abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196168726
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196168740
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:10 schreef Tijger_m het volgende: [..] Hanca, een groot deel van de Trump kiezers zegt ronduit dat ze geloven in QAnon samenzweringen, een groot deel van die zelfde kiezers gelooft in fraude tijdens de verkiezingen. Meer dan de helft, zelfs, Isdatzo postte gisteravond wat polls daarover. Een deel inderdaad niet maar die laten ook geen protesten horen, een QAnon aanhanger die anti semitische uitlatingen en racistische uitlatingen deed werd gewoon gekozen voor het Huis als Republikein, geen RNC die er wat tegen deed, hier was ze de VVD oid uitgegooid al had ze een zetel gewonnen. Als je niet integer handelt dan is er toch ook geen verschil met de echte wappies? Het is dus heel lastig om uit te maken welk deel redelijk is.
Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196168748
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, Cruz en Graham zijn inderdaad niet redelijk, maar die staan niet symbool voor de 71,5 miljoen Republikeinse kiezers.
Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196168771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.
Sorry maar Nederlandse journalisten die ik constant betrap op fouten als het over de politiek in de VS gaat neem ik niet echt serieus, ik ga ook niet af op YT of CNN/FOX maar op het werk van echte journalisten in de NY Times, WaPo en WSJ. Die hebben toch echt wel een beter beeld dan jij denkt.
pi_196168776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196168794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:49 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196168834
quote:
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn.
En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196168882
quote:

[..]

Kom aan, Hanca, dat kun je toch niet menen? Nederlandse journalisten in de VS doen leuke sfeer dingetjes maar serieuze onderzoeksjournalistiek komt daar echt niet van, he?

En nee, de Amerikaanse TV stations zijn geen goede bron omdat voor TV de kijkcijfers en de doelgroep belangrijk zijn, niet per se de feiten. Maar er zijn legio uitstekende journalisten in de schrijvende pers in de VS die zaken wel uitspitten, uitleggen en aantonen.
pi_196168946
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?
Sws is de onderliggende suggestie eigenaardig: Trump-aanhangers hebben helemaal niet gefraudeerd, alleen Democraten hebben gefraudeerd. Dat er hier en daar sporadisch door deze of gene gefraudeerd is, dat zou kunnen natuurlijk, maar dan zul je dat tegenkomen bij zowel Democraten als Trump-aanhangers.
I´m back.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:29:01 #10
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196168949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende: [..] Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen
De tactiek van Trump en co is dan ook een ondermijning van de democratie. En het werkt. Maar geen onderzoek kan de geest weer in de fles krijgen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196168997
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.

Zo'n onderzoek lijkt op het eerste gezicht redelijk, maar is als je erover nadenkt een heel slecht idee.

- De enige uitslag waarbij het onderzoek überhaupt zinnig is, zou zijn als er inderdaad fraude zou worden aangetroffen.
- Als er niets uitkomt, zullen de fanatiekelingen roepen dat het onderzoek niet deugt. De gematigden gaan zonder onderzoek gewoon over tot de orde van de dag met Biden als president.
- Het uitvoeren van een klein, onschuldig onderzoek is een mythe. ELK onderzoek, door wie dan ook uitgevoerd, zal een enorm politieke lading hebben en de onderlinge spanningen alleen maar vergroten.
- Het instellen van een onderzoek n.a.v. geruchten en hearsay heeft een ongewenste precedentwerking.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_196169027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
pi_196169052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.
pi_196169059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:31 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.

Zo'n onderzoek lijkt op het eerste gezicht redelijk, maar is als je erover nadenkt een heel slecht idee.

- De enige uitslag waarbij het onderzoek überhaupt zinnig is, zou zijn als er inderdaad fraude zou worden aangetroffen.
- Als er niets uitkomt, zullen de fanatiekelingen roepen dat het onderzoek niet deugt. De gematigden gaan zonder onderzoek gewoon over tot de orde van de dag met Biden als president.
- Het uitvoeren van een klein, onschuldig onderzoek is een mythe. ELK onderzoek, door wie dan ook uitgevoerd, zal een enorm politieke lading hebben en de onderlinge spanningen alleen maar vergroten.
- Het instellen van een onderzoek n.a.v. geruchten en hearsay heeft een ongewenste precedentwerking.
Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?
pi_196169083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:36:40 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_196169089
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:37:09 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196169099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?
Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.

Maar wat is er mis met een rechter op staats niveau? daar zijn ze toch ook voor?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:37:45 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196169111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
Heb jij dezelfde verkiezingen gevolgd als ik afgelopen weken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196169119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.
pi_196169133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:37 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.
Ja, zo iemand. Iemand die aan beide kanten gerespecteerd wordt. Ik zie alleen helaas niet echt kandidaten, al ken ik natuurlijk niet iedereen (in het buitenland kennen ze Tjeenk Willink ook niet).
pi_196169146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.
pi_196169170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.
Het ging mij de hele tijd om de kiezer. De GOP, dat zijn bij mij de leden, niet de kopstukken. Ik zei ook toen gelijk dat Cruz en Graham de uitzonderingen waren en niet representatief zijn voor de meerderheid van de 71,5 miljoen kiezers. Jij lijkt geobsedeerd door de kopstukken, de gewone burgers zijn veel belangrijker.
pi_196169203
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.
Op een plek als de VS, waar je je kandidaat moet stellen voor je regio en er ook tegenkandidaten kunnen komen in de pre-verkiezingen, gaat deze vlieger nou net wel op. Als je als Republikein dan te ver af dwaalt van de kiezer, gaat jouw plekje naar een ander. In het (in alle andere opzichten veel betere) Nederlandse systeem hoef je alleen de top van de partij maar te vriend te houden, die zorgen dan wel dat je hoog op de kieslijst staat.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 13:44:19 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196169213
twitter

Misschien stuurden ze alles naar de lokale foodcourt in een winkelcentrum buiten de stad. Je weet het tegenwoordig niet met die prutsers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:50:47 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196169301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

En voor de duidelijkheid, dat is een hoger beroep in de rechtszaak waar de rechter deze uitspraak deed:
quote:
'I heard somebody else say something'—how is that not hearsay? Come on now.
Het is allemaal bijna komisch, tot je bedenkt dat ze het menen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196169315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op een plek als de VS, waar je je kandidaat moet stellen voor je regio en er ook tegenkandidaten kunnen komen in de pre-verkiezingen, gaat deze vlieger nou net wel op. Als je als Republikein dan te ver af dwaalt van de kiezer, gaat jouw plekje naar een ander. In het (in alle andere opzichten veel betere) Nederlandse systeem hoef je alleen de top van de partij maar te vriend te houden, die zorgen dan wel dat je hoog op de kieslijst staat.
In die voorverkiezingen wint doorgaans de meest extreme kandidaat, dus dat is al geen goed begin. En zodra je eenmaal in de verkiezingen terecht komt sta je op het biljet in een zwaar gegerrymanderd district waar de potentiële stemmers van je tegenstander op tal van manieren het stemmen onmogelijk wordt gemaakt. Dat is geen systeem waar een zuiverende werking vanuit gaat.
pi_196169346
quote:

[..]

De president, de senators en vertegenwoordigers van het Huis worden allemaal met hetzelfde stembiljet gekozen. Als je de uitslag van de Senaat en het Huis accepteert, waarom dan uitslag over de president niet?
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:54:24 #29
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196169353
quote:
Artikel gelezen, en elke keer weer tranen in de ogen van het lachen. Hoe je als kleine zaak ineens het middelpunt van de wereld kan zijn _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_196169385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Artikel gelezen, en elke keer weer tranen in de ogen van het lachen. Hoe je als kleine zaak ineens het middelpunt van de wereld kan zijn _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Je zult maar als nietsvermoedende medewerker op komen dagen en een briesende Giuliani voor de deur van de zaak treffen :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:56:46 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196169393
Echt.. het moet erg zwaar zijn voor satire-schrijvers deze dagen:

twitter

Net als wel vaker de laatste tijd heb ik ergens moeite te geloven dat dit echt is, en ergens ook weer totaal niet. Voor wat het waard is, The Guardian meldt het ook en schrijft nog dit:
quote:
The message suggests that Number 10 was preparing for the possibility of congratulating Donald Trump on a re-election long after it had become clear that Joe Biden was winning the count in key battleground states.

But the baffling decision to alter a pre-existing image rather than create an entirely new one, let alone to not then fully delete the original message, looks likely to create more friction between the UK Government and the incoming administration.
Bizar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:58:23 #32
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196169435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je zult maar als nietsvermoedende medewerker op komen dagen en een briesende Giuliani voor de deur van de zaak treffen :')
Of de stagiair die even het slechte nieuws moest brengen dat het toch "die andere" Four Seasons bleek te zijn. o|O
pi_196169466
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_196169480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:53 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

De president, de senators en vertegenwoordigers van het Huis worden allemaal met hetzelfde stembiljet gekozen. Als je de uitslag van de Senaat en het Huis accepteert, waarom dan uitslag over de president niet?
Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is. Dat kun je negeren en laten sudderen, je kunt ook een gedegen onderzoek doen. Dan kun je naar de niet extreme figuren (die zijn niet voor rede vatbaar) naar dat onderzoek wijzen. Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.
pi_196169540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is. Dat kun je negeren en laten sudderen, je kunt ook een gedegen onderzoek doen. Dan kun je naar de niet extreme figuren (die zijn niet voor rede vatbaar) naar dat onderzoek wijzen. Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.
En waarom is die onrust?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_196169568
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:05 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En waarom is die onrust?
Dankzij Trump. Dat klopt. Maar is negeren en doen alsof niet een deel van de serieuze Amerikanen er ook door in twijfel wordt gebracht dan echt de beste optie volgens jullie? Dat lijkt me toch sterk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 14:06:39 #37
3928 Ulx
pi_196169570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die sexshop kreeg continu telefoontjes of Giuliani bij hun binnen zat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 14:08:03 #38
3928 Ulx
pi_196169589
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:08:28 #39
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196169600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is.
Maar die onrust is er juist omdat die wordt aangewakkerd door de huidige President en een aantal van zijn volgelingen. Als je daar continu in mee gaat trek je het democratische proces zelf ook in twijfel.

quote:
Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.
En als er daadwerkelijk legitieme vraagtekens zouden zijn, waarom zou dat überhaupt alleen Republikeinse stemmers raken? Waarom is er bijvoorbeeld geen enkele twijfel in North Carolina, waar Biden met een vergelijkbare marge achter staat?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196169608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dankzij Trump. Dat klopt. Maar is negeren en doen alsof niet een deel van de serieuze Amerikanen er ook door in twijfel wordt gebracht dan echt de beste optie volgens jullie? Dat lijkt me toch sterk.
Onderzoek is geen probleem, als er aanleiding is en bewijs van fraude, dat is nu net wat ontbreekt.
Wat ga je dan onderzoeken?
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:11:04 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196169647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:08 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Onderzoek is geen probleem, als er aanleiding is en bewijs van fraude, dat is nu net wat ontbreekt.
Wat ga je dan onderzoeken?
De aanleiding is hier echter het narcisme van de Toddler-in-chief.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 14:12:31 #42
3928 Ulx
pi_196169669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

De aanleiding is hier echter het narcisme van de Toddler-in-chief.
Nou en? Grow a pair, Don.
pi_196169684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is zijn volste recht om de legitimiteit van de verkiezingen aan de kaak te stellen. Dat gebeurt dan ook al een tijdje. Maar je spant een rechtzaak aan op basis van bewijzen die je al hebt, niet om bewijzen te zoeken. Keer op keer verliezen ze die rechtzaken dus.

Reps: "Onze zelf gestuurde waarnemers mochten niet bij de telling aanwezig zijn! Fraude!"
Rechter: "Waren er republikeinse waarnemers aanwezig bij de telling?"
Reps: "Er was een 'non-zero' aantal republikeinse waarnemers."
Rechter: "Zaak verworpen."

En zo ging het elke keer. Ze hebben geen bewijs voor hun beweringen.
pi_196169799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik blijf het opnemen voor de redelijkheid. Sommigen doen hier alsof alle Republikeinen gekke wappies zijn. Totaal extreme figuren. Dat is net zo onwaar als alle Democraten communisten noemen.

Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen, ondanks dat ook ik weet dat het helemaal niet terecht is. Maar als je met een onderzoek je best kunt doen dat weg te nemen, laten zien dat je er echt naar hebt gekeken, dan is dat een kleine moeite met misschien een grote opbrengst.
Dit dus.

Probleem is wel dat, zoals je zelf al zegt, ik ook niet zie wie dat onderzoek zou moeten doen.
zie email 27 oktober
pi_196169820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:13 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Het is zijn volste recht om de legitimiteit van de verkiezingen aan de kaak te stellen. Dat gebeurt dan ook al een tijdje. Maar je spant een rechtzaak aan op basis van bewijzen die je al hebt, niet om bewijzen te zoeken. Keer op keer verliezen ze die rechtzaken dus.

Reps: "Onze zelf gestuurde waarnemers mochten niet bij de telling aanwezig zijn! Fraude!"
Rechter: "Waren er republikeinse waarnemers aanwezig bij de telling?"
Reps: "Er was een 'non-zero' aantal republikeinse waarnemers."
Rechter: "Zaak verworpen."

En zo ging het elke keer. Ze hebben geen bewijs voor hun beweringen.
Dat weet ik. Ik weet dat er geen bewijs is.

Maar een algeheel onderzoek naar hoe de verkiezingen zijn verlopen en of die eerlijk waren is prima te doen. Sterker: in Nederland doen we dat volgrns mij bij elke verkiezing weer. En soms leren we er zelfs wat van, kleine puntjes die nog net scherper kunnen. Dat je nu zou proberen zo'n onderzoek onder leiding van een betrouwbaar iemand die wordt gerespecteerd in beide partijen het liefst voor 20 januari te laten doen, zou volgens mij echt helpen. Het kan in elk geval geen kwaad.
pi_196169842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik weet dat er geen bewijs is.

Maar een algeheel onderzoek naar hoe de verkiezingen zijn verlopen en of die eerlijk waren is prima te doen. Sterker: in Nederland doen we dat bij elke verkiezing weer. En soms leren we er zelfs wat van, kleine puntjes die nog net scherper kunnen. Dat je nu zou proberen zo'n onderzoek onder leiding van een betrouwbaar iemand die wordt gerespecteerd in beide partijen het liefst voor 20 januari te laten doen, zou volgens mij echt helpen. Het kan in elk geval geen kwaad.
Misschien geeft het ook de mogelijkheid om eindelijk eens dat idiote kiescollege af te schaffen.
pi_196169870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:20 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Misschien geeft het ook de mogelijkheid om eindelijk eens dat idiote kiescollege af te schaffen.
Dat staat vrees ik in hun heilige bijna onaanpasbare grondwet.
pi_196169921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat staat vrees ik in hun heilige bijna onaanpasbare grondwet.
De National Popular Vote Interstate Compact is al goed op weg om het kiescollege praktisch vleugellam te maken voor de komende verkiezingen. Als genoeg staten zich erbij aansluiten is het kiescollege niet meer dan een formaliteit en wordt de president gewoon door het volk gekozen.

Ook heeft de grondwet 27 amendementen. Hij is dus al 27 keer aangepast.
pi_196170080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:24 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]
Ook heeft de grondwet 27 amendementen. Hij is dus al 27 keer aangepast.
Ja, 10 in 1791, nog maar 17 in de 230 jaar daarna dus. Laatste keer in 1992 (politici mogen hun eigen salaris niet verhogen, een verhoging gaat pas in na verkiezingen) En van de 27 was er nog 1 een herroeping van een vorig amendement, hou je er dus 25 over.
pi_196170128
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, 10 in 1791, nog maar 17 in de 230 jaar daarna dus. Laatste keer in 1992 (politici mogen hun eigen salaris niet verhogen, een verhoging gaat pas in na verkiezingen) En van de 27 was er nog 1 een herroeping van een vorig amendement, hou je er dus 25 over.
Klinkt niet als een onaanpasbaar document als je het mij vraagt.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 14:39:14 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196170169
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wel jammer van 12: "Revises presidential election procedures by having the president and vice president elected together as opposed to the vice president being the runner up in the presidential election"

anders was donald nu vice president geweest :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196170195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik blijf het opnemen voor de redelijkheid. Sommigen doen hier alsof alle Republikeinen gekke wappies zijn. Totaal extreme figuren. Dat is net zo onwaar als alle Democraten communisten noemen.

Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen, ondanks dat ook ik weet dat het helemaal niet terecht is. Maar als je met een onderzoek je best kunt doen dat weg te nemen, laten zien dat je er echt naar hebt gekeken, dan is dat een kleine moeite met misschien een grote opbrengst.
Probleem is dat je aan de gang blijft.
Je kunt altijd vraagtekens zetten.
En er zullen altijd onrechtmatigheden zitten. Van beide kanten.
Stel dat alle pizzeria's onderzocht moeten worden op de aanwezigheid van kindermisbruikkelders. Als er dan niks is gevonden zullen de complotdenkers zeggen dat de "echo-loding-apparatuur" niet goed was en dat de kelders dus gewoon wat dieper zitten.
De verkiezingen zijn gewoon gehouden zoals elke 4 jaar. Hoe kun je met onderzoek achterhalen of het legitiem was of niet.
Trump ademt rechtzaken. Hij is daar zijn leven lang mee bezig. Die houdt nooit op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 14:41:49 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196170220
Hoe moet ik dit lezen trouwens?

quote:
Changes the date on which the terms of the president and vice president and of members of Congress end and begin (to January 20 and January 3 respectively). States that if the president-elect becomes vacant, the vice president–elect is inaugurated as president in their place.
Betekent dat dat 20 januari trump stopt maar dat biden 3 januari begint?
pi_196170231
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wel jammer van 12: "Revises presidential election procedures by having the president and vice president elected together as opposed to the vice president being the runner up in the presidential election"

Weet je niet, misschien was Mitt Romney dan wel de republikeinse kandidaat in 2016 geweest ;)
En als je nog verder teruggaat is her helemaal niets meer van te maken :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:43:16 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_196170247
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Nee members of congress.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196170248
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Nee, het nieuwe Congres begint op 3 januari, de nieuwe president op de 20e.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:09 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196170287
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die trouwens rejected is in connecticut en delaware :P
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 14:46:28 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196170319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee members of congress.
Oh die respectivily slaat niet op start en end maar op president and vice president and members of congres.. waar voor het gemak ook twee ands in staan waar door die respectivily weer onhandig is... duidelijk taal :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:46:42 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196170322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, zo iemand. Iemand die aan beide kanten gerespecteerd wordt. Ik zie alleen helaas niet echt kandidaten, al ken ik natuurlijk niet iedereen (in het buitenland kennen ze Tjeenk Willink ook niet).
Robert Mueller.

Oh...
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 14:52:11 #60
3928 Ulx
pi_196170414
twitter

:D
pi_196170439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Het origineel voor de liefhebbers :P

twitter
pi_196170464
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Maar ze moesten stoppen met tellen :?

Weten deze lui zelf nog wel wat ze doen.
What Would Goku Do
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:17 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196170538
pi_196170563
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Extreem zware procedure. Met 2/3e meerderheid in beide kamers (of een conventie van Staten, nog nooit gebeurd) en een meerderheid in de parlementen van 3/4e van de Staten. (Of een soort kiescollege, slechts eenmaal gebeurd)

De facto onaantastbaar dus.
zie email 27 oktober
pi_196170626
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Probleem is dat je aan de gang blijft.
Je kunt altijd vraagtekens zetten.
En er zullen altijd onrechtmatigheden zitten. Van beide kanten.
Stel dat alle pizzeria's onderzocht moeten worden op de aanwezigheid van kindermisbruikkelders. Als er dan niks is gevonden zullen de complotdenkers zeggen dat de "echo-loding-apparatuur" niet goed was en dat de kelders dus gewoon wat dieper zitten.
De verkiezingen zijn gewoon gehouden zoals elke 4 jaar. Hoe kun je met onderzoek achterhalen of het legitiem was of niet.
Trump ademt rechtzaken. Hij is daar zijn leven lang mee bezig. Die houdt nooit op.
Ja, de complotwappies, die 5 tot 10%, zul je nooit bereiken. Dat is inderdaad onhaalbaar.
pi_196170895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Als iets in 230 jaar, waarin de hele wereld veranderd is, maar 15 keer gewijzigd is, is het wel 'bijna onaanpasbaar'. En dat is wat ik zei.
pi_196171433
twitter

Gut. 😂
pi_196171522
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic. :P
https://www.theatlantic.c(...)mic-failures/617051/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:06:50 #69
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196171754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Only the best..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196172149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, de complotwappies, die 5 tot 10%, zul je nooit bereiken. Dat is inderdaad onhaalbaar.
Maar eisen die andere 90 tot 95% dan dat er onderzoek naar onregelmatigheden wordt gedaan?
Er zijn mbt verkiezingen op het moment zelf voorzorgsmaatregelen. Daar moet iedereen het maar mee doen. Achteraf onderzoek doen naar onregelmatigheden is volgens mij sowieso niet mogelijk.
De verkiezingen zijn gehouden zoals elke vier jaar. Punt.

Die republikeinen hadden er in 2004 ook al een handje van om oude koeien uit de sloot te halen.
Swiftboatveterans for truth. Een door de republikeinen opgezet clubje dat de "prestaties" van Vietnam-veteraan John Kerry onderuit moest halen.
Zoek maar op Wikipedia. John Kerry was Vietnamveteraan en had zowaar een aantal medailles (bv Purple Heart). En George Bush jr was tijdens zijn diensttijd een beetje aan het lummelen in Texas meen ik. Enfin niet leuk voor de republikeinen.
Dus die purple heart medaille was ten onrechte (het was maar een 'band-aid" (pleister) en ook de rest stelde niks voor. En dat clubje dat dat moest onderbouwen waren collega-militairen die destijds ook in Vietnam zaten. Hoe triest kun je zijn om zo een oorlogsveteraan onderuit te halen.
Los van het feit of je republikein of democraat bent, is zowel de "swiftboating" als dit gejengel over fraude toch wel dieptriest. Ik ben benieuwd of democraten ook zo'n trieste staat van dienst hebben in dit kinderachtige gedrag.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 16:44:00 #71
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_196172368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic. :P
Kop en spijker, denk ik.
Op het scherp van de snede.
pi_196172430
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
quote:
Once fused with a group or leader, he noticed, followers seem tied to them in such a way that things are true because the leader said them.
Vrij herkenbaar als je hier vaker post.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_196172549
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:

twitter

:D.
I´m back.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:00:16 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196172561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:

[ twitter ]

Ik val om van verbazing.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:00:51 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196172571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik val om van verbazing.
Maar CNN is toch fake news en wordt niet geloofd.
pi_196172582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik val om van verbazing.
Fear the voting dead.
I´m back.
pi_196172587
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar CNN is toch fake news en wordt niet geloofd.
Good point.
I´m back.
pi_196172643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[ twitter ]

Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
pi_196172659
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.
I´m back.
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 17:09:46 #80
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196172667
twitter

Dit is echt een waardeloze tweet. Wat Silver hier doet is een gigantische ad hoc hypothese voor zichzelf formuleren wanneer hij kritiek krijgt wanneer zijn voorspellingen niet klopten. Eigenlijk zichzelf indekken voor alles waarvan hij zelf nog niet eens weet wat het is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196172688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:11:54 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_196172690
Huh? Niet mee eens, Nate Silver doet namelijk zelf geen polls. Hij heeft een model die voorspellingen doet. Als polls slecht zijn, dan wordt de onzekerheid van het model groter. Dat lijkt me gewoon een gegeven.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:12:37 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_196172701
twitter

pi_196172718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Ja, klopt, maar dat hebben ze niet gezien of geloven ze niet. Er komt nu net weer iemand met een glitch van 45.000 stemmen die er zomaar bijkwamen voor Biden.
I´m back.
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 17:14:11 #85
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196172724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef speknek het volgende:
Huh? Niet mee eens, Nate Silver doet namelijk zelf geen polls. Hij heeft een model die voorspellingen doet. Als polls slecht zijn, dan wordt de onzekerheid van het model groter. Dat lijkt me gewoon een gegeven.
Dat klopt, maar Silver en zijn team bepalen nog altijd zelf aan welke polls ze zwaarder laten meewegen. De dataset is misschien ruk, maar de schuld ligt ook deels bij hem zelf.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:20:03 #86
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196172799
quote:
Wat een rare situatie
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:21:19 #87
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196172813
quote:
Heerlijk _O-
pi_196172854
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zie dit wel als een serieuze epistemologische crisis. Elke halve zool heeft in principe een megafoon voor zich en waar je bij meer traditionele media een editor hebt met meestal nog enige standaards is dat helemaal afwezig. Bovendien is het allemaal debunken onmogelijk en duiken oude claims steeds opnieuw op. Afgezien van beter onderwijs om kritisch denkvermogen te bevorderen en hoe media werken, vraag ik me wel af wat je hier aan zou kunnen doen?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196172882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Dit is echt een waardeloze tweet. Wat Silver hier doet is een gigantische ad hoc hypothese voor zichzelf formuleren wanneer hij kritiek krijgt wanneer zijn voorspellingen niet klopten. Eigenlijk zichzelf indekken voor alles waarvan hij zelf nog niet eens weet wat het is.
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 17:26:31 #90
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196172904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:25 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.
Een kansberekening is een voorspelling :P
pi_196172940
twitter

De toekomst van de RNC in handen van junior en vriendin.
Er zijn 3 tweets onder elkaar.
pi_196172978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef Puddington het volgende:

[..]

Een kansberekening is een voorspelling :P
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.

Maar het is wel een beetje semantiek hier want we zijn het in grote lijnen wel eens. :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:01 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196173011
Hij is weer wakker.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

Denk aan je hart joh.
Huilen dan.
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:42 #94
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196173024
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:31 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.

Maar het is wel een beetje semantiek hier want we zijn het in grote lijnen wel eens. :P
Oke, laatste toevoeging dan:

Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien :P
pi_196173199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien :P
Ok dan zijn we het eens. :P
pi_196173252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat klopt, maar uiteindelijk is de voorspelling een kansendistributie over het voorspelde aantal electoral votes (of het behaalde percentage stemmen). Waar het vaak mis gaat is dat mensen zo'n kansendistributie plat slaan tot een winkans dit binair geïnterpreteerd wordt. Of erger nog, uit een kans wordt gehaald of het aantal EVs "correct voorspeld" is.
  dinsdag 10 november 2020 @ 17:52:06 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196173297
Aha, coronabesmettingen bereiken hoogtepunten. Uitstekend moment om het eens over die duivelse obamacare te hebben :Y

Overzichtelijk verslag alhier: https://twitter.com/SCOTUSblog
Huilen dan.
pi_196173500
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, coronabesmettingen bereiken hoogtepunten. Uitstekend moment om het eens over die duivelse obamacare te hebben :Y

Overzichtelijk verslag alhier: https://twitter.com/SCOTUSblog
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:08:33 #99
65846 Bocaj
47th President.
pi_196173566
Hi Fiends,

Gisteren al een tweet laten zien van AOC en dat werd weggewuifd door jullie...
Hier de volgende soortgelijke...
twitter

Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?

Om over te rillen dit...
pi_196173697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,

[ twitter ]
Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?

Om over te rillen dit...
Terwijl de POTUS en zijn vrindjes de democratie aan het slopen zijn is DIT waar jij je druk om maakt?
Bijzonder.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 18:17:08 #101
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196173702
quote:
Hi Fiends,

[ twitter ]

Om over te rillen dit...
Ik denk dat je de tweet niet helemaal goed leest, zeker als je deze tweet van vandaag ernaast legt:

twitter
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:18:24 #102
262211 hhh38
pi_196173718
quote:
Hi Fiends,

[ twitter ]

Om over te rillen dit...
Je bent naïef als je denkt dat de meeste werkgevers nu niet al naar sociale media uitingen kijken. De meesten hebben dat al begrepen en tweeten laf vanaf een anoniem account.

Bij die van AOC had ik nog mn kanttekeningen, maar wat is er mis met een appèl aan het gezond verstand en mogelijke impact op iemands eigen leven?
pi_196173738
Tapper verwoordt het goed. Van AOC verwachten we niet beter.
pi_196173785
AOC4PREZ!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:29:25 #105
38496 Perrin
pi_196173879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je bent naïef als je denkt dat de meeste werkgevers nu niet al naar sociale media uitingen kijken. De meesten hebben dat al begrepen en tweeten laf vanaf een anoniem account.

Bij die van AOC had ik nog mn kanttekeningen, maar wat is er mis met een appèl aan het gezond verstand en mogelijke impact op iemands eigen leven?
Yup, uitingen op sociale media zeggen veel over potentiële werknemers.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:55:18 #106
384435 klappernootopreis
pi_196174278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hij blijft het proberen het? Met de woorden van Trump wil ik nog even reageren; Deal with it!
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:12:40 #107
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196174511
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Isdatzo het volgende:
Hij is weer wakker.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Denk aan je hart joh.
He le maal de weg kwijt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:20:14 #108
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196174599
Wat nou als het geen act is en Trump echt helemaal de weg in zijn blonde kokosnoot bijster is geraakt... Wat zou hij dan nu nog kunnen uitrichten? Staatsgeheimen openbaren? Een nucleaire oorlog ontketenen? Is dit reden tot zorgen? Of zal hij voor die tijd een Epsteintje hebben gekregen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196174611
twitter

Het wordt steeds enger daar :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:21:23 #110
65846 Bocaj
47th President.
pi_196174612
quote:
86s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat nou als het geen act is en Trump echt helemaal de weg in zijn blonde kokosnoot bijster is geraakt... Wat zou hij dan nu nog kunnen uitrichten? Staatsgeheimen openbaren? Een nucleaire oorlog ontketenen? Is dit reden tot zorgen? Of zal hij voor die tijd een Epsteintje hebben gekregen?
Doe niet zo raar zeg....
pi_196174617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Doe niet zo raar zeg....
Title of your sex tape.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:23:21 #112
65846 Bocaj
47th President.
pi_196174631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Title of your sex tape.
Slaat ook nergens op....
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:23:36 #113
38496 Perrin
pi_196174635
quote:
86s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk dat een staatsgreep en het ontketenen van een burgeroorlog daar het grootste acute risico is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:19 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196174647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Doe niet zo raar zeg....
Doe niet zo raar? Er zijn werkelijk geen grenzen waar Trump zich aan zal houden. Dat laat die keer op keer zien. Nee, verwacht geen oorlogen of het openbaar maken van staatsgeheimen, maar ik zie hem wel over lijken gaan om zijn gelijk te krijgen. Jij zit er waarschijnlijk te dicht op om dat nog te kunnen zien.

Je leest, net als Trump, bepaalde Tweets meteen als een aanval, zonder ook maar een seconde na te denken over wat er nou echt gezegd wordt. Komt dat bekend voor?
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:24:54 #115
384435 klappernootopreis
pi_196174654
quote:
Hij is weer wakker.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Denk aan je hart joh.
eigenlijk is het bizar. Een beetje politicus zelfs van de eigen partij zou gehakt maken van Trump. Waarom gebeurt dit niet? Waarom steunen ze hem nog steeds? Waarmee chanteert hij ze? Dit zou ik wel eens willen weten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 november 2020 @ 19:25:39 #116
862 Arcee
Look closer
pi_196174674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

eigenlijk is het bizar. Een beetje politicus zelfs van de eigen partij zou gehakt maken van Trump. Waarom gebeurt dit niet? Waarom steunen ze hem nog steeds? Waarmee chanteert hij ze? Dit zou ik wel eens willen weten.
Omdat-ie een enorm grote bek heeft die iedereen vreest.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196174680
quote:
(CNN)Chief Justice John Roberts and Justice Brett Kavanaugh suggested Tuesday that it wasn't the Supreme Court's role to invalidate the entire sprawling, 900-page Affordable Care Act, even if one or more provisions are deemed unconstitutional, signaling the key parts of Obamacare will survive the latest court challenge.
https://edition.cnn.com/2(...)arguments/index.html
pi_196174688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doe niet zo raar? Er zijn werkelijk geen grenzen waar Trump zich aan zal houden. Dat laat die keer op keer zien. Nee, verwacht geen oorlogen of het openbaar maken van staatsgeheimen, maar ik zie hem wel over lijken gaan om zijn gelijk te krijgen.
Ik ben vooral benieuwd of hij zichzelf nog bij voorbaat gratie heeft. Dat schijnt te kunnen volgens de staatsrechtdeskundigen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:26:40 #119
141482 Q.
JurassiQ
pi_196174693
quote:
Secretary of State Pompeo is asked if he would help a Biden transition team:

“There will be a smooth transition to a second Trump administration.”
twitter

Staatsgreep! *O*
For great justice!
pi_196174713
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of hij zichzelf nog bij voorbaat gratie heeft. Dat schijnt te kunnen volgens de staatsrechtdeskundigen.
Echt? Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat enige manier om dat te doen was aftreden en dan Pence het laten doen. Interessant :)
pi_196174736
quote:
Staatsgeheimen tweeten kan hij wel. Dat blijft een risico. Een nucleaire oorlog niet, daar zitten nog wel wat mensen tussen. Laten we hopen dat hij binnenkort weer 100% van de tijd gaat golfen.
pi_196174743
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Het wordt steeds enger daar :X
Ach, het scheelt Biden een hoop werk om al die personen te ontslaan :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:31:23 #123
pi_196174798
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere post, in theorie kan hij nog erg veel uithalen. Misschien is dat een overweging. De hooggeplaatste republikeinen kunnen hem wel aan maar kiezen denk ik gewoon de weg van de minste weerstand. Je komt niet op zo'n positie vanwege je integriteit en principes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196174823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, het scheelt Biden een hoop werk om al die personen te ontslaan :D
Niet als deze er voor in de plaats komt:

twitter

twitter
pi_196174836
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:26 schreef Q. het volgende:

[..]

[ twitter ]

Staatsgreep! *O*
Verrassend :P
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:33:20 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196174856
twitter

:')
pi_196174864
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet als deze er voor in de plaats komt:

[ twitter ]
[ twitter ]
Ach, policy chief voor 3 maanden, daar gaat niemand wakker van liggen. En laten we eerlijk zijn, vrijwel alle Trump aanstellingen zijn wappies van dit nivo, als ze dat niet waren bij aantreden dan zijn ze het nu wel.
pi_196174902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ach ja, Trump en conspiracies doen het goed bij de FvD achterban schijnbaar hoewel die achterban steeds kleiner lijkt te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 19:34:51 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:35:32 #129
416575 crew  Evenstar
pi_196174922
quote:
[ twitter ]

Je bent toch gewoon af als je dit soort dingen in de Tweede Kamer gaat roepen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:35:34 #130
38496 Perrin
pi_196174924
quote:
[ twitter ]

Dat valt me zelfs van hem tegen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:36:21 #131
384435 klappernootopreis
pi_196174942
quote:
[ twitter ]

Vuilnisman, kan deze zak ook even mee?? Gvd dat er hier zoveel trollen rondhangen die hem geweldig vinden
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:01 #132
65846 Bocaj
47th President.
pi_196174964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doe niet zo raar? Er zijn werkelijk geen grenzen waar Trump zich aan zal houden. Dat laat die keer op keer zien. Nee, verwacht geen oorlogen of het openbaar maken van staatsgeheimen, maar ik zie hem wel over lijken gaan om zijn gelijk te krijgen. Jij zit er waarschijnlijk te dicht op om dat nog te kunnen zien.

Je leest, net als Trump, bepaalde Tweets meteen als een aanval, zonder ook maar een seconde na te denken over wat er nou echt gezegd wordt. Komt dat bekend voor?
Er is ook nog iets van fatsoen en dat heeft hij zeker!
Wacht nou nog even af... het komt vanzelf wel goed!
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:37:51 #133
384435 klappernootopreis
pi_196174986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:|W
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:38:12 #134
pi_196174996
quote:
[ twitter ]

Ik had in het begin andere verwachtingen van deze partij. Baudet heeft het ongekend hard de afgrond in gestuurd.
pi_196175009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je bent toch gewoon af als je dit soort dingen in de Tweede Kamer gaat roepen.
Ja. Maar wacht maar op de verkieizingen, als de uitslag te laag is voor de FvD dan doet hij een Trump.
pi_196175021
quote:

[..]

Fatsoen? Trump? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 19:39:30 ]
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:07 #137
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196175029
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat valt me zelfs van hem tegen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:12 #138
141482 Q.
JurassiQ
pi_196175031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef STING het volgende:

[..]

Verrassend :P
We moeten niet teveel goed nieuws in 2020 hebben hè? :7
For great justice!
pi_196175034
quote:
85s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik had in het begin andere verwachtingen van deze partij.
Echt waar? Dat vind ik verrassend.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:33 #140
65846 Bocaj
47th President.
pi_196175040
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:26 schreef Q. het volgende:

[..]

[ twitter ]

Staatsgreep! *O*
Justice!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:38 #141
862 Arcee
Look closer
pi_196175043
twitter

Wat?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196175056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:39 schreef Arcee het volgende:
[ twitter ]

Wat?
Je wil niet ontslagen worden 3 maanden voor het eind, he?
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:27 #143
141482 Q.
JurassiQ
pi_196175064
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:39 schreef Arcee het volgende:
[ twitter ]

Wat?
Dat zei ik. :7

FREEDOM! *O*
For great justice!
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:55 #144
384435 klappernootopreis
pi_196175077
Hitler zat in zijn bunker in Berlijn denkbeeldige legers de richting van de geallieerden te sturen. Trump zit in een bunker zijn golfballen richting de overwinning te sturen . Beide activiteiten zijn even futiel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:05 #145
416575 crew  Evenstar
pi_196175086
quote:

[..]

Fatsoen? In welk opzicht heeft hij de afgelopen dagen zijn fatsoen laten zien dan? Noem er is één?

Er valt niks af te wachten. Hij heeft verloren. Hij kan al dagen lang met geen ENKEL bewijs komen dat er daadwerkelijk fraude is gepleegd. Als er op zo'n grote schaal gefraudeerd is dan was er ondertussen echt wel iets gelekt, een klokkenluider opgestaan, wat bewijs boven water gekomen etc.

Denk je echt dat Trump ook maar één seconde zijn bek zal houden als hij ook maar het kleinst mogelijke beetje bewijs in zijn handen zou krijgen?
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:53 #146
38496 Perrin
pi_196175109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je wil niet ontslagen worden 3 maanden voor het eind, he?
Dief van je eigen portemonnee.
pi_196175112
quote:

[..]

Trump en fatsoen :X 8)7 :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:59 #148
65846 Bocaj
47th President.
pi_196175113
quote:
[ twitter ]

Is wel terecht om ff in Holland te kijken of alles wel zal gaan zoals we dat willen!
pi_196175131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dief van je eigen portemonnee.
En die van Pompeo's vrouw, natuurlijk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:44:22 #150
65846 Bocaj
47th President.
pi_196175195
Ik lach jullie straks allemaal uit! :6
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:46:05 #151
416575 crew  Evenstar
pi_196175236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:44 schreef Bocaj het volgende:
NUL, maar dan ook NUL kans.

JIj verdwijnt straks gewoon, net als Trump, zonder ook maar één post toe te wijden aan dat jij het fout had.

Want meer fatsoen heeft de Trump-kamp helaas niet. Heb het serieus te doen met mensen die zo blind achter iemand aan kunnen lopen. Wie het ook mag zijn.
pi_196175241
quote:
Oh. Nou, succes ermee?
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:46:25 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196175252
twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:48:10 #154
262211 hhh38
pi_196175294
quote:
85s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik had in het begin andere verwachtingen van deze partij. Baudet heeft het ongekend hard de afgrond in gestuurd.
Ik vraag me altijd af of mijn politieke radar goed is afgesteld of dat andere mensen naïef/slecht geïnformeerd zijn. Mensen zeiden ook dat Trump misschien wel oké zou zijn als ie eenmaal president was.

Je ziet zoiets toch van mijlenver aankomen? Mensen die geen tegenspraak dulden, een groot ego hebben en een loopje nemen met de waarheid radicaliseren volgens mij altijd in de politiek. Je kan maar 1 richting op (steeds extremer), want je ongelijk toegeven is zwakte.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:48:13 #155
65846 Bocaj
47th President.
pi_196175298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
JIj verdwijnt straks gewoon, net als Trump, zonder ook maar één post toe te wijden aan dat jij het fout had.
_O- _O-
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:48:17 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196175302
quote:

[..]

Fatsoen is voor NPC's ... Dus dat lijkt me niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 19:48:26 #157
416575 crew  Evenstar
pi_196175311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja, was net aan het zoeken naar dat rapport waar Baudet het over had.

In de VS is het echt moeilijk om op een grote schaal te frauderen hoor. Iedere stem wordt gecontroleerd door een Democraat, een Republikein en een onafhankelijk persoon. Als na bijna 150 miljoen stemmen nog niks aan het handje is dan kunnen ze het gewoon vergeten. Er is geen fraude op grote schaal.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:05 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196175549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:48 schreef Kyran het volgende:

Er is geen fraude op grote schaal.
Dat erkent iedereen met een brein en een geweten. Maar de kracht van een leugen zit in de herhaling.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:29 #159
862 Arcee
Look closer
pi_196175558
quote:
Trump: "WE ARE MAKING BIG PROGRESS. RESULTS START TO COME IN NEXT WEEK."
Als Trump iets aankodigt voor de komende weken dan weet je 1 ding zeker: er komt niks.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 20:05:02 #160
3928 Ulx
pi_196175778
twitter

Pompeo lijkt ook liever verraad te plegen dan de macht kwijt te raken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:50 #161
pi_196175908
quote:

[..]

dinsdag 10 november 2020 @ 20:10:48 #162
pi_196175977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Echt waar? Dat vind ik verrassend.
Baudet is altijd al een verongelijkt balletje geweest, maar dom is hij niet. En Hiddema leek mij te kunnen fungeren als nuchter tegenwicht. Wat kan ik zeggen, ik vergis me nu eenmaal weleens.
pi_196176019
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Baudet is altijd al een verongelijkt balletje geweest, maar dom is hij niet. En Hiddema leek mij te kunnen fungeren als nuchter tegenwicht. Wat kan ik zeggen, ik vergis me nu eenmaal weleens.
Ik snap het op zich wel, ze waren in het begin slim om mee te liften op populistische zaken als het Oekraine-referendum.
pi_196176042
twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:14:17 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196176065
quote:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:14:54 #166
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196176083
quote:
Al die domme idioten die hiervoor geld doneren, zodat Trump al z’n schulden kan betalen :') :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:36 #167
pi_196176098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik snap het op zich wel, ze waren in het begin slim om mee te liften op populistische zaken als het Oekraine-referendum.
Dank je wel voor je begrip :*
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:15:55 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196176109
quote:
Ik jat deze ff voor AVK
pi_196176161
quote:
89s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dank je wel voor je begrip :*
Ik heb in 2015 ook wel eens geflirt met het idee dat Trump daadwerkelijk aan het trollen was en eigenlijk misschien wel een soort centrist zou kunnen zijn die het monopolie van de twee partijen zou kunnen doorbreken.

Ook een dom idee maar goed :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:19:01 #170
pi_196176185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of mijn politieke radar goed is afgesteld of dat andere mensen naïef/slecht geïnformeerd zijn. Mensen zeiden ook dat Trump misschien wel oké zou zijn als ie eenmaal president was.

Je ziet zoiets toch van mijlenver aankomen? Mensen die geen tegenspraak dulden, een groot ego hebben en een loopje nemen met de waarheid radicaliseren volgens mij altijd in de politiek. Je kan maar 1 richting op (steeds extremer), want je ongelijk toegeven is zwakte.
Ik volgde het ook zeker niet nauwgezet hoor, alleen 'op papier'. Als ik beeld had gezien van Baudet was dat verongelijkte toontje wel opgevallen. Ik had ook wel het idee dat hij pas later vol op het complotorgel is gegaan.
pi_196176192
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Denk trouwens dat Baudet weer meer kiezers afschrikt met dit soort ongefundeerde claims. 'Flood the zone', zoals Bannon het zegt, werkt misschien in een ernstig verdeelde VS, maar ik verwacht dat het vertrouwen in onze instituties daar net iets te groot voor is.

Op deze manier houdt Baudet alleen een kleine harde kern over.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:20:49 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196176224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:48 schreef hhh38 het volgende:
Ik vraag me altijd af of mijn politieke radar goed is afgesteld of dat andere mensen naïef/slecht geïnformeerd zijn.
Misschien allebei.
Toen Forum opkwam in 2016/2017 zag ik het als een netter alternatief voor de PVV.
Veel goede standpunten zoals onderwijs naar Scandinavisch model, referenda, strengere immigratie, bescherming privacy etc.

Die partij heeft zich daarna ontwikkeld als de zoveelste LPF achtige corrupte liberale ondernemerspartij met een zweverige diva aan het roer. Ik hoop maar dat ze zetels gaan verliezen en dat Baudet gewoon lekker in de Provence boeken gaat schrijven met een fles wijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196176243
quote:
net als die kerel van mengvoeders united.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:51 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196176248
Is dit het FvD-topic? :o
pi_196176263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

net als die kerel van mengvoeders united.
Moest lachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196176297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Misschien allebei.
Toen Forum opkwam in 2016/2017 zag ik het als een netter alternatief voor de PVV.
Veel goede standpunten zoals onderwijs naar Scandinavisch model, referenda, strengere immigratie, bescherming privacy etc.

Die partij heeft zich daarna ontwikkeld als de zoveelste LPF achtige corrupte liberale ondernemerspartij met een zweverige diva aan het roer. Ik hoop maar dat ze zetels gaan verliezen en dat Baudet gewoon lekker in de Provence boeken gaat schrijven met een fles wijn.
Forum had in het prille begin eigenlijk een veel progressiever gezicht.

Het is tegenwoordig net zo'n 'pluk de dag' partij die ik zelf ook wel zo zou kunnen runnen met minimale inzet.

Naar modern Amerikaans voorbeeld wellicht

zo weer ontopic
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:07 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196176332
Trump is bij de verkiezingen van 2016 onderschat.
Trump is bij de verkiezingen van 2020 onderschat.
En nu wordt deze poging-tot-staatsgreep van Trump wéér onderschat; de progressieven lachen zich een kriek om het fraude-frame en zien Biden al helemaal zitten in januari.

Pas op, wees waakzaam, it ain’t over till it’s over.
Die dolk zit zo in je rug.
pi_196176333
ik zie dat er nog steeds 4 staten niet officieel gecalled zijn door CNN. dat duurt allemaal wel heel lang. in alaska zijn nog maar 50% van de stemmen geteld. zijn ze daar al ingesneeuwd dat het daarom zolang duurt ?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:28:21 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_196176385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik zie dat er nog steeds 4 staten niet officieel gecalled zijn door CNN. dat duurt allemaal wel heel lang. in alaska zijn nog maar 50% van de stemmen geteld. zijn ze daar al ingesneeuwd dat het daarom zolang duurt ?
Die wachten een moment af tot ze stiekem een paar bussen Trump stemmen erbij kunnen gooien.

Oh nee het is alleen verdacht als ze in staten waar de Democraten voorstaan er wat langer over doen.
pi_196176413
quote:

[..]

Fatsoen en Trump zijn gezworen vijanden. #Unfit: the psychology van Donald Trump.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:35:40 #181
262211 hhh38
pi_196176527
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik volgde het ook zeker niet nauwgezet hoor, alleen 'op papier'. Als ik beeld had gezien van Baudet was dat verongelijkte toontje wel opgevallen. Ik had ook wel het idee dat hij pas later vol op het complotorgel is gegaan.
Klopt. Maar die hele kliek rondom dat Oekraïne referendum was onbetrouwbaar en onfatsoenlijk. Al ben ik sowieso allergisch voor nationalisme dus dat heeft het vast versterkt

Ik heb hem in 2014 of 2015 als student een keer geprobeerd te strikken voor een lezingenavond over grenzen en nationalisme. Volgens mij was ie toen al wel eens op TV geweest, anders waren we ook niet bij hem uitgekomen. Maar toen haalde hij z'n neus al op voor ons schamele aanbod van een boekenbon. Sindsdien had ik al een hekel aan 'm :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:38:09 #182
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196176585
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 20:36 schreef freako het volgende:

[..]

Alaska heeft blijkbaar de meest ruimhartige deadline voor briefstemmen (10 dagen na de verkiezingsdag, als ze maar afgestempeld zijn op de verkiezingsdag) van de hele VS. Dat komt door de uitgestrektheid van de staat.

Daarnaast is men er panisch dat kiezers twee keer stemmen. Dus alle briefstemmen liggen nog ongeteld te wachten tot er een register is opgesteld van iedereen die op een stembureau heeft gestemd. Daarna worden die met elkaar vergeleken, en kunnen ook de briefstemmen geteld worden. In normale verkiezingsjaren valt dat niet zo op, omdat er niet zoveel briefstemmen zijn en de Republikeinse kandidaat toch ruim wint. Maar nu zijn er zoveel briefstemmen dat het gat nog te overbruggen is.
pi_196176635
Ben benieuwd of er nog acties komen tegen bedrijven van de Trump familie.
Kan me voorstellen dat hoe langer dit duurt, hoe meer protesten je krijgt voor de deuren van hun bedrijven.
pi_196176708
twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:45:08 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196176716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Maar wacht maar op de verkieizingen, als de uitslag te laag is voor de FvD dan doet hij een Trump.
Het mooie is dat de schrijvers van dat rapport waar Baudet naar verwijst al aan zagen komen dat hij ermee aan de haal zou gaan:

twitter
pi_196176803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:45 schreef freako het volgende:

[..]

Het mooie is dat de schrijvers van dat rapport waar Baudet naar verwijst al aan zagen komen dat hij ermee aan de haal zou gaan:

[ twitter ]
_O-
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:47 #187
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_196176895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:45 schreef freako het volgende:

[..]

[ twitter ]
Die gozer heeft z'n kansen al vergooid door de virusontkenners serieus te nemen :')
Dit is gewoon raar :l
pi_196177178
twitter
pi_196177309
Maar welke kiezergroepen te Pennsylvania wil Trump het stemrecht afpakken?
Heeft hij al een lawsuit ingediend
In die staat heeft Trump 47.000 stemmen achterstand en er moeten nog 50.000 geteld worden.
Om Pennsylvania te winnen moet hij via een rechtbank misschien wel 40..000 bidenstemmers uitsluiten.
Dus moet hij groepen van bij elkaar ong 80.000 stemmen het stemrecht met een of andere smoes afpakken.
Welke groepen, welke smoes?
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 21:19:26 #190
3928 Ulx
pi_196177360
twitter

Trump en McConnell zullen wel boos zijn.
pi_196177376
Gewoon net doen alsof er niks aan de hand is:

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 21:21:57 #192
3928 Ulx
pi_196177411
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:20 schreef Kijkertje het volgende:
Gewoon net doen alsof er niks aan de hand is:

[ twitter ]
Of proberen de boel te slopen. Lekker puh.
pi_196177452
Inmiddels heeft Trump een nieuwe domeinnaam.

http://loser.com
pi_196177467
quote:
[ twitter ]

Oh nee. Wat gênant. :'(

Die zal hier eind februari ook wel gaan beginnen dan. Als FvD niet wint is er fraude gepleegd. Man man man.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196177778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Terwijl de POTUS en zijn vrindjes de democratie aan het slopen zijn is DIT waar jij je druk om maakt?
Bijzonder.
Dat zegt wel wat over iemand's karakter: Het steunen van een volstrekt immoreel persoon. Ik kan me voorstellen dat het niet goed op je resumé staat nee.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196177888
https://www.politico.com/(...)ds-of-ballots-435700

“ Thousands of ballots continued to stream into U.S. Postal Service facilities Monday, according to newly filed court documents, too late in many states to be counted, even if postmarked by Election Day.”

De Postmaster heeft braaf zijn rol vervuld. Gewoon sabotage. De ploert.
pi_196177930
quote:
[ twitter ]

Toont wel weer aan uit wat voor hout Thierry is gesneden. Hij herhaalt de GOP leugens... te ziek voor woorden. Ik dacht dat we daar in NL boven stonden. 8)7
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:47:14 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_196177939
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:45 schreef AnneX het volgende:

“ Thousands of ballots continued to stream into U.S. Postal Service facilities Monday, according to newly filed court documents, too late in many states to be counted, even if postmarked by Election Day.”

Nou is het ook niet zo dat niet iedere kiezer is gewaarschuwd om niet te laat de stem op de post te doen. Dus ja..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_196177994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Toont wel weer aan uit wat voor hout Thierry is gesneden. Hij herhaalt de GOP leugens... te ziek voor woorden. Ik dacht dat we daar in NL boven stonden. 8)7
Iemand vertelde mij - na de verkiezingen waaraan fvd meedeed - dat hij op hem had gestemd, want hij kende de ouders en hij kwam uit een goed nest.😂
pi_196178047
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Ringo het volgende:
En nu wordt deze poging-tot-staatsgreep van Trump wéér onderschat; de progressieven lachen zich een kriek om het fraude-frame en zien Biden al helemaal zitten in januari.

Dit. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid in het fraude-frame, dan kun je er donder op zeggen dat er faithless electors worden aangewezen. "Wij kunnen het niet in goed fatsoen maken om onze stem te geven aan iemand die met fraude deze verkiezing gestolen heeft; we stemmen op Trump". En dan zit hij er weer.
pi_196178123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dit. Als er maar genoeg twijfel wordt gezaaid in het fraude-frame, dan kun je er donder op zeggen dat er faithless electors worden aangewezen. "Wij kunnen het niet in goed fatsoen maken om onze stem te geven aan iemand die met fraude deze verkiezing gestolen heeft; we stemmen op Trump". En dan zit hij er weer.
Nog een reden om dus wel een goed onderzoek te doen...
pi_196178129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou is het ook niet zo dat niet iedere kiezer is gewaarschuwd om niet te laat de stem op de post te doen. Dus ja..
Er staat 'zelfs als ze voor/op election day postmarked zijn'
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:57:28 #203
37150 livelink
pi_196178175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja, dat had ik wel gelezen, maar ik heb ook allemaal oproepen ruim voor de election day gezien dat als men de ballot nu nog niet op de post had gedaan, je dat ook niet meer moest doen.

Het is erg dat het zo is, maar dit was een verkiezing waar je geen enkel risico kon nemen wat dat betreft.
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:59:14 #204
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196178220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:51 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De kiesmannen worden door de partij van de winnende kandidaat voorgedragen. Dat zijn geen willekeurige burgers, maar partijbonzen. Die gaan zeker niet op de kandidaat van de andere partij stemmen.
pi_196178261
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nog een reden om dus wel een goed onderzoek te doen...
Waarom denk jij nou dat dat niet gebeurt of ongewenst is? of lees ik je verkeerd?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:02:28 #206
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196178302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja. Het is afhankelijk van de staat wat de deadline is. In veel staten moest het stembiljet uiterlijk op de verkiezingsdag binnen zijn. In andere staten is er een respijttermijn van een aantal dagen, zolang de envelop maar op de verkiezingsdag afgestempeld is.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:03:51 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat had ik wel gelezen, maar ik heb ook allemaal oproepen ruim voor de election day gezien dat als men de ballot nu nog niet op de post had gedaan, je dat ook niet meer moest doen.

Het is erg dat het zo is, maar dit was een verkiezing waar je geen enkel risico kon nemen wat dat betreft.
Serieus? Dus al hebben ze een voor de verkiezingen geldige poststempel en is het overduidelijk dat er bij USPS alles aan gedaan is om de post te traineren: gewoon niet meetellen die geldige stemmen?! |:(
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:04:55 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196178361
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Serieus? Dus al hebben ze een voor de verkiezingen geldige poststempel en is het overduidelijk dat er bij USPS alles aan gedaan is om de post te traineren: gewoon niet meetellen die geldige stemmen?! |:(
Klopt, maar het heeft alsnog niet geholpen. Het kan de situatie nog amper veranderen dat Biden meer kiesmannen heeft.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:05:24 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178374
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Waarom denk jij nou dat dat niet gebeurt of ongewenst is? of lees ik je verkeerd?
Hanca probeert té redelijk te zijn. Dat werkt niet. Dan kun je alles in twijfel gaan trekken en alles oneindig blijven onderzoeken. Dat is niet werkbaar.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:06:20 #210
37150 livelink
pi_196178399
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, het zou me niks verbazen dat Trump vindt dat alle stemmen voor hem alsnog meegeteld moet worden (count every vote!) en de stemmen op Biden niet (stop that count!)
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:06:45 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Klopt, maar het heeft alsnog niet geholpen. Het kan de situatie nog amper veranderen dat Biden meer kiesmannen heeft.
Dat weet ik. Maar ik vind het bizar dat in dit topic de suggestie wordt gedaan om stemmen met een geldige poststempel maar niet mee te tellen -O-
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:07:51 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou, het zou me niks verbazen dat Trump vindt dat alle stemmen voor hem alsnog meegeteld moet worden (count every vote!) en de stemmen op Biden niet (stop that count!)
Uiteraard vindt hij dat. Maar jjj lijkt ook te vinden dat geldige stemmen niet mee mogen tellen. Dat verbaast me dan weer wél.
pi_196178437
Amerika moet die stemprocedures uniformeren. Dezelfde regels in alle staten
earlyvoting ook eerder tellen. Zodat bijna alles op electionday geteld is

En het kiesmannengedoe afschaffen. Dat is zo 19e eeuws one person, one vote invoeren
pi_196178440
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:26 schreef Ringo het volgende:

Het blijft waakzaak zijn tot Trump definitief uit het WH is en achter tralies zit.

Trump heeft veel laten mislukken maar is tot nu toe altijd als een kakkerlak onder het puin vandaan gekomen.

Onderstaand is al eens geschetst door Vox (met een V idd).

De republikeinen hebben in bepaalde delen over de jaren geprobeerd om bepaalde jengablokken uit de democratie en het verkiezingsproces te trekken.

Het gevaar is nu dat team Trump op een zo'n eigen ontwrikt blok stuit en dan roept "zie je wel!". En dan de boodschap promoot als in 'dit hier is beschadigd, dan zal alles wel niet deugen'.

En vanuit die positie opereren en een publiek ophitsen zal zwaar weer kunnen gaan worden voor Biden.

Ik hoop dat Trump door geblunder zoals met de four seasons door een personeelstekort, tekort aan kunde en capaciteitsproblemen uiteindelijk zn eigen graf gaat graven en deze scam niet kan opstarten. Een Giuliani op een willekeurige zaak zetten is bij voorbaat al verloren.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:09:37 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178466
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het blijft waakzaak zijn tot Trump definitief uit het WH is en achter tralies zit.

Trump heeft veel laten mislukken maar is tot nu toe altijd als een kakkerlak onder het puin vandaan gekomen.

De republikeinen hebben in bepaalde delen over de jaren geprobeerd om bepaalde jengablokken uit de democratie en het verkiezingsproces te trekken.

Het gevaar is nu dat team Trump op een zo'n eigen ontwrikt blok stuit en dan roept "zie je wel!". En dan de boodschap promoot als in 'dit hier is beschadigd, dan zal alles wel niet deugen'.

En vanuit die positie opereren en een publiek ophitsen zal zwaar weer kunnen gaan worden voor Biden.

Ik hoop dat Trump door geblunder zoals met de four seasons door een personeelstekort, tekort aan kunde en capaciteitsproblemen uiteindelijk zn eigen graf gaat graven en deze scam niet kan opstarten. Een Giuliani op een zaak zetten is bij voorbaat al verloren.
Die komt niet achter tralies hoor. Maar ik zal idd wel blij zijn als het 21 jan 2021 is.
pi_196178480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
Amerika moet die stemprocedures uniformeren. Dezelfde regels in alle staten
earlyvoting ook eerder tellen. Zodat bijna alles op electionday geteld is

En het kiesmannengedoe afschaffen. Dat is zo 19e eeuws one person, one vote invoeren
Leuk idee, hoe precies?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:11:39 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196178516
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik hoop dat Trump door geblunder zoals met de four seasons door een personeelstekort, tekort aan kunde en capaciteitsproblemen uiteindelijk zn eigen graf gaat graven en deze scam niet kan opstarten. Een Giuliani op een willekeurige zaak zetten is bij voorbaat al verloren.
Helemaal mee eens. Iedereen juicht veel te vroeg. Volgens mij staat er nog iets te gebeuren. Ik vind dit soort berichten ook vrij eng bijvoorbeeld: https://www.independent.c(...)tm_source=reddit.com

Ik heb namelijk heel erg het gevoel dat ze tijd aan het rekken zijn. Hoe meer tijd hoe meer men kan ontregelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:11:52 #218
37150 livelink
pi_196178523
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uiteraard vindt hij dat. Maar jjj lijkt ook te vinden dat geldige stemmen niet mee mogen tellen. Dat verbaast me dan weer wél.
Ik zeg niet dat ik dat vind. Ik zeg dat iedereen heel duidelijk gewaarschuwd was dat dit een risico was.
pi_196178540
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hanca probeert té redelijk te zijn. Dat werkt niet. Dan kun je alles in twijfel gaan trekken en alles oneindig blijven onderzoeken. Dat is niet werkbaar.
Mij inziens is hij allerminst redelijk om eerlijk te zijn.
Er is voldoende toezicht en tot nog toe geen aanleiding om aan te nemen dat er grote fraude gepleegd is als we USPS even buiten beschouwing laten.
Juist de houding van Trump en de GOP gaat de VS op scherp zetten en daar gaat Hanca voor het gemak aan voorbij.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:18:30 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mij inziens is hij allerminst redelijk om eerlijk te zijn.
Er is voldoende toezicht en tot nog toe geen aanleiding om aan te nemen dat er grote fraude gepleegd is als we USPS even buiten beschouwing laten.
Juist de houding van Trump en de GOP gaat de VS op scherp zetten en daar gaat Hanca voor het gemak aan voorbij.
Ik zeg niet dat hij het is. Ik zeg dat hij het probeert te zijn. En dat hij de gevaren daarvan niet lijkt te zien.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:19:38 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik dat vind. Ik zeg dat iedereen heel duidelijk gewaarschuwd was dat dit een risico was.
Op tijd (voor of op 3 nov 2020 afgestempeld) is geldig zover ik heb begrepen.
pi_196178721
twitter

Kleine discrepantie tussen de secretaris van justitie en de President.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:22:31 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196178735
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Helemaal mee eens. Iedereen juicht veel te vroeg. Volgens mij staat er nog iets te gebeuren. Ik vind dit soort berichten ook vrij eng bijvoorbeeld: https://www.independent.c(...)tm_source=reddit.com

Ik heb namelijk heel erg het gevoel dat ze tijd aan het rekken zijn. Hoe meer tijd hoe meer men kan ontregelen.
Men zit nog steeds op de roze wolk van afgelopen weekend en is godsblij dat het 'voorbij' is.
Nee, het is nog niet voorbij, er is alleen een nieuwe fase gestart.
pi_196178847
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Men zit nog steeds op de roze wolk van afgelopen weekend en is godsblij dat het 'voorbij' is.
Nee, het is nog niet voorbij, er is alleen een nieuwe fase gestart.
Ik vind die persoonlijk nogal ononderbouwd gelul. Kijk, dat er bij een verkiezing waarbij de kiezer bepaalt en middels een krom systeem je met een minderheid van de stemmen nog steeds de macht kunt pakken een uitkomst kan ontstaan die je liever niet had gezien betekent niet dat een staatsgreep tot de realistische mogelijkheden behoort.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:31:42 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196178925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:22 schreef Korenfok het volgende:
[ twitter ]

Kleine discrepantie tussen de secretaris van justitie en de President.
Ja, die heb ik al 10x gezien nu -O-
pi_196178972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind die persoonlijk nogal ononderbouwd gelul. Kijk, dat er bij een verkiezing waarbij de kiezer bepaalt en middels een krom systeem je met een minderheid van de stemmen nog steeds de macht kunt pakken een uitkomst kan ontstaan die je liever niet had gezien betekent niet dat een staatsgreep tot de realistische mogelijkheden behoort.
Alleen is het geen staatsgreep maar het 'beschermen van de integriteit van de stembusgang', zolang je er maar de juiste spin aan kan geven is er heel veel mogelijk in de VS.
pi_196178987
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Alleen is het geen staatsgreep maar het 'beschermen van de integriteit van de stemming', zolang je er maar de juiste spin aan kan geven is er heel veel mogelijk in de VS.
Maar wat is er precies hoe mogelijk?
pi_196179007
Vind het ook bijzonder dat Putin Biden nog niet heeft gefeliciteerd.

Als leider van een ander land is het gebruikelijker en gepaster de winnaar in de officiële uitslag te benaderen. Net als zo'n beetje iedereen heeft gedaan.

Bolsonaro en Erdogan hebben 't ook nog niet gedaan lees ik. Mooi cirkeltje.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:36:55 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196179028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:35 schreef Beathoven het volgende:

Als leider van een ander land is het gebruikelijker en gepaster de winnaar in de officiële uitslag te benaderen. Net als zo'n beetje iedereen heeft gedaan.
Behalve Rusland, Brazilie, China en Turkije...
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 22:37:40 #230
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196179041
Had iemand al op loser.com gekeken? :P
pi_196179048
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:37 schreef Puddington het volgende:
Had iemand al op www.loser.com gekeken? :P
Ik heb 'm als startpagina.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:38:30 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179057
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:35 schreef Beathoven het volgende:

Bolsonaro en Erdogan hebben 't ook nog niet gedaan lees ik. Mooi cirkeltje.
Erdogan al wel, vandaag pas, dat wel
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:03 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196179065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
Check, https://thehill.com/regul(...)-on-winning-election.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:39:50 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196179076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ah toch wel.

Wat ik me afvraag is of ze zelf uitslagen kijken, en zelf bepalen wanneer ze er zeker van zijn, of dat ze wachten het van iemand te horen die ze vertrouwen oid.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:40:28 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179090
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:37 schreef Puddington het volgende:
Had iemand al op loser.com gekeken? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb 'm als startpagina.
Site is niet bereikbaar...
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:40:32 #236
262211 hhh38
pi_196179093
quote:

[..]

Zo lang Biden niet op z'n plek zit is er nog heel veel onzekerheid. Er worden nu op allerlei plekken mensen ontslagen of ze stappen uit zichzelf op, wat alleen maar bijdraagt aan die onzekerheid. Het kan puur opportunisme/wanhoop zijn, maar ook een plan wat wordt uitgerold. Het moet nog blijken waar dit heen gaat.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:40:59 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179098
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah toch wel.

Wat ik me afvraag is of ze zelf uitslagen kijken, en zelf bepalen wanneer ze er zeker van zijn, of dat ze wachten het van iemand te horen die ze vertrouwen oid.
Poitieke opportuniteit draait het om.
pi_196179107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zo lang Biden niet op z'n plek zit is er nog heel veel onzekerheid. Er worden nu op allerlei plekken mensen ontslagen of ze stappen uit zichzelf op, wat alleen maar bijdraagt aan die onzekerheid. Het kan puur opportunisme/wanhoop zijn, maar ook een plan wat wordt uitgerold. Het moet nog blijken waar dit heen gaat.
Ik hoor nog steeds niet concreets. Hoe gaat dit een presidentschap van Biden voorkomen?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:42:04 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196179110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Poitieke opportuniteit draait het om.
Je bedoelt dat ze hem feliciteren als ze menen dat er meer te winnen valt bij de nieuwe president ipv de oude?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:43:25 #240
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoor nog steeds niet concreets. Hoe gaat dit een presidentschap van Biden voorkomen?
Er was toch een loophole om de verkiezingen als geheel als onwettig te verklaren en dat daardoor de Delegaties de president kiezen met 1 stem per delegatie(=staat)
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:43:40 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179133
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze hem feliciteren als ze menen dat er meer te winnen valt bij de nieuwe president ipv de oude?
Ja
pi_196179135
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel leuk dat Turkije en Brazilie eigenlijk net iets slimmere versies van Trump hebben. Een Erdogan is veel actiever in zn afbraak geweest, ook omdat hij zn tijd nog weleens nuttig gebruikt ipv op de golfbaan.

Trump had de VS ook veel harder kunnen fucken als hij niet zo zat te slacken. Heeft het compleet nagelaten de rode loper tot z'n volgende termijn alvast klaar te leggen. Het moet nu via een smal pad over een klif.
  Redactie Games dinsdag 10 november 2020 @ 22:43:47 #243
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196179140
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Site is niet bereikbaar...
gewoon loser.com gebruiken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:44:15 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er was toch een loophole om de verkiezingen als geheel als onwettig te verklaren en dat daardoor de Delegaties de president kiezen met 1 stem per delegatie(=staat)
Dat filmpje van Ryan3? Met Van Jones?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:47:01 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179172
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat filmpje van Ryan3? Met Van Jones?
Ja die legt het redelijk goed uit, maar ben ik alweer vergeten hoe het nu precies zat. Mijn Engels is goed genoeg om een vloeiend gesprek te voeren, maar juridisch technisch kom ik te kort.
pi_196179186
quote:

[..]

Niet echt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:48:13 #247
262211 hhh38
pi_196179196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat weten? Alles is mogelijk want je weet niet hoe ver Trump wil gaan en wie er loyaal aan hem gaan zijn in alle mogelijke situaties die kunnen ontstaan. Hij kan toch bij alle federale instituties iedereen aanstellen die hij maar wil?

Als jij zegt dat er niets anders mogelijk is dan een staatsgreep dan sluit ik dat niet uit. Ik denk dat ie liever andere opties probeert maar als dat niet kan denk ik niet dat ie opgeeft.
pi_196179213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar wat is er precies hoe mogelijk?
- Druk uitoefenen op state legislatures in Pennsylvania, Winsonsin, Michigan, Georgia (allemaal in Republikeinse handen) om de verkiezingsuitslag niet te ratificeren
- Niemand haalt 270 kiesmannen
- Verkiezing gaat naar het Huis van Afgevaardigden waar iedere staat als blok stemt (hier zijn ook weer de Republikeinen in het voordeel)
- Trump wordt herkozen
- ????
- Profit

Nou zeg ik er trouwens ook meteen bij dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat het nu gebeurt. Maar het enige dat politici in de VS tegenhoudt om dat te doen zijn informele normen en tradities, geen wetgeving. Dus als het land nog sterker polariseert, en er dus ook meer geoorloofd wordt om de tegenstander te verslaan, wordt het wel degelijk een reëel risico.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:49:40 #249
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_196179214
quote:

[..]

Is dat niet gewoon het scenario in geval van een gelijkspel wat hier dus niet aan de orde is?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:51:57 #250
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179244
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:49 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon het scenario in geval van een gelijkspel wat hier dus niet aan de orde is?
Boven jou post staat de situatie om een gelijkspel te forceren.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:04 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja die legt het redelijk goed uit, maar ben ik alweer vergeten hoe het nu precies zat. Mijn Engels is goed genoeg om een vloeiend gesprek te voeren, maar juridisch technisch kom ik te kort.
Het dan ook is gelul ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:28 #252
262211 hhh38
pi_196179259
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wel leuk dat Turkije en Brazilie eigenlijk net iets slimmere versies van Trump hebben. Een Erdogan is veel actiever in zn afbraak geweest, ook omdat hij zn tijd nog weleens nuttig gebruikt ipv op de golfbaan.

Trump had de VS ook veel harder kunnen fucken als hij niet zo zat te slacken. Heeft het compleet nagelaten de rode loper tot z'n volgende termijn alvast klaar te leggen. Het moet nu via een smal pad over een klif.
Erdogan heeft ook niet de beperking van een gelimiteerd aantal termijnen en had de leeftijd mee. Als Trump al 17 jaar de tijd had gehad was ie ook wel zover gekomen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:20 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179272
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-11-2020 22:53:37 ]
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:49 #254
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179281
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Quote je nu jezelf? Je lijkt Trump wel ;)
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:54:19 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179289
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

Quote je nu jezelf? Je lijkt Trump wel ;)
Dikke vingers :'(
pi_196179296
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Noord-Korea wel?
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:55:16 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196179307
quote:
Met 'nieuwe fase' bedoel ik de verkiezingsuitslag, die overduidelijk is.
En de zittende president die de uitslag niet accepteert.
De minister van Justitie die hem rugdekking geeft, net als de leider van de Senaat.
De minister van Buitenlandse Zaken die zinspeelt op een 'transitie naar een tweede termijn van Trump'.
Het ontslag van een 'ongehoorzame' minister van Defensie.
Budgetplannen voor Q1 2021 die worden doorgezet.
Het constante gehamer op het fraude-frame.

Dat kun je allemaal schamper wegzetten als 'kleuterachtig gedrag' van 'mannen die niet tegen hun verlies kunnen' maar ik vind die kinderachtige metaforiek tamelijk misplaatst, ze doet afbreuk aan de ernst van de situatie. Er wordt gewoon keihard een democratisch proces gedwarsboomd. Dat is niet iets om smalend weg te lachen, 'waait wel over'. Zeker niet als je weet hoe fel de veenbrand van onvrede nog woedt onder de bevolking en hoe hard Trump de afgelopen jaren zijn best heeft gedaan om die brand te voeden. Dat spel zet hij nu gewoon door, met extra energie.
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:55:40 #258
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Noord-Korea wel?
Die moeten de proxy voor twitter nog aanslingeren ;)
pi_196179345
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sowieso is het hele defensie-apparaat zo'n beetje zichzelf aan het vervangen met Trump-adepten.
En ook al blijft Biden president, Trump geeft zichzelf een pardon en zal dus nooit voor de rechtbank komen. Er is geen enkele check&balance die dit tegen kan gaan. Democraten gaan echt niet aandringen en hun politieke kapitaal daarop verspelen. Dat zal als wraakoefening worden gezien.

Might makes right. De republikeinen zal het aan hun reet roesten of ze het democratische proces verstoren. Het werkt voor hen. Dus zullen ze het blijven doen. 70% van de republikeinen gelooft inmiddels in de fraude zo begreep ik inmiddels. Kracht van de herhaling zeg maar.
pi_196179362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die moeten de proxy voor twitter nog aanslingeren ;)
Kim is wel consequent dan. Alle andere conservatieve wappies, blokeren alles en iedereen, behalve hen zelf en inner circles.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:18 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179401
Maar.... wat nu als op 22 januari Trump er nog wel zit, wat dan?
  PR en moderator dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:49 #262
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196179410
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:45 schreef AnneX het volgende:

Allemaal prachtige deflection van hun échte election fraud ja :N
Snap echt niet hoe mensen dit niet al maanden van tevoren zagen afspelen.
Fuck the EBU.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:50 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196179411
twitter
twitter
  PR en moderator dinsdag 10 november 2020 @ 23:03:11 #264
288245 crew  Moira
pi_196179452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef zalkc het volgende:
Maar.... wat nu als op 22 januari Trump er nog wel zit, wat dan?
Dat kan niet, op 20 januari om 12:00 ‘s middags is Biden president en vanaf dan is Trump een civilian trespasser in het Witte Huis. De Secret Service handelt daar gewoon op, volgens de wet.

Hij zou écht een enkeltje gesloten inrichting moeten krijgen als het hem lukt om het zo ver te laten komen (dat dus niemand in z’n omgeving hem daarvan weet te onthouden voor die tijd).
Fuck the EBU.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:03:59 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179473
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef Moira het volgende:

[..]

Dat kan niet, op 20 januari om 12:00 ‘s middags is Biden president en vanaf dan is Trump een civilian trespasser in het Witte Huis. De Secret Service handelt daar gewoon op, volgens de wet.
En als dat niet gebeurd?
pi_196179479
twitter

Yikes. When sockpuppeting goes wrong. Dat doen die lui in Sint Petersburg toch beter.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196179504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

En als dat niet gebeurd?
Dan is Biden alsnog president. De grondwet stelt niet dat de persoon die in het Witte Huis slaapt president is. Wel voer voor een burgeroorlog, maar ja.
pi_196179513
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Met 'nieuwe fase' bedoel ik de verkiezingsuitslag, die overduidelijk is.
En de zittende president die de uitslag niet accepteert.
De minister van Justitie die hem rugdekking geeft, net als de leider van de Senaat.
De minister van Buitenlandse Zaken die zinspeelt op een 'transitie naar een tweede termijn van Trump'.
Het ontslag van een 'ongehoorzame' minister van Defensie.
Budgetplannen voor Q1 2021 die worden doorgezet.
Het constante gehamer op het fraude-frame.

Dat kun je allemaal schamper wegzetten als 'kleuterachtig gedrag' van 'mannen die niet tegen hun verlies kunnen' maar ik vind die kinderachtige metaforiek tamelijk misplaatst, ze doet afbreuk aan de ernst van de situatie. Er wordt gewoon keihard een democratisch proces gedwarsboomd. Dat is niet iets om smalend weg te lachen, 'waait wel over'. Zeker niet als je weet hoe fel de veenbrand van onvrede nog woedt onder de bevolking en hoe hard Trump de afgelopen jaren zijn best heeft gedaan om die brand te voeden. Dat spel zet hij nu gewoon door, met extra energie.
Maar dat was mijn punt ook niet. Dat die mensen zich zo gedragen is natuurlijk treurig, maar dat staat in principe het feit dat Biden op 20 januari geïnaugureerd wordt niet in de weg.

Het scenario dat geschetst wordt met staten die weigeren kiesmannen af te vaardigen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en ik betwijfel of het juridisch wel een optie is. Er zijn ook weer wetten die dit soort creatieve ideeën na de verkiezingen verbieden, mochten ze al overwogen worden. Veel lokale Republikeinen zijn ook vaak helemaal niet blij met de aanval op het democratische proces waar ze zelf nauw bij betrokken zijn.
  PR en moderator dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:57 #269
288245 crew  Moira
pi_196179532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

En als dat niet gebeurd?
Dan spreekt men van een staatsgreep.

Zie m’n edit trouwens, het zou zorgwekkend zijn als het überhaupt zo ver komt.
Fuck the EBU.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:07:04 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196179534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dan is Biden alsnog president. De grondwet stelt niet dat de persoon die in het Witte Huis slaapt president is. Wel voer voor een burgeroorlog, maar ja.
En dat is het punt, hoever laten de politici het komen?
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:10:27 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196179585
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:00 schreef Moira het volgende:

[..]

Allemaal prachtige deflection van hun échte election fraud ja :N
Snap echt niet hoe mensen dit niet al maanden van tevoren zagen afspelen.
Iedereen met iets van een werkend brein zag dat dan ook wél aankomen :P
pi_196179749
twitter

De fuck zijn we nou allemaal aan het doen man.
Heel Amerika en al zijn instituties helemaal naar de kloten en 70 miljoen moedigen het aan.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_196179796
Het is niet “serving” als je een coup pleegt.
pi_196179859
Je kunt raden waar de vragen na zijn speech over gaan.

dinsdag 10 november 2020 @ 23:33:47 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196179964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:05 schreef Monolith het volgende:

Maar dat was mijn punt ook niet. Dat die mensen zich zo gedragen is natuurlijk treurig, maar dat staat in principe het feit dat Biden op 20 januari geïnaugureerd wordt niet in de weg.

Het scenario dat geschetst wordt met staten die weigeren kiesmannen af te vaardigen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en ik betwijfel of het juridisch wel een optie is. Er zijn ook weer wetten die dit soort creatieve ideeën na de verkiezingen verbieden, mochten ze al overwogen worden. Veel lokale Republikeinen zijn ook vaak helemaal niet blij met de aanval op het democratische proces waar ze zelf nauw bij betrokken zijn.
Langs de weg der democratische geleidelijkheid staat niets een machtsoverdracht aan Biden in de weg.
Ik zeg alleen: ga bij Trump liever uit van het onwaarschijnlijke, moeilijk voorstelbare en misschien wel irreële scenario.
Heb je jezelf eenmaal buiten de wet geplaatst, dan heb je instrumenten tot je beschikking die binnen de wet ondenkbaar zijn. Het is echt gevaarlijk om zulke machtsspellen strikt juridisch te benaderen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:36:34 #276
262211 hhh38
pi_196179990
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Langs de weg der democratische geleidelijkheid staat niets een machtsoverdracht aan Biden in de weg.
Ik zeg alleen: ga bij Trump liever uit van het onwaarschijnlijke, moeilijk voorstelbare en misschien wel irreële scenario.
Heb je jezelf eenmaal buiten de wet geplaatst, dan heb je instrumenten tot je beschikking die binnen de wet ondenkbaar zijn. Het is echt gevaarlijk om zulke machtsspellen strikt juridisch te benaderen.
Ja dat zei ik ook al, maar toen kreeg ik geen reactie
pi_196179997
twitter

Waarom gaat de CIA director naar de Senate majority leader?
Sinds wanneer is dit normaal? Waarom was Schumer hier niet bij?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:40:33 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196180030
twitter

Trump gooit er nog even iemand uit
pi_196180040
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:25 schreef bedachtzaam het volgende:
Je kunt raden waar de vragen na zijn speech over gaan.

Je merkt wel ook echt dat de pers weer even moet wennen aan het feit dat je een Amerikaanse president een inhoudelijke vraag kunt stellen, daadwerkelijk de kans krijgt om die vraag af te maken en vervolgens nog een min of meer relevant antwoord krijgt ook :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:44:25 #280
262211 hhh38
pi_196180081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Trump gooit er nog even iemand uit
Gisteren al toch? Of is dit alweer iemand anders die bezig was met klimaat?

Overigens getuigen ontslagen op een thema als klimaat minder van een evil plan maar meer van rancune.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:45:52 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196180102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Gisteren was toch iemand van het leger/politiemacht?
pi_196180108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Gisteren was Chatterjee, de baas van de energieauthoriteit. Die had zich iets te positief uitgelaten over windmolens.

Sommige mensen gaan vreten als ze gestresst zijn, anderen knagen hun nagels eraf en Trump ontslaat mensen :)
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:48:09 #283
262211 hhh38
pi_196180128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Gisteren was toch iemand van het leger/politiemacht?
Het aantal ontslagen per dag is volgens mij al nauwelijks meer op 1 hand te tellen :')
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:48:44 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196180140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het aantal ontslagen per dag is volgens mij al nauwelijks meer op 1 hand te tellen :')
twitter

Nee
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:48:57 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_196180143
twitter

Deze Project Veritas hoax ging ook weer net zo goed als je zou verwachten. Gelukkig had ie in de tussentijd $134k voor zijn eigen gofundme campagne uit simpele MAGAs geschud, dus eind goed al goed.
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:54:10 #286
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180191
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nee
Als dit in enig ander land gebeurde, stonden de Amerikaanse ambassade aldaar en Pompeo vanuit Washington met opgeheven vinger vooraan om op te roepen de democratische rechtsstaat te respecteren want anders volgen er sancties :').
  dinsdag 10 november 2020 @ 23:57:24 #287
262211 hhh38
pi_196180218
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nee
In dit tempo heeft die Diane die bij Buitenhof zat voor het eind van de maand ook een hoge functie :D
pi_196180246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Als dit in enig ander land gebeurde, stonden de Amerikaanse ambassade aldaar en Pompeo vanuit Washington met opgeheven vinger vooraan om op te roepen de democratische rechtsstaat te respecteren want anders volgen er sancties :').
Je kan erom lachen maar ik lees her en der op Twitter dat Amerikanen zich afvragen of Trump een soort van coup aan het plannen is. Zal wel niet, maar het is het despotische gedrag van een dictator.
  woensdag 11 november 2020 @ 00:04:54 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196180266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je kan erom lachen maar ik lees her en der op Twitter dat Amerikanen zich afvragen of Trump een soort van coup aan het plannen is. Zal wel niet, maar het is het despotische gedrag van een dictator.
Dat doet hij dus net wél. Zichtbaar. Transparant. Maar mag verdorie hopen dat het niet lukt.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 00:16:56 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196180367
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 23:48 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Deze Project Veritas hoax ging ook weer net zo goed als je zou verwachten. Gelukkig had ie in de tussentijd $134k voor zijn eigen gofundme campagne uit simpele MAGAs geschud, dus eind goed al goed.
twitter

Niet te filmen.
pi_196180375
Tussen het ontslaan door, heeft hij nog wel tijd om wederom jaloers is op credits die hij niet krijgt, terwijl er uberhaupt niemand credits gekregen heeft en hij de potentiele bron van de credits in de basis niets eens erkent :')

twitter

Dan citeer je dus een verhaal waarin staat dat Biden een ambulance-chaser is, waarmee je insinueert dat Biden credits probeert te nemen voor het vaccin (wat hij niet doet), probeer je daarmee terloops zelfs credits te claimen (onterecht) vanwege je Warp Speed plan (waar Pfizer niet bij hoort) en de geweldige wetenschap (die je net vier jaar lang hebt ontkend en afgebroken) voor een pandemie (die volgens hem niet eens bestaat).

-O-
pi_196180391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Tussen het ontslaan door, heeft hij nog wel tijd om wederom jaloers is op credits die hij niet krijgt, terwijl er uberhaupt niemand credits gekregen heeft en hij de potentiele bron van de credits in de basis niets eens erkent :')

[ twitter ]

Dan citeer je dus een verhaal waarin staat dat Biden een ambulance-chaser is, waarmee je insinueert dat Biden credits probeert te nemen voor het vaccin (wat hij niet doet), probeer je daarmee terloops zelfs credits te claimen (onterecht) vanwege je Warp Speed plan (waar Pfizer niet bij hoort) en de geweldige wetenschap (die je net vier jaar lang hebt ontkend en afgebroken) voor een pandemie (die volgens hem niet eens bestaat).

-O-
Duitsland had toch het grootste deel voor dat onderzoek betaald? Tenminste, zoiets kreeg ik mee vandaag...
pi_196180421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Duitsland had toch het grootste deel voor dat onderzoek betaald? Tenminste, zoiets kreeg ik mee vandaag...
Ik heb dat ook gehoord maar geen flauw idee meer waar.

Kan goed ook, want Pfizer werkt samen met Biontech en da's Duits.

Los van dat Duitsland natuurlijk een normale regering heeft die weet dat een coronavaccin heel veel geld waard is, om het gebrek eraan heel veel geld kost. Trump echter loopt eerst vier jaar de wetenschap belachelijk te maken, laat de pandemie compleet uit de klauwen lopen (en de derde ronde begint pas net), frustreert de mensen die daadwerkelijk proberen om het probleem aan te pakken en gaat dan Biden beschuldigen van het onterecht nemen van credits :')
pi_196180442
quote:

[ twitter ]

-O-
Waar komt die claim van Levin vandaan dat Biden Pfizer naar zich toe trekt? Dat is toch wel ergens op gebasseerd hoop ik

#teamTrump liegt toch niet alles bij elkaar? Toch?
pi_196180443
quote:

[ twitter ]

-O-
En zo gaat het al 4 jaar :'(
pi_196180447
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat doet hij dus net wél. Zichtbaar. Transparant. Maar mag verdorie hopen dat het niet lukt.
Ja, en als dit spelletje te ver uit de hand loopt wordt het ook nog interessant om te gaan zien hoe andere machtsblokken reageren. Het lijkt me verstandig dat men in Brussel vast gaat nadenken over hoe te handelen in een dergelijk geval.

De vrij terechte aanname dat de Supreme Court niet meedoet is leuk, maar de figuren die nu één voor een het Pentagon binnenwandelen die maken de situatie er niet stabieler op. :X
  woensdag 11 november 2020 @ 00:31:39 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180475
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar komt die claim van Levin vandaan dat Biden Pfizer naar zich toe trekt? Dat is toch wel ergens op gebasseerd hoop ik

Die bullshit is een reactie op dit statement

Nou zeg, kijk die Biden eens credits opeisen!1!!1!1

woensdag 11 november 2020 @ 00:32:32 #298
262211 hhh38
pi_196180484
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Scaramucci tweette dat voor de grap. Dat was wel komisch want daar trapten mensen massaal in. Satire is dood.

Edit:
twitter

[ Bericht 41% gewijzigd door hhh38 op 11-11-2020 00:38:06 ]
  woensdag 11 november 2020 @ 00:37:20 #299
384435 klappernootopreis
pi_196180525
Barr heeft gecapituleerd..
  woensdag 11 november 2020 @ 00:38:40 #300
384435 klappernootopreis