Zo lust ik er nog wel een paarquote:Op zondag 3 april 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?
Het hoeft ook niet. Het is wel een mooie bijkomstigheid en extra stimulans.quote:Op zondag 3 april 2016 18:20 schreef Kowloon het volgende:
Wat ik eigenlijk niet zo goed snap is waarom Oekraïne een verdrag met de EU nodig zou moeten hebben om homorechten en vrouwenrechten gelijk te trekken, corruptie te bestrijden en eigedomsrechten beter te waarborgen, dat zijn allemaal zaken die ook gewoon via de Oekraïense wetgeving en overheid zelf geregeld kunnen worden. Uiteraard kan de EU verzocht worden om expertise, maar ook daar hoeft naar mijn idee dan weer geen verdrag voor gesloten te worden.
Knap staaltje revionisme weer Bram.quote:Op zondag 3 april 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?
Dat vind ik wel een zwakke basis voor zo'n omvangrijk verdrag.quote:Op zondag 3 april 2016 21:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet. Het is wel een mooie bijkomstigheid en extra stimulans.
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?quote:Op zondag 3 april 2016 20:09 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hardnekkigheid van cultuur van corruptie is relatief, zie Georgië.
De basis is inderdaad het handelsverdrag. Ik snap dat je dara tegen bent.quote:Op zondag 3 april 2016 21:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een zwakke basis voor zo'n omvangrijk verdrag.
Dat zou kunnen, anderzijds kan je ook redeneren dat het ene land wat meer hulp nodig heeft dan het andere.quote:Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?
Als het enkel een handelsverdrag was, was ik ook wel voorstander. Zo is het eigenlijk ook met de EU, had alle onzinnige franje weggelaten zodat er een samenwerking op het gebied van handel en vrede overbleef en ik zou er warm voorstander van zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 21:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De basis is inderdaad het handelsverdrag. Ik snap dat je dara tegen bent.
Ik herinner hier ook nog een beruchte politicus die 11 dagen voor de verkiezingen op klaarlichte dag werd afgeknald.quote:Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef J.B. het volgende:
De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijn
Zijn SP en PVDA opeens van standpunt gewisseld?quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SP: Stem voor want mensenrechten
PVDA: Stem tegen want mensenrechten
Wat is het nou?
ja andersom. Maar nog steeds vaagquote:Op maandag 4 april 2016 19:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zijn SP en PVDA opeens van standpunt gewisseld?
Dat lijkt me sterk, de SP heeft al een tijdje het standpunt om tegen te stemmen. Hoe dan ook stem ik morgen tegen, om meerdere redenen. Maak je geen illusie dat het ondertekenen van het AV de mensenrechten verbetert, daarvoor is Oekraïne veel te corrupt en zijn de gemaakte afspraken veel te boterzacht.quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SP: Stem voor want mensenrechten
PVDA: Stem tegen want mensenrechten
Wat is het nou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Als Georgië minder corrupt is dan lijkt het mij volstrekt normaal dat Georgië daar eerder voor in aanmerking komt dan Oekraïne.quote:Op zondag 3 april 2016 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan dat dan niet een reden zijn om wel een verdrag met Georgië maar niet met Oekraïne te willen sluiten?
quote:Op maandag 4 april 2016 23:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, de SP heeft al een tijdje het standpunt om tegen te stemmen. Hoe dan ook stem ik morgen tegen, om meerdere redenen. Maak je geen illusie dat het ondertekenen van het AV de mensenrechten verbetert, daarvoor is Oekraïne veel te corrupt en zijn de gemaakte afspraken veel te boterzacht.Ik denk dat wanneer je morgen gaat stemmen je van een koude kermis thuis komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 23:29:14 ]
Ik dacht dat het al iets (40 minuten) later was.quote:Op maandag 4 april 2016 23:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je morgen gaat stemmen je van een koude kermis thuis komt
Ze verwachten dat het gehaald wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:00 schreef Belabor het volgende:
Ik ben in ieder geval benieuwd wat er gestemd gaat worden woensdag, en of de 30% überhaupt behaald wordt.
Blijkbaar willen onze politici niet dat het volk deze betrokkenheid heeft, ze hebben immers op geen enkele manier hun best gedaan om de burgers erbij te betrekken door interessante debatten op te zetten en dergelijke. Het is politici hun taak om van alles te organiseren, het is hun taak om te leiden, hiervoor kiezen wij hen. Wij mogen zoiets eisen van onze politici.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:00 schreef Belabor het volgende:
Het is ten minste een goed ding dat politieke onderwerpen als deze wat meer aandacht onder de bevolking krijgen. Een goed open maatschappelijk debat over politiek kan Nederland wel weer gebruiken, want daar is de laatste jaren steeds minder ruimte voor.
Als het dan maar geen façade is, of zeg ik dat niet juist!quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Blijkbaar willen onze politici niet dat het volk deze betrokkenheid heeft, ze hebben immers op geen enkele manier hun best gedaan om de burgers erbij te betrekken door interessante debatten op te zetten en dergelijke. Het is politici hun taak om van alles te organiseren, het is hun taak om te leiden, hiervoor kiezen wij hen. Wij mogen zoiets eisen van onze politici.
Daarover zijn de meningen verdeeld. Maurice de Hond acht het bijvoorbeeld onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze verwachten dat het gehaald wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |