abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161203436
Volgende keer zet ik de (rt)-bronvermelding wel in een spoiler, want iedere keer breekt de P dan uit...15.gif

Enige wat ik wou doen is even laten zien hoe ze er in het buitenland over denken... :'(

Probleem is, BBC interesseert t maar weinig, laatste bericht hierover is 2015 ergens
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:01:32 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203462
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:29 schreef Kaas- het volgende:
Als je dan zo graag je stem af wil laten van de belangen van Putin, dan denk ik alsnog dat een voor-stem meer goeds doet omdat die Putin geen greintje respect op kan brengen voor een zwak volk dat uit angst voor hem tegenstemt.
Zullen we Putin en Rusland er maar niet bij betrekken? Daar mogen wij onze stem inderdaad ("dan zo graag...") niet van laten afhangen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:02:15 #203
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161203483
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
Noem eens wat voorbeelden van uitmuntende journalistiek die is bedreven door Geenstijl en/of PowNed.
Geenpeil. Een briljant exposé over de disfunctie in de Nederlandse democratie.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161203606
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Mooi nieuw dieptepuntje Bram, het vol verdedigen van RT _O-
Gisteren ook weer een mooi pareltje van RT:

‘Goebbels had less-biased articles’: Public slams MSM for Putin focus after Panama papers leak
https://www.rt.com/news/338338-panama-papers-putin-outrage/

In Ijsland moet de minister-president opstappen en in Oekraïne wordt onder meer Poroshenko met de grond gelijk gemaakt, maar in Rusland..... _O-
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:06:19 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203617

[ Bericht 62% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 20:09:37 ]
#NoDAPL
pi_161203690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:05 schreef J.B. het volgende:
Gisteren ook weer een mooi pareltje van RT:

‘Goebbels had less-biased articles’: Public slams MSM for Putin focus after Panama papers leak
https://www.rt.com/news/338338-panama-papers-putin-outrage/

In Ijsland moet de minister-president opstappen en in Oekraïne wordt onder meer Poroshenko met de grond gelijk gemaakt, maar in Rusland..... _O-
Dat is niet zo vreemd want Putin staat niet op die PP lijst
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:09:42 #207
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203717
Voor wie het nog heeft gemist: die Panama papers gaan over het publiceren van details over het ontduiken van belastingen door allerlei bedrijven, politici etc. (een soort van Wikileaksachtig iets).
Ook Oekraïne stond hiertussen maar ook een politcus uit Ijsland.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:37 schreef Kaas- het volgende:
Tegenstemmers zijn laffe takkels, een beetje je hoofd buigen voor de man die de MH-17 vol met onze landgenoten uit de lucht heeft geschoten.
Alsof iedereen die tegenstemt dat doet omdat Putin al dan niet graag heeft dat je tegen stemt. Kom op Kaas, dit is iets wat uit het 'voor'-kamp komt, de meeste mensen die tegen gaan stemmen zijn er helemaal niet mee bezig wat Putin graag wil. Mij zal het worst wezen wat Putin en Rusland willen, bij de afweging om nee te stemmen heeft dat 0,00...00% meegespeeld. De dierenrechten, de economische consequenties voor de beide landen, de corruptie, de betrouwbaarheid van Oekraïne (samenhangend met die corruptie), geopolitieke gevolgen, dat soort zaken betrek je erbij. Toch niet of dat Rusland het al dan niet leuk vindt dat je tegen/voor stemt. _O-
#NoDAPL
pi_161203757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.

[ afbeelding ]

Btw: een normaal stemformulier ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]

Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Bij normale verkiezingen zit het er zo uit:

Daar hoor ik nooit iemand zeuren dat het hele hokje niet hoeft te worden ingekleurd :9
pi_161203855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:08 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd want Putin staat niet op die PP lijst
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:

PORTRET. De cellist die Poetins offshoreportefeuille beheert

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218508
pi_161203858
Dus je stemt tegen omdat dieren slecht worden behandeld in Oekraine? Want als dat verdrag er niet door komt, zal de situatie voor dieren in dat land aanzienlijk verbeteren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:15:42 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:11 schreef J.B. het volgende:

[..]

Bij normale verkiezingen zit het er zo uit:

[ afbeelding ]

Daar hoor ik nooit iemand zeuren dat het hele hokje niet hoeft te worden ingekleurd :9
Het is dan ook erg bewerkelijk om met het potlood heel het hokje in te kleuren. Als je daarvoor biljetten ongeldig zou verklaren dan kan je meer dan 90% van de biljetten afkeuren. :)
Practisch gezien gaat het erom dat er geen misverstand mogelijk is, indien de wetgeving adequaat is dan zou een biljet enkel afgekeurd moeten worden als het niet duidelijk is dat het de intentie was om het hokje in te kleuren (slechts een heel dun stipje of 1 kras in plaats van het grotendeels ingekleurd zijn) of wanneer meerdere hokjes zijn ingekleurd (waarbij je dus niet zeurt als er ergens een stipje of een krasje staat als een ander hokje wel duidelijk grotendeels rood is gemaakt).
Je zou natuurlijk ook voor een pen kunnen kiezen en mensen een kruisje kunnen laten zetten of zo, het is voor mij altijd een raadsel geweest waarom we moeilijk doen met een roodkleurig potlood.

Gelukkig hadden we tot voor kort geen USA-toestanden met het stemmen op de ouderwetse manier (helaas wel hartstikke onveilige stemcomputers, overheid en ICT :')), hopelijk gaan we daar niet nu mee beginnen. De USA is het verkeerde voorbeeld om te volgen voor verreweg de meeste kwesties en wij doen dat al veel te veel.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:18:19 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je stemt tegen omdat dieren slecht worden behandeld in Oekraine?
Nee! Het speelt mee in de afweging om tegen te stemmen, het is dus een van de redenen waarom ik tegen stem. Waarom? Omdat de export van dat vlees naar Nederland fors is toegenomen ten gevolge van dat verdrag en verder zal toenemen indien wij het verdrag ondertekenen. Vorige week nog werd hier verwezen naar een krantenartikel waarin hier uitvoerig over is geschreven.

quote:
Want als dat verdrag er niet door komt, zal de situatie voor dieren in dat land aanzienlijk verbeteren?
Nee, maar dat geldt waarschijnlijk ook als we wel het verdrag tekenen. Corruptie en zo. Waar het om gaat is dat wij niet meer gaan importeren als dat verdrag niet wordt ondertekend en hopelijk de import weer aan banden leggen aangezien de toegenomen export enkel mocht omdat er vooruit werd gelopen op dit verdrag.
#NoDAPL
pi_161203923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is dan ook erg bewerkelijk om met het potlood heel het hokje in te kleuren. Als je daarvoor biljetten ongeldig zou verklaren dan kan je meer dan 90% van de biljetten afkeuren. :)
Practisch gezien gaat het erom dat er geen misverstand mogelijk is, indien de wetgeving adequaat is dan zou een biljet enkel afgekeurd moeten worden als het niet duidelijk is dat het de intentie was om het hokje in te kleuren (slechts een heel dun stipje of 1 kras in plaats van het grotendeels ingekleurd zijn) of wanneer meerdere hokjes zijn ingekleurd (waarbij je dus niet zeurt als er ergens een stipje of een krasje staat als een ander hokje wel duidelijk grotendeels rood is gemaakt).
Je zou natuurlijk ook voor een pen kunnen kiezen en mensen een kruisje kunnen laten zetten of zo, het is voor mij altijd een raadsel geweest waarom we moeilijk doen met een roodkleurig potlood.

Gelukkig hadden we tot voor kort geen USA-toestanden met het stemmen op de ouderwetse manier (helaas wel hartstikke onveilige stemcomputers, overheid en ICT :')), hopelijk gaan we daar niet nu mee beginnen. De USA is het verkeerde voorbeeld om te volgen voor verreweg de meeste kwesties en wij doen dat al veel te veel.
Voor mij niet, rood is vrijwel onmogelijk uit te gummen en bij het tellen is rood een heel opvallende kleur. Een donkere kleur op het stembiljet valt niet genoeg op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 20:20:35 ]
pi_161203946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef J.B. het volgende:
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:

PORTRET. De cellist die Poetins offshoreportefeuille beheert

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218508
Je weet dat ik niet ongekleurd ben in deze, maar heb gisteren de Nos gevolgd en zag er een post over.
die ging zo

weer belachelijk dit, gaat over de PP

De Panama Papers, zoals de documenten worden genoemd, zouden zeer belastend zijn voor elf vroegere en zittende staatshoofden.
Zo benadrukt The Guardian de rol van Rusland en Poetin.

De BBC meldt dat er in totaal zo'n 72 staatshoofden betrokken zijn bij het schandaal.
Naast Poetin worden ook de voormalige Egyptische president Hosni Mubarak, de Libische oud-dictator Kadhafi en het Syrische staatshoofd Bashar al-Assad genoemd.

http://nos.nl/artikel/209(...)g-panama-papers.html

+++

dan een post later -

Ook Rusland komt er niet goed af. President Poetin wordt weliswaar niet genoemd huh huh

http://nos.nl/artikel/209(...)n-panama-papers.html

oorlosjenko betrapt met cacao op zn smoel uit de likkepot laugh laugh

"Porosjenko was voor dat hij president werd eigenaar van een snoep- en chocoladebedrijf. Dat is hij eigenlijk nog steeds.
De winsten zijn volgens de Panama Papers weggesluisd naar de Britse Maagden-eilanden."

+++
shift-knop defekt
pi_161203965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee! Het speelt mee in de afweging om tegen te stemmen, het is dus een van de redenen waarom ik tegen stem. Waarom? Omdat de export van dat vlees naar Nederland fors is toegenomen ten gevolge van dat verdrag en verder zal toenemen indien wij het verdrag ondertekenen. Vorige week nog werd hier verwezen naar een krantenartikel waarin hier uitvoerig over is geschreven.
Met het quotum wat verhoogd wordt naar nog geen 0,3% van de totale Europese kippenvleesproductie? Het is momenteel 32000 ton en het wordt 36000, het is maar wat je een forse toename noemt :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 20:21:29 ]
pi_161203991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar als je de banden aanhaalt met Oekraine, is de kans stukken groter dat op dat terrein resultaten worden geboekt. Anders blijft het land gewoon op die voet doorgaan.
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:21:34 #217
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161204001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Voor mij niet, rood is vrijwel onmogelijk uit te gummen en bij het tellen is rood een heel opvallende kleur. Een donkere kleur op het stembiljet valt niet op.
Fair enough maar dan nog lijkt het mij gemakkelijker om bijv. met een gekleurde pen een kruisje te zetten.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:22:57 #218
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161204038
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als je de banden aanhaalt met Oekraine, is de kans stukken groter dat op dat terrein resultaten worden geboekt. Anders blijft het land gewoon op die voet doorgaan.
Ik geloof er niet in dat Oekraïne minder corrupt zal worden doordat wij de banden aanhalen, daarvoor is cultuur veel te hardnekkig. Waarom niet de wortel voor hun neus houden dat als zij veranderen, en pas dan, dat we dan de banden aanhalen in plaats van het andersom te doen? Laat hen eerst maar zien dat zij willen veranderen. Laat hen bijvoorbeeld allerlei ethische kwesties verbeteren (dat gaat veel verder dan enkel dierenrechten) en de corruptie hard bestrijden.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:24:48 #219
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161204084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Met het quotum wat verhoogd wordt naar nog geen 0,3% van de totale Europese kippenvleesproductie? Het is momenteel 32000 ton en het wordt 36000, het is maar wat je een forse toename noemt :P
Lees nu dat artikel waar wij eerder naar hebben verwezen, dan praten we daarna verder. ;)
#NoDAPL
pi_161204175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees nu dat artikel waar wij eerder naar hebben verwezen, dan praten we daarna verder. ;)
http://www.nrc.nl/next/20(...)ense-plofkip-1598963

quote:
We zitten in Europa met een zelfvoorzieningsgraad van meer dan 100 procent. Dus alles wat erbij komt, bederft de prijs.” Op de totale productie van kippenvlees in de EU (12,9 miljoen ton) is 36.000 ton niet veel: 0,3 procent.
Al eens van de varkenscyclus gehoord? Of evenwicht van vraag en aanbod? De sector produceert nu al te veel en dan gaan ze ook nog eens lopen zeiken over Oekraïne, terwijl het al meer dan twee jaar bekend is dat de verhoging van het quotum er er gaat komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 20:31:54 ]
pi_161204203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in dat Oekraïne minder corrupt zal worden doordat wij de banden aanhalen, daarvoor is cultuur veel te hardnekkig. Waarom niet de wortel voor hun neus houden dat als zij veranderen, en pas dan, dat we dan de banden aanhalen in plaats van het andersom te doen? Laat hen eerst maar zien dat zij willen veranderen. Laat hen bijvoorbeeld allerlei ethische kwesties verbeteren (dat gaat veel verder dan enkel dierenrechten) en de corruptie hard bestrijden.
Wat mij vooral stoort is de selectieve verontwaardiging. We hebben met veel meer andere landen dergelijke verdragen afgesloten. En die voldoen lang niet allemaal aan de standaarden van de EU. Of denk je dat Egypte dierenrechten hoog in het vaandel heeft staan?

Maar goed, ik ga morgen toch niet stemmen.
pi_161204338
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is de selectieve verontwaardiging. We hebben met veel meer andere landen dergelijke verdragen afgesloten. En die voldoen lang niet allemaal aan de standaarden van de EU. Of denk je dat Egypte dierenrechten hoog in het vaandel heeft staan?

Maar goed, ik ga morgen toch niet stemmen.
Dat een bestaand verdrag met Egypte misschien geen goed idee is geweest, is natuurlijk op geen enkele manier een argument om een verdrag met Oekraïne te sluiten.
pi_161204389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat een bestaand verdrag met Egypte misschien geen goed idee is geweest, is natuurlijk op geen enkele manier een argument om een verdrag met Oekraïne te sluiten.
Kom op, wat is er met die VOC-mentaliteit gebeurd? Wat kan ons het nou rotten hoe andere landen hun dieren en onderdanen behandelen. Handel gaat voor.
pi_161204420
Als we echt principieel zijn, schorten we gelijk de handel met de halve wereld op. En die hervatten we pas als ze netjes volgens onze regels spelen.
pi_161204525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Als we echt principieel zijn, schorten we gelijk de handel met de halve wereld op. En die hervatten we pas als ze netjes volgens onze regels spelen.
Het zou heel redelijk zijn om een flinke importheffing te heffen op producten waarvan de productie is ge-outsourced omdat het in een ander land onder erbarmelijke omstandigheden goedkoper kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')