abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161149503
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:30 schreef J.B. het volgende:

[..]

Jij hebt het onder meer over oneerlijke concurrentie, maar als niet zowel de EU als Oekraïne per sector besluiten dat aan de voorwaarden voldaan wordt dan wordt de specifieke sector geen onderdeel van het handelsverdrag. Alle sectoren staan opgelijst in het bijgesloten Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products (ACAA). Als Oekraïne besluit zich niks van de regels aan te trekken is de sanctie gewoon dat er geen producten naar de EU geëxporteerd kunnen worden.
Ok dat is al iets, maar hoe ga je controleren of normen ook daadwerkelijk worden nageleefd? Dat is hier al moeilijk, laat staan in een enorm groot en corrupt land als Oekraïne. Elke dag bij ieder bedrijf een EU-controleur die in de gaten gaat houden of er geen gifstoffen worden geloosd of dat er geen kinderen worden uitgebuit?

Corruptie betekent nou eenmaal dat wetgeving wordt omzeild. Hoe graag je ook wilt dat de regels worden nageleefd.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_161149525
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:19 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Ja, en? Doet niks af aan de wil van de bevolking van de Krim om met Rusland verder te gaan. Wat dus niet alleen uit dat referendum blijkt, maar ook uit andere peilingen.
De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijn :')
  zondag 3 april 2016 @ 18:23:23 #53
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161149569
Wat in Oekraïne ook een winstgevende tak van sport is is het stelen van bedrijven. Rijke oligarchen, hooligans, corrupte rechters, corrupte agenten en omgekochte veiligheidsdiensten spannen dan samen en als ze dan voor je deur staan dan ben je je bedrijf kwijt. Wat een godsgeschenk is dit land voor ons hè. Daar gaan we vast een hoop plezier aan beleven. :|W
pi_161149604
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:21 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Ok dat is al iets, maar hoe ga je controleren of normen ook daadwerkelijk worden nageleefd? Dat is hier al moeilijk, laat staan in een enorm groot en corrupt land als Oekraïne. Elke dag bij ieder bedrijf een EU-controleur die in de gaten gaat houden of er geen gifstoffen worden geloosd of dat er geen kinderen worden uitgebuit?

Corruptie betekent nou eenmaal dat wetgeving wordt omzeild. Hoe graag je ook wilt dat de regels worden nageleefd.
Dat hoeft niet, want als de EU signalen heeft dat er gesjoemeld wordt kan de goedkeuring ook weer gewoon eenzijdig worden ingetrokken :9
pi_161149969
Laat Oekraïne eerst zelf maar eens wat stappen zetten. Het IMF is ook al niet erg te spreken over Oekraïne: http://nos.nl/artikel/208(...)f-voor-oekraine.html

De vergezichten over homorechten en corruptiebestrijding die de voorstanders pogen te schetsen zijn naar mijn idee wel erg optimistisch; de intrinsieke motivatie van Oekraïne om dat op te pakken lijkt mij niet echt aanwezig te zijn. En dan wordt het toch lastig om een overeenkomst helemaal uit te voeren.
  zondag 3 april 2016 @ 18:48:32 #56
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150232
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2016 18:38 schreef Kowloon het volgende:
Laat Oekraïne eerst zelf maar eens wat stappen zetten. Het IMF is ook al niet erg te spreken over Oekraïne: http://nos.nl/artikel/208(...)f-voor-oekraine.html
Precies mijn punt. Wat er nu zou gebeuren met dit AV is dit:
- Wij geven O van alles. Of dat dit positief zou uitpakken voor O (en voor ons) zullen we moeten afwachten.
- Wij vertellen O dat het dit en dat moet aanpassen.
- Geen sancties bij het niet opvolgen, geen harde verplichtingen, net als bij die 3%-tekort-regeling voor de landen die lid zijn van de EMU. Je zou denken dat zelfs politici daarvan geleerd zouden hebben. Helaas.

Laten we het andersom doen. Wij vertellen O wat wij graag willen zien, O levert ons dat, wij controleren dat het wordt geleverd en blijven dit regelmatig controleren en op zo'n manier dat er niet gefoefeld kan worden (onaangekondigde controles en zo) en dan spreken we eens over meer samenwerking.
Het is sowieso naïef om te veronderstellen dat zij wel eventjes veranderen omdat we een contractje sluiten. Als je dat denkt dan heb je veel te weinig inzicht in hoe cultuur werkt, cultuur is veel hardnekkiger dan dat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161150275
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
Dus omdat ik vind dat je het Oekraïense volk tekort doet met dit verdrag minacht ik ze.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161150406
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft een punt. Ik vind de minachtiging van jullie voor het Oekraïense volk ook vrij stuitend.
Wat is er zo bijzonder aan de Oekraïners dat we een bijzondere achting voor ze zouden moeten hebben?
  zondag 3 april 2016 @ 18:59:21 #59
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150495
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:50 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dus omdat ik vind dat je het Oekraïense volk tekort doet met dit verdrag minacht ik ze.
Ja, en jij hebt er geen snars van begrepen, volgens EU-fiel 9. :?
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:01:11 #60
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150536
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan de Oekraïners dat we een bijzondere achting voor ze zouden moeten hebben?
Bij het bijzondere wat Oekraïne heeft geleverd kom ik niet veel verder dan Mila Kunis en zij werd laatst verketterd door een prominente Oekraïense politicus omdat ze haar eigen leuke leventje buiten Oekraïne heeft. ;)
Voor zo ver je trouwens iets kan roepen over haar politieke opvattingen lijkt ze redelijk links en liberaal te zijn. O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-04-2016 19:15:20 ]
#NoDAPL
pi_161150630
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, en jij hebt er geen snars van begrepen, volgens EU-fiel 9. :?
Dat heeft hij me al een paar keer uit proberen te leggen ja. Maar gezien de opkomst van zijn kant op de dam is hij niet de enige die onsuccesvol is. Hij moet maar geen auto's gaan vetkopen op provisiebasis
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 3 april 2016 @ 19:14:13 #62
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161150815
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat heeft hij me al een paar keer uit proberen te leggen ja. Maar gezien de opkomst van zijn kant op de dam is hij niet de enige die onsuccesvol is. Hij moet maar geen auto's gaan vetkopen op provisiebasis
Beter van niet. :)
#NoDAPL
pi_161150872
Minachting is niet het juiste woord, maar uit de uitspraak "Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen" van Van Dixhoorn blijkt toch weinig respect voor Oekraïne en diens inwoners. Of mensen in dit topic die mening delen is natuurlijk een tweede.
pi_161151091
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef J.B. het volgende:
Minachting is niet het juiste woord, maar uit de uitspraak "Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen" van Van Dixhoorn blijkt toch weinig respect voor Oekraïne en diens inwoners. Of mensen in dit topic die mening delen is natuurlijk een tweede.
Dat had hij inderdaad beter anders kunnen zeggen. Maar zijn boodschap is altijd geweest meer inspraak inzake EU beslissingen.
pi_161151249
quote:
Volgens mij staan Oekraïners net zo ver van ons vandaan qua normen en waarden als bijv. Russen. Ik snap dus niet helemaal waar bij hun überhaupt het idee vandaan komt dat ze bij het westen zouden moeten gaan horen ipv. bij de Russische invloedssfeer, want volgens mij onderschrijven ze de westerse waarden helemaal niet. Ik zie daarom ook geen reden om Oekraïners sympathieker te vinden dan Russen.

Als er een reden is om met Oekraïne begaan te zijn, dan is het omdat de Russen de territoriale integriteit van Oekraïne hebben geschonden. Maar dat lost dit associatie-akkoord toch niet op. Dan had je gewoon een NAVO-operatie moeten opzetten om al die "vakantievierende Russische ex-soldaten" te verwijderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2016 19:32:30 ]
  zondag 3 april 2016 @ 19:40:51 #66
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151441
quote:
Ik ben wel bekommerd om het lot van het O volk (en ik ga tegen/nee stemmen) maar het volk zal het zelf moeten doen, daar kunnen wij hen helaas niet bij helpen. Hardnekkigheid van de cultuur van corruptie en zo. Bovendien kunnen wij niet of amper bepalen wat beter is voor het O volk (wel of geen AV), ik houd het op niet.
#NoDAPL
  zondag 3 april 2016 @ 19:42:58 #67
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161151478
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:31 schreef Igen het volgende:
Als er een reden is om met Oekraïne begaan te zijn, dan is het omdat de Russen de territoriale integriteit van Oekraïne hebben geschonden.
Ook dat is betrekkelijk aangezien dat gebiedje eigenlijk al heel erg lang Russisch was en het tegen de zin van de inwoners van dat gebiedje bij O werd gevoegd. De meeste inwoners daar zijn blij dat het nu weer tot Rusland behoort. Ik denk dat het goed is dat de NATO zich er niet mee heeft bemoeid.
#NoDAPL
pi_161151753
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook dat is betrekkelijk aangezien dat gebiedje eigenlijk al heel erg lang Russisch was en het tegen de zin van de inwoners van dat gebiedje bij O werd gevoegd. De meeste inwoners daar zijn blij dat het nu weer tot Rusland behoort. Ik denk dat het goed is dat de NATO zich er niet mee heeft bemoeid.
Ik heb het natuurlijk over de Donbass
pi_161151982
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij staan Oekraïners net zo ver van ons vandaan qua normen en waarden als bijv. Russen. Ik snap dus niet helemaal waar bij hun überhaupt het idee vandaan komt dat ze bij het westen zouden moeten gaan horen ipv. bij de Russische invloedssfeer, want volgens mij onderschrijven ze de westerse waarden helemaal niet. Ik zie daarom ook geen reden om Oekraïners sympathieker te vinden dan Russen.

Als er een reden is om met Oekraïne begaan te zijn, dan is het omdat de Russen de territoriale integriteit van Oekraïne hebben geschonden. Maar dat lost dit associatie-akkoord toch niet op. Dan had je gewoon een NAVO-operatie moeten opzetten om al die "vakantievierende Russische ex-soldaten" te verwijderen.
Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen. Russen kijken anderzijds al jarenlang apathisch toe hoe Poetin het land naar de verdommenis helpt, hoewel daar ook de constante stroom en repressie natuurlijk ook een belangrijke factor is.

Overigens vind ik normen en waarden sowieso nogal een abstract begrip. Die zijn voor iedere persoon al anders, laat staan dat je over gezamelijke normen en waarden van alle 28 EU-lidstaten kunt spreken.
pi_161152051
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben wel bekommerd om het lot van het O volk (en ik ga tegen/nee stemmen) maar het volk zal het zelf moeten doen, daar kunnen wij hen helaas niet bij helpen. Hardnekkigheid van de cultuur van corruptie en zo. Bovendien kunnen wij niet of amper bepalen wat beter is voor het O volk (wel of geen AV), ik houd het op niet.
Hardnekkigheid van cultuur van corruptie is relatief, zie Georgië.
  zondag 3 april 2016 @ 20:15:08 #71
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161152200
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 16:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat het zo overduidelijk is, komt niet zo heel vaak voor. Maar het is al heel wat dat je dit niet ontkent.
Wie denk je bewapend de syrsche rebellen? Wie bewapende de KLA? Wie bombardeerde Ghadaffi? Laat me net lachen zeg....
  zondag 3 april 2016 @ 20:20:36 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161152350
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 20:07 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen. Russen kijken anderzijds al jarenlang apathisch toe hoe Poetin het land naar de verdommenis helpt, hoewel daar ook de constante stroom en repressie natuurlijk ook een belangrijke factor is.

Overigens vind ik normen en waarden sowieso nogal een abstract begrip. Die zijn voor iedere persoon al anders, laat staan dat je over gezamelijke normen en waarden van alle 28 EU-lidstaten kunt spreken.
Als je wat anders wil dan doe je dat via verkiezingen. Nu werd er door een groep, en volgens mij net eens de meerderhed, een coup gepleegd.
En de Russische olie en gasleidingen die de EU bevoorraden liggen door dit land, een land wat het gewoon verdomde om de uitstaande gas schuld te betalen aan de Russen omdat het in de corrupte zakken van de politici verdwenen is.
Ja de Russen waren echt ontzettend blij met deze gebeurtenissen inclusief de Krim en de Donbas de een stelletje facisten aan de macht zag komen die gezworen hadden om alles wat Russisch was uit te moorden.
Ik had persoonlijk ook een machinegeweer gepakt en gaan vechten tegen die Nazi bataljons die op me afgestuurd werden....
  zondag 3 april 2016 @ 20:31:29 #73
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161152671
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 20:07 schreef J.B. het volgende:
Ik ben meer begaan met Oekraïne dan met Rusland omdat Oekraïeners met twee revoluties hebben aangetoond verandering in hun leven te willen.
Jawel maar daarmee is het O volk er nog niet, je zou kunnen stellen dat ze stap 1 hebben gezet maar stap 2 nog moeten zetten: de macht grijpen als volk, met de meerderheid van het volk. Als wij hen daarbij kunnen helpen, prima, maar doen wij dat door een cadeau te geven aan het gezag in O?
#NoDAPL
pi_161152738
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef J.B. het volgende:

[..]

De Krim is dus geannexeerd en Poetin bekent dat gewoon ruiterlijk. Alsof referenda en peilingen in een land waar de oppositieleider voor de deur van het Kremlin vermoord wordt ook betrouwbaar zijn :')
Zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen op basis van misstanden hier en in andere landen. Nogal makkelijk om iets onbetrouwbaar te noemen zonder ook maar een beetje bewijs. Als we nou alleen de uitkomst van dat referendum hadden zou je misschien nog een punt hebben, maar we hebben peilingen uitgevoerd door verschillende onafhankelijke partijen.
Lucy in the Sky with Diamonds
  zondag 3 april 2016 @ 20:34:48 #75
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161152800
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:22 schreef J.B. het volgende:
De Krim is dus geannexeerd
Je kan beter stellen dat de Krim terug is genomen, het behoorde al tot de SU en het is tegen de wil van de lokale bevolking aan de O gegeven. Waar zou jij liever toe behoren als jij 'Russische' (voor)ouders hebt? Het grote Rusland of Oekraïne?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')