De helft maar? Als je een kwart van de landen over houdt is het al veelquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
Als we echt principieel zijn, schorten we gelijk de handel met de halve wereld op. En die hervatten we pas als ze netjes volgens onze regels spelen.
Zullen we anders ook alle handelsbetrekkingen verbreken met Saudi-Arabië? Dat land is nog vele malen gestoorder dan Oekraine.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zou heel redelijk zijn om een flinke importheffing te heffen op producten waarvan de productie is ge-outsourced omdat het in een ander land onder erbarmelijke omstandigheden goedkoper kan.
Dat lijkt me een uitstekend idee. Zij gebruiken ons geld toch immers weer om bij ons moskeeën, bijles-instituten enzo op te zetten waar radicaal islamitisch gedachtegoed wordt verspreid?quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zullen we anders ook alle handelsbetrekkingen verbreken met Saudi-Arabië?
Nou ja, mijn punt is dat als we consequent zijn, nogal wat Nederlandse bedrijven ofwel hun omzet flink zien dalen of zelfs het hoofd niet langer boven water kunnen houden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitstekend idee. Zij gebruiken ons geld toch immers weer om bij ons moskeeën, bijles-instituten enzo op te zetten waar radicaal islamitisch gedachtegoed wordt verspreid?
Nogmaals, ik zie nog steeds niet in hoe je hier een argument vóór intensieve samenwerking en vrijhandel met Oekraïne uit kan construeren.
Handel met China verbieden zou waarschijnlijk nog een veel interessanter resultaat opleveren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, mijn punt is dat als we consequent zijn, nogal wat Nederlandse bedrijven ofwel hun omzet flink zien dalen of zelfs het hoofd niet langer boven water kunnen houden.
Toevallig ken ik een bedrijf dat zijn voortbestaan heeft te denken aan orders die afkomstig zijn uit Saudi-Arabië. Principes zijn leuk, maar ik weet niet hoeveel schik we daar nog van hebben als mensen hun baan verliezen.
En dat zou wel een logisch gevolg zijn van onze nieuwe, principiële koers.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Handel met China verbieden zou waarschijnlijk nog een veel interessanter resultaat opleveren.
Ik had het over een importheffing.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat zou wel een logisch gevolg zijn van onze nieuwe, principiële koers.
Dus je 'straft' landen die schijt hebben aan mensenrechten door handelsbarrières op te werpen?quote:
Internalisatie van externe kosten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je 'straft' landen die schijt hebben aan mensenrechten door handelsbarrières op te werpen?
Nou nou.
Vandaar dat er een heffingsvrij importquotum beperkt wordt verhoogd in plaats van een totale vrijgave van de handel. Overigens zal dat uberhaupt nooit gebeuren aangezien landbouw een nogal bijzondere behandeling heeft in internationale handel, in GATT staat er ook nauwelijks wat over.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Internalisatie van externe kosten.
Van mij mag er best Oekraïense kip hier verkocht worden, maar gooi er dan maar lekker een zodanige importheffing overheen dat het net zo veel kost als een vrije-uitloop-kip bij ons. Totdat in Oekraïne de standaarden en controles ook allemaal op orde zijn.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kopspijkers bestaat niet meer omdat Spijkerman dacht flink te kunnen verdienen bij de commerciële omroep. Waarom Koefnoen verdwenen is, weet ik niet. Op een gegeven moment was de koek waarschijnlijk op. En 'Dit was het nieuws' was allang over zijn houdbaarheid heen. Bovendien was Edens er zelf ook klaar mee.
http://www.koefnoen.nl/quote:Vanaf najaar 2016 is Koefnoen weer terug! Met types, imitaties, sketches en persiflages over de actualiteit.
Bezoek tot die tijd ons Youtube kanaal om fragmenten uit onze voorgaande seizoenen te bekijken.
In het najaar zijn we terug bij AVROTROS op NPO1.
Er staat 2x 'zou' in 1 alinea :quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef J.B. het volgende:
Nee, maar deze persoonlijke vriend toevallig wel:
PORTRET. De cellist die Poetins offshoreportefeuille beheert
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160404_02218508
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Beelden van een gevecht in het Oekraïense parlement. Nu ligt het niveua in ons parlement ook niet altijd hoog, om het zachtjes uit te drukken, maar dit is toch wel van een andere orde. Zijn zij klaar om zich bij de EU aan te sluiten? Daar gaat het AV niet over (of toch wel?
Balls & Brawls: Big fight in Ukraine parliament after opposition MP goes for PM Yatsenyuk’s crotch) maar het zijn de voorstanders die roepen dat dit een opzet naar aansluiting bij de EU zou moeten zijn.
Het volk van Oekraine ziet dat als een opstap.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?
Overigens gaan politici in Japan ook wel eens met elkaar op de vuist.
Dat zal best.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het volk van Oekraine ziet dat als een opstap.
Ik heb die boodschap regelmatig uit het voor-kamp gehoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem een voorstander die vindt dat het verdrag een eerste stap richting EU-lidmaatschap moet zijn?
Het zal daar vast wel eens zijn gebeurd maar hoe vaak komt dit voor in staten die lid zijn van de EU? Wij hebben best grote verschillen tussen al die staten, te groot voor 1 unie, maar dit past toch echt niet in de Europese cultuur.quote:Overigens gaan politici in Japan ook wel eens met elkaar op de vuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.quote:
Over Farage gesproken, hij zou toch een toespraak houden of iets dergelijks? Eens even zoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:01 schreef TomLuny het volgende:
En die arme Nigel Farage is al 2x bijna vermoord dus zelfs in bruxelles ben je je leven niet zeker
uit de echte standaard
http://www.dagelijksestan(...)jn-auto-saboteerden/
Lekker belangrijk, ze zijn nog lang geen kandidaat lidstaat en daarbij kan iedere afzonderlijke lidstaat toch een veto uitspreken over toetreding.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.
Vorige week lieten vijf lidstaten afzonderlijk van elkaar weten dat lidmaatschap de komende decennia niet aan de orde is. En al deze landen kunnen de toetreding van Oekraine blokkeren met een veto.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aan hen is door de EU niet duidelijk gemaakt dat ze de komende 30 jaar niet bij de EU zullen mogen. Oftewel, de EU laat dus wel degelijk een kier open.
Vreemd. Ik nog niet een keer. Sterker, het ja-kamp is vooral druk met tegenspreken dat dit een opstap is naar toetreding tot de EU.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb die boodschap regelmatig uit het voor-kamp gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |