Het is wel een beetje een cheat en daarom zo simpel, want de caramel komt van gecondenseerde melk en het zout van gezouten roomboter.quote:
Bekend linkjequote:Op vrijdag 16 september 2022 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een cheat en daarom zo simpel, want de caramel komt van gecondenseerde melk en het zout van gezouten roomboter.
Maar goed, als het lekker is!
Hij kwam hier vandaanquote:Op vrijdag 16 september 2022 19:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bekend linkje
Ik moet hem echt eens gaan maken.
Ziet er alsnog prima uit!quote:Op zondag 18 september 2022 12:15 schreef Hupje het volgende:
Ik haal net een marmercake uit de oven. De bedoeling was een vanille/red velvet cake, maar ik twijfelde ivm allergie van een van de gasten aan de cacao, dus heb ik maar gewoon een deel gekleurdAlleen ben ik daar dus altijd te voorzichtig mee
![]()
Ach ja. Afkoelen en vanmiddag opeten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damnquote:Op zondag 18 september 2022 12:07 schreef Yinny het volgende:
Deeg is gemaakt, morgen bakken. Ik heb 3 repen pure chocolade in stukjes gehakt, want feves kan ik hier niet vinden.
https://smittenkitchen.co(...)ip-cookie-revisited/
Mmmmquote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn iets groter uitgevallen dan gepland....20 cm ofzo...
Maar LEKKER! Krokante buitenkant en chewy midden, echt perfect!
Dit soort baksels kunnen haast niet groot genoeg zijnquote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
20 cm???quote:Op maandag 19 september 2022 20:07 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
Ze doet de opleiding zelfstandig werkend bakker.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:57 schreef Blues het volgende:
Zien er professioneel uit joh!
Mijn pasteis had ik iets kleiner gemaakt en beter uitgerold qua bladerdeeg. Perfect. Vriend heeft er een aantal mee in een doggybag
🤗🤤quote:
Ik wil die opleiding ook wel doenquote:Op woensdag 21 september 2022 17:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze doet de opleiding zelfstandig werkend bakker.
Oeh ben benieuwd naar je pasteitjes
Staat goed op dat bordjequote:Op woensdag 21 september 2022 17:41 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zelfde bordje als in de OP.
Met verse getweakte pastei de nataatjes![]()
Twee jaar 🙃quote:Op woensdag 21 september 2022 22:09 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje wordt zondag 2 dus dat wordt bakken!
De choco tulband met ganache komt weer terug (deze keer niet laten schiften, of misschien toch gewoon gesmolten chocola doen ipv ganache).
Verder de sticky toffee taart die ik al eens gemaakt had.
En dan wil ik nog zo een omgekeerde appeltaart maken, lijkt wel verdacht veel op tarte tartin. Maar ik wil dus meer een cakebodem.
Ik moet dus een paar extra springvormen hebben.
Niet al twee jaar, toch? Hij is nog een baby, toch?quote:Op woensdag 21 september 2022 22:09 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje wordt zondag 2 dus dat wordt bakken!
De choco tulband met ganache komt weer terug (deze keer niet laten schiften, of misschien toch gewoon gesmolten chocola doen ipv ganache).
Verder de sticky toffee taart die ik al eens gemaakt had.
En dan wil ik nog zo een omgekeerde appeltaart maken, lijkt wel verdacht veel op tarte tartin. Maar ik wil dus meer een cakebodem.
Ik moet dus een paar extra springvormen hebben.
We hebben de foto's nogquote:Op woensdag 21 september 2022 23:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet al twee jaar, toch? Hij is nog een baby, toch?
Geen slechte eerste poging, toch?quote:Op donderdag 22 september 2022 21:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik deed vorige week de gratis workshop van wateetons over donuts maken. En vandaag heb ik het uitgeprobeerd. Laten we het erop houden dat er nog ruimte is voor verbetering
[ afbeelding ]
Ze smaakten wel lekker, maar meer naar oliebol dan naar donut. De glaze was op zichzelf wel goed, mijn techniek om het op de donut te krijgen wat minder.
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenquote:Op donderdag 22 september 2022 22:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen slechte eerste poging, toch?
Voor je het weet, ben je een donut pro!quote:Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenIk proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.
Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
Yep de helft.quote:Op vrijdag 23 september 2022 23:45 schreef AnneX het volgende:
Mmmm.recept opgeslagen.
Deed je de helft van het recept? Hier zie ik 6 muffins.
quote:Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Ik bakte dit weekend vegan taarten:
Banoffeepie
[ afbeelding ]
Cheesecake met rood fruit
[ afbeelding ]
Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]
Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker.
Ze zijn alledrie gebaseerd op recepten uit Dosia bakt Veganquote:Op zondag 25 september 2022 16:51 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Welk recept gebruikte je voor die Italiaans carrotcake?
Ik had bij de Jumbo een cookie cuttersset gehaald en daar de achterkant van gebruikt. Heel handig, je kan er verschillende groters mee maken.quote:Op donderdag 22 september 2022 22:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het wat tegenvallen. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook wat te hoog gespannenIk proefde in gedachten al die vreselijke zoete zachte troep van Dunkin’ Donut, maar dat is wellicht niet helemaal reëel.
Wat ik in ieder geval nog ga aanschaffen, is een setje uitstekend dat precies goed is voor donuts en Bagels, want dat was nu ook behelpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was mijn enige poging. Vond ze wel veel lekkerder dan kant en klare donuts.Protège moi de mes désirs.
Wowquote:Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef SV-tje het volgende:
Dit weekend weer een bruidstaart gemaakt
[ afbeelding ]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!quote:Op zondag 25 september 2022 12:58 schreef Hupje het volgende:
Het eerste project van dit weekend: pinda karamel taart (van rutgerbakt.nl)
Deeg maken, koelen, in de vorm, koelen (hoezo denken ze dat je plek hebt voor een hele bakvorm in de diepvries?!) en dan blind bakken.
[ afbeelding ]
Daarna zonder vulling bakken. Helaas stortte de rand een beetje in, ik had meer vulling moeten hebben.
[ afbeelding ]
Karamel maken, pinda's erdoor en op de bodem doen. Weer afkoelen.
[ afbeelding ]
Ganache maken (ik had me verkeken op de hoeveelheid slagroom die ik nodig had, dus heb wat minder ganache gemaakt) en op de karamel doen.
[ afbeelding ]
Chocolade (soja)slagroom maken, toefjes spuiten, beetje cacao en pinda's erbij. Met gewone slagroom was dit vast veel mooier en strakker geworden, maar ja.
[ afbeelding ]
Opeten!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 september 2022 16:56 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier alledrie geproefdZien er alle drie prachtig uit ook.
Jullie zijn uitslovers met die taarten..
Hier hield ik het simpel: een variatie op appelplaattaart. Dat vind ik al werk genoeg.
[ link | afbeelding ]
Recept: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/appel-galette
De Raz el hanout is zonder zout van https://www.kruidenkarava(...)engsels-zonder-zout/
Holy f... wat een werk. Waren ze lekker?quote:Op zondag 25 september 2022 15:39 schreef Tuindier het volgende:
Ik bakte dit weekend vegan taarten:
Banoffeepie
[ afbeelding ]
Cheesecake met rood fruit
[ afbeelding ]
Italiaanse carrot cake
[ afbeelding ]
Ik vond de cheesecake iets te massief, maar wel lekker. Dan andere twee waren allebei erg goed gelukt en super lekker.
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.quote:Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef SV-tje het volgende:
Appeltaart ziet er heerlijk uit.
Hoe had je de ganache nu gemaakt? Het wit rond de bruidstaart is ook ganache, ik speel altijd met de dikte van de ganache.
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).quote:Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Hupje het volgende:
Project twee was een haastklusje, met een ander recept dan de vorige keer. Deze cakerol is geen succes![]()
[ afbeelding ]
Op z'n tijd hou ik wel van zo'n projectje, volgens mij is dit de meest bewerkelijke taart die ik ooit heb gemaakt:quote:Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jemig, helemaal los gegaan, ziet er echt goed uit allemaal!
quote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
Ik zou bijna het eindresultaat vergeten.
[ afbeelding ]
Het is aardbeienjam met banketbakkersroom, maar de room is kennelijk niet dik genoeg. Vorige keer heb ik inderdaad met een andere vulling gedaan. Ach ja. Het smaakt best, gewoon niet kijkenquote:Op zondag 25 september 2022 22:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
De cake zelf ziet er precies goed uit, alleen de vulling is ook gewoon best lastig. Ervaring leerde mij dat die echt behoorlijk stevig moet zijn (botercreme bijvoorbeeld).
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.quote:Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
100ml ongeklopte slagroom, opwarmen maar niet koken. 100gr pure chocola erin en minuutje laten smelten, en dan roeren. Ik denk dat ik de volgende keer meer slagroom doe.
Binnenkort maar weer eens proberen!quote:Op zondag 25 september 2022 23:14 schreef SV-tje het volgende:
[..]
1 op 1 zou voor pure chocolade de juiste verhouding moeten zijn. In vergelijking de witte chocolade ganache op mijn bruidstaart is 250ml slagroom met 750g witte chocolade omdat die uit moet harden in de koelkast en witte chocolade zachter is van zichzelf. Maar als ik de ganache maak is deze vloeibaar en kan ik hem over de taart gieten. Ik doe de slagroom in een beslag kom, stukjes chocolade erin en dan op 450watt in de magnetron (de enige reden waarom we een magnetron hebben). Afhankelijk van de hoeveelheid van 10 seconden tot een aantal minuten.
Smaakte het nou? Of was het ijs het lekkerst?quote:Op woensdag 28 september 2022 21:32 schreef fietsie het volgende:
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben
Ja was lekker bananig, en de chocolade taart was ook wel lekker. Het was vooral de combi die het een leuk dessert maakte.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Smaakte het nou? Of was het ijs het lekkerst?
Wat supermooiquote:Op woensdag 28 september 2022 17:23 schreef fietsie het volgende:
Ondanks het diëten (OMAD) heb ik soms gewoon even zin beetje in de keuken te knutselen; vanmiddag was zo'n middag.
Een curiositeit meegenomen uit een Duitse supermarkt moest t worden.... Maulwurf Kuchen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks als toetje van het avondeten, met een bolletje vanille ijs... Dus hoe ie smaakt kan ik nog niet vertellen
En dan ook nog lekkerquote:Op woensdag 28 september 2022 21:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja was lekker bananig, en de chocolade taart was ook wel lekker. Het was vooral de combi die het een leuk dessert maakte.
Ik ben in juni jarigquote:Op zondag 2 oktober 2022 21:43 schreef AnneX het volgende:
@:Seven Volgens mij ben je jarig.Feli.
Is het gebruikelijk om zo uitgebreid te trakteren? Mèn.
Nee hoor, dat is het beestje zelf.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:32 schreef fietsie het volgende:
Maulwurf = Molshoop. Voor degenen die google nog niet omarmd hebben
Valt me toch een beetje tegen dat dit geen hartige taart met molsvulling is.quote:Op woensdag 28 september 2022 17:23 schreef fietsie het volgende:
Ondanks het diëten (OMAD) heb ik soms gewoon even zin beetje in de keuken te knutselen; vanmiddag was zo'n middag.
Een curiositeit meegenomen uit een Duitse supermarkt moest t worden.... Maulwurf Kuchen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Straks als toetje van het avondeten, met een bolletje vanille ijs... Dus hoe ie smaakt kan ik nog niet vertellen
Nomnom!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:32 schreef miss_sly het volgende:
Was ie toch al voor de helft op voor ik eraan dacht om nog een foto te maken
[ afbeelding ]
Nog lekkerder dan in zijn normale 'bus'vorm
Broodovenschotel! Zoiets: https://www.simplyrecipes(...)breakfast_casserole/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Speculaaskruiden, Extra pijpkaneel, kruidnagel en Foelie doen het ook prima in de Gluhweinquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:17 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb deeg voor kruidnoten gemaakt. Ik laat dit nog een paar dagen rusten voordat ik ze ga bakken want ik heb gelezen dat het dan lekkerder wordt.
Ik had nog ouwe speculaaskruiden uit NL, daar heb ik wat zelfgemalen foelie ( @:Jan_Onderwater ) en wat witte peper aan toegevoegd want het zijn toch pepernoten. In ouderwetsche pepernoten (die taaie) zit overigens geen peper
Vroeger heetten alle exotische kruiden gewoon peper vandaar. Van een spaanse chilipeper totaan piment.
Zoete broodschotel! Met oa. rozijnen, sukade, gedroogd fruit ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zat eigenlijk te denken aan gevulde koek![]()
Tot dusver gedoe met het deeg (te zacht) en de vulling (te nat). Alles staat op te stijven, straks weer een poging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.
Snickerdoodles mogelijk volgend weekendquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:08 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind deze twee heel lekker
Snickerdoodles
https://nombelina.com/snickerdoodles/
Chocolade pindakaas koekjes
https://whereindc.wordpre(...)utter-cookie-recipe/
Ik zat zelf eerst enorm te klungelen met rondjes uitsteken maar dat wilde niet in 1 stuk van het aanrecht komen. Dus uiteindelijk heeft m'n man het overgenomen en er zelf maar iets van gemaakt. Goed gelukt!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:17 schreef AnneX het volgende:
Ziet er goed uit! zeg Seven.![]()
Gewaagd om aan te beginnen.
Wat een ellendequote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:38 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een ellende![]()
En de kleinste is voor mini morgen.
Volgens mij is de helft al op
Ooooh lekker!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
Jammer .... maar misschien is het nog gewoon heel lekker, ook al ziet het er niet uitquote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Ik heb net m’n grootste faal gebakken. Moest dit worden https://kookmutsjes.com/recept/romige-chocolade-gebakjes/
Maar de kom van m’n mixer was warm.Dus nu zit er boterachtig iets tussen. Ik laat ‘m toch opstijven, eens kijken wat er uitkomt.
Maar volgens mij is het een groot fiasco, ook de cake en ganache. En dat terwijl de recepten van Kookmutsjes hier altijd goed lukken.
Thanks!quote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Ik heb net m’n grootste faal gebakken. Moest dit worden https://kookmutsjes.com/recept/romige-chocolade-gebakjes/
Maar de kom van m’n mixer was warm.Dus nu zit er boterachtig iets tussen. Ik laat ‘m toch opstijven, eens kijken wat er uitkomt.
Maar volgens mij is het een groot fiasco, ook de cake en ganache. En dat terwijl de recepten van Kookmutsjes hier altijd goed lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |