Good point.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar CNN is toch fake news en wordt niet geloofd.
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:
[ twitter ].
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.
Ja, klopt, maar dat hebben ze niet gezien of geloven ze niet. Er komt nu net weer iemand met een glitch van 45.000 stemmen die er zomaar bijkwamen voor Biden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Dat klopt, maar Silver en zijn team bepalen nog altijd zelf aan welke polls ze zwaarder laten meewegen. De dataset is misschien ruk, maar de schuld ligt ook deels bij hem zelf.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef speknek het volgende:
Huh? Niet mee eens, Nate Silver doet namelijk zelf geen polls. Hij heeft een model die voorspellingen doet. Als polls slecht zijn, dan wordt de onzekerheid van het model groter. Dat lijkt me gewoon een gegeven.
Ik zie dit wel als een serieuze epistemologische crisis. Elke halve zool heeft in principe een megafoon voor zich en waar je bij meer traditionele media een editor hebt met meestal nog enige standaards is dat helemaal afwezig. Bovendien is het allemaal debunken onmogelijk en duiken oude claims steeds opnieuw op. Afgezien van beter onderwijs om kritisch denkvermogen te bevorderen en hoe media werken, vraag ik me wel af wat je hier aan zou kunnen doen?!quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Dit is echt een waardeloze tweet. Wat Silver hier doet is een gigantische ad hoc hypothese voor zichzelf formuleren wanneer hij kritiek krijgt wanneer zijn voorspellingen niet klopten. Eigenlijk zichzelf indekken voor alles waarvan hij zelf nog niet eens weet wat het is.
Een kansberekening is een voorspellingquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:25 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Een kansberekening is een voorspelling
Oke, laatste toevoeging dan:quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.
Maar het is wel een beetje semantiek hier want we zijn het in grote lijnen wel eens.
Ok dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
Dat klopt, maar uiteindelijk is de voorspelling een kansendistributie over het voorspelde aantal electoral votes (of het behaalde percentage stemmen). Waar het vaak mis gaat is dat mensen zo'n kansendistributie plat slaan tot een winkans dit binair geďnterpreteerd wordt. Of erger nog, uit een kans wordt gehaald of het aantal EVs "correct voorspeld" is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, coronabesmettingen bereiken hoogtepunten. Uitstekend moment om het eens over die duivelse obamacare te hebben![]()
Overzichtelijk verslag alhier: https://twitter.com/SCOTUSblog
Terwijl de POTUS en zijn vrindjes de democratie aan het slopen zijn is DIT waar jij je druk om maakt?quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,
Gisteren al een tweet laten zien van AOC en dat werd weggewuifd door jullie...
Hier de volgende soortgelijke...
[ twitter ]
Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?
Om over te rillen dit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |