SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Originele OP is van Kaas
Toevoeging van BarryOSeven:
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
• VOOR
• TEGEN
• BLANCO
• ONTHOUDINGING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Zal minder in de kijker liggen en is ook geen referendum van.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:01 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben sowieso tegen dit soort referenda. Maar waarom maken jullie je niet druk om Georgië en Moldavië? Die landen zijn ook een zooitje inclusief door Rusland in de been gehouden ministaatjes van opstandelingen binnen hun grenzen.
Als de Oekraiense burger merkt dat zij hun verwarming niet meer kunnen betalen en ondertussen corrupte bedrijven zoals Shell de boel zien leegplunderen en de politieke bonsen nog steeds van het formaat Janoekovytsj zijn, dan halen ze misschien 2018 niet eens. Want inmiddels zijn er al zoveel wapens in omloop bij iedereen dat er maar een vonk nodig is om weer de boel te laten springen. Misschien pessimistisch maar als blijkt dat dit EU-Oekraine verdrag niks tot nada oplevert voor de gewone burger en dus die hele Maidan-slachting voor niks is geweest, dan verwacht ik niet dat het enkel bij spandoekjes blijft als protest. De VS ziet de bui ook al hangen en investeert inmiddels grof in het Oekraiense (oppressieve) politieleger.quote:Op zaterdag 2 april 2016 23:28 schreef Belabor het volgende:
Nee, dit handelsverdrag zal niet binnen een dag zorgen voor een bloeiende handel tussen Nederland en Oekraïne. Ook niet binnen een week, een maand of zelfs een jaar. Handelsrelaties bouw je over de jaren op, bedrijven moeten bloeien en de economie van een land transformeer je niet over de periode van een standaard drie- of vier-jarenplan.
Als je denkt dat dit verdrag wonderen gaat verrichten, dan ben je naïef. Als je denkt dat dit verdrag helemaal niets gaat bereiken, dan ben je dat ook. De waarheid ligt ergens in het midden. Als iedereen nou zijn stem op 6 april af liet hangen van die genuanceerde waarheid, dan zou de discussie er heel anders uit zien.
Ik ben inmiddels overtuigd om toch "ja" te gaan stemmen.
Het verdrag is niet waterdicht en de voordelen zullen in eerste instantie inderdaad alleen de grotere corporaties en de Oekraïense politiek dienen.
Als je echter kijkt naar de geraamde resultaten op de lange termijn (dus in 2018 of nog later), dan lijken de voordelen de nadelen grotendeels te overstemmen.
Ik ben het niet letter voor letter met het akkoord eens, maar ik heb de balans voor mezelf opgemaakt. En zo ben ik op mijn besluit gekomen.
In Georgië hebben ze hele andere prioriteitenquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen dit soort referenda. Maar waarom maken jullie je niet druk om Georgië en Moldavië? Die landen zijn ook een zooitje inclusief door Rusland in de been gehouden ministaatjes van opstandelingen binnen hun grenzen.
quote:President Giorgi Margvelashvili joined the public outcry and expressed solidarity with those threatened by the “dark forces” behind the videos. He told reporters on Monday that sex is not shameful, and that he himself “had, have and will have a rich sex life”.
Wat is dat toch altijd met mensen die hopen op een revolutie met geweld?quote:Op zondag 3 april 2016 08:43 schreef TomLuny het volgende:
Want inmiddels zijn er al zoveel wapens in omloop bij iedereen dat er maar een vonk nodig is om weer de boel te laten springen. Misschien pessimistisch maar als blijkt dat dit EU-Oekraine verdrag niks tot nada oplevert voor de gewone burger en dus die hele Maidan-slachting voor niks is geweest, dan verwacht ik niet dat het enkel bij spandoekjes blijft als protest.
Hahaquote:Op zondag 3 april 2016 09:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
In Georgië hebben ze hele andere prioriteiten
'Sex is not a crime' say Georgians as explicit tapes target politicians
http://www.theguardian.co(...)s-target-politicians
[..]
Jammer dat je afweging zo gebaseerd is op angst en oppressie. Dat is juist waar Oekraïners van af willen, en daar steken wij als Europa nu een hand voor uit.quote:Op zondag 3 april 2016 08:43 schreef TomLuny het volgende:
Als de Oekraiense burger merkt dat zij hun verwarming niet meer kunnen betalen en ondertussen corrupte bedrijven zoals Shell de boel zien leegplunderen en de politieke bonsen nog steeds van het formaat Janoekovytsj zijn, dan halen ze misschien 2018 niet eens. Want inmiddels zijn er al zoveel wapens in omloop bij iedereen dat er maar een vonk nodig is om weer de boel te laten springen. Misschien pessimistisch maar als blijkt dat dit EU-Oekraine verdrag niks tot nada oplevert voor de gewone burger en dus die hele Maidan-slachting voor niks is geweest, dan verwacht ik niet dat het enkel bij spandoekjes blijft als protest. De VS ziet de bui ook al hangen en investeert inmiddels grof in het Oekraiense (oppressieve) politieleger.
Het vorige kun je ook omdraaien, als er geen verdrag komt dan worden ze pas kwaad, maar afgezien van het feit dat Nederland in zn eentje dit toch niet kan/wil stoppen (hooguit beetje aanpassen), blijft het in beide scenario's een linke soep daar.
Ik maak dus net als jij een afweging en kom dan tot het besluit dat ze beter eerst zelf de boel op orde maken.
Ook goedemorgenquote:Op zondag 3 april 2016 09:37 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is dat toch altijd met mensen die hopen op een revolutie met geweld?
Nee, het IMF dringt aan op (perspectief op) schuldenverlichting voor de Grieken en wil daarvoor eventueel de EU onder druk zetten door te dreigen met Grieks bankroet. Dat is een boeiend onderwerp en er is ook echt wel iets te zeggen voor het bieden van perspectief aan de Grieken. maar je moet je ook weer niet al te veel gelegen laten liggen aan die diplomatieke spelletjes.quote:Op zondag 3 april 2016 10:12 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ook goedemorgen
Maar waar haal je dat vandaan dat ik daar op zou hopen, is totaal niet te vinden in mijn post.
Misschien zie je het nog niet helemaal helder op de vroege zondagochtend, maar dan adviseer ik toch een bakje koffie [ afbeelding ]
Ik had het namelijk over scenario's en in een land wat momenteel nog steeds verwikkeld is in een burgeroorlog en gezien het verleden - de slachting op maidanplein - lijkt het mij gewoon nuchter realistisch om daar rekening mee te houden.
Ondertussen staat Griekenland op exploderen volgens dit :
video 3 minuut
https://www.rt.com/news/338201-wikileaks-imf-greece-event/
Imf wil net als bij Oekraiene de kraan dichtdraaien.
en dit is niet off-topic, het laat zien dat we al problemen genoeg hebben in 'eigen' huis
Het is niet mijn enige afweging, ik kan er nog een paar noemen.quote:Op zondag 3 april 2016 10:10 schreef Belabor het volgende:
Jammer dat je afweging zo gebaseerd is op angst en oppressie. Dat is juist waar Oekraïners van af willen, en daar steken wij als Europa nu een hand voor uit.
Maar ze moeten "de boel" dus zelf maar op orde maken. Want nationalisme is de allersnelste weg naar een vredige wereld. Hmmm.
Meestal probeer ik posts te beperken van nieuwsberichten die nog in de fase zijn van 'als ..dan', dwz die nog niet helder afgerond zijn. Maar zelfs zonder dit bericht, waarom die haast om weer van alles op poten te zetten met een imo instabiele partner als de 'eigen EU' zaakjes niet op orde zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 10:21 schreef 99.999 het volgende:
Nee, het IMF dringt aan op (perspectief op) schuldenverlichting voor de Grieken en wil daarvoor eventueel de EU onder druk zetten door te dreigen met Grieks bankroet. Dat is een boeiend onderwerp en er is ook echt wel iets te zeggen voor het bieden van perspectief aan de Grieken. maar je moet je ook weer niet al te veel gelegen laten liggen aan die diplomatieke spelletjes.
Er is niet zo veel haast hoor. De onderhandelingen lopen al sinds 2008 en zijn in 2014 afgerond. En je snapt volgens mij het verschil nog niet zo goed tussen wat er in lidstaten gebeurt en wat er aan verdragen met externe partijen wordt afgesloten. Die laatste hebben niet zo heel veel met onze interne stand van zalen te maken.quote:Op zondag 3 april 2016 10:29 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Meestal probeer ik posts te beperken van nieuwsberichten die nog in de fase zijn van 'als ..dan', dwz die nog niet helder afgerond zijn. Maar zelfs zonder dit bericht, waarom die haast om weer van alles op poten te zetten met een imo instabiele partner als de 'eigen EU' zaakjes niet op orde zijn.
Noem het dan maar wijsheid van de boer.quote:Op zondag 3 april 2016 10:39 schreef 99.999 het volgende:
Er is niet zo veel haast hoor. De onderhandelingen lopen al sinds 2008 en zijn in 2014 afgerond. En je snapt volgens mij het verschil nog niet zo goed tussen wat er in lidstaten gebeurt en wat er aan verdragen met externe partijen wordt afgesloten. Die laatste hebben niet zo heel veel met onze interne stand van zaken te maken.
De hond zit er wel vaker naast, met z'n internet polletjesquote:Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef J.B. het volgende:
De Hond vreest te lage opkomst
http://m.telegraaf.nl/bin(...)ling-maurice-de-hond
De Hond peilt ook weer eens wat.
Onzin. Maurice voorspelt als enige een grandioze winst voor de PVV. Wilders zegt wat het volk denkt, al die andere opiniepolls zijn van de Linkse Lügenpresse. Maurice heeft hier gelukkig geen last van.quote:Op zondag 3 april 2016 10:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De hond zit er wel vaker naast, met z'n internet polletjes
Als mensen nadenken wordt de opkomst ook niet gehaald, er is geen enkele reden om Ja te stemmen, dan kun je beter niet komen en Nee stemmen is voor de mensen die de sprookjes geloven die verteld worden. De partij van de diertjes had nog wel een goed argument om tegen te zijn, die willen niet dat de legbatterij eieren uit de Oekraïne hier verkocht worden, maar ja dat is dus een partij voor varkens, ezels, apen en kakkerlakken.quote:Op zondag 3 april 2016 10:55 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De hond zit er wel vaker naast, met z'n internet polletjes
Zelfs dat argument is van minimale betekenis aangezien de quota slechts (beperkt) verhoogd worden. Het is absoluut niet zo dat de poorten voor Oekraïense producten wagenwijd opengezet worden, hoewel de PvdD dat wel zo doet uitschijnen.quote:Op zondag 3 april 2016 10:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De partij van de diertjes had nog wel een goed argument om tegen te zijn, die willen niet dat de legbatterij eieren uit de Oekraïne hier verkocht worden, maar ja dat is dus een partij voor varkens, ezels, apen en kakkerlakken.
Ook onzin, al snap ik dat je een poging doet om grappig te zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 10:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onzin. Maurice voorspelt als enige een grandioze winst voor de PVV. Wilders zegt wat het volk denkt, al die andere opiniepolls zijn van de Linkse Lügenpresse. Maurice heeft hier gelukkig geen last van.
Deze vraag komt bij elk nieuwe deel. Het antwoord = propaganda van de voorstanders.quote:
Het is maar de vraag wat er in de praktijk van het voldoen aan EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. terecht zal komen, omdat Oekraïne te kampen heeft met een enorme corruptie. De oligarchen die de leiding hebben in het land zijn niet gebaat bij het bestrijden van die corruptie. Ondertussen wordt het voor Europese bedrijven makkelijker gemaakt zich ook onder te dompelen in een corrupte samenleving en hebben ze te maken met oneerlijke concurrentie, door de lagere normen/standaarden/eisen die gelden in Oekraïne. Daarnaast zijn er geen deadlines en sancties afgesproken mocht Oekraïne niet aan de eisen voldoen. Het verdrag is in alle opzichten vaag over zaken die Nederlanders belangrijk vinden.quote:Oekraïne gaat samenwerken met de Europese Commissie om te voldoen aan alle EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. etc. Daarnaast zullen ze als onderdeel bewegen richting een vrijere en meer marktgedreven economie. Dit alles tezamen creëert voor zowel Oekraïne als voor de EU meer welvaart en beide zijn we een exportpartner rijker.
Het is onjuist dat Rusland “tegen de wil van het Oekraïense volk grote delen van het land heeft ingepikt”. De bevolking van de Krim heeft door middel van een referendum zelf gekozen voor afscheiding van het bewind in Kiev. Diverse onderzoeken tonen aan dat inwoners van de Krim niet onder de huidige regering in Kiev verder willen.quote:Er is in Oekraïne een enorme schreeuw om het land Europeser te laten worden en dat het meer met Europa gaat samenwerken in plaats van zich te laten leiden door de Russische agressor die tegen de wil van het Oekraïense volk in grote delen van een soeverein land heeft ingepikt.
Het is compleet onduidelijk hoe dit verdrag voor een “stabieler” Oekraïne gaat zorgen. Tot op heden heeft het juist voor een instabieler Oekraïne gezorgt, met een burgeroorlog als kers op de taart. Het idee van een veilige/stabiele bufferzone tussen Rusland en de EU kan veel beter tot stand komen in de vorm van een neutraal Oekraïne wat niet wordt gedwongen een kant te kiezen.quote:Al deze maatregelen zorgen voor een stabielere en welvarendere staat langs de EU-grenzen, waar we goed mee kunnen samenwerken.
Artikel 56 en 57 van het verdrag. Ik heb ondertussen al zo vaak uit de doeken gedaan wat dat inhoudt dat ik er niet meer aan ga beginnen. Dit is in ieder geval weer gelul van de buitencategorie. Dat is ook de reden dat de OP niet veranderd wordt, deze feitelijk onjuiste onzin heeft daar namelijk niks in te zoeken.quote:Op zondag 3 april 2016 15:50 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Deze vraag komt bij elk nieuwe deel. Het antwoord = propaganda van de voorstanders.
(Die zullen straks weer roepen dat er geen goede argumenten komen van de tegenstanders, maar dat ze wel openstaan voor toevoegingen.)
Om ook eens een poging tot aanpassing te wagen zal ik bij deze Bram_van_Loon vragen de OP aan te passen.
Graag het volgende toevoegen onder de gequote stukjes in de OP:
[..]
Het is maar de vraag wat er in de praktijk van het voldoen aan EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. terecht zal komen, omdat Oekraïne te kampen heeft met een enorme corruptie. De oligarchen die de leiding hebben in het land zijn niet gebaat bij het bestrijden van die corruptie. Ondertussen wordt het voor Europese bedrijven makkelijker gemaakt zich ook onder te dompelen in een corrupte samenleving en hebben ze te maken met oneerlijke concurrentie, door de lagere normen/standaarden/eisen die gelden in Oekraïne. Daarnaast zijn er geen deadlines en sancties afgesproken mocht Oekraïne niet aan de eisen voldoen. Het verdrag is in alle opzichten vaag over zaken die Nederlanders belangrijk vinden.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat daarmee volledig voorbij aan de enorme corruptie die in de samenleving geworteld is. Het is uiterst naïf om te verwachten dat regeltjes worden gehandhaafd in een corrupt land als Oekraïne. Tevens lees ik in die artikelen en Annex III nergens iets over wat er gebeurt als Oekraïne niet aan de normen voldoet. Behalve dan dat ze een nieuwe “timetable” aan moeten leveren waarin ze aangeven wanneer het dan wel geïmplementeerd word. Als je mij kan wijzen op sancties die worden ingevoerd indien Oekraïne niet voldoet aan de normen, zou ik dit argument eventueel (afhankelijk van de sancties) nog wel willen laten varen.quote:Op zondag 3 april 2016 16:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Artikel 56 en 57 van het verdrag. Ik heb ondertussen al zo vaak uit de doeken gedaan wat dat inhoudt dat ik er niet meer aan ga beginnen. Dit is in ieder geval weer gelul van de buitencategorie. Dat is ook de reden dat de OP niet veranderd wordt, deze feitelijk onjuiste onzin heeft daar namelijk niks in te zoeken.
Vandaar dat alleen Afghanistan, Cuba, Nicaragua, Venezuela, Syrië en Noord-Korea de annexatie erkennen natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2016 15:50 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Het is onjuist dat Rusland “tegen de wil van het Oekraïense volk grote delen van het land heeft ingepikt”. De bevolking van de Krim heeft door middel van een referendum zelf gekozen voor afscheiding van het bewind in Kiev. Diverse onderzoeken tonen aan dat inwoners van de Krim niet onder de huidige regering in Kiev verder willen.
Een burgeroorlog? Gewoon een Russische herhaling van zetten zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Google voor de lol maar eens op Igor Strelkov. Een stabiele bufferzone, misschien moeten we Finland en de Baltische Staten dan ook maar uit de EU gooien? Wat is dit nou voor een belachelijk argument?quote:Het is compleet onduidelijk hoe dit verdrag voor een “stabieler” Oekraïne gaat zorgen. Tot op heden heeft het juist voor een instabieler Oekraïne gezorgt, met een burgeroorlog als kers op de taart. Het idee van een veilige/stabiele bufferzone tussen Rusland en de EU kan veel beter tot stand komen in de vorm van een neutraal Oekraïne wat niet wordt gedwongen een kant te kiezen.
Jij hebt het onder meer over oneerlijke concurrentie, maar als niet zowel de EU als Oekraïne per sector besluiten dat aan de voorwaarden voldaan wordt dan wordt de specifieke sector geen onderdeel van het handelsverdrag. Alle sectoren staan opgelijst in het bijgesloten Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products (ACAA). Als Oekraïne besluit zich niks van de regels aan te trekken is de sanctie gewoon dat er geen producten naar de EU geëxporteerd kunnen worden.quote:Op zondag 3 april 2016 16:26 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat daarmee volledig voorbij aan de enorme corruptie die in de samenleving geworteld is. Het is uiterst naïf om te verwachten dat regeltjes worden gehandhaafd in een corrupt land als Oekraïne. Tevens lees ik in die artikelen en Annex III [n]nergens iets over wat er gebeurt als Oekraïne niet aan de normen voldoet.[/b] Behalve dan dat ze een nieuwe “timetable” aan moeten leveren waarin ze aangeven wanneer het dan wel geïmplementeerd word. Als je mij kan wijzen op sancties die worden ingevoerd indien Oekraïne niet voldoet aan de normen, zou ik dit argument eventueel (afhankelijk van de sancties) nog wel willen laten varen.
Dit bestempelen als “gelul van de buitencategorie” is gewoon ontkennen dat Oekraïne een uiterst corrupt land is.
Wat hebben de inwoners van de landen die je noemt en niet noemt nu met de interne aangelegenheden van Rusland, Oekraïne en de Krim te maken?quote:Op zondag 3 april 2016 16:27 schreef J.B. het volgende:
Vandaar dat alleen Afghanistan, Cuba, Nicaragua, Venezuela, Syrië en Noord-Korea de annexatie erkennen natuurlijk.
Die wollige taal verandert niet dat dat er in normale mensen taal een burgeroorlog gaande is en was. Daarnaast hebben Finland en in mindere mate de Baltische staten een eigen verstandhouding met Rusland, Finland bijvoorbeeld is geen lid van de navo en Rusland is een haar op twee na grootste exportpartner.quote:Een burgeroorlog? Gewoon een Russische herhaling van zetten zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Google voor de lol maar eens op Igor Strelkov. Een stabiele bufferzone, misschien moeten we Finland en de Baltische Staten dan ook maar uit de EU gooien? Wat is dit nou voor een belachelijk argument?
Bizar dat er nog altijd mensen de annexatie van de Krim goedpraten. Dat soort achterlijkheid past niet in de OP lijkt me...quote:Op zondag 3 april 2016 15:50 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Deze vraag komt bij elk nieuwe deel. Het antwoord = propaganda van de voorstanders.
(Die zullen straks weer roepen dat er geen goede argumenten komen van de tegenstanders, maar dat ze wel openstaan voor toevoegingen.)
Om ook eens een poging tot aanpassing te wagen zal ik bij deze Bram_van_Loon vragen de OP aan te passen.
Graag het volgende toevoegen onder de gequote stukjes in de OP:
[..]
Het is maar de vraag wat er in de praktijk van het voldoen aan EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. terecht zal komen, omdat Oekraïne te kampen heeft met een enorme corruptie. De oligarchen die de leiding hebben in het land zijn niet gebaat bij het bestrijden van die corruptie. Ondertussen wordt het voor Europese bedrijven makkelijker gemaakt zich ook onder te dompelen in een corrupte samenleving en hebben ze te maken met oneerlijke concurrentie, door de lagere normen/standaarden/eisen die gelden in Oekraïne. Daarnaast zijn er geen deadlines en sancties afgesproken mocht Oekraïne niet aan de eisen voldoen. Het verdrag is in alle opzichten vaag over zaken die Nederlanders belangrijk vinden.
[..]
Het is onjuist dat Rusland “tegen de wil van het Oekraïense volk grote delen van het land heeft ingepikt”. De bevolking van de Krim heeft door middel van een referendum zelf gekozen voor afscheiding van het bewind in Kiev. Diverse onderzoeken tonen aan dat inwoners van de Krim niet onder de huidige regering in Kiev verder willen.
[..]
Het is compleet onduidelijk hoe dit verdrag voor een “stabieler” Oekraïne gaat zorgen. Tot op heden heeft het juist voor een instabieler Oekraïne gezorgt, met een burgeroorlog als kers op de taart. Het idee van een veilige/stabiele bufferzone tussen Rusland en de EU kan veel beter tot stand komen in de vorm van een neutraal Oekraïne wat niet wordt gedwongen een kant te kiezen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Een burgeroorlog waarbij de "rebellen" gesteund en gestuurd werden door een buurland. Creatieve interpretatie weer.quote:Op zondag 3 april 2016 16:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Wat hebben de inwoners van de landen die je noemt en niet noemt nu met de interne aangelegenheden van Rusland, Oekraïne en de Krim te maken?
[..]
Die wollige taal verandert niet dat dat er in normale mensen taal een burgeroorlog gaande is en was. Daarnaast hebben Finland en in mindere mate de Baltische staten een eigen verstandhouding met Rusland, Finland bijvoorbeeld is geen lid van de navo en Rusland is een haar op twee na grootste exportpartner.
De obsessie met de Russische boeman die voorstanders van dit verdrag hebben in best wel meer dan een beetje zielig.
Noem een burgeroorlog waar geen enkele buitenlandse mogendheid bij betrokken was.quote:Op zondag 3 april 2016 16:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een burgeroorlog waarbij de "rebellen" gesteund en gestuurd werden door een buurland. Creatieve interpretatie weer.
Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.quote:Op zondag 3 april 2016 16:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Noem een burgeroorlog waar geen enkele buitenlandse mogendheid bij betrokken was.
Dus eigenlijk zeg je dat er geen bufferzone nodig is en Oekraïne zelfs als eventueel (verre) toekomstig EU-lid een redelijke verstandhouding met Rusland zou kunnen hebben? Uitstekend, kan dat mogelijke argument tegen het associatieverdrag ook de prullenbak inquote:Op zondag 3 april 2016 16:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Die wollige taal verandert niet dat dat er in normale mensen taal een burgeroorlog gaande is en was. Daarnaast hebben Finland en in mindere mate de Baltische staten een eigen verstandhouding met Rusland, Finland bijvoorbeeld is geen lid van de navo en Rusland is een haar op twee na grootste exportpartner.
De obsessie met de Russische boeman die voorstanders van dit verdrag hebben in best wel meer dan een beetje zielig.
Denk je dat Nederland in een vacuüm onafhankelijk had kunnen worden van Spanje, destijds het machtigste rijk in Europa?quote:Op zondag 3 april 2016 16:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.
Zeg je nu dat je Oekraïne in de EU wilt zien? Dan kunnen we dat argument tegen het verdrag weer opduiken.quote:Op zondag 3 april 2016 16:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat er geen bufferzone nodig is en Oekraïne zelfs als eventueel (verre) toekomstig EU-lid een redelijke verstandhouding met Rusland zou kunnen hebben? Uitstekend, kan dat mogelijke argument tegen het associatieverdrag ook de prullenbak in
Bizar dat er nog altijd mensen de wil van de bevolking op de Krim zelf niet serieus nemen. Maar daar heb ik je al eerder op gewezen, toen bleef het stil.quote:Op zondag 3 april 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bizar dat er nog altijd mensen de annexatie van de Krim goedpraten. Dat soort achterlijkheid past niet in de OP lijkt me...
Bronquote:For their part, Crimeans seem content with their annexation by Russia. Overwhelming majorities say the March 16th referendum was free and fair (91%) and that the government in Kyiv ought to recognize the results of the vote (88%).
Op dit moment zeker niet nee, maar het woord eventueel had je dat idee ook al kunnen geven.quote:Op zondag 3 april 2016 17:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zeg je nu dat je Oekraïne in de EU wilt zien? Dan kunnen we dat argument tegen het verdrag weer opduiken.
Ik kan dat "referendum" inderdaad op geen enkele manier serieus nemen.quote:Op zondag 3 april 2016 17:13 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Bizar dat er nog altijd mensen de wil van de bevolking op de Krim zelf niet serieus nemen. Maar daar heb ik je al eerder op gewezen, toen bleef het stil.
[..]
Bron
.
Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.quote:Op zondag 3 april 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Gister weer wat populistisch gebrabbel van "wonderkind" Asscher in de telegraaf. Het stond vol met drogredenen en verwijzingen naar Poetin. Het had een Fokker kunnen zijn.![]()
"De Russische president Poetin heeft lopen stoken...", "Dan beloon je het stoken van Poetin", "Pardon? Dan bent u wel helemaal in het Poetinframe gestapt", "Ik vind dat bizar. Je geeft de boodschap af dat je je kont afgeeft met iets waarvoor andere mensen zijn doodgegaan".
Sinds wanneer staat het niet helpen van iemand of een volk gelijk aan het minachten van iemand of een volk? Minacht jij al je buren ook als je niet elke keer je hulp aanbiedt als 1 van je buren aan het klussen is?quote:Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
Het past niet in je straatje, dus neem je het maar niet serieus. Stel je eens voor dat je je wereldbeeld bij moet stellen.quote:Op zondag 3 april 2016 17:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kan dat "referendum" inderdaad op geen enkele manier serieus nemen.
Uit je verhaaltjes komt een zeer diepe minachting voor dat volk naar voren. Of eigenlijk voor alle buitenlanders...quote:Op zondag 3 april 2016 17:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat het niet helpen van iemand of een volk gelijk aan het minachten van iemand of een volk? Minacht jij al je buren ook als je niet elke keer je hulp aanbiedt als 1 van je buren aan het klussen is?
Nee, het was een schertsvertoning.quote:Op zondag 3 april 2016 17:51 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Het past niet in je straatje, dus neem je het maar niet serieus. Stel je eens voor dat je je wereldbeeld bij moet stellen.
quote:
Dat het een schertsvertoning was wordt bijna overal buiten Rusland erkend...quote:Op zondag 3 april 2016 17:56 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij precies hoe het zit en lult de bevolking op de Krim maar wat. Over schertsvertoningen gesproken.
Gelukkig heeft Poetin dat zelf uitgebreid uitgelegd in een documentaire op de Russische televisie:quote:Op zondag 3 april 2016 17:56 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij precies hoe het zit en lult de bevolking op de Krim maar wat. Over schertsvertoningen gesproken.
Het is te hopen dat het een erg lage opkomst word.quote:Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef J.B. het volgende:
De Hond vreest te lage opkomst
http://m.telegraaf.nl/bin(...)ling-maurice-de-hond
De Hond peilt ook weer eens wat.
Ja, en? Doet niks af aan de wil van de bevolking van de Krim om met Rusland verder te gaan. Wat dus niet alleen uit dat referendum blijkt, maar ook uit andere peilingen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Poetin dat zelf uitgebreid uitgelegd in een documentaire op de Russische televisie:
Putin reveals secrets of Russia's Crimea takeover plot
http://www.bbc.com/news/world-europe-31796226
Ok dat is al iets, maar hoe ga je controleren of normen ook daadwerkelijk worden nageleefd? Dat is hier al moeilijk, laat staan in een enorm groot en corrupt land als Oekraïne. Elke dag bij ieder bedrijf een EU-controleur die in de gaten gaat houden of er geen gifstoffen worden geloosd of dat er geen kinderen worden uitgebuit?quote:Op zondag 3 april 2016 16:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
Jij hebt het onder meer over oneerlijke concurrentie, maar als niet zowel de EU als Oekraïne per sector besluiten dat aan de voorwaarden voldaan wordt dan wordt de specifieke sector geen onderdeel van het handelsverdrag. Alle sectoren staan opgelijst in het bijgesloten Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products (ACAA). Als Oekraïne besluit zich niks van de regels aan te trekken is de sanctie gewoon dat er geen producten naar de EU geëxporteerd kunnen worden.
De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijnquote:Op zondag 3 april 2016 18:19 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Ja, en? Doet niks af aan de wil van de bevolking van de Krim om met Rusland verder te gaan. Wat dus niet alleen uit dat referendum blijkt, maar ook uit andere peilingen.
Dat hoeft niet, want als de EU signalen heeft dat er gesjoemeld wordt kan de goedkeuring ook weer gewoon eenzijdig worden ingetrokkenquote:Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef Albert_Hofmann het volgende:
[..]
Ok dat is al iets, maar hoe ga je controleren of normen ook daadwerkelijk worden nageleefd? Dat is hier al moeilijk, laat staan in een enorm groot en corrupt land als Oekraïne. Elke dag bij ieder bedrijf een EU-controleur die in de gaten gaat houden of er geen gifstoffen worden geloosd of dat er geen kinderen worden uitgebuit?
Corruptie betekent nou eenmaal dat wetgeving wordt omzeild. Hoe graag je ook wilt dat de regels worden nageleefd.
Precies mijn punt. Wat er nu zou gebeuren met dit AV is dit:quote:Op zondag 3 april 2016 18:38 schreef Kowloon het volgende:
Laat Oekraïne eerst zelf maar eens wat stappen zetten. Het IMF is ook al niet erg te spreken over Oekraïne: http://nos.nl/artikel/208(...)f-voor-oekraine.html
Dus omdat ik vind dat je het Oekraïense volk tekort doet met dit verdrag minacht ik ze.quote:Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
Wat is er zo bijzonder aan de Oekraïners dat we een bijzondere achting voor ze zouden moeten hebben?quote:Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en jij hebt er geen snars van begrepen, volgens EU-fiel 9.quote:Op zondag 3 april 2016 18:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dus omdat ik vind dat je het Oekraïense volk tekort doet met dit verdrag minacht ik ze.
Bij het bijzondere wat Oekraïne heeft geleverd kom ik niet veel verder dan Mila Kunis en zij werd laatst verketterd door een prominente Oekraïense politicus omdat ze haar eigen leuke leventje buiten Oekraïne heeft.quote:Op zondag 3 april 2016 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan de Oekraïners dat we een bijzondere achting voor ze zouden moeten hebben?
Dat heeft hij me al een paar keer uit proberen te leggen ja. Maar gezien de opkomst van zijn kant op de dam is hij niet de enige die onsuccesvol is. Hij moet maar geen auto's gaan vetkopen op provisiebasisquote:Op zondag 3 april 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, en jij hebt er geen snars van begrepen, volgens EU-fiel 9.
Beter van niet.quote:Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat heeft hij me al een paar keer uit proberen te leggen ja. Maar gezien de opkomst van zijn kant op de dam is hij niet de enige die onsuccesvol is. Hij moet maar geen auto's gaan vetkopen op provisiebasis
Dat had hij inderdaad beter anders kunnen zeggen. Maar zijn boodschap is altijd geweest meer inspraak inzake EU beslissingen.quote:Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef J.B. het volgende:
Minachting is niet het juiste woord, maar uit de uitspraak "Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen" van Van Dixhoorn blijkt toch weinig respect voor Oekraïne en diens inwoners. Of mensen in dit topic die mening delen is natuurlijk een tweede.
Volgens mij staan Oekraïners net zo ver van ons vandaan qua normen en waarden als bijv. Russen. Ik snap dus niet helemaal waar bij hun überhaupt het idee vandaan komt dat ze bij het westen zouden moeten gaan horen ipv. bij de Russische invloedssfeer, want volgens mij onderschrijven ze de westerse waarden helemaal niet. Ik zie daarom ook geen reden om Oekraïners sympathieker te vinden dan Russen.quote:Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef J.B. het volgende:
Minachting is niet het juiste woord, maar uit de uitspraak "Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen" van Van Dixhoorn blijkt toch weinig respect voor Oekraïne en diens inwoners. Of mensen in dit topic die mening delen is natuurlijk een tweede.
Ik ben wel bekommerd om het lot van het O volk (en ik ga tegen/nee stemmen) maar het volk zal het zelf moeten doen, daar kunnen wij hen helaas niet bij helpen. Hardnekkigheid van de cultuur van corruptie en zo. Bovendien kunnen wij niet of amper bepalen wat beter is voor het O volk (wel of geen AV), ik houd het op niet.quote:Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef J.B. het volgende:
Ook dat is betrekkelijk aangezien dat gebiedje eigenlijk al heel erg lang Russisch was en het tegen de zin van de inwoners van dat gebiedje bij O werd gevoegd. De meeste inwoners daar zijn blij dat het nu weer tot Rusland behoort. Ik denk dat het goed is dat de NATO zich er niet mee heeft bemoeid.quote:Op zondag 3 april 2016 19:31 schreef Igen het volgende:
Als er een reden is om met Oekraïne begaan te zijn, dan is het omdat de Russen de territoriale integriteit van Oekraïne hebben geschonden.
Ik heb het natuurlijk over de Donbassquote:Op zondag 3 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook dat is betrekkelijk aangezien dat gebiedje eigenlijk al heel erg lang Russisch was en het tegen de zin van de inwoners van dat gebiedje bij O werd gevoegd. De meeste inwoners daar zijn blij dat het nu weer tot Rusland behoort. Ik denk dat het goed is dat de NATO zich er niet mee heeft bemoeid.
Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen. Russen kijken anderzijds al jarenlang apathisch toe hoe Poetin het land naar de verdommenis helpt, hoewel daar ook de constante stroom en repressie natuurlijk ook een belangrijke factor is.quote:Op zondag 3 april 2016 19:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij staan Oekraïners net zo ver van ons vandaan qua normen en waarden als bijv. Russen. Ik snap dus niet helemaal waar bij hun überhaupt het idee vandaan komt dat ze bij het westen zouden moeten gaan horen ipv. bij de Russische invloedssfeer, want volgens mij onderschrijven ze de westerse waarden helemaal niet. Ik zie daarom ook geen reden om Oekraïners sympathieker te vinden dan Russen.
Als er een reden is om met Oekraïne begaan te zijn, dan is het omdat de Russen de territoriale integriteit van Oekraïne hebben geschonden. Maar dat lost dit associatie-akkoord toch niet op. Dan had je gewoon een NAVO-operatie moeten opzetten om al die "vakantievierende Russische ex-soldaten" te verwijderen.
Hardnekkigheid van cultuur van corruptie is relatief, zie Georgië.quote:Op zondag 3 april 2016 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben wel bekommerd om het lot van het O volk (en ik ga tegen/nee stemmen) maar het volk zal het zelf moeten doen, daar kunnen wij hen helaas niet bij helpen. Hardnekkigheid van de cultuur van corruptie en zo. Bovendien kunnen wij niet of amper bepalen wat beter is voor het O volk (wel of geen AV), ik houd het op niet.
Wie denk je bewapend de syrsche rebellen? Wie bewapende de KLA? Wie bombardeerde Ghadaffi? Laat me net lachen zeg....quote:Op zondag 3 april 2016 16:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.
Als je wat anders wil dan doe je dat via verkiezingen. Nu werd er door een groep, en volgens mij net eens de meerderhed, een coup gepleegd.quote:Op zondag 3 april 2016 20:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen. Russen kijken anderzijds al jarenlang apathisch toe hoe Poetin het land naar de verdommenis helpt, hoewel daar ook de constante stroom en repressie natuurlijk ook een belangrijke factor is.
Overigens vind ik normen en waarden sowieso nogal een abstract begrip. Die zijn voor iedere persoon al anders, laat staan dat je over gezamelijke normen en waarden van alle 28 EU-lidstaten kunt spreken.
Jawel maar daarmee is het O volk er nog niet, je zou kunnen stellen dat ze stap 1 hebben gezet maar stap 2 nog moeten zetten: de macht grijpen als volk, met de meerderheid van het volk. Als wij hen daarbij kunnen helpen, prima, maar doen wij dat door een cadeau te geven aan het gezag in O?quote:Op zondag 3 april 2016 20:07 schreef J.B. het volgende:
Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen.
Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen op basis van misstanden hier en in andere landen. Nogal makkelijk om iets onbetrouwbaar te noemen zonder ook maar een beetje bewijs. Als we nou alleen de uitkomst van dat referendum hadden zou je misschien nog een punt hebben, maar we hebben peilingen uitgevoerd door verschillende onafhankelijke partijen.quote:Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijn
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?quote:
Zo lust ik er nog wel een paarquote:Op zondag 3 april 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?
Het hoeft ook niet. Het is wel een mooie bijkomstigheid en extra stimulans.quote:Op zondag 3 april 2016 18:20 schreef Kowloon het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap is waarom Oekraïne een verdrag met de EU nodig zou moeten hebben om homorechten en vrouwenrechten gelijk te trekken, corruptie te bestrijden en eigedomsrechten beter te waarborgen, dat zijn allemaal zaken die ook gewoon via de Oekraïense wetgeving en overheid zelf geregeld kunnen worden. Uiteraard kan de EU verzocht worden om expertise, maar ook daar hoeft naar mijn idee dan weer geen verdrag voor gesloten te worden.
Knap staaltje revionisme weer Bram.quote:Op zondag 3 april 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?
Dat vind ik wel een zwakke basis voor zo'n omvangrijk verdrag.quote:Op zondag 3 april 2016 21:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet. Het is wel een mooie bijkomstigheid en extra stimulans.
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?quote:Op zondag 3 april 2016 20:09 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hardnekkigheid van cultuur van corruptie is relatief, zie Georgië.
De basis is inderdaad het handelsverdrag. Ik snap dat je dara tegen bent.quote:Op zondag 3 april 2016 21:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een zwakke basis voor zo'n omvangrijk verdrag.
Dat zou kunnen, anderzijds kan je ook redeneren dat het ene land wat meer hulp nodig heeft dan het andere.quote:Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?
Als het enkel een handelsverdrag was, was ik ook wel voorstander. Zo is het eigenlijk ook met de EU, had alle onzinnige franje weggelaten zodat er een samenwerking op het gebied van handel en vrede overbleef en ik zou er warm voorstander van zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 21:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De basis is inderdaad het handelsverdrag. Ik snap dat je dara tegen bent.
Ik herinner hier ook nog een beruchte politicus die 11 dagen voor de verkiezingen op klaarlichte dag werd afgeknald.quote:Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef J.B. het volgende:
De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijn
Zijn SP en PVDA opeens van standpunt gewisseld?quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SP: Stem voor want mensenrechten
PVDA: Stem tegen want mensenrechten
Wat is het nou?
ja andersom. Maar nog steeds vaagquote:Op maandag 4 april 2016 19:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zijn SP en PVDA opeens van standpunt gewisseld?
Dat lijkt me sterk, de SP heeft al een tijdje het standpunt om tegen te stemmen. Hoe dan ook stem ik morgen tegen, om meerdere redenen. Maak je geen illusie dat het ondertekenen van het AV de mensenrechten verbetert, daarvoor is Oekraïne veel te corrupt en zijn de gemaakte afspraken veel te boterzacht.quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SP: Stem voor want mensenrechten
PVDA: Stem tegen want mensenrechten
Wat is het nou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Als Georgië minder corrupt is dan lijkt het mij volstrekt normaal dat Georgië daar eerder voor in aanmerking komt dan Oekraïne.quote:Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?
quote:Op maandag 4 april 2016 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, de SP heeft al een tijdje het standpunt om tegen te stemmen. Hoe dan ook stem ik morgen tegen, om meerdere redenen. Maak je geen illusie dat het ondertekenen van het AV de mensenrechten verbetert, daarvoor is Oekraïne veel te corrupt en zijn de gemaakte afspraken veel te boterzacht.Ik denk dat wanneer je morgen gaat stemmen je van een koude kermis thuis komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 23:29:14 ]
Ik dacht dat het al iets (40 minuten) later was.quote:Op maandag 4 april 2016 23:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je morgen gaat stemmen je van een koude kermis thuis komt
Ze verwachten dat het gehaald wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:00 schreef Belabor het volgende:
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er gestemd gaat worden woensdag, en of de 30% überhaupt behaald wordt.
Blijkbaar willen onze politici niet dat het volk deze betrokkenheid heeft, ze hebben immers op geen enkele manier hun best gedaan om de burgers erbij te betrekken door interessante debatten op te zetten en dergelijke. Het is politici hun taak om van alles te organiseren, het is hun taak om te leiden, hiervoor kiezen wij hen. Wij mogen zoiets eisen van onze politici.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:00 schreef Belabor het volgende:
Het is ten minste een goed ding dat politieke onderwerpen als deze wat meer aandacht onder de bevolking krijgen. Een goed open maatschappelijk debat over politiek kan Nederland wel weer gebruiken, want daar is de laatste jaren steeds minder ruimte voor.
Als het dan maar geen façade is, of zeg ik dat niet juist!quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Blijkbaar willen onze politici niet dat het volk deze betrokkenheid heeft, ze hebben immers op geen enkele manier hun best gedaan om de burgers erbij te betrekken door interessante debatten op te zetten en dergelijke. Het is politici hun taak om van alles te organiseren, het is hun taak om te leiden, hiervoor kiezen wij hen. Wij mogen zoiets eisen van onze politici.
Daarover zijn de meningen verdeeld. Maurice de Hond acht het bijvoorbeeld onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze verwachten dat het gehaald wordt.
We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale exportquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:27 schreef Snackman het volgende:
Op basis dat het land in een burgeroorlog verkeerd.
En op basis dat de verstandhouding met Rusland niet in gevaar mag komen, Rusland is een zeer belangrijk economisch handels land, waar we als Europa niet meer zonder kunnen.
Stem ik Tegen
Rusland is een gek land, die rare sprongen maakt als het zijn zin niet krijgt, maar is voor Europa een zeer belangrijk land.
We kunnen als Europa het niet veroorloven als de betrekkingen met Rusland nog verder gaat verslechteren.
Een land dat in een burger oorlog is, is niet stabiel genoeg om zulke verdragen te sluiten.
Stabiliteit vind ik belangrijk wil men er een verdrag mee sluiten.
Kul????quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale export
Niet dat ik automatisch het standpunt van Snackman deel, want ik ben van mening dat wij helemaal niemand nodig hebben in Nederland om te kunnen leven. Zou je er een glazen magische ondoordringbare koepel overheen zetten dan nog redden wij het onszelf te kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:
We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale export
Het is geen zwakte als je tegen stemt vanwege Putin, het gaat om een veel groter geheel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
Als je dan zo graag je stem af wil laten van de belangen van Putin, dan denk ik alsnog dat een voor-stem meer goeds doet omdat die Putin geen greintje respect op kan brengen voor een zwak volk dat uit angst voor hem tegenstemt.
Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:31 schreef Snackman het volgende:
[..]
Het is geen zwakte als je tegen stemt vanwege Putin, het gaat om een veel groter geheel.
Angst speelt hierin nauwelijks tot geen rol.
Nee, Europa is veel belangrijker voor Rusland dan jij denkt. Het hele Russisch verdienmodel van olie en gas is op Europa gericht, als zij zo dom zijn om die kraan dicht te draaien kiept de hele bende binnen de kortste keren om. Europa daarentegen is al heel aardig op weg de diversificatie van energiebronnen op orde te krijgen, onder andere met pijpleidingen via Turkije naar de Kaspische Zee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:30 schreef Snackman het volgende:
[..]
Kul????
We praten niet alleen over export , maar ook over import, olie, gas etc. Het gaat meer dan alleen om Export.
Rusland is belangrijker voor Europa en Nederland dan jij zou denken.
Veel belangrijker dan de Oekraïne ooit zal kunnen zijn. zo belangrijk dat we niet meer zonder Rusland kunnen.
En wie heeft dat vliegtuig daar laten vliegen, zeg niet de maatschappij hoor, want als die gezegd krijgen het is daar niet veiig om te vliegen denk ik niet dat het daar gevlogen zou hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten. Als er een volk in de EU zou moeten begrijpen dat je die Poetin nu geen gunst moet doen...
Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof iemand klaagt over inbrekers en dat je dan zegt "En wie heeft er nou geen politie-goedgekeurd slot op de deur gedaan?"quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wie heeft dat vliegtuig daar laten vliegen, zeg niet de maatschappij hoor, want als die gezegd krijgen het is daar niet veiig om te vliegen denk ik niet dat het daar gevlogen zou hebben.
De RF probeert juist van de sancties af te komen, maar dat lukt niet omdatquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.
Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten. Als er een volk in de EU zou moeten begrijpen dat je die Poetin nu geen gunst moet doen...
Als je een illegale oorlogsdaad als het bezetten van iemands land "de bevrijding van Oekraïne van Europa" wil noemen, ga ik niet eens op je in. Wat een mafkezerij, zo maak je zelf wel genoeg anti-reclame.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:10 schreef TomLuny het volgende:
[..]
De RF probeert juist van de sancties af te komen, maar dat lukt niet omdat
a) Zij niet van plan zijn de Krim weg te geven aan Merkel en co. waar ze vele tienduizenden soldaten voor hebben moeten opofferen om dat juist te verdedigen en weer te bevrijden van Duitsland en co.
b) EU en VS dat tegenhouden
Men kan hier een stelling over innemen wie daarin het gelijk aan zn kant heeft, maar dat verandert weinig aan het gegeven dat de sancties door het westen zijn opgelegd en niet andersom.
Wat MH17 betreft, ik kan me voorstellen dat die ramp nog steeds veel emoties los maakt bij veel mensen, ben er gelukkig niet in de verste zelf door getroffen, maar zelfs al zou dat wel zo zijn, ik zou waarschijnlijk niet de gedachte hebben dat Putin uit kwade wil op een slechte ochtend zou besluiten om maar eens een vliegtuig vol Nederlanders neer te gaan schieten.
Mag jij vinden is je goede recht, zolang dat slot wat jij noemt geen voorschrift wordt, heb ik daar ook mijn gedachtes over.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof iemand klaagt over inbrekers en dat je dan zegt "En wie heeft er nou geen politie-goedgekeurd slot op de deur gedaan?"
Totaal geen rekening houden met de geschiedenis van strijdende partijen, wat vaak toch een aanzienlijk motief vormt voor de strijd an sich, lijkt me even kortzichtig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:13 schreef Kaas- het volgende:
Als je een illegale oorlogsdaad als het bezetten van iemands land "de bevrijding van Oekraïne van Europa" wil noemen, ga ik niet eens op je in. Wat een mafkezerij, zo maak je zelf wel genoeg anti-reclame.
Mag je wel om andere redenen tegenstemmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
Zeker, er is geen wettelijk verbod op onverstandige acties.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef bascross het volgende:
[..]
Mag je wel om andere redenen tegenstemmen?
Ik stem waarschijnlijk ook tegen, dan ben ik maar laf om het zo als Kaas te noemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef bascross het volgende:
[..]
Mag je wel om andere redenen tegenstemmen?
Het is je wellicht ontschoten dat Oekraïne ook deel uitmaakte van de Sovjetunie, dus het is aannemelijk dat er ook een hoop Oekraïeners daar gesneuveld zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:10 schreef TomLuny het volgende:
[..]
De RF probeert juist van de sancties af te komen, maar dat lukt niet omdat
a) Zij niet van plan zijn de Krim weg te geven aan Merkel en co. waar ze vele tienduizenden soldaten voor hebben moeten opofferen om dat juist te verdedigen en weer te bevrijden van Duitsland en co.
b) EU en VS dat tegenhouden
Zijn of is, als het zo zou zijn, het kabinet daar vrijgesteld van?quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeker, er is geen wettelijk verbod op onverstandige acties.
Het is nog steeds niet 100% onomstotelijk bewezen dat een Russische soldaat / officier de raket heeft afgevuurd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten.
Oekraine had het luchtruim moeten sluiten vanaf het moment dat zij gingen bombarderen. Ongeacht wie het gedaan heeft, heeft Oekraine zelf de omstandigheden gecreeerd. Ik wijt de MH-17 meer aan de EU dan dat ik het aan Rusland wijt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.
Zondermeer ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:22 schreef J.B. het volgende:
Het is je wellicht ontschoten dat Oekraïne ook deel uitmaakte van de Sovjetunie, dus het is aannemelijk dat er ook een hoop Oekraïeners daar gesneuveld zijn.
Zover ik weet en gelezen heb zijn dat contra-actiesquote:Overigens heeft Rusland ook sancties tegen de VS + EU ingesteld, maar dat terzijde.
Stel het was gesloten, en het is niet doorgegeven?quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:40 schreef Klokov het volgende:
[..]
Oekraine had het luchtruim moeten sluiten vanaf het moment dat zij gingen bombarderen. Ongeacht wie het gedaan heeft, heeft Oekraine zelf de omstandigheden gecreeerd. Ik wijt de MH-17 meer aan de EU dan dat ik het aan Rusland wijt.
Dit komt op mij een beetje over als de verkrachte vrouw gaan verwijten dat ze een kort rokje droeg.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:40 schreef Klokov het volgende:
[..]
Oekraine had het luchtruim moeten sluiten vanaf het moment dat zij gingen bombarderen. Ongeacht wie het gedaan heeft, heeft Oekraine zelf de omstandigheden gecreeerd. Ik wijt de MH-17 meer aan de EU dan dat ik het aan Rusland wijt.
Sowieso betekent democratie per definitie dat het volk het fundamentele recht heeft om domme en verkeerde beslissingen te nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zeker, er is geen wettelijk verbod op onverstandige acties.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert?quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
twitter:BelinfanteMarc twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:03:22. @LavieJanRoos #geenpeil krijgt proces verbaal van haagse politie vanwege actie op plein. #eenvandaag #referendum https://t.co/b5NiMIvmzf reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:53:32De agent die mij net een pv gaf schaamde zich dood. Hij moest mij van hogerhand op de bon slingeren, zei hij. #geenpeil reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:59:24Dus van hogerhand wordt besloten om mij persoonlijk een bekeuring te geven voor iets waar ik niet eens over gaat. Wat een farce. reageer retweet
Sowieso is 'domme beslissing' een nogal flexibel label dat op bijzonder veel zaken (lees: Vrijwel alles waar men het niet mee eens is) wordt geplakt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso betekent democratie per definitie dat het volk het fundamentele recht heeft om domme en verkeerde beslissingen te nemen.
(Evt. met uitzondering van beslissingen die de democratische rechtsstaat zelf aantasten, maar dat terzijde)
Dit is letterlijk het slechtste argument om voor te stemmen ooit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja en nee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:04 schreef studentje7.1 het volgende:
B. Dit verdeag zorgt juist voor een onveiliger Europa.
Het conflict in Oekraïne is niet alleen door Poetin zo geescaleerd maar ook door europese politici die koste wat kost geopolitieke spelletjes willen spelen en de Russische invloedssfeer willen verkleinen. Die politici beloven Oekraïners gouden bergen en vinden alles goed om maar Poetin dwars te zitten.
Of het doorgaan van dit verdrag kan het juist verscherpen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en nee.
De onderhandelingen over dit verdrag hebben dat resultaat gehad, maar zorgt het annuleren van het verdrag voor stabiliteit? Ik denk dat dan een hoop Oekrainers behoorlijk over de zeik zullen zijn dat er zo veel levens voor niks zijn gesneuveld, en een aantal Pro-Russen (of Rusland zelf) kan dan zijn kans schoon zien om alsnog meer van Oost-Oekraine los te weken. Het annuleren van het verdrag kan misschien dus juist nog meer de verhoudingen op scherp zetten.
In het algemeen (politieke peilingen op de Nederlandse markt) valt het mij al jarenlang op dat veranderingen in trends eerst aan het licht komen bij een concurrent en dan pas bij de Hond doorwerken in de Peilingen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:14 schreef freako het volgende:
[..]
Daarover zijn de meningen verdeeld. Maurice de Hond acht het bijvoorbeeld onwaarschijnlijk.
Plasterk wil het pas na referendum hebben over de spelregels, waarmee hij waarschijnlijk doelt op de discussie over het opkomstpercentage en het aantal stemlokalen. Dat de beste man voorstander is, mag verder geen verrassing heten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
Blinde paniek bij de eurfielen van de Volkskrant
[ afbeelding ]
En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.
[ afbeelding ]
Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
Ach de spelregels kunnen uiteraard altijd wel veranderd worden door de hoge heren maar dat de politici gewoonweg VOOR een handelsverdrag zijn met een land wat kinderarbeid handhaaft, corrupte nazi's in het parlement heeft, in een burgeroorlog zit en waar menig burger gewoonweg in ellende en armoede leeft (om van de dieren maar te zwijgen) zegt mij meer dan genoeg over de "spelregels".quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.
[ afbeelding ]
Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
Gaat om de vorm vh stembiljet volgens mijquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
Plasterk wil het pas na referendum hebben over de spelregels, waarmee hij waarschijnlijk doelt op de discussie over het opkomstpercentage en het aantal stemlokalen. Dat de beste man voorstander is, mag verder geen verrassing heten.
De prent in de Volkskrant sluit gewoon aan bij de actualiteit. Meer dan ooit gaan mensen uit principe namelijk niet stemmen.
Je ziet dus weer spoken, beste Selang.
https://www.rt.com/news/338457-referendum-netherlands-ukraine-eu/quote:A poll carried out by Maurice de Hond on Sunday showed that 66 percent of those who say they will definitely vote will back the ‘No’ campaign, with only 25 percent supporting a ‘Yes’ vote, according to Reuters.
“If Ukraine does become part of this member association, it is just one step closer to becoming part of the EU, activist Daniel Klop told RT.
The public believes the Dutch state should consult them on any further discussions concerning the EU.
“The country of Ukraine is unstable and there is a conflict with nearly 10,000 people dead. It is not good now to have a treaty that is more than a trade agreement,” van Bommel told RT.
“This is a treaty with political ramifications and paragraphs on security and foreign policy and on defense. It is not wise to have such a comprehensive treaty at this moment,” he added.
Ukrainian President Petro Poroshenko has called the association agreement the “first step towards EU membership.”
Ukrainian Foreign Minister Pavlo Klimkin talked about how Ukraine has made progress in areas such as LGBT rights, although he did not mention a recent incident in the western Ukrainian city of Lvov, where a neo-Nazi mob attacked an LGBT gathering.
Ik ben het niet vaak met Thieme eens maar in dit geval dus wel. Inderdaad stuitend. Dit is echt illustratief voor de minachting die de plucheklevers hebben voor de kiezer.quote:Deel Kamer bezorgd over opmaak stembiljet
Verschillende partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd dat kiezers niet goed weten hoe ze moeten stemmen en daardoor fouten maken. De SP beschuldigt het kabinet ervan dat het stembiljet bewust ingewikkeld is gemaakt, om ervoor te zorgen dat mensen morgen massaal fout gaan stemmen.
Volgens SP-Kamerlid Van Raak kan het niet anders dat het een bewuste actie is van het kabinet, want "zoveel domheid op een ministerie is onmogelijk".
Aan de hand van een zelfgemaakt stembiljet met 'tegen' erop probeert hij andere Kamerleden te overtuigen van het probleem. "In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.
50Plus-Kamerlid Krol meldt dat ook hij erg veel klachten heeft gekregen over het stembiljet.
Van Raak wil dat er vanavond nog een debat over het stemformulier komt, maar dat verzoek kan niet op steun van een meerderheid in de Tweede Kamer rekenen. "Als we er vanavond over gaan debatteren, liggen er morgen geen nieuwe stembiljetten", merkt ChristenUnie-Kamerlid Schouten op. Zij pleit vooral voor goede voorlichting op de stembureaus.
Kleuren
Regeringspartijen PvdA en VVD stellen voor om na het referendum een goede evaluatie te houden. "Ook over de motivatie van de indieners van het referendum, waar nu veel over te doen is", zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke.
D66-leider Pechtold grapt dat zijn partij zich afvraagt waarom er alleen met rood gestemd kan worden, en niet met groen. De VVD pleit daarop voor stemmen met een blauw potlood.
De PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.
http://nos.nl/artikel/209(...)maak-stembiljet.html
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Wanneer Oekraine seperatisten gaat bombarderen en zij zich niet kunnen verdedigen omdat Oekraine burgerluchtvaart als schild gebruikt vind ik dat verwijtbaar ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit komt op mij een beetje over als de verkrachte vrouw gaan verwijten dat ze een kort rokje droeg.
Dus kiezers zijn te debiel om een stemformulier te lezen, maar moeten wel mogen meebeslissen over internationale verdragen. Ja hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met Thieme eens maar in dit geval dus wel. Inderdaad stuitend. Dit is echt illustratief voor de minachting die de plucheklevers hebben voor de kiezer.
Tsjaquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus kiezers zijn te debiel om een stemformulier te lezen, maar moeten wel mogen meebeslissen over internationale verdragen. Ja hoor.
Heel bijzonder, inderdaad. Wie even een seconde de moeite neemt om het biljet te bestuderen, weet je hoe je moet stemmen. Is dat niet het geval, dan ligt dat helemaal aan jezelf en is het wellicht verstandiger om je stemrecht in te leveren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus kiezers zijn te debiel om een stemformulier te lezen, maar moeten wel mogen meebeslissen over internationale verdragen. Ja hoor.
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Gaat om de vorm vh stembiljet volgens mij
http://nos.nl/artikel/209(...)maak-stembiljet.html
en meteen maar deze voor de op de wip zitters
http://nos.nl/artikel/209(...)nog-niet-uit-is.html
en een beetje tegengif, 1.5 minuut
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rt.com/news/338457-referendum-netherlands-ukraine-eu/
En dat zou mij moeten boeien, omdat?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef SeLang het volgende:
Jullie willen dus een IQ grens instellen beneden welke je geen stemrecht hebt?
Je begrijpt dat dat vooral linkse stemmen kost?
Uiteraard, het is een groot complot tegen GeenStijl en consorten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:12 schreef SeLang het volgende:
Overigens was het stemformulier dat de expats eerder ontvingen wel gewoon duidelijk. Dat roept de vraag op of het latere formulier inderdaad opzettelijk is gesaboteerd.
Hoe haal je dát nu weer uit mijn post?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef SeLang het volgende:
Jullie willen dus een IQ grens instellen beneden welke je geen stemrecht hebt?
Je begrijpt dat dat vooral linkse stemmen kost?
Als je je kiezers te dom acht om een rondje rood te maken, ben je dan juist niet zeer, zeer minachtend?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met Thieme eens maar in dit geval dus wel. Inderdaad stuitend. Dit is echt illustratief voor de minachting die de plucheklevers hebben voor de kiezer.
Je spreekt beter over EU-fiel, een eurofiel houdt van Europa, een EU-fiel houdt van de EU. De twee zijn niet per se mutueel exclusief maar ze gaan ook niet noodzakelijk hand in hand.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik geloof dat je dan de verkeerde quotet...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
Kom op zeg, schat je de bevolking zo laag in? We hebben een vrij hoog opgeleide bevolking, waarvan je mag verwachten dat ze deze horde toch wel kunnen nemen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.
[ afbeelding ]
Btw: een normaal stemformulier ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij ontslag moet nemen.
Blijkbaar niet, want er wordt niet over gedebatteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:39 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik geloof dat je dan de verkeerde quotet...![]()
ik ben slechts de brenger van dit biljetvorm-artikel zonder enige verdere commentaar daarop.
maar toch, nu ik hier toch ben, in de TK vinden ze het blijkbaar belangrijk genoeg.
De SP, PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.
Waardeloosquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op zeg, schat je de bevolking zo laag in? We hebben een vrij hoog opgeleide bevolking, waarvan je mag verwachten dat ze deze horde toch wel kunnen nemen?
Ja, dat is een paradox idd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.
Ik zie dit nu voor het eerst, maar wat een suffigheid is ditquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Maarrrrrr, mensen mogen toch ook het deskundige advies van hun al eerder gekozen volksvertegenwoordiger opvolgen ?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Maarrrrrr, mensen mogen toch ook het deskundige advies van hun al eerder gekozen volksvertegenwoordiger opvolgen ?
Of moeten we allemaal eerst een politiek rijbewijs gaan halen voordat je het rondje mag vullen
Eh, wat? Ze gaan zelfs zo ver dat ze de oproep laag genoeg proberen te krijgen door het stemproces actief te saboteren door geen stempas te versturen en dit niet netjes alsnog op te lossen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral omdat het vrij uitgebreid in het nieuws is geweest inmiddels. Oftewel: als je het nu nog verkeerd doet, ben je echt wel onoplettend.quote:
Ja idd, maar sws is het een vrij eenvoudige, vrij duidelijke instructie, lijkt me....quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vooral omdat het vrij uitgebreid in het nieuws is geweest inmiddels. Oftewel: als je het nu nog verkeerd doet, ben je echt wel onoplettend.
Nee waarom.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?
Niet noodzakelijk aangezien de partij van je voorkeur van nu niet noodzakelijk de partij is waar je X jaar geleden op stemde, dit omwille van de veranderende voorkeuren en de strategische stemmen (PvdA en VVD).quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?
Ja en nee. Kan je verwachten dat de meeste mensen die gaan stemmen elk detail van dit verdrag kennen? Nee. Dat geldt vermoedelijk ook voor iedereen die hier heeft gereageerd (inclusief ikzelf dus). Is dat een probleem? Het lijkt me van niet. Je hoeft niet elk detail uit het verdrag te kennen om bijvoorbeeld te weten dat hier nu dankzij dit verdrag meer kippenvlees wordt verhandeld wat afkomstig is uit Oekraïne. Andere mensen hebben dit soort zaken voor ons uitgezocht en uitgebreid toegelicht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat ook een hoop niet in het verdrag wat wel relevant is voor de afweging om voor of tegen te stemmen. Ook voor deze zaken geldt dat ze niet allemaal gemakkelijk in te schatten zijn door ons gewone mensen, sommige wel en andere niet.
Verder moet je er nog rekening mee houden dat de werkelijkheid soms verschilt van de papieren werkelijkheid. Het is leuk dat in het verdrag staat dat Oekraïne bepaalde zaken moet 'moderniseren' maar is het verwachten dat Oekraïne dat ook daadwerkelijk gaat doen? Zijn de politici überhaupt in staat om dit te verwezenlijken als ze al van goede wil zijn? Het land behoort tot de meest corrupte landen op het noordelijke halfrond van deze wereld.
tl;dr
Ja, het is ingewikkeld maar dat wil niet zeggen dat we er geen referendum over zouden moeten houden en ook voor politici is het voor een groot deel tasten in het duister.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad nogal een blunder. Waarom in godsnaam die layout wijzigen en waarom twee symbolen gebruiken waarvan 1 ingekleurd moet worden? Het lijkt wel alsof ze het erom doen: verwarring creëren om meer ongeldige stemmen te krijgen en zodoende kunstmatig de opkomst te verlagen. Zouden we hier niet eens contact over moeten opnemen met de verantwoordelijke afdeling van de UN die toeziet op het eerlijk verlopen van verkiezingen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Dat plaatje met de tekst dat een hokje ingekleurd moet worden komt uit de begeleidende brief bij de stempas in Zoetermeer. Blijkbaar geschreven door een ambtenaar die het daadwerkelijke biljet nog niet gezien had. Op het biljet staat ook stipje ipv hokje.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.
[ afbeelding ]
Ik vind de term stipje eerlijke gezegd al verwarrend. Je noemt zoiets een circel, een stip is een circel met een oneindig kleine straal of zoiets.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.
[ afbeelding ]
Zou de gemiddelde Nee-stemmer zo dom zijn denk je?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen.
Ik ga dus 's ochtends om 10 uur met mijn stempas naar het stembureau, en breng mijn stem uit. Vervolgens ga ik naar het stadhuis, en meld dat ik mijn stempas niet heb ontvangen. Met mijn nieuwe stempas ga ik naar een ander stembureau in mijn gemeente en stem nog een keer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voer de verplichting in om uiterlijk 4 weken van tevoren de stempas te versturen en dat iedereen die er dan nog geen ontvangen heeft persoonlijk op het gemeentehuis een stempas kan ophalen tot de dag voor de verkiezingen tot het uur dat het laatste stembureau sluit. Niet zo moeilijk.
RT heeft een punt.quote:
Ongeldige stemmen tellen gewoon mee voor de opkomst.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal een blunder. Waarom in godsnaam die layout wijzigen en waarom twee symbolen gebruiken waarvan 1 ingekleurd moet worden? Het lijkt wel alsof ze het erom doen: verwarring creëren om meer ongeldige stemmen te krijgen en zodoende kunstmatig de opkomst te verlagen.
Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populairquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
RT heeft een punt.
Ik kan trouwens hun programma The Big Picture van harte aanbevelen, journalistiek gezien is het beter dan wat de NOS ons voorschotelt.
Dat sowieso! Je moet zo pluriform mogelijk media volgen, voor RT is er zeker ruimte in dat spectrum. De RT is een tikkeltje militant maar dat gaat naar beide kanten toe, ook richting Rusland, zo waren ze best kritisch over de inval van een deel van Oekraïne, helaas werd als gevolg hiervan wel iemand aan de top van de RT ontslagen. Laten we echter niet vergeten dat de RT slechts voor 50% wordt gefinancierd door de staat terwijl de NPO voor 100% wordt gefinancierd door de staat, bij de RT werd na een kritisch verslag iemand aan de top van het bedrijf vervangen, de NPO kreeg 3/4 bezuinigingen achter elkaar omdat het teveel kritiek heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populair![]()
RT is behoorlijk militant, dat is dan weer een nadeel.
Persoonlijk noem ik het niet beter of slechter maar ik had het net over transparantie en dat mensen een krantje kunnen lezen.
Was vergeten erbij te zetten dat het dan misschien verstandig is om niet steeds hetzelfde krantje te lezen.
Gewoon de paarse vinger weer invoeren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:09 schreef freako het volgende:
[..]
Ik ga dus 's ochtends om 10 uur met mijn stempas naar het stembureau, en breng mijn stem uit. Vervolgens ga ik naar het stadhuis, en meld dat ik mijn stempas niet heb ontvangen. Met mijn nieuwe stempas ga ik naar een ander stembureau in mijn gemeente en stem nog een keer.
Ik heb hem nog gewaarschuwd...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Mooi nieuw dieptepuntje Bram, het vol verdedigen van RT
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef freako het volgende:
[..]
Ongeldige stemmen tellen gewoon mee voor de opkomst.
Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Het is fascinerend dat dit volgens 9 slechte journalistiek is:
Idem voor een filmpje van BP waarin ze laten zien hoe de gezondheidszorgverzekering in Europa beter is dan in de USA. Heel erg subjectief en pro-Russisch.
[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 19:31:39 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor jequote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT.
Ja, dat op de man spelen van je kennen we onderhand.quote:[spoiler]De trolverwijzing is zeer terecht gezien deze reactie van 9, dit is getrol. [/spoiler]
Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Heel goedquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb hem nog gewaarschuwd...[ afbeelding ]
Aldus het trolletje.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor je
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aldus het trolletje.![]()
Wie betaalt bepaalt, de Nederlandse staat betaalt voor 100% en heeft duidelijk laten voelen wat er gebeurt als je niet braaf in het gelid loopt als NPO door 3/4 keer achter elkaar te bezuinigen nadat de NPO niet luisterde naar de waarschuwing van Maxime Verhagen (CDA-minister) dat de NPO "minder kritisch moet zijn richtin de politici en minder satire moet bedrijven met de politici".
Vanaf nu ga ik voorlopig maar weer verder met mijn vaste gewoonte om jou te negeren en jouw reacties niet te lezen aangezien jij toch weer niets anders doet dan trollen en te proberen mensen uit hun tent te lokken. Veel plezier ermee, kleuter. Ik gun jou dat plezier niet dus ik ga je daar niet bij helpen.
En hier de tweede vaste trol in NWS/POLquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
Ik voel geen enkele behoefte om inhoudelijk te reageren op iemand die categorisch zijn eigen definities verzint en daarnaast ook nog eens wild om zich heen slaat door iedereen maar een trol te gaan noemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En hier de tweede vaste trol in NWS/POL
Ook aan jou de vraag, leg eens even uit wat er journalistiek gezien mis is met dit filmpje?
Graag een fatsoenlijk antwoord of je woorden intrekken.
En nu weer terug ontopic! Het onderwerp is belangrijk genoeg ook al hebben sommigen van jullie liever niet dat mensen gaan stemmen.
Ze zouden TUNnelvisie moeten oprichten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe rijm je de onthullingen van Nieuwsuur over de bonnetjesaffaire met het vermeende bedrijven van staatspropaganda door de PO, beste Bram?
Jij hebt hun verslaggeving omtrent de inval in een deeltje van Oekraïne niet meegekregen?quote:Dergelijke voor de overheid onwelgevallige informatie wordt op RT niet onthuld.
Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen fatsoenlijk antwoord en ik kom daarom met een smoes.
Het was duidelijk hoor, voor mij althans.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:33 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dank je ....[ afbeelding ]
Ik had eraan kunnen toevoegen dat het hoge PC-gehalte bij veel posters dat niet toelaat![]()
=pol.corr.
Ga ook nog even quotes aan lopen passen. Lekker kinderachtig weer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?
Hoe vaak hoor jij journalisten (buiten GeenStijl en Powned) nog kritische vragen stellen aan onze politici? Echt kritische vragen en hierbij stevig doorvragen! Ze zijn een toontje lager gaan zingen na de zoveelste bezuiniging en de waarschuwing van Maxime Verhagen die hieraan vooraf ging.
Met het laatste ben ik het eens maar ze hebben ook goede journalistieke vragen gesteld naast het kinderachtige gedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.
Dat is te gemakkelijk, een feit is dat het barstte van de satire met onze politici en onze politiek terwijl het nu niet meer voorkomt. Een feit is dat er vroeger meer kritische reportages en documentaires waren richting onze eigen politiek (Zembla en Tegenlicht doen het nog een beetje) en dat er veel meer kritische vragen werden gesteld aan onze politici.quote:Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
Domme mensen hebben minder democratische rechten dan intelligente mensen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
Zullen we Putin en Rusland er maar niet bij betrekken? Daar mogen wij onze stem inderdaad ("dan zo graag...") niet van laten afhangen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
Als je dan zo graag je stem af wil laten van de belangen van Putin, dan denk ik alsnog dat een voor-stem meer goeds doet omdat die Putin geen greintje respect op kan brengen voor een zwak volk dat uit angst voor hem tegenstemt.
Geenpeil. Een briljant exposé over de disfunctie in de Nederlandse democratie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
Noem eens wat voorbeelden van uitmuntende journalistiek die is bedreven door Geenstijl en/of PowNed.
Gisteren ook weer een mooi pareltje van RT:quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Dat is niet zo vreemd want Putin staat niet op die PP lijstquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef J.B. het volgende:
Gisteren ook weer een mooi pareltje van RT:
‘Goebbels had less-biased articles’: Public slams MSM for Putin focus after Panama papers leak
https://www.rt.com/news/338338-panama-papers-putin-outrage/
In Ijsland moet de minister-president opstappen en in Oekraïne wordt onder meer Poroshenko met de grond gelijk gemaakt, maar in Rusland.....
Alsof iedereen die tegenstemt dat doet omdat Putin al dan niet graag heeft dat je tegen stemt. Kom op Kaas, dit is iets wat uit het 'voor'-kamp komt, de meeste mensen die tegen gaan stemmen zijn er helemaal niet mee bezig wat Putin graag wil. Mij zal het worst wezen wat Putin en Rusland willen, bij de afweging om nee te stemmen heeft dat 0,00...00% meegespeeld. De dierenrechten, de economische consequenties voor de beide landen, de corruptie, de betrouwbaarheid van Oekraïne (samenhangend met die corruptie), geopolitieke gevolgen, dat soort zaken betrek je erbij. Toch niet of dat Rusland het al dan niet leuk vindt dat je tegen/voor stemt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten.
Bij normale verkiezingen zit het er zo uit:quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:08 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd want Putin staat niet op die PP lijst
Het is dan ook erg bewerkelijk om met het potlood heel het hokje in te kleuren. Als je daarvoor biljetten ongeldig zou verklaren dan kan je meer dan 90% van de biljetten afkeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bij normale verkiezingen zit het er zo uit:
[ afbeelding ]
Daar hoor ik nooit iemand zeuren dat het hele hokje niet hoeft te worden ingekleurd
Nee! Het speelt mee in de afweging om tegen te stemmen, het is dus een van de redenen waarom ik tegen stem. Waarom? Omdat de export van dat vlees naar Nederland fors is toegenomen ten gevolge van dat verdrag en verder zal toenemen indien wij het verdrag ondertekenen. Vorige week nog werd hier verwezen naar een krantenartikel waarin hier uitvoerig over is geschreven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je stemt tegen omdat dieren slecht worden behandeld in Oekraine?
Nee, maar dat geldt waarschijnlijk ook als we wel het verdrag tekenen. Corruptie en zo. Waar het om gaat is dat wij niet meer gaan importeren als dat verdrag niet wordt ondertekend en hopelijk de import weer aan banden leggen aangezien de toegenomen export enkel mocht omdat er vooruit werd gelopen op dit verdrag.quote:Want als dat verdrag er niet door komt, zal de situatie voor dieren in dat land aanzienlijk verbeteren?
Voor mij niet, rood is vrijwel onmogelijk uit te gummen en bij het tellen is rood een heel opvallende kleur. Een donkere kleur op het stembiljet valt niet genoeg op.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is dan ook erg bewerkelijk om met het potlood heel het hokje in te kleuren. Als je daarvoor biljetten ongeldig zou verklaren dan kan je meer dan 90% van de biljetten afkeuren.
Practisch gezien gaat het erom dat er geen misverstand mogelijk is, indien de wetgeving adequaat is dan zou een biljet enkel afgekeurd moeten worden als het niet duidelijk is dat het de intentie was om het hokje in te kleuren (slechts een heel dun stipje of 1 kras in plaats van het grotendeels ingekleurd zijn) of wanneer meerdere hokjes zijn ingekleurd (waarbij je dus niet zeurt als er ergens een stipje of een krasje staat als een ander hokje wel duidelijk grotendeels rood is gemaakt).
Je zou natuurlijk ook voor een pen kunnen kiezen en mensen een kruisje kunnen laten zetten of zo, het is voor mij altijd een raadsel geweest waarom we moeilijk doen met een roodkleurig potlood.
Gelukkig hadden we tot voor kort geen USA-toestanden met het stemmen op de ouderwetse manier (helaas wel hartstikke onveilige stemcomputers, overheid en ICT), hopelijk gaan we daar niet nu mee beginnen. De USA is het verkeerde voorbeeld om te volgen voor verreweg de meeste kwesties en wij doen dat al veel te veel.
Je weet dat ik niet ongekleurd ben in deze, maar heb gisteren de Nos gevolgd en zag er een post over.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef J.B. het volgende:
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:
PORTRET. De cellist die Poetins offshoreportefeuille beheert
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218508
Met het quotum wat verhoogd wordt naar nog geen 0,3% van de totale Europese kippenvleesproductie? Het is momenteel 32000 ton en het wordt 36000, het is maar wat je een forse toename noemtquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Het speelt mee in de afweging om tegen te stemmen, het is dus een van de redenen waarom ik tegen stem. Waarom? Omdat de export van dat vlees naar Nederland fors is toegenomen ten gevolge van dat verdrag en verder zal toenemen indien wij het verdrag ondertekenen. Vorige week nog werd hier verwezen naar een krantenartikel waarin hier uitvoerig over is geschreven.
Maar als je de banden aanhaalt met Oekraine, is de kans stukken groter dat op dat terrein resultaten worden geboekt. Anders blijft het land gewoon op die voet doorgaan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Het speelt mee in de afweging om tegen te stemmen, het is dus een van de redenen waarom ik tegen stem. Waarom? Omdat de export van dat vlees naar Nederland fors is toegenomen ten gevolge van dat verdrag en verder zal toenemen indien wij het verdrag ondertekenen. Vorige week nog werd hier verwezen naar een krantenartikel waarin hier uitvoerig over is geschreven.
Fair enough maar dan nog lijkt het mij gemakkelijker om bijv. met een gekleurde pen een kruisje te zetten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Voor mij niet, rood is vrijwel onmogelijk uit te gummen en bij het tellen is rood een heel opvallende kleur. Een donkere kleur op het stembiljet valt niet op.
Ik geloof er niet in dat Oekraïne minder corrupt zal worden doordat wij de banden aanhalen, daarvoor is cultuur veel te hardnekkig. Waarom niet de wortel voor hun neus houden dat als zij veranderen, en pas dan, dat we dan de banden aanhalen in plaats van het andersom te doen? Laat hen eerst maar zien dat zij willen veranderen. Laat hen bijvoorbeeld allerlei ethische kwesties verbeteren (dat gaat veel verder dan enkel dierenrechten) en de corruptie hard bestrijden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je de banden aanhaalt met Oekraine, is de kans stukken groter dat op dat terrein resultaten worden geboekt. Anders blijft het land gewoon op die voet doorgaan.
Lees nu dat artikel waar wij eerder naar hebben verwezen, dan praten we daarna verder.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met het quotum wat verhoogd wordt naar nog geen 0,3% van de totale Europese kippenvleesproductie? Het is momenteel 32000 ton en het wordt 36000, het is maar wat je een forse toename noemt
http://www.nrc.nl/next/20(...)ense-plofkip-1598963quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees nu dat artikel waar wij eerder naar hebben verwezen, dan praten we daarna verder.
Al eens van de varkenscyclus gehoord? Of evenwicht van vraag en aanbod? De sector produceert nu al te veel en dan gaan ze ook nog eens lopen zeiken over Oekraïne, terwijl het al meer dan twee jaar bekend is dat de verhoging van het quotum er er gaat komen.quote:We zitten in Europa met een zelfvoorzieningsgraad van meer dan 100 procent. Dus alles wat erbij komt, bederft de prijs.” Op de totale productie van kippenvlees in de EU (12,9 miljoen ton) is 36.000 ton niet veel: 0,3 procent.
Wat mij vooral stoort is de selectieve verontwaardiging. We hebben met veel meer andere landen dergelijke verdragen afgesloten. En die voldoen lang niet allemaal aan de standaarden van de EU. Of denk je dat Egypte dierenrechten hoog in het vaandel heeft staan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in dat Oekraïne minder corrupt zal worden doordat wij de banden aanhalen, daarvoor is cultuur veel te hardnekkig. Waarom niet de wortel voor hun neus houden dat als zij veranderen, en pas dan, dat we dan de banden aanhalen in plaats van het andersom te doen? Laat hen eerst maar zien dat zij willen veranderen. Laat hen bijvoorbeeld allerlei ethische kwesties verbeteren (dat gaat veel verder dan enkel dierenrechten) en de corruptie hard bestrijden.
Dat een bestaand verdrag met Egypte misschien geen goed idee is geweest, is natuurlijk op geen enkele manier een argument om een verdrag met Oekraïne te sluiten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is de selectieve verontwaardiging. We hebben met veel meer andere landen dergelijke verdragen afgesloten. En die voldoen lang niet allemaal aan de standaarden van de EU. Of denk je dat Egypte dierenrechten hoog in het vaandel heeft staan?
Maar goed, ik ga morgen toch niet stemmen.
Kom op, wat is er met die VOC-mentaliteit gebeurd? Wat kan ons het nou rotten hoe andere landen hun dieren en onderdanen behandelen. Handel gaat voor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat een bestaand verdrag met Egypte misschien geen goed idee is geweest, is natuurlijk op geen enkele manier een argument om een verdrag met Oekraïne te sluiten.
Het zou heel redelijk zijn om een flinke importheffing te heffen op producten waarvan de productie is ge-outsourced omdat het in een ander land onder erbarmelijke omstandigheden goedkoper kan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Als we echt principieel zijn, schorten we gelijk de handel met de halve wereld op. En die hervatten we pas als ze netjes volgens onze regels spelen.
De helft maar? Als je een kwart van de landen over houdt is het al veelquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Als we echt principieel zijn, schorten we gelijk de handel met de halve wereld op. En die hervatten we pas als ze netjes volgens onze regels spelen.
Zullen we anders ook alle handelsbetrekkingen verbreken met Saudi-Arabië? Dat land is nog vele malen gestoorder dan Oekraine.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zou heel redelijk zijn om een flinke importheffing te heffen op producten waarvan de productie is ge-outsourced omdat het in een ander land onder erbarmelijke omstandigheden goedkoper kan.
Dat lijkt me een uitstekend idee. Zij gebruiken ons geld toch immers weer om bij ons moskeeën, bijles-instituten enzo op te zetten waar radicaal islamitisch gedachtegoed wordt verspreid?quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zullen we anders ook alle handelsbetrekkingen verbreken met Saudi-Arabië?
Nou ja, mijn punt is dat als we consequent zijn, nogal wat Nederlandse bedrijven ofwel hun omzet flink zien dalen of zelfs het hoofd niet langer boven water kunnen houden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitstekend idee. Zij gebruiken ons geld toch immers weer om bij ons moskeeën, bijles-instituten enzo op te zetten waar radicaal islamitisch gedachtegoed wordt verspreid?
Nogmaals, ik zie nog steeds niet in hoe je hier een argument vóór intensieve samenwerking en vrijhandel met Oekraïne uit kan construeren.
Handel met China verbieden zou waarschijnlijk nog een veel interessanter resultaat opleveren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, mijn punt is dat als we consequent zijn, nogal wat Nederlandse bedrijven ofwel hun omzet flink zien dalen of zelfs het hoofd niet langer boven water kunnen houden.
Toevallig ken ik een bedrijf dat zijn voortbestaan heeft te denken aan orders die afkomstig zijn uit Saudi-Arabië. Principes zijn leuk, maar ik weet niet hoeveel schik we daar nog van hebben als mensen hun baan verliezen.
En dat zou wel een logisch gevolg zijn van onze nieuwe, principiële koers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Handel met China verbieden zou waarschijnlijk nog een veel interessanter resultaat opleveren.
Ik had het over een importheffing.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat zou wel een logisch gevolg zijn van onze nieuwe, principiële koers.
Dus je 'straft' landen die schijt hebben aan mensenrechten door handelsbarrières op te werpen?quote:
Internalisatie van externe kosten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je 'straft' landen die schijt hebben aan mensenrechten door handelsbarrières op te werpen?
Nou nou.
Vandaar dat er een heffingsvrij importquotum beperkt wordt verhoogd in plaats van een totale vrijgave van de handel. Overigens zal dat uberhaupt nooit gebeuren aangezien landbouw een nogal bijzondere behandeling heeft in internationale handel, in GATT staat er ook nauwelijks wat over.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Internalisatie van externe kosten.
Van mij mag er best Oekraïense kip hier verkocht worden, maar gooi er dan maar lekker een zodanige importheffing overheen dat het net zo veel kost als een vrije-uitloop-kip bij ons. Totdat in Oekraïne de standaarden en controles ook allemaal op orde zijn.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
http://www.koefnoen.nl/quote:Vanaf najaar 2016 is Koefnoen weer terug! Met types, imitaties, sketches en persiflages over de actualiteit.
Bezoek tot die tijd ons Youtube kanaal om fragmenten uit onze voorgaande seizoenen te bekijken.
In het najaar zijn we terug bij AVROTROS op NPO1.
Er staat 2x 'zou' in 1 alinea :quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef J.B. het volgende:
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:
PORTRET. De cellist die Poetins offshoreportefeuille beheert
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218508
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Beelden van een gevecht in het Oekraïense parlement. Nu ligt het niveua in ons parlement ook niet altijd hoog, om het zachtjes uit te drukken, maar dit is toch wel van een andere orde. Zijn zij klaar om zich bij de EU aan te sluiten? Daar gaat het AV niet over (of toch wel?
Balls & Brawls: Big fight in Ukraine parliament after opposition MP goes for PM Yatsenyuk’s crotch) maar het zijn de voorstanders die roepen dat dit een opzet naar aansluiting bij de EU zou moeten zijn.
Het volk van Oekraine ziet dat als een opstap.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?
Overigens gaan politici in Japan ook wel eens met elkaar op de vuist.
Dat zal best.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het volk van Oekraine ziet dat als een opstap.
Ik heb die boodschap regelmatig uit het voor-kamp gehoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?
Het zal daar vast wel eens zijn gebeurd maar hoe vaak komt dit voor in staten die lid zijn van de EU? Wij hebben best grote verschillen tussen al die staten, te groot voor 1 unie, maar dit past toch echt niet in de Europese cultuur.quote:Overigens gaan politici in Japan ook wel eens met elkaar op de vuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.quote:
Over Farage gesproken, hij zou toch een toespraak houden of iets dergelijks? Eens even zoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:01 schreef TomLuny het volgende:
En die arme Nigel Farage is al 2x bijna vermoord dus zelfs in bruxelles ben je je leven niet zeker
uit de echte standaard
http://www.dagelijksestan(...)jn-auto-saboteerden/
Lekker belangrijk, ze zijn nog lang geen kandidaat lidstaat en daarbij kan iedere afzonderlijke lidstaat toch een veto uitspreken over toetreding.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.
Vorige week lieten vijf lidstaten afzonderlijk van elkaar weten dat lidmaatschap de komende decennia niet aan de orde is. En al deze landen kunnen de toetreding van Oekraine blokkeren met een veto.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.
Vreemd. Ik nog niet een keer. Sterker, het ja-kamp is vooral druk met tegenspreken dat dit een opstap is naar toetreding tot de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb die boodschap regelmatig uit het voor-kamp gehoord.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb die boodschap regelmatig uit het voor-kamp gehoord.
[..]
Het zal daar vast wel eens zijn gebeurd maar hoe vaak komt dit voor in staten die lid zijn van de EU? Wij hebben best grote verschillen tussen al die staten, te groot voor 1 unie, maar dit past toch echt niet in de Europese cultuur.Hoe vaak komt het voor in Oekraïne dan? Dat filmpje is onderhand ook weer een kleine 5 maanden oud, dus het is nou niet bepaald schering en inslag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier overigens een filmpje uit Japan: http://deredactie.be/cm/v(...)buitenland/1.2443560
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 22:09:25 ]
Dus het Oekrainische volk schiet geen donder op met dit verdrag, de eerste 100 jaar kunnen ze toetreding vergeten bij de Eu en ondertussen komen de multinationals de Oekraine binnen en slurpen deze helemaal leeg zij aan zij met de corrupte Poroshenko's!quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week lieten vijf lidstaten afzonderlijk van elkaar weten dat lidmaatschap de komende decennia niet aan de orde is. En al deze landen kunnen de toetreding van Oekraine blokkeren met een veto.
Dus 'het volk' van alles vinden, maar dat zal niets uithalen.
Dat laatste wordt wat lastig, daar Oekrainse jongeren niet in de EU mogen werken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus het Oekrainische volk schiet geen donder op met dit verdrag, de eerste 100 jaar kunnen ze toetreding vergeten bij de Eu en ondertussen komen de multinationals de Oekraine binnen en slurpen deze helemaal leeg zij aan zij met de corrupte Poroshenko's!
Wat een geweeeeeeldig uitzicht voor de Oekrainische jeugd.
Weet je wat er gaat gebeuren?
Een diaspora van Oekrainische (jonge) intellectuelen naar het Westen en nog meer druk op de Westerse arbeidsmarkt terwijl de Oekrainie ge-braindrained word.
Toppie!
De parlamentariers en de militie groepen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste wordt wat lastig, daar Oekrainse jongeren niet in de EU mogen werken.
Verder klaagde je vanmiddag nog dat Oekraïners corrupte nazi's zijn, en nu heb je plots medelijden.
Ik. Wat een waanzin dit referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat ik morgen niet ga stemmen. Voel me ontzettend burgerlijk ongehoorzaam, maar ik ben het gewoon oneens met dat dit in stemming wordt gebracht. Plus dat ik geen idee heb waarom ik wel zou moeten stemmen. Zijn er veel mensen hier die uit overtuiging niet gaan stemmen?
En als we dat verdrag niet ondertekenen, dan lossen die corrupte nazi's in het niets op? Of heeft het overige deel van het volk dan het slechtste van twee werelden?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De parlamentariers en de militie groepen.
Maar dat weet jij donders goed.....
Mooi! Ben nu met een vriend aan het appen die het ook niet weet, maar die nee stemt vanuit een conservatisme (liever oude situatie dan nieuwe situatie). Is ook nog een overweging, maar nog liever geef ik een protest-niet-stem.quote:
Ik wilde tot afgelopen week 'voor' gaan stemmen, maar nadat de initiatiefnemers zo brutaal zijn geweest om te zeggen dat het referendum volgens hun helemaal niet om Oekraïne gaat is mijn motivatie totaal verdwenen. Ik ben tot nu toe altijd gaan stemmen, zelfs voor de waterschapsverkiezingen, maar morgen ga ik denkelijk niet. Desalniettemin voel ik me er op de een of andere manier niet prettig bij, dus de kans bestaat dat ik morgen alsnog ga.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat ik morgen niet ga stemmen. Voel me ontzettend burgerlijk ongehoorzaam, maar ik ben het gewoon oneens met dat dit in stemming wordt gebracht. Plus dat ik geen idee heb waarom ik wel zou moeten stemmen. Zijn er veel mensen hier die uit overtuiging niet gaan stemmen?
Nee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als we dat verdrag niet ondertekenen, dan lossen die corrupte nazi's in het niets op? Of heeft het overige deel van het volk dan het slechtste van twee werelden?
Eens hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik wilde tot afgelopen week 'voor' gaan stemmen, maar nadat de initiatiefnemers zo brutaal zijn geweest om te zeggen dat het referendum volgens hun helemaal niet om Oekraïne gaat is mijn motivatie totaal verdwenen. Ik ben tot nu toe altijd gaan stemmen, zelfs voor de waterschapsverkiezingen, maar morgen ga ik denkelijk niet. Desalniettemin voel ik me er op de een of andere manier niet prettig bij, dus de kans bestaat dat ik morgen alsnog ga.
Nou als we dan "nee stemmen" dan zal het problematiek kinderarbeid en dierenmishandeling, waar wij zooo mee begaan zijn, vast en zeker wel verbeteren. Ow wacht, we geven daar geen ene KUT om behalve als we het als argument kunnen aanhalen om vooral tegen Oekraïne te stemmen... Hmzquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee.
Zoals Jort Kelder al vertelde: ga eens goed kijken wat je precies met dit verdrag wil en zet er een aantal punten in die een begin kan maken aan deze idioterie.
Het is toch fucking waanzin dat er in Nederland schilderijen worden gestolen en notabene word er losgeld geeist door mensen die daar in de regering zitten!!!
Zet er ook meteen even in dat de ORGINELE bandopnames van de MH17 moeten worden overhandigd want die worden nog steeds achtergehouden!! Goh WAAROM zou je denken?
En zet er strenge regels in ten gunste van kinderarbeid en dierenmishandeling.
Maar weet je: ik denk dat de Europese zakenman en politiek geen zak geeft om deze zaken!!
Je doet je naam eer aan. Wat 'n gezever in de ruimte zeg....quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou als we dan "nee stemmen" dan zal het problematiek kinderarbeid en dierenmishandeling, waar wij zooo mee begaan zijn, vast en zeker wel verbeteren. Ow wacht, we dont care.
En als ik jou gechargeerde stijl aanhoudt, dan is het gek dat wij net bewust kiezen dat de moordenaars van MH17 niet worden berecht, dat wij onze grote vijand (Poetin) sterker in het zadel willen hebben, dat wij Rusland fysiek dichter bij willen hebben, dat wij nee tegen Oekraïne zeggen terwijl wij "nee Europa vinden", dat wij achter mannen staan die er prat op gaan geen woord van het associatieverdrag gelezen te hebben gelezen maar toch wel tegen zijn.
Gek hoor, voor Poetin zijn
Precies, lees je eigen posting eens.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan. Wat 'n gezever in de ruimte zeg....![]()
Ga je morgen stemmen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies, lees je eigen posting eens.
Deze vraag zag ik niet aankomen.quote:
Waar komt toch die behoefte van nee-stemmers vandaan om columnisten en cartoonisten die het wagen hun mening te uiten te willen beperken in hun vrijheid van meningsuiting?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. En ik weet ook heel goed waarom het een NEE word.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze vraag zag ik niet aankomen.
Ja ik ga stemmen maar ik weet nog niet op wat.
Bij jou al wel duidelijk volgens mij maar ga je stemmen?
Zit jij niet meer in Canada?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja. En ik weet ook heel goed waarom het een NEE word.
Ik heb al teveel gezien in het oostblok hoe het er aan toegaat en waar het naar toe gaat.
Eerst verneukt door de Russen en nu dubbel genomen door de politici en het Westen.
Bah!
Maar je stemt dus onder andere nee vanwege de kinderarbeid en dierenmishandeling? Toch?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja. En ik weet ook heel goed waarom het een NEE word.
Ik heb al teveel gezien in het oostblok hoe het er aan toegaat en waar het naar toe gaat.
Eerst verneukt door de Russen en nu dubbel genomen door de politici en het Westen.
Bah!
Bijna niet meer.quote:
Heb je mijn vorige stuk nu gelezen of niet????quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar je stemt dus onder andere nee vanwege de kinderarbeid en dierenmishandeling? Toch?
Dat argument fascineert mij wel een beetje. Is behoorlijk populair aan het worden de afgelopen dagen en ik heb geen idee hoe een nee stem de boel gaat verbeteren maar dat lijkt niet het onderwerp te zijn
Hoe wordt die columnist precies in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt als iemand op het internet aangeeft het niet met hem eens te zijnquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waar komt toch die behoefte van nee-stemmers vandaan om columnisten en cartoonisten die het wagen hun mening te uiten te willen beperken in hun vrijheid van meningsuiting?
Ok duidelijk, strengere regels. Thanks, fijne avond nogquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb je mijn vorige stuk nu gelezen of niet????
Eerder al werd door sommigen hier de beslissing van Metro om de column van Koelman niet te plaatsen toegejuicht, werd de FNV kwalijk genomen een cartoon geplaatst te hebben in hun tijdschrift en nu wordt de Volkskrant weer blinde paniek verweten omdat ze een cartoonist zijn mening laten uiten...quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe wordt die columnist precies in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt als iemand op het internet aangeeft het niet met hem eens te zijn?
Vooral door zijn werkgever die weigert een column te publiceren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe wordt die columnist precies in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt als iemand op het internet aangeeft het niet met hem eens te zijn?
Of naar Rusland, dat past ze ook wel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Eerder al werd door sommigen hier de beslissing van Metro om de column van Koelman niet te plaatsen toegejuicht, werd de FNV verweten een cartoon geplaatst te hebben in hun tijdschrift en nu wordt de Volkskrant weer blinde paniek verweten omdat ze een cartoonist hun mening laten uiten...
Sommige mensen zouden wellicht beter naar Turkije of Noord-Korea kunnen verhuizen.
Alsof het handelsverdrag met de Oekraíne morgen kan worden weggestemd. We kunnen maximaal stemmen over wat intentie-verklaringen over de toekomst van de Oekraïne op het punt van behoorlijk bestuur. En op dat punt zal het die Oekraïners waarschijnlijk aan hun reet roesten wat een paar Nederlanders vinden over op welke manier zij hun staat kunnen hervormen. Als zij willen hervormen doen ze dit zonder dat verdrag ook wel, en als ze het niet echt willen dan kan dit hele verdrag daar geen enkele verandering in brengen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Bijna niet meer.
Vorig jaar nog een paar jaar in NL geweest.
ik heb genoeg gezien en meegemaakt om vreselijk wantrouwig te staan tegenover dit soort verdragen die puur ten voordele van de multinatonals en de handel worden gemaakt.
En ik heb gezien wat er gebeurt met een land als het "democratische" Westen binnen komt....
Ja want hoe denk je anders om daar wat te veranderen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok duidelijk, strengere regels. Thanks, fijne avond nog
Kennelijk is het hebben van een mening die afwijkt van 'nee' dat je in paniek raakt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen. Dat is een frontale aanval op de volkssoevereiniteit (die we in Nederland trouwens helaas nooit expliciet hebben vastgelegd).quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De prent in de Volkskrant sluit gewoon aan bij de actualiteit. Meer dan ooit gaan mensen uit principe namelijk niet stemmen.
Canada is ook wel een VS-light ja. Trudeau lijkt mij wel een positieve verandering ten opzichte van Harper, maar hij erft niet echt een fijne economische situatie. Maar goed, dit is nogal off-topic.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Bijna niet meer.
Vorig jaar nog een paar jaar in NL geweest.
ik heb genoeg gezien en meegemaakt om vreselijk wantrouwig te staan tegenover dit soort verdragen die puur ten voordele van de multinatonals en de handel worden gemaakt.
En ik heb gezien wat er gebeurt met een land als het "democratische" Westen binnen komt....
Mooi. Laat ze dan lekker het uitvechten met hun eigen bevolking en Rusland.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alsof het handelsverdrag met de Oekraíne morgen kan worden weggestemd. We kunnen maximaal stemmen over wat intentie-verklaringen over de toekomst van de Oekraïne op het punt van behoorlijk bestuur. En op dat punt zal het die Oekraïners waarschijnlijk aan hun reet roesten wat een paar Nederlanders vinden over op welke manier zij hun staat kunnen hervormen. Als zij willen hervormen doen ze dit zonder dat verdrag ook wel, en als ze het niet echt willen dan kan dit hele verdrag daar geen enkele verandering in brengen.
Leuk dat je in ieder geval wat van Canada af weet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:17 schreef J.B. het volgende:
[..]
Canada is ook wel een VS-light ja. Trudeau lijkt mij wel een positieve verandering ten opzichte van Harper, maar hij erft niet echt een fijne economische situatie. Maar goed, dit is nogal off-topic.
Het enige zorgelijke is dat een stelletje politieke hooligans een referendum over een onderwerp dat ze totaal niet interesseert kan afdwingen. Gewoon als lolletje om een beetje reuring te veroorzaken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen. Dat is een frontale aanval op de volkssoevereiniteit (die we in Nederland trouwens helaas nooit expliciet hebben vastgelegd).
De bezwaren die, zeer terecht, tegen dit type referendum kunnen worden ingebracht maken het niet bepaald een aanval op de volkssoevereiniteit. Het is niet meer dan een raadgevend referendum met weeffouten die het vrij logisch maken dat of de voor of de tegenstanders niet gaan stemmen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen. Dat is een frontale aanval op de volkssoevereiniteit (die we in Nederland trouwens helaas nooit expliciet hebben vastgelegd).
Waarom hebben wij een referendum over zo'n bullshit onderwerp. Verklaar dat maar eens, in plaats van onzin te zitten roepen over hoe belangrijk het wel niet is om dat verdrag 'weg te stemmen'.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mooi. Laat ze dan lekker het uitvechten met hun eigen bevolking en Rusland.
Brand je handen dan niet aan die klote zooi...
Omdat "onze" politici een verdrag er door heen proberen te drukken slimpie....quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom hebben wij een referendum over zo'n bullshit onderwerp. Verklaar dat maar eens, in plaats van onzin te zitten roepen over hoe belangrijk het wel niet is om dat verdrag 'weg te stemmen'.
Het maakt ook geen bal uit omdat het overgrote deel (ongeveer 96%) van het verdrag tot de exclusieve bevoegdheid van de EU behoort. Dat deel komt er dus hoe dan ook. Sterker nog, het is al ingevoerd; daar verandert de uitslag morgen niets aan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De bezwaren die, zeer terecht, tegen dit type referendum kunnen worden ingebracht maken het niet bepaald een aanval op de volkssoevereiniteit. Het is niet meer dan een raadgevend referendum met weeffouten die het vrij logisch maken dat of de voor of de tegenstanders niet gaan stemmen.
Dit is precies wat ik bedoel. Er is een procedure vastgesteld en daar is aan voldaan. Het is ondemocratisch om dat te negeren met dat soort bewoordingen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het enige zorgelijke is dat een stelletje politieke hooligans een referendum over een onderwerp dat ze totaal niet interesseert kan afdwingen. Gewoon als lolletje om een beetje reuring te veroorzaken.
Over onzin roepen gesproken....quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef HiZ het volgende:
De enige reden waarom ik morgen mogelijk besluit om een stem uit te brengen is dat ik de hooligans achter dit referendum niet het genoegen wil doen dat ze de chaos (in Nederland) die ze willen ook krijgen.
Hebben ze jou dat verteld of heb je dat zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen.
Je zit dom uit je nek te zwetsen. Het handelsverdrag is al gesloten, daarvoor is geen ratificatie van Nederland nodig. Voor de rest is wat 'ze er doorheen proberen te drukken' niet meer dan wat mooie verklaringen over hoe Oekraïne behoorlijk bestuur kan krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Omdat "onze" politici een verdrag er door heen proberen te drukken slimpie....
Jaquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hebben ze jou dat verteld of heb je dat zelf verzonnen?
Het is volstrekt niet ondemocratisch om niet mee te doen aan hooliganisme. Voor mij gaat dit referendum net zo hard over de inmiddels niet zo geheime redenen achter dit referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel. Er is een procedure vastgesteld en daar is aan voldaan. Het is ondemocratisch om dat te negeren met dat soort bewoordingen.
We gaan immers ook geen karaktermoord op D66 en GroenLinks plegen ook al weet ik zeker dat een hoop van de stemmers op die partijen nooit het partijprogramma grondig doorgelezen hebben. Het is een argument dat er niet toe doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |