Als iets in 230 jaar, waarin de hele wereld veranderd is, maar 15 keer gewijzigd is, is het wel 'bijna onaanpasbaar'. En dat is wat ik zei.quote:Op dinsdag 10 november 2020 14:36 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Klinkt niet als een onaanpasbaar document als je het mij vraagt.
Maar eisen die andere 90 tot 95% dan dat er onderzoek naar onregelmatigheden wordt gedaan?quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de complotwappies, die 5 tot 10%, zul je nooit bereiken. Dat is inderdaad onhaalbaar.
Kop en spijker, denk ik.quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)mic-failures/617051/
quote:Op dinsdag 10 november 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:
Ik noem Trump wel vaker een slangenolieverkoper, maar deze meneer heeft dat wat uitgebreider uiteen gezet in een stuk in the Atlantic.
https://www.theatlantic.c(...)mic-failures/617051/
Vrij herkenbaar als je hier vaker post.quote:Once fused with a group or leader, he noticed, followers seem tied to them in such a way that things are true because the leader said them.
Ik val om van verbazing.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:
[ twitter ].
Good point.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar CNN is toch fake news en wordt niet geloofd.
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.quote:Op dinsdag 10 november 2020 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben een steekproefje gehouden van de lijst van 14.000 doden die gestemd zouden hebben, resultaat:
[ twitter ].
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ook Nederlanders op Twitter weerhoudt dit idd niet.
Ja, klopt, maar dat hebben ze niet gezien of geloven ze niet. Er komt nu net weer iemand met een glitch van 45.000 stemmen die er zomaar bijkwamen voor Biden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zie je ook nog steeds de claim verspreiden dat het aantal Biden-stemmen in Wisconsin plots met 100k steeg. Allang debunked, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.
Dat klopt, maar Silver en zijn team bepalen nog altijd zelf aan welke polls ze zwaarder laten meewegen. De dataset is misschien ruk, maar de schuld ligt ook deels bij hem zelf.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:11 schreef speknek het volgende:
Huh? Niet mee eens, Nate Silver doet namelijk zelf geen polls. Hij heeft een model die voorspellingen doet. Als polls slecht zijn, dan wordt de onzekerheid van het model groter. Dat lijkt me gewoon een gegeven.
Ik zie dit wel als een serieuze epistemologische crisis. Elke halve zool heeft in principe een megafoon voor zich en waar je bij meer traditionele media een editor hebt met meestal nog enige standaards is dat helemaal afwezig. Bovendien is het allemaal debunken onmogelijk en duiken oude claims steeds opnieuw op. Afgezien van beter onderwijs om kritisch denkvermogen te bevorderen en hoe media werken, vraag ik me wel af wat je hier aan zou kunnen doen?!quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas weerhoudt dat talloze Amerikanen er niet van om die onzin te blijven verspreiden op sociale media.
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:09 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Dit is echt een waardeloze tweet. Wat Silver hier doet is een gigantische ad hoc hypothese voor zichzelf formuleren wanneer hij kritiek krijgt wanneer zijn voorspellingen niet klopten. Eigenlijk zichzelf indekken voor alles waarvan hij zelf nog niet eens weet wat het is.
Een kansberekening is een voorspellingquote:Op dinsdag 10 november 2020 17:25 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Nate Silver is polls aan het verdedigen en ik moet zeggen dat sommgie rust belt polls wel erg grote errors hadden (maar in bv Georgia waren ze dan weer spot on), maar een ding dat hij niet doet is een voorspelling. Het is alleen maar kansberekening en hij gaf Biden 89% kans omdat er zoveel scenarios mogelijk waren. Dat is dus opzich ook gewoon uitgekomen, want een spannende verkiezingsweek viel onder die 89%.
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Een kansberekening is een voorspelling
Oke, laatste toevoeging dan:quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:31 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Opzich niet, want dan speel je juist de interpretaties in de hand als "FiveThirtyEight zei dat Clinton zou winnen", wat natuurlijk niet het geval was, hooguit dat ze een milde favoriet was. Dat is niet hetzelfde als voorspellen dat Clinton wint.
Maar het is wel een beetje semantiek hier want we zijn het in grote lijnen wel eens.
Ok dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
Dat klopt, maar uiteindelijk is de voorspelling een kansendistributie over het voorspelde aantal electoral votes (of het behaalde percentage stemmen). Waar het vaak mis gaat is dat mensen zo'n kansendistributie plat slaan tot een winkans dit binair genterpreteerd wordt. Of erger nog, uit een kans wordt gehaald of het aantal EVs "correct voorspeld" is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Oke, laatste toevoeging dan:
Een kansberekening is voor mij een voorspelling. Maar die voorspelling is geen gegeven - daarvoor is het een kans. Dus ik snap dat je dat soort interpretaties in de hand speelt, maar aan de andere kant, daar kan ik niks aan doen dat mensen voorspellingen als waarheid aanzien
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
Aha, coronabesmettingen bereiken hoogtepunten. Uitstekend moment om het eens over die duivelse obamacare te hebben![]()
Overzichtelijk verslag alhier: https://twitter.com/SCOTUSblog
Terwijl de POTUS en zijn vrindjes de democratie aan het slopen zijn is DIT waar jij je druk om maakt?quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,
Gisteren al een tweet laten zien van AOC en dat werd weggewuifd door jullie...
Hier de volgende soortgelijke...
[ twitter ]
Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?
Om over te rillen dit...
Ik denk dat je de tweet niet helemaal goed leest, zeker als je deze tweet van vandaag ernaast legt:quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,
[ twitter ]
Zal ik maar vast een stikker (Burnt for life, sorry buddy we don't want you here as an employee) op mijn shirt plakken?
Om over te rillen dit...
Je bent naef als je denkt dat de meeste werkgevers nu niet al naar sociale media uitingen kijken. De meesten hebben dat al begrepen en tweeten laf vanaf een anoniem account.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Hi Fiends,
[ twitter ]
Om over te rillen dit...
Yup, uitingen op sociale media zeggen veel over potentile werknemers.quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je bent naef als je denkt dat de meeste werkgevers nu niet al naar sociale media uitingen kijken. De meesten hebben dat al begrepen en tweeten laf vanaf een anoniem account.
Bij die van AOC had ik nog mn kanttekeningen, maar wat is er mis met een appl aan het gezond verstand en mogelijke impact op iemands eigen leven?
Hij blijft het proberen het? Met de woorden van Trump wil ik nog even reageren; Deal with it!quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je bent naef als je denkt dat de meeste werkgevers nu niet al naar sociale media uitingen kijken. De meesten hebben dat al begrepen en tweeten laf vanaf een anoniem account.
Bij die van AOC had ik nog mn kanttekeningen, maar wat is er mis met een appl aan het gezond verstand en mogelijke impact op iemands eigen leven?
Doe niet zo raar zeg....quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat nou als het geen act is en Trump echt helemaal de weg in zijn blonde kokosnoot bijster is geraakt... Wat zou hij dan nu nog kunnen uitrichten? Staatsgeheimen openbaren? Een nucleaire oorlog ontketenen? Is dit reden tot zorgen? Of zal hij voor die tijd een Epsteintje hebben gekregen?
Ik denk dat een staatsgreep en het ontketenen van een burgeroorlog daar het grootste acute risico is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat nou als het geen act is en Trump echt helemaal de weg in zijn blonde kokosnoot bijster is geraakt... Wat zou hij dan nu nog kunnen uitrichten? Staatsgeheimen openbaren? Een nucleaire oorlog ontketenen? Is dit reden tot zorgen? Of zal hij voor die tijd een Epsteintje hebben gekregen?
Doe niet zo raar? Er zijn werkelijk geen grenzen waar Trump zich aan zal houden. Dat laat die keer op keer zien. Nee, verwacht geen oorlogen of het openbaar maken van staatsgeheimen, maar ik zie hem wel over lijken gaan om zijn gelijk te krijgen. Jij zit er waarschijnlijk te dicht op om dat nog te kunnen zien.quote:
eigenlijk is het bizar. Een beetje politicus zelfs van de eigen partij zou gehakt maken van Trump. Waarom gebeurt dit niet? Waarom steunen ze hem nog steeds? Waarmee chanteert hij ze? Dit zou ik wel eens willen weten.quote:
Omdat-ie een enorm grote bek heeft die iedereen vreest.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
eigenlijk is het bizar. Een beetje politicus zelfs van de eigen partij zou gehakt maken van Trump. Waarom gebeurt dit niet? Waarom steunen ze hem nog steeds? Waarmee chanteert hij ze? Dit zou ik wel eens willen weten.
https://edition.cnn.com/2(...)arguments/index.htmlquote:(CNN)Chief Justice John Roberts and Justice Brett Kavanaugh suggested Tuesday that it wasn't the Supreme Court's role to invalidate the entire sprawling, 900-page Affordable Care Act, even if one or more provisions are deemed unconstitutional, signaling the key parts of Obamacare will survive the latest court challenge.
Ik ben vooral benieuwd of hij zichzelf nog bij voorbaat gratie heeft. Dat schijnt te kunnen volgens de staatsrechtdeskundigen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Doe niet zo raar? Er zijn werkelijk geen grenzen waar Trump zich aan zal houden. Dat laat die keer op keer zien. Nee, verwacht geen oorlogen of het openbaar maken van staatsgeheimen, maar ik zie hem wel over lijken gaan om zijn gelijk te krijgen.
quote:Secretary of State Pompeo is asked if he would help a Biden transition team:
“There will be a smooth transition to a second Trump administration.”
Echt? Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat enige manier om dat te doen was aftreden en dan Pence het laten doen. Interessantquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of hij zichzelf nog bij voorbaat gratie heeft. Dat schijnt te kunnen volgens de staatsrechtdeskundigen.
Staatsgeheimen tweeten kan hij wel. Dat blijft een risico. Een nucleaire oorlog niet, daar zitten nog wel wat mensen tussen. Laten we hopen dat hij binnenkort weer 100% van de tijd gaat golfen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ach, het scheelt Biden een hoop werk om al die personen te ontslaanquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:21 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds enger daar![]()
Zie mijn eerdere post, in theorie kan hij nog erg veel uithalen. Misschien is dat een overweging. De hooggeplaatste republikeinen kunnen hem wel aan maar kiezen denk ik gewoon de weg van de minste weerstand. Je komt niet op zo'n positie vanwege je integriteit en principes.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:24 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
eigenlijk is het bizar. Een beetje politicus zelfs van de eigen partij zou gehakt maken van Trump. Waarom gebeurt dit niet? Waarom steunen ze hem nog steeds? Waarmee chanteert hij ze? Dit zou ik wel eens willen weten.
Niet als deze er voor in de plaats komt:quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, het scheelt Biden een hoop werk om al die personen te ontslaan
Ach, policy chief voor 3 maanden, daar gaat niemand wakker van liggen. En laten we eerlijk zijn, vrijwel alle Trump aanstellingen zijn wappies van dit nivo, als ze dat niet waren bij aantreden dan zijn ze het nu wel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niet als deze er voor in de plaats komt:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ach ja, Trump en conspiracies doen het goed bij de FvD achterban schijnbaar hoewel die achterban steeds kleiner lijkt te worden.quote:
Je bent toch gewoon af als je dit soort dingen in de Tweede Kamer gaat roepen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |