abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:05:35 #126
485843 crew  Jippie
pi_206398579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik kan verder niks zeggen over je mening, maar wijs vooral op het belang van communicatie en het bestaan van misverstanden bij jullie userts, dat merkbaar was aan enkele uitlatingen hier waar dus schijnbaar users niet doorhadden wat precies de 'werking' van en hen opgelegde (subforum-) ban inhield.

Ik kan hooguit aanraden daar héél goed naar te luisteren en los ervan wat jouw persoonlijke mening is, goed en kritisich te kijken of wat je aan signalen van je usert terugkrijgt ook bevestigt of een strafmaatregel effect heeft.

Ik durf er wel een weddenschap op te leggen dat die 'tevredenheid' met een subforum-ban niet heel erg hoog zal zijn, ook al geef jij aan daar wél in te geloven, en het ook niet snel zal leiden tot een gedrags-inkeer bij die users of een verbetering van de atmosfeer op een subforum.

Ikzelf zou er juist op wijzen dat het om de atmosfeer te verbeteren, het meestal veel belangrijker is goed te communiceren rondom een bestraffing, zeker als het gaat om users die verder zeer actief zijn en aktief deelnemen aan discussies.

Dat is meestal werkzamer om de atmosfeer op een subforum te verbeteren dan het 'bannen' an sich.
(de aanleiding was vooral het idee om dit verder te 'automatiseren' ... ikzelf vrees altijd dat die verregaande automatisering ook snel ten kostte kan gaan van juist deze communicatie met bestrafde users, omdat vanuit degenen die de ban-knop effectief indrukken het in zulke gevallen ook sneller en 'makkelijker' te doen valt)
subforum
Het automatiseren gaat over het gedeelte wat de ban automatisch opheft na een dag, het geven van een subforumban blijft handmatig precisie werk door een FA.
pi_206398664
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:05 schreef Jippie het volgende:

[..]
subforum
Het automatiseren gaat over het gedeelte wat de ban automatisch opheft na een dag, het geven van een subforumban blijft handmatig precisie werk door een FA.
Wat wil je me uitleggen...?

Ik weet zelf wat die bannen zijn, al weet ik de exacte werking verder niet diepgaand, omdat ik (nog) niet echt vaak gebanned ben.
Ik begrijp ook wat automatiseren is, en wat het gevolg van automatiseren kan zijn, namelijk dat, zoals Viv al aangaf, het dan 'makkelijker' en 'sneller' toegepast kan worden.

Wat ik poog jullie uit te leggen is dat de waarde die je misschien daarvan hoopt te krijgen helemaal niet zo positief is...
En als het een bedoeling is om de atmosfeer op BNW te verbeteren, het niet aankomt op meer, sneller bannen en dan automagisch wer heel snel unbanned worden.

Mijn stelling is vooral dat een veel betere manier de atmosfeer te verbeteren vanuit moderatoren meer te communiceren over waarom er bans gegeven worden, ook goed te communiceren met mensen die eventueel gebanned worden of mischien een beetje op de 'grens'naar een ban staan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:29:25 #128
485843 crew  Jippie
pi_206398897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat wil je me uitleggen...?

Ik weet zelf wat die bannen zijn, al weet ik de exacte werking verder niet diepgaand, omdat ik (nog) niet echt vaak gebanned ben.
Ik begrijp ook wat automatiseren is, en wat het gevolg van automatiseren kan zijn, namelijk dat, zoals Viv al aangaf, het dan 'makkelijker' en 'sneller' toegepast kan worden.

Wat ik poog jullie uit te leggen is dat de waarde die je misschien daarvan hoopt te krijgen helemaal niet zo positief is...
En als het een bedoeling is om de atmosfeer op BNW te verbeteren, het niet aankomt op meer, sneller bannen en dan automagisch wer heel snel unbanned worden.

Mijn stelling is vooral dat een veel betere manier de atmosfeer te verbeteren vanuit moderatoren meer te communiceren over waarom er bans gegeven worden, ook goed te communiceren met mensen die eventueel gebanned worden of mischien een beetje op de 'grens'naar een ban staan.
Laat ik vooropstellen dat een ban het allerlaatste redmiddel is om 'postgedrag wat buiten de policy valt' aan te pakken, daar wordt niet lichtzinnig over gedacht. Zelf heb ik de bevoegdheden om op de FP een ban uit te delen en ik kan je zeggen dat een ban uitdelen voor 95% echt kutwerk is.

@Viv zal zelf haar uitspraak toelichten, maar ik weet zeker dat er met 'makkelijker een ban geven' zoals jij stelt niet bedoeld wordt dat er meer geband zal gaan worden. Zie daar de noodzaak ook niet van in.

Ben het totaal met je eens dat het communiceren met users over vermeend ongewenst gedrag erg belangrijk is en ook altijd zal blijven. Ook om misinterpretatie op te helderen, door het gebrek aan non-verbale communicatie ontstaat er nu eenmaal snel 'ruis'.
  Manager PR/Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:03:37 #129
269689 crew  Viv
pi_206399441
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Laat ik vooropstellen dat een ban het allerlaatste redmiddel is om 'postgedrag wat buiten de policy valt' aan te pakken, daar wordt niet lichtzinnig over gedacht. Zelf heb ik de bevoegdheden om op de FP een ban uit te delen en ik kan je zeggen dat een ban uitdelen voor 95% echt kutwerk is.

@:Viv zal zelf haar uitspraak toelichten, maar ik weet zeker dat er met 'makkelijker een ban geven' zoals jij stelt niet bedoeld wordt dat er meer geband zal gaan worden. Zie daar de noodzaak ook niet van in.

Ben het totaal met je eens dat het communiceren met users over vermeend ongewenst gedrag erg belangrijk is en ook altijd zal blijven. Ook om misinterpretatie op te helderen, door het gebrek aan non-verbale communicatie ontstaat er nu eenmaal snel 'ruis'.
Toen ik zei dat een subforumban die automatisch komt te vervallen laagdrempeliger ingezet zou kunnen worden, doelde ik op het contrast met nu.

Nu een subforumban handmatig opgeheven moet worden, is het geen praktische maatregel. Want dan moet een FA er zelf aan denken de volgende dag/week/maand/etc, en dat voor meerdere users. Dus nu wordt een subforumban vooral ingezet voor users die de boel dermate verziekt hebben (vaak ook gedurende langere tijd), dat ze tot nader order niet meer welkom zijn.

Als een kortdurende subforumban beschikbaar zou zijn, blijft dat (net als nu) een laatste redmiddel. Dus het komt pas in beeld als het aanspreken van de user niet helpt (met een post of modbreak in het topic, of via DM of PM).

Het is overigens de visie van Danny en FOK! dat iedereen een tweede (en derde..) kans verdient, daarom vervallen de forumbrede bans automatisch na een jaar. Voor de subforumbans is dat technisch nog niet mogelijk, maar ook die users verdienen uiteraard een tweede kans. :Y Daarvoor kunnen zij mailen naar forum@fok.nl

Ik ben het met @RM-rf dat hier beter over gecommuniceerd kan worden. :)
pi_206399797
Wie zijn de FA's ? Die over bans beslissen? Ik zou ze graag taggen in een topic aangaande ban-beslissingen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:00:07 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206399915
voor bans moet je mailen naar forum@fok.nl
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:03:53 #132
236264 crew  capricia
pi_206399941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
Wie zijn de FA's ? Die over bans beslissen? Ik zou ze graag taggen in een topic aangaande ban-beslissingen
Mailen naar forum@fok.nl
Bans worden namelijk niet besproken. En moderators gaan er al helemaal niet over.
Wil je er meer algemeen over praten, dan eventueel een topic openen in FB:
Feedback
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:19:11 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206400099
An sich wil ik @UncleScorp wel te woord staan met vragen die hij heeft, maar bans bespreken we niet hier nee, dan moet je even mailen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206400113
Neenee doe geen moeite
Topic staat zo goed als klaar, ik wacht op groen licht.
Ik wou gewoon FAs laten meelezen over ban redenen, motivatie en beslissingen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206400153
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:14 schreef RM-rf het volgende:
En als het een bedoeling is om de atmosfeer op BNW te verbeteren,
Ik moet even lachen … sorry
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:43:37 #136
485843 crew  Jippie
pi_206400286
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Neenee doe geen moeite
Je mag toch gewoon een topic openen, of plaats je het met of voor iemand anders?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:44:36 #137
485843 crew  Jippie
pi_206400292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik moet even lachen … sorry
Wat zou jouw ideale ' BNW- atmosfeer' zijn?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:46:20 #138
pi_206400305
quote:
Neenee doe geen moeite
Wat bedoel je hiermee?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206400341
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
pi_206400461
quote:
Neenee doe geen moeite
Zo goed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_206400493
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Zit hem niet zo af te leiden en geef hem het groene licht waar die om vraagt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:38:14 #142
485843 crew  Jippie
pi_206400686
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:52 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Ik zou beginnen met het verwijderen van mods die voor hun informatievergaring volledig afhankelijk zijn van MSM en uiteraard "de experts".
Het enige waar ik op oordeel bij moderatie is of de posts binnen de policy vallen. Mod's die hier als user meeposten mogen net als alle andere users hun mening geven ongeacht door welke bron ze zich hebben laten informeren
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:38:37 #143
pi_206400690
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zit hem niet zo af te leiden en geef hem het groene licht waar die om vraagt
Ja hey kut ik ben egnie mulek maar ik weet helemaal niet waar het over gaat :P
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:40:27 #144
485843 crew  Jippie
pi_206400714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja hey kut ik ben egnie mulek maar ik weet helemaal niet waar het over gaat :P
Schijnbaar is er groen licht nodig?
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:44:08 #145
pi_206400735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:40 schreef Jippie het volgende:

[..]
Schijnbaar is er groen licht nodig?

In al mn jaren Fok nog nooit van gehoord maar ik ben benieuwd
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:44:11 #146
485843 crew  Jippie
pi_206400737
64d46ef28724ac201b83f84638683b6564720956.jpg?1666363447
pi_206400786
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:38 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het enige waar ik op oordeel bij moderatie is of de posts binnen de policy vallen. Mod's die hier als user meeposten mogen net als alle andere users hun mening geven ongeacht door welke bron ze zich hebben laten informeren
Een zeer bijzonder antwoord op een stelling die niet werd gemaakt. Het ging immers om de ideale atmosfeer in BNW, en niet wie wel of niet zou mogen posten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:20:39 #148
485843 crew  Jippie
pi_206401082
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:49 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Een zeer bijzonder antwoord op een stelling die niet werd gemaakt. Het ging immers om de ideale atmosfeer in BNW, en niet wie wel of niet zou mogen posten.
Jij reageert hiermee op mijn vraag wat voor jou de ideale BNW-atmosfeer zou zijn:

Waar doel je dan op met deze reactie?
pi_206401088
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:07 schreef Ali_boo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het uit respect
pi_206401124
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 15:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zinloos om daar nog op te antwoorden. Ik geef nog 1 keer mijn ongezouten mening, en dan blijf ik hier weg.
Tot groot jolijt van menig blauw alhier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')