Je spreekt beter over EU-fiel, een eurofiel houdt van Europa, een EU-fiel houdt van de EU. De twee zijn niet per se mutueel exclusief maar ze gaan ook niet noodzakelijk hand in hand.quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
Blinde paniek bij de eurfielen van de Volkskrant
[ afbeelding ]
En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.
[ afbeelding ]
Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
ik geloof dat je dan de verkeerde quotet...quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
Kom op zeg, schat je de bevolking zo laag in? We hebben een vrij hoog opgeleide bevolking, waarvan je mag verwachten dat ze deze horde toch wel kunnen nemen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.
[ afbeelding ]
Btw: een normaal stemformulier ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij ontslag moet nemen.
Blijkbaar niet, want er wordt niet over gedebatteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:39 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik geloof dat je dan de verkeerde quotet...![]()
ik ben slechts de brenger van dit biljetvorm-artikel zonder enige verdere commentaar daarop.
maar toch, nu ik hier toch ben, in de TK vinden ze het blijkbaar belangrijk genoeg.
De SP, PVV, Partij voor de Dieren en 50Plus willen wel dat er vanavond nog over de kwestie gedebatteerd wordt. "Stuitend hoe luchtig hierover gedaan wordt", concludeert PvdD-leider Thieme.
Waardeloosquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen. En niet alleen maar mongolen maar ook mensen die slecht hebben geslapen, haast hebben, etc. Maar we zullen het wel gaan zien in de statistieken van uitgebrachte ongeldige stemmen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op zeg, schat je de bevolking zo laag in? We hebben een vrij hoog opgeleide bevolking, waarvan je mag verwachten dat ze deze horde toch wel kunnen nemen?
Ja, dat is een paradox idd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.
Ik zie dit nu voor het eerst, maar wat een suffigheid is ditquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het onvergeeflijk dat de verantwoordelijke minister daar zo onverschillig over doet. Als straks blijkt dat er echt veel ongeldige stemmen zijn dan vind ik dat hij moet worden ontslagen.
Maarrrrrr, mensen mogen toch ook het deskundige advies van hun al eerder gekozen volksvertegenwoordiger opvolgen ?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, dit is veel te ingewikkeld. Maar ja of nee zeggen tegen een verdrag van tig pagina's met juridische teksten is geen probleem.
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Maarrrrrr, mensen mogen toch ook het deskundige advies van hun al eerder gekozen volksvertegenwoordiger opvolgen ?
Of moeten we allemaal eerst een politiek rijbewijs gaan halen voordat je het rondje mag vullen
Eh, wat? Ze gaan zelfs zo ver dat ze de oproep laag genoeg proberen te krijgen door het stemproces actief te saboteren door geen stempas te versturen en dit niet netjes alsnog op te lossen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:57 schreef SeLang het volgende:
Blinde paniek bij de eurfielen van de Volkskrant
[ afbeelding ]
En Plasterk laat zich zo in de kaart kijken dat ik bijna medelijden met hem krijg.
[ afbeelding ]
Best wel schokkend zo'n tweet. Die man is toch de verantwoordelijke minister? Haalt zijn schouders op als mensen geen stempas hebben ontvangen. "Daar kunnen we het na het referendum wel over hebben". Serieus???
Vooral omdat het vrij uitgebreid in het nieuws is geweest inmiddels. Oftewel: als je het nu nog verkeerd doet, ben je echt wel onoplettend.quote:
Ja idd, maar sws is het een vrij eenvoudige, vrij duidelijke instructie, lijkt me....quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vooral omdat het vrij uitgebreid in het nieuws is geweest inmiddels. Oftewel: als je het nu nog verkeerd doet, ben je echt wel onoplettend.
Nee waarom.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?
Niet noodzakelijk aangezien de partij van je voorkeur van nu niet noodzakelijk de partij is waar je X jaar geleden op stemde, dit omwille van de veranderende voorkeuren en de strategische stemmen (PvdA en VVD).quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als iedereen dat doet is het nut van een referendum wel een beetje weg, denk je niet?
Ja en nee. Kan je verwachten dat de meeste mensen die gaan stemmen elk detail van dit verdrag kennen? Nee. Dat geldt vermoedelijk ook voor iedereen die hier heeft gereageerd (inclusief ikzelf dus). Is dat een probleem? Het lijkt me van niet. Je hoeft niet elk detail uit het verdrag te kennen om bijvoorbeeld te weten dat hier nu dankzij dit verdrag meer kippenvlees wordt verhandeld wat afkomstig is uit Oekraïne. Andere mensen hebben dit soort zaken voor ons uitgezocht en uitgebreid toegelicht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat ook een hoop niet in het verdrag wat wel relevant is voor de afweging om voor of tegen te stemmen. Ook voor deze zaken geldt dat ze niet allemaal gemakkelijk in te schatten zijn door ons gewone mensen, sommige wel en andere niet.
Verder moet je er nog rekening mee houden dat de werkelijkheid soms verschilt van de papieren werkelijkheid. Het is leuk dat in het verdrag staat dat Oekraïne bepaalde zaken moet 'moderniseren' maar is het verwachten dat Oekraïne dat ook daadwerkelijk gaat doen? Zijn de politici überhaupt in staat om dit te verwezenlijken als ze al van goede wil zijn? Het land behoort tot de meest corrupte landen op het noordelijke halfrond van deze wereld.
tl;dr
Ja, het is ingewikkeld maar dat wil niet zeggen dat we er geen referendum over zouden moeten houden en ook voor politici is het voor een groot deel tasten in het duister.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad nogal een blunder. Waarom in godsnaam die layout wijzigen en waarom twee symbolen gebruiken waarvan 1 ingekleurd moet worden? Het lijkt wel alsof ze het erom doen: verwarring creëren om meer ongeldige stemmen te krijgen en zodoende kunstmatig de opkomst te verlagen. Zouden we hier niet eens contact over moeten opnemen met de verantwoordelijke afdeling van de UN die toeziet op het eerlijk verlopen van verkiezingen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Dat plaatje met de tekst dat een hokje ingekleurd moet worden komt uit de begeleidende brief bij de stempas in Zoetermeer. Blijkbaar geschreven door een ambtenaar die het daadwerkelijke biljet nog niet gezien had. Op het biljet staat ook stipje ipv hokje.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.
[ afbeelding ]
Ik vind de term stipje eerlijke gezegd al verwarrend. Je noemt zoiets een circel, een stip is een circel met een oneindig kleine straal of zoiets.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:57 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Waar komt dat plaatje eigenlijk vandaan? Want ik zie ook een plaatje op internet waarbij de instructies wel ondubbelzinnig zijn. Hier staat duidelijk dat één stipje (en dus niet het vakje) moet worden ingekleurd.
[ afbeelding ]
Zou de gemiddelde Nee-stemmer zo dom zijn denk je?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik durf te wedden dat een hoop mensen het fout gaan doen.
Ik ga dus 's ochtends om 10 uur met mijn stempas naar het stembureau, en breng mijn stem uit. Vervolgens ga ik naar het stadhuis, en meld dat ik mijn stempas niet heb ontvangen. Met mijn nieuwe stempas ga ik naar een ander stembureau in mijn gemeente en stem nog een keer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voer de verplichting in om uiterlijk 4 weken van tevoren de stempas te versturen en dat iedereen die er dan nog geen ontvangen heeft persoonlijk op het gemeentehuis een stempas kan ophalen tot de dag voor de verkiezingen tot het uur dat het laatste stembureau sluit. Niet zo moeilijk.
RT heeft een punt.quote:
Ongeldige stemmen tellen gewoon mee voor de opkomst.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal een blunder. Waarom in godsnaam die layout wijzigen en waarom twee symbolen gebruiken waarvan 1 ingekleurd moet worden? Het lijkt wel alsof ze het erom doen: verwarring creëren om meer ongeldige stemmen te krijgen en zodoende kunstmatig de opkomst te verlagen.
Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populairquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
RT heeft een punt.
Ik kan trouwens hun programma The Big Picture van harte aanbevelen, journalistiek gezien is het beter dan wat de NOS ons voorschotelt.
Dat sowieso! Je moet zo pluriform mogelijk media volgen, voor RT is er zeker ruimte in dat spectrum. De RT is een tikkeltje militant maar dat gaat naar beide kanten toe, ook richting Rusland, zo waren ze best kritisch over de inval van een deel van Oekraïne, helaas werd als gevolg hiervan wel iemand aan de top van de RT ontslagen. Laten we echter niet vergeten dat de RT slechts voor 50% wordt gefinancierd door de staat terwijl de NPO voor 100% wordt gefinancierd door de staat, bij de RT werd na een kritisch verslag iemand aan de top van het bedrijf vervangen, de NPO kreeg 3/4 bezuinigingen achter elkaar omdat het teveel kritiek heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ssst, met zulke uitspraken wordt je niet populair![]()
RT is behoorlijk militant, dat is dan weer een nadeel.
Persoonlijk noem ik het niet beter of slechter maar ik had het net over transparantie en dat mensen een krantje kunnen lezen.
Was vergeten erbij te zetten dat het dan misschien verstandig is om niet steeds hetzelfde krantje te lezen.
Gewoon de paarse vinger weer invoeren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:09 schreef freako het volgende:
[..]
Ik ga dus 's ochtends om 10 uur met mijn stempas naar het stembureau, en breng mijn stem uit. Vervolgens ga ik naar het stadhuis, en meld dat ik mijn stempas niet heb ontvangen. Met mijn nieuwe stempas ga ik naar een ander stembureau in mijn gemeente en stem nog een keer.
Ik heb hem nog gewaarschuwd...quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Mooi nieuw dieptepuntje Bram, het vol verdedigen van RT
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef freako het volgende:
[..]
Ongeldige stemmen tellen gewoon mee voor de opkomst.
Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Mooi nieuw dieptepuntje Bram, het vol verdedigen van RT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Het is fascinerend dat dit volgens 9 slechte journalistiek is:
Idem voor een filmpje van BP waarin ze laten zien hoe de gezondheidszorgverzekering in Europa beter is dan in de USA. Heel erg subjectief en pro-Russisch.
[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-04-2016 19:31:39 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor jequote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aldus de trol van POL en NWS die ondertussen niet inziet dat onze eigen staatsomroep twee keer zo afhankelijk is van 1 staat dan de RT.
Ja, dat op de man spelen van je kennen we onderhand.quote:[spoiler]De trolverwijzing is zeer terecht gezien deze reactie van 9, dit is getrol. [/spoiler]
Als 9 ooit eens zou hebben gekeken naar The Big Picture in plaats van ongefundeerd te oordelen over de RT dan zou hij weten dat er ook goede journalistiek wordt bedreven door die oproep.
Heel goedquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:24 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb hem nog gewaarschuwd...[ afbeelding ]
Aldus het trolletje.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je je even inlezen in hoe ons omroepbestel werkt. Dan houd je de volgende keer dit soort onzin wel voor je
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aldus het trolletje.![]()
Wie betaalt bepaalt, de Nederlandse staat betaalt voor 100% en heeft duidelijk laten voelen wat er gebeurt als je niet braaf in het gelid loopt als NPO door 3/4 keer achter elkaar te bezuinigen nadat de NPO niet luisterde naar de waarschuwing van Maxime Verhagen (CDA-minister) dat de NPO "minder kritisch moet zijn richtin de politici en minder satire moet bedrijven met de politici".
Vanaf nu ga ik voorlopig maar weer verder met mijn vaste gewoonte om jou te negeren en jouw reacties niet te lezen aangezien jij toch weer niets anders doet dan trollen en te proberen mensen uit hun tent te lokken. Veel plezier ermee, kleuter. Ik gun jou dat plezier niet dus ik ga je daar niet bij helpen.
En hier de tweede vaste trol in NWS/POLquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
Ik voel geen enkele behoefte om inhoudelijk te reageren op iemand die categorisch zijn eigen definities verzint en daarnaast ook nog eens wild om zich heen slaat door iedereen maar een trol te gaan noemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En hier de tweede vaste trol in NWS/POL
Ook aan jou de vraag, leg eens even uit wat er journalistiek gezien mis is met dit filmpje?
Graag een fatsoenlijk antwoord of je woorden intrekken.
En nu weer terug ontopic! Het onderwerp is belangrijk genoeg ook al hebben sommigen van jullie liever niet dat mensen gaan stemmen.
Ze zouden TUNnelvisie moeten oprichten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien doe je er beter aan om naar BNW af te reizen. Daar is het de gewoonte om je eigen waarheden te verzinnen.
Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe rijm je de onthullingen van Nieuwsuur over de bonnetjesaffaire met het vermeende bedrijven van staatspropaganda door de PO, beste Bram?
Jij hebt hun verslaggeving omtrent de inval in een deeltje van Oekraïne niet meegekregen?quote:Dergelijke voor de overheid onwelgevallige informatie wordt op RT niet onthuld.
Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen fatsoenlijk antwoord en ik kom daarom met een smoes.
Het was duidelijk hoor, voor mij althans.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:33 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dank je ....[ afbeelding ]
Ik had eraan kunnen toevoegen dat het hoge PC-gehalte bij veel posters dat niet toelaat![]()
=pol.corr.
Ga ook nog even quotes aan lopen passen. Lekker kinderachtig weer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies wat ik verwachtte. Kunnen we nu dan alsjeblieft weer ontopic verder gaan?
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet maar ook jij kan toch niet ontkennen dat de toon de afgelopen jaren veel minder kritisch is geworden. We hadden heel erg veel satire met onze politici (Koefnoen, Café de Wereld, Kopspijkers...), nu komt het totaal niet meer voor. Toeval?
Hoe vaak hoor jij journalisten (buiten GeenStijl en Powned) nog kritische vragen stellen aan onze politici? Echt kritische vragen en hierbij stevig doorvragen! Ze zijn een toontje lager gaan zingen na de zoveelste bezuiniging en de waarschuwing van Maxime Verhagen die hieraan vooraf ging.
Met het laatste ben ik het eens maar ze hebben ook goede journalistieke vragen gesteld naast het kinderachtige gedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
Het onthullen van de Bonnetjesaffaire is oneindig veel kritischer dan Geenstijl en PowNed ooit zullen zijn. Achter politici aanhollen en ze voor lul proberen te zetten, is geen kritische journalistiek, maar kinderachtig kutgedrag.
Dat is te gemakkelijk, een feit is dat het barstte van de satire met onze politici en onze politiek terwijl het nu niet meer voorkomt. Een feit is dat er vroeger meer kritische reportages en documentaires waren richting onze eigen politiek (Zembla en Tegenlicht doen het nog een beetje) en dat er veel meer kritische vragen werden gesteld aan onze politici.quote:Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
Domme mensen hebben minder democratische rechten dan intelligente mensen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als een stemmer te achterlijk is om een rondje rood te kleuren, dan heb ik weinig medelijden met die ongeldige stem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |