Perfectionist gespotquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Drippen is nog best lastigEn dat schrijven lukt ook niet netjes.
Gelukkig is oefenen met taarten maken geen straf.
Hieraan begonnen https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:10 schreef Hupje het volgende:
Wat zijn de bakplannen voor deze kerst?
Ik ga dit jaar niet zo veel bakken. Alleen een appel crumble en een breekbrood.
Lekker @Vicky en ook gefeliciteerd. Net als @arvensisquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Vervelend hoor, een dochter die op school bezig is met patisserie..
Ze heeft echt de meest verrukkelijke verjaardagstaart gemaakt!
Wat gaaf gedaan ook met die losse chocolaquote:Op zaterdag 24 december 2022 09:45 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Drippen is nog best lastigEn dat schrijven lukt ook niet netjes.
Gelukkig is oefenen met taarten maken geen straf.
Prachtig! Feliesquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Dat is genietenquote:Op zaterdag 24 december 2022 13:46 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:15 schreef AnneX het volgende:
Ging ik op zoek naar wat te doen met 2 eiwitten en nog precies 150 gram fijne kristalsuiker in the house.
En kom ik Betty tegen. Goeie tips en prettig leesbaar, die ik pas las toen er 30 schuimpjes in de oven staan te drogen.
https://bettyskitchen.nl/meringues-maken-schuimpjes-recept/
Morgen de curd mee ‘aankleden’ na vervoer.
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.quote:Op zondag 25 december 2022 10:00 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh leuke combinatie. Ik heb nog veel cranberries over dus ik ga de curd in ieder geval maken! En dan ook schuimpjes, altijd lekker. En misschien ook wel de taart… even kijken nog.
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)quote:Op zondag 25 december 2022 10:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met 2 eiwitten waren nog veel meer schuimpjes mogelijk.
Alleen lag de bakplaat al vol en ik was er klaar mee einde van de middag.
Houd dan wat cranberriesap apart om de schuimpjes een rood streepje te geven.
Tip van Betty verderop haar pagina!
Bij jumbo bleek geen gemberkoekjes meer in assortiment (?) en ik nam bastognekoeken.
Foto volgt nog.
Is het gelukt?quote:Op zondag 25 december 2022 10:52 schreef yinu het volgende:
[..]
Als ik de taart maak met korst moet ik nog koekjes kopen. Of ik kan de ‘originele’ korst bakken want die ingrediënten heb in wel in huis. (Geen rijstebloem maar wel gewone, dat kan vast ook wel, of anders een gewoon simpel taarkorstdeegje)
Streepje is wel een leuk idee ja!
De taart is bijna af, alleen de curd staat nog af te koelen, hij moet zo nog 10 minuutjes in de oven. De curd is superlekker maar wel heel machtig!quote:Op zondag 25 december 2022 20:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is het gelukt?
Kersttoet. Met schuimpjes.In werkelijkheid wel roder. Zal aan de belichting liggen.
[ link | afbeelding ]
Bij het 20e schuimpje had ik de draai van de spuitzak te pakken.![]()
Nee ik heb niet gezeefd - de curd met de schilletjes bedoel je? Had wel gekund ja. Na het blenderen van de bessen. Volgende keer…quote:Op maandag 26 december 2022 10:14 schreef AnneX het volgende:
Oh laat weten van minder suiker. Als er weer fijne kristal suiker in huis is, heb ik alles om nog een keer te maken.
Er waren meer cranberrie curd recepten en die gingen ook uit van 1 cup. Misschien van elkaar gekopieerd
P.S. heb je niet een zeef gebruikt?
Die curd van het recept van AnneX is makkelijk aan te passen qua hoeveelheden en echt superlekker!quote:Op maandag 26 december 2022 10:18 schreef Tuindier het volgende:
Ik schuif net een sinaasappel/amandel/cranberry cake in de oven. Nu nog iets bedenken met de rest van de cranberries.
Komt goed. Fijne dagquote:Op maandag 26 december 2022 14:22 schreef loveli het volgende:
"Instellen van de oven" is laagste stand en pollepel tussen de deur![]()
Oventemperatuur lijkt net iets boven de 90 te zijn.
Perfect.quote:Op maandag 26 december 2022 18:08 schreef loveli het volgende:
Volgens mij is 'ie perfect geworden. Kerntemperatuur goed medium (sommige eters kunnen niet tegen bloed een ik vertik fase schoenzool). Tegen het einde nog een oventhermometer gevonden, op de tochtstand precies 90 graden.
Lekker, ik ga ze morgen bakken...maar eh...hier misschien posten?quote:Op woensdag 28 december 2022 20:53 schreef Goitske het volgende:
Nou ik dacht dat imgur het weer deed maar helaas
Ik heb vandaag kniepertjes gebakken om alvast proef gedraaid met de kniepedtjes dus als ik het niet vergeet mee te nemen kan ik mijn collega's morgen blij maken.
https://www.instagram.com/p/CmtlF2FskwY/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ik zit nu na herstart van mijn telefoon en update van imgur te kijken of ik hem anders kan plaatsen maar krijg nog steeds een error...quote:Op woensdag 28 december 2022 21:01 schreef Yinny het volgende:
[..]
Lekker, ik ga ze morgen bakken...maar eh...hier misschien posten?
derLudolf in FEE / Knijpertjes, knieperkes, kniepertien, iezerkoekies
Ik heb geen instagram dus heb ze met een printscreen ervan gehaald en geuploadquote:Op woensdag 28 december 2022 21:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zit nu na herstart van mijn telefoon en update van imgur te kijken of ik hem anders kan plaatsen maar krijg nog steeds een error...
Dank je!quote:Op donderdag 29 december 2022 11:44 schreef Sharuun01 het volgende:
[..]
Ik heb geen instagram dus heb ze met een printscreen ervan gehaald en geupload
Deze zijn dus van Goitske, niet van mij!
Enne ze zien er lekker uit @:Goitske
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.bouwhuis.com/vulrollen-rvs-14cm-set-6quote:Op vrijdag 30 december 2022 17:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi geworden! Wat gebruik je om ze omheen te rollen?

Je moet wat hequote:Op maandag 9 januari 2023 20:03 schreef miss_sly het volgende:
We hadden nog slagroom over die tot morgen goed is, dus bakte ik een cake om de slagroom mee op te eten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een marmercake, maar het donkere is geen chocolade, maar koffiezoo lekker! En lekkerder zonder slagroom, dus daar moet ik nu nog iets op verzinnen
Ik heb 'm ook al een tweede keer gemaakt, met een zelfgebakken korstdeeg want ik had geen koekjes in huis, en nog minder suiker in de curd, ik denk ook ongeveer 60g. Nog steeds lekker! Ik vermoed lekkerder dan met de aangegeven hoeveelheid suiker want ik houd niet zo van heel zoet, en ik vind cranberry's juist lekker omdat ze zuur zijn.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:20 schreef AnneX het volgende:
Slagroom ín de koffie vind ik best lekker! Lepel ik ook uit de gebakjes als die er zijn en dan in de koffie.
Het moest op:
Hier ook de cranberriecurd - de kerstmis toet - in de herhaling met minder suiker, nl. 60 gram. https://plumstreetcollect(...)rt-from-nyt-cooking/
Het was niet zuriger, wel frisser van smaak.
@:yinu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee! Weet je al meer? Bakker gevraagd?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:07 schreef Hupje het volgende:
Als ik een (zuivelvrije) eetbare print / ouwel plaatje wil bestellen voor op een taart, waar kan ik dat dan het beste doen?
Ik zie dat mijn vaste bakker fototaarten aanbiedt, zouden ze dan zelf de foto's printen? Of besteden bakkers dat ook uit?
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:05 schreef Blues het volgende:
Wegens overschot aan Elstars en nog hartige deegplakjes in de vriezer ga ik NU kleine appeltaartjes in mijn muffindingesen maken
Nee, er stond een hulpje in de winkel vandaag. Volgende week ga ik het weer proberen. En anders bel ik ze even.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Geen idee! Weet je al meer? Bakker gevraagd?
Oh heerlijk! Lang geleden dat ik die at, waanzinnige smaakquote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voila, mijn Makowiec is klaar. Ik wist niet dat het zulke grote units waren, dus ik hou een rol voor mezelf. Anders heeft ze veel te veel.
[ afbeelding ]
Aangesneden:
[ afbeelding ]
Ja, het smaakt niet verkeerdquote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh heerlijk! Lang geleden dat ik die at, waanzinnige smaak
Vind het ook snel te droog worden door het type deegquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het smaakt niet verkeerdAlleen is de bereidingstijd wel aardig lang. Het is een soort van broodcake en deeg moet gekneed worden en daarna nog eens 1,5 uur rijzen...
Het is niet iets zoals een cake wat je even in elkaar flanst en de oven in mikt. Maar het is niet moeilijk om te maken, dat is het probleem niet.
Dan volg ik je.😎quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand al eens stroopwafels geprobeerd te maken? Ik wil mijn kniepertjes ijzer aanslingeren morgen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik wil het nog altijd een keer doen maar tot nu toe nog niet van gekomenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand al eens stroopwafels geprobeerd te maken? Ik wil mijn kniepertjes ijzer aanslingeren morgen.
Intussen leest Blues verder gok ikquote:
Omg, ik lag gistermiddag in bed met een kop thee en een pak stroopwafels en bedacht me: die moet ik toch ook zelf kunnen maken?!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:12 schreef Seven. het volgende:
Oeh dat ziet er lekker uit!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voila, mijn Makowiec is klaar. Ik wist niet dat het zulke grote units waren, dus ik hou een rol voor mezelf. Anders heeft ze veel te veel.
[ afbeelding ]
Aangesneden:
[ afbeelding ]
Jazeker! Echt niet makkelijkquote:Op zondag 22 januari 2023 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Seven heb je vandaag een poging gewaagd?
Die zien er toch prima uit? Ik hoorde ooit eens in een bakshow op tv dat macarons moeilijk zijn om te maken, dus ik vind het knap!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oeh dat ziet er lekker uit!
Mijn jongste dochter haalde haar eerste onvoldoende ooit ze ligt er niet wakker van trouwens .. dat moest gevierd worden net zelfgemaakte macarons. Ze zijn niet supermooi, maar ze smaken er niet minder om.
[ afbeelding ]
Cloer kniepertjes ijzer heb ik gebruikt, dat ging prima (en leuk dat ik dat ding dus vaker dan 1x per jaar kan gebruiken).quote:Op zondag 22 januari 2023 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die zien er toch prima uit? Ik hoorde ooit eens in een bakshow op tv dat macarons moeilijk zijn om te maken, dus ik vind het knap!
@:Seven waar bak je de stroopwafels op?
Ik zit hier te watertandenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:13 schreef AnneX het volgende:
Aha…de stroopwafels zijn best aardig gelukt 👍🏼 En de macarons![]()
Vanmiddag op aanraden van @:minilot gebakken, want gember
https://www.davidlebovitz(...)h-shortbread-recipe/
Gewoon aandrukken met lepel van het kruimelig deeg. Oh en er stond een flesje Australische gembersiroopin de kast.
Aardig zoals het eruitziet. Veel suiker en boteren een goede nasmaak van gember.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat vond je Poolse collega ervan?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het smaakt niet verkeerd![]()
Ik gaf het en ze werd emotioneel. Ze herkende het meteen als food from home zoals ze het zei. We hebben niet eens zo'n hele sterke band. We zijn eigenlijk ex-collega's en ze appt me alleen wanneer ze weer kinderkleding voor me heeft. Maar heel automatisch gaven we elkaar een dikke knuffel.quote:
Nohh wat tof!!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gaf het en ze werd emotioneel. Ze herkende het meteen als food from home zoals ze het zei. We hebben niet eens zo'n hele sterke band. We zijn eigenlijk ex-collega's en ze appt me alleen wanneer ze weer kinderkleding voor me heeft. Maar heel automatisch gaven we elkaar een dikke knuffel.
Het was gevoelsmatig het mooiste wat ik ooit aan iemand gegeven heb
Poah, dat ziet er goed uit! Wil ze haar recept en tips delen?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:49 schreef Blues het volgende:
Nog even over de stroopwafels, mijn nichtje heeft een kookwinkel en dit zag ik vandaag bij haar op fb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gevraagdquote:Op zondag 29 januari 2023 07:38 schreef Seven. het volgende:
Poah, dat ziet er goed uit! Wil ze haar recept en tips delen?
En dan komt zij hiéro posten? Nudge nudge wink wink 😉quote:Op zondag 29 januari 2023 11:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Gevraagd
(overigens was zij, voor ze de kookwinkel begon, banketbakker, dus wat daar allemaal voor lekkers en goeds voorbij komt, mmmmm![]()
ze bakken ook wel eens dingen na die ze ziet op HHB )
Ze houdt het puur zakelijk.. maar je kan ze wel volgen hieroquote:Op zondag 29 januari 2023 11:15 schreef AnneX het volgende:
En dan komt zij hiéro posten? Nudge nudge wink wink 😉
Met hartige vullingquote:Op zondag 29 januari 2023 12:25 schreef Elleska het volgende:
Die stroopwafels moet ik ook eens proberen nu we een kniepertjesijzer hebben.
Half januari nog nieuwjaarsrolletjes gemaakt, want ja nieuw apparaat moet je uittesten. Sowieso zonde tot het einde van het jaar in de kast te laten staan dus stroopwafels komen op het lijstje. In de zomer eens ijshoorntjes proberen. Waarvoor kan een kniepertjesijzer nog meer worden gebruikt?
Daar kan ik me even niets bij voorstellen.quote:
Even op de fbpagina gezocht en kwam toen deze post tegen.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze houdt het puur zakelijk.. maar je kan ze wel volgen hiero![]()
Soort van kaascreme erin?quote:Op zondag 29 januari 2023 13:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Daar kan ik me even niets bij voorstellen.
[..]
Even op de fbpagina gezocht en kwam toen deze post tegen.
Bol heeft van dat boek een inkijkexemplaar waar het recept stroopwafels met gist te lezen is
quote:Op zondag 5 februari 2023 18:48 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wilde slagroomcakejes maken, maar maakte weer de stomme fout om m’n koude slagroom in m’n warm(afgewassen) kom te doen.. zucht. Dan maar uit de spuitbus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |