abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206071531
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geen slechte eerste poging, toch?
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannen :D Ik proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.

Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206071855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannen :D Ik proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.

Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
Voor je het weet, ben je een donut pro!
Resistance is futile.
pi_206080012
Crosspost, want ik heb vanmiddag ook gebakken:

https://www.smulweb.nl/re(...)blauwe-kaas-walnoten

vrijdag 23 september 2022 @ 22:53:37 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206081783
Ohhh, dat ziet er goed uit :9~
Resistance is futile.
pi_206082184
Mmmm.recept opgeslagen.

Deed je de helft van het recept? Hier zie ik 6 muffins.
pi_206082354
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:45 schreef AnneX het volgende:
Mmmm.recept opgeslagen.

Deed je de helft van het recept? Hier zie ik 6 muffins.
Yep de helft.
Ze zijn wat aan de droge kant.. dat betekent dat de verhoudingen niet helemaal in orde zijn. Ik denk iets meer gesmolten boter er door.
(En ik gebruik altijd volle melk)
Oh en ik vond de blauwe kaas niet heel uitgesproken in de smaak, terwijl ik de meest pittige had gekozen... dat blijft w.s. supermarktkaas?
Nou ja genoeg om nog eens te maken en dan tweaken!
pi_206096420
Het eerste project van dit weekend: pinda karamel taart (van rutgerbakt.nl)
Deeg maken, koelen, in de vorm, koelen (hoezo denken ze dat je plek hebt voor een hele bakvorm in de diepvries?!) en dan blind bakken.

Daarna zonder vulling bakken. Helaas stortte de rand een beetje in, ik had meer vulling moeten hebben.

Karamel maken, pinda's erdoor en op de bodem doen. Weer afkoelen.

Ganache maken (ik had me verkeken op de hoeveelheid slagroom die ik nodig had, dus heb wat minder ganache gemaakt) en op de karamel doen.

Chocolade (soja)slagroom maken, toefjes spuiten, beetje cacao en pinda's erbij. Met gewone slagroom was dit vast veel mooier en strakker geworden, maar ja.

Opeten! :9
pi_206096433
_O_
pi_206097702
Ik bakte dit weekend vegan taarten:
Banoffeepie

Cheesecake met rood fruit

Italiaanse carrot cake

Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker :9.
pi_206098206
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Banoffeepie
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]

Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker :9.
:9
Welk recept gebruikte je voor die Italiaans carrotcake?
pi_206098242
@Tuindier alledrie geproefd _O_ Zien er alle drie prachtig uit ook.

Jullie zijn uitslovers met die taarten..
Hier hield ik het simpel: een variatie op appelplaattaart. Dat vind ik al werk genoeg.

Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/appel-galette

De Raz el hanout is zonder zout van https://www.kruidenkarava(...)engsels-zonder-zout/
pi_206098515
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
:9
Welk recept gebruikte je voor die Italiaans carrotcake?
Ze zijn alledrie gebaseerd op recepten uit Dosia bakt Vegan
pi_206098879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had bij de Jumbo een cookie cuttersset gehaald en daar de achterkant van gebruikt. Heel handig, je kan er verschillende groters mee maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was mijn enige poging. Vond ze wel veel lekkerder dan kant en klare donuts.
Protège moi de mes désirs.
pi_206101053
Dit weekend weer een bruidstaart gemaakt
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 25 september 2022 @ 22:31:21 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103166
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend weer een bruidstaart gemaakt
[ afbeelding ]
Wow _O_
Resistance is futile.
  zondag 25 september 2022 @ 22:40:05 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103365

Tulband heb ik 2 keer moeten maken want ik had de siliconen vorm niet ingevet, want 'dat hoeft niet met siliconen vorm' aldus mijn man :+. Vorige keer geschifte ganache. Deze keer te dik :') . En de bodem van m'n appeltaart was te knapperig, volgende keer gooi ik er gewoon iets cake-achtigs bovenop ipv kruimel. Maar de karamel die ik over de appels heel gedonderd heb, was echt heel goed gelukt, ga zeker nog een keer maken! Sticky toffeetaart was echt weer heel goed gelukt.

M'n moeder was niet helemaal mee en vroeg wat een sticky tokkietaart was. De visite heeft er goed van gegeten. :Y)
Resistance is futile.
  zondag 25 september 2022 @ 22:42:14 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103398
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 12:58 schreef Hupje het volgende:
Het eerste project van dit weekend: pinda karamel taart (van rutgerbakt.nl)
Deeg maken, koelen, in de vorm, koelen (hoezo denken ze dat je plek hebt voor een hele bakvorm in de diepvries?!) en dan blind bakken.
[ afbeelding ]
Daarna zonder vulling bakken. Helaas stortte de rand een beetje in, ik had meer vulling moeten hebben.
[ afbeelding ]
Karamel maken, pinda's erdoor en op de bodem doen. Weer afkoelen.
[ afbeelding ]
Ganache maken (ik had me verkeken op de hoeveelheid slagroom die ik nodig had, dus heb wat minder ganache gemaakt) en op de karamel doen.
[ afbeelding ]
Chocolade (soja)slagroom maken, toefjes spuiten, beetje cacao en pinda's erbij. Met gewone slagroom was dit vast veel mooier en strakker geworden, maar ja.
[ afbeelding ]
Opeten! :9
[ afbeelding ]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!

quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 16:56 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier alledrie geproefd _O_ Zien er alle drie prachtig uit ook.

Jullie zijn uitslovers met die taarten..
Hier hield ik het simpel: een variatie op appelplaattaart. Dat vind ik al werk genoeg.
[ link | afbeelding ]
Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/appel-galette

De Raz el hanout is zonder zout van https://www.kruidenkarava(...)engsels-zonder-zout/
:Y) ziet er heerlijk uit!
Resistance is futile.
pi_206103406
Appeltaart ziet er heerlijk uit.

Hoe had je de ganache nu gemaakt? Het wit rond de bruidstaart is ook ganache, ik speel altijd met de dikte van de ganache.
  zondag 25 september 2022 @ 22:44:04 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103425
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Banoffeepie
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]

Holy f... wat een werk. Waren ze lekker?
Resistance is futile.
  zondag 25 september 2022 @ 22:45:21 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103442
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef SV-tje het volgende:
Appeltaart ziet er heerlijk uit.

Hoe had je de ganache nu gemaakt? Het wit rond de bruidstaart is ook ganache, ik speel altijd met de dikte van de ganache.
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.
Resistance is futile.
pi_206103445
Project twee was een haastklusje, met een ander recept dan de vorige keer. Deze cakerol is geen succes :N
  zondag 25 september 2022 @ 22:47:39 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103474
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Hupje het volgende:
Project twee was een haastklusje, met een ander recept dan de vorige keer. Deze cakerol is geen succes :N
[ afbeelding ]
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).
Resistance is futile.
pi_206103570
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!
Op z'n tijd hou ik wel van zo'n projectje, volgens mij is dit de meest bewerkelijke taart die ik ooit heb gemaakt:
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
Ik zou bijna het eindresultaat vergeten.
[ afbeelding ]
pi_206103583
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2022 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).
Het is aardbeienjam met banketbakkersroom, maar de room is kennelijk niet dik genoeg. Vorige keer heb ik inderdaad met een andere vulling gedaan. Ach ja. Het smaakt best, gewoon niet kijken :P
pi_206103784
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.
  maandag 26 september 2022 @ 21:08:09 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206113172
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:14 schreef SV-tje het volgende:

[..]
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.
Binnenkort maar weer eens proberen!
Resistance is futile.
pi_206131355
Ondanks het diëten (OMAD) heb ik soms gewoon even zin beetje in de keuken te knutselen; vanmiddag was zo'n middag.

Een curiositeit meegenomen uit een Duitse supermarkt moest t worden.... Maulwurf Kuchen...

Straks als toetje van het avondeten, met een bolletje vanille ijs... Dus hoe ie smaakt kan ik nog niet vertellen :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206131568
Die bananen :D liggen er lekker bij. Ben benieuwd.
pi_206134568
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206134691
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:32 schreef fietsie het volgende:
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben ;)
Smaakte het nou? Of was het ijs het lekkerst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')