abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161192395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale export :')
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert?

Hoeveel is de import vanuit dat land?
pi_161193572
BelinfanteMarc twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:03:22 . @LavieJanRoos #geenpeil krijgt proces verbaal van haagse politie vanwege actie op plein. #eenvandaag #referendum https://t.co/b5NiMIvmzf reageer retweet

LavieJanRoos twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:53:32 De agent die mij net een pv gaf schaamde zich dood. Hij moest mij van hogerhand op de bon slingeren, zei hij. #geenpeil reageer retweet
LavieJanRoos twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 12:59:24 Dus van hogerhand wordt besloten om mij persoonlijk een bekeuring te geven voor iets waar ik niet eens over gaat. Wat een farce. reageer retweet
pi_161194685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Sowieso betekent democratie per definitie dat het volk het fundamentele recht heeft om domme en verkeerde beslissingen te nemen.

(Evt. met uitzondering van beslissingen die de democratische rechtsstaat zelf aantasten, maar dat terzijde)
Sowieso is 'domme beslissing' een nogal flexibel label dat op bijzonder veel zaken (lees: Vrijwel alles waar men het niet mee eens is) wordt geplakt.
pi_161195018
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.

Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten. Als er een volk in de EU zou moeten begrijpen dat je die Poetin nu geen gunst moet doen...
Dit is letterlijk het slechtste argument om voor te stemmen ooit.

Omdat Poetin een debiel is(helemaal mee eens) moeten we voor een handelsverdrag met Oekraïne stemmen? Wat?

Het gaat niet om of we een gunst doen aan Poetin of niet. Het gaat om of dit verdrag goed is voor A. ons in Nederland, B. veiligheid in Europa, C. ontwikkeling van Oekraïne.

A. Sowieso niet, handelsverdragen en te snelle uitbreiding van de EU hebben Nederland alleen maar problemen opgeleverd. (ja ik weet dat dit verdrag niet om het lidmaatschal van Oekraïne gaat, maar het gaat zeker zo gezien worden in Oekraïne en zal als opstapje kunnen dienen)

B. Dit verdeag zorgt juist voor een onveiliger Europa.
Het conflict in Oekraïne is niet alleen door Poetin zo geescaleerd maar ook door europese politici die koste wat kost geopolitieke spelletjes willen spelen en de Russische invloedssfeer willen verkleinen. Die politici beloven Oekraïners gouden bergen en vinden alles goed om maar Poetin dwars te zitten.

C. Een corrupte regering die nu aan de macht is in Oekraïne helpen door dit verdrag te ondertekenen helpt het land niet lijkt me.
pi_161195186
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:04 schreef studentje7.1 het volgende:
B. Dit verdeag zorgt juist voor een onveiliger Europa.
Het conflict in Oekraïne is niet alleen door Poetin zo geescaleerd maar ook door europese politici die koste wat kost geopolitieke spelletjes willen spelen en de Russische invloedssfeer willen verkleinen. Die politici beloven Oekraïners gouden bergen en vinden alles goed om maar Poetin dwars te zitten.
Ja en nee.

De onderhandelingen over dit verdrag hebben dat resultaat gehad, maar zorgt het annuleren van het verdrag voor stabiliteit? Ik denk dat dan een hoop Oekrainers behoorlijk over de zeik zullen zijn dat er zo veel levens voor niks zijn gesneuveld, en een aantal Pro-Russen (of Rusland zelf) kan dan zijn kans schoon zien om alsnog meer van Oost-Oekraine los te weken. Het annuleren van het verdrag kan misschien dus juist nog meer de verhoudingen op scherp zetten.
  dinsdag 5 april 2016 @ 15:38:19 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161196912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en nee.

De onderhandelingen over dit verdrag hebben dat resultaat gehad, maar zorgt het annuleren van het verdrag voor stabiliteit? Ik denk dat dan een hoop Oekrainers behoorlijk over de zeik zullen zijn dat er zo veel levens voor niks zijn gesneuveld, en een aantal Pro-Russen (of Rusland zelf) kan dan zijn kans schoon zien om alsnog meer van Oost-Oekraine los te weken. Het annuleren van het verdrag kan misschien dus juist nog meer de verhoudingen op scherp zetten.
Of het doorgaan van dit verdrag kan het juist verscherpen.

Na de Panama papers lek zou het trouwens een blamage zijn om met Poroshenko een verdrag te tekenen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:38:02 #132
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_161198381
Even niet om het één of het ander. Maar waarom gaat de EU op dit moment, wanneer er een oorlog gaande is, er genoeg zwakke punten in Europa zijn, dit soort dingen willen beslissen?

Er is naar mijn visie geen urgentie bij dit besluit. Oekraïne wil over 10 jaar nog wel bij de EU? Het feit dat er al genoeg zwakken landen in de EU zitten lijkt mij een goede reden om af te zien van het verenigen met nieuwe landen waar wederom vragen van corruptie en economische staat voor zijn.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:39:25 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161198414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:14 schreef freako het volgende:

[..]

Daarover zijn de meningen verdeeld. Maurice de Hond acht het bijvoorbeeld onwaarschijnlijk.
In het algemeen (politieke peilingen op de Nederlandse markt) valt het mij al jarenlang op dat veranderingen in trends eerst aan het licht komen bij een concurrent en dan pas bij de Hond doorwerken in de Peilingen.
We zullen het zien, ik hoop dat de 30% wordt gehaald, zelfs al zou de meerderheid voor stemmen (ik stem tegen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:57:31 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161198861
Blinde paniek bij de eurfielen van de Volkskrant

En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.

Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161199759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.

[ afbeelding ]

Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
Plasterk wil het pas na referendum hebben over de spelregels, waarmee hij waarschijnlijk doelt op de discussie over het opkomstpercentage en het aantal stemlokalen. Dat de beste man voorstander is, mag verder geen verrassing heten.

De prent in de Volkskrant sluit gewoon aan bij de actualiteit. Meer dan ooit gaan mensen uit principe namelijk niet stemmen.

Je ziet dus weer spoken, beste Selang.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:53:43 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161200108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ach de spelregels kunnen uiteraard altijd wel veranderd worden door de hoge heren maar dat de politici gewoonweg VOOR een handelsverdrag zijn met een land wat kinderarbeid handhaaft, corrupte nazi's in het parlement heeft, in een burgeroorlog zit en waar menig burger gewoonweg in ellende en armoede leeft (om van de dieren maar te zwijgen) zegt mij meer dan genoeg over de "spelregels".
Dat die gasten zich niet kapot schamen zeg!!
pi_161200269
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
Plasterk wil het pas na referendum hebben over de spelregels, waarmee hij waarschijnlijk doelt op de discussie over het opkomstpercentage en het aantal stemlokalen. Dat de beste man voorstander is, mag verder geen verrassing heten.

De prent in de Volkskrant sluit gewoon aan bij de actualiteit. Meer dan ooit gaan mensen uit principe namelijk niet stemmen.

Je ziet dus weer spoken, beste Selang.
Gaat om de vorm vh stembiljet volgens mij

http://nos.nl/artikel/209(...)maak-stembiljet.html

en meteen maar deze voor de op de wip zitters

http://nos.nl/artikel/209(...)nog-niet-uit-is.html

en een beetje tegengif, 1.5 minuut

quote:
A poll carried out by Maurice de Hond on Sunday showed that 66 percent of those who say they will definitely vote will back the ‘No’ campaign, with only 25 percent supporting a ‘Yes’ vote, according to Reuters.

“If Ukraine does become part of this member association, it is just one step closer to becoming part of the EU, activist Daniel Klop told RT.

The public believes the Dutch state should consult them on any further discussions concerning the EU.

“The country of Ukraine is unstable and there is a conflict with nearly 10,000 people dead. It is not good now to have a treaty that is more than a trade agreement,” van Bommel told RT.
“This is a treaty with political ramifications and paragraphs on security and foreign policy and on defense. It is not wise to have such a comprehensive treaty at this moment,” he added.

Ukrainian President Petro Poroshenko has called the association agreement the “first step towards EU membership.”

Ukrainian Foreign Minister Pavlo Klimkin talked about how Ukraine has made progress in areas such as LGBT rights, although he did not mention a recent incident in the western Ukrainian city of Lvov, where a neo-Nazi mob attacked an LGBT gathering.
https://www.rt.com/news/338457-referendum-netherlands-ukraine-eu/
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:08:10 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161200373
quote:
Deel Kamer bezorgd over opmaak stembiljet

Verschillende partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd dat kiezers niet goed weten hoe ze moeten stemmen en daardoor fouten maken. De SP beschuldigt het kabinet ervan dat het stembiljet bewust ingewikkeld is gemaakt, om ervoor te zorgen dat mensen morgen massaal fout gaan stemmen.

Volgens SP-Kamerlid Van Raak kan het niet anders dat het een bewuste actie is van het kabinet, want "zoveel domheid op een ministerie is onmogelijk".

Aan de hand van een zelfgemaakt stembiljet met 'tegen' erop probeert hij andere Kamerleden te overtuigen van het probleem. "In het hoekje van het stembiljet is een rondje, en dat rondje moet je rood maken. Als je in het midden iets zet is het ongeldig", zegt Van Raak.

50Plus-Kamerlid Krol meldt dat ook hij erg veel klachten heeft gekregen over het stembiljet.

Van Raak wil dat er vanavond nog een debat over het stemformulier komt, maar dat verzoek kan niet op steun van een meerderheid in de Tweede Kamer rekenen. "Als we er vanavond over gaan debatteren, liggen er morgen geen nieuwe stembiljetten", merkt ChristenUnie-Kamerlid Schouten op. Zij pleit vooral voor goede voorlichting op de stembureaus.

Kleuren
Regeringspartijen PvdA en VVD stellen voor om na het referendum een goede evaluatie te houden. "Ook over de motivatie van de indieners van het referendum, waar nu veel over te doen is", zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke.

D66-leider Pechtold grapt dat zijn partij zich afvraagt waarom er alleen met rood gestemd kan worden, en niet met groen. De VVD pleit daarop voor stemmen met een blauw potlood.

De PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.

http://nos.nl/artikel/209(...)maak-stembiljet.html
Ik ben het niet vaak met Thieme eens maar in dit geval dus wel. Inderdaad stuitend. Dit is echt illustratief voor de minachting die de plucheklevers hebben voor de kiezer.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:08:54 #139
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161200384
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:43 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit komt op mij een beetje over als de verkrachte vrouw gaan verwijten dat ze een kort rokje droeg.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Wanneer Oekraine seperatisten gaat bombarderen en zij zich niet kunnen verdedigen omdat Oekraine burgerluchtvaart als schild gebruikt vind ik dat verwijtbaar ja.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:12:47 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161200481
Overigens was het stemformulier dat de expats eerder ontvingen wel gewoon duidelijk. Dat roept de vraag op of het latere formulier inderdaad opzettelijk is gesaboteerd.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:17:21 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161200575
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben het niet vaak met Thieme eens maar in dit geval dus wel. Inderdaad stuitend. Dit is echt illustratief voor de minachting die de plucheklevers hebben voor de kiezer.
Dus kiezers zijn te debiel om een stemformulier te lezen, maar moeten wel mogen meebeslissen over internationale verdragen. Ja hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:18:46 #142
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161200601
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus kiezers zijn te debiel om een stemformulier te lezen, maar moeten wel mogen meebeslissen over internationale verdragen. Ja hoor.
Tsja :D
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:20:09 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161200632
Jullie willen dus een IQ grens instellen beneden welke je geen stemrecht hebt?
Je begrijpt dat dat vooral linkse stemmen kost?
Mijn reisverslagen
pi_161200633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heel bijzonder, inderdaad. Wie even een seconde de moeite neemt om het biljet te bestuderen, weet je hoe je moet stemmen. Is dat niet het geval, dan ligt dat helemaal aan jezelf en is het wellicht verstandiger om je stemrecht in te leveren.
pi_161200667
quote:
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
pi_161200670
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef SeLang het volgende:
En dat zou mij moeten boeien, omdat?
pi_161200687
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:12 schreef SeLang het volgende:
Overigens was het stemformulier dat de expats eerder ontvingen wel gewoon duidelijk. Dat roept de vraag op of het latere formulier inderdaad opzettelijk is gesaboteerd.
Uiteraard, het is een groot complot tegen GeenStijl en consorten.
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:22:04 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161200688
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:20 schreef SeLang het volgende:
Hoe haal je dát nu weer uit mijn post?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161200701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je je kiezers te dom acht om een rondje rood te maken, ben je dan juist niet zeer, zeer minachtend?
  dinsdag 5 april 2016 @ 18:36:56 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161201063
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.

Btw: een normaal stemformulier ziet er ongeveer zo uit:

Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')