Ja, best wel. Dat heb ik even geleden ook gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2022 16:13 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje. Ik zou notentaart bakken, maar dat was ik even vergeten en nu heb ik alles in huis behalve slagroom voor de toffeevulling (caramel + boter + slagroom = toffee-achtige vulling) Ik heb wel volle melk in huis. Gaat dat ook? Geen zin om terug te moeten naar de winkel..
Deel vervangen door melk en deel door roomboter. Dan blijft de dikte ongeveer gelijkquote:Op donderdag 3 november 2022 17:39 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Thanks, ik waag het erop. Het moet niet vloeibaar zijn he, het is zo'n Zwitserse notentaart, bodem met daarom fudge-achtige vulling met walnoten erin.
Zou ik ook doen. Het gaat uiteindelijk om het vetgehalte wat je wilt bereiken.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Deel vervangen door melk en deel door roomboter. Dan blijft de dikte ongeveer gelijk
Hij ziet er mooi uit!quote:Op woensdag 9 november 2022 08:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij is het geluktVader komt zo klussen dus heeft hij wat lekkers bij de koffie
[ link | afbeelding ]
Hoe leuk zo met die sterretjesquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:07 schreef miss_sly het volgende:
Wegens verjaardag van mijn meneer maakte ik vandaag een appeltaart. Op verzoek van dochter maakte ik geen ruitjesbovenkant, maar wat sterren. En als je heeeeel goed kijkt, zie je in het midden (een kwartslag gedraaid op de foto) ook '51' staan; dat is zijn leeftijd
[ afbeelding ]
Het is wel nog meer werk, heb ik het idee, al die losse sterren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het gelukt is!quote:Op zondag 4 december 2022 20:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:yinny raadde me gisteren aan om een Marokkaanse (?) griesmeelcake te maken met de vla die ik in een Too good to go-pakket kreeg. Het was chipolatavla maar dat leek me wel prima voor dit recept.
Ik had gisteren een feestje en de cake werd zeer goed ontvangen. Er waren nog 2 taarten dus niet alles ging op. Een aantal mensen hebben dus nog wat punten mee naar huis genomen.
Ik heb 1 cake gebakken en die 50 minuten in de oven gedaan. Geen zin in gedoe met 2 lagen. Toen was hij perfect van kleur en textuur.
[ afbeelding ]
Als ik nog eens vla scoor, maak ik dit zeker weer. Supersimpel, lekker en bijzonder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |