Kniepertjes zijn ook niet met vloeibaar beslagquote:Op donderdag 30 december 2021 20:51 schreef Goitske het volgende:
[..]
Thanks. Komt denk ik doordat ik balletjes draai bij de kniepertjes en geen vloeibaar beslag daarvoor gebruik
Klopt maar heel veel gebruiken het vloeibare voor kniepertjes want dan maak je en rolletjes en kniepertjes uit 1 beslag maar is ook omdat ze niet echt weten hoe het hoort. Ook veel mensem weten niet waarom je kniepertjes en nieuwjaarsrolletjes hebtquote:Op zaterdag 1 januari 2022 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kniepertjes zijn ook niet met vloeibaar beslag![]()
Dat balletjes draaien vind ik maar nuttelozewerkverschaffing hoor, met twee lepels een beetje uit de kom halen gaat ook goed.
Jazeker. Iets meer richting eind van de maand ga ik ook nog wel weer bakken. En dan ook rolletjes. En nog een keer spekkedikken. Maar niet op oudjaarsdag, dan ben ik te druk met oliebollenquote:Op zondag 11 december 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
Nou al? Bij ons gaat het knijpertjes ijzer pas oudejaarsdag aan.
Ik zit wel elke keer dat ik denk pfff kan beter 3 van die apparaten op een rijtje zetten. Vooral aangezien ik ze wel goed gebakken wil hebben.quote:Op woensdag 28 december 2022 21:15 schreef Nizno het volgende:
Gisteren ook lekker aan de slag geweest, familieaangelegenheid.
Flinke lading rolletjes en een mooi aantal kniepertjes
@:Goitske die kniepertjes zien er mooi uit. Niet te blank.
wij hebben één ijzer per persoon.quote:Op woensdag 28 december 2022 21:17 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit wel elke keer dat ik denk pfff kan beter 3 van die apparaten op een rijtje zetten. Vrijdag nieuwe lading incl nieuwjaarsrolletjes. Oudjaarsdag wil ik even naar mijn collega die gaan carbid schieten dus ook even wat meenemen
klopt dat lukt anders echt niet. Heb vorig jaar ook buisjes gekocht om ze om heen te rollen en koelen dan ook mooi vlot af als ze er omheen zitten dus dat is dan 2-3 rollen en dan tussendoor waar mogelijk buisjes er uit te trekkenquote:Op woensdag 28 december 2022 21:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
wij hebben één ijzer per persoon.
Met kniepertjes zou het wel kunnen om 2 of 3 ijzers te gebruiken.
Met rolletjes vind ik 1 echt genoeg, net genoeg tijd om wat te babbelen tussen het vullen en draaien door.
Ga je de hele buurt voorzienquote:Op woensdag 28 december 2022 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Inmiddels had ik al een tweede lading kniepertjes gebakken. Moeders vanmiddag rolletjes. Ik ben net klaar met de spekdikken.
spekdikken is iets waar ik niet aan begin, denk iets van wat de boer niet kent enzo maar t trekt me gewoon echt nietquote:Op woensdag 28 december 2022 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Inmiddels had ik al een tweede lading kniepertjes gebakken. Moeders vanmiddag rolletjes. Ik ben net klaar met de spekdikken.
bij onze houten stokkies moeten we de rolletjes er meteen afhalen idd anders zijn ze te hard om er nog heel af te krijgenquote:Op woensdag 28 december 2022 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Joh, niet miepen. Oprollen en direct stokje er uit. Beetje plagen die zintuigen
Ja en even een keer proberen is ook niet optimaal, aangezien het beter is een apart ijzer de gebruiken.quote:Op woensdag 28 december 2022 21:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
spekdikken is iets waar ik niet aan begin, denk iets van wat de boer niet kent enzo maar t trekt me gewoon echt niet
tzt maar weer eens poffert makenquote:Op woensdag 28 december 2022 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja en even een keer proberen is ook niet optimaal, aangezien het beter is een apart ijzer de gebruiken.
Ooh heb je daar nog een goed recept van? Ik kan eigenlijk geen enkel recept vinden die de smaak weergeeft van m'n jeugdquote:
euh jaquote:Op woensdag 28 december 2022 21:40 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ooh heb je daar nog een goed recept van? Ik kan eigenlijk geen enkel recept vinden die de smaak weergeeft van m'n jeugd
Thanks ga ze eens bekijken, ik weet niet wat mijn ouders er mee deden begin ze bijna te verdenken van een scheut drankquote:Op woensdag 28 december 2022 21:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
euh ja
1 van de site van koopmans
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en de andere kreeg ik bij de aankoop van mn poffertpandinges
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gewoon een scheut likeur er in en wat minder melkquote:Op woensdag 28 december 2022 22:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
Thanks ga ze eens bekijken, ik weet niet wat mijn ouders er mee deden begin ze bijna te verdenken van een scheut drank
Niemand die ze er niet om eetquote:Op donderdag 29 december 2022 14:12 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg ze niet zo mooi rond
Zo lang ze maar lekker zijn!quote:Op donderdag 29 december 2022 14:12 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg ze niet zo mooi rond, maar ze zijn goedgekeurd door kind
@Sevenquote:Op zaterdag 31 december 2022 09:14 schreef Seven. het volgende:
Wat zijn de kansen om vandaag nog een Cloer te scoren bij Blokker
Oeh, mijn man is nu op jacht, ga hem direct bellen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 09:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
@:Seven
MediaMarkt bestel nu, afhalen vanaf 10.30 aangezien we in dezelfde woonplaats zitten
Heel anders dan mijn receptquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:57 schreef Seven. het volgende:
Net m’n oma’s recept gehad:
1/2 liter gekookt water
1 pakje echte boter
1/2 pond kristal suiker
1/2 pond bruine suiker
1 pond bloem
2 eieren kloppen
4x vanillesuiker
50gr anijszaad
Met name die halve liter kokend water en 50 gram anijszaad vind ik weirdmaar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit betere nieuwjaarsrolletjes heb gehad. Ik vervang anijszaad voor gemalen anijs, die hele zaden zijn niet handig in nieuwjaarsrolletjes.
En ja, wij noemen ze nieuwjaarsrolletjes. Oftewel: niejoarsrolletjes. Vermoedelijk meer iets uit onze directe omgeving om het niet over kniepertjes te hebben (wel Achterhoek overigens).
Gelukt?quote:Op zaterdag 31 december 2022 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oeh, mijn man is nu op jacht, ga hem direct bellen.
En ook weer anders dan de mijnequote:Op zaterdag 31 december 2022 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel anders dan mijn recept
4 eieren
450g witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
½ pond boter
Pond patent bloem / type 405
Kopje lauw water voor rolletjes.
Anijs lijkt me echt niet lekker.
quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel anders dan mijn recept
4 eieren
450g witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
½ pond boter
Pond patent bloem / type 405
Kopje lauw water voor rolletjes.
Anijs lijkt me echt niet lekker.
Ik ben benieuwd naar de anijs versie hoe die geworden is! Dus had het de nostalgische smaak of was het een moeder die sneaky het recept anders door gaf zodat die van haar altijd lekkerderquote:Op zaterdag 31 december 2022 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Anijs is traditiegetrouw wel iets dat erin zou kunnen, maar die 50g leek me gewoon enorm veel. Dus nu ga ik voor 33g gemalen (heel potje) maar bij m’n moeder ging dat ook altijd goed. Ik ga er gewoon voor
.
Vloeken in de kerk!quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:41 schreef Sapstengel het volgende:
Wil ze wel een keer zelf maken. Afgelopen weken ging er bijna dagelijks zo'n pak van die Vegters knijpertjes doorheen. Te verslavend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |