Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:10 schreef Tijger_m het volgende: [..] Hanca, een groot deel van de Trump kiezers zegt ronduit dat ze geloven in QAnon samenzweringen, een groot deel van die zelfde kiezers gelooft in fraude tijdens de verkiezingen. Meer dan de helft, zelfs, Isdatzo postte gisteravond wat polls daarover. Een deel inderdaad niet maar die laten ook geen protesten horen, een QAnon aanhanger die anti semitische uitlatingen en racistische uitlatingen deed werd gewoon gekozen voor het Huis als Republikein, geen RNC die er wat tegen deed, hier was ze de VVD oid uitgegooid al had ze een zetel gewonnen. Als je niet integer handelt dan is er toch ook geen verschil met de echte wappies? Het is dus heel lastig om uit te maken welk deel redelijk is.
Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Cruz en Graham zijn inderdaad niet redelijk, maar die staan niet symbool voor de 71,5 miljoen Republikeinse kiezers.
Sorry maar Nederlandse journalisten die ik constant betrap op fouten als het over de politiek in de VS gaat neem ik niet echt serieus, ik ga ook niet af op YT of CNN/FOX maar op het werk van echte journalisten in de NY Times, WaPo en WSJ. Die hebben toch echt wel een beter beeld dan jij denkt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is echt geen groot deel. Het is een percentage. Maar geen 71,5 miljoen. Als je niet de Amerikaanse bronnen gebruikt, maar Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse (kan ik iedereen aanraden, negeer de Amerikaanse bronnen) dan hoor je dat iedere verslaggever ter plekke zegt dat 90-95% van de Trumpstemmers gewoon Biden wil erkennen. Alleen sommigen willen dan wel echt de zekerheid hebben dat er echt niet gefraudeerd is. En voor die mensen is een kort, onafhankelijk onderzoek gewoon wat ze nodig hebben.
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel kopstukken. En laten we wel wezen: ze vormen eerder de regel dan de uitzondering. Ik herhaal: slechts drie senatoren erkennen dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen. McConnel, na Trump feitelijk de hoogste Republikein, viert de successen in de Senaat, maar weigert Biden uit te roepen als winnaar. Daar is niets redelijks aan.
Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn.
Kom aan, Hanca, dat kun je toch niet menen? Nederlandse journalisten in de VS doen leuke sfeer dingetjes maar serieuze onderzoeksjournalistiek komt daar echt niet van, he?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar je Amerikaanse verhaaltjes geloven, maar verslaggevers ter plekke die gewoon op straat met mensen spreken zeggen wel dat ze de uitzondering zijn. Tip: stop met het lezen/kijken van Amerikaanse media en neem even afstand.
Sws is de onderliggende suggestie eigenaardig: Trump-aanhangers hebben helemaal niet gefraudeerd, alleen Democraten hebben gefraudeerd. Dat er hier en daar sporadisch door deze of gene gefraudeerd is, dat zou kunnen natuurlijk, maar dan zul je dat tegenkomen bij zowel Democraten als Trump-aanhangers.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hoeveel van de ruim 70 miljoen Trump-stemmers worden door zo'n gemiddelde buitenlandse verslaggever ter plekke aangesproken?
De tactiek van Trump en co is dan ook een ondermijning van de democratie. En het werkt. Maar geen onderzoek kan de geest weer in de fles krijgen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:06 schreef Hanca het volgende: [..] Maar er is nu door al die geruchten wel een zweem van onbetrouwbaarheid over deze verkiezingen komen hangen
Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de gewone Republikein op straat, maar over de kopstukken die aan het hoofd staan van de partij.
De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:31 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar die mensen hebben ook helemaal geen onderzoek nodig.
Zo'n onderzoek lijkt op het eerste gezicht redelijk, maar is als je erover nadenkt een heel slecht idee.
- De enige uitslag waarbij het onderzoek überhaupt zinnig is, zou zijn als er inderdaad fraude zou worden aangetroffen.
- Als er niets uitkomt, zullen de fanatiekelingen roepen dat het onderzoek niet deugt. De gematigden gaan zonder onderzoek gewoon over tot de orde van de dag met Biden als president.
- Het uitvoeren van een klein, onschuldig onderzoek is een mythe. ELK onderzoek, door wie dan ook uitgevoerd, zal een enorm politieke lading hebben en de onderlinge spanningen alleen maar vergroten.
- Het instellen van een onderzoek n.a.v. geruchten en hearsay heeft een ongewenste precedentwerking.
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De polarisatie in het land is juist ontstaan bij Republikeinse politici, bij hun kiezers maar in veel mindere mate.
Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk best dat je een onderzoek kunt laten doen, probleem is alleen... door wie? Hier zou je een aantal betrouwbare oud-politici uit de kast trekken, denk aan Tjeenk Willink. Maar in de VS?
Heb jij dezelfde verkiezingen gevolgd als ik afgelopen weken?quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ik heb het over de Republikeinen op straat, want als je de polarisatie aan wil pakken (de hoofdtaak van Biden, straks), moet dat bij hen beginnen.
Ja, zo iemand. Iemand die aan beide kanten gerespecteerd wordt. Ik zie alleen helaas niet echt kandidaten, al ken ik natuurlijk niet iedereen (in het buitenland kennen ze Tjeenk Willink ook niet).quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is dat McCain al dood is, anders was die wel een mogelijke optie denk ik.
Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als de kiezers hun politici terug fluiten, luisteren die echt wel. Die hebben namelijk er belang bij om naar hun kiezers te luisteren.
Het ging mij de hele tijd om de kiezer. De GOP, dat zijn bij mij de leden, niet de kopstukken. Ik zei ook toen gelijk dat Cruz en Graham de uitzonderingen waren en niet representatief zijn voor de meerderheid van de 71,5 miljoen kiezers. Jij lijkt geobsedeerd door de kopstukken, de gewone burgers zijn veel belangrijker.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is een beetje flauw de doelpalen verschuiven. Ik had het over de GOP, oftewel de partij. Dat weet jij dondersgoed, want jij probeerde aanvankelijk nog vol te houden dat Cruz en Graham uitzonderingen waren. En nu het verloop van de discussie je niet bevalt, gaat het plots om de gewone Republikeinse kiezer.
Op een plek als de VS, waar je je kandidaat moet stellen voor je regio en er ook tegenkandidaten kunnen komen in de pre-verkiezingen, gaat deze vlieger nou net wel op. Als je als Republikein dan te ver af dwaalt van de kiezer, gaat jouw plekje naar een ander. In het (in alle andere opzichten veel betere) Nederlandse systeem hoef je alleen de top van de partij maar te vriend te houden, die zorgen dan wel dat je hoog op de kieslijst staat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die truc werkt alleen in een fatsoenlijk functionerende democratie, zodra er meer autocratische elementen erin beginnen te sluipen gaat die vlieger ook niet meer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |