Hieraan begonnen https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:10 schreef Hupje het volgende:
Wat zijn de bakplannen voor deze kerst?
Ik ga dit jaar niet zo veel bakken. Alleen een appel crumble en een breekbrood.
Lekker @Vicky en ook gefeliciteerd. Net als @arvensisquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Vervelend hoor, een dochter die op school bezig is met patisserie..
Ze heeft echt de meest verrukkelijke verjaardagstaart gemaakt!
Wat gaaf gedaan ook met die losse chocolaquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Drippen is nog best lastigEn dat schrijven lukt ook niet netjes.
Gelukkig is oefenen met taarten maken geen straf.
Prachtig! Feliesquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Dat is genietenquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AnneX het volgende:
Ging ik op zoek naar wat te doen met 2 eiwitten en nog precies 150 gram fijne kristalsuiker in the house.
En kom ik Betty tegen. Goeie tips en prettig leesbaar, die ik pas las toen er 30 schuimpjes in de oven staan te drogen.
https://bettyskitchen.nl/meringues-maken-schuimpjes-recept/
Morgen de curd mee ‘aankleden’ na vervoer.
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.quote:Op zondag 25 december 2022 10:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)quote:Op zondag 25 december 2022 10:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.
Alleen lag de bakplaat al vol en ik was er klaar mee einde van de middag.
Houd dan wat cranberriesap apart om de schuimpjes een rood streepje te geven.
Tip van Betty verderop haar pagina!
Bij jumbo bleek geen gemberkoekjes meer in assortiment (?) en ik nam bastognekoeken.
Foto volgt nog.
Is het gelukt?quote:Op zondag 25 december 2022 10:52 schreef yinu het volgende:
[..]
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)
Streepje is wel een leuk idee ja!
De taart is bijna af, alleen de curd staat nog af te koelen, hij moet zo nog 10 minuutjes in de oven. De curd is superlekker maar wel heel machtig!quote:Op zondag 25 december 2022 20:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het gelukt?
Kersttoet. Met schuimpjes.In werkelijkheid wel roder. Zal aan de belichting liggen.
[ link | afbeelding ]
Bij het 20e schuimpje had ik de draai van de spuitzak te pakken.![]()
Nee ik heb niet gezeefd - de curd met de schilletjes bedoel je? Had wel gekund ja. Na het blenderen van de bessen. Volgende keer…quote:Op maandag 26 december 2022 10:14 schreef AnneX het volgende:
Oh laat weten van minder suiker. Als er weer fijne kristal suiker in huis is, heb ik alles om nog een keer te maken.
Er waren meer cranberrie curd recepten en die gingen ook uit van 1 cup. Misschien van elkaar gekopieerd
P.S. heb je niet een zeef gebruikt?
Die curd van het recept van AnneX is makkelijk aan te passen qua hoeveelheden en echt superlekker!quote:Op maandag 26 december 2022 10:18 schreef Tuindier het volgende:
Ik schuif net een sinaasappel/amandel/cranberry cake in de oven. Nu nog iets bedenken met de rest van de cranberries.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |