abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161202106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
RT heeft een punt. :)
Ik kan trouwens hun programma The Big Picture van harte aanbevelen, journalistiek gezien is het beter dan wat de NOS ons voorschotelt.
Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populair ;)
RT is behoorlijk militant, dat is dan weer een nadeel.
Persoonlijk noem ik het niet beter of slechter maar ik had het net over transparantie en dat mensen een krantje kunnen lezen.
Was vergeten erbij te zetten dat het dan misschien verstandig is om niet steeds hetzelfde krantje te lezen.
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:17:07 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202144
Dit filmpje geeft een goede uitleg over het AV: Een goed punt van het meisje: "het lijkt wel alsof er een campagne is om mensen op te roepen om zichzelf vooral niet te informeren. "Het is ingewikkeld etc..."".

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 19:23:29 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:20:13 #178
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202243
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populair ;)
RT is behoorlijk militant, dat is dan weer een nadeel.
Persoonlijk noem ik het niet beter of slechter maar ik had het net over transparantie en dat mensen een krantje kunnen lezen.
Was vergeten erbij te zetten dat het dan misschien verstandig is om niet steeds hetzelfde krantje te lezen.
Dat sowieso! Je moet zo pluriform mogelijk media volgen, voor RT is er zeker ruimte in dat spectrum. De RT is een tikkeltje militant maar dat gaat naar beide kanten toe, ook richting Rusland, zo waren ze best kritisch over de inval van een deel van Oekraïne, helaas werd als gevolg hiervan wel iemand aan de top van de RT ontslagen. Laten we echter niet vergeten dat de RT slechts voor 50% wordt gefinancierd door de staat terwijl de NPO voor 100% wordt gefinancierd door de staat, bij de RT werd na een kritisch verslag iemand aan de top van het bedrijf vervangen, de NPO kreeg 3/4 bezuinigingen achter elkaar omdat het teveel kritiek heeft.
Ik vind kritiek op de RT prima hoor maar die kritiek moet niet van dezelfde mensen komen die ondertussen blind zijn voor de gang van zaken in ons eigen landje. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:21:06 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161202273
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:09 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ga dus 's ochtends om 10 uur met mijn stempas naar het stembureau, en breng mijn stem uit. Vervolgens ga ik naar het stadhuis, en meld dat ik mijn stempas niet heb ontvangen. Met mijn nieuwe stempas ga ik naar een ander stembureau in mijn gemeente en stem nog een keer.
Gewoon de paarse vinger weer invoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161202275
Mooi nieuw dieptepuntje Bram, het vol verdedigen van RT _O-
pi_161202378
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Ik heb hem nog gewaarschuwd...
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:24:13 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202379
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef freako het volgende:

[..]

Ongeldige stemmen tellen gewoon mee voor de opkomst.
Goed om te weten. ^O^
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:24:58 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202411
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Het is fascinerend dat dit volgens 9 slechte journalistiek is:
Idem voor een filmpje van BP waarin ze laten zien hoe de gezondheidszorgverzekering in Europa beter is dan in de USA. Heel erg subjectief en pro-Russisch. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 19:31:39 ]
#NoDAPL
pi_161202493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT. :)
Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor je _O-

quote:
[spoiler]De trolverwijzing is zeer terecht gezien deze reactie van 9, dit is getrol. [/spoiler]
Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Ja, dat op de man spelen van je kennen we onderhand.
pi_161202499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik heb hem nog gewaarschuwd...[ afbeelding ]
Heel goed *;
pi_161202663
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
Heel goed *;
Dank je ....
Ik had eraan kunnen toevoegen dat het hoge PC-gehalte bij veel posters dat niet toelaat :7

=pol.corr.
shift-knop defekt
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:34:23 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202680
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor je _O-
Aldus het trolletje. _O-
Kijk jij nu eerst maar eens naar filmpjes zoals dit: Leer jij eerst maar eens om überhaupt eens wat te bekijken voordat je oordeelt over een omroep. Ik durf er veel geld op in te zetten dat jij 0 filmpjes van de RT hebt gezien en dat jouw
'mening' voor 100% is gefundeerd op wat jij van anderen hebt gelezen en gehoord die ook weer niet hebben gekeken. :')

Wie betaalt bepaalt, de Nederlandse staat betaalt voor 100% en heeft duidelijk laten voelen wat er gebeurt als je niet braaf in het gelid loopt als NPO door 3/4 keer achter elkaar te bezuinigen nadat de NPO niet luisterde naar de waarschuwing van Maxime Verhagen (CDA-minister) dat de NPO "minder kritisch moet zijn richtin de politici en minder satire moet bedrijven met de politici".
Vanaf nu ga ik voorlopig maar weer verder met mijn vaste gewoonte om jou te negeren en jouw reacties niet te lezen aangezien jij toch weer niets anders doet dan trollen en te proberen mensen uit hun tent te lokken. Veel plezier ermee, kleuter. Ik gun jou dat plezier niet dus ik ga je daar niet bij helpen. :W
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:35:31 #188
346939 Janneke141
pi_161202709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aldus het trolletje. _O-
Wie betaalt bepaalt, de Nederlandse staat betaalt voor 100% en heeft duidelijk laten voelen wat er gebeurt als je niet braaf in het gelid loopt als NPO door 3/4 keer achter elkaar te bezuinigen nadat de NPO niet luisterde naar de waarschuwing van Maxime Verhagen (CDA-minister) dat de NPO "minder kritisch moet zijn richtin de politici en minder satire moet bedrijven met de politici".
Vanaf nu ga ik voorlopig maar weer verder met mijn vaste gewoonte om jou te negeren en jouw reacties niet te lezen aangezien jij toch weer niets anders doet dan trollen en te proberen mensen uit hun tent te lokken. Veel plezier ermee, kleuter. Ik gun jou dat plezier niet dus ik ga je daar niet bij helpen. :W
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
pi_161202751
Hoe rijm je de onthullingen van Nieuwsuur over de bonnetjesaffaire met het vermeende bedrijven van staatspropaganda door de PO, beste Bram?

Dergelijke voor de overheid onwelgevallige informatie wordt op RT niet onthuld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:37:51 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
En hier de tweede vaste trol in NWS/POL
Ook aan jou de vraag, leg eens even uit wat er journalistiek gezien mis is met dit filmpje?
Graag een fatsoenlijk antwoord of je woorden intrekken.
En nu weer terug ontopic! Het onderwerp is belangrijk genoeg ook al hebben sommigen van jullie liever niet dat mensen gaan stemmen.
In tegenstelling tot wat jij fantaseert is het bepaalt geen controversiële stelling dat de RT ook goede journalistiek bedrijft en dat de NPO net als de RT een staatsomroep is maar dan voor 100% gefinancierd door de staat en niet slechts voor 50%.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:39:12 #191
346939 Janneke141
pi_161202803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En hier de tweede vaste trol in NWS/POL
Ook aan jou de vraag, leg eens even uit wat er journalistiek gezien mis is met dit filmpje?
Graag een fatsoenlijk antwoord of je woorden intrekken.
En nu weer terug ontopic! Het onderwerp is belangrijk genoeg ook al hebben sommigen van jullie liever niet dat mensen gaan stemmen.
Ik voel geen enkele behoefte om inhoudelijk te reageren op iemand die categorisch zijn eigen definities verzint en daarnaast ook nog eens wild om zich heen slaat door iedereen maar een trol te gaan noemen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:43:20 #192
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161202921
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zouden TUNnelvisie moeten oprichten.

Kan de hele pluizenkliek meteen heen. Er is daar van alles te vinden: Hoe het beste een plaat voor het hoofd op maat te zagen is, vraag en aanbod van oogkleppen, wegkijk 101, protocollen om tot een uiteindelijk oordeel van denken te komen, hoe om te gaan met tegenstrijdige gevoelens omtrent het zelf-verraad, enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door BarryOSeven op 05-04-2016 19:48:31 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:44:32 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202953
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe rijm je de onthullingen van Nieuwsuur over de bonnetjesaffaire met het vermeende bedrijven van staatspropaganda door de PO, beste Bram?
Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?
Hoe vaak hoor jij journalisten (buiten GeenStijl en Powned) nog kritische vragen stellen aan onze politici? Echt kritische vragen en hierbij stevig doorvragen! Ze zijn een toontje lager gaan zingen na de zoveelste bezuiniging en de waarschuwing van Maxime Verhagen die hieraan vooraf ging.

quote:
Dergelijke voor de overheid onwelgevallige informatie wordt op RT niet onthuld.
Jij hebt hun verslaggeving omtrent de inval in een deeltje van Oekraïne niet meegekregen?

Maar goed, het punt was vooral dat ik het nogal fascinerend vind dat 9 alles van de RT afdoet als propaganda zonder ook maar 1 keer te hebben gekeken naar een filmpje van de RT terwijl hij blind is voor het feit dat onze eigen staatsomroep voor 100% wordt gefinancierd door de staat terwijl we daarvoor een uitstekend systeem van kijk- en luistergeld hadden wat we zo weer terug zouden kunnen invoeren maar dan op een gemoderniseerde wijze (laten innen door de kabelboeren in combinatie met de televisieaansluiting).
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:45:38 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161202980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen fatsoenlijk antwoord en ik kom daarom met een smoes.
Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:33 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dank je ....[ afbeelding ]
Ik had eraan kunnen toevoegen dat het hoge PC-gehalte bij veel posters dat niet toelaat :7

=pol.corr.

Het was duidelijk hoor, voor mij althans.
9 had het blijkbaar niet begrepen. :)
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:46:17 #195
346939 Janneke141
pi_161202994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?
Ga ook nog even quotes aan lopen passen. Lekker kinderachtig weer.
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:48:28 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203067
Nog een poging om de draad terug ontopic te trekken.
Graag hier (referendum, AV, rol van de media en onze politici) inhoudelijk op reageren en niet verder offtopic gaan.
#NoDAPL
pi_161203093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?
Hoe vaak hoor jij journalisten (buiten GeenStijl en Powned) nog kritische vragen stellen aan onze politici? Echt kritische vragen en hierbij stevig doorvragen! Ze zijn een toontje lager gaan zingen na de zoveelste bezuiniging en de waarschuwing van Maxime Verhagen die hieraan vooraf ging.
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.

Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:53:47 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203222
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.
Met het laatste ben ik het eens maar ze hebben ook goede journalistieke vragen gesteld naast het kinderachtige gedrag.

quote:
Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
Dat is te gemakkelijk, een feit is dat het barstte van de satire met onze politici en onze politiek terwijl het nu niet meer voorkomt. Een feit is dat er vroeger meer kritische reportages en documentaires waren richting onze eigen politiek (Zembla en Tegenlicht doen het nog een beetje) en dat er veel meer kritische vragen werden gesteld aan onze politici.
Dat het riskant (maar misschien wel juist gewenst door de politici) is dat we het kijkgeld hebben ingeruild voor een directe financiering door de staat lijkt me een weinig controversiële stelling, het zou beter zijn om gewoon de kijker de omroep te laten financieren en dat kan prima door de kabelboeren voor elk abo een kijkgeld per jaar te laten innen en dat direct naar de NPO op te laten sturen. Inningskosten: 0 euro, dat kan volautomatisch. Wel een compleet van de staat en commerciële bedrijven onafhankelijke omroep. De meeste Nederlanders willen dat graag dus dat kan met een wetje zo worden geregeld.

Ik stel voor dat we hier in een andere draad eens verder over discussiëren. Ik ga graag met eenieder de discussie aan die met argumenten komt. Jij doet dat nu tenminste wel. ^O^
#NoDAPL
pi_161203338
Noem eens wat voorbeelden van uitmuntende journalistiek die is bedreven door Geenstijl en/of PowNed.
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:59:44 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161203390
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
Domme mensen hebben minder democratische rechten dan intelligente mensen? :|W
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')