Zo lang ze maar lekker zijn!quote:Op donderdag 29 december 2022 14:12 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg ze niet zo mooi rond, maar ze zijn goedgekeurd door kind
@Sevenquote:Op zaterdag 31 december 2022 09:14 schreef Seven. het volgende:
Wat zijn de kansen om vandaag nog een Cloer te scoren bij Blokker
Oeh, mijn man is nu op jacht, ga hem direct bellen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 09:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
@:Seven
MediaMarkt bestel nu, afhalen vanaf 10.30 aangezien we in dezelfde woonplaats zitten
Heel anders dan mijn receptquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:57 schreef Seven. het volgende:
Net m’n oma’s recept gehad:
1/2 liter gekookt water
1 pakje echte boter
1/2 pond kristal suiker
1/2 pond bruine suiker
1 pond bloem
2 eieren kloppen
4x vanillesuiker
50gr anijszaad
Met name die halve liter kokend water en 50 gram anijszaad vind ik weirdmaar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit betere nieuwjaarsrolletjes heb gehad. Ik vervang anijszaad voor gemalen anijs, die hele zaden zijn niet handig in nieuwjaarsrolletjes.
En ja, wij noemen ze nieuwjaarsrolletjes. Oftewel: niejoarsrolletjes. Vermoedelijk meer iets uit onze directe omgeving om het niet over kniepertjes te hebben (wel Achterhoek overigens).
Gelukt?quote:Op zaterdag 31 december 2022 10:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oeh, mijn man is nu op jacht, ga hem direct bellen.
En ook weer anders dan de mijnequote:Op zaterdag 31 december 2022 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel anders dan mijn recept
4 eieren
450g witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
½ pond boter
Pond patent bloem / type 405
Kopje lauw water voor rolletjes.
Anijs lijkt me echt niet lekker.
quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heel anders dan mijn recept
4 eieren
450g witte basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
½ pond boter
Pond patent bloem / type 405
Kopje lauw water voor rolletjes.
Anijs lijkt me echt niet lekker.
Ik ben benieuwd naar de anijs versie hoe die geworden is! Dus had het de nostalgische smaak of was het een moeder die sneaky het recept anders door gaf zodat die van haar altijd lekkerderquote:Op zaterdag 31 december 2022 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Anijs is traditiegetrouw wel iets dat erin zou kunnen, maar die 50g leek me gewoon enorm veel. Dus nu ga ik voor 33g gemalen (heel potje) maar bij m’n moeder ging dat ook altijd goed. Ik ga er gewoon voor
.
Vloeken in de kerk!quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:41 schreef Sapstengel het volgende:
Wil ze wel een keer zelf maken. Afgelopen weken ging er bijna dagelijks zo'n pak van die Vegters knijpertjes doorheen. Te verslavend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |