abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161146364
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:50 schreef Albert_Hofmann het volgende:

Het is onjuist dat Rusland “tegen de wil van het Oekraïense volk grote delen van het land heeft ingepikt”. De bevolking van de Krim heeft door middel van een referendum zelf gekozen voor afscheiding van het bewind in Kiev. Diverse onderzoeken tonen aan dat inwoners van de Krim niet onder de huidige regering in Kiev verder willen.
Vandaar dat alleen Afghanistan, Cuba, Nicaragua, Venezuela, Syrië en Noord-Korea de annexatie erkennen natuurlijk.

quote:
Het is compleet onduidelijk hoe dit verdrag voor een “stabieler” Oekraïne gaat zorgen. Tot op heden heeft het juist voor een instabieler Oekraïne gezorgt, met een burgeroorlog als kers op de taart. Het idee van een veilige/stabiele bufferzone tussen Rusland en de EU kan veel beter tot stand komen in de vorm van een neutraal Oekraïne wat niet wordt gedwongen een kant te kiezen.
Een burgeroorlog? Gewoon een Russische herhaling van zetten zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Google voor de lol maar eens op Igor Strelkov. Een stabiele bufferzone, misschien moeten we Finland en de Baltische Staten dan ook maar uit de EU gooien? Wat is dit nou voor een belachelijk argument?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 16:27:36 ]
pi_161146443
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:26 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar je gaat daarmee volledig voorbij aan de enorme corruptie die in de samenleving geworteld is. Het is uiterst naïf om te verwachten dat regeltjes worden gehandhaafd in een corrupt land als Oekraïne. Tevens lees ik in die artikelen en Annex III [n]nergens iets over wat er gebeurt als Oekraïne niet aan de normen voldoet.[/b] Behalve dan dat ze een nieuwe “timetable” aan moeten leveren waarin ze aangeven wanneer het dan wel geïmplementeerd word. Als je mij kan wijzen op sancties die worden ingevoerd indien Oekraïne niet voldoet aan de normen, zou ik dit argument eventueel (afhankelijk van de sancties) nog wel willen laten varen.

Dit bestempelen als “gelul van de buitencategorie” is gewoon ontkennen dat Oekraïne een uiterst corrupt land is.
Jij hebt het onder meer over oneerlijke concurrentie, maar als niet zowel de EU als Oekraïne per sector besluiten dat aan de voorwaarden voldaan wordt dan wordt de specifieke sector geen onderdeel van het handelsverdrag. Alle sectoren staan opgelijst in het bijgesloten Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products (ACAA). Als Oekraïne besluit zich niks van de regels aan te trekken is de sanctie gewoon dat er geen producten naar de EU geëxporteerd kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 16:32:04 ]
  zondag 3 april 2016 @ 16:39:53 #28
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161146692
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:27 schreef J.B. het volgende:
Vandaar dat alleen Afghanistan, Cuba, Nicaragua, Venezuela, Syrië en Noord-Korea de annexatie erkennen natuurlijk.
Wat hebben de inwoners van de landen die je noemt en niet noemt nu met de interne aangelegenheden van Rusland, Oekraïne en de Krim te maken?

quote:
Een burgeroorlog? Gewoon een Russische herhaling van zetten zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Google voor de lol maar eens op Igor Strelkov. Een stabiele bufferzone, misschien moeten we Finland en de Baltische Staten dan ook maar uit de EU gooien? Wat is dit nou voor een belachelijk argument?
Die wollige taal verandert niet dat dat er in normale mensen taal een burgeroorlog gaande is en was. Daarnaast hebben Finland en in mindere mate de Baltische staten een eigen verstandhouding met Rusland, Finland bijvoorbeeld is geen lid van de navo en Rusland is een haar op twee na grootste exportpartner.

De obsessie met de Russische boeman die voorstanders van dit verdrag hebben in best wel meer dan een beetje zielig.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161146896
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:50 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Deze vraag komt bij elk nieuwe deel. Het antwoord = propaganda van de voorstanders.

(Die zullen straks weer roepen dat er geen goede argumenten komen van de tegenstanders, maar dat ze wel openstaan voor toevoegingen.)

Om ook eens een poging tot aanpassing te wagen zal ik bij deze Bram_van_Loon vragen de OP aan te passen.

Graag het volgende toevoegen onder de gequote stukjes in de OP:

[..]

Het is maar de vraag wat er in de praktijk van het voldoen aan EU-normen voor productkwaliteit, veiligheidseisen, arbeidsrechten etc. terecht zal komen, omdat Oekraïne te kampen heeft met een enorme corruptie. De oligarchen die de leiding hebben in het land zijn niet gebaat bij het bestrijden van die corruptie. Ondertussen wordt het voor Europese bedrijven makkelijker gemaakt zich ook onder te dompelen in een corrupte samenleving en hebben ze te maken met oneerlijke concurrentie, door de lagere normen/standaarden/eisen die gelden in Oekraïne. Daarnaast zijn er geen deadlines en sancties afgesproken mocht Oekraïne niet aan de eisen voldoen. Het verdrag is in alle opzichten vaag over zaken die Nederlanders belangrijk vinden.

[..]

Het is onjuist dat Rusland “tegen de wil van het Oekraïense volk grote delen van het land heeft ingepikt”. De bevolking van de Krim heeft door middel van een referendum zelf gekozen voor afscheiding van het bewind in Kiev. Diverse onderzoeken tonen aan dat inwoners van de Krim niet onder de huidige regering in Kiev verder willen.

[..]

Het is compleet onduidelijk hoe dit verdrag voor een “stabieler” Oekraïne gaat zorgen. Tot op heden heeft het juist voor een instabieler Oekraïne gezorgt, met een burgeroorlog als kers op de taart. Het idee van een veilige/stabiele bufferzone tussen Rusland en de EU kan veel beter tot stand komen in de vorm van een neutraal Oekraïne wat niet wordt gedwongen een kant te kiezen.

Alvast bedankt voor de moeite.
Bizar dat er nog altijd mensen de annexatie van de Krim goedpraten. Dat soort achterlijkheid past niet in de OP lijkt me...
pi_161146953
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Wat hebben de inwoners van de landen die je noemt en niet noemt nu met de interne aangelegenheden van Rusland, Oekraïne en de Krim te maken?

[..]

Die wollige taal verandert niet dat dat er in normale mensen taal een burgeroorlog gaande is en was. Daarnaast hebben Finland en in mindere mate de Baltische staten een eigen verstandhouding met Rusland, Finland bijvoorbeeld is geen lid van de navo en Rusland is een haar op twee na grootste exportpartner.

De obsessie met de Russische boeman die voorstanders van dit verdrag hebben in best wel meer dan een beetje zielig.
Een burgeroorlog waarbij de "rebellen" gesteund en gestuurd werden door een buurland. Creatieve interpretatie weer.
  zondag 3 april 2016 @ 16:50:26 #31
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161147034
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2016 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een burgeroorlog waarbij de "rebellen" gesteund en gestuurd werden door een buurland. Creatieve interpretatie weer.
Noem een burgeroorlog waar geen enkele buitenlandse mogendheid bij betrokken was.
pi_161147060
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:50 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Noem een burgeroorlog waar geen enkele buitenlandse mogendheid bij betrokken was.
Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.
pi_161147198
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:39 schreef Repelsteeltju het volgende:

Dus eigenlijk zeg je dat er geen bufferzone nodig is en Oekraïne zelfs als eventueel (verre) toekomstig EU-lid een redelijke verstandhouding met Rusland zou kunnen hebben? Uitstekend, kan dat mogelijke argument tegen het associatieverdrag ook de prullenbak in ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 16:58:24 ]
  zondag 3 april 2016 @ 17:09:50 #34
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161147603
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 16:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.
Denk je dat Nederland in een vacuüm onafhankelijk had kunnen worden van Spanje, destijds het machtigste rijk in Europa?

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 16:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat er geen bufferzone nodig is en Oekraïne zelfs als eventueel (verre) toekomstig EU-lid een redelijke verstandhouding met Rusland zou kunnen hebben? Uitstekend, kan dat mogelijke argument tegen het associatieverdrag ook de prullenbak in ^O^
Zeg je nu dat je Oekraïne in de EU wilt zien? Dan kunnen we dat argument tegen het verdrag weer opduiken.
pi_161147708
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bizar dat er nog altijd mensen de annexatie van de Krim goedpraten. Dat soort achterlijkheid past niet in de OP lijkt me...
Bizar dat er nog altijd mensen de wil van de bevolking op de Krim zelf niet serieus nemen. Maar daar heb ik je al eerder op gewezen, toen bleef het stil.

quote:
For their part, Crimeans seem content with their annexation by Russia. Overwhelming majorities say the March 16th referendum was free and fair (91%) and that the government in Kyiv ought to recognize the results of the vote (88%).
Bron
.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_161147776
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:09 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Zeg je nu dat je Oekraïne in de EU wilt zien? Dan kunnen we dat argument tegen het verdrag weer opduiken.
Op dit moment zeker niet nee, maar het woord eventueel had je dat idee ook al kunnen geven.
pi_161148253
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:13 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Bizar dat er nog altijd mensen de wil van de bevolking op de Krim zelf niet serieus nemen. Maar daar heb ik je al eerder op gewezen, toen bleef het stil.

[..]

Bron
.
Ik kan dat "referendum" inderdaad op geen enkele manier serieus nemen.
  zondag 3 april 2016 @ 17:45:09 #38
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161148647
Gister weer wat populistisch gebrabbel van "wonderkind" Asscher in de telegraaf. Het stond vol met drogredenen en verwijzingen naar Poetin. Het had een Fokker kunnen zijn. :D
"De Russische president Poetin heeft lopen stoken...", "Dan beloon je het stoken van Poetin", "Pardon? Dan bent u wel helemaal in het Poetinframe gestapt", "Ik vind dat bizar. Je geeft de boodschap af dat je je kont afgeeft met iets waarvoor andere mensen zijn doodgegaan".
pi_161148703
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 17:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Gister weer wat populistisch gebrabbel van "wonderkind" Asscher in de telegraaf. Het stond vol met drogredenen en verwijzingen naar Poetin. Het had een Fokker kunnen zijn. :D
"De Russische president Poetin heeft lopen stoken...", "Dan beloon je het stoken van Poetin", "Pardon? Dan bent u wel helemaal in het Poetinframe gestapt", "Ik vind dat bizar. Je geeft de boodschap af dat je je kont afgeeft met iets waarvoor andere mensen zijn doodgegaan".
Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
  zondag 3 april 2016 @ 17:50:22 #40
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161148779
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
Sinds wanneer staat het niet helpen van iemand of een volk gelijk aan het minachten van iemand of een volk? Minacht jij al je buren ook als je niet elke keer je hulp aanbiedt als 1 van je buren aan het klussen is?
pi_161148789
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik kan dat "referendum" inderdaad op geen enkele manier serieus nemen.
Het past niet in je straatje, dus neem je het maar niet serieus. Stel je eens voor dat je je wereldbeeld bij moet stellen.
pi_161148827
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat het niet helpen van iemand of een volk gelijk aan het minachten van iemand of een volk? Minacht jij al je buren ook als je niet elke keer je hulp aanbiedt als 1 van je buren aan het klussen is?
Uit je verhaaltjes komt een zeer diepe minachting voor dat volk naar voren. Of eigenlijk voor alle buitenlanders...
pi_161148832
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:51 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Het past niet in je straatje, dus neem je het maar niet serieus. Stel je eens voor dat je je wereldbeeld bij moet stellen.
Nee, het was een schertsvertoning.
pi_161148936
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, het was een schertsvertoning.
:')

Gelukkig weet jij precies hoe het zit en lult de bevolking op de Krim maar wat. Over schertsvertoningen gesproken.
pi_161149078
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:56 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij precies hoe het zit en lult de bevolking op de Krim maar wat. Over schertsvertoningen gesproken.
Dat het een schertsvertoning was wordt bijna overal buiten Rusland erkend...
  zondag 3 april 2016 @ 18:02:45 #46
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_161149097
Ik neem absoluut mijn kans om mijn tegenstem te laten horen. Voor wet het nog waard is. Ze zullen het er hoe dan ook alsnog doordrukken maar dit verdrag gaat veel te ver en is alleen voordelig voor de multinationals. Shell en Monsanto die het als speeltuin mogen gebruiken.

Ook de intentie om nauw te gaan samenwerken/ondersteunen op o.a. militair gebied... Ik vind het helemaal niks!

Voor wie deze nog niet gezien heeft, een docu van het Franse Canal+ over Ukraïne die een uitgebreide inkijk geeft van de afgelopen jaren. 55 minuten maar de moeite waard en ik vond het wel shockerend (Odessa massacre).

Ukraine - Masks of revolution
2019: The Great Awakening
pi_161149111
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:56 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Poetin dat zelf uitgebreid uitgelegd in een documentaire op de Russische televisie:

Putin reveals secrets of Russia's Crimea takeover plot

http://www.bbc.com/news/world-europe-31796226

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 18:03:31 ]
pi_161149171
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef J.B. het volgende:
De Hond vreest te lage opkomst

http://m.telegraaf.nl/bin(...)ling-maurice-de-hond

De Hond peilt ook weer eens wat.
Het is te hopen dat het een erg lage opkomst word.
pi_161149452
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Gelukkig heeft Poetin dat zelf uitgebreid uitgelegd in een documentaire op de Russische televisie:

Putin reveals secrets of Russia's Crimea takeover plot

http://www.bbc.com/news/world-europe-31796226
Ja, en? Doet niks af aan de wil van de bevolking van de Krim om met Rusland verder te gaan. Wat dus niet alleen uit dat referendum blijkt, maar ook uit andere peilingen.
pi_161149474
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap is waarom Oekraïne een verdrag met de EU nodig zou moeten hebben om homorechten en vrouwenrechten gelijk te trekken, corruptie te bestrijden en eigedomsrechten beter te waarborgen, dat zijn allemaal zaken die ook gewoon via de Oekraïense wetgeving en overheid zelf geregeld kunnen worden. Uiteraard kan de EU verzocht worden om expertise, maar ook daar hoeft naar mijn idee dan weer geen verdrag voor gesloten te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')