Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:10 schreef Tijger_m het volgende: [..] Hanca, een groot deel van de Trump kiezers zegt ronduit dat ze geloven in QAnon samenzweringen, een groot deel van die zelfde kiezers gelooft in fraude tijdens de verkiezingen. Meer dan de helft, zelfs, Isdatzo postte gisteravond wat polls daarover. Een deel inderdaad niet maar die laten ook geen protesten horen, een QAnon aanhanger die anti semitische uitlatingen en racistische uitlatingen deed werd gewoon gekozen voor het Huis als Republikein, geen RNC die er wat tegen deed, hier was ze de VVD oid uitgegooid al had ze een zetel gewonnen. Als je niet integer handelt dan is er toch ook geen verschil met de echte wappies? Het is dus heel lastig om uit te maken welk deel redelijk is.
Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Cruz en Graham zijn inderdaad niet redelijk, maar die staan niet symbool voor de 71,5 miljoen Republikeinse kiezers.
Sorry maar Nederlandse journalisten die ik constant betrap op fouten als het over de politiek in de VS gaat neem ik niet echt serieus, ik ga ook niet af op YT of CNN/FOX maar op het werk van echte journalisten in de NY Times, WaPo en WSJ. Die hebben toch echt wel een beter beeld dan jij denkt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.
Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn.
Kom aan, Hanca, dat kun je toch niet menen? Nederlandse journalisten in de VS doen leuke sfeer dingetjes maar serieuze onderzoeksjournalistiek komt daar echt niet van, he?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
Sws is de onderliggende suggestie eigenaardig: Trump-aanhangers hebben helemaal niet gefraudeerd, alleen Democraten hebben gefraudeerd. Dat er hier en daar sporadisch door deze of gene gefraudeerd is, dat zou kunnen natuurlijk, maar dan zul je dat tegenkomen bij zowel Democraten als Trump-aanhangers.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?
De tactiek van Trump en co is dan ook een ondermijning van de democratie. En het werkt. Maar geen onderzoek kan de geest weer in de fles krijgen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende: [..] Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen
Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.
De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:31 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.
Zo'n onderzoek lijkt op het eerste gezicht redelijk, maar is als je erover nadenkt een heel slecht idee.
- De enige uitslag waarbij het onderzoek überhaupt zinnig is, zou zijn als er inderdaad fraude zou worden aangetroffen.
- Als er niets uitkomt, zullen de fanatiekelingen roepen dat het onderzoek niet deugt. De gematigden gaan zonder onderzoek gewoon over tot de orde van de dag met Biden als president.
- Het uitvoeren van een klein, onschuldig onderzoek is een mythe. ELK onderzoek, door wie dan ook uitgevoerd, zal een enorm politieke lading hebben en de onderlinge spanningen alleen maar vergroten.
- Het instellen van een onderzoek n.a.v. geruchten en hearsay heeft een ongewenste precedentwerking.
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.
Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?
Heb jij dezelfde verkiezingen gevolgd als ik afgelopen weken?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
Ja, zo iemand. Iemand die aan beide kanten gerespecteerd wordt. Ik zie alleen helaas niet echt kandidaten, al ken ik natuurlijk niet iedereen (in het buitenland kennen ze Tjeenk Willink ook niet).quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.
Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
Het ging mij de hele tijd om de kiezer. De GOP, dat zijn bij mij de leden, niet de kopstukken. Ik zei ook toen gelijk dat Cruz en Graham de uitzonderingen waren en niet representatief zijn voor de meerderheid van de 71,5 miljoen kiezers. Jij lijkt geobsedeerd door de kopstukken, de gewone burgers zijn veel belangrijker.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.
Op een plek als de VS, waar je je kandidaat moet stellen voor je regio en er ook tegenkandidaten kunnen komen in de pre-verkiezingen, gaat deze vlieger nou net wel op. Als je als Republikein dan te ver af dwaalt van de kiezer, gaat jouw plekje naar een ander. In het (in alle andere opzichten veel betere) Nederlandse systeem hoef je alleen de top van de partij maar te vriend te houden, die zorgen dan wel dat je hoog op de kieslijst staat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.
En voor de duidelijkheid, dat is een hoger beroep in de rechtszaak waar de rechter deze uitspraak deed:quote:
Het is allemaal bijna komisch, tot je bedenkt dat ze het menen.quote:'I heard somebody else say something'—how is that not hearsay? Come on now.
In die voorverkiezingen wint doorgaans de meest extreme kandidaat, dus dat is al geen goed begin. En zodra je eenmaal in de verkiezingen terecht komt sta je op het biljet in een zwaar gegerrymanderd district waar de potentiële stemmers van je tegenstander op tal van manieren het stemmen onmogelijk wordt gemaakt. Dat is geen systeem waar een zuiverende werking vanuit gaat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op een plek als de VS, waar je je kandidaat moet stellen voor je regio en er ook tegenkandidaten kunnen komen in de pre-verkiezingen, gaat deze vlieger nou net wel op. Als je als Republikein dan te ver af dwaalt van de kiezer, gaat jouw plekje naar een ander. In het (in alle andere opzichten veel betere) Nederlandse systeem hoef je alleen de top van de partij maar te vriend te houden, die zorgen dan wel dat je hoog op de kieslijst staat.
De president, de senators en vertegenwoordigers van het Huis worden allemaal met hetzelfde stembiljet gekozen. Als je de uitslag van de Senaat en het Huis accepteert, waarom dan uitslag over de president niet?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Artikel gelezen, en elke keer weer tranen in de ogen van het lachen. Hoe je als kleine zaak ineens het middelpunt van de wereld kan zijnquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:44 schreef Meesternadim het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ique-hotel~a2bdc0aa/
[ twitter ]
Je zult maar als nietsvermoedende medewerker op komen dagen en een briesende Giuliani voor de deur van de zaak treffenquote:Op dinsdag 10 november 2020 13:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Artikel gelezen, en elke keer weer tranen in de ogen van het lachen. Hoe je als kleine zaak ineens het middelpunt van de wereld kan zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bizar.quote:The message suggests that Number 10 was preparing for the possibility of congratulating Donald Trump on a re-election long after it had become clear that Joe Biden was winning the count in key battleground states.
But the baffling decision to alter a pre-existing image rather than create an entirely new one, let alone to not then fully delete the original message, looks likely to create more friction between the UK Government and the incoming administration.
Of de stagiair die even het slechte nieuws moest brengen dat het toch "die andere" Four Seasons bleek te zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zult maar als nietsvermoedende medewerker op komen dagen en een briesende Giuliani voor de deur van de zaak treffen
Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is. Dat kun je negeren en laten sudderen, je kunt ook een gedegen onderzoek doen. Dan kun je naar de niet extreme figuren (die zijn niet voor rede vatbaar) naar dat onderzoek wijzen. Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:53 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
De president, de senators en vertegenwoordigers van het Huis worden allemaal met hetzelfde stembiljet gekozen. Als je de uitslag van de Senaat en het Huis accepteert, waarom dan uitslag over de president niet?
En waarom is die onrust?quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is. Dat kun je negeren en laten sudderen, je kunt ook een gedegen onderzoek doen. Dan kun je naar de niet extreme figuren (die zijn niet voor rede vatbaar) naar dat onderzoek wijzen. Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.
Dankzij Trump. Dat klopt. Maar is negeren en doen alsof niet een deel van de serieuze Amerikanen er ook door in twijfel wordt gebracht dan echt de beste optie volgens jullie? Dat lijkt me toch sterk.quote:
Die sexshop kreeg continu telefoontjes of Giuliani bij hun binnen zat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zult maar als nietsvermoedende medewerker op komen dagen en een briesende Giuliani voor de deur van de zaak treffen
Maar die onrust is er juist omdat die wordt aangewakkerd door de huidige President en een aantal van zijn volgelingen. Als je daar continu in mee gaat trek je het democratische proces zelf ook in twijfel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik accepteer alle uitslagen. Maar ik zie ook het feit dat er onrust is.
En als er daadwerkelijk legitieme vraagtekens zouden zijn, waarom zou dat überhaupt alleen Republikeinse stemmers raken? Waarom is er bijvoorbeeld geen enkele twijfel in North Carolina, waar Biden met een vergelijkbare marge achter staat?quote:Zelfs al helpt het maar een paar procent van de Republikeinse stemmers, dan gaat dat nog om miljoenen mensen.
Onderzoek is geen probleem, als er aanleiding is en bewijs van fraude, dat is nu net wat ontbreekt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dankzij Trump. Dat klopt. Maar is negeren en doen alsof niet een deel van de serieuze Amerikanen er ook door in twijfel wordt gebracht dan echt de beste optie volgens jullie? Dat lijkt me toch sterk.
De aanleiding is hier echter het narcisme van de Toddler-in-chief.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Onderzoek is geen probleem, als er aanleiding is en bewijs van fraude, dat is nu net wat ontbreekt.
Wat ga je dan onderzoeken?
Nou en? Grow a pair, Don.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De aanleiding is hier echter het narcisme van de Toddler-in-chief.
Het is zijn volste recht om de legitimiteit van de verkiezingen aan de kaak te stellen. Dat gebeurt dan ook al een tijdje. Maar je spant een rechtzaak aan op basis van bewijzen die je al hebt, niet om bewijzen te zoeken. Keer op keer verliezen ze die rechtzaken dus.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dankzij Trump. Dat klopt. Maar is negeren en doen alsof niet een deel van de serieuze Amerikanen er ook door in twijfel wordt gebracht dan echt de beste optie volgens jullie? Dat lijkt me toch sterk.
Dit dus.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik blijf het opnemen voor de redelijkheid. Sommigen doen hier alsof alle Republikeinen gekke wappies zijn. Totaal extreme figuren. Dat is net zo onwaar als alle Democraten communisten noemen.
Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen, ondanks dat ook ik weet dat het helemaal niet terecht is. Maar als je met een onderzoek je best kunt doen dat weg te nemen, laten zien dat je er echt naar hebt gekeken, dan is dat een kleine moeite met misschien een grote opbrengst.
Dat weet ik. Ik weet dat er geen bewijs is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:13 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Het is zijn volste recht om de legitimiteit van de verkiezingen aan de kaak te stellen. Dat gebeurt dan ook al een tijdje. Maar je spant een rechtzaak aan op basis van bewijzen die je al hebt, niet om bewijzen te zoeken. Keer op keer verliezen ze die rechtzaken dus.
Reps: "Onze zelf gestuurde waarnemers mochten niet bij de telling aanwezig zijn! Fraude!"
Rechter: "Waren er republikeinse waarnemers aanwezig bij de telling?"
Reps: "Er was een 'non-zero' aantal republikeinse waarnemers."
Rechter: "Zaak verworpen."
En zo ging het elke keer. Ze hebben geen bewijs voor hun beweringen.
Misschien geeft het ook de mogelijkheid om eindelijk eens dat idiote kiescollege af te schaffen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik weet dat er geen bewijs is.
Maar een algeheel onderzoek naar hoe de verkiezingen zijn verlopen en of die eerlijk waren is prima te doen. Sterker: in Nederland doen we dat bij elke verkiezing weer. En soms leren we er zelfs wat van, kleine puntjes die nog net scherper kunnen. Dat je nu zou proberen zo'n onderzoek onder leiding van een betrouwbaar iemand die wordt gerespecteerd in beide partijen het liefst voor 20 januari te laten doen, zou volgens mij echt helpen. Het kan in elk geval geen kwaad.
Dat staat vrees ik in hun heilige bijna onaanpasbare grondwet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:20 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Misschien geeft het ook de mogelijkheid om eindelijk eens dat idiote kiescollege af te schaffen.
De National Popular Vote Interstate Compact is al goed op weg om het kiescollege praktisch vleugellam te maken voor de komende verkiezingen. Als genoeg staten zich erbij aansluiten is het kiescollege niet meer dan een formaliteit en wordt de president gewoon door het volk gekozen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat vrees ik in hun heilige bijna onaanpasbare grondwet.
Ja, 10 in 1791, nog maar 17 in de 230 jaar daarna dus. Laatste keer in 1992 (politici mogen hun eigen salaris niet verhogen, een verhoging gaat pas in na verkiezingen) En van de 27 was er nog 1 een herroeping van een vorig amendement, hou je er dus 25 over.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:24 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Ook heeft de grondwet 27 amendementen. Hij is dus al 27 keer aangepast.
Klinkt niet als een onaanpasbaar document als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, 10 in 1791, nog maar 17 in de 230 jaar daarna dus. Laatste keer in 1992 (politici mogen hun eigen salaris niet verhogen, een verhoging gaat pas in na verkiezingen) En van de 27 was er nog 1 een herroeping van een vorig amendement, hou je er dus 25 over.
Wel jammer van 12: "Revises presidential election procedures by having the president and vice president elected together as opposed to the vice president being the runner up in the presidential election"quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, 10 in 1791, nog maar 17 in de 230 jaar daarna dus. Laatste keer in 1992 (politici mogen hun eigen salaris niet verhogen, een verhoging gaat pas in na verkiezingen) En van de 27 was er nog 1 een herroeping van een vorig amendement, hou je er dus 25 over.
Probleem is dat je aan de gang blijft.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik blijf het opnemen voor de redelijkheid. Sommigen doen hier alsof alle Republikeinen gekke wappies zijn. Totaal extreme figuren. Dat is net zo onwaar als alle Democraten communisten noemen.
Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen, ondanks dat ook ik weet dat het helemaal niet terecht is. Maar als je met een onderzoek je best kunt doen dat weg te nemen, laten zien dat je er echt naar hebt gekeken, dan is dat een kleine moeite met misschien een grote opbrengst.
Betekent dat dat 20 januari trump stopt maar dat biden 3 januari begint?quote:Changes the date on which the terms of the president and vice president and of members of Congress end and begin (to January 20 and January 3 respectively). States that if the president-elect becomes vacant, the vice president–elect is inaugurated as president in their place.
Weet je niet, misschien was Mitt Romney dan wel de republikeinse kandidaat in 2016 geweestquote:Op dinsdag 10 november 2020 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wel jammer van 12: "Revises presidential election procedures by having the president and vice president elected together as opposed to the vice president being the runner up in the presidential election"
anders was donald nu vice president geweest
Nee members of congress.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe moet ik dit lezen trouwens?
[..]
Betekent dat dat 20 januari trump stopt maar dat biden 3 januari begint?
Nee, het nieuwe Congres begint op 3 januari, de nieuwe president op de 20e.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe moet ik dit lezen trouwens?
[..]
Betekent dat dat 20 januari trump stopt maar dat biden 3 januari begint?
Die trouwens rejected is in connecticut en delawarequote:Op dinsdag 10 november 2020 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wel jammer van 12: "Revises presidential election procedures by having the president and vice president elected together as opposed to the vice president being the runner up in the presidential election"
anders was donald nu vice president geweest
Oh die respectivily slaat niet op start en end maar op president and vice president and members of congres.. waar voor het gemak ook twee ands in staan waar door die respectivily weer onhandig is... duidelijk taalquote:
Robert Mueller.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, zo iemand. Iemand die aan beide kanten gerespecteerd wordt. Ik zie alleen helaas niet echt kandidaten, al ken ik natuurlijk niet iedereen (in het buitenland kennen ze Tjeenk Willink ook niet).
Maar ze moesten stoppen met tellenquote:
Extreem zware procedure. Met 2/3e meerderheid in beide kamers (of een conventie van Staten, nog nooit gebeurd) en een meerderheid in de parlementen van 3/4e van de Staten. (Of een soort kiescollege, slechts eenmaal gebeurd)quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Klinkt niet als een onaanpasbaar document als je het mij vraagt.
Ja, de complotwappies, die 5 tot 10%, zul je nooit bereiken. Dat is inderdaad onhaalbaar.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Probleem is dat je aan de gang blijft.
Je kunt altijd vraagtekens zetten.
En er zullen altijd onrechtmatigheden zitten. Van beide kanten.
Stel dat alle pizzeria's onderzocht moeten worden op de aanwezigheid van kindermisbruikkelders. Als er dan niks is gevonden zullen de complotdenkers zeggen dat de "echo-loding-apparatuur" niet goed was en dat de kelders dus gewoon wat dieper zitten.
De verkiezingen zijn gewoon gehouden zoals elke 4 jaar. Hoe kun je met onderzoek achterhalen of het legitiem was of niet.
Trump ademt rechtzaken. Hij is daar zijn leven lang mee bezig. Die houdt nooit op.
Als iets in 230 jaar, waarin de hele wereld veranderd is, maar 15 keer gewijzigd is, is het wel 'bijna onaanpasbaar'. En dat is wat ik zei.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Klinkt niet als een onaanpasbaar document als je het mij vraagt.
Maar eisen die andere 90 tot 95% dan dat er onderzoek naar onregelmatigheden wordt gedaan?quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de complotwappies, die 5 tot 10%, zul je nooit bereiken. Dat is inderdaad onhaalbaar.
Kop en spijker, denk ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)mic-failures/617051/
quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)mic-failures/617051/
Vrij herkenbaar als je hier vaker post.quote:Once fused with a group or leader, he noticed, followers seem tied to them in such a way that things are true because the leader said them.
Ik val om van verbazing.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:
[ twitter ].
Good point.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar CNN is toch fake news en wordt niet geloofd.
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:
[ twitter ].
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.
Ja, klopt, maar dat hebben ze niet gezien of geloven ze niet. Er komt nu net weer iemand met een glitch van 45.000 stemmen die er zomaar bijkwamen voor Biden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Dat klopt, maar Silver en zijn team bepalen nog altijd zelf aan welke polls ze zwaarder laten meewegen. De dataset is misschien ruk, maar de schuld ligt ook deels bij hem zelf.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef speknek het volgende:
Huh? Niet mee eens, Nate Silver doet namelijk zelf geen polls. Hij heeft een model die voorspellingen doet. Als polls slecht zijn, dan wordt de onzekerheid van het model groter. Dat lijkt me gewoon een gegeven.
Ik zie dit wel als een serieuze epistemologische crisis. Elke halve zool heeft in principe een megafoon voor zich en waar je bij meer traditionele media een editor hebt met meestal nog enige standaards is dat helemaal afwezig. Bovendien is het allemaal debunken onmogelijk en duiken oude claims steeds opnieuw op. Afgezien van beter onderwijs om kritisch denkvermogen te bevorderen en hoe media werken, vraag ik me wel af wat je hier aan zou kunnen doen?!quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Dit is echt een waardeloze tweet. Wat Silver hier doet is een gigantische ad hoc hypothese voor zichzelf formuleren wanneer hij kritiek krijgt wanneer zijn voorspellingen niet klopten. Eigenlijk zichzelf indekken voor alles waarvan hij zelf nog niet eens weet wat het is.
Een kansberekening is een voorspellingquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:25 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Een kansberekening is een voorspelling
Oke, laatste toevoeging dan:quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.
Maar het is wel een beetje semantiek hier want we zijn het in grote lijnen wel eens.
Ok dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
Dat klopt, maar uiteindelijk is de voorspelling een kansendistributie over het voorspelde aantal electoral votes (of het behaalde percentage stemmen). Waar het vaak mis gaat is dat mensen zo'n kansendistributie plat slaan tot een winkans dit binair geïnterpreteerd wordt. Of erger nog, uit een kans wordt gehaald of het aantal EVs "correct voorspeld" is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, coronabesmettingen bereiken hoogtepunten. Uitstekend moment om het eens over die duivelse obamacare te hebben![]()
Overzichtelijk verslag alhier: https://twitter.com/SCOTUSblog
Terwijl de POTUS en zijn vrindjes de democratie aan het slopen zijn is DIT waar jij je druk om maakt?quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,
Gisteren al een tweet laten zien van AOC en dat werd weggewuifd door jullie...
Hier de volgende soortgelijke...
[ twitter ]
Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?
Om over te rillen dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |