan jullie inval-Mod?
Eigenlijk niet, ik vind je wel lekker onpartijdig... Ow wel 1 vraag trouwens, zomer of wintermens?

Gewoon omdat ik een vraag mocht stellen :+
Lach met een schone bips
pi_206326965
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ze heeft er niets mee typte ze eens, maar heeft het alweer verwijderd.
Ze probeert het wel goed te doen. En dat geloof ik echt wel, alleen het forum aanvoelen lukt niet echt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:49:32 #38
485843 crew  Jippie
pi_206326966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
BNW onderwerpen lopen van Aliens tot Zelenskyy, zeer divers ga ze niet allemaal per stuk bespreken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:50:23 #39
485843 crew  Jippie
pi_206326973
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:47 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Eigenlijk niet, ik vind je wel lekker onpartijdig... Ow wel 1 vraag trouwens, zomer of wintermens?

Gewoon omdat ik een vraag mocht stellen :+
Avondmens en meer voorjaar en herfstmens
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:53:44 #40
485843 crew  Jippie
pi_206326992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:49 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Ze probeert het wel goed te doen. En dat geloof ik echt wel, alleen het forum aanvoelen lukt niet echt.
Nee, dat heb ik nooit gezegd/geschreven. Ik heb gezegd dat het mij niet boeit wat er wordt getypt omdat het niet mijn taak is om een waardeoordeel aan meningen op te hangen. Ik kijk alleen of er geen onderling gedoe is.
pi_206326996
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik nooit gezegd/geschreven. Ik heb gezegd dat het mij niet boeit wat er wordt getypt omdat het niet mijn taak is om een waardeoordeel aan meningen op te hangen. Ik kijk alleen of er geen onderling gedoe is.
Maar het kan helpen als je er zelf ook iets mee hebt toch? Anders word je een soort kinderjuf/politieagent.
pi_206326999
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
oh ja, klopt. hoewel, laat eens zien dan?
:*
pi_206327006
quote:

[..]
Van de andere kant, zou jij dat wel kunnen? Iedereen hun mening laten geven zolang het binnen de richtlijnen van het forum is? BNW is echt wel lastig denk ik, en je neemt snel partij. En dan gaat het moeilijk worden, kan Jippie niet op partijdigheid betrappen maar ze volgt gewoon de richtlijnen die er zijn zonder enige subjectiviteit. En dat is wel knap moet ik heel eerlijk zeggen.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:57:17 #44
485843 crew  Jippie
pi_206327017
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:54 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Maar het kan helpen als je er zelf ook iets mee hebt toch? Anders word je een soort kinderjuf/politieagent.
Denk je dat ik zou bijspringen op een subforum waar ik niets mee heb :N
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:58:11 #45
485843 crew  Jippie
pi_206327024
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:55 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
oh ja, klopt. hoewel, laat eens zien dan?
:*
Wat laten zien?
pi_206327027
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:57 schreef Jippie het volgende:

[..]
Denk je dat ik zou bijspringen op een subforum waar ik niets mee heb :N
Ik zie je BNW topics graag tegemoet :)
pi_206327028
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
nou nee, zij doet nogal haar plasje over het forum
Hou toch eens op met dat gestook en leer er mee te dealen. En heb een beetje vertrouwen in mensen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206327064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:55 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Van de andere kant, zou jij dat wel kunnen?
Denk het wel ja, niet dat ik het wil doen, geen tijd voor

quote:
Iedereen hun mening laten geven zolang het binnen de richtlijnen van het forum is?
Jawel,maar ik ben wel iemand die daar mee gaat spelen, ben meer van de freiheit.

quote:
BNW is echt wel lastig denk ik, en je neemt snel partij.
Is helemaal niet lastig hoor. Ligt eraan hoe je het bekijkt

quote:
En dan gaat het moeilijk worden, kan Jippie niet op partijdigheid betrappen maar ze volgt gewoon de richtlijnen die er zijn zonder enige subjectiviteit. En dat is wel knap moet ik heel eerlijk zeggen.
Dat is jouw mening, en mijn mening is dat ze veel te veel posts aan het verwijderen is. Zo erg heb ik het nog nooit gezien, en ik loop al een tijdje mee
pi_206327084
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Hou toch eens op met dat gestook en leer er mee te dealen. En heb een beetje vertrouwen in mensen.
Rustig maar, ik heb vertrouwen in mensen die ik ken
pi_206327089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 01:09 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Rustig maar, ik heb vertrouwen in mensen die ik ken
Fijn. Dat is ieg een positief uitgangspunt.
(Ik ga nu stoppen met de SC hier)
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')