SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zat al een tijdje te wachten ja.
Je snapt dat ik geen lapo meer durf te maken nu.
Nooit meer topic openen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hij vertelt mij vrijwel nooit wat, dus dat valt wel mee.quote:Op zondag 1 november 2015 23:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jouw lijntje met Pijll is korter dan die van ons, denk ik. Staat 'ie niet met een selfie-stick op de Big Ben oid?![]()
Ik ook nooit meer. Ik vind topictitels bedenken nog niet zo erg, maar ik ben die WLWW-shit zo zat.quote:![]()
Mee eens. Ik kan die dingen niet eens maken. Mijn loopjes staan er alleen in als ik lief aan pijll vraag om zo'n ding te maken of als anderen hetzelfde loopje doen.quote:Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik ook nooit meer. Ik vind topictitels bedenken nog niet zo erg, maar ik ben die WLWW-shit zo zat.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dan moet je meer vragen.quote:Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hij vertelt mij vrijwel nooit wat, dus dat valt wel mee.
Edit: of wachten tot iemand hem tagt op feestboek.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Voor degene die een afzien foto wilIk loop dus links op de foto elk zandkorreltje op het strand te vervloeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hele leuke loop, tot aan het strand, dat was best pittig![]()
![]()
Ja dat strand is killing dapluiz!
Enne, jongens, we zijn genoemd als reviewers op de website van 1 van de favo producten van dit topic
http://www.spibelt.nl/content/17-reviews![]()
quote:Op zondag 1 november 2015 23:13 schreef dapluiz het volgende:
Voor degene die een afzien foto wilIk loop dus links op de foto elk zandkorreltje op het strand te vervloeken.
De fotograaf heeft een toepasselijke naam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hele leuke loop, tot aan het strand, dat was best pittig![]()
![]()
Hahaha! Briljant!quote:Op maandag 2 november 2015 07:55 schreef GotC het volgende:
Enne, jongens, we zijn genoemd als reviewers op de website van 1 van de favo producten van dit topic
http://www.spibelt.nl/content/17-reviewsSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Oke, voor de WOG'gers onder jullie......zoek de juiste topicnummers bij de quotesquote:Op maandag 2 november 2015 07:55 schreef GotC het volgende:
http://www.spibelt.nl/content/17-reviews'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Toch maar eens naar kijken... mn nieuwe telefoon past niet meer in het vakje met rits van mijn drinkgordelquote:Op maandag 2 november 2015 07:55 schreef GotC het volgende:
http://www.spibelt.nl/content/17-reviews
/firstworldproblems<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
LIF / [Hardlopen] #752 - De cm's en kilo's vliegen eraf!quote:Op maandag 2 november 2015 08:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Oke, voor de WOG'gers onder jullie......zoek de juiste topicnummers bij de quotes
LIF / [Hardlopen] #720 - Nare verwondingen
LIF / [Hardlopen] #701 - Lentekriebels
LIF / [Hardlopen] #790 Lopen op de Spaanse heuveltjes!
LIF / [Hardlopen] #729 - Marathonstress is een keuze
LIF / [Hardlopen] #790 Lopen op de Spaanse heuveltjes!
LIF / [Hardlopen] #724 - swinging boobs!
LIF / [Hardlopen] #778 Lopen in het zonnetje
LIF / [Hardlopen] #711 - Met hardloopfoto's boven het bed![]()
![]()
![]()
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Steffelonio je hebt me weer ingehaald in de challengeWordt een leuke battle tot het eind van het jaar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
LVML![]()
Is er geen storm / windkracht 15 tegen of regendruppels zo groot als vuisten. Dan passen ze het parcours wel aan om het wat zwaarder te maken. Doel was sneller dan vorig jaar en met 2:16 is dat ruimschoots gelukt, uiteindelijk binnen in 56:46.
Heel even dacht ik nog aan een ER (Evenement Record), maar de 55:56 uit 2009 blijft staan.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik heb je niet gezien gisterenquote:Op maandag 2 november 2015 10:08 schreef CaLeX het volgende:
LVML![]()
Is er geen storm / windkracht 15 tegen of regendruppels zo groot als vuisten. Dan passen ze het parcours wel aan om het wat zwaarder te maken. Doel was sneller dan vorig jaar en met 2:16 is dat ruimschoots gelukt, uiteindelijk binnen in 56:46.
Heel even dacht ik nog aan een ER (Evenement Record), maar de 55:56 uit 2009 blijft staan.
F means you're fucked![]()
Ik jou ook nietquote:, MrB wel na afloop nog even gesproken.
Nu heb ik zin in de Duinstrandloop
Trek eens aan mijn vinger?
Die is ook leuk ja, al zijn er wat hekken in het parcours geplaatst omdat de Hooglanders een groter gebied hebben gekregen.quote:Op maandag 2 november 2015 10:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik jou ook niet, MrB wel na afloop nog even gesproken.
Nu heb ik zin in de Duinstrandloop
Duinstrandloop wordt een lekker uitlooploopje, de dag na de Meijendelloop. Ging vorig jaar ook goed
Hier wordt het ook niet meer dan een 'sneller dan vorig jaar loopje'.quote:Op maandag 2 november 2015 10:31 schreef YUR het volgende:
[..]
Die is ook leuk ja, al zijn er wat hekken in het parcours geplaatst omdat de Hooglanders een groter gebied hebben gekregen.
Duinstrandloop wordt een lekker uitlooploopje, de dag na de Meijendelloop. Ging vorig jaar ook goed
Een echt doel voor het voorjaar moet ik nog vinden.Trek eens aan mijn vinger?
Mijn hardloopjaar is vanochtend beëindigd. Daarmee ben ik op 670 km gekomen, wat 43% van mijn jaartotaal van vorig jaar was.
Ik liep 4 wedstrijden: 2x5, 1x4 mijl en 1x10.
Volgend jaar ga ik weer rustig opbouwen.![]()
Ik heb niet alles gelezen in het topic, maar hoezo per vanmorgen beëindigd?quote:Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Mijn hardloopjaar is vanochtend beëindigd. Daarmee ben ik op 670 km gekomen, wat 43% van mijn jaartotaal van vorig jaar was.
Volgend jaar ga ik weer rustig opbouwen.Trek eens aan mijn vinger?
Ik heb een parodontologische operatie gehad vorige week en voor het genezingsproces mag ik de rest van het jaar niet meer sporten. Door sporten stijgt je bloeddruk en dat is niet gunstig. Tja. Het is niet anders, al sta ik niet tequote:Op maandag 2 november 2015 11:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gelezen in het topic, maar hoezo per vanmorgen beëindigd?![]()
![]()
quote:Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb een parodontologische operatie gehad vorige week en voor het genezingsproces mag ik de rest van het jaar niet meer sporten. Door sporten stijgt je bloeddruk en dat is niet gunstig. Tja. Het is niet anders, al sta ik niet te![]()
Dat is inderdaad minder prettig.Trek eens aan mijn vinger?
nou ja hardlopen deed je toch al niet, trimmen ook niet eens, joggen kwam nog het dichtst in de buurt. Maar sterkte ermee en succes met herstel van de operatie.quote:Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgend jaar ga ik weer rustig opbouwen.![]()
Haha, heerlijk dit.quote:Op maandag 2 november 2015 11:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
nou ja hardlopen deed je toch al niet, trimmen ook niet eens, joggen kwam nog het dichtst in de buurt.![]()
Sterkte met je herstel Zwabberhark!
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in een AV hier in de buurt, omdat het me leuk lijkt mensen te ontmoeten en mezelf op een meer verantwoorde manier te ontwikkelen. Helaas word ik niet heel veel wijzer van de website. Als ik als recreant lid zou worden heb ik de keuze uit een lidmaatschap met de mogelijkheid om 1 of 2 keer per week te trainen. Maar hoe ziet zo'n training eruit? En welke voordelen (of nadelen) heeft een lidmaatschap bij een AV of club?
En nu kan ik wel contact met de AV opnemen, maar ik vraag het jullie eerst even.![]()
![]()
Voordeel is je voelt je een beetje verplicht te gaan, je krijgt loopscholing, oefeningen, je kan strijden tegen medelopers tijdens de training (word je sneller), gezelligheidquote:Op maandag 2 november 2015 12:30 schreef BK. het volgende:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in een AV hier in de buurt, omdat het me leuk lijkt mensen te ontmoeten en mezelf op een meer verantwoorde manier te ontwikkelen. Helaas word ik niet heel veel wijzer van de website. Als ik als recreant lid zou worden heb ik de keuze uit een lidmaatschap met de mogelijkheid om 1 of 2 keer per week te trainen. Maar hoe ziet zo'n training eruit? En welke voordelen (of nadelen) heeft een lidmaatschap bij een AV of club?
En nu kan ik wel contact met de AV opnemen, maar ik vraag het jullie eerst even.![]()
![]()
Plus dat je waarschijnlijk ook op een betere manier traint, omdat dat is onder begeleiding van een KNAU-gediplomeerde trainert.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Pluspunt is vooral dat de trainingen voorbij vliegen. Het is echt enorm leuk en een aanrader om te doen.![]()
Flinke werkzaamheden zo te horen Zwabber! Succes met het herstel.
Ik dacht vanmorgen met mini m'n duurloop van afgelopen weekend wel even te kunnen gaan doen. Maar na 2.5 km was ik er eigenlijk al klaar mee. Zachte banden icm een wagen met afwijking naar links is loodzwaar lopen. Toch nog tot 5km gelopen.
Maar! Lekker buiten gespeeld in het prachtige herfstweer
![]()
![]()
Ik ben zo'n 45 minuten sneller geworden op de marathon sinds ik bij een AV trainquote:Op maandag 2 november 2015 12:30 schreef BK. het volgende:
Dus dat vind ik wel een duidelijk voordeel. Eerst begonnen bij de recreanten, maar al snel overgestapt naar de wedstrijdgroep. Hardlopen is niet zo'n super sociale sport natuurlijk dus ik weet niet of je er echt voor de contacten heen moet gaan, al kan het wel een bijkomend voordeel zijn. Ik vind vooral gewoon de focus op looptechniek, loopscholing en de structuur fijn werken. En bij de meeste verenigingen hier kun je eerste een paar keer proef mee gaan trainen voor je beslist, dus probeer vooral verschillende groepen en AV's uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had een nuttige afspraak bij de fysio! Blijkt dat ik tijdens core-oefeningen en lopen een spiertje moet aanspannen die ik nog niet echt kan aansturen of zo. Dus voorlopig is een deel van mijn oefeningen: op mijn rug liggen en proberen dat spiertje aan te spannenMeer vermoeiend voor mijn hersenen dan voor mijn lichaam, zo subtiel is het. Daarnaast geen standaard rechte plank meer want dat kan ik zo 5 minuten volhouden maar dan worden de juiste spieren ook niet geprikkeld, dus alleen maar planken met een been of een arm omhoog.
Ik heb ook slowmotion filmpjes gezien van mijn eigen rentechniek van voor, opzij en achter, dat was wel supercool om te zien! Sommige aspecten vielen me mee en andere tegen
Helaas ben ik niet aanvullend verzekerd dus gaat het uit eigen buidel, maar goed dit probleem aanpakken is wel echt nodig en leidt hopelijk ook tot snellere tijden!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank voor de reacties. Ik meld me binnenkort eens aan voor een proeftraining.
En L_T, jij hebt je zinnen gezet op de 10km in Schoorl, toch? Het parcours is veranderd, minder bochten, dus kans op een nog snellere tijd.![]()
![]()
Mooiquote:Op maandag 2 november 2015 14:02 schreef BK. het volgende:
Dank voor de reacties. Ik meld me binnenkort eens aan voor een proeftraining.
En L_T, jij hebt je zinnen gezet op de 10km in Schoorl, toch? Het parcours is veranderd, minder bochten, dus kans op een nog snellere tijd.Maar het moet toch vooral komen uit zelf hard lopen
En zwabberhark, wat jammer dat je niet meer mag lopen, zeker nu november voorlopig zo'n mooi weer schenkt. Hopelijk gaat het hersnel snel! Mag je wel core of krachttraining doen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hangt ervan af of daarvan je bloeddruk gaat stijgen. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 2 november 2015 14:11 schreef La_Tramposa het volgende:
En zwabberhark, wat jammer dat je niet meer mag lopen, zeker nu november voorlopig zo'n mooi weer schenkt. Hopelijk gaat het hersnel snel! Mag je wel core of krachttraining doen?
Het is inderdaad jammer, want de mooiste twee loopseizoenen zijn de lente en de herfst en die mis ik dit jaar allebei. Maar goed, volgend jaar wordt een stuk beter!![]()
Met verse zin dan! Blijf je wel een beetje gezellig meeposten hier of vind je dat juist vervelend?quote:Op maandag 2 november 2015 14:15 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hangt ervan af of daarvan je bloeddruk gaat stijgen. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Het is inderdaad jammer, want de mooiste twee loopseizoenen zijn de lente en de herfst en die mis ik dit jaar allebei. Maar goed, volgend jaar wordt een stuk beter!
Oh jongens ik heb zo'n zin om zondag weer een wedstrijdje te lopen! Ben bang dat het qua snelheid nog nergens over gaat, maar ach. De prachtige herfstblaadjes die ik overal zien vragen gewoon om crossen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat hangt van jullie af. Als jullie iets posten wat me boeit wel. Met de 7HL, MDL en BGL op komst zit dat waarschijnlijk wel goed.quote:Op maandag 2 november 2015 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Met verse zin dan! Blijf je wel een beetje gezellig meeposten hier of vind je dat juist vervelend?![]()
We verwachten je bij de MDL natuurlijk wel een half uur voor de start in de Paardenstal. Puur voor de mental supportquote:Op maandag 2 november 2015 14:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat hangt van jullie af. Als jullie iets posten wat me boeit wel. Met de 7HL, MDL en BGL op komst zit dat waarschijnlijk wel goed.
Succes met het herstel! en je mag wel wandelen toch? dat is ook goed qua revalidatie en in beweging blijven. En je niet druk maken, want dat mag niet.. lopen komt wel weer dan.quote:Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb een parodontologische operatie gehad vorige week en voor het genezingsproces mag ik de rest van het jaar niet meer sporten. Door sporten stijgt je bloeddruk en dat is niet gunstig. Tja. Het is niet anders, al sta ik niet te![]()
Dit!quote:Op maandag 2 november 2015 15:03 schreef YUR het volgende:
[..]
We verwachten je bij de MDL natuurlijk wel een half uur voor de start in de Paardenstal. Puur voor de mental supportSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ben weer enigszins bijgekomen van gisteren. Het is alsof ik 42 kilometer door een muur van geluid ben gelopen, wat een geweldige ervaring. Er komt wel een verslag maar ik ben nog twee weken aan het reizen. Dus dat gaat het even niet worden. Het streven van 4:30:00 heb ik wel ruimschoots gehaald, want het is 4:15:47 geworden.![]()
Ik ben bij geen van die evenementen aanwezig, wat een teleurstelling, geen jompels van den Zwabber
Knap hoor!quote:Op maandag 2 november 2015 15:41 schreef Devv het volgende:
Ik ben weer enigszins bijgekomen van gisteren. Het is alsof ik 42 kilometer door een muur van geluid ben gelopen, wat een geweldige ervaring. Er komt wel een verslag maar ik ben nog twee weken aan het reizen. Dus dat gaat het even niet worden. Het streven van 4:30:00 heb ik wel ruimschoots gehaald, want het is 4:15:47 geworden.
Lekkere tijdquote:Op maandag 2 november 2015 15:41 schreef Devv het volgende:
Ik ben weer enigszins bijgekomen van gisteren. Het is alsof ik 42 kilometer door een muur van geluid ben gelopen, wat een geweldige ervaring. Er komt wel een verslag maar ik ben nog twee weken aan het reizen. Dus dat gaat het even niet worden. Het streven van 4:30:00 heb ik wel ruimschoots gehaald, want het is 4:15:47 geworden.![]()
![]()
Tja, ik heb het aantal kms flink onderschat. Op basis van eind vorig jaar was ik tevreden met 800 km in 2015, toen ik merkte dat ik dat wel ging halen heb ik het aangepast naar 1000. Maar ik kan het geen 2e keer verhogen...quote:Op maandag 2 november 2015 09:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Steffelonio je hebt me weer ingehaald in de challengeWordt een leuke battle tot het eind van het jaar!
Het wordt waarschijnlijk iets meer dan 1500 kms voor mij dit jaar.
Kan je uitrekenen hoeveel je moet lopen om als eerste uit te komen![]()
![]()
2550 denk ik dan.. nog 450 km. Zou denk ik moeten lukken.. maar het gaat erom spannenquote:Op maandag 2 november 2015 16:02 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Tja, ik heb het aantal kms flink onderschat. Op basis van eind vorig jaar was ik tevreden met 800 km in 2015, toen ik merkte dat ik dat wel ging halen heb ik het aangepast naar 1000. Maar ik kan het geen 2e keer verhogen...
Het wordt waarschijnlijk iets meer dan 1500 kms voor mij dit jaar.
Kan je uitrekenen hoeveel je moet lopen om als eerste uit te komen
quote:Op maandag 2 november 2015 15:03 schreef YUR het volgende:
[..]
We verwachten je bij de MDL natuurlijk wel een half uur voor de start in de Paardenstal. Puur voor de mental supportAls ik kom dan is dat om foto's te nemen langs het parkoers. Hangt sterk af van het weer die dag.quote:Jij staat toch wel weer op het 18 km-punt?quote:Ik mag wel wandelen jaquote:Op maandag 2 november 2015 15:22 schreef mytec het volgende:
[..]
Succes met het herstel! en je mag wel wandelen toch? dat is ook goed qua revalidatie en in beweging blijven. En je niet druk maken, want dat mag niet.. lopen komt wel weer dan.Dan heeft Eurosport de verkeerde beelden uitgezonden vrees ik. Was het echt 42 km lang rijen dik publiek dan?quote:Op maandag 2 november 2015 15:41 schreef Devv het volgende: Het is alsof ik 42 kilometer door een muur van geluid ben gelopen, wat een geweldige ervaring.
Niettemin: goed gelopen! Mooie tijd op zo'n zwaar parkoers.![]()
De MDL was te vroeg voor je. Vond ik echt enorm teleurstellend, had wel enige hardheid van jou verwacht.quote:Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben bij geen van die evenementen aanwezig, wat een teleurstelling, geen jompels van den Zwabber![]()
Volgend jaar gewoon 1km als challenge, gegarandeerde winst.quote:Op maandag 2 november 2015 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
2550 denk ik dan.. nog 450 km. Zou denk ik moeten lukken.. maar het gaat erom spannen
Ik vind dat degene die het dichtst bij de 100% uitkomt heeft gewonnen trouwens. Dus niet er veel overheen vliegen, want dan heb je je challenge niet goed neergezet.
![]()
Nah, niet te vroeg, maar ten eerste zat ik een weekendje wifi-loos in de Ardennen dat inschrijfweekend (en dat vond ik prima) en ten tweede is het niet in overeenstemming met mijn doelen voor deze winter. Ik loop niets wat langer is dan 10km..quote:Op maandag 2 november 2015 16:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De MDL was te vroeg voor je. Vond ik echt enorm teleurstellend, had wel enige hardheid van jou verwacht.Tja ik dacht toch echt dat ik met wederom één marathon op ongeveer hetzelfde km aantal als vorig jaar zou uitkomenquote:Op maandag 2 november 2015 16:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Volgend jaar gewoon 1km als challenge, gegarandeerde winst.
Ik vind dat degene die het dichtst bij de 100% uitkomt heeft gewonnen trouwens. Dus niet er veel overheen vliegen, want dan heb je je challenge niet goed neergezet.
Wist ik veel dat ik ineens weken van 95km ging maken
quote:Op maandag 2 november 2015 12:30 schreef BK. het volgende:
En nu kan ik wel contact met de AV opnemen, maar ik vraag het jullie eerst even.
Even een dubbelquote...quote:Op maandag 2 november 2015 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben zo'n 45 minuten sneller geworden op de marathon sinds ik bij een AV trainDus dat vind ik wel een duidelijk voordeel. Eerst begonnen bij de recreanten, maar al snel overgestapt naar de wedstrijdgroep. Hardlopen is niet zo'n super sociale sport natuurlijk dus ik weet niet of je er echt voor de contacten heen moet gaan, al kan het wel een bijkomend voordeel zijn. Ik vind vooral gewoon de focus op looptechniek, loopscholing en de structuur fijn werken. En bij de meeste verenigingen hier kun je eerste een paar keer proef mee gaan trainen voor je beslist, dus probeer vooral verschillende groepen en AV's uit!
Ik zit niet bij een AV of loopgroep, en doe lekker alles zelf.
In anderhalf jaar tijd ben ik > 25 min sneller geworden op de halve marathon, en op de marathon hoop ik over twee weken een beste verbetering neer te zetten.
Hoewel ik zeker wel het voordeel zie van een AV, met name op het gebied van techniek en alle andere benefits die het hebben van "begeleiding met een diploma" met zich meebrengt is het zeker niet onmogelijk om verbetering te boeken zonder AV.
Het sociale aspect van een AV is zeker aanwezig, maar uiteindelijk blijft het een individuele sport. Dat is voor mij een van de dingen die de sport aantrekkelijk maakt, ik kan het lekker zelf doen, wanneer het mij uitkomt.
Niet van die dingen als "dinsdagavond om 19:00 naar de baan te om te trainen", dat gaat me altijd snel tegenstaan. Maar zo ben ik, en gelukkig is niet ieder ander persoon zoals ik...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja het is natuurlijk ook een N=1 verhaalquote:Op maandag 2 november 2015 16:49 schreef Guard het volgende:
[..]
[..]
Even een dubbelquote...
Ik zit niet bij een AV of loopgroep, en doe lekker alles zelf.
In anderhalf jaar tijd ben ik > 25 min sneller geworden op de halve marathon, en op de marathon hoop ik over twee weken een beste verbetering neer te zetten.
Hoewel ik zeker wel het voordeel zie van een AV, met name op het gebied van techniek en alle andere benefits die het hebben van "begeleiding met een diploma" met zich meebrengt is het zeker niet onmogelijk om verbetering te boeken zonder AV.
Het sociale aspect van een AV is zeker aanwezig, maar uiteindelijk blijft het een individuele sport. Dat is voor mij een van de dingen die de sport aantrekkelijk maakt, ik kan het lekker zelf doen, wanneer het mij uitkomt.
Niet van die dingen als "dinsdagavond om 19:00 naar de baan te om te trainen", dat gaat me altijd snel tegenstaan. Maar zo ben ik, en gelukkig is niet ieder ander persoon zoals ik...
En hoeveel verbetering je met of zonder AV kunt boeken hangt natuurlijk vooral af van wat je uitgangssituatie is, hoeveel je zelf al gedaan hebt eraan, wat je conditie op dat moment is, waar je zwakke en sterke punten liggen, en hoeveel energie je er in steekt. Puur alleen contributie betalen en op komen dagen zal je ook geen enorme voordelen opleveren
Zou pijll al wakker zijn als YUR bij de 18 km is?quote:Op maandag 2 november 2015 16:40 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
[..]
Als ik kom dan is dat om foto's te nemen langs het parkoers. Hangt sterk af van het weer die dag.
[..]
Jij staat toch wel weer op het 18 km-punt?
[..]
Ik mag wel wandelen ja
[..]
Dan heeft Eurosport de verkeerde beelden uitgezonden vrees ik. Was het echt 42 km lang rijen dik publiek dan?
Niettemin: goed gelopen! Mooie tijd op zo'n zwaar parkoers.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Bij ons Is er niet heel veel anders te doen dan dat. Geen individuele programma's ofzo. Zou ook wel een beetje gekkenwerk zijn want ik ben geen wedstrijdloper.quote:Op maandag 2 november 2015 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk ook een N=1 verhaal
En hoeveel verbetering je met of zonder AV kunt boeken hangt natuurlijk vooral af van wat je uitgangssituatie is, hoeveel je zelf al gedaan hebt eraan, wat je conditie op dat moment is, waar je zwakke en sterke punten liggen, en hoeveel energie je er in steekt. Puur alleen contributie betalen en op komen dagen zal je ook geen enorme voordelen opleverenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Iedereen gister weer lekker gelopen zie ik!![]()
En Devvrespect man!
Mijn fysio heeft tot mijn grote spijt net afgebeld.. Opeens een te drukke agenda. Nouja goed ik ben de beroerste niet dus dan maar morgen. Ik zit en zat alleen met de enkel. Ik dacht dus met die afspraak, ook gelijk daarover te vragen en mss zelfs te laten tapen ofzo. Maar aan de telefoon zei hij, kom maar gewoon meetrainen en dan zien we wel hoe het gaat. Hij blijft speciaal in het begin in de buurt lopen, zodat als het straks dan echt niet gaat, ik niet te ver terug hoef te wandelen.
Ben alleen een beetje bang om te rennen want hij is nog wel een beetje té gevoelig voor mijn gevoel met gewoon wandelen . Maar goed we zien het wel hoe het gaat!
![]()
Mooi gedaan, zo ruim binnen je eigen doel!quote:Op maandag 2 november 2015 15:41 schreef Devv het volgende:
Ik ben weer enigszins bijgekomen van gisteren. Het is alsof ik 42 kilometer door een muur van geluid ben gelopen, wat een geweldige ervaring. Er komt wel een verslag maar ik ben nog twee weken aan het reizen. Dus dat gaat het even niet worden. Het streven van 4:30:00 heb ik wel ruimschoots gehaald, want het is 4:15:47 geworden.
Safe travels and enjoy
Niet?quote:Op maandag 2 november 2015 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Puur alleen contributie betalen en op komen dagen zal je ook geen enorme voordelen opleveren![]()
Juist daar zag ik nog wel winst liggen: vooruitgang kopen met een minimale inspanning
Je kunt het altijd proberen? Veel mensen schijnen ook te denken dat het met sportscholen zo werkt, of zelfs zonder het opdagen!quote:Op maandag 2 november 2015 17:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Niet?![]()
Juist daar zag ik nog wel winst liggen: vooruitgang kopen met een minimale inspanningIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat ben ik ook een tijdje geweest, donateur van de plaatselijke sportschool, en dat was niet tegen basic-fit prijzenquote:Op maandag 2 november 2015 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kunt het altijd proberen? Veel mensen schijnen ook te denken dat het met sportscholen zo werkt, of zelfs zonder het opdagen!![]()
Kreeg er, teleurstellend genoeg, geen wasbordje van.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Super! er komt ooit nog een keer dat ik die ook ga doen staat op mijn lijstje! Ook altijd lekker als je streeftijd lukt! Nu niet meteen 5kg aan de hoogstaanste Amerikaanse cuisine al la mc donalds, kentucky's, taco bell's er bij eten he.quote:Op maandag 2 november 2015 15:41 schreef Devv het volgende:
Jij hebt echt een enorme verbetering neergezet, waar zat 'm dat nou in?quote:Op maandag 2 november 2015 16:49 schreef Guard het volgende:
In anderhalf jaar tijd ben ik > 25 min sneller geworden op de halve marathon, en op de marathon hoop ik over twee weken een beste verbetering neer te zetten![]()
Ik vind trainen bij de AV leuk, lekker over de baan knallen. Je kunt er bij ons een beetje uit halen wat je zelf wilt. Ik ben in het begin heel snel heel veel sneller geworden, daarna bleef dat een beetje stabiel, en nu ik weinig train weer langzamer. Wij lopen meestal wel in een klein sub-groepje, en dat vind ik veel makkelijker dan in m'n eentje lopen te bikkelen.
Dat "op dinsdag om 7 uur naar de baan" vind ik niet zo erg, behalve dat ik het lang niet altijd red door files. Zwabber: hoe laat is morgen de mist weg in Noord-Holland? Vandaag heb ik in totaal 2 uur in de file mogen staan, en dat wil ik morgen niet nog een keer.![]()
Ik heb geen operationele diensten op dit moment, dus ik heb geen flauw idee hoe het in elkaar zit. Probleem met dit weer kan zijn dat het dagen lang aanhoudt, maar toch iedere dag net iets anders uitpakt. Dus misschien heb je mazzel. Hier in Zuid-Holland viel het volgens mij mee met de mist.quote:Op maandag 2 november 2015 18:23 schreef hatsaflats het volgende:
Zwabber: hoe laat is morgen de mist weg in Noord-Holland? Vandaag heb ik in totaal 2 uur in de file mogen staan, en dat wil ik morgen niet nog een keer.![]()
Ik denk dat ik op het conditionele vlak het meeste heb gewonnen het afgelopen jaar, had gewoon een erg laag "aanvangsniveau" toen ik een paar jaar geleden aan mijn hardloopleven begon.quote:Op maandag 2 november 2015 18:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Jij hebt echt een enorme verbetering neergezet, waar zat 'm dat nou in?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als dat de enige reden is zou je prestatiecurve juist in het begin het steilst zijn, niet pas na een paar jaar. Dus Guard, wat is jouw geheim? Ga me niet vertellen dat het toch die gojirozijntjes zijnquote:Op maandag 2 november 2015 18:46 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op het conditionele vlak het meeste heb gewonnen het afgelopen jaar, had gewoon een erg laag "aanvangsniveau" toen ik een paar jaar geleden aan mijn hardloopleven begon.![]()
![]()
En het valt mij op dat jij enorm veel aankan, qua trainingskilometers en opeenvolging van wedstrijden. Als die belastbaarheid goed is, kan je ook steeds harder en langer trainen natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2015 18:46 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik denk dat ik op het conditionele vlak het meeste heb gewonnen het afgelopen jaar, had gewoon een erg laag "aanvangsniveau" toen ik een paar jaar geleden aan mijn hardloopleven begon.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Onderschat niet hoe lang (en voornamelijk hoe veel) ik van het onsportieve leven genoten heb.quote:Op maandag 2 november 2015 18:48 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als dat de enige reden is zou je prestatiecurve juist in het begin het steilst zijn, niet pas na een paar jaar. Dus Guard, wat is jouw geheim? Ga me niet vertellen dat het toch die gojirozijntjes zijn
Mijn lichaam heeft een lange tijd in shock geleefd en is pas laat gaan meewerken aan dit hardloop gebeuren.
Ik kan je geruststellen: er staat hier geen zangzaad op het menu.
Al ben ik de afgelopen maand wel een stuk minder suikers (in de vorm van snoep en koek) gaan eten, en veel meer fruit (gewoon het tijdloze fruit zoals appels, bananen en mandarijnen)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jij hebt echt een groot deel van je hardloopleven vergooid, gezien je (in mijn ogen) grote aanleg voor de sport. Hopelijk heb je er desondanks wel van genoten (ik vermoed van wel :-)).
Jij had je kunnen voegen bij de jero's, B's en Cornielen. En misschien doe je dat nog wel zelfs.![]()
Ik denk dat bij hardlopers de 'leercurve' wel vaker minder steil is in het allerbegin, omdat je eerst een bepaalde belastbaarheid moet kweken voordat je echt hard kunt gaan trainen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb mezelf ook verbaasd daarin, om eerlijk te zijn. Voornamelijk het aantal kilometers.quote:Op maandag 2 november 2015 18:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En het valt mij op dat jij enorm veel aankan, qua trainingskilometers en opeenvolging van wedstrijden. Als die belastbaarheid goed is, kan je ook steeds harder en langer trainen natuurlijk.
Qua wedstrijden probeer er een paar uit te pikken die ik echt volle bak loop en de rest loop ik toch een beetje met de rem erop.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Op het finishfilmpje (https://results.chronotra(...)esult/41717/18009871) hoor ik Life is Life. Dat was acceptabele finishmuziek. Ik moest echter onder het pijnlijke geluid van Grease Lightning die laatste klimmetjes volbrengen. Have mercy!
Toppunt was wel Papaoutai in Bergschenhoek
Hebben jullie iets met start- en finishmuziekjes? En wat heeft de voorkeur?![]()
Ik heb zeker niet het gevoel dat ik jaren van mijn leven weggegooid heb, al heb ik zelf ook wel eens het idee "what if...." als het op mijn hardloopleven aankomt.quote:Op maandag 2 november 2015 18:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Jij hebt echt een groot deel van je hardloopleven vergooid, gezien je (in mijn ogen) grote aanleg voor de sport. Hopelijk heb je er desondanks wel van genoten (ik vermoed van wel :-)).
Jij had je kunnen voegen bij de jero's, B's en Cornielen. En misschien doe je dat nog wel zelfs.
Maar ja: water under the bridge
Nu heb ik mezelf in de taaie mannen categorie gemanoeuvreerd en daar zal ik het mee moeten doen
Ik wil overigens Guard's evaluatie niet verstoren. Geheel mee eens dat die een geweldige curve heeft doorgemaakt. Bewonderingswaardig
Guard: ga zo door.![]()
Jouw finish filmpje is vele malen leuker en interessanter dan mijn gebazelquote:Op maandag 2 november 2015 19:21 schreef Quoi het volgende:
Ik wil overigens Guard's evaluatie niet verstoren. Geheel mee eens dat die een geweldige curve heeft doorgemaakt. Bewonderingswaardig
Guard: ga zo door.
Zag net de aankondiging dat Radar het op NPO1 zo gaat hebben over (te) dure hardloopschoenen.
Benieuwd of dat een beetje genuanceerd gebeurt dit keer. Ik herinner ne nog De Rekenkamer...![]()
Oh die ene keer dat ze 600 euro aan meuk kochten die je ook wel voor 200 had kunnen halen? (Als je het allemaal al nodig had..)quote:Op maandag 2 november 2015 20:08 schreef indepoeier het volgende:
Zag net de aankondiging dat Radar het op NPO1 zo gaat hebben over (te) dure hardloopschoenen.
Benieuwd of dat een beetje genuanceerd gebeurt dit keer. Ik herinner ne nog De Rekenkamer...
Goh, ben benieuwd deze keer. Ben namelijk dik tevreden met mijn schoenen van 130 euro. Goed aangemeten in ieder geval.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Finishmuziek? Volgens mij had ik zoveel mogelijk zintuigen uitgeschakeld en was ik alleen maar bezig met eindelijk over die finish komen zodat ik kon stoppen. Van muziek, publiek of andere lopers heb ik dat laatste stuk dan ook niet echt veel meegekregenquote:Op maandag 2 november 2015 19:18 schreef Quoi het volgende:
Op het finishfilmpje (https://results.chronotra(...)esult/41717/18009871) hoor ik Life is Life. Dat was acceptabele finishmuziek. Ik moest echter onder het pijnlijke geluid van Grease Lightning die laatste klimmetjes volbrengen. Have mercy!
Hebben jullie iets met start- en finishmuziekjes? En wat heeft de voorkeur?![]()
Ik zie toch heel veel positieve berichten over de NYC Marathon van mensen die mee hebben gedaan
Zou ik dan toch ooit een keer daar gaan lopen?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oeh, dat moest ik ook nodig updatenquote:Op maandag 2 november 2015 09:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Life is what you make it.![]()
Toen ik aan het einde van mijn eerste HM in Egmond (en aan het einde van mijn Latijn) eindelijk bij de finish dacht te zijn en vervolgens nog dat rothellinkje voor de vuurtoren op moest, werd over de speakers net :'Bloed, zweet en tranen' ingezet. Veel mensen zongen mee. Het voelde alsof het speciaal voor mij werd gezongen.quote:Op maandag 2 november 2015 19:18 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie iets met start- en finishmuziekjes? En wat heeft de voorkeur?Life is what you make it.![]()
Hoi ben ik weer.
Ik heb vandaag les 16 gedaan. Was best zwaar nog.![]()
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?Groot fan van User Wotte![]()
Fyi: Funky Town - Lipps Inc. Die beleving hád je kunnen helpen misschien.quote:Op maandag 2 november 2015 20:32 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Finishmuziek? Volgens mij had ik zoveel mogelijk zintuigen uitgeschakeld en was ik alleen maar bezig met eindelijk over die finish komen zodat ik kon stoppen. Van muziek, publiek of andere lopers heb ik dat laatste stuk dan ook niet echt veel meegekregen![]()
Ik hoor het nu ja. Als ik dat op dat moment beseft had dan had dat mijn hele finishbeleving naar een heel ander niveau gebracht!quote:![]()
Zo ik ben geweest. Was niet zo'n succes. Na 32 minuten (met veel wandelen al tussendoor) gestopt en toen teruggewandeld (trainer hield de groep wel vrij dicht bij me, echt lief). Maar het doet gewoon te veel pijn. En mijn tempo was al keilaag vanavond. Nouja anyway ik moet het op het werk ontlasten. Ik moest hard lachen toen hij dat zei, want ik sta met dit werk constant stil op de zelfde plek.En er is echt niks zittends te doen.. Donderdag mag ik niet trainen. Wel even wandelen. Vrijdag mag ik wèl de wedstrijd lopen. Vrijdag word ie ook ingetaped. Gewoon voor het stevigheid gevoel...
linkje;http://app.endomondo.com/workouts/627156413/19432788![]()
Ja meerdere zelfs! Deze bevalt me eigk het beste. Hij is soms alleen wat te fanatiek/enthousiast. Maargoed ik moet het nog altijd zelf bepalen. En op maandag en donderdag zijn er 2 verschillende trainers en dan heb je nog 1 'reserve'trainer.quote:Op maandag 2 november 2015 21:41 schreef mosselmossel het volgende:
Ben je ook al weleens bij een andere trainer/fysio geweest?![]()
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar de enkelklachten zijn nieuw? Waren die er al of is er iets gebeurd xMissi?![]()
Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.quote:Op maandag 2 november 2015 20:34 schreef Guard het volgende:
Ik zie toch heel veel positieve berichten over de NYC Marathon van mensen die mee hebben gedaan
Zou ik dan toch ooit een keer daar gaan lopen?
Verder... zijn er eigenlijk tijden voor de marathon (of een andere loop) waar je echt niet mee kan thuiskomen? Ik zou zelf een bepaalde tijd neer kunnen zetten, maar heb nu zoveel zorgen aan mijn hoofd dat ik daar (mogelijk) zomaar eens 15 tot 30 minuten bij op moet tellen. Qua training loop ik op dit moment nog schema.![]()
Wij doen krachttraining/corestrength training met alleen lichaamsgewicht, maar dat komt vooral neer op rugspieren, buikspieren, beenspieren en billen/heupen etc. Borstpieren lijkt me niet per se heel nuttig voor het hardlopen. Het beste is gewoon om het hele lichaam regelmatig te trainen!quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goh wat gek ik ben ook zo'n 45 minuten sneller geworden op de Marathon en dat zonder te trainen bij een AV.quote:Op maandag 2 november 2015 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben zo'n 45 minuten sneller geworden op de marathon sinds ik bij een AV trainDus dat vind ik wel een duidelijk voordeel. Eerst begonnen bij de recreanten, maar al snel overgestapt naar de wedstrijdgroep. Hardlopen is niet zo'n super sociale sport natuurlijk dus ik weet niet of je er echt voor de contacten heen moet gaan, al kan het wel een bijkomend voordeel zijn. Ik vind vooral gewoon de focus op looptechniek, loopscholing en de structuur fijn werken. En bij de meeste verenigingen hier kun je eerste een paar keer proef mee gaan trainen voor je beslist, dus probeer vooral verschillende groepen en AV's uit!
Het ligt bij jou ook heel erg aan je enorme trainingsarbeid met behoorlijk pittige trainingen zonder AV had ij dit ook wel bereikt.
[ Bericht 5% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 02-11-2015 22:38:22 ]![]()
Ik denk niet dat je je moet zorgen maken over welke tijd je wel of niet mee kan thuiskomen, maar meer over wat je je lichaam en geest er mee aandoet. Een marathon is zelfs voor een goed getraind lichaam gewoon een hele opgave, als je bang bent dat je er niet klaar voor bent is het waarschijnlijk beter om te wachten? Het is niet niks!quote:Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.
Verder... zijn er eigenlijk tijden voor de marathon (of een andere loop) waar je echt niet mee kan thuiskomen? Ik zou zelf een bepaalde tijd neer kunnen zetten, maar heb nu zoveel zorgen aan mijn hoofd dat ik daar (mogelijk) zomaar eens 15 tot 30 minuten bij op moet tellen. Qua training loop ik op dit moment nog schema.
Mij lijkt New York ook heel gaaf maar de kosten zijn het voornaamste minpunt. Daarnaast ook wel het feit dat je er niet per se voor een PR-verbetering heen moet gaan; lang wachten in de kou, lastig parcours met winderige bruggen. De support onderweg schijnt geweldig te zijn. Maar ik denk dan; misschien kan ik beter nog een keer op vakantie gaan naar New York, en qua hardloopwedstrijden gewoon kiezen voor puur het hardlopen en niet per se de meest populaire locaties.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik denk dat meerdere dat hebben gedaan. Maar geeft niet! Donderdag tijdens het hardlopen moesten we wachten op een auto, ik blijf dan dribbelen. Maar op de een of andere manier dribbelde ik iets naar achteren, maar daar was een soort kuiltje en daar lag ik. Met een verzwikte enkel. Daarna rustig gewandeld. En toch weer verder gerend. Ik riep nog ooooh niks aan de hand het valt wel mee! Volgende dag kon ik amper lopen. En nu vandaag kan ik beter wandelen. Maar rennen gaat nog niet echt goed.. Hoop dat het gauw over is!quote:Op maandag 2 november 2015 22:19 schreef Quoi het volgende:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar de enkelklachten zijn nieuw? Waren die er al of is er iets gebeurd xMissi?![]()
Oei. Klinkt alsof (minstens) een weekje rust geen kwaad kan. De fysio heeft dan wel ervoor geleerd, maar voelt niet wat jij voelt. En pijn is dan best een duidelijk signaal. Succes ermee iigquote:Op maandag 2 november 2015 22:31 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ik denk dat meerdere dat hebben gedaan. Maar geeft niet! Donderdag tijdens het hardlopen moesten we wachten op een auto, ik blijf dan dribbelen. Maar op de een of andere manier dribbelde ik iets naar achteren, maar daar was een soort kuiltje en daar lag ik. Met een verzwikte enkel. Daarna rustig gewandeld. En toch weer verder gerend. Ik riep nog ooooh niks aan de hand het valt wel mee! Volgende dag kon ik amper lopen. En nu vandaag kan ik beter wandelen. Maar rennen gaat nog niet echt goed.. Hoop dat het gauw over is!![]()
![]()
Haaj, jij bent ook goed bezig hoor! Het kan niet altijd supergoed gaan hé. Ik ben zelf nu bezig met been/knieversterkende oefeningen, maar dat is meer omdat ik een probleemknie heb haha! Eigenlijk verder doe ik nog niet veel eraan..quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?
Maar er zijn hier vast meerdere mensen die er wel meer aan doen, die kunnen je wellicht beter helpen![]()
![]()
Ja klopt daarom was ik ook gestopt. En dat wedstrijdje is niet heel verstandig maargoed, dan zijn we al weer 4 dagen verder en het is dan ingetaped. Gelukkig is het maar 3,3 km. Als het hoger dan 5 km was vrijdag had ik het wel afgezegd.Maar dankjewelquote:Op maandag 2 november 2015 22:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oei. Klinkt alsof (minstens) een weekje rust geen kwaad kan. De fysio heeft dan wel ervoor geleerd, maar voelt niet wat jij voelt. En pijn is dan best een duidelijk signaal. Succes ermee iig![]()
![]()
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerdquote:Op maandag 2 november 2015 22:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je moet zorgen maken over welke tijd je wel of niet mee kan thuiskomen, maar meer over wat je je lichaam en geest er mee aandoet. Een marathon is zelfs voor een goed getraind lichaam gewoon een hele opgave, als je bang bent dat je er niet klaar voor bent is het waarschijnlijk beter om te wachten? Het is niet niks!
Mij lijkt New York ook heel gaaf maar de kosten zijn het voornaamste minpunt. Daarnaast ook wel het feit dat je er niet per se voor een PR-verbetering heen moet gaan; lang wachten in de kou, lastig parcours met winderige bruggen. De support onderweg schijnt geweldig te zijn. Maar ik denk dan; misschien kan ik beter nog een keer op vakantie gaan naar New York, en qua hardloopwedstrijden gewoon kiezen voor puur het hardlopen en niet per se de meest populaire locaties.
Ze hebben ook een halve marathon (in maart), die onder andere Times Square passeert.
De afgelopen weken liep ik ca. 37 km per week. Dus dat gaat goed. Als 35-jarige man (58 kg, dus licht) verwacht ik zeker binnen de 4 uur de kunnen lopen. Daar zit nog een marge in.
Een bijgestelde tijd is dan 4.15/4.30, en dat zou dan komen door niet mijn eetpatroon aan te passen. Sommige zeggen ook dat je vrijwel geen alcohol meer moet drinken in de trainingsperiode. Ik kan niet zeggen of dat haalbaar is.![]()
Netjes meteen je horloge uitquote:Op maandag 2 november 2015 19:18 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie iets met start- en finishmuziekjes? En wat heeft de voorkeur?
Leuk filmpje
Ik heb niet zoveel met finishmuziek geloof ik. Betwijfel of ik het hoor ook.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Geen enkele tijd is gênant. Een marathon uitlopen is al knap en het hangt er vooral vanaf wat jou zelf tevreden steltquote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerd
Ze hebben ook een halve marathon (in maart), die onder andere Times Square passeert.
De afgelopen weken liep ik ca. 37 km per week. Dus dat gaat goed. Als 35-jarige man (58 kg, dus licht) verwacht ik zeker binnen de 4 uur de kunnen lopen. Daar zit nog een marge in.
Een bijgestelde tijd is dan 4.15/4.30, en dat zou dan komen door niet mijn eetpatroon aan te passen. Sommige zeggen ook dat je vrijwel geen alcohol meer moet drinken in de trainingsperiode. Ik kan niet zeggen of dat haalbaar is.
Het leuke is: mijn doel is gewoon uitlopen, het is mijn eerste marathon.quote:Op maandag 2 november 2015 22:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Geen enkele tijd is gênant. Een marathon uitlopen is al knap en het hangt er vooral vanaf wat jou zelf tevreden stelt
Met in gedachten een tijd die goed haalbaar is. Daar zit ook het oponthoud bij drankposten in verrekend en het feit dat je meer loopt dan 42,195 km (lees: niet de ideale lijn volgen). Ik houd wel een beetje van rekenen...![]()
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.quote:Op maandag 2 november 2015 22:47 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Het leuke is: mijn doel is gewoon uitlopen, het is mijn eerste marathon.
Met in gedachten een tijd die goed haalbaar is. Daar zit ook het oponthoud bij drankposten in verrekend en het feit dat je meer loopt dan 42,195 km (lees: niet de ideale lijn volgen). Ik houd wel een beetje van rekenen...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb ook wel een zwakke knie. Ooit mijn kruisband ingescheurd toen ik een avondje dronken was.quote:Op maandag 2 november 2015 22:35 schreef xMissi het volgende:
[..]
Haaj, jij bent ook goed bezig hoor! Het kan niet altijd supergoed gaan hé. Ik ben zelf nu bezig met been/knieversterkende oefeningen, maar dat is meer omdat ik een probleemknie heb haha! Eigenlijk verder doe ik nog niet veel eraan..
Maar er zijn hier vast meerdere mensen die er wel meer aan doen, die kunnen je wellicht beter helpen
Maar het is meer dat ik hardloop om mij fitter te voelen en het is laagdrempelig. Maar een runnerbody lijkt mij niks. Mag wel iets van spieren aan.
Groot fan van User Wotte![]()
Ik probeer ook mijn liesstreek goed te trainen. Van alleen maar vooruit rennen worden niet alle spieren in je benen sterker.quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?Life is what you make it.![]()
Wat voor oefening pak je daarvoor?quote:Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik probeer ook mijn liesstreek goed te trainen. Van alleen maar vooruit rennen worden niet alle spieren in je benen sterker.Groot fan van User Wotte![]()
Ik heb voor mezelf altijd het idee gehad dat ik mijn eerste marathon onder de 3 uur uit wou lopen, daarom heeft het ook zo lang geduurd en heb ik eerst maar 50 en 75km trails gelopenquote:Op maandag 2 november 2015 22:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt..
Nu ga ik huilen als het in Spijkenisse niet wil.
![]()
ik heb dat nog nooit gehoord maar kan me er wel in vindenquote:Op maandag 2 november 2015 22:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De Bergrace is toch op onverharde ondergrond, dus niet stabiel voor je enkel? Als je je enkel dan weer verzwikt ben je nog verder van huis.quote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ja klopt daarom was ik ook gestopt. En dat wedstrijdje is niet heel verstandig maargoed, dan zijn we al weer 4 dagen verder en het is dan ingetaped. Gelukkig is het maar 3,3 km. Als het hoger dan 5 km was vrijdag had ik het wel afgezegd.Maar dankjewel![]()
Ik vind dat ook wel een mooie. Dus ik heb nog 3 marathons te gaan voor ik heel misschien eventueel ooit onder de 4h15 zal lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 00:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb dat nog nooit gehoord maar kan me er wel in vinden
Devv, hartstikke mooie tijd op je 2e marathon! Hoe was de latte macchiato?Ik ben benieuwd hoe het je is bevallen.
![]()
Nee het parcours is zover ik kan lezen verhard. En een klein beetje heuvel af en op. Maargoed ik denk dat het stukje tape al scheelt. Zo heb ik het gevoel dat het gewoon stevig is en niet veel mee kan gebeurenquote:Op dinsdag 3 november 2015 00:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
De Bergrace is toch op onverharde ondergrond, dus niet stabiel voor je enkel? Als je je enkel dan weer verzwikt ben je nog verder van huis.. Kan natuurlijk altijd. Maar hee daar ga ik niet vanuit hoor!
![]()
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig. Dan loop je nog niet eens de marathonafstand in 7 dagen en straks moet je dat in één dagquote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerd
Een bijgestelde tijd is dan 4.15/4.30, en dat zou dan komen door niet mijn eetpatroon aan te passen. Sommige zeggen ook dat je vrijwel geen alcohol meer moet drinken in de trainingsperiode. Ik kan niet zeggen of dat haalbaar is.Voor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95. Ik denk dat dat meer uitmaakt dan je eetpatroon aanpassen of of je wel of geen alcohol drinkt (mits met mate).
Hoeveel ervaring heb je al met halve marathons lopen? Dat scheelt ook wel?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee, dat weet ik zeker van niet. Ik heb gisteren nog filmpjes gezien van mijn looptechniek en dat is echt een wereld van verschil. Als ik was door blijven lopen zoals ik deed en meer was gaan trainen was ik gegarandeerd geblesseerd geraakt. Daarnaast train je bij ons heel veel spiergroepen naast het lopen door alle oefeningen tussendoor, dat effect had ik zelf ook nooit in die mate kunnen bereiken, of iig ook niet geweten wat er nou precies nodig was om beter te worden.quote:Op maandag 2 november 2015 22:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Goh wat gek ik ben ook zo'n 45 minuten sneller geworden op de Marathon en dat zonder te trainen bij een AV.
Het ligt bij jou ook heel erg aan je enorme trainingsarbeid met behoorlijk pittige trainingen zonder AV had ij dit ook wel bereikt.
Ik zeg ook niet dat het voor iedereen evenveel nut zal hebben en de kwaliteit van trainers tussen AVs maakt ook een heleboel uit, maar ik loop nu echt tijden die ik in mijn eentje nooit had kunnen bereiken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sociaal correcte post: Er bestaan meerdere wegen naar Rome en het hangt van de persoon af welke weg het beste is.
Eerlijke post: je haalt het meeste uit jezelf op de manier van L_T, met begeleiding van mensen die kennis van zaken hebben en gestructureerd te trainen. Het kan zijn dat niet iedereen die drive en die discipline heeft, maar dat zijn dan dus wel de ontbrekende kwaliteiten om nóg veel beter te kunnen worden.![]()
is het ook. De enige manier waarop dit evt. genoeg zou zijn als Schaal10 bijv, 1 x 10 en 1 x 27 zou lopen maar dat idee heb ik nietquote:Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanaf hoeveel weken voor je marathon liep je deze afstanden?quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Voor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95.![]()
Het schema was 16 weken, maar daar zaten wel 2 weken vakantie in. In een rustige/herstelweek liep ik trouwens wel eens rond de 30km zie ik, maar dat was niet de basis. Overigens moet je ook niet in één keer van 30km per week naar 70 gaan he, dat is ook vragen om problemen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:10 schreef BK. het volgende:
[..]
Vanaf hoeveel weken voor je marathon liep je deze afstanden?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik volg nu een HM-schema. Als ik dan na Egmond een M-schema volg heb ik nog een week of 12. Zou moeten lukken, denk ik. En misschien word ik wel klaargestoomd in het Dreamteam.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het schema was 16 weken, maar daar zaten wel 2 weken vakantie in. In een rustige/herstelweek liep ik trouwens wel eens rond de 30km zie ik, maar dat was niet de basis. Overigens moet je ook niet in één keer van 30km per week naar 70 gaan he, dat is ook vragen om problemen.![]()
![]()
Ja, ik denk dat dat wel kan! Reken wel op eerst 2 weken rustig aan doen na je halve, voordat je weer begint met opbouwenquote:Op dinsdag 3 november 2015 10:20 schreef BK. het volgende:
[..]
Ik volg nu een HM-schema. Als ik dan na Egmond een M-schema volg heb ik nog een week of 12. Zou moeten lukken, denk ik. En misschien word ik wel klaargestoomd in het Dreamteam.
Hmm, ik twijfel of ik mezelf na zondag weer zal martelen met de duinstrandloop
Eerst maar eens de bevalling van mijn dochter afwachten, wanneer ik dan weer het huis uit kan![]()
![]()
Je wordt alleen maar beter in 'strandlopen' als je het vaker doetquote:Op dinsdag 3 november 2015 11:03 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, ik twijfel of ik mezelf na zondag weer zal martelen met de duinstrandloop
Eerst maar eens de bevalling van mijn dochter afwachten, wanneer ik dan weer het huis uit kan![]()
Ik pak het nu ook heel anders aan dan tijdens mijn eerste LVML. En toegegeven: hij is gewoon heel zwaar op het eind, die 10km.
Maar het klinkt alsof je misschien andere prioriteiten hebt. Succes daarmeeSpannønd!
![]()
Hier maar even wat extra rust, er zit opvallend veel vocht in mn knie, had gehoopt dat het vandaag wel weg zou zijn, maar niet dus. Even opletten dus.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Denk dat de omstandigheden (wind, mul zand) de grootste rol spelen bij hoe het gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:43 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je wordt alleen maar beter in 'strandlopen' als je het vaker doet![]()
Ik pak het nu ook heel anders aan dan tijdens mijn eerste LVML. En toegegeven: hij is gewoon heel zwaar op het eind, die 10km.
Maar het klinkt alsof je misschien andere prioriteiten hebt. Succes daarmeeSpannønd!
![]()
MD dat is minder. Poot hoog!Ik bedoel: een van de eerste keren dat ik door zand liep ploegde ik er als een bootwerker doorheen. Inmiddels weet ik dat ik met tempo terugbrengen en kleine stapjes (en denken dat ik lichtvoetig benquote:Op dinsdag 3 november 2015 12:57 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Denk dat de omstandigheden (wind, mul zand) de grootste rol spelen bij hoe het gaat.) uiteindelijk harder ga. En dan gaat het gewoon makkelijker.
![]()
Ik ging wel heeeeeel rustig door het mulle zand hoor, maar dan nog wisten mijn benen niet wat ze ermee aan moestenVlak langs het water was het wel lekker lopen, daar was het redelijk hard.
En inderdaad, beetje druk straks, maar misschien is het dan juist wel goed om even het huis te ontvluchten![]()
![]()
Precies en met max. anderhalf uurt ben je van voordeur tot voordeur.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef dapluiz het volgende:
En inderdaad, beetje druk straks, maar misschien is het dan juist wel goed om even het huis te ontvluchtenTrek eens aan mijn vinger?
Zo, heb tot vanochtend stijve kuiten gehad van m'n loopje van zaterdag.
Ik loop echt te weinig
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Vroeg me door jouw post af hoeveel km ik eigenlijk had gemaakt als voorbereiding op de marathon, vond 37km per week namelijk niet heel weinig lijken. Na de marathon had ik dan ook het idee als ik nog een marathon wil gaan lopen dat ik dan wel meer km wil lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig. Dan loop je nog niet eens de marathonafstand in 7 dagen en straks moet je dat in één dagVoor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95. Ik denk dat dat meer uitmaakt dan je eetpatroon aanpassen of of je wel of geen alcohol drinkt (mits met mate).
Hoeveel ervaring heb je al met halve marathons lopen? Dat scheelt ook wel?
Zag zojuist dat ik in de voorbereiding van 17 weken in totaal 468km heb gelopen, wat neerkomt op 27,5km per week. Het is genoeg gebleken voor het uitlopen van een marathon, maar zou met meer training een veel betere tijd in zitten dan ik nu gelopen heb.![]()
Nou eigenlijk omdat ik het parcours licht teleurstellend vind. Hoe veel gaver zou het zijn om gewoon langs alle hotspots op Manhattan te lopen.quote:Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.
Verder... zijn er eigenlijk tijden voor de marathon (of een andere loop) waar je echt niet mee kan thuiskomen? Ik zou zelf een bepaalde tijd neer kunnen zetten, maar heb nu zoveel zorgen aan mijn hoofd dat ik daar (mogelijk) zomaar eens 15 tot 30 minuten bij op moet tellen. Qua training loop ik op dit moment nog schema.
En het is natuurlijk niet goedkoop, even op en neer naar NY voor een marathon. Als je dan eindeloos (zo lijkt het) over een een van de vele avenues zonder features loopt door Brooklyn, dan is het toch teleurstellend.
En iedere tijd die je loopt op een evenement kun je mee thuis komen. Je bent sowieso sneller dan iedereen die thuis op de bank dicht ligt te slibben
Het gave is dat je een eind van Manhattan af begint, maar het wel ziet liggen. En dat je er dan langzaam omheen loopt. De laatste mijlen op Manhattan zelf zijn dan de beloning voor het afzien van eerder op de dag. Die opbouw zou je missen als de hele marathon op Manhattan zou zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:33 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou eigenlijk omdat ik het parcours licht teleurstellend vind. Hoe veel gaver zou het zijn om gewoon langs alle hotspots op Manhattan te lopen.
En het is natuurlijk niet goedkoop, even op en neer naar NY voor een marathon. Als je dan eindeloos (zo lijkt het) over een een van de vele avenues zonder features loopt door Brooklyn, dan is het toch teleurstellend.
En iedere tijd die je loopt op een evenement kun je mee thuis komen. Je bent sowieso sneller dan iedereen die thuis op de bank dicht ligt te slibben
New York is gewoon een geweldige stad om in hard te lopen, en het is de enige marathon van de "groten" die ik absoluut nog een keer wil lopen.![]()
Wanneer wordt die challenge weer up to date gemaakt? Heb namelijk even een coupe gepleegd. Sorry!
Bij mij is de challenge up to date? Maar zie niks spannends wb jouw data?quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:27 schreef Schanulleke het volgende:
Wanneer wordt die challenge weer up to date gemaakt? Heb namelijk even een coupe gepleegd. Sorry!![]()
![]()
De enige andere marathon naast die van Rotterdam die mij wat lijkt is uiteraard die van Tokio.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Het gave is dat je een eind van Manhattan af begint, maar het wel ziet liggen. En dat je er dan langzaam omheen loopt. De laatste mijlen op Manhattan zelf zijn dan de beloning voor het afzien van eerder op de dag. Die opbouw zou je missen als de hele marathon op Manhattan zou zijn.
New York is gewoon een geweldige stad om in hard te lopen, en het is de enige marathon van de "groten" die ik absoluut nog een keer wil lopen.![]()
Vaag, ik had gisteren mijn huidige totaal ingevoerd, maar is nu toch niet meegenomen. Vanavond nog maar even kijken dan. Dan zou ik meteen naar de nr1 plek moeten verspringen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 16:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij mij is de challenge up to date? Maar zie niks spannends wb jouw data?
Altijd leuk bij de wedstrijd medegeorganiseerd door de AV
http://www.omroepgelderla(...)naar-Montferland-Run
Ik loop zelf de 7,5km en daarna kun je dan mooi naar de 15km kijken![]()
![]()
27,5km per week is niet veel voor een marathon voorbereiding. Maar petje af hoe je je marathon hebt gelopenquote:Op dinsdag 3 november 2015 15:17 schreef Voccar het volgende:
[..]
Vroeg me door jouw post af hoeveel km ik eigenlijk had gemaakt als voorbereiding op de marathon, vond 37km per week namelijk niet heel weinig lijken. Na de marathon had ik dan ook het idee als ik nog een marathon wil gaan lopen dat ik dan wel meer km wil lopen.
Zag zojuist dat ik in de voorbereiding van 17 weken in totaal 468km heb gelopen, wat neerkomt op 27,5km per week. Het is genoeg gebleken voor het uitlopen van een marathon, maar zou met meer training een veel betere tijd in zitten dan ik nu gelopen heb.![]()
Voccar, jij doet toch ook nog een andere sport ? Voetballen of zo? Dus dat telt ook wel mee lijkt me.![]()
37 kilometer per week is ook helemaal niet zo gek. Dat is ruim voldoende om een marathon uit te kunnen lopen, zelf heb ik ook maar net aan zoiets gehaald qua afstand en met 2 à 3 keer per week lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:17 schreef Voccar het volgende:
[..]
Vroeg me door jouw post af hoeveel km ik eigenlijk had gemaakt als voorbereiding op de marathon, vond 37km per week namelijk niet heel weinig lijken. Na de marathon had ik dan ook het idee als ik nog een marathon wil gaan lopen dat ik dan wel meer km wil lopen.
Zag zojuist dat ik in de voorbereiding van 17 weken in totaal 468km heb gelopen, wat neerkomt op 27,5km per week. Het is genoeg gebleken voor het uitlopen van een marathon, maar zou met meer training een veel betere tijd in zitten dan ik nu gelopen heb.
Afstanden tot 70 kilometer per week is gewoon bizar, net als meer dan 3x trainen. 95% van de mensen die aan de start staat traint echt niet meer dan 3x per week. Plus, ik denk dat 3x per week trainen al zwaar zat is voor de meeste mensen en heel veel anders ook geblesseerd raken omdat ze niet al een ontzettende brede basis hadden en vrij snel (of eenmalig) willen uitbreiden naar de marathon. Zeker met marathons als die van NYC zie je dat veel, dat mensen gewoon eens willen finishen en een marathon willen lopen en dat kan ook echt wel met relatief lage weekgemiddelden.Jack does it in real time...![]()
Tja zo kun je het ook zien, maar ik zie het echt als een gemiste kansquote:Op dinsdag 3 november 2015 16:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Het gave is dat je een eind van Manhattan af begint, maar het wel ziet liggen. En dat je er dan langzaam omheen loopt. De laatste mijlen op Manhattan zelf zijn dan de beloning voor het afzien van eerder op de dag. Die opbouw zou je missen als de hele marathon op Manhattan zou zijn.
New York is gewoon een geweldige stad om in hard te lopen, en het is de enige marathon van de "groten" die ik absoluut nog een keer wil lopen.
Natuurlijk is NY een hele gave stad om te lopen. Central Park is mooi, maar over de Brooklyn Bridge richting Manhattan:Een van de mooiste (man made) uitzichten waar ik op mijn loopjes van heb mogen genieten.
En qua grote marathons, ik zou heel graag een keer Boston lopen, niet vanwege het qualifying gebeuren, maar daar zou ik gewoon graag nog een keer naar toe gaan, en waarom dan ook niet lopen daar?
Maar ook de andere majors wijs ik niet af. Tokio en London staan bovenaan de wishlist (Berlijn is al afgestreept maar kan best nog een keer, ook daar was het publiek fantastisch)
Over weekgemiddelden gesproken. Hier gaat vanaf vanavond Het Regelmatige Trainen weer beginnen, na een maandje aanklooien. Ik heb er zin in![]()
Ik kan alleen die stok achter de deur maar niet vinden voor die aanvullende krachtoefeningen. Dat zou helemaal fijn zijn.![]()
Die stok is een grote fabel, hoe vaak ik daar al naar gezocht heb...quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:34 schreef Quoi het volgende:
Over weekgemiddelden gesproken. Hier gaat vanaf vanavond Het Regelmatige Trainen weer beginnen, na een maandje aanklooien. Ik heb er zin in![]()
Ik kan alleen die stok achter de deur maar niet vinden voor die aanvullende krachtoefeningen. Dat zou helemaal fijn zijn.![]()
Heel soms denk je hem gevonden te hebben maar binnen no time ben je hem weer kwijtMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Pff ik had een hele post getypt en toen was hij weg. Waar het op neerkomt; het vertrouwen in mijn lichaam is weg en ik denk dat een loopvrije week goed zou zijn. Want als ik heel eerlijk ben heb ik een beetje in de ontkenningsfase gezeten en heb ik sinds de marathon nog geen één keer pijnvrij gelopen en moet ik moeite doen om mijn herstel-tempo te halen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Weekje rust it isquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Pff ik had een hele post getypt en toen was hij weg. Waar het op neerkomt; het vertrouwen in mijn lichaam is weg en ik denk dat een loopvrije week goed zou zijn. Want als ik heel eerlijk ben heb ik een beetje in de ontkenningsfase gezeten en heb ik sinds de marathon nog geen één keer pijnvrij gelopen en moet ik moeite doen om mijn herstel-tempo te halen.gewoon doen, het voelt vast goed!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mja, ik denk dat ik donderdag nog wel even naar de training ga om het te overleggen hoe of wat. Ik heb zondag nog wel een wedstrijd staan, maar alhoewel ik op zich wel zin heb om daar te lopen voelt mijn lichaam ook totaal niet wedstrijdklaar dus wat ik er te zoeken heb..quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weekje rust it isgewoon doen, het voelt vast goed!
Je kunt van die wedstrijd ook een LDL maken, als je je toch al ingeschreven hebt. Dan ben je niet je geld kwijt, maar hoef je jezelf ook niet over de fles te lopen. Winnen zul je niet dan, maar achquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat ik donderdag nog wel even naar de training ga om het te overleggen hoe of wat. Ik heb zondag nog wel een wedstrijd staan, maar alhoewel ik op zich wel zin heb om daar te lopen voelt mijn lichaam ook totaal niet wedstrijdklaar dus wat ik er te zoeken heb..
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Lekker overslaan die wedstrijd. Je kunt er niets mee winnen, alleen maar mee verliezenF means you're fucked![]()
Dus daar is die stok!![]()
En ja Guard: bekend verhaal.
LT: Lijkt alsof je het zelf het beste aanvoelt. Het is ook echt niet gek na zo'n prestatie.![]()
is dit fysiek of mentaal?quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Pff ik had een hele post getypt en toen was hij weg. Waar het op neerkomt; het vertrouwen in mijn lichaam is weg en ik denk dat een loopvrije week goed zou zijn. Want als ik heel eerlijk ben heb ik een beetje in de ontkenningsfase gezeten en heb ik sinds de marathon nog geen één keer pijnvrij gelopen en moet ik moeite doen om mijn herstel-tempo te halen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vooral fysiek, maar doordat elke training pijn doet en het allemaal buitengewoon veel moeite kost begint het ook zijn mentale weerslag te krijgen. Ik wil eigenlijk vooral weten wat het is; of toch (nog) overtraind (rustpols is ook nog steeds hoog), of te veel gedaan sinds de marathon, of de blessure en het feit dat ik nu spieren anders belast en extra vermoei door de oefeningen en zo.. Want die laatste 2 zijn accepté, maar als het dat eerste is dan betekent het dat een weekje rust niet genoeg gaat zijn en dat is echt mijn ergste angst. Aan de andere kant is stug blijven doortrainen dan wel het stomste wat je kunt doen.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had toen ik met marathonvoorbereiding begon geen voetbal meer, maar later heb ik de trainingen daar wel weer meegedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:12 schreef steffelonio het volgende:
[..]
27,5km per week is niet veel voor een marathon voorbereiding. Maar petje af hoe je je marathon hebt gelopen![]()
Voccar, jij doet toch ook nog een andere sport ? Voetballen of zo? Dus dat telt ook wel mee lijkt me.
Motivatie om (alleen) te gaan hardlopen werd wat minder en de voetbaltrainingen waren dan mooie afwisseling en kon ik mooi als interval gebruiken. Daardoor wel wat minder km gemaakt ja. Heb er geen spijt van gehad, want zo bleef ik in beide plezier houden.![]()
ik voel precies wat je bedoel. Ik heb eigenlijk sinds een week of 3 week echt het gevoel dat mijn lopen lekker gaat sinds mijn 100 miler.
Het leek wel of mijn lichaam een barrier opwierp uit zelfbescherming, de zin en de wil was er wel maar de energie was er gewoon niet... maar geloof me, die komt na een rustperiode vanzelf weer terug!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Bedankt voor de heads upquote:Op dinsdag 3 november 2015 19:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik voel precies wat je bedoel. Ik heb eigenlijk sinds een week of 3 week echt het gevoel dat mijn lopen lekker gaat sinds mijn 100 miler.
Het leek wel of mijn lichaam een barrier opwierp uit zelfbescherming, de zin en de wil was er wel maar de energie was er gewoon niet... maar geloof me, die komt na een rustperiode vanzelf weer terug!Ik dacht echt dat ik het rustig aan gedaan had de laatste weken.. maarja.. het lichaam is de baas en geeft dat even duidelijk aan denk ik
dat dacht ik ook, na 3 weken rust (vanwege een overbelaste knie) dacht ik dat het wel weer zou gaan maar ik werd keihard terug gefloten... gewoon geen lucht en benen die loodzwaar waren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt voor de heads upIk dacht echt dat ik het rustig aan gedaan had de laatste weken.. maarja.. het lichaam is de baas en geeft dat even duidelijk aan denk ik
Maar zoals gezegd, het is allemaal goed gekomen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Body over mind voor een keertjequote:Op dinsdag 3 november 2015 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt voor de heads upIk dacht echt dat ik het rustig aan gedaan had de laatste weken.. maarja.. het lichaam is de baas en geeft dat even duidelijk aan denk ik
Bij mij duurt het na zulke prestaties ook meestal wel een maand voordat ik echt weer soepel kan trainen. De laatste keer was dat echt van de een op de andere dag. Trainen doe ik dan wel, haal de tempi ook wel, maar het kost echt moeite en niet soepel. Pijntjes horen daar ook wel bij.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar rust is zeker wel even goed, dan loop je straks weer als een jonge hinde!![]()
![]()
Hier zit er nog 1.... Doe ook een weekje heel weinig maar zit me tegelijk ook druk te maken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar ja, als ik van een heuveltje opfietsen al moeie poten heb, denk ik toch dat ik een beetje moe ben.
En de kortere dagen kunnen ook nog meespelen natuurlijk.
Maargoed, I feel youSucces met rustig aan doen.
Komt ie nu me...quote:Op maandag 2 november 2015 22:49 schreef mosselmossel het volgende:
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.Nu ben je sneller dan ik, maar Spijkenisse heeft het mij niet gebracht.quote:Op maandag 2 november 2015 23:16 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik heb voor mezelf altijd het idee gehad dat ik mijn eerste marathon onder de 3 uur uit wou lopen (..)
Nu ga ik huilen als het in Spijkenisse niet wil.
@MK.: Ik heb minder kilometers per week gemaakt dan L_T maar nog steeds redelijk volume gedraaid. Ik heb zelf vrij veel tainingen van ca. 25 km gemaakt (enkele afstand woon-werk), waarvan eenmaal 3 in 5 dagen, en ik heb een 50 km 'trail' gelopen op trainingstempo, gewoon om eens te ervaren hoe het is om langer dan 4 uur achter elkaar te lopen (iets wat ik voor mijn M niet verwacht nodig te hebben, mijn M-split tijdens die 50 km was 3:56 red).
Wat ook helpt, is al je al langere tijd structureel trainingen loopt van meer dan 15 a 20 km. Tenminste, als een mooie tijd wilt. De methode-Pijll heeft laten zien dat je ook met minder prima een M kan uitlopen.
Zie ook: http://smashrun.com/corniel/overview/2015Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Potverdorie wat een heerlijk loopweer. 10km gelopen, gemiddeld 6:51min/km. Héérlijk! Kon wel blijven lopen
Oh en geen enkele andere hardloper tegengekomen met lampjes of hesje aan. Gekkies.![]()
een loopvriend van mij, die ik beschouw als een van de NZ sub-toppers op de ultraafstanden, loopt nauwelijks langer dan 20-25km trainingen, alles er boven beschouwd hij als 'trash miles"quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:52 schreef Corniel het volgende:
Wat ook helpt, is al je al langere tijd structureel trainingen loopt van meer dan 15 a 20 km. Tenminste, als een mooie tijd wilt. De methode-Pijll heeft laten zien dat je ook met minder prima een M kan uitlopen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Tja je hebt ook het sportrusten/14km marathonschema. Ik zeg ook niet dat het niet kan. Ik denk alleen dat wanneer je niet vaker dan 2 of soms 3x per week kan trainen, het waarschijnlijk verstandiger is om je te richten op andere afstanden dan de marathon. Waarom koste wat het kost een marathon starten als je weet dat je eigenlijk niet goed genoeg voorbereid bent om het als wedstrijd aan te gaan, en je enige doel is om de finish halen, of dat nou wandelend of rennend is. Natuurlijk kan er tijdens een marathon vanalles misgaan dus lopen is niet per se een schande, maar het uitgangspunt moet wel zijn dat je gemakkelijk trainingen van 25-30km aankunt vind ik.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Goed bezig zeg, gewoon weer 10 kilometers in training enzo.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:19 schreef GotC het volgende:
Potverdorie wat een heerlijk loopweer. 10km gelopen, gemiddeld 6:51min/km. Héérlijk! Kon wel blijven lopen
Oh en geen enkele andere hardloper tegengekomen met lampjes of hesje aan. Gekkies.
Vorige week was ik rond een uur of 18 ook zonder hesje en lampjes.Maar het wordt inderdaad snel donker en is eigenlijk wel nodig ja!
Mijn benen zijn nog een beetje moe na zondag, misschien morgen een heel kort rondje. Nog een finish foto van zondag, het parcours was echt fantastisch.En de finish ook wel erg tof zo!
Jack does it in real time...![]()
ik heb mij onverwacht ingeschreven voor de Coastal Classic HM komende zondag.
Kijken hoe dat gaat, ik heb hem in 2012 en 2013 gelopen met hele wisselende resultaten.
In 2012 als voorbereiding op de Luxmore Grunt en in 2013 als voorbereiding op mijn eerste Kepler Challenge.
Nu ik relatief weinig kilometers heb gemaakt (lees: een uitgerust lichaam) tot nu toe naar de Kepler Challenge toe ben ik benieuwd wat deze keer mijn tijd wordt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah, de challenge lukte me nu wel. Met stip op één
Heb vandaag lekker hardloopdingetjes binnen gekregen. Een thermoshirt voor eventueel onder mijn t-shirt.
Eindelijk ook een foamroller gekocht nadat ik hier al zoveel erover had gelezen. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
En last but not least een tweede paar schoenen. Heb al een tijdje een belastingspijntje in de overgang van de voetholte naar de hiel en heb het idee dat het een beetje samenhangt met de enorme steun die mijn Brooks geven, dus nu een paar Asics ernaast wat ik al eerder heb gehad, zodat ik af kan wisselen. Hopelijk verdwijnt het pijntje dan zonder dat ik lang rust moet nemen, want vorige week heb ik een week rust gehad en daar word ik een beetje gek van.
Boks!quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:19 schreef GotC het volgende:
Oh en geen enkele andere hardloper tegengekomen met lampjes of hesje aan. Gekkies.
Wisselduurloop van 10 km, met 2x 8 min versnellen tot ca 5:30. Beetje een stijve rug, maar verder doet alles het nog
Kortebroekenweer(wat zag ik er veel met lang-lang
)
![]()
Lekker Quoi! Het was inderdaad kortebroekenweer. Het was alleen eigenlijk te donker om op de dijk te lopen, ik had er niet aan gedacht dat het daar echt pikdonker is. Maar goed, weten we dat ook weer. Ik had overigens mijn training van Grace gejat, 3 x 10 minuten met tussendoor 2x een set van 5 versnellingen van 30 seconden. Was wel fijn al ging het niet denderend.![]()
Hee ik heb ook last van een stijve rugquote:Op dinsdag 3 november 2015 21:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Boks!
Wisselduurloop van 10 km, met 2x 8 min versnellen tot ca 5:30. Beetje een stijve rug, maar verder doet alles het nog
Kortebroekenweer(wat zag ik er veel met lang-lang
)
.
En idd kort-kort! Zag veel jasjes
DeeBee, wat een finishplek![]()
![]()
GotC, Gogo en QuoiLekker bezig allemaal!
DeeBee, toffe foto! Was inderdaad echt een superfinish! Heb genoten daar!![]()
Recovery is overrated....![]()
https://www.strava.com/activities/425924039![]()
Wow, jij bent echt in topvormquote:Op dinsdag 3 november 2015 21:55 schreef Jero_nimo het volgende:
GotC, Gogo en QuoiLekker bezig allemaal!
DeeBee, toffe foto! Was inderdaad echt een superfinish! Heb genoten daar!![]()
Recovery is overrated....![]()
https://www.strava.com/activities/425924039![]()
Nu nog even vasthouden![]()
Jij hebt ook weer een lekkere training afgewerkt!quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:11 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Wow, jij bent echt in topvorm![]()
Nu nog even vasthouden![]()
Loop je dit jaar de zevenheuvelen niet trouwens?![]()
Dat ziet er idd goed uit, die training van jou Jero
Corniel, hoe gaat het eigenlijk met jouw Valencia avontuur? Loopt je training volgens plan?![]()
nee, ik ga eens een vlakke 15 proberen, komend weekend in Zoetermeer.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:50 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Jij hebt ook weer een lekkere training afgewerkt!![]()
Loop je dit jaar de zevenheuvelen niet trouwens?![]()
Dat zal moeten blijken. Afgelopen weekend 29km loopje gedaan. Nu twee weken tapperen...quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:05 schreef Quoi het volgende:
Dat ziet er idd goed uit, die training van jou Jero
Corniel, hoe gaat het eigenlijk met jouw Valencia avontuur? Loopt je training volgens plan?
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Zeer sterk deelnemersveld daar. Met een 55'er eindigde je vorig jaar niet eens in de top 6.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:38 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
nee, ik ga eens een vlakke 15 proberen, komend weekend in Zoetermeer.
De 10 had je vorig jaar gewonnen met jouw PR.![]()
Ik had al gezien dat daar vaak sterke regionale lopers meedoen en dat is ook wel een reden om daar te lopen.Van goede concurrentie in een wedstrijd ga ik ook beter presteren. Al is het wel zo dat ik dit jaar een stukje sneller denk te zijn dan die 55'er van vorig jaar. Een 53'er zou moeten kunnenquote:Op woensdag 4 november 2015 09:04 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Zeer sterk deelnemersveld daar. Met een 55'er eindigde je vorig jaar niet eens in de top 6.
De 10 had je vorig jaar gewonnen met jouw PR.![]()
53'36quote:Op woensdag 4 november 2015 09:25 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik had al gezien dat daar vaak sterke regionale lopers meedoen en dat is ook wel een reden om daar te lopen.Van goede concurrentie in een wedstrijd ga ik ook beter presteren. Al is het wel zo dat ik dit jaar een stukje sneller denk te zijn dan die 55'er van vorig jaar. Een 53'er zou moeten kunnen![]()
Mooi doel in ieder geval!![]()
Is dat heel toevallig jouw doorkomsttijd bij de Dam tot Dam? Dat zou mooi zijn als ik daar in de buurt zou kunnen komenquote:Op woensdag 4 november 2015 10:12 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
53'36![]()
Mooi doel in ieder geval!![]()
Een seconde eronderquote:Op woensdag 4 november 2015 10:19 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Is dat heel toevallig jouw doorkomsttijd bij de Dam tot Dam? Dat zou mooi zijn als ik daar in de buurt zou kunnen komen![]()
![]()
Was het 2 bij de 7^^?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:23 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
In dat geval zal ik wel 53'35 lopen. Twee seconden eronderDan dat idd ja.
![]()
Klopt, twee hele seconden. En wat zijn jouw plannen voor de 7^^? Vol gaan voor een flinke pr-verbetering (een lage 53'er denk ik) of toch met de handrem er een beetje op ivm Spijkenisse?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:29 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Was het 2 bij de 7^^?Dan dat idd ja.
![]()
Mooi hoe B en jero elkaar aftasten. Het antwoord op de vraag van B aan jero luidt natuurlijk dat het allemaal afhangt van wat B loopt in Zoetermeer. Terwijl B nu alvast wil weten hoe hard hij moet gaan om een tijd neer te zetten waar jero het moeilijk mee krijgt.
En nu niet ontkennen. Dit is tenminste sport zoals het bedoeld is.![]()
Je kunt het toch pas vergelijken in een man-tot-man wedstrijd vind ikquote:Op woensdag 4 november 2015 11:39 schreef Zwabberhark het volgende:
Mooi hoe B en jero elkaar aftasten. Het antwoord op de vraag van B aan jero luidt natuurlijk dat het allemaal afhangt van wat B loopt in Zoetermeer. Terwijl B nu alvast wil weten hoe hard hij moet gaan om een tijd neer te zetten waar jero het moeilijk mee krijgt.
En nu niet ontkennen. Dit is tenminste sport zoals het bedoeld is.
Waar B 2 seconden sneller was..quote:Op woensdag 4 november 2015 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kunt het toch pas vergelijken in een man-tot-man wedstrijd vind ik![]()
En welke handrem?![]()
![]()
Nee hoor. Gewoon puur uit interesse. Dat zou pas het geval zijn als jero ook in Zoetermeer zou lopen, in dezelfde wedstrijd. Ik ga niet harder of minder hard lopen met het oog op wat iemand anders in een andere wedstrijd gelopen heeft of wil gaan lopen. En wat LT zegt, vergelijken is niet zinvol omdat bijvoorbeeld omstandigheden of het wedstrijdverloop heel anders zijnquote:Op woensdag 4 november 2015 11:39 schreef Zwabberhark het volgende:
En nu niet ontkennen. Dit is tenminste sport zoals het bedoeld is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om een idee te krijgen van hoe ik jullie over de finish wil zien komen hier enkele plaatjes ter inspiratie: klik![]()
Dus eigenlijk moeten we een minimaal jaarlijks forumevenement organiseren. Een 10km loop waarbij iedereen tegelijk start. Dan kunnen we dus pas echt zien hoe je verhoudt ten opzichte van de andere forumers.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kunt het toch pas vergelijken in een man-tot-man wedstrijd vind ik![]()
Waarom kotsen ze allemaal geel?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Om een idee te krijgen van hoe ik jullie over de finish wil zien komen hier enkele plaatjes ter inspiratie: klikSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ah, dus zo ontstaat INKnBURN kledingquote:Op woensdag 4 november 2015 13:02 schreef YUR het volgende:
Wacht maar tot ze troetelbeertjes hebben gegeten![]()
![]()
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ah, dus zo ontstaat INKnBURN kleding![]()
Plaatjes kotsen! Nieuwe kunstvorm!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:02 schreef YUR het volgende:
Wacht maar tot ze troetelbeertjes hebben gegetenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ah, dus zo ontstaat INKnBURN kleding![]()
![]()
![]()
Eigenlijk wel ja! Momenteel start ik alleen evenementen waar ik zeker 60% van de route wind mee heb en waar je bochten kunt afsnijdenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten we een minimaal jaarlijks forumevenement organiseren. Een 10km loop waarbij iedereen tegelijk start. Dan kunnen we dus pas echt zien hoe je verhoudt ten opzichte van de andere forumers.
Lijkt me trouwens best eens leuk om een loop op te zetten/te organiseren. Parcours bedenken, startnummers etc regelen, de loop promoten. Ook geinig om na te denken wat het parcours zou zijn dan.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben nog steeds voornemens om de Balijbrugloop te organiseren. Dat wordt een 5 km-loop.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan zitten we straks allemaal in de lappenmandquote:Op woensdag 4 november 2015 13:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben nog steeds voornemens om de Balijbrugloop te organiseren. Dat wordt een 5 km-loop.F means you're fucked![]()
Als ik dat doe wordt het een wilde loop die puur voor de mensen uit dit topic is. Dus heel kleinschalig. Het lastigste zal nog zijn om een datum te vinden waarop de mensen kunnen die ik mag.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens best eens leuk om een loop op te zetten/te organiseren. Parcours bedenken, startnummers etc regelen, de loop promoten. Ook geinig om na te denken wat het parcours zou zijn dan.Maar wel met veel hoogtemeters op de teller. Ik overweeg zelfs een stuk halfverhard op te nemen in het parkoers.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan zitten we straks allemaal in de lappenmand![]()
En de mensen weren die je niet mag?quote:Op woensdag 4 november 2015 13:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Als ik dat doe wordt het een wilde loop die puur voor de mensen uit dit topic is. Dus heel kleinschalig. Het lastigste zal nog zijn om een datum te vinden waarop de mensen kunnen die ik mag.
[..]
Het is een secuur werkje, een goede datum uitkiezen.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En de mensen weren die je niet mag?![]()
Die krijgen een route langs een klif ;-)quote:Op woensdag 4 november 2015 13:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En de mensen weren die je niet mag?![]()
Krijg nog steeds kortsluiting van jullie Balijebrug. De 'mijne' stelt helemaal niets voor. (of je moet er onderdoor gaan en dan vol met wind tegen dat rechte stuk nog even fietsen langs het kanaal).quote:Op woensdag 4 november 2015 13:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben nog steeds voornemens om de Balijbrugloop te organiseren. Dat wordt een 5 km-loop.![]()
Met dat idee loop ik ook al een tijd. Zou volgens mij in mijn buurt prima een 5km + 10 km kwijt kunnen.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lijkt me trouwens best eens leuk om een loop op te zetten/te organiseren. Parcours bedenken, startnummers etc regelen, de loop promoten. Ook geinig om na te denken wat het parcours zou zijn dan.Life is what you make it.![]()
Ik had vandaag een stuk door de duinen gerend. Het ging nogal moeizaam. Begin toch ook te vermoeden dat ik teveel en te snel wil na de marathon. Ben ook nog steeds niet van mijn pijntjes af, dus misschien toch maar extra rust inlassen. Over anderhalve week hoop ik te kunnen genieten van de 7^^. Wellicht is het een goed idee om tot die tijd niet meer te lopen.
Maar dat vind ik wel héél moeilijk!
https://www.strava.com/activities/426220748
[ Bericht 15% gewijzigd door Schanulleke op 04-11-2015 16:48:03 ]Life is what you make it.![]()
Kom dan eens met die balijloop Zwabber. Ik maak er mijn agenda voor leegIk zie er naar uit om over het architectonisch hoogtepunt van Z'meer te vliegen.
![]()
Ik ook! Al ben ik beter in lopen dan in vliegenquote:Op woensdag 4 november 2015 16:53 schreef Quoi het volgende:
Kom dan eens met die balijloop Zwabber. Ik maak er mijn agenda voor leegIk zie er naar uit om over het architectonisch hoogtepunt van Z'meer te vliegen.
Had het plan om vanmiddag te kijken hoe het nu met m'n conditie en spieren ervoor staat. Conditioneel is het boven verwachting, maar kon wel merken dat m'n spieren nog niet top zijn. M'n km-pr in endomondo aangescherpt met 4 seconden naar 3:31![]()
![]()
Voor een marathontraining vind ik 37km niet weinig. Dat je minder kilometers maakt dan de absurde weken van 75km betekent niet dat je niet voldoende voorbereid bent voor een marathon.
Ik heb volgens mij nooit meer dan 50 per week gelopen, en ik train 'maar' 3 keer per week. Vooral bij de tweede marathon heb ik echt geen moment gedacht dat ik het niet aankon.
Goed, ik loop dan geen 45 minuten van mijn PR, maar ik loop een week na een marathon wel een supersnelle (nou ja, voor mij snel, hè) intervaltraining, en ik voel me hartstikke fit. En dat vind ik waardevoller. Natuurlijk is dit persoonlijk. Ik wil alleen zeggen dat meer niet altijd beter is.
LT, ik hoop dat het niet overtraindheid is!![]()
Het is toch niet dat lelijke, blauwe ding?quote:Op woensdag 4 november 2015 16:53 schreef Quoi het volgende:
Ik zie er naar uit om over het architectonisch hoogtepunt van Z'meer te vliegen.![]()
Als het niet gecertificeerd is (KNAU regels) doe ik niet mee hoor.
Want in de slipstream van al die snellerds lopen we dan allemaal een pr...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ik zie het juist als een prachtige voorbereiding op Naseby 2016!!quote:Op woensdag 4 november 2015 13:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan zitten we straks allemaal in de lappenmand'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
haters gonna hatequote:Op woensdag 4 november 2015 18:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het is toch niet dat lelijke, blauwe ding?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nu ben ik benieuwd wat dat isquote:Op woensdag 4 november 2015 18:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het is toch niet dat lelijke, blauwe ding?
Nee dus!![]()
Even gegooglet, en ik vind 'm niet lelijk!quote:Op woensdag 4 november 2015 19:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd wat dat is
Nee dus![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mandelabrug, bij het station. En nee, dat is 'm niet, maar die is prima te doen samen met de Balijbrug in een loopje.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd wat dat is
Nee dus!
En hij heeft roltrappen.![]()
Hee! Wij hebben ook een Mandelabrugquote:Op woensdag 4 november 2015 19:27 schreef pijll het volgende:
[..]
Mandelabrug, bij het station. En nee, dat is 'm niet, maar die is prima te doen samen met de Balijbrug in een loopje.
En hij heeft roltrappen.
welke stad/dorp heeft er geen Mandela....vul maar in? begin jaren 90 was er natuurlijk de nationale race om een straat, brug of plein naar deze terrorist vrijheidstrijder te vernoemenquote:Op woensdag 4 november 2015 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hee! Wij hebben ook een Mandelabrug'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
HATERS GONNA HATE!!quote:Op woensdag 4 november 2015 19:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welke stad/dorp heeft er geen Mandela....vul maar in? begin jaren 90 was er natuurlijk de nationale race om een straat, brug of plein naar deze terrorist vrijheidstrijder te vernoemen
John Frost brug en Andrej Sacharov brug hebben we ook nogen over die laatste kan je het beste hardlopen.
Maar de Mandela-brug is de enige met een foto van de naamgever erbij... Da's eigenlijk ook niet eerlijk...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ga de route nauwkeurig afmeten op 4,9 km, zodat iedereen in endomondo 5,0 km kan zetten en een PR loopt.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:52 schreef Guard het volgende:
Als het niet gecertificeerd is (KNAU regels) doe ik niet mee hoor.
Want in de slipstream van al die snellerds lopen we dan allemaal een pr...
Dat blauwe ding is de Mandelabrug:http://speld.nl/2013/07/3(...)t-door-architectuur/
Omdat het nog al lelijk is en daarmee zelfs prijzen gewonnen heeft, zijn er plannen om de brug te verbouwen. De Mandelabrug wordt niet opgenomen in het parkoers van de Balijbrugloop.![]()
Heb hem even gegoogled, die blauwe Mandela. Het zou eeuwig zonde zijn als ze deze prachtige ode aan het A4-wegrestaurant gaan verbouwen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ben vandaag aangevallen door een hond op het strandHet ging allemaal zo snel dat ik niet echt doorhad wat er gebeurde, honden mogen in deze tijd v/h jaar los rondlopen en er zijn er altijd wel die meelopen of je willen bespringen maar deze beet dus
![]()
Tetanusprik gehad dus ik ben de komende 10 jaar weer safe![]()
![]()
Jeetjequote:Op woensdag 4 november 2015 19:55 schreef thelaudprince het volgende:
Ben vandaag aangevallen door een hond op het strandHet ging allemaal zo snel dat ik niet echt doorhad wat er gebeurde, honden mogen in deze tijd v/h jaar los rondlopen en er zijn er altijd wel die meelopen of je willen bespringen maar deze beet dus
![]()
Tetanusprik gehad dus ik ben de komende 10 jaar weer safeheb je de hondenbaas nog wel gesproken?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)etermeer-icoon.dhtmlquote:Op woensdag 4 november 2015 19:52 schreef Guard het volgende:
Heb hem even gegoogled, die blauwe Mandela. Het zou eeuwig zonde zijn als ze deze prachtige ode aan het A4-wegrestaurant gaan verbouwen.![]()
Redelijk obvious wat die meneer voorstelt als ik het al associeer met een wegrestaurant, na het bekijken van een 1 foto van het ding.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:58 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)etermeer-icoon.dhtml
Ja, duitse toeristen. Ze riepen de hond bij zich en hielden 'm vast want als ik wilde lopen wilde hij mee. Ik had niet echt in de gaten dat ik was gebeten, m'n kleding was niet beschadigd dus ik dacht dat hij alleen tegen me opgesprongen was (het ging heel snel allemaal). Daarna gewoon verder wezen trainen (was al binnen 2 km dit hele gebeuren) en pas toen ik thuis ging douchen zag ik dat het toch echt wel een beet was. Zekere voor het onzekere genomen en een prik gehaald..quote:Op woensdag 4 november 2015 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jeetjeheb je de hondenbaas nog wel gesproken?
![]()
Nou ja, niks meer aan te doen. Gelukkig valt het achteraf gezien mee!quote:Op woensdag 4 november 2015 20:04 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ja, duitse toeristen. Ze riepen de hond bij zich en hielden 'm vast want als ik wilde lopen wilde hij mee. Ik had niet echt in de gaten dat ik was gebeten, m'n kleding was niet beschadigd dus ik dacht dat hij alleen tegen me opgesprongen was (het ging heel snel allemaal). Daarna gewoon verder wezen trainen (was al binnen 2 km dit hele gebeuren) en pas toen ik thuis ging douchen zag ik dat het toch echt wel een beet was. Zekere voor het onzekere genomen en een prik gehaald..[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Als je hebt gegoogled op 'blauwe brug Zoetermeer' zie je een andere brug dan die ik bedoel en die is best leuk inderdaad.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Even gegooglet, en ik vind 'm niet lelijk!
In 1992 heb ik de Mandelabrug bezocht toen ik voor de Floriade in Zoetermeer was. Ik associeer Zoetermeer met lelijkheid.![]()
![]()
Wat raar!quote:Op woensdag 4 november 2015 20:45 schreef Guard het volgende:
Ik begin er toch wel heel erg veel zin in te krijgen[ afbeelding ]
Voor Crêtes de Spa (+trail) ookquote:Op woensdag 4 november 2015 20:28 schreef YUR het volgende:
Voor de liefhebbers: de inschijving voor de Petzl Night Trail is geopendMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik associeer Zoetermeer met m'n oma die daar woonde. Maar die zag ik nooitquote:Op woensdag 4 november 2015 20:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je hebt gegoogled op 'blauwe brug Zoetermeer' zie je een andere brug dan die ik bedoel en die is best leuk inderdaad.
In 1992 heb ik de Mandelabrug bezocht toen ik voor de Floriade in Zoetermeer was. Ik associeer Zoetermeer met lelijkheid.
Aangezien er nog plek was op de 50 km van de Sallandtrail heb ik toch maar toegegeven aan de peer pressure.Dus de mensen die me een slaapplek hebben aangeboden kunnen nog van me horenquote:Gefeliciteerd!
U heeft zich zojuist ingeschreven voor de SallandTrail 2016
Uw startnummer voor de SallandTrail ligt op 12 maart 2016 klaar bij het wedstrijdsecretariaat.![]()
Jaaa!quote:Op woensdag 4 november 2015 21:18 schreef Guard het volgende:
Aangezien er nog plek was op de 50 km van de Sallandtrail heb ik toch maar toegegeven aan de peer pressure.
[..]
Dus de mensen die me een slaapplek hebben aangeboden kunnen nog van me horen![]()
Gezellig dat je er ook bent!
![]()
Werkelijke reden is natuurlijk dat ik dan weer een frietje kan eten met T.quote:
Snap ik wel jaquote:Op woensdag 4 november 2015 21:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Werkelijke reden is natuurlijk dat ik dan weer een frietje kan eten met T.Dat is wel ultiem natuurlijk!
![]()
Ik krijg allemaal kriebels bij al die trails.
Eens kijken of ik mijn enkels stabieler kan krijgen. En ik moet weer aan de krachttraining.![]()
![]()
Watje om toe te geven aan die peerpressure.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:18 schreef Guard het volgende:
Aangezien er nog plek was op de 50 km van de Sallandtrail heb ik toch maar toegegeven aan de peer pressure.
[..]
Dus de mensen die me een slaapplek hebben aangeboden kunnen nog van me horen![]()
![]()
Ja komt maar zei ik alquote:Op woensdag 4 november 2015 21:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Q, would you be so kind?
of loopt yur 75?
1
2
3
4
5
6[b]12 maart 2016 - [url=http://www.sallandtrail.nl/
]Sallandtrail (Nijverdal)[/url][/b]
[*] Jero_nimo - 75 km
[*] YUR - 50 km
[*] Guard - 50 km
[*] Daywalk3r - 50 kmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
First (or last) thing in the morningquote:Op woensdag 4 november 2015 23:03 schreef Daywalk3r het volgende:
Q, would you be so kind?
of loopt yur 75?
[ code verwijderd ]![]()
![]()
You are the greatestquote:Op woensdag 4 november 2015 23:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
First (or last) thing in the morning
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
zet er nog maar eentje bij voor de 50 dan.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
First (or last) thing in the morning![]()
![]()
Ben er even goed voor gaan zitten en heb er een wat uitgebreider verhaaltje uitgeperst over het NK Trailrunning, oftewel de Duinentrail in Schoorl. Wat een gave trail was het weer!
http://naturailrunner.blo(...)entrail-schoorl.html![]()
![]()
Dit is wel met het gegeven dat mijn marathon pas op 3 april is. Dus ik zit in het opbouwtraject. Dus de specifieke training met langere duurlopen begint rond 1 januari. 37 km in de specifieke fase zou wel vrij weinig zijn. In welke fase van de trainingsperiode liep je 50-75 km per week?quote:Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig. Dan loop je nog niet eens de marathonafstand in 7 dagen en straks moet je dat in één dagVoor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95. Ik denk dat dat meer uitmaakt dan je eetpatroon aanpassen of of je wel of geen alcohol drinkt (mits met mate).
Hoeveel ervaring heb je al met halve marathons lopen? Dat scheelt ook wel?
Ik heb verscheidene halve marathons uitgelopen, dit kostte me qua training niet eens zoveel moeite.
Lukt het al een beetje met herstellen? Ik las dat dat nog een pittige opgave is...![]()
quote:Op woensdag 4 november 2015 22:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Watje om toe te geven aan die peerpressure.Look who's talking
quote:Op donderdag 5 november 2015 01:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Ben er even goed voor gaan zitten en heb er een wat uitgebreider verhaaltje uitgeperst over het NK Trailrunning, oftewel de Duinentrail in Schoorl. Wat een gave trail was het weer!
http://naturailrunner.blo(...)entrail-schoorl.html
[ link | afbeelding ]Leesvoer om de dag mee te beginnen
Leuk verslag Jero! Kwart voor 8 en nu al twee topverslagen gelezen. De andere was van Irene Kinnegim die in Engeland iedereen heeft gechickt bij de White Rose Ultra 100 mijl
7e worden met maar 16 minuten achter de nr 1quote:Op donderdag 5 november 2015 01:20 schreef Jero_nimo het volgende:
http://naturailrunner.blo(...)entrail-schoorl.html
[ link | afbeelding ]holy moly! Gaaf, en leuk verslag ook weer.
Hoe zou je nu zijn geëindigd als je sneller Was gestart? Had dat je tijd gespaard of had je dat later 3dubbel moeten terugbetalen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
NK lopen als voorbereiding op....
De verwachtingen voor Spijkenisse worden wel hoog zo
Ik denk ook dat jero dat niet zo graag zou willen, dat je hem serieus neemt.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Als jero geen sub 2:50 loopt in Spijkenisse kan ik hem niet serieus meer nemen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik spreek altijd de waarheid. Dit in tegenstelling tot de htm chauffeurs.quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Behalve als het sneeuwt en windkracht 10 is he.quote:Op donderdag 5 november 2015 08:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Als jero geen sub 2:50 loopt in Spijkenisse kan ik hem niet serieus meer nemen.![]()
Blijven lopen, al is het maar korte afstanden en langzaam tempo geeft me nauwelijks resultaat. De knieën zijn eigenlijk beide overbelast (en niet alleen door hardlopen). November wordt de maand waarin ik niet meer in actie kom en in december maar verder kijken of ik weer een beetje wat kan doen. Nu moet ik dus op zoek naar een sportalternatief met minder kniebelasting.![]()
Dan gelasten ze die wedstrijd toch af.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:31 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Behalve als het sneeuwt en windkracht 10 is he.![]()
Die liegen toch nooit?quote:Op donderdag 5 november 2015 09:15 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik spreek altijd de waarheid. Dit in tegenstelling tot de htm chauffeurs.
Trek eens aan mijn vinger?
Mietjessport he, dat hardlopenquote:Op donderdag 5 november 2015 09:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dan gelasten ze die wedstrijd toch af.F means you're fucked![]()
Ik doe mee, ik zwem nu 3 á 4 keer per week. Het helpt. Gisteren nog even hardgelopen, maar het stond allemaal te strak.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:41 schreef Vork het volgende:
Blijven lopen, al is het maar korte afstanden en langzaam tempo geeft me nauwelijks resultaat. De knieën zijn eigenlijk beide overbelast (en niet alleen door hardlopen). November wordt de maand waarin ik niet meer in actie kom en in december maar verder kijken of ik weer een beetje wat kan doen. Nu moet ik dus op zoek naar een sportalternatief met minder kniebelasting.Dus nu proberen om een maand niet te rennen, misschien zelfs twee, maar ik begin met 'n maand. Wel nog aan de slag met m'n personal trainer, yoga, sportlessen en zwemmen dus. Lang leve een all-inclusive sportschoolabo (ok, de PT betaal ik wel los).
Ja doei.![]()
Ja dat was wel echt tijdens het specifieke schema, dus 3-3.5 maand van tevoren. Lijkt me dat je goed op track ligt danquote:Op donderdag 5 november 2015 05:20 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Dit is wel met het gegeven dat mijn marathon pas op 3 april is. Dus ik zit in het opbouwtraject. Dus de specifieke training met langere duurlopen begint rond 1 januari. 37 km in de specifieke fase zou wel vrij weinig zijn. In welke fase van de trainingsperiode liep je 50-75 km per week?
Ik heb verscheidene halve marathons uitgelopen, dit kostte me qua training niet eens zoveel moeite.
Lukt het al een beetje met herstellen? Ik las dat dat nog een pittige opgave is...Heb je al een trainingsschema gemaakt/gevonden?
En tja het herstel, ik dacht dat het goed ging maar moet deze week toch even een pas op de plaats maken denk ik..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Moblo en Vork..Balen allebei, hoop dat het jullie helpt. Vork misschien daarna eens kijken naar je loopstijl, wat kortere pasjes enzo, kan helpen voor knieën.
![]()
Jero, ik heb mijn loopstijl eerder al eens aangepast toen ik ook last had van mijn knie. Inderdaad kleinere pasjes en dat leek wel te helpen. Hoe dan ook is een analyse van mijn loopstijl, kritisch kijken of ik wel de juiste loopschoenen heb en een advies van iemand met verstand daarvan inderdaad een onderdeel van de oplossing. Verder wil ik zeker niet stil zitten, dus zoek ik naar middelen om mijn conditie op pijl te kunnen houden. En ik wil ook graag bepaalde spiergroepen trainen en nog een paar kilo zien te lozen. Dat maakt de klappen op mijn knieën tijdens het lopen ook wat minder zwaar en beter opvangbaar.
Moblo, nog steeds je rug? Zwemmen lijkt me een goed alternatief, de sportschool ook (hoewel ik dan echt veel doelgerichter en met meer planning er naartoe moet gaan, want eigenlijk vind ik daar geen klap aan). Helaas kosten beide opties geld (wat even een probleem is momenteel). Fietsen werkt voor mij ook wel. Dat vind ik in de winter minder fijn om te doen, maar het is in elk geval minder belastend.
Quoi, ja het is raar, ik heb nog geprobeerd om met minder intensiviteit wat te bereiken, maar een goede herstelperiode qua hardlopen is nu de enige optie die ik nog kan bedenken die ook het snelst en het best naar goed herstel leidt. Het voelt ook een beetje als opgeven, maar eigenlijk is dat het niet. dat wordt het wel als ik door blijf emmeren met een beetje lopen hier of daar.![]()
Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zatquote:Op donderdag 5 november 2015 10:27 schreef Quoi het volgende:
Dat zijn zomaar drie mensen die het dit jaar voor gezien houden qua hardlopenDat lijkt me zo raar.
Ja doei.![]()
Zeker weten dat even niet lopen dan een goede aanpak is. Voor mezelf zou het alleen een gat in mijn agenda slaan. Het is zo'n onderdeel van mijn dagelijks leven inmiddels. Dus daarom lijkt dat me raar. Maar misschien valt dat best mee als je het opvult met iets anders (zoals Mo in de sportschool).quote:Op donderdag 5 november 2015 10:39 schreef Vork het volgende:
Quoi, ja het is raar, ik heb nog geprobeerd om met minder intensiviteit wat te bereiken, maar een goede herstelperiode qua hardlopen is nu de enige optie die ik nog kan bedenken die ook het snelst en het best naar goed herstel leidt. Het voelt ook een beetje als opgeven, maar eigenlijk is dat het niet. dat wordt het wel als ik door blijf emmeren met een beetje lopen hier of daar.
Succes ermee! Ik hoop dat het je helpt en over een tijdje weer pijnloos loopt.![]()
Niet doen! Houd de spirit vast: je gaat in de sportschool die spieren zo verschrikkelijk sterk maken dat je over een tijdje blessureloos door het leven rentquote:Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zat![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zat![]()
Ik snap het helemaal. Het zou minder erg zijn als je niet ook steeds de twijfel had, diep in het achterhoofd, dat het misschien nooit meer goed komt. Dat heb ik zelf bijvoorbeeld met mijn poot. Ik heb nu bijna 2 weken niet gelopen vanwege een operatie op het dentale vlak, maar gek genoeg voel ik het in rust misschien nog wel vaker trekken dan tijdens het lopen zelf.![]()
Ik voel in rust niks. Ik voel als ik begin met lopen ook nog niks, dat komt meestal na 15 a 20 minuten opzetten, een zeurende pijn die steeds erger wordt en enigszins kan uitstellen met een stukje rust ertussen, maar dat is uitstellen. De pijn is er en gaat tot einde oefening niet meer weg. Die angst dat dit blijft, ook na twee maanden rust die heb ik wel een klein beetje intussen. Maar ik heb nog lang niet alles gedaan om hier vanaf te kunnen komen en daarmee kan ik de hoop dat ik ooit wel een paar keer per week een uurtje kan rennen zonder dat later terug te moeten betalen wel versterken.![]()
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet doen! Houd de spirit vast: je gaat in de sportschool die spieren zo verschrikkelijk sterk maken dat je over een tijdje blessureloos door het leven rent
Zorgen dat je sterker wordt!It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
quote:Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zaten
Ik doe mijn best, maar het is soms érg lastig om positief te blijven als je dat wat je het liefste doet moet missen terwijl anderen om je heen het wel allemaal doen, verbeteren en genietenquote:Op donderdag 5 november 2015 10:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet doen! Houd de spirit vast: je gaat in de sportschool die spieren zo verschrikkelijk sterk maken dat je over een tijdje blessureloos door het leven rent
Ja doei.![]()
Misschien een overbodige tip/advies maar wil hem toch even opperen.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:39 schreef Vork het volgende:
Jero, ik heb mijn loopstijl eerder al eens aangepast toen ik ook last had van mijn knie. Inderdaad kleinere pasjes en dat leek wel te helpen. Hoe dan ook is een analyse van mijn loopstijl, kritisch kijken of ik wel de juiste loopschoenen heb en een advies van iemand met verstand daarvan inderdaad een onderdeel van de oplossing. Verder wil ik zeker niet stil zitten, dus zoek ik naar middelen om mijn conditie op pijl te kunnen houden. En ik wil ook graag bepaalde spiergroepen trainen en nog een paar kilo zien te lozen. Dat maakt de klappen op mijn knieën tijdens het lopen ook wat minder zwaar en beter opvangbaar.
Moblo, nog steeds je rug? Zwemmen lijkt me een goed alternatief, de sportschool ook (hoewel ik dan echt veel doelgerichter en met meer planning er naartoe moet gaan, want eigenlijk vind ik daar geen klap aan). Helaas kosten beide opties geld (wat even een probleem is momenteel). Fietsen werkt voor mij ook wel. Dat vind ik in de winter minder fijn om te doen, maar het is in elk geval minder belastend.
Quoi, ja het is raar, ik heb nog geprobeerd om met minder intensiviteit wat te bereiken, maar een goede herstelperiode qua hardlopen is nu de enige optie die ik nog kan bedenken die ook het snelst en het best naar goed herstel leidt. Het voelt ook een beetje als opgeven, maar eigenlijk is dat het niet. dat wordt het wel als ik door blijf emmeren met een beetje lopen hier of daar.
Ik had het begin dit jaar ook heel erg veel last van mijn knieën vooral na wat snellere intervallen.
heb verschillende soorten schoenen geprobeerd, anders lopen, kortere passen enzovoorts.
niets hielp echt goed.
Tot ik bij PK running in Dodewaard kwam en daar een paar schoenen gepast met andere inlegzolen ( met nog meer ondersteuning) . daarna ging het al stukken beter met mijn knieën maar nog niet helemaal. dus heb een afspraak gemaakt met een Podotherapeut.
Deze heeft na uitgebreid onderzoek zooltjes voor mij gemaakt die mijn voetboog beter ondersteunen en 0.5 mm aan de linkerkant hoger waren.
nu na 189 geregistreerde kilometers verder ( in feite zijn het er veel meer maar niet gerend) helemaal geen last van mijn knieën meer, zelfs na een voor mij toch zware cross wel spierpijn in mijn benen maar knieën zijn oké.![]()
Succes met de blessures, Vork en Moblo!
Nadat ik mijn doelen voor dit jaar heb gehaald zit ik nu ook een beetje in een zwart gat. Het hoofddoel voor dit jaar was de Tilburg Ten Miles (ging prima) en daarna omdat ik toch lekker bezig was ook de Eindhoven Halve Marathon gelopen (beginstuk ging ruk, tweede helft prima).
Nu ben ik 's avonds moeilijk van de bank te schoppen. Ik voel niet echt meer de drive om in het donker een rondje te doen. In de weekends overdag vind ik het nog wel lekker, vooral dankzij het mooie weer van de afgelopen tijd. Afgelopen maandag ging het trainingsrondje ook heel belabberd, benen voelden moe aan en ik had het koud en was wat trillerig.
Kortom, ik moet me weer wat doelen stellen en aan de hand van een schema weer aan de slag gaan. Over twee weken nog wel de warandeloop doen, ik heb er geen hoge verwachtingen van, gewoon kijken wat voor tijden er in zitten op de 5 en 10 km.![]()
Inschrijven voor wedstrijden dusquote:Op donderdag 5 november 2015 14:19 schreef steffelonio het volgende:
Succes met de blessures, Vork en Moblo!
Nadat ik mijn doelen voor dit jaar heb gehaald zit ik nu ook een beetje in een zwart gat. Het hoofddoel voor dit jaar was de Tilburg Ten Miles (ging prima) en daarna omdat ik toch lekker bezig was ook de Eindhoven Halve Marathon gelopen (beginstuk ging ruk, tweede helft prima).
Nu ben ik 's avonds moeilijk van de bank te schoppen. Ik voel niet echt meer de drive om in het donker een rondje te doen. In de weekends overdag vind ik het nog wel lekker, vooral dankzij het mooie weer van de afgelopen tijd. Afgelopen maandag ging het trainingsrondje ook heel belabberd, benen voelden moe aan en ik had het koud en was wat trillerig.
Kortom, ik moet me weer wat doelen stellen en aan de hand van een schema weer aan de slag gaan. Over twee weken nog wel de warandeloop doen, ik heb er geen hoge verwachtingen van, gewoon kijken wat voor tijden er in zitten op de 5 en 10 km.
Ik twijfel nog tussen de warandeloop cross (5km) of onze clubcross (7,1 km), allebei in hetzelfde weekend. Wel zaterdag en zondag dus eventueel kan ik ook nog die clubcross rustig aan meedoen
Ga jij de 5 én de 10 lopen steffelonio?
Edit: dit realiserende heb ik net mijn eigen vraag beantwoord. Ik heb me ingeschreven voor de warandecross en kan dan altijd nog de clubcross erbij doen als ik zin heb en fit ben.
Dus mag ik erbij bij de Warandeloop? Afstand: B-loop 5km cross
1
2[b]21-11-2015 - [url=http://www.warandeloop.nl/nl/algemeen/dewarandeloop]Warandeloop (Tilburg)[/url][/b]
[*] La_Tramposa - 5km cross
[ Bericht 29% gewijzigd door La_Tramposa op 05-11-2015 14:33:39 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik ga op zaterdag de 5km doen en op zondag de 10km.
Is heel dicht bij mijn huis, dus prima te doen qua tijd.
Is niet echt een cross, (al weet ik niet precies wat een cross is) maar als het niet al te veel heeft geregend dan is hooguit één stukje wat drassig. De rest zijn allemaal harde paden.![]()
Ik doe de B-loop, dat is wel echt een cross..quote:Op donderdag 5 november 2015 14:36 schreef steffelonio het volgende:
Ja, ik ga op zaterdag de 5km doen en op zondag de 10km.
Is heel dicht bij mijn huis, dus prima te doen qua tijd.
Is niet echt een cross, (al weet ik niet precies wat een cross is) maar als het niet al te veel heeft geregend dan is hooguit één stukje wat drassig. De rest zijn allemaal harde paden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: