Kun je aangeven wáár (namen, posts) je dan precies zou worden aangevallen? Jij maakt een claim, en mensen reageren op die claim. Dat heeft niets te maken met het aanvallen van iemand.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:51 schreef The_End het volgende:
Grappig dat iedereen vindt dat elke mening is toegestaan, maar dat ze allemaal over elkaar heen buitelen om mij aan te vallen om mijn mening omtrend BNW.
Ik vraag me dan altijd af waarom mensen zich bemoeien met een BNW als ze er toch niks mee hebben? Ik heb niks met CUL, dan ga ik toch ook niet naar CUL om er daar voor te zorgen dat ze even geconfronteerd worden met mijn kijk? Elders op FOK zie ik BNW denkende mensen (en zelfs mensen die wat meer in een grijs gebied denken, er is niet een gemiddelde BNW’er, iedereen staat er uiteindelijk anders in) weg getreiterd worden. Onzin dus dat andere meningen alleen in BNW niet geaccepteerd worden. Genoeg subfora waar je kan posten op basis van het daadwerkelijke nieuws, waarom dan hier BNW lastig vallen? Gun ze ook hun veilige plek of zo. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die niet de BNW mening deelt hier weg zou moeten blijven, maar als je hier enkel bent om ze de les te leren of te treiteren..quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:51 schreef The_End het volgende:
Grappig dat iedereen vindt dat elke mening is toegestaan, maar dat ze allemaal over elkaar heen buitelen om mij aan te vallen om mijn mening omtrend BNW.
Hoe kom je erbij dat ik niks met BNW heb?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af waarom mensen zich bemoeien met een BNW als ze er toch niks mee hebben? Ik heb niks met CUL, dan ga ik toch ook niet naar CUL om er daar voor te zorgen dat ze even geconfronteerd worden met mijn kijk? Elders op FOK zie ik BNW denkende mensen (en zelfs mensen die wat meer in een grijs gebied denken, er is niet een gemiddelde BNW’er, iedereen staat er uiteindelijk anders in) weg getreiterd worden. Onzin dus dat andere meningen alleen in BNW niet geaccepteerd worden. Genoeg subfora waar je kan posten op basis van het daadwerkelijke nieuws, waarom dan hier BNW lastig vallen? Gun ze ook hun veilige plek of zo. Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die niet de BNW mening deelt hier weg zou moeten blijven, maar als je hier enkel bent om ze de les te leren of te treiteren..
Ik lees hier regelmatig mee en kom gewoon variaties van meningen tegen hoor. Gaat er vooral om hoe je het doet. En logisch dat je hier veel meningen ziet die op elkaar lijken; elders op fok worden ze vaak aangevallen als ze hun mening daar uiten; BNW zou dan hun veilige plek moeten zijn. In een NWS is het ook wel duidelijk dat ze vooral een bepaalde richting mening accepteren. Dus die eenheidsworst waar je het over hebt is echt niet BNW specific. In een TRV kom je ook vooral mensen tegen die van reizen houden. Dan ga je ook niet snel reizen bashen daar. Etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:02 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik niks met BNW heb?
Ik heb niks met de eenheidsworst in BNW. Andere meningen mogen niet van de standaard kliek.
Iedereen is hier welkom. Voor een circlejerk is geen plaats in BNW, ieder mag hier zijn mening geven mits deze respectvol is naar de medeusers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Mensen zijn wel snel op hun teentjes getrapt zeg, krijg een beetje ruggengraat. En ja Uncle heeft gelijk. Als je het hier niks vindt, de meningen je niet aanstaan just move on ipv blijven hangen en proberen je gelijk te halen iets wat toch niet lukt.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En als jij de mentaliteit in dit subforum toch maar kut vindt, kan je het ook nalaten hier nog te reageren
Stel je niet zo aan. Een mening is maar een mening en gelukkig worden we in Nederland geen verplicht 'gedachtengoed' opgelegd. Jij mag vinden dat Rutte een lul met vingers is zonder dat je naar Rottummeroog wordt 'gedeporteerd'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. BNW is voor sommigen een doorn in het oog omdat zij vinden dat hier meningen en standpunten kunnen worden geuit die eigenlijk gecensureerd zouden moeten worden. Niet voor niets komt dit ook vaak van links, liberale en progressieve users die bijvoorbeeld: orthodox zijn mbt bepaalde narratieven over Covid-19, uitgesproken pro-Oekraïne, pro-LHBT propaganda, pro-Democraten en hysterisch zijn over klimaatverandering.
Als je dan in BNW geregeld meningen en visies moet lezen die zulke overtuigingen in twijfel durven te trekken en er kritiek op uiten wekt dat veel frustratie en woede op. Hoe kan het dat zulke 'misinformatie' en 'desinformatie' vrij spel krijgt? Vraagt men zich dan af. Immers, dat is hartstikke 'gevaarlijk'.
Nou, met aanstellen heeft het weinig te maken wat ik stel in die post. Deze aantijgingen (over zogenaamd die misinformatie en desinformatie die vermeend gevaarlijk zou zijn) zijn veelvuldig gemaakt in BNW. Dat iedereen welkom is ben ik helemaal met je eens, maar dan kunnen zulke beschuldigingen dus ook achterwege blijven. Dat doet BNW immers niet goed natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Een mening is maar een mening en gelukkig worden we in Nederland geen verplicht 'gedachtengoed' opgelegd. Jij mag vinden dat Rutte een lul met vingers is zonder dat je naar Rottummeroog wordt 'gedeporteerd'.
Of je nu links, rechts of troelala georiënteerd bent, iedereen kan zijn verhaal doen in BNW mits het in de FOK! policy valt.
De hele wereld polariseert maar daar doen we hier niet aan mee.
Waar eindigt een discussie en begint het bekeren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:35 schreef Jippie het volgende:
Even voor de duidelijkheid
IEDEREEN IS WELKOM IN BNW ONGEACHT ZIJN/HAAR MENING ELKAAR PERSOONLIJK AFZEIKEN OM DIE MENING IS ECHTER ONGEWENST.
HET IS HIER GEEN BESLOTEN CLUB VOOR GELIJKGESTEMDEN.
WE STAAN OPEN VOOR 'ONALLEDAAGSE THEORIEËN' WAAR OVER GEDISCUSSIEERD KAN WORDEN MET IEDEREEN DIE DAT WIL.
Voor de rest is de FOK! policy gewoon van toepassing in BNW.
We laten ouwe koeien in de slaat liggen en beginnen gewoon met een schone lei. Ik loop hier nog maar kort rond en het heeft geen zin om uit te vissen waar er wat anders had gekund. Ik weet wel wat voor nu wenselijk is, dat heb ik hierboven duidelijk aangegeven. Gooi eventueel 'oudzeer' overboord en ga gewoon de discussie aan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, met aanstellen heeft het weinig te maken wat ik stel in die post. Deze aantijgingen (over zogenaamd die misinformatie en desinformatie die vermeend gevaarlijk zou zijn) zijn veelvuldig gemaakt in BNW. Dat iedereen welkom is ben ik helemaal met je eens, maar dan kunnen zulke beschuldigingen dus ook achterwege blijven. Dat doet BNW immers niet goed natuurlijk.
Heb je weleens van cancel culture gehoord? Dat speelt niet alleen binnen BNW.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:14 schreef The_End het volgende:
[..]
Besef je wel dat er buiten BNW talloze discussies worden gevoerd over talloze onderwerpen. BNW is de enige plek waar een andere mening niet wordt geaccepteerd. "Covid moet nep zijn, de verkiezingen in de VS waren nep, Rusland heeft gelijk." Dit is 'de mening' van de gemiddelde BNWer.
Dit is geen religieus forumdeel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:01 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Waar eindigt een discussie en begint het bekeren?
Dat is gewoon een 'woordje' (overgewaaid uit amerika waar het op een internetforum geontroduceerd werd) voor iets dat altijd al bestond en nu deels juist gebruikt wordt door groepen om een slachtofferrol op te zoeken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Heb je weleens van cancel culture gehoord? Dat speelt niet alleen binnen BNW.
Geef toch gewoon antwoord, dan weet je waar je eventueel op zou moeten modereren.quote:
Wat zie jij als bekeren? Volgens mij heb je daar een duidelijke mening over.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:29 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Geef toch gewoon antwoord, dan weet je waar je eventueel op zou moeten modereren.
Waar eindigt een discussie een begint het bekeren?
Dat is de tweede keer dat je de vraag niet eens probeert te beantwoorden. Het is geen moeilijke vraag, tenminste, als je voornemens integer zijn. En de definities van bekeren en discussie zijn ook objectief.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zie jij als bekeren? Volgens mij heb je daar een duidelijke mening over.
Volgens mij moet je dat voor jezelf bepalen..quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:39 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Nogmaals: waar eindigt een discussie en begint het bekeren?
Dan is dat toch verdomd makkelijk om aan te geven? Vooral als mod. Nietwaar?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:51 schreef RM-rf het volgende:
Maar iedereen weet verdomd goed wat het verschil is tussen discussieren of bekeren en ook wanneer je daarin over de grens gaat.
Wat mij betreft is de intentie van een discussie het uitwisselen van zienswijzen en eventuele ervaringen, het ligt aan de gesprekspartner hoe hij dit oppikt en of er punten zijn waar hij/zij het mee eens is en eventueel laat overtuigen. Als het feest der herkenning uitblijft is het niet anders. Iedereen mag hier met zijn eigen mening binnen komen en met exact dezelfde mening weer vertrekken. Niemand hoeft hier te switchen van visie, het kan voorkomen maar is geen 'moeten'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:39 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat is de tweede keer dat je de vraag niet eens probeert te beantwoorden. Het is geen moeilijke vraag, tenminste, als je voornemens integer zijn. En de definities van bekeren en discussie zijn ook objectief.
Nogmaals: waar eindigt een discussie en begint het bekeren?
Waarom?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:52 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dan is dat toch verdomd makkelijk om aan te geven? Vooral als mod. Nietwaar?
Vroeger kon je zien dat iemand gebanned was als er een streepje door zijn/haar naam wasquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:02 schreef UncleScorp het volgende:
Kan je ergens zien wie gebanned is/werd?
Ik zie het nog steedsquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vroeger kon je zien dat iemand gebanned was als er een streepje door zijn/haar naam was
Vandaag de dag moet je mod/FA zijn om diezelfde streepje te zien
Hoop dat ik je vraag naar tevredenheid heb beantwoord![]()
En als ik het mis heb dan hoor ik het graag
"Het ligt aan de gesprekspartner hoe hij dit oppikt". En hoe zit het met de intenties van de poster?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de intentie van een discussie het uitwisselen van zienswijzen en eventuele ervaringen, het ligt aan de gesprekspartner hoe hij dit oppikt en of er punten zijn waar hij/zij het mee eens is en eventueel laat overtuigen. Als het feest der herkenning uitblijft is het niet anders. Iedereen mag hier met zijn eigen mening binnen komen en met exact dezelfde mening weer vertrekken. Niemand hoeft hier te switchen van visie, het kan voorkomen maar is geen 'moeten'.
Integriteit in twijfel trekken is geen probleem. Ik trek bijvoorbeeld jouw integriteit in twijfel. En ik ben er zeker van dat dit terecht is. Beledigen is iets anders en is meestal onnodig.quote:Het feit dat iemand een andere mening heeft geeft niet het recht om zijn/haar integriteit in twijfel te trekken of iemand te gaan beledigen.
De BNW'er moet zijn muil houden, nietwaar? De Kruisvaarders uit POL, NWS en COR, die mogen net zo lang doorgaan als hun blieft. Dat is immers "discussiëren", om steeds maar weer MSM-schrijfsels te herhalen in BNW.quote:Soms is het verstandig om gewoon te erkennen dat je het niet eens zal kunnen worden met iemand en de discussie over dat onderwerp gewoon te staken.
Uiteraard. Maar sommigen hebben meer recht dan anderen.quote:Iedereen heeft recht op zijn eigen opinie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |