abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206373913
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het antwoord kun je in de topic pointer vinden.

Het beschuldigen van grooming of pedofilie van mensen die daar niet voor zijn veroordeeld is niet toegestaan.

Heb het aan de FA's voorgelegd, hoor graag of het een stap te ver is voor BNW. Er worden regelmatig TR's geplaatst op de koppeling met LHBTI+ en pedofilie en/of grooming, vandaar mijn opmerking en vraag aan de FA's
De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 19 oktober 2022 @ 13:03:14 #102
485843 crew  Jippie
pi_206374169
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De woorden 'pedofilie' en 'grooming' kwamen in mijn post helemaal niet voor. Vandaar ook de vraag.
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?
Bijzonder toch weer, zo'n 'all ages' Drag Show. Heel geschikt voor peuters en kleuters:
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 13:11:02 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206374235
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ben ik toch nog uniek.
wat denk je dat de perm betekend in permban?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206374267
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dus je bent van mening dat ik onderstaande opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd, en je eigenlijk voorstander bent van bijeenkomsten van dragqueens met peuters en kleuters?
Bijzonder toch weer, zo'n 'all ages' Drag Show. Heel geschikt voor peuters en kleuters:
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?

Dat je woorden als 'pedofilie' en 'grooming' gaat verwijderen moet je natuurlijk zelf weten, jij bent onderdeel van de crew. Maar nu wordt het wel erg interpretatief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206374399
quote:
88s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat denk je dat de perm betekend in permban?
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 13:28:20 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206374434
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Een ban zonder einddatum zoals ik heb voor het subforum COR, bijvoorbeeld.
hij unbanned zichzelf toch automatisch of is het bij subforumbans anders?

weet ik eigenlijk niet maar volgens mij wel

sowieso ben je niet uniek met een subforumban _O-
pi_206374447
quote:
88s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja dat zou in theorie nog steeds kunnen maar na bijna 2 jaar verwacht ik er nog weinig van. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 13:29:53 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206374456
dan moet je ff mailen naar forum@fok.nl
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 19 oktober 2022 @ 13:30:44 #109
485843 crew  Jippie
pi_206374467
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je die video wel bekeken? Er is daar letterlijk een peuter/kleuter te zien die naar dit 'optreden' aan het kijken is. Mijn opmerking haakt daar op sarcastische wijze op in, omdat dit soort seksueel getinte idioterie natuurlijk totaal niet geschikt is voor zulke jonge kinderen. Maar dit mag blijkbaar niet benoemd worden?

Dat je woorden als 'pedofilie' en 'grooming' gaat verwijderen moet je natuurlijk zelf weten, jij bent onderdeel van de crew. Maar nu wordt het wel erg interpretatief.
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?
pi_206374477
quote:
88s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:29 schreef sp3c het volgende:
dan moet je ff mailen naar forum@fok.nl
_O-
[..]
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 13:32:20 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206374484
*)
pi_206388316
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:30 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb je de draad onder je twitterbericht doorgelezen?
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 20 oktober 2022 @ 17:27:16 #113
485843 crew  Jippie
pi_206388854
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 16:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat had ik inderdaad. En wat hebben die meningen te maken met het filmpje?
Ongeveer hetzelfde als wat jouw vraag te maken heeft met mijn moderatie?
  donderdag 20 oktober 2022 @ 20:56:15 #114
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_206392148
tja..das een inkopper
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  Manager PR/Moderator donderdag 20 oktober 2022 @ 21:37:19 #115
269689 crew  Viv
pi_206392627
quote:
88s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

sowieso ben je niet uniek met een subforumban _O-
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden. :)

@Danny was wel bezig met een systeem waarbij subforumbans na x tijd komen te vervallen (zoals bij een volledige ban), want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
  Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:18:24 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_206396319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Volgens mij moeten subforumbans nog altijd handmatig opgeheven worden. :)

@:Danny was wel bezig met een systeem waarbij subforumbans na x tijd komen te vervallen (zoals bij een volledige ban), want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
klopt, subforumban moet vooralsnog handmatig
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:40:44 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206396510
I stand corrected
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:16:02 #118
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_206396818
Jongens ik ben in New Delhi :W
Ik probeer zoveel mogelijk mee te kijken… slechte WiFi helpt ook niet echt.
A child is born with no state of mind.
pi_206396909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:37 schreef Viv het volgende:
... want dan is het ook laagdrempeliger om in te zetten (bijvoorbeeld even een dagje afkoelen).
Ieder voordeel heeft ook een nadeel:

Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.

Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206397063
Moderatie ?
Daar heb ik, voor de laatste keer, ook nog iets over te zeggen, maar ik wacht nog even groen licht af.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:48:44 #121
269689 crew  Viv
pi_206397117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Des te makkelijker het is iemand te bannen: Als dat betekent dat het ook vaker gebeurd, is er een gerede kans dat dat _niet_ de relatie tussen moderatoren en users verbetert.
Ik zou de kans érg groot inschatten dat daarvan de 'atmosfeer' eerder verslechtert en er mogelijk meer verzuring optreed.
Zeker in BNW is dat al een thema; veel wantrouwen onderling, en users die zich terugtrekken in een 'loopgraven-houding' en al inspelen op het idee dat er heel veel niet zou mogen en bestraft zou kunnen worden.

Alhoewel dat dan misschien (deels) op te lossen is door de melding die tijdelijk gebande users te zien krijgen, als ze merken dat ze een tijdje niet meer kunnen posten en/of meelezen.
Klopt, het heeft twee kanten. :) Nu moet een user het wel heel bont maken om tegen een subforumban aan te lopen, dat is ook niet goed voor de atmosfeer.

Modden/adminnen is maatwerk, inschatten welke interventie het gewenste effect zal hebben, zowel voor de betreffende user als voor het (sub)forum, is best complex. Een kortdurende subforumban zou dan een extra stuk gereedschap kunnen zijn in onze gereedschapskist. :Y)
pi_206397170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Klopt, het heeft twee kanten. :) Nu moet een user het wel heel bont maken om tegen een subforumban aan te lopen, dat is ook niet goed voor de atmosfeer.

Modden/adminnen is maatwerk, inschatten welke interventie het gewenste effect zal hebben, zowel voor de betreffende user als voor het (sub)forum, is best complex. Een kortdurende subforumban zou dan een extra stuk gereedschap kunnen zijn in onze gereedschapskist. :Y)
dat erken ik ook zeker...

maar ik wil er ook op wijzen dat naast het bannen er ook andere dingen misschien kunnen meespelen... in dit geval blijkt ook uit wat Users hier aangeven dat er nogal eens een misverstand bestaat (dat misschien zonder kwade bedoelingen ontstaat, maar wel dus existeert) over de werking en duur van bans. (hier merkbaar doordat kennelijk users niet goed weten hoe zulke subforum bans werken en hoe men ze kan opheffen)

Zulke misverstanden kunnen een slechte atmosfeer versterken, en als er pogingen gedan worden om de atmosfeer te verbeteren, wat ik zeker hoop en persoonlijk denk dat nodig is in BNW, zou ik zelf meer waarde hechten aan het verbeteren van de communicatie over bans dan technische verbeteringen aan de methode hoe bans opgelegd worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:09:24 #123
485843 crew  Jippie
pi_206397323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:42 schreef UncleScorp het volgende:
Moderatie ?
Daar heb ik, voor de laatste keer, ook nog iets over te zeggen, maar ik wacht nog even groen licht af.
Maak van je hart geen moordkuil, je kunt je opmerkingen over moderatie hier gewoon kwijt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:21:02 #124
485843 crew  Jippie
pi_206397448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user dan voor langere tijd of de toegang tot heel FOK! forum kwijt te zijn. Niet ingelogd kun je gewoon meelezen (niet onder spoilers) maar niet reageren. En voor de duidelijkheid een moderator kan alleen noten en niet bannen, dat gebeurt door een FA die een zorgvuldige afweging maakt of een ban in een bepaalde situatie noodzakelijk is.
pi_206397767
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:21 schreef Jippie het volgende:
Een dagje 'afkoelen' op een subforum, lijkt mij prettiger voor de user ...
ik kan verder niks zeggen over je mening, maar wijs vooral op het belang van communicatie en het bestaan van misverstanden bij jullie userts, dat merkbaar was aan enkele uitlatingen hier waar dus schijnbaar users niet doorhadden wat precies de 'werking' van en hen opgelegde (subforum-) ban inhield.

Ik kan hooguit aanraden daar héél goed naar te luisteren en los ervan wat jouw persoonlijke mening is, goed en kritisich te kijken of wat je aan signalen van je usert terugkrijgt ook bevestigt of een strafmaatregel effect heeft.

Ik durf er wel een weddenschap op te leggen dat die 'tevredenheid' met een subforum-ban niet heel erg hoog zal zijn, ook al geef jij aan daar wél in te geloven, en het ook niet snel zal leiden tot een gedrags-inkeer bij die users of een verbetering van de atmosfeer op een subforum.

Ikzelf zou er juist op wijzen dat het om de atmosfeer te verbeteren, het meestal veel belangrijker is goed te communiceren rondom een bestraffing, zeker als het gaat om users die verder zeer actief zijn en aktief deelnemen aan discussies.

Dat is meestal werkzamer om de atmosfeer op een subforum te verbeteren dan het 'bannen' an sich.
(de aanleiding was vooral het idee om dit verder te 'automatiseren' ... ikzelf vrees altijd dat die verregaande automatisering ook snel ten kostte kan gaan van juist deze communicatie met bestrafde users, omdat vanuit degenen die de ban-knop effectief indrukken het in zulke gevallen ook sneller en 'makkelijker' te doen valt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')