abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161189134
Op basis dat het land in een burgeroorlog verkeerd.
En op basis dat de verstandhouding met Rusland niet in gevaar mag komen, Rusland is een zeer belangrijk economisch handels land, waar we als Europa niet meer zonder kunnen.

Stem ik Tegen

Rusland is een gek land, die rare sprongen maakt als het zijn zin niet krijgt, maar is voor Europa een zeer belangrijk land.
We kunnen als Europa het niet veroorloven als de betrekkingen met Rusland nog verder gaat verslechteren.

Een land dat in een burger oorlog is, is niet stabiel genoeg om zulke verdragen te sluiten.
Stabiliteit vind ik belangrijk wil men er een verdrag mee sluiten.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_161189288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:27 schreef Snackman het volgende:
Op basis dat het land in een burgeroorlog verkeerd.
En op basis dat de verstandhouding met Rusland niet in gevaar mag komen, Rusland is een zeer belangrijk economisch handels land, waar we als Europa niet meer zonder kunnen.

Stem ik Tegen

Rusland is een gek land, die rare sprongen maakt als het zijn zin niet krijgt, maar is voor Europa een zeer belangrijk land.
We kunnen als Europa het niet veroorloven als de betrekkingen met Rusland nog verder gaat verslechteren.

Een land dat in een burger oorlog is, is niet stabiel genoeg om zulke verdragen te sluiten.
Stabiliteit vind ik belangrijk wil men er een verdrag mee sluiten.
We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale export :')
pi_161190079
Als je dan zo graag je stem af wil laten van de belangen van Putin, dan denk ik alsnog dat een voor-stem meer goeds doet omdat die Putin geen greintje respect op kan brengen voor een zwak volk dat uit angst voor hem tegenstemt.
pi_161190094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

We kunnen niet meer zonder Rusland? Wat is dat nou voor een kul, de Nederlandse export naar Rusland bedraagt minder dan 1% van de totale export :')
Kul????
We praten niet alleen over export , maar ook over import, olie, gas etc. Het gaat meer dan alleen om Export.
Rusland is belangrijker voor Europa en Nederland dan jij zou denken.
Veel belangrijker dan de Oekraïne ooit zal kunnen zijn. zo belangrijk dat we niet meer zonder Rusland kunnen.

Ja voor de jaren 90 konden we nog wel zonder Rusland, maar sinds de jaren 90 is er zoveel veranderd tussen Europa en Rusland, dat we niet meer zonder hun kunnen.

Maar ieder heeft zijn eigen mening hierover, daarom is er ook deze referendum.
pi_161190117
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:39 schreef J.B. het volgende:
Niet dat ik automatisch het standpunt van Snackman deel, want ik ben van mening dat wij helemaal niemand nodig hebben in Nederland om te kunnen leven. Zou je er een glazen magische ondoordringbare koepel overheen zetten dan nog redden wij het onszelf te kunnen voorzien.

Maar meer met de voetjes op de grond, handel is niet alleen export.
Het is ook import en die Russen schijnen een kraan in de gasleiding te hebben die ze kunnen dichtdraaien indien gewenst en zo heb ik gehoord, dan gaat het licht uit in de EU.
Of minstens de kachel.
shift-knop defekt
pi_161190120
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
Als je dan zo graag je stem af wil laten van de belangen van Putin, dan denk ik alsnog dat een voor-stem meer goeds doet omdat die Putin geen greintje respect op kan brengen voor een zwak volk dat uit angst voor hem tegenstemt.
Het is geen zwakte als je tegen stemt vanwege Putin, het gaat om een veel groter geheel.
Angst speelt hierin nauwelijks tot geen rol.
pi_161190264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:31 schreef Snackman het volgende:

[..]

Het is geen zwakte als je tegen stemt vanwege Putin, het gaat om een veel groter geheel.
Angst speelt hierin nauwelijks tot geen rol.
Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.

Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten. Als er een volk in de EU zou moeten begrijpen dat je die Poetin nu geen gunst moet doen...
pi_161190631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:30 schreef Snackman het volgende:

[..]

Kul????
We praten niet alleen over export , maar ook over import, olie, gas etc. Het gaat meer dan alleen om Export.
Rusland is belangrijker voor Europa en Nederland dan jij zou denken.
Veel belangrijker dan de Oekraïne ooit zal kunnen zijn. zo belangrijk dat we niet meer zonder Rusland kunnen.
Nee, Europa is veel belangrijker voor Rusland dan jij denkt. Het hele Russisch verdienmodel van olie en gas is op Europa gericht, als zij zo dom zijn om die kraan dicht te draaien kiept de hele bende binnen de kortste keren om. Europa daarentegen is al heel aardig op weg de diversificatie van energiebronnen op orde te krijgen, onder andere met pijpleidingen via Turkije naar de Kaspische Zee.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 11:00:46 ]
pi_161190826
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten. Als er een volk in de EU zou moeten begrijpen dat je die Poetin nu geen gunst moet doen...
En wie heeft dat vliegtuig daar laten vliegen, zeg niet de maatschappij hoor, want als die gezegd krijgen het is daar niet veiig om te vliegen denk ik niet dat het daar gevlogen zou hebben.
pi_161190887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wie heeft dat vliegtuig daar laten vliegen, zeg niet de maatschappij hoor, want als die gezegd krijgen het is daar niet veiig om te vliegen denk ik niet dat het daar gevlogen zou hebben.
Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof iemand klaagt over inbrekers en dat je dan zegt "En wie heeft er nou geen politie-goedgekeurd slot op de deur gedaan?" :')
pi_161190930
quote:
Zo beschouwt hij dat natuurlijk terecht wel. Als dit referendum in Rusland gehouden zou worden en Europa zou een beetje dreigend doen rondom Oekraïne en dreigen dat we nog vervelender worden bij een ja-stem, dan zouden die Russen massaal voor stemmen ongeacht de inhoud, gewoon om even te laten zien wie er de baas is en met wie niet gesold mag worden.

De RF probeert juist van de sancties af te komen, maar dat lukt niet omdat

a) Zij niet van plan zijn de Krim weg te geven aan Merkel en co. waar ze vele tienduizenden soldaten voor hebben moeten opofferen om dat juist te verdedigen en weer te bevrijden van Duitsland en co.
b) EU en VS dat tegenhouden

Men kan hier een stelling over innemen wie daarin het gelijk aan zn kant heeft, maar dat verandert weinig aan het gegeven dat de sancties door het westen zijn opgelegd en niet andersom.

Wat MH17 betreft, ik kan me voorstellen dat die ramp nog steeds veel emoties los maakt bij veel mensen, ben er gelukkig niet in de verste zelf door getroffen, maar zelfs al zou dat wel zo zijn, ik zou waarschijnlijk niet de gedachte hebben dat Putin uit kwade wil op een slechte ochtend zou besluiten om maar eens een vliegtuig vol Nederlanders neer te gaan schieten.
shift-knop defekt
pi_161190988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:10 schreef TomLuny het volgende:

[..]

a) Zij niet van plan zijn de Krim weg te geven aan Merkel en co. waar ze vele tienduizenden soldaten voor hebben moeten opofferen om dat juist te verdedigen en weer te bevrijden van Duitsland en co.

Men kan hier een stelling over innemen wie daarin het gelijk aan zn kant heeft, maar dat verandert weinig aan het gegeven dat de sancties door het westen zijn opgelegd en niet andersom.

Wat MH17 betreft, ik kan me voorstellen dat die ramp nog steeds veel emoties los maakt bij veel mensen, ben er gelukkig niet in de verste zelf door getroffen, maar zelfs al zou dat wel zo zijn, ik zou waarschijnlijk niet de gedachte hebben dat Putin uit kwade wil op een slechte ochtend zou besluiten om maar eens een vliegtuig vol Nederlanders neer te gaan schieten.
Als je een illegale oorlogsdaad als het bezetten van iemands land "de bevrijding van Oekraïne van Europa" wil noemen, ga ik niet eens op je in. Wat een mafkezerij, zo maak je zelf wel genoeg anti-reclame.
pi_161191098
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Alsof iemand klaagt over inbrekers en dat je dan zegt "En wie heeft er nou geen politie-goedgekeurd slot op de deur gedaan?" :')
Mag jij vinden is je goede recht, zolang dat slot wat jij noemt geen voorschrift wordt, heb ik daar ook mijn gedachtes over.
Wat heeft dat slot te betekenen als ernaast een ruit zit die ik gemakkelijk in gooien kan, en met dat slot is het alleen mijn of ieders eigen verantwoording,
In dat vliegtuig zaten ook mensen die er van uit gingen dat er voor hun gedacht werd.
Kan ook niet anders de piloten de maatschappij en die welke het land regeert hebben die verantwoordelijkheid.
Als niet heeft een directeur of eigenaar van een bedrijf ook de verantwwoordelijkheid niet over zijn werknemers.
pi_161191114
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:13 schreef Kaas- het volgende:
Als je een illegale oorlogsdaad als het bezetten van iemands land "de bevrijding van Oekraïne van Europa" wil noemen, ga ik niet eens op je in. Wat een mafkezerij, zo maak je zelf wel genoeg anti-reclame.
Totaal geen rekening houden met de geschiedenis van strijdende partijen, wat vaak toch een aanzienlijk motief vormt voor de strijd an sich, lijkt me even kortzichtig.
Maar neem gerust nog een koekje van Nuland, ze heeft er 5 miljard aan besteed om het extra smakelijk te maken.
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:18:51 #115
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_161191142
quote:

Mag je wel om andere redenen tegenstemmen?
Bedankt Hans.
pi_161191180
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef bascross het volgende:

[..]

Zeker, er is geen wettelijk verbod op onverstandige acties.
pi_161191189
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik stem waarschijnlijk ook tegen, dan ben ik maar laf om het zo als Kaas te noemen.
Neem aan dat hij ook mijn rekeningen niet betaald?
pi_161191257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:10 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Het is je wellicht ontschoten dat Oekraïne ook deel uitmaakte van de Sovjetunie, dus het is aannemelijk dat er ook een hoop Oekraïeners daar gesneuveld zijn.

Overigens heeft Rusland ook sancties tegen de VS + EU ingesteld, maar dat terzijde.
pi_161191355
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zijn of is, als het zo zou zijn, het kabinet daar vrijgesteld van?
pi_161191392
quote:

[..]

Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten.
Het is nog steeds niet 100% onomstotelijk bewezen dat een Russische soldaat / officier de raket heeft afgevuurd.

De Buk raket, wordt door zowel Rusland, Oekraïne en de separatisten gebruikt.
Heel die MH-17 affaire stinkt.
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:40:36 #121
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161191625
quote:

[..]

Oekraine had het luchtruim moeten sluiten vanaf het moment dat zij gingen bombarderen. Ongeacht wie het gedaan heeft, heeft Oekraine zelf de omstandigheden gecreeerd. Ik wijt de MH-17 meer aan de EU dan dat ik het aan Rusland wijt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_161191676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:22 schreef J.B. het volgende:
Het is je wellicht ontschoten dat Oekraïne ook deel uitmaakte van de Sovjetunie, dus het is aannemelijk dat er ook een hoop Oekraïeners daar gesneuveld zijn.
Zondermeer ja.
Ik wou zonet een preciezer getal vinden als 'vele tienduizenden', en kwam o.a. dit tegen
Vluchtig bekeken, maar daar zal het tussen staan :

http://ww2db.com/country/Ukraine

Net als in Nederland was er echter verdeling tussen de NSB'ers en de anti-moffen.
Maar dan met een factor 10 verhoogd qua monsterlijkheden.
En zo te zien speelt dat nog steeds.

Maar zonder dat, het referendum op de Krim is al ter sprake gekomen en het was toch al niet te verwachten dat de RF zijn maritieme basis tot de Zwarte Zee zomaar zou weggeven in dit doorgestoken kaart Navo-spel.

quote:
Overigens heeft Rusland ook sancties tegen de VS + EU ingesteld, maar dat terzijde.
Zover ik weet en gelezen heb zijn dat contra-acties
Maar ik heb niet alles gelezen en dan nog moet je je afvragen is het wel waar wat er staat, maar dat is dus volgens mij het algemene beeld.

En die gaspijp via de Kaukaskus, weet je ook hoe dik die is, maw hoeveel kuub daar doorheen gaat, en hoe lang het rietje gevuld blijft voordat de gasbel op is ?
shift-knop defekt
pi_161191688
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:40 schreef Klokov het volgende:

[..]

Oekraine had het luchtruim moeten sluiten vanaf het moment dat zij gingen bombarderen. Ongeacht wie het gedaan heeft, heeft Oekraine zelf de omstandigheden gecreeerd. Ik wijt de MH-17 meer aan de EU dan dat ik het aan Rusland wijt.
Stel het was gesloten, en het is niet doorgegeven?
Zeg maar zoals met die van Brussel welke via Nederland naar Belgie gegaan is?
pi_161191714
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:40 schreef Klokov het volgende:

[..]

Dit komt op mij een beetje over als de verkrachte vrouw gaan verwijten dat ze een kort rokje droeg.
pi_161191906
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Sowieso betekent democratie per definitie dat het volk het fundamentele recht heeft om domme en verkeerde beslissingen te nemen.

(Evt. met uitzondering van beslissingen die de democratische rechtsstaat zelf aantasten, maar dat terzijde)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')