Broodovenschotel! Zoiets: https://www.simplyrecipes(...)breakfast_casserole/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Speculaaskruiden, Extra pijpkaneel, kruidnagel en Foelie doen het ook prima in de Gluhweinquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:17 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb deeg voor kruidnoten gemaakt. Ik laat dit nog een paar dagen rusten voordat ik ze ga bakken want ik heb gelezen dat het dan lekkerder wordt.
Ik had nog ouwe speculaaskruiden uit NL, daar heb ik wat zelfgemalen foelie ( @:Jan_Onderwater ) en wat witte peper aan toegevoegd want het zijn toch pepernoten. In ouderwetsche pepernoten (die taaie) zit overigens geen peper
Vroeger heetten alle exotische kruiden gewoon peper vandaar. Van een spaanse chilipeper totaan piment.
Zoete broodschotel! Met oa. rozijnen, sukade, gedroogd fruit ....quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
Een baktopic voor vragen, ha, hier moet ik zijn, denk ik.
Ik houd van bakken, doe het veel te weinig, maar eigenlijk had ik een vraag over een brood van de bakker.
Afgelopen week heb ik een brood bij de bakker gehaald waar bij thuiskomst bleek dat er geen zout in zit, toen ik vandaag terugging om te vragen of dat klopte, vertelden ze me dat er iets fout gegaan was met het brood en kreeg ik een nieuwe mee.
Wat kan ik nog met het oude brood doen? Ik houd niet van eten weggooien
Het ziet eruit als brood, maar er zit vrijwel geen smaak aan. Wat kan ik er van maken, dat het wel weer lekker is? wentelteefjes? croutons? of moet ik gewoon maar heel zout vleeswaren op het brood doen om het nog enigszins te laten smaken?
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:50 schreef Seven. het volgende:
Ik zat eigenlijk te denken aan gevulde koek![]()
Tot dusver gedoe met het deeg (te zacht) en de vulling (te nat). Alles staat op te stijven, straks weer een poging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oehhh das volgens mij best een uitdaging.
Snickerdoodles mogelijk volgend weekendquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 12:08 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind deze twee heel lekker
Snickerdoodles
https://nombelina.com/snickerdoodles/
Chocolade pindakaas koekjes
https://whereindc.wordpre(...)utter-cookie-recipe/
Ik zat zelf eerst enorm te klungelen met rondjes uitsteken maar dat wilde niet in 1 stuk van het aanrecht komen. Dus uiteindelijk heeft m'n man het overgenomen en er zelf maar iets van gemaakt. Goed gelukt!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:17 schreef AnneX het volgende:
Ziet er goed uit! zeg Seven.![]()
Gewaagd om aan te beginnen.
Wat een ellendequote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 22:38 schreef maily het volgende:
[..]
Wat een ellende![]()
En de kleinste is voor mini morgen.
Volgens mij is de helft al op
Ooooh lekker!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:05 schreef Seven. het volgende:
Nog best goed gelukt! Alvast die kleine warm geproefd, qua textuur ook prima geworden maar te warm om veel over de smaak te zeggen.
[ afbeelding ]
Jammer .... maar misschien is het nog gewoon heel lekker, ook al ziet het er niet uitquote:Op zondag 23 oktober 2022 17:45 schreef arvensis het volgende:
Ziet er goed uit Seven!
Ik heb net m’n grootste faal gebakken. Moest dit worden https://kookmutsjes.com/recept/romige-chocolade-gebakjes/
Maar de kom van m’n mixer was warm.Dus nu zit er boterachtig iets tussen. Ik laat ‘m toch opstijven, eens kijken wat er uitkomt.
Maar volgens mij is het een groot fiasco, ook de cake en ganache. En dat terwijl de recepten van Kookmutsjes hier altijd goed lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |