De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het antwoord kun je in de topic pointer vinden.
Het beschuldigen van grooming of pedofilie van mensen die daar niet voor zijn veroordeeld is niet toegestaan.
Heb het aan de FA's voorgelegd, hoor graag of het een stap te ver is voor BNW. Er worden regelmatig TR's geplaatst op de koppeling met LHBTI+ en pedofilie en/of grooming, vandaar mijn opmerking en vraag aan de FA's
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.
wat denk je dat de perm betekend in permban?quote:
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?
Bijzonder toch weer, zo'n 'all ages' Drag Show. Heel geschikt voor peuters en kleuters:
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat denk je dat de perm betekend in permban?
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.
Ja dat zou in theorie nog steeds kunnen maar na bijna 2 jaar verwacht ik er nog weinig van.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?
weet ik eigenlijk niet maar volgens mij wel
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?
Dat je woorden als 'pedofilie' en 'grooming' gaat verwijderen moet je natuurlijk zelf weten, jij bent onderdeel van de crew. Maar nu wordt het wel erg interpretatief.
quote:
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?
Ongeveer hetzelfde als wat jouw vraag te maken heeft met mijn moderatie?quote:Op donderdag 20 oktober 2022 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?
weet ik eigenlijk niet maar volgens mij wel
sowieso ben je niet uniek met een subforumban
klopt, subforumban moet vooralsnog handmatigquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden.![]()
@:Danny was wel bezig met een systeem waarbij subforumbans na x tijd komen te vervallen (zoals bij een volledige ban), want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:quote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:
... want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
Klopt, het heeft twee kanten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:
Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.
Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
dat erken ik ook zeker...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt, het heeft twee kanten.Nu moet een user het wel heel bont maken om tegen een subforumban aan te lopen, dat is ook niet goed voor de atmosfeer.
Modden/adminnen is maatwerk, inschatten welke interventie het gewenste effect zal hebben, zowel voor de betreffende user als voor het (sub)forum, is best complex. Een kortdurende subforumban zou dan een extra stuk gereedschap kunnen zijn in onze gereedschapskist.
Maak van je hart geen moordkuil, je kunt je opmerkingen over moderatie hier gewoon kwijt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:42 schreef UncleScorp het volgende:
Moderatie ?
Daar heb ik, voor de laatste keer, ook nog iets over te zeggen, maar ik wacht nog even groen licht af.
Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user dan voor langere tijd of de toegang tot heel FOK! forum kwijt te zijn. Niet ingelogd kun je gewoon meelezen (niet onder spoilers) maar niet reageren. En voor de duidelijkheid een moderator kan alleen noten en niet bannen, dat gebeurt door een FA die een zorgvuldige afweging maakt of een ban in een bepaalde situatie noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:
Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.
Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
ik kan verder niks zeggen over je mening, maar wijs vooral op het belang van communicatie en het bestaan van misverstanden bij jullie userts, dat merkbaar was aan enkele uitlatingen hier waar dus schijnbaar users niet doorhadden wat precies de 'werking' van en hen opgelegde (subforum-) ban inhield.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:21 schreef Jippie het volgende:
Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |