Het is wel een beetje een cheat en daarom zo simpel, want de caramel komt van gecondenseerde melk en het zout van gezouten roomboter.quote:
Bekend linkjequote:Op vrijdag 16 september 2022 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een cheat en daarom zo simpel, want de caramel komt van gecondenseerde melk en het zout van gezouten roomboter.
Maar goed, als het lekker is!
Hij kwam hier vandaanquote:Op vrijdag 16 september 2022 19:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bekend linkje
Ik moet hem echt eens gaan maken.
Ziet er alsnog prima uit!quote:Op zondag 18 september 2022 12:15 schreef Hupje het volgende:
Ik haal net een marmercake uit de oven. De bedoeling was een vanille/red velvet cake, maar ik twijfelde ivm allergie van een van de gasten aan de cacao, dus heb ik maar gewoon een deel gekleurdAlleen ben ik daar dus altijd te voorzichtig mee
![]()
Ach ja. Afkoelen en vanmiddag opeten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damnquote:Op zondag 18 september 2022 12:07 schreef Yinny het volgende:
Deeg is gemaakt, morgen bakken. Ik heb 3 repen pure chocolade in stukjes gehakt, want feves kan ik hier niet vinden.
https://smittenkitchen.co(...)ip-cookie-revisited/
Mmmmquote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn iets groter uitgevallen dan gepland....20 cm ofzo...
Maar LEKKER! Krokante buitenkant en chewy midden, echt perfect!
Dit soort baksels kunnen haast niet groot genoeg zijnquote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
20 cm???quote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ze doet de opleiding zelfstandig werkend bakker.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:57 schreef Blues het volgende:
Zien er professioneel uit joh!
Mijn pasteis had ik iets kleiner gemaakt en beter uitgerold qua bladerdeeg. Perfect. Vriend heeft er een aantal mee in een doggybag
🤗🤤quote:
Ik wil die opleiding ook wel doenquote:Op woensdag 21 september 2022 17:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze doet de opleiding zelfstandig werkend bakker.
Oeh ben benieuwd naar je pasteitjes
Staat goed op dat bordjequote:Op woensdag 21 september 2022 17:41 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zelfde bordje als in de OP.
Met verse getweakte pastei de nataatjes![]()
Twee jaar 🙃quote:Op woensdag 21 september 2022 22:09 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje wordt zondag 2 dus dat wordt bakken!
De choco tulband met ganache komt weer terug (deze keer niet laten schiften, of misschien toch gewoon gesmolten chocola doen ipv ganache).
Verder de sticky toffee taart die ik al eens gemaakt had.
En dan wil ik nog zo een omgekeerde appeltaart maken, lijkt wel verdacht veel op tarte tartin. Maar ik wil dus meer een cakebodem.
Ik moet dus een paar extra springvormen hebben.
Niet al twee jaar, toch? Hij is nog een baby, toch?quote:Op woensdag 21 september 2022 22:09 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje wordt zondag 2 dus dat wordt bakken!
De choco tulband met ganache komt weer terug (deze keer niet laten schiften, of misschien toch gewoon gesmolten chocola doen ipv ganache).
Verder de sticky toffee taart die ik al eens gemaakt had.
En dan wil ik nog zo een omgekeerde appeltaart maken, lijkt wel verdacht veel op tarte tartin. Maar ik wil dus meer een cakebodem.
Ik moet dus een paar extra springvormen hebben.
We hebben de foto's nogquote:Op woensdag 21 september 2022 23:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet al twee jaar, toch? Hij is nog een baby, toch?
Geen slechte eerste poging, toch?quote:Op donderdag 22 september 2022 21:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik deed vorige week de gratis workshop van wateetons over donuts maken. En vandaag heb ik het uitgeprobeerd. Laten we het erop houden dat er nog ruimte is voor verbetering
[ afbeelding ]
Ze smaakten wel lekker, maar meer naar oliebol dan naar donut. De glaze was op zichzelf wel goed, mijn techniek om het op de donut te krijgen wat minder.
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenquote:Op donderdag 22 september 2022 22:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen slechte eerste poging, toch?
Voor je het weet, ben je een donut pro!quote:Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenIk proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.
Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
Yep de helft.quote:Op vrijdag 23 september 2022 23:45 schreef AnneX het volgende:
Mmmm.recept opgeslagen.
Deed je de helft van het recept? Hier zie ik 6 muffins.
quote:Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Ik bakte dit weekend vegan taarten:
Banoffeepie
[ afbeelding ]
Cheesecake met rood fruit
[ afbeelding ]
Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]
Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker.
Ze zijn alledrie gebaseerd op recepten uit Dosia bakt Veganquote:Op zondag 25 september 2022 16:51 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Welk recept gebruikte je voor die Italiaans carrotcake?
Ik had bij de Jumbo een cookie cuttersset gehaald en daar de achterkant van gebruikt. Heel handig, je kan er verschillende groters mee maken.quote:Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenIk proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.
Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was mijn enige poging. Vond ze wel veel lekkerder dan kant en klare donuts.Protège moi de mes désirs.
Wowquote:Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend weer een bruidstaart gemaakt
[ afbeelding ]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!quote:Op zondag 25 september 2022 12:58 schreef Hupje het volgende:
Het eerste project van dit weekend: pinda karamel taart (van rutgerbakt.nl)
Deeg maken, koelen, in de vorm, koelen (hoezo denken ze dat je plek hebt voor een hele bakvorm in de diepvries?!) en dan blind bakken.
[ afbeelding ]
Daarna zonder vulling bakken. Helaas stortte de rand een beetje in, ik had meer vulling moeten hebben.
[ afbeelding ]
Karamel maken, pinda's erdoor en op de bodem doen. Weer afkoelen.
[ afbeelding ]
Ganache maken (ik had me verkeken op de hoeveelheid slagroom die ik nodig had, dus heb wat minder ganache gemaakt) en op de karamel doen.
[ afbeelding ]
Chocolade (soja)slagroom maken, toefjes spuiten, beetje cacao en pinda's erbij. Met gewone slagroom was dit vast veel mooier en strakker geworden, maar ja.
[ afbeelding ]
Opeten!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 september 2022 16:56 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier alledrie geproefdZien er alle drie prachtig uit ook.
Jullie zijn uitslovers met die taarten..
Hier hield ik het simpel: een variatie op appelplaattaart. Dat vind ik al werk genoeg.
[ link | afbeelding ]
Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/appel-galette
De Raz el hanout is zonder zout van https://www.kruidenkarava(...)engsels-zonder-zout/
Holy f... wat een werk. Waren ze lekker?quote:Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Ik bakte dit weekend vegan taarten:
Banoffeepie
[ afbeelding ]
Cheesecake met rood fruit
[ afbeelding ]
Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]
Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker.
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.quote:Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef SV-tje het volgende:
Appeltaart ziet er heerlijk uit.
Hoe had je de ganache nu gemaakt? Het wit rond de bruidstaart is ook ganache, ik speel altijd met de dikte van de ganache.
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).quote:Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Hupje het volgende:
Project twee was een haastklusje, met een ander recept dan de vorige keer. Deze cakerol is geen succes![]()
[ afbeelding ]
Op z'n tijd hou ik wel van zo'n projectje, volgens mij is dit de meest bewerkelijke taart die ik ooit heb gemaakt:quote:Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!
quote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
Ik zou bijna het eindresultaat vergeten.
[ afbeelding ]
Het is aardbeienjam met banketbakkersroom, maar de room is kennelijk niet dik genoeg. Vorige keer heb ik inderdaad met een andere vulling gedaan. Ach ja. Het smaakt best, gewoon niet kijkenquote:Op zondag 25 september 2022 22:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.quote:Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.
Binnenkort maar weer eens proberen!quote:Op zondag 25 september 2022 23:14 schreef SV-tje het volgende:
[..]
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.
Smaakte het nou? Of was het ijs het lekkerst?quote:Op woensdag 28 september 2022 21:32 schreef fietsie het volgende:
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben
Ja was lekker bananig, en de chocolade taart was ook wel lekker. Het was vooral de combi die het een leuk dessert maakte.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Smaakte het nou? Of was het ijs het lekkerst?
Wat supermooiquote:Op woensdag 28 september 2022 17:23 schreef fietsie het volgende:
Ondanks het diëten (OMAD) heb ik soms gewoon even zin beetje in de keuken te knutselen; vanmiddag was zo'n middag.
Een curiositeit meegenomen uit een Duitse supermarkt moest t worden.... Maulwurf Kuchen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks als toetje van het avondeten, met een bolletje vanille ijs... Dus hoe ie smaakt kan ik nog niet vertellen
En dan ook nog lekkerquote:Op woensdag 28 september 2022 21:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja was lekker bananig, en de chocolade taart was ook wel lekker. Het was vooral de combi die het een leuk dessert maakte.
Ik ben in juni jarigquote:Op zondag 2 oktober 2022 21:43 schreef AnneX het volgende:
@:Seven Volgens mij ben je jarig.Feli.
Is het gebruikelijk om zo uitgebreid te trakteren? Mèn.
Nee hoor, dat is het beestje zelf.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:32 schreef fietsie het volgende:
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben
Valt me toch een beetje tegen dat dit geen hartige taart met molsvulling is.quote:Op woensdag 28 september 2022 17:23 schreef fietsie het volgende:
Ondanks het diëten (OMAD) heb ik soms gewoon even zin beetje in de keuken te knutselen; vanmiddag was zo'n middag.
Een curiositeit meegenomen uit een Duitse supermarkt moest t worden.... Maulwurf Kuchen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks als toetje van het avondeten, met een bolletje vanille ijs... Dus hoe ie smaakt kan ik nog niet vertellen
Nomnom!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:32 schreef miss_sly het volgende:
Was ie toch al voor de helft op voor ik eraan dacht om nog een foto te maken
[ afbeelding ]
Nog lekkerder dan in zijn normale 'bus'vorm
Broodovenschotel! Zoiets: https://www.simplyrecipes(...)breakfast_casserole/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Speculaaskruiden, Extra pijpkaneel, kruidnagel en Foelie doen het ook prima in de Gluhweinquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:17 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb deeg voor kruidnoten gemaakt. Ik laat dit nog een paar dagen rusten voordat ik ze ga bakken want ik heb gelezen dat het dan lekkerder wordt.
Ik had nog ouwe speculaaskruiden uit NL, daar heb ik wat zelfgemalen foelie ( @:Jan_Onderwater ) en wat witte peper aan toegevoegd want het zijn toch pepernoten. In ouderwetsche pepernoten (die taaie) zit overigens geen peper
Vroeger heetten alle exotische kruiden gewoon peper vandaar. Van een spaanse chilipeper totaan piment.
Zoete broodschotel! Met oa. rozijnen, sukade, gedroogd fruit ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zat eigenlijk te denken aan gevulde koek![]()
Tot dusver gedoe met het deeg (te zacht) en de vulling (te nat). Alles staat op te stijven, straks weer een poging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.
Snickerdoodles mogelijk volgend weekendquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:08 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind deze twee heel lekker
Snickerdoodles
https://nombelina.com/snickerdoodles/
Chocolade pindakaas koekjes
https://whereindc.wordpre(...)utter-cookie-recipe/
Ik zat zelf eerst enorm te klungelen met rondjes uitsteken maar dat wilde niet in 1 stuk van het aanrecht komen. Dus uiteindelijk heeft m'n man het overgenomen en er zelf maar iets van gemaakt. Goed gelukt!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:17 schreef AnneX het volgende:
Ziet er goed uit! zeg Seven.![]()
Gewaagd om aan te beginnen.
Wat een ellendequote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:38 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een ellende![]()
En de kleinste is voor mini morgen.
Volgens mij is de helft al op
Ooooh lekker!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
Jammer .... maar misschien is het nog gewoon heel lekker, ook al ziet het er niet uitquote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Ik heb net m’n grootste faal gebakken. Moest dit worden https://kookmutsjes.com/recept/romige-chocolade-gebakjes/
Maar de kom van m’n mixer was warm.Dus nu zit er boterachtig iets tussen. Ik laat ‘m toch opstijven, eens kijken wat er uitkomt.
Maar volgens mij is het een groot fiasco, ook de cake en ganache. En dat terwijl de recepten van Kookmutsjes hier altijd goed lukken.
Thanks!quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Ik heb net m’n grootste faal gebakken. Moest dit worden https://kookmutsjes.com/recept/romige-chocolade-gebakjes/
Maar de kom van m’n mixer was warm.Dus nu zit er boterachtig iets tussen. Ik laat ‘m toch opstijven, eens kijken wat er uitkomt.
Maar volgens mij is het een groot fiasco, ook de cake en ganache. En dat terwijl de recepten van Kookmutsjes hier altijd goed lukken.
Vind ik ook wel een dingetje om ganache echt goed te makenquote:Op zondag 23 oktober 2022 19:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thanks!
Ziet er in het recept wel heel goed uit. Hopelijk valt de schade mee. Hoe zoiets kleins je hele recept op de kop kan zetten.
En ganache... Het is mij nog nooit gelukt.
En?quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Mwah. Niet wat ik er van had verwacht. Maar er ging dus van alles mis.quote:
* Van harte gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:21 schreef arvensis het volgende:
[..]
Mwah. Niet wat ik er van had verwacht. Maar er ging dus van alles mis.
Vandaag ben ik jarig en ik heb geen taart voor mezelf gebakken.![]()
Heb wel allemaal bakspul gevraagd voor m’n verjaardag.
Hier staan ook leuke dingen:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:
In de TT staat voor bakfoto's, -vragen en -tips, dus ik stel mijn vraag eens hier.
Het is bijna december, en ik ben dan jarig en we vieren kerst met cadeautjes. Ik ben op zoek naar ideeën.
Wat zijn nou dingen die jullie hebben/gebruiken om te bakken, buiten de gebruikelijke dingen, die je echt geweldig vindt? Bakvormen, of messen, of een deegroller of broodvorm, bepaalde mixen, weegschaal, wat dan ook?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:21 schreef arvensis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:21 schreef arvensis het volgende:
[..]
O ja die zag ik laatst genoemd worden. Gaat op het lijstje!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:20 schreef AnneX het volgende:
Dit: https://www.tasteofhome.com/article/what-is-a-danish-dough-whisk/
Mengen van droge ingrediënten en al het beslag, inclusief brood.
Ik zag daar vooral elektrische apparaten langskomen, maar heb het niet helemaal doorgespit, Zal daar nog eens doorheen lopen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:28 schreef maily het volgende:
[..]
Hier staan ook leuke dingen:
CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #9
Jij hebt mijn bakstijlquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:43 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag had ik ook de oncontreelbare drang om iets te bakken
Het werden speculaasjes, onder andere omdat ik me herinnerde dat ik nog een plankje had uit een kerstpakket ooit dat ik nog nooit had gebruikt.
Het valt niet mee
[ afbeelding ]
Deze helft ging sneller;
[ afbeelding ]
En ze smaken prima.
Ik had wel een simpel deegrecept gebruikt. De volgende keer probeer ik eens een ander deeg dat moet afkoelen in de koelkast. MIsschien dat het daarmee wat beter lukt.
Ik heb laatst een tulbandvorm gekocht. Geen idee of je die al in je collectie hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:
In de TT staat voor bakfoto's, -vragen en -tips, dus ik stel mijn vraag eens hier.
Het is bijna december, en ik ben dan jarig en we vieren kerst met cadeautjes. Ik ben op zoek naar ideeën.
Wat zijn nou dingen die jullie hebben/gebruiken om te bakken, buiten de gebruikelijke dingen, die je echt geweldig vindt? Bakvormen, of messen, of een deegroller of broodvorm, bepaalde mixen, weegschaal, wat dan ook?
En dat is?quote:
O ja, ik heb een hele chique tulbandvorm, maar een gewone heb ik nog niet. En een vorm voor sloffen, dank! Dat denk ik al een tijdje en nu was ie uit mijn gedachten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb laatst een tulbandvorm gekocht. Geen idee of je die al in je collectie hebt.
Wat ik al had is een vorm voor sloffen. Ben ik ook erg blij mee.
Het is lief bedoeld natuurlijk, maar zou je wel iets eetbaars zelfgemaakts aan haar geven als je corona hebt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:50 schreef mascara-klodder het volgende:
Als ik morgen zin en puf heb ga ik Kugelhopf van Rutger maken.
Oh en de eieren moeten ook nog goed zijn natuurlijk.
Zondag doet mijn zusje boodschappen voor me (heb eindelijk ook eens een keer corona)en dan heb ik wat lekkers om mee te geven aan haar als bedankje
Heb alleen geen kirsch of überhaupt alcohol in huis maar kan de rozijnen toch ook gewoon in water laten wellen?
https://rutgerbakt.nl/cake-recepten/recept-kugelhopf/
Kan ook in thee of een vruchtensap laten wekenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:50 schreef mascara-klodder het volgende:
Als ik morgen zin en puf heb ga ik Kugelhopf van Rutger maken.
Oh en de eieren moeten ook nog goed zijn natuurlijk.
Zondag doet mijn zusje boodschappen voor me (heb eindelijk ook eens een keer corona)en dan heb ik wat lekkers om mee te geven aan haar als bedankje
Heb alleen geen kirsch of überhaupt alcohol in huis maar kan de rozijnen toch ook gewoon in water laten wellen?
https://rutgerbakt.nl/cake-recepten/recept-kugelhopf/
*klik voor bakvorm*quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:21 schreef arvensis het volgende:
[..]
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 18:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het is lief bedoeld natuurlijk, maar zou je wel iets eetbaars zelfgemaakts aan haar geven als je corona hebt?
Als je brood bakt: een rijsmandje? Een pakketje met verschillende soorten bloem en meel van een molen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oh wat gaaf! Maar wat een bedragquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:59 schreef arvensis het volgende:
[..]
*klik voor bakvorm*
Ik vind deze fijn, komen altijd mooie taarten uit.
Ik haal m’n bakblikken meestal bij Turkse winkeltjes. Die hebben net speelsere vormen. Heb laatst een madelief-vorm gehaald maar nog niet uitgeprobeerd.
Een keukenmachine is ook heel fijn om te hebben.
Welke? Die eerste staat ook voor goedkoper te koop op Bol en op andere sites/in andere winkels.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh wat gaaf! Maar wat een bedrag
Zie alleen deze staan: Nehir Papatya – Aluminium Bakvorm – 26 cm voor ¤27,95quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:36 schreef arvensis het volgende:
[..]
Welke? Die eerste staat ook voor goedkoper te koop op Bol en op andere sites/in andere winkels.
De tweede is omgerekend ¤7,79.
Oh, niet opgelet: Van Harte nogquote:
Ook voor bv pannenkoeken beslag is het een ideaal dingquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, niet opgelet: Van Harte nog![]()
De danish whisk heeft een aantal maten. Zelf heb ik de middenmaat.
Kan morgen wel even de diameter meten. Het werkt beter dan een vork of garde.
Voor baklava moet je pistache hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 10:53 schreef Seven. het volgende:
Ik heb dadels, walnoten en filodeeg. Dus dat wordt een soort baklava straks. Alleen ik heb geen zin om naar de supermarkt te gaan voor een sinaasappel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 29-10-2022 12:05:00 ]Protège moi de mes désirs.
Pannenkoekenhuis aan de overkant😉quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:37 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ook voor bv pannenkoeken beslag is het een ideaal ding
Ze zijn goed uitgedrevenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:43 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag had ik ook de oncontreelbare drang om iets te bakken
Het werden speculaasjes, onder andere omdat ik me herinnerde dat ik nog een plankje had uit een kerstpakket ooit dat ik nog nooit had gebruikt.
Het valt niet mee
[ afbeelding ]
Deze helft ging sneller;
[ afbeelding ]
En ze smaken prima.
Ik had wel een simpel deegrecept gebruikt. De volgende keer probeer ik eens een ander deeg dat moet afkoelen in de koelkast. MIsschien dat het daarmee wat beter lukt.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:58 schreef arvensis het volgende:
[..]
Voor baklava moet je pistache hebben.En sinaasappel??
Ik gebruik dit recept. Hd hem ooit uitgeschreven.Eigenlijk mag mijn recept geen baklava hetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik noem het wel walnoot dadel filodeeg hapje. Ik moet van m'n dadels af
Resistance is futile.
Ontbijtkoek?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk mag mijn recept geen baklava heten. Ik noem het wel walnoot dadel filodeeg hapje. Ik moet van m'n dadels af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of dadelballetjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 12:10 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ontbijtkoek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of dadelballetjes?Oeh, ontbijtkoek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De filodeeg is al een uur aan het ontdooien.
Dus deze wordt het: dadel walnoten hapjes![]()
https://www.smulweb.nl/re(...)t-dadels-en-walnotenResistance is futile.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 11:58 schreef arvensis het volgende:
[..]
Voor baklava moet je pistache hebben.En sinaasappel??
Ik gebruik dit recept. Had hem ooit uitgeschreven.Er zijn tig soorten baklava toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dadel is trouwens extreem zoet, dus gezond is het niet. Wel lekker![]()
Sticky toffee pudding is mijn go to recipe voor overgebleven dadels
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Lekkerquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:44 schreef Seven. het volgende:
Eerst havreflarn gemaakt!
https://www.culy.nl/recepten/zweedse-havermoutkoekjes/
[ afbeelding ]
Ja, dat zijn ze echt! Ik ga dit zeker vaker maken, ik ben normaal niet zo van harde koeken maar dezen zijn echt heel lekker. En makkelijk om te maken. Volgende keer doe ik zelf trouwens aanzienlijk minder suiker, ik hou van havermout en de suiker overheerst de smaak van de havermout net te veel.quote:
Zo lang geen foto's meer gepost. Moest even kijken hoe het ook alweer moest (kom nog uit het tinypic tijdperkquote:
postimg vind ik zelf het makkelijkstequote:Op zondag 30 oktober 2022 19:08 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Zo lang geen foto's meer gepost. Moest even kijken hoe het ook alweer moest (kom nog uit het tinypic tijdperk)
Wauw, mooi kunstwerkje!quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:02 schreef dutchdevil het volgende:
[ afbeelding ]
Gister en vandaag weer eens aan het bakken gegaan. Dochter was 17 oktober jarig maar toen waren we lekker op vakantie dus vandaag pas haar verjaardag gevierd.
Afwerking ging niet helemaal zoals ik wou (wat lelijke kale plekken nog aan de zijkant) en glazuur wou niet mooi van de taart aflopen. Maar goed, dat laatste minder erg want er ging toch nog een lading snoep op. En dochter was er blij mee en dat is het belangrijkste 😊
Druk baasje! Fryske dûmkesquote:Op zondag 30 oktober 2022 19:19 schreef Hupje het volgende:
Tof @:dutchdevil
@:Seven. ziet er ingewikkeld uit.
Ik had vandaag bakdag![]()
Rozijnen bolletjes (kind mag die uit de winkel niet eten, nu kunnen we weer even vooruit)
[ afbeelding ]
We waren op vakantie geweest in Friesland, daar aten we Fryske dúmkes. Nu dus zelfgebakken. Ik had er iets meer anijs in mogen doen en ze nog even moeten koelen voor ik ze in de oven deed. Nu liepen ze behoorlijk uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een pie voor het avondeten:
[ afbeelding ]
Ja, best wel. Dat heb ik even geleden ook gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:13 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje. Ik zou notentaart bakken, maar dat was ik even vergeten en nu heb ik alles in huis behalve slagroom voor de toffeevulling (caramel + boter + slagroom = toffee-achtige vulling) Ik heb wel volle melk in huis. Gaat dat ook? Geen zin om terug te moeten naar de winkel..
Deel vervangen door melk en deel door roomboter. Dan blijft de dikte ongeveer gelijkquote:Op donderdag 3 november 2022 17:39 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Thanks, ik waag het erop. Het moet niet vloeibaar zijn he, het is zo'n Zwitserse notentaart, bodem met daarom fudge-achtige vulling met walnoten erin.
Zou ik ook doen. Het gaat uiteindelijk om het vetgehalte wat je wilt bereiken.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Deel vervangen door melk en deel door roomboter. Dan blijft de dikte ongeveer gelijk
Hij ziet er mooi uit!quote:Op woensdag 9 november 2022 08:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij is het geluktVader komt zo klussen dus heeft hij wat lekkers bij de koffie
[ link | afbeelding ]
Hoe leuk zo met die sterretjesquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef miss_sly het volgende:
Wegens verjaardag van mijn meneer maakte ik vandaag een appeltaart. Op verzoek van dochter maakte ik geen ruitjesbovenkant, maar wat sterren. En als je heeeeel goed kijkt, zie je in het midden (een kwartslag gedraaid op de foto) ook '51' staan; dat is zijn leeftijd
[ afbeelding ]
Het is wel nog meer werk, heb ik het idee, al die losse sterren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het gelukt is!quote:Op zondag 4 december 2022 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:yinny raadde me gisteren aan om een Marokkaanse (?) griesmeelcake te maken met de vla die ik in een Too good to go-pakket kreeg. Het was chipolatavla maar dat leek me wel prima voor dit recept.
Ik had gisteren een feestje en de cake werd zeer goed ontvangen. Er waren nog 2 taarten dus niet alles ging op. Een aantal mensen hebben dus nog wat punten mee naar huis genomen.
Ik heb 1 cake gebakken en die 50 minuten in de oven gedaan. Geen zin in gedoe met 2 lagen. Toen was hij perfect van kleur en textuur.
[ afbeelding ]
Als ik nog eens vla scoor, maak ik dit zeker weer. Supersimpel, lekker en bijzonder.
Mooie verrassing!quote:Op donderdag 8 december 2022 14:29 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn vader stond hier gisteren op de stoep met een cadeau voor me: een keukenmachine![]()
(=tranen van geluk/dankbaarheid)
Ik had eerder een keukenmachine, maar er was iets mee, en ik had hem gevraagd om ernaar te kijken (al zo'n anderhalf jaar geleden), en toen heeft hij hem verder gesloopt, and that was it. Ik miste 'm op zich niet. Het was een goedkope, en ik had hem om te kijken of zoiets me beviel (maar ik heb geen grote vriezer en ik ben alleen, dus ik bak niet zoveel).
Deze week begon mijn vader ineens heel geheimzinnig te doen: 'Ik bel je morgen. Ik heb misschien een verrassing voor je. Kunnen we nu langskomen? Nee, je kan niet hier langskomen, ik moet bij jou langskomen.' Raadsels raadsels. En ineens stond hij hier gisteren met een (tweedehands/één keer gebruikte) keukenmachine op de stoep, als vervanger van mijn eerste![]()
![]()
Wat lief!quote:Op donderdag 8 december 2022 14:29 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn vader stond hier gisteren op de stoep met een cadeau voor me: een keukenmachine![]()
(=tranen van geluk/dankbaarheid)
Ik had eerder een keukenmachine, maar er was iets mee, en ik had hem gevraagd om ernaar te kijken (al zo'n anderhalf jaar geleden), en toen heeft hij hem verder gesloopt, and that was it. Ik miste 'm op zich niet. Het was een goedkope, en ik had hem om te kijken of zoiets me beviel (maar ik heb geen grote vriezer en ik ben alleen, dus ik bak niet zoveel).
Deze week begon mijn vader ineens heel geheimzinnig te doen: 'Ik bel je morgen. Ik heb misschien een verrassing voor je. Kunnen we nu langskomen? Nee, je kan niet hier langskomen, ik moet bij jou langskomen.' Raadsels raadsels. En ineens stond hij hier gisteren met een (tweedehands/één keer gebruikte) keukenmachine op de stoep, als vervanger van mijn eerste![]()
![]()
Ik ben nogal gek op griesmeel, dus deze heb ik in de oven staan nuquote:Op zondag 4 december 2022 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:yinny raadde me gisteren aan om een Marokkaanse (?) griesmeelcake te maken met de vla die ik in een Too good to go-pakket kreeg. Het was chipolatavla maar dat leek me wel prima voor dit recept.
Ik had gisteren een feestje en de cake werd zeer goed ontvangen. Er waren nog 2 taarten dus niet alles ging op. Een aantal mensen hebben dus nog wat punten mee naar huis genomen.
Ik heb 1 cake gebakken en die 50 minuten in de oven gedaan. Geen zin in gedoe met 2 lagen. Toen was hij perfect van kleur en textuur.
[ afbeelding ]
Als ik nog eens vla scoor, maak ik dit zeker weer. Supersimpel, lekker en bijzonder.
Oh kletskoppen!quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Net kletskoppen gebakken voor straks bij de thee
[ link | afbeelding ]
Sehen gut aus!quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Net kletskoppen gebakken voor straks bij de thee
[ link | afbeelding ]
Gewoon in de herhaling.quote:Op zondag 25 september 2022 16:56 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier alledrie geproefdZien er alle drie prachtig uit ook.
Jullie zijn uitslovers met die taarten..
Hier hield ik het simpel: een variatie op appelplaattaart. Dat vind ik al werk genoeg.
[ link | afbeelding ]
Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/appel-galette
De Raz el hanout is zonder zout van https://www.kruidenkarava(...)engsels-zonder-zout/
Ziet er heerlijk uit!quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Zusje en nichtje komen zo een bakkie thee doen dus er maar wat lekkers bij gemaakt
[ link | afbeelding ]
Ohhh dit ziet er zo erg lekker uit met die bonbons en al dat chocolaquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Drippen is nog best lastigEn dat schrijven lukt ook niet netjes.
Gelukkig is oefenen met taarten maken geen straf.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Perfectionist gespotquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Hieraan begonnen https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:10 schreef Hupje het volgende:
Wat zijn de bakplannen voor deze kerst?
Ik ga dit jaar niet zo veel bakken. Alleen een appel crumble en een breekbrood.
Lekker @Vicky en ook gefeliciteerd. Net als @arvensisquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Vervelend hoor, een dochter die op school bezig is met patisserie..
Ze heeft echt de meest verrukkelijke verjaardagstaart gemaakt!
Wat gaaf gedaan ook met die losse chocolaquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig! Feliesquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Dat is genietenquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AnneX het volgende:
Ging ik op zoek naar wat te doen met 2 eiwitten en nog precies 150 gram fijne kristalsuiker in the house.
En kom ik Betty tegen. Goeie tips en prettig leesbaar, die ik pas las toen er 30 schuimpjes in de oven staan te drogen.
https://bettyskitchen.nl/meringues-maken-schuimpjes-recept/
Morgen de curd mee ‘aankleden’ na vervoer.
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.quote:Op zondag 25 december 2022 10:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)quote:Op zondag 25 december 2022 10:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.
Alleen lag de bakplaat al vol en ik was er klaar mee einde van de middag.
Houd dan wat cranberriesap apart om de schuimpjes een rood streepje te geven.
Tip van Betty verderop haar pagina!
Bij jumbo bleek geen gemberkoekjes meer in assortiment (?) en ik nam bastognekoeken.
Foto volgt nog.
Is het gelukt?quote:Op zondag 25 december 2022 10:52 schreef yinu het volgende:
[..]
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)
Streepje is wel een leuk idee ja!
De taart is bijna af, alleen de curd staat nog af te koelen, hij moet zo nog 10 minuutjes in de oven. De curd is superlekker maar wel heel machtig!quote:Op zondag 25 december 2022 20:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het gelukt?
Kersttoet. Met schuimpjes.In werkelijkheid wel roder. Zal aan de belichting liggen.
[ link | afbeelding ]
Bij het 20e schuimpje had ik de draai van de spuitzak te pakken.![]()
Nee ik heb niet gezeefd - de curd met de schilletjes bedoel je? Had wel gekund ja. Na het blenderen van de bessen. Volgende keer…quote:Op maandag 26 december 2022 10:14 schreef AnneX het volgende:
Oh laat weten van minder suiker. Als er weer fijne kristal suiker in huis is, heb ik alles om nog een keer te maken.
Er waren meer cranberrie curd recepten en die gingen ook uit van 1 cup. Misschien van elkaar gekopieerd
P.S. heb je niet een zeef gebruikt?
Die curd van het recept van AnneX is makkelijk aan te passen qua hoeveelheden en echt superlekker!quote:Op maandag 26 december 2022 10:18 schreef Tuindier het volgende:
Ik schuif net een sinaasappel/amandel/cranberry cake in de oven. Nu nog iets bedenken met de rest van de cranberries.
Komt goed. Fijne dagquote:Op maandag 26 december 2022 14:22 schreef loveli het volgende:
"Instellen van de oven" is laagste stand en pollepel tussen de deur![]()
Oventemperatuur lijkt net iets boven de 90 te zijn.
Perfect.quote:Op maandag 26 december 2022 18:08 schreef loveli het volgende:
Volgens mij is 'ie perfect geworden. Kerntemperatuur goed medium (sommige eters kunnen niet tegen bloed een ik vertik fase schoenzool). Tegen het einde nog een oventhermometer gevonden, op de tochtstand precies 90 graden.
Lekker, ik ga ze morgen bakken...maar eh...hier misschien posten?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:53 schreef Goitske het volgende:
Nou ik dacht dat imgur het weer deed maar helaas
Ik heb vandaag kniepertjes gebakken om alvast proef gedraaid met de kniepedtjes dus als ik het niet vergeet mee te nemen kan ik mijn collega's morgen blij maken.
https://www.instagram.com/p/CmtlF2FskwY/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ik zit nu na herstart van mijn telefoon en update van imgur te kijken of ik hem anders kan plaatsen maar krijg nog steeds een error...quote:Op woensdag 28 december 2022 21:01 schreef Yinny het volgende:
[..]
Lekker, ik ga ze morgen bakken...maar eh...hier misschien posten?
derLudolf in FEE / Knijpertjes, knieperkes, kniepertien, iezerkoekies
Ik heb geen instagram dus heb ze met een printscreen ervan gehaald en geuploadquote:Op woensdag 28 december 2022 21:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu na herstart van mijn telefoon en update van imgur te kijken of ik hem anders kan plaatsen maar krijg nog steeds een error...
Dank je!quote:Op donderdag 29 december 2022 11:44 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Ik heb geen instagram dus heb ze met een printscreen ervan gehaald en geupload
Deze zijn dus van Goitske, niet van mij!
Enne ze zien er lekker uit @:Goitske
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.bouwhuis.com/vulrollen-rvs-14cm-set-6quote:Op vrijdag 30 december 2022 17:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi geworden! Wat gebruik je om ze omheen te rollen?
Je moet wat hequote:Op maandag 9 januari 2023 20:03 schreef miss_sly het volgende:
We hadden nog slagroom over die tot morgen goed is, dus bakte ik een cake om de slagroom mee op te eten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een marmercake, maar het donkere is geen chocolade, maar koffiezoo lekker! En lekkerder zonder slagroom, dus daar moet ik nu nog iets op verzinnen
Ik heb 'm ook al een tweede keer gemaakt, met een zelfgebakken korstdeeg want ik had geen koekjes in huis, en nog minder suiker in de curd, ik denk ook ongeveer 60g. Nog steeds lekker! Ik vermoed lekkerder dan met de aangegeven hoeveelheid suiker want ik houd niet zo van heel zoet, en ik vind cranberry's juist lekker omdat ze zuur zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:20 schreef AnneX het volgende:
Slagroom ín de koffie vind ik best lekker! Lepel ik ook uit de gebakjes als die er zijn en dan in de koffie.
Het moest op:
Hier ook de cranberriecurd - de kerstmis toet - in de herhaling met minder suiker, nl. 60 gram. https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/
Het was niet zuriger, wel frisser van smaak.
@:yinu
Geen idee! Weet je al meer? Bakker gevraagd?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:07 schreef Hupje het volgende:
Als ik een (zuivelvrije) eetbare print / ouwel plaatje wil bestellen voor op een taart, waar kan ik dat dan het beste doen?
Ik zie dat mijn vaste bakker fototaarten aanbiedt, zouden ze dan zelf de foto's printen? Of besteden bakkers dat ook uit?
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:05 schreef Blues het volgende:
Wegens overschot aan Elstars en nog hartige deegplakjes in de vriezer ga ik NU kleine appeltaartjes in mijn muffindingesen maken
Nee, er stond een hulpje in de winkel vandaag. Volgende week ga ik het weer proberen. En anders bel ik ze even.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee! Weet je al meer? Bakker gevraagd?
Oh heerlijk! Lang geleden dat ik die at, waanzinnige smaakquote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voila, mijn Makowiec is klaar. Ik wist niet dat het zulke grote units waren, dus ik hou een rol voor mezelf. Anders heeft ze veel te veel.
[ afbeelding ]
Aangesneden:
[ afbeelding ]
Ja, het smaakt niet verkeerdquote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh heerlijk! Lang geleden dat ik die at, waanzinnige smaak
Vind het ook snel te droog worden door het type deegquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het smaakt niet verkeerdAlleen is de bereidingstijd wel aardig lang. Het is een soort van broodcake en deeg moet gekneed worden en daarna nog eens 1,5 uur rijzen...
Het is niet iets zoals een cake wat je even in elkaar flanst en de oven in mikt. Maar het is niet moeilijk om te maken, dat is het probleem niet.
Dan volg ik je.😎quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand al eens stroopwafels geprobeerd te maken? Ik wil mijn kniepertjes ijzer aanslingeren morgen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik wil het nog altijd een keer doen maar tot nu toe nog niet van gekomenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand al eens stroopwafels geprobeerd te maken? Ik wil mijn kniepertjes ijzer aanslingeren morgen.
Intussen leest Blues verder gok ikquote:
Omg, ik lag gistermiddag in bed met een kop thee en een pak stroopwafels en bedacht me: die moet ik toch ook zelf kunnen maken?!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Oeh dat ziet er lekker uit!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voila, mijn Makowiec is klaar. Ik wist niet dat het zulke grote units waren, dus ik hou een rol voor mezelf. Anders heeft ze veel te veel.
[ afbeelding ]
Aangesneden:
[ afbeelding ]
Jazeker! Echt niet makkelijkquote:Op zondag 22 januari 2023 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Seven heb je vandaag een poging gewaagd?
Die zien er toch prima uit? Ik hoorde ooit eens in een bakshow op tv dat macarons moeilijk zijn om te maken, dus ik vind het knap!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit!
Mijn jongste dochter haalde haar eerste onvoldoende ooit ze ligt er niet wakker van trouwens .. dat moest gevierd worden net zelfgemaakte macarons. Ze zijn niet supermooi, maar ze smaken er niet minder om.
[ afbeelding ]
Cloer kniepertjes ijzer heb ik gebruikt, dat ging prima (en leuk dat ik dat ding dus vaker dan 1x per jaar kan gebruiken).quote:Op zondag 22 januari 2023 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die zien er toch prima uit? Ik hoorde ooit eens in een bakshow op tv dat macarons moeilijk zijn om te maken, dus ik vind het knap!
@:Seven waar bak je de stroopwafels op?
Ik zit hier te watertandenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:13 schreef AnneX het volgende:
Aha…de stroopwafels zijn best aardig gelukt 👍🏼 En de macarons![]()
Vanmiddag op aanraden van @:minilot gebakken, want gember
https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/
Gewoon aandrukken met lepel van het kruimelig deeg. Oh en er stond een flesje Australische gembersiroopin de kast.
Aardig zoals het eruitziet. Veel suiker en boteren een goede nasmaak van gember.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat vond je Poolse collega ervan?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het smaakt niet verkeerd![]()
Ik gaf het en ze werd emotioneel. Ze herkende het meteen als food from home zoals ze het zei. We hebben niet eens zo'n hele sterke band. We zijn eigenlijk ex-collega's en ze appt me alleen wanneer ze weer kinderkleding voor me heeft. Maar heel automatisch gaven we elkaar een dikke knuffel.quote:
Nohh wat tof!!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gaf het en ze werd emotioneel. Ze herkende het meteen als food from home zoals ze het zei. We hebben niet eens zo'n hele sterke band. We zijn eigenlijk ex-collega's en ze appt me alleen wanneer ze weer kinderkleding voor me heeft. Maar heel automatisch gaven we elkaar een dikke knuffel.
Het was gevoelsmatig het mooiste wat ik ooit aan iemand gegeven heb
Poah, dat ziet er goed uit! Wil ze haar recept en tips delen?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:49 schreef Blues het volgende:
Nog even over de stroopwafels, mijn nichtje heeft een kookwinkel en dit zag ik vandaag bij haar op fb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevraagdquote:Op zondag 29 januari 2023 07:38 schreef Seven. het volgende:
Poah, dat ziet er goed uit! Wil ze haar recept en tips delen?
En dan komt zij hiéro posten? Nudge nudge wink wink 😉quote:Op zondag 29 januari 2023 11:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Gevraagd
(overigens was zij, voor ze de kookwinkel begon, banketbakker, dus wat daar allemaal voor lekkers en goeds voorbij komt, mmmmm![]()
ze bakken ook wel eens dingen na die ze ziet op HHB )
Ze houdt het puur zakelijk.. maar je kan ze wel volgen hieroquote:Op zondag 29 januari 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:
En dan komt zij hiéro posten? Nudge nudge wink wink 😉
Met hartige vullingquote:Op zondag 29 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:
Die stroopwafels moet ik ook eens proberen nu we een kniepertjesijzer hebben.
Half januari nog nieuwjaarsrolletjes gemaakt, want ja nieuw apparaat moet je uittesten. Sowieso zonde tot het einde van het jaar in de kast te laten staan dus stroopwafels komen op het lijstje. In de zomer eens ijshoorntjes proberen. Waarvoor kan een kniepertjesijzer nog meer worden gebruikt?
Daar kan ik me even niets bij voorstellen.quote:
Even op de fbpagina gezocht en kwam toen deze post tegen.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze houdt het puur zakelijk.. maar je kan ze wel volgen hiero![]()
Soort van kaascreme erin?quote:Op zondag 29 januari 2023 13:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daar kan ik me even niets bij voorstellen.
[..]
Even op de fbpagina gezocht en kwam toen deze post tegen.
Bol heeft van dat boek een inkijkexemplaar waar het recept stroopwafels met gist te lezen is
quote:Op zondag 5 februari 2023 18:48 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wilde slagroomcakejes maken, maar maakte weer de stomme fout om m’n koude slagroom in m’n warm(afgewassen) kom te doen.. zucht. Dan maar uit de spuitbus.
Ik ken dat.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:31 schreef Debsterr het volgende:
Geen foto maar ik kon dit weekend eindelijk weer eens brownies bakkenin mijn nieuwe oven
wat een feestje was dat zeg.
Dit was mijn eerste grote appeltaart uit volgens mij dezelfde ovenquote:Op zondag 19 februari 2023 15:13 schreef marc0871 het volgende:
Nieuwe oven, dus er moest gebakken worden.
Appeltaartje.
Klaar voor de oven
[ afbeelding ]
Uurtje wachten![]()
Bengeltjesgeduld kweken
Uit de oven
[ afbeelding ]
Nu nog even af laten koelen, voordat de ring eraf mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |