abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161210827
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waar komt toch die behoefte van nee-stemmers vandaan om columnisten en cartoonisten die het wagen hun mening te uiten te willen beperken in hun vrijheid van meningsuiting?
Hoe wordt die columnist precies in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt als iemand op het internet aangeeft het niet met hem eens te zijn :')?
pi_161210896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heb je mijn vorige stuk nu gelezen of niet????
Ok duidelijk, strengere regels. Thanks, fijne avond nog
pi_161210901
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoe wordt die columnist precies in zijn vrijheid van meningsuiting beperkt als iemand op het internet aangeeft het niet met hem eens te zijn :')?
Eerder al werd door sommigen hier de beslissing van Metro om de column van Koelman niet te plaatsen toegejuicht, werd de FNV kwalijk genomen een cartoon geplaatst te hebben in hun tijdschrift en nu wordt de Volkskrant weer blinde paniek verweten omdat ze een cartoonist zijn mening laten uiten...
Sommige mensen zouden wellicht beter naar Turkije of Noord-Korea kunnen verhuizen.
pi_161210904
quote:

[..]

Vooral door zijn werkgever die weigert een column te publiceren.
pi_161210917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Eerder al werd door sommigen hier de beslissing van Metro om de column van Koelman niet te plaatsen toegejuicht, werd de FNV verweten een cartoon geplaatst te hebben in hun tijdschrift en nu wordt de Volkskrant weer blinde paniek verweten omdat ze een cartoonist hun mening laten uiten...
Sommige mensen zouden wellicht beter naar Turkije of Noord-Korea kunnen verhuizen.
Of naar Rusland, dat past ze ook wel.
pi_161210948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bijna niet meer.
Vorig jaar nog een paar jaar in NL geweest.
ik heb genoeg gezien en meegemaakt om vreselijk wantrouwig te staan tegenover dit soort verdragen die puur ten voordele van de multinatonals en de handel worden gemaakt.
En ik heb gezien wat er gebeurt met een land als het "democratische" Westen binnen komt....
Alsof het handelsverdrag met de Oekraíne morgen kan worden weggestemd. We kunnen maximaal stemmen over wat intentie-verklaringen over de toekomst van de Oekraïne op het punt van behoorlijk bestuur. En op dat punt zal het die Oekraïners waarschijnlijk aan hun reet roesten wat een paar Nederlanders vinden over op welke manier zij hun staat kunnen hervormen. Als zij willen hervormen doen ze dit zonder dat verdrag ook wel, en als ze het niet echt willen dan kan dit hele verdrag daar geen enkele verandering in brengen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:15:42 #282
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161210969
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok duidelijk, strengere regels. Thanks, fijne avond nog
Ja want hoe denk je anders om daar wat te veranderen?
Dmv. Rutte zijn "fijne" glimlach??
pi_161210979
quote:

[..]

Kennelijk is het hebben van een mening die afwijkt van 'nee' dat je in paniek raakt.
pi_161210999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De prent in de Volkskrant sluit gewoon aan bij de actualiteit. Meer dan ooit gaan mensen uit principe namelijk niet stemmen.
En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen. Dat is een frontale aanval op de volkssoevereiniteit (die we in Nederland trouwens helaas nooit expliciet hebben vastgelegd).
pi_161211016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bijna niet meer.
Vorig jaar nog een paar jaar in NL geweest.
ik heb genoeg gezien en meegemaakt om vreselijk wantrouwig te staan tegenover dit soort verdragen die puur ten voordele van de multinatonals en de handel worden gemaakt.
En ik heb gezien wat er gebeurt met een land als het "democratische" Westen binnen komt....
Canada is ook wel een VS-light ja. Trudeau lijkt mij wel een positieve verandering ten opzichte van Harper, maar hij erft niet echt een fijne economische situatie. Maar goed, dit is nogal off-topic.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:17:29 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161211033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Alsof het handelsverdrag met de Oekraíne morgen kan worden weggestemd. We kunnen maximaal stemmen over wat intentie-verklaringen over de toekomst van de Oekraïne op het punt van behoorlijk bestuur. En op dat punt zal het die Oekraïners waarschijnlijk aan hun reet roesten wat een paar Nederlanders vinden over op welke manier zij hun staat kunnen hervormen. Als zij willen hervormen doen ze dit zonder dat verdrag ook wel, en als ze het niet echt willen dan kan dit hele verdrag daar geen enkele verandering in brengen.
Mooi. Laat ze dan lekker het uitvechten met hun eigen bevolking en Rusland.
Brand je handen dan niet aan die klote zooi...
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:18:16 #287
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161211055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:17 schreef J.B. het volgende:

[..]

Canada is ook wel een VS-light ja. Trudeau lijkt mij wel een positieve verandering ten opzichte van Harper, maar hij erft niet echt een fijne economische situatie. Maar goed, dit is nogal off-topic.
Leuk dat je in ieder geval wat van Canada af weet. ^O^
pi_161211061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:16 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen. Dat is een frontale aanval op de volkssoevereiniteit (die we in Nederland trouwens helaas nooit expliciet hebben vastgelegd).
Het enige zorgelijke is dat een stelletje politieke hooligans een referendum over een onderwerp dat ze totaal niet interesseert kan afdwingen. Gewoon als lolletje om een beetje reuring te veroorzaken.
pi_161211083
quote:

[..]

De bezwaren die, zeer terecht, tegen dit type referendum kunnen worden ingebracht maken het niet bepaald een aanval op de volkssoevereiniteit. Het is niet meer dan een raadgevend referendum met weeffouten die het vrij logisch maken dat of de voor of de tegenstanders niet gaan stemmen.
pi_161211108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Mooi. Laat ze dan lekker het uitvechten met hun eigen bevolking en Rusland.
Brand je handen dan niet aan die klote zooi...
Waarom hebben wij een referendum over zo'n bullshit onderwerp. Verklaar dat maar eens, in plaats van onzin te zitten roepen over hoe belangrijk het wel niet is om dat verdrag 'weg te stemmen'.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:20:56 #291
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161211155
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom hebben wij een referendum over zo'n bullshit onderwerp. Verklaar dat maar eens, in plaats van onzin te zitten roepen over hoe belangrijk het wel niet is om dat verdrag 'weg te stemmen'.
Omdat "onze" politici een verdrag er door heen proberen te drukken slimpie....
pi_161211170
De enige reden waarom ik morgen mogelijk besluit om een stem uit te brengen is dat ik de hooligans achter dit referendum niet het genoegen wil doen dat ze de chaos (in Nederland) die ze willen ook krijgen.
pi_161211179
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De bezwaren die, zeer terecht, tegen dit type referendum kunnen worden ingebracht maken het niet bepaald een aanval op de volkssoevereiniteit. Het is niet meer dan een raadgevend referendum met weeffouten die het vrij logisch maken dat of de voor of de tegenstanders niet gaan stemmen.
Het maakt ook geen bal uit omdat het overgrote deel (ongeveer 96%) van het verdrag tot de exclusieve bevoegdheid van de EU behoort. Dat deel komt er dus hoe dan ook. Sterker nog, het is al ingevoerd; daar verandert de uitslag morgen niets aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 23:22:19 ]
pi_161211199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het enige zorgelijke is dat een stelletje politieke hooligans een referendum over een onderwerp dat ze totaal niet interesseert kan afdwingen. Gewoon als lolletje om een beetje reuring te veroorzaken.
Dit is precies wat ik bedoel. Er is een procedure vastgesteld en daar is aan voldaan. Het is ondemocratisch om dat te negeren met dat soort bewoordingen.

We gaan immers ook geen karaktermoord op D66 en GroenLinks plegen ook al weet ik zeker dat een hoop van de stemmers op die partijen nooit het partijprogramma grondig doorgelezen hebben. Het is een argument dat er niet toe doet.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:22:03 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161211201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:21 schreef HiZ het volgende:
De enige reden waarom ik morgen mogelijk besluit om een stem uit te brengen is dat ik de hooligans achter dit referendum niet het genoegen wil doen dat ze de chaos (in Nederland) die ze willen ook krijgen.
Over onzin roepen gesproken.... _O- _O- _O-
pi_161211222
quote:

[..]

En dat is best wel zorgelijk, want voor een deel is het motief daarvan dat de democratie ingeperkt moet worden/blijven en dat voorkomen moet worden dat in de toekomst de bevolking een beslissing van "verstandige mensen" kan overrulen.
Hebben ze jou dat verteld of heb je dat zelf verzonnen?
pi_161211233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat "onze" politici een verdrag er door heen proberen te drukken slimpie....
Je zit dom uit je nek te zwetsen. Het handelsverdrag is al gesloten, daarvoor is geen ratificatie van Nederland nodig. Voor de rest is wat 'ze er doorheen proberen te drukken' niet meer dan wat mooie verklaringen over hoe Oekraïne behoorlijk bestuur kan krijgen.
pi_161211252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hebben ze jou dat verteld of heb je dat zelf verzonnen?
Ja
pi_161211297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel. Er is een procedure vastgesteld en daar is aan voldaan. Het is ondemocratisch om dat te negeren met dat soort bewoordingen.

We gaan immers ook geen karaktermoord op D66 en GroenLinks plegen ook al weet ik zeker dat een hoop van de stemmers op die partijen nooit het partijprogramma grondig doorgelezen hebben. Het is een argument dat er niet toe doet.
Het is volstrekt niet ondemocratisch om niet mee te doen aan hooliganisme. Voor mij gaat dit referendum net zo hard over de inmiddels niet zo geheime redenen achter dit referendum.
pi_161211303
Ik vind het overigens wel positief dat een referendum discussies over een bepaald onderwerp oproept, ik vind het onderwerp alleen niet geschikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')