Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
ja, inderdaad..... maar ja Flipsen, dat zullen de mannelijke hormonen wel zijn...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
weinig Fok!kers aan de start bij de diverse evenementen komend weekend!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
gefeliciteerd..... Chili staat ook nog op de toch al overlopende bucket list.... ooit
Er is er ook eentje die vanuit die regionen naar Bariloche gaat, deed een bevriende dame van me aan mee vorig jaar De Llaollao HM en 10K zijn in dezelfde periode overigens en ik zit er sterk over te denken om die dan toch maar te gaan doen Dochtertje (het kind is 11 ofzo) van die bevriende dame rent ook aardig en heeft de 10K vorig jaar meegelopen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
De Llaollao HM en 10K zijn in dezelfde periode overigens en ik zit er sterk over te denken om die dan toch maar te gaan doen
goed idee...!! soms moet je jezelf gewoon een doel stellen als stok achter de deur!
Op vrijdag 6 juni 2014 08:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Gisteren avond een lesje met een vriend meegelopen. Het werd al goed donker en dan loop ik liever niet alleen.
2 bekertjes en ben er weer lekker uitgeweest
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
loop je nu nog intervallen? Of is t met Evy al lange stukken aan 1 stuk?
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op vrijdag 6 juni 2014 08:02 schreef spiritusbus het volgende: Na analyse van de marathon ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel een ontzettend vet evenement is en dat er nog wel wat verbeterpuntjes zijn.
Daarom de vraag, mag deze in de OP? [ code verwijderd ]
mooi vooruitzicht Spiritus!
loop je nu nog intervallen? Of is t met Evy al lange stukken aan 1 stuk?
Ik ben eigenlijk al klaar met Evy. Al wil ik les 30 nog eens doen. En dan loop je ongeveer 32 minuten aan een stuk door. Gisteren omdat ik samen met een vriend was die nog niet zo ver is en ik niet alleen wilde lopen de 13-13-8 gelopen
Op vrijdag 6 juni 2014 08:02 schreef spiritusbus het volgende: Na analyse van de marathon ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel een ontzettend vet evenement is en dat er nog wel wat verbeterpuntjes zijn.
Daarom de vraag, mag deze in de OP? [ code verwijderd ]
Leuk Etten-leur. Volgens mij was ik daar laatst aan het kijken of er ook korte loopjes bij zijn
Ik ben eigenlijk al klaar met Evy. Al wil ik les 30 nog eens doen. En dan loop je ongeveer 32 minuten aan een stuk door. Gi steren omdat ik samen met een vriend was die nog niet zo ver is en ik niet alleen wilde lopen de 13-13-8 gelopen
netjes
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
twee jongsten hebben vrij vandaag, dus zo even wegbrengen naar feestje/oppas en dan ga ik eens trainen op ultralangzaamhardlopen. Het plan is 5 kwartier op 8min/km lopen. En dan m'n hartslag in de gaten houden.
Ben benieuwd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Sja, dat soort dingen gebeurt aan de lopende band toch? De Spi-belt was ook al een rip-off. Alleen wel een verrekt goeie. (heb ik horen zeggen, want ik heb er geen)
Ik heb er laatst ook zoiets gezien. Weer een ander model als deze (weet ook even de naam niet). Daar zag de hele riem er hetzelfde uit en dan zat er ergens een ritsje in. En volgens mij had die ook geen clip ofzo en moest je hem over je hoofd aantrekken..... Ik ben fan van de SPI-belt
Op vrijdag 6 juni 2014 08:58 schreef Tyler-Girl het volgende: Ik heb er laatst ook zoiets gezien. Weer een ander model als deze (weet ook even de naam niet). Daar zag de hele riem er hetzelfde uit en dan zat er ergens een ritsje in. En volgens mij had die ook geen clip ofzo en moest je hem over je hoofd aantrekken..... Ik ben fan van de SPI-belt
Ben er ook nig steeds erg blij mee. Hij gaat iedere keer mee
Ja bij mij ook. Ik zou ook niet weten waar ik anders mijn telefoon en sleutel zou moeten laten. Ik hoor wel eens mensen over tights met zakjes, maar die zijn toch nooit groot genoeg?? en helaas heb ik zelf nog nooit zo'n tight gezien
Op vrijdag 6 juni 2014 09:06 schreef Tyler-Girl het volgende: Ja bij mij ook. Ik zou ook niet weten waar ik anders mijn telefoon en sleutel zou moeten laten. Ik hoor wel eens mensen over tights met zakjes, maar die zijn toch nooit groot genoeg?? en helaas heb ik zelf nog nooit zo'n tight gezien
ik heb een zakje in mn broek, maar daar verlies ik zelfs mn zakdoek of een losse euro uit En aangezien ik alleen ben, is er niemand die de deur openmaakt als ik weer naar binnen wil.
Op vrijdag 6 juni 2014 09:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Mijn broek heeft een zakje, met mijn telefoon erin is hij vol. En dan zit ik nog met mijn mp3 speler en huissleutel haha.
Huissleutel kan je door het touwtje lussen en zo meenemen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op vrijdag 6 juni 2014 09:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Mijn broek heeft een zakje, met mijn telefoon erin is hij vol. En dan zit ik nog met mijn mp3 speler en huissleutel haha.
Je hebt geen mp3-speler op je telefoon?
Mja, ik neem eigenlijk nooit muziek/telefoon mee. En als ik dat al doe, ga ik meestal toch al lang weg en kan die er wel bij in mijn waterbelt.
Ik had eerst een sportbroek daar zat een heel klein zakje in en daar paste net mijn huissleutel in. Maar ik was telkens bang dat ik hem zou verliezen. Ooit wil ik ook een Garmin en dan hoeft er niet meer zoveel mee, maar toch. Ook als ik met de loopgroep ga lopen, dan moet de huissleutel mee, autosleutel, telefoon......Dan moet je toch wel veel zakjes hebben, wil dat passen
Op vrijdag 6 juni 2014 09:15 schreef Tyler-Girl het volgende: Ik had eerst een sportbroek daar zat een heel klein zakje in en daar paste net mijn huissleutel in. Maar ik was telkens bang dat ik hem zou verliezen. Ooit wil ik ook een Garmin en dan hoeft er niet meer zoveel mee, maar toch. Ook als ik met de loopgroep ga lopen, dan moet de huissleutel mee, autosleutel, telefoon......Dan moet je toch wel veel zakjes hebben, wil dat passen
als ik hier naar de groep ga,gaan de sleutels in een bak in de bus. Waar altijd iemand bij is. Top geregeld
Wel mijn eerste wedstrijd sinds ik weer begonnen ben met lopen.
Ik twijfel alleen nog over de afstand, dus die ga ik ter plekke bepalen. Het liefst loop ik een 10k volle bak, zodat ik volgende week kan hazen in Amersfoort. Maar als het al erg warm is, wordt het een 5k of 7,5k en meer ontspannen lopen.
Wel mijn eerste wedstrijd sinds ik weer begonnen ben met lopen.
Ik twijfel alleen nog over de afstand, dus die ga ik ter plekke bepalen. Het liefst loop ik een 10k volle bak, zodat ik volgende week kan hazen in Amersfoort. Maar als het al erg warm is, wordt het een 5k of 7,5k en meer ontspannen lopen.
Alsjemaarlolhebt hè...
Veel plezier!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Meestal laat ik de huissleutel ook wel in de auto liggen, maar bij onze loopgroep gaat (helaas) altijd iedereen mee, dus niemand die bij de auto's blijft ofzo.
Ik mag morgen weer lopen Lekker vroeg de wekker zetten en voor de hitte rennen. En dan de rest van de dag bakken in de zon
Op vrijdag 6 juni 2014 09:06 schreef Tyler-Girl het volgende: Ja bij mij ook. Ik zou ook niet weten waar ik anders mijn telefoon en sleutel zou moeten laten. Ik hoor wel eens mensen over tights met zakjes, maar die zijn toch nooit groot genoeg?? en helaas heb ik zelf nog nooit zo'n tight gezien
Ligt er natuurlijk aan wat je mee wilt nemen. Ik heb zelf ook zo'n tight van Nike Dri Fit. Dit idee (alleen dan de mannenvariant uiteraard):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kunnen prima een paar sleutels in, of een bankpasje of zo. Vermoedelijk zou een telefoon ook nog wel gaan, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Lijkt me qua zweten ook niet ideaal.
Op vrijdag 6 juni 2014 09:21 schreef Guard het volgende: Als ik met de auto ergens ben gaat alleen de autosleutel mee hoor. Huissleutel blijft dan echt wel achter in de auto
idem, evenals mijn telefoon en portemonnee..... this how we roll in NZ
Ligt er natuurlijk aan wat je mee wilt nemen. Ik heb zelf ook zo'n tight van Nike Dri Fit. Dit idee (alleen dan de mannenvariant uiteraard):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kunnen prima een paar sleutels in, of een bankpasje of zo. Vermoedelijk zou een telefoon ook nog wel gaan, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Lijkt me qua zweten ook niet ideaal.
die is groter dan t zakje dat in mijn broek zit
Ja zo'n zakjes zijn wel handig. Ik had eerst zo'n armband voor mijn telefoon en dan heb je plaats genoeg voor je sleutels. Maar door zweet ging die armband ook irriteren. Ik zweer dus bij mijn spibelt (volgens mij zou ik hem nog meenemen als ik bijv een garmin heb, gewoon voor de handig en je voelt er idd niets van).
Hier is het volgens mij ook niet zo crimineel, maar er hoeft maar een gek te zijn. Ik zorg er wel altijd voor dat alles uit het zicht ligt.
Ow en schijnbaar zijn er ook tights van Lululemon die heel veel zakjes hebben.....maar die schijnen ook heel duur te zijn.
Op vrijdag 6 juni 2014 09:43 schreef Tyler-Girl het volgende: Ja zo'n zakjes zijn wel handig. Ik had eerst zo'n armband voor mijn telefoon en dan heb je plaats genoeg voor je sleutels. Maar door zweet ging die armband ook irriteren. Ik zweer dus bij mijn spibelt (volgens mij zou ik hem nog meenemen als ik bijv een garmin heb, gewoon voor de handig en je voelt er idd niets van).
Hier is het volgens mij ook niet zo crimineel, maar er hoeft maar een gek te zijn. Ik zorg er wel altijd voor dat alles uit het zicht ligt.
Ow en schijnbaar zijn er ook tights van Lululemon die heel veel zakjes hebben.....maar die schijnen ook heel duur te zijn.
Ik heb mijn spibelt ook altijd bij me voor mijn telefoon, terwijl ik ook een Garmin heb. Mijn vrouw vindt het gewoon een veilig idee als ik een telefoon bij me heb als ik ergens ver weg in de polder rond hobbel.
Mijn vrouw vindt het gewoon een veilig idee als ik een telefoon bij me heb als ik ergens ver weg in de polder rond hobbel.
ik vertel Mrs.RD altijd hoe laat ik ongeveer thuis zou moeten zijn en waar ik ga lopen. That's enough for me
NOFI maar dat vraag ik me af en toe ook wel eens af
ik vertel Mrs.RD altijd hoe laat ik ongeveer thuis zou moeten zijn en waar ik ga lopen. That's enough for me
Hier hetzelfde Plus het spannendste nieuws hier elke week is dat er ergens twee auto's tegen elkaar gebotst zijn dus gevaarlijk is het nou ook niet echt
Ik loop nu meestal als vriendlief niet eens thuis is. En het scheelt dat ik maar korte afstanden loop, ik ben dicht bij huis en er komt altijd wel iemand langs. (volgens mij zou vriendlief het niet eens merken als ik niet binnen een half uur terug ben, misschien dat ie zich na een uur ofzo pas zorgen gaat maken... )
Levitas, ik hoop echt dat het meevalt en dat je het hardlopen niet hoeft af te zweren. Maar snap wel dat je er haast geen zin meer in hebt, zo...
(volgens mij zou vriendlief het niet eens merken als ik niet binnen een half uur terug ben, misschien dat ie zich na een uur ofzo pas zorgen gaat maken... )
komt bekend voor... ik denk dat Mrs.RD pas merkt als mijn avondeten nog op het aanrecht staat om 9 uur of zo
komt bekend voor... ik denk dat Mrs.RD pas merkt als mijn avondeten nog op het aanrecht staat om 9 uur of zo
Ow gelukkig! Dan ben ik dus niet de enige. Ik ben al blij dat hij de laatste tijd vraagt hoe het rennen ging eerder was het vooral (als ik zei dat het zwaar was): ja dat is je eigen schuld, jij gaat rennen
Nu hem nog zover krijgen dat hij ook (weer) gaat rennen
Ik weiger te geloven dat het dit keer(!!) komt door te veel / te snel / te lang. Ik ben notabene 12 weken geleden weer begonnen met het start to run schema (5 - 10 km), waarbij ik in 12 weken op een verantwoordelijke manier opgebouwd heb tot 60 minuten lopen. Daarnaast heb ik nog nooit zo bewust op tempo's gelet. Dát was vorig jaar te hard van stapel gaan - 15x 200m @ 3:30 min/km, of 15+ km tijdens een LDL.
Normaals, ik ben ervan overtuigd dat deze blessure niet direct van het hardlopen komt, maar eerder van de stand van mijn voeten, i.c.m schoenen. Sinds ik weer zomerse schoenen (lagere schoenen) draag heb ik last van m`n enkel, alsof ik bij elke stap m`n enkel verzwik zeg maar.
Voor mij is er op deze manier weinig leuks meer aan, tbh. Als het wel door "te hard van stapel gaan" komt, dan zou ik weer met Evy moeten gaan lopen, beginnen met 2 minuutjes hardlopen. En dat, met alle respect voor alle lopers die nu wel met Evy lopen, weiger ik.
Ik baal er gewoon van dat elke keer als ik loop er ontzettend van kan genieten. Elke keer gaat het even lekker en dan komt er weer iets nieuws waardoor ik niet volledig kan trainen of zelfs helemaal niet kan trainen
Ik weiger te geloven dat het dit keer(!!) komt door te veel / te snel / te lang. Ik ben notabene 12 weken geleden weer begonnen met het start to run schema (5 - 10 km), waarbij ik in 12 weken op een verantwoordelijke manier opgebouwd heb tot 60 minuten lopen. Daarnaast heb ik nog nooit zo bewust op tempo's gelet. Dát was vorig jaar te hard van stapel gaan - 15x 200m @ 3:30 min/km, of 15+ km tijdens een LDL.
Normaals, ik ben ervan overtuigd dat deze blessure niet direct van het hardlopen komt, maar eerder van de stand van mijn voeten, i.c.m schoenen. Sinds ik weer zomerse schoenen (lagere schoenen) draag heb ik last van m`n enkel, alsof ik bij elke stap m`n enkel verzwik zeg maar.
Voor mij is er op deze manier weinig leuks meer aan, tbh. Als het wel door "te hard van stapel gaan" komt, dan zou ik weer met Evy moeten gaan lopen, beginnen met 2 minuutjes hardlopen. En dat, met alle respect voor alle lopers die nu wel met Evy lopen, weiger ik.
Ik baal er gewoon van dat elke keer als ik loop er ontzettend van kan genieten. Elke keer gaat het even lekker en dan komt er weer iets nieuws waardoor ik niet volledig kan trainen of zelfs helemaal niet kan trainen
en eens tips vragen bij een orthopeed/podoloog/fysio?
Ow gelukkig! Dan ben ik dus niet de enige. Ik ben al blij dat hij de laatste tijd vraagt hoe het rennen ging eerder was het vooral (als ik zei dat het zwaar was): ja dat is je eigen schuld, jij gaat rennen
Nu hem nog zover krijgen dat hij ook (weer) gaat rennen
vaste conversatie als ik thuiskom van een wedstrijd: Mrs.RD...did you win? RD...No Mrs.RD.. why did you go then?
enough said
Mrs.RD begrijpt het gewoon niet...... Maar dat is oke
Mijn vrouw heeft ook niet veel met hardlopen, maar gelukkig wel met mij. Zij voelt zich gewoon prettiger als ik een telefoon bij me heb, dus waarom zou ik het niet doen
Jouw vrouw is wel echt hard RD! Mijn vriend begint alweer hard te zuchten als me heb ingeschreven voor een wedstrijd en excuses te zoeken om niet mee te hoeven.
Het scheelt idd dat ik/we hier vanalles kunnen delen en dat ik nu die loopgroep heb. Het is toch fijn om vooruitgang of tegenslag te kunnen delen met iemand die hetzelfde doet en meemaakt.
Op vrijdag 6 juni 2014 10:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Mijn vriend is best lief over het lopen tegen mij. En vind het kei tof als ik blij thuiskom dat het weer gelukt is. Hij fietst ook weleens mee enzo.
Ik vind dat wel leuk want hij heeft er verder helemaal niks mee met dat hardlopen haha.
Liefde is...met haar mee fietsen als ze gaat hardlopen.
Kiwi Chicks....tough as old boots! aan de andere kant klaagt ze nooit als ik bijv de halve zondag weg ben voor een LDL of "weer"een paar schoenen gekocht heb
Op vrijdag 6 juni 2014 10:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Mijn vriend is best lief over het lopen tegen mij. En vind het kei tof als ik blij thuiskom dat het weer gelukt is. Hij fietst ook weleens mee enzo.
Ik vind dat wel leuk want hij heeft er verder helemaal niks mee met dat hardlopen haha.
Mijn vriend helpt me met schema's maken, dat is wel fijn! Maar zelf hardlopen doet hij alleen als andere sporten niet mogelijk zijn en meefietsen ook niet. Laatst was hij wel komen kijken bij de Leidscherijnloop, maar toen had ik te hard gelopen want hij was er pas 10 minuten na mijn finish Gebeurde ook al vorig jaar toen mijn ouders bij de HM kwamen kijken haha..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Mijn vriend helpt me met schema's maken, dat is wel fijn! Maar zelf hardlopen doet hij alleen als andere sporten niet mogelijk zijn en meefietsen ook niet. Laatst was hij wel komen kijken bij de Leidscherijnloop, maar toen had ik te hard gelopen want hij was er pas 10 minuten na mijn finish Gebeurde ook al vorig jaar toen mijn ouders bij de HM kwamen kijken haha..
Mijn katten klagen niet. Mijn ex was heel enthousiast over het lopen (als ik hem nu spreek vraagt hij er vaak ook naar, zelf houdt ie ook van sport) En mijn katten klagen ook niet.
Levitas echt klote voor je zeg! Ik zou inderdaad eens een goede sportarts oid zoeken en dan samen kijken of het op te lossen is of dat hardlopen het evt echt niet is voor je. Al hoop ik dat laatste niet
Mijn katten klagen niet. Mijn ex was heel enthousiast over het lopen (als ik hem nu spreek vraagt hij er vaak ook naar, zelf houdt ie ook van sport) En mijn katten klagen ook niet.
Levitas echt klote voor je zeg! Ik zou inderdaad eens een goede sportarts oid zoeken en dan samen kijken of het op te lossen is of dat hardlopen het evt echt niet is voor je. Al hoop ik dat laatste niet
Het Ekidenteam waar ik in zit heeft twee geblesseerde 10 km-lopers. Allebei d'n enkel. En een van de 5 km-lopers is al maanden geveld door vage virussen.
Mijn vriendin is ook hardloper. Voorheen liepen we veel samen, maar nu we een baby hebben lukt dat helaas niet meer. Over een paar maanden weer hopelijk met een babyjogger
Op vrijdag 6 juni 2014 10:52 schreef Zwabberhark het volgende: Het Ekidenteam waar ik in zit heeft twee geblesseerde 10 km-lopers. Allebei d'n enkel. En een van de 5 km-lopers is al maanden geveld door vage virussen.
Het ziet er dus fantastisch uit.
Ja Zwabber, het zal toch allemaal op jou neerkomen dan. Je wordt de Jero van ons team...
Hmm, weet ook niet hoe het nu in ons Ekiden-team zit. Ik dacht dat Twinky het nog zou proberen, maar anderen dachten van niet. En ik heb Twinky al even niet gezien nu.
Fijne ted-talk over de evolutie van de lichamen van atleten en hun records..
ik bewaar hem even tot morgenochtend om het rustig te bekijken., lijkt me intressant!
Ik heb vanmorgen les 27 gelopen: 30 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. En ik heb mijn loopje vergeleken met een soortgelijke training van vorige week. Ik loop iets harder met een lagere hartslag. Yes, het langzame trainen begint langzaam zijn vruchten af te werpen
Pff, wat klote Levitas. Vooral omdat je weer rustig aan bent begonnen.
Lekker bezig Think-Pink! Zit nog te twijfelen of ik vanavond of morgenochtend zal gaan. Hoe dan ook ga ik dan over het jaartotaal van 2013 heen
Dankjewel en ik denk dat het vandaag koeler blijft dan morgen :
quote:
Op vrijdag 6 juni 2014 11:31 schreef te-brengla het volgende: Ik heb vanmorgen les 27 gelopen: 30 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. En ik heb mijn loopje vergeleken met een soortgelijke training van vorige week. Ik loop iets harder met een lagere hartslag. Yes, het langzame trainen begint langzaam zijn vruchten af te werpen
Lang niet gepost hier, wel trouw meegelezen maar ivm drukte vaak met een paar dagen achterstand, en dan heeft reageren ook vaak geen zin meer.. Maandje niet meer hardgelopen, maar kreeg een DM of ik toch wilde meedoen aan de Ekiden, dus dan moet je weer even natuurlijk. Moest sowieso even testen hoe ik ervoor stond, en of ik die 5 km over een maand uberhaupt wel zou halen. Dus ik ben net maar gewoon FOK!king sloom gaan lopen, en heb m'n hele rondje (4,5 km) in een keer gedaan zonder te wandelen. Wel in een tijd waarin ik ook al eens 5 km mét wandelen heb gedaan, dus dat is een klein beetje frustrerend, maargoed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Doe mijn sleutels altijd in mijn sportbh... Toch een voordeel bij het sporten van die dingen Verder alleen mp3speler mee, loop nog met Evy, dus meer is nog niet nodig.
Op vrijdag 6 juni 2014 12:22 schreef Yellowflower84 het volgende: Doe mijn sleutels altijd in mijn sportbh... Toch een voordeel bij het sporten van die dingen Verder alleen mp3speler mee, loop nog met Evy, dus meer is nog niet nodig.
Deed ik eerst ook altijd maar begon op een gegeven moment toch irritant te worden.
Of je laat gewoon de schuifpui op een kier staan zoals mijn onderburen. Van de week dus een insluiper, de hond heeft kennelijk niet geblaft. Ik was zelf aan het werk, dus ook niets gezien of gemerkt.
Wel een beetje dom om dat te doen, zeker in de wijk die onlangs in het nieuws was als de wijk met het hoogste inbraakpercentage van heel Nederland.
[..] Wel een beetje dom om dat te doen, zeker in de wijk die onlangs in het nieuws was als de wijk met het hoogste inbraakpercentage van heel Nederland.
Ik had je naam even over hoofd gezien, las deze regel en dacht meteen: hé, een Amersfoorter
Vanmorgen GotC uitgezwaaid, die is nu onderweg naar de start van de Roparun.
Op de terugweg ff langs mn stamkroeg gegaan om mn nieuwe schoenen op te halen (de blauwe). Komt er nog een doos tevoorschijn: "Hier, neem deze ook maar mee. Ik verkoop die dingen toch niet".
Dus:
SPOILER
Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef YUR het volgende: Vanmorgen GotC uitgezwaaid, die is nu onderweg naar de start van de Roparun.
Op de terugweg ff langs mn stamkroeg gegaan om mn nieuwe schoenen op te halen (de blauwe). Komt er nog een doos tevoorschijn: "Hier, neem deze ook maar mee. Ik verkoop die dingen toch niet".
Dus:
SPOILER
* Guard is jaloers
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef YUR het volgende: Vanmorgen GotC uitgezwaaid, die is nu onderweg naar de start van de Roparun.
Dus:
SPOILER
Haha, awesome. Lijkt me wel lekker voor op het strand.
SPOILER
Goed bezig, mooie stukken heb je op die route. Ik ga m binnenkort eens lopen, van Velp naar Ermelo dan.
Roept u dan maar!
quote:
Dus:
SPOILER
Wat een mazzel! Hoop dat ze je goed bevallen, wel rustig opbouwen he Ben je trouwens wel van plan om het te gaan proberen, of gewoon voor af en toe lekker stukje wandelen?
Wat een mazzel! Hoop dat ze je goed bevallen, wel rustig opbouwen he Ben je trouwens wel van plan om het te gaan proberen, of gewoon voor af en toe lekker stukje wandelen?
Ik kan nog nix beloven....behalve dat ik er nu mee door het huis heen banjer
Op vrijdag 6 juni 2014 14:00 schreef Zwabberhark het volgende: In De Haag-Noord heb je Scheveningen en Meijendel In De Haag-Zuid heb je Kijkduin, Ockenburg, Madestein Het is daar een hardloopwalhalla
De Haag
Ik ging bijna een youtubelinkje van oh oh Den Haag posten
Heb ik onlangs ook gehad. Toen ben ik gewoon niet gaan lopen, want dan ga ik me aan alles ergeren onderweg (schoenen die te strak/los zitten, shirt dat niet goed zit, garmin die jeukt ). Tijdje later kwam de zin spontaan weer terug en ben ik weer verder gegaan
Dus:
SPOILER
Nice, ik loop ook al een tijdje op vibrams. Ben nu aan mijn tweede paar bezig en heb gekozen voor de Bikila Evo. Op de verlanglijst staan ook nog de Spyridon MR en de Lontra voor de winter.
Kent iemand het boek "Waarover ik praat als ik over hardlopen praat" van Haruki Murakami?
Nu zijn er weinig hardloopboeken waar ik enigszins doorheen weet te komen, alleen die van Dolf Jansen en Abdelkader Benali eigenlijk. Ik ben ook geen lezer. Maar deze lijkt me wel interessant, daar ik een fascinatie heb voor het Japanse (Tokio is de boeiendste stad waar ik ooit vertoefd heb).
Op vrijdag 6 juni 2014 14:38 schreef Zwabberhark het volgende: Kent iemand het boek "Waarover ik praat als ik over hardlopen praat" van Haruki Murakami?
Nu zijn er weinig hardloopboeken waar ik enigszins doorheen weet te komen, alleen die van Dolf Jansen en Abdelkader Benali eigenlijk. Ik ben ook geen lezer. Maar deze lijkt me wel interessant, daar ik een fascinatie heb voor het Japanse (Tokio is de boeiendste stad waar ik ooit vertoefd heb).
Ben er ooit aan begonnen, maar ik kwam er niet doorheen...
Op vrijdag 6 juni 2014 14:00 schreef Zwabberhark het volgende: In De Haag-Noord heb je Scheveningen en Meijendel In De Haag-Zuid heb je Kijkduin, Ockenburg, Madestein Het is daar een hardloopwalhalla
Omdat het toch zo lekker rustig is ben ik aan het prutsen om een heatmap te maken van mijn GPS logjes. Tot nu toe heb ik dit gefabriceerd (2014, lokale rondjes):
Beter als dit wordt het nu even niet...
Dank voor alle felicitaties Klote voor je Levitas, snap dat je enorm baalt. En Nanook, log gewoon in op Endomondo, bekijk wat grafiekjes van jezelf of anderen en dan komt de drive vanzelf of heb alleen ik dat? Zometeen kopje cocathee en muslireep en dan ga ik me eens (rustig!) op de de volgende stap, 20+10 minuten storten. Geen sneeuwbuien, zie zelfs een voorzichtig zonnetje...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op vrijdag 6 juni 2014 15:07 schreef Guard het volgende: Omdat het toch zo lekker rustig is ben ik aan het prutsen om een heatmap te maken van mijn GPS logjes. Tot nu toe heb ik dit gefabriceerd (2014, lokale rondjes):
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen de manier waarop ik die kaartjes maakte, excessief veel JSON in een html-bestand met javascript, was niet de meest optimale...
Dus:
SPOILER
Seeya? Perfect om over het strand te rennen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2014 15:13:29 ]
Nice, ik loop ook al een tijdje op vibrams. Ben nu aan mijn tweede paar bezig en heb gekozen voor de Bikila Evo. Op de verlanglijst staan ook nog de Spyridon MR en de Lontra voor de winter.
Heb je een paar versleten?! Ik heb de mijne (Bikila's) nu een goeie 2 jaar/ 3000 km en ze gaan nog wel ff mee.
Ik heb een paar Treksports voor in het bos.
Die lontras zijn niet aan te raden, ff gepast maar enorm stug en lomp.
Op vrijdag 6 juni 2014 15:27 schreef hatsaflats het volgende: Is er niet gewoon een kant-en-klare oplossing voor die heatmaps? Lijkt mij best leuk om eens te zien.
Strava heeft in de betaalde versie heatmaps. Iemand ervaring mee?
Op vrijdag 6 juni 2014 15:27 schreef hatsaflats het volgende: Is er niet gewoon een kant-en-klare oplossing voor die heatmaps? Lijkt mij best leuk om eens te zien.
Als je geld wilt betalen, dan kan Strava dit.
Anders is het niet zo moeilijk een Perl-scrippie te schrijven die je gpx-en leest, en dan de punten in een plaatje zet. Met Python ( ) gaat het vast ook wel.
Edit: en ik ben ooit nog eens van plan zo'n scriptje te gaan schrijven en ergens neer te zetten. Maar dat kan ff duren, want geen tijd.
Anders is het niet zo moeilijk een Perl-scrippie te schrijven die je gpx-en leest, en dan de punten in een plaatje zet. Met Python ( ) gaat het vast ook wel.
Schrijf jij voor alle fokkers ff zo'n kant en klaar scrippie dan. We zijn wel allemaal zolderkamer autisten maar niet allemaal programmeurs helaas.
O, en natuurlijk de ham-vraag, hoe doe jij het?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Maar hier ook geen zin/tijd/energie voor dat soort dingen. Als ik gewoon simpel op knopjes kan drukken en er een heatmap tevoorschijn komt gaat het nog wel, maar meer ook niet .
Edit: en ik ben ooit nog eens van plan zo'n scriptje te gaan schrijven en ergens neer te zetten. Maar dat kan ff duren, want geen tijd.
Jij hebt toch zo'n kaartje? Dan weet je toch hoe het moet? Of denk ik nou te dom?
Mijn programeer-skills zijn non-existent. Dit kaartje was knoeiwerk eerste klas en helaas op veel te veel knopjes drukken. Ben nog steeds op zoek naar een wat simpelere en mooiere manier, maar net als bij pijll kan dat nog wel even duren.
Grrrrr, sukkel flipsen Geef zonder nadenken de honden te eten en dat betekent dus nog even 2 uur niet rennen (zou hondje meenemen en na het eten moeten die eerst rusten, om problemen te voorkomen).
Ook is nu Siik officieel lid van Fok!ing Determination ipv Twinky
Is dat hetzelfde als FOK!king sloom?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Iemand die ik hier blij me kan maken? Staat L in maar valt als XL. Kaartje zit er nog aan. Nooit gedragen dus, en vond hem per toeval in de kast! Hij mag voor niks weg.
Kom je hem langsbrengen?
Ik heb verdarm 4 uur (netto 3 uur) hardgelopen!! Ik ben ka-pot! Morgen kom ik mijn bed niet meer uit. Was wel echt de mooiste route OOIT (en sja, nogal trail). Nu eerst tapas en wijn.
Ik heb verdarm 4 uur (netto 3 uur) hardgelopen!! Ik ben ka-pot! Morgen kom ik mijn bed niet meer uit. Was wel echt de mooiste route OOIT (en sja, nogal trail). Nu eerst tapas en wijn.
Dat zijn de betere loopjes! Ben benieuwd naar de log! Maar klinkt echt heel goed!
Dit vraagt idd wel om een verslagje.
Geniet maar lekker van de wel verdiende tapas en wijn.
Ik ben stuivertje aan het wisselen met YUR Door het duurloopje van vandaag heb ik weer 4km meer gelopen. Leuk om dat zo een beetje te zien.
Vandaag een duurloopje van 22.5km gelopen, eigenlijk veel te snel en te hoge hartslag, maar het ging wel erg lekker. Stukjes door het bos, door de modder baggeren, nog een stukje door een beekje en lekker over de heide enzo. Ook nog stukjes asfalt tussendoor en een tussenstopje om wat op te halen bij de apotheek. Toen uit automatisme mijn training gestopt, dus daarom zijn het 2 delen. Maar was dus weer genieten vandaag! Wat een lekker weertje! Wel blij dat ik mijn halve liter handbottle had meegenomen trouwens.
Op vrijdag 6 juni 2014 18:44 schreef Jero_nimo het volgende: Ik ben stuivertje aan het wisselen met YUR Door het duurloopje van vandaag heb ik weer 4km meer gelopen. Leuk om dat zo een beetje te zien.
Vandaag een duurloopje van 22.5km gelopen, eigenlijk veel te snel en te hoge hartslag, maar het ging wel erg lekker. Stukjes door het bos, door de modder baggeren, nog een stukje door een beekje en lekker over de heide enzo. Ook nog stukjes asfalt tussendoor en een tussenstopje om wat op te halen bij de apotheek. Toen uit automatisme mijn training gestopt, dus daarom zijn het 2 delen. Maar was dus weer genieten vandaag! Wat een lekker weertje! Wel blij dat ik mijn halve liter handbottle had meegenomen trouwens.
Dat zijn de betere loopjes! Ben benieuwd naar de log! Maar klinkt echt heel goed!
Is ook echt wat voor jou! Logje kan ik thuis pas uitlezen. Voor de kenners: we zijn zo hoog als Tibidabo (oude pretparkje) gegaan & de heuvels eromheen.
Is ook echt wat voor jou! Logje kan ik thuis pas uitlezen. Voor de kenners: we zijn zo hoog als Tibidabo (oude pretparkje) gegaan & de heuvels eromheen.
En dan heb ik al een hele marathonperiode achter de rug
De voorbereiding voor de Koning van Spanje kan je ook wel vergelijken met een marathontraining . Gisteren trouwens mijn schema gekregen voor de rest van het jaar, Ekiden, Trail des Fantomes, Strongmanrun en Hoge Veluwetrail. Dus dat wordt weer lekker aanpoten de komende tijd!
Wanneer begon jouw nieuwe marathontraining nou ook alweer?
De voorbereiding voor de Koning van Spanje kan je ook wel vergelijken met een marathontraining . Gisteren trouwens mijn schema gekregen voor de rest van het jaar, Ekiden, Trail des Fantomes, Strongmanrun en Hoge Veluwetrail. Dus dat wordt weer lekker aanpoten de komende tijd!
Wanneer begon jouw nieuwe marathontraining nou ook alweer?
[..]
Dat denk ik ook wel ja! Erg gaaf!
Eind van de maand denk ik. Misschien ga ik ook nog wel naar de TdF. Even kijken hoe het zit met overnachten enzo. Heb je tips voor me?
Verslagje volgt zeker te weten
Dat is een gaaf stukje van Barcelona! Maar wel een flink stuk lopen zo te horen, lange dag...
Wel erg toffe omgeving denk ik, echt leuk om dat op vakantie te doen.
Iedereen weer lekker aan het lopen en van het mooie weer aan het genieten? Ik heb zoveel mogelijk binnen gezeten vandaag, omdat ik het weekend toch wel genoeg in die zon zal lopen gok ik...
Maar die is redelijk prijzig geloof ik. Is wel meteen het startgebied, dus kan je na het lopen meteen je kamer op. En is erg gezellig daar het hele weekend met allerhande trailrunners.
Nog wat goedkoper, aardige mensen en gewoon een leuk klein huisje met een stuk of 8/10 kamers. Sommige kamers hebben alleen een gedeelde badkamer/toilet, maar daar hadden wij geen last van. Is wel een eindje lopen/rijden naar de stad/startplaats.
Zit nu op mobiel, dus uitgebreid googelen is wat onhandig, maar ben je 627 voorgebleven?
Nee, die gozer ging hard met z'n jackie. Tijd achteraan gelopen, maar op een gegeven moment was ie uit beeld. Hij viel me nog op, het was hartstikke warm en benauwd en dan een westrijd met een jackie aan
Er valt verder weinig te googlen, alleen de top 10 staat op de site. Geen chips ed. 5 euro inschrijving en een gratis tshirt. Fijn lokaal loopje, twee keer per jaar.
Mooi stukkie Quoi, maar je had ook gewoon het trammetje kunnen nemen natuurlijk Ik vond dat pretparkje wel grappig, ben er nog even ingeweest. Sowieso ook mooi park daar en natuurlijk prachtig uitzicht, veel mooier (en hoger) dan vanaf Parque Guëll.
Ook weer terug, 1x20 en 1x10 met 2´ rust. Wel fijn dat Garmin ook je "rondetijden" laat zien, dus de eerste 20´ gemiddeld 6:59, de laatste 10´ "versneld" tot gemiddeld 6:08. Bliede met
Op vrijdag 6 juni 2014 14:38 schreef Zwabberhark het volgende: Kent iemand het boek "Waarover ik praat als ik over hardlopen praat" van Haruki Murakami?
Ik heb het gelezen en vond het mooi. Ik ken ook andere boeken van Murakami en die zijn soms redelijk bizar te noemen en lastig doorkomen als je niet met hem mee gaat. Dit boek is non-fictie en een stuk makkelijker te lezen. Als je van Japan houdt zou je toch eens iets van hem moeten proberen. Maar ik ben een veel-lezer en misschien niet representatief.
Waar ik de eerste helft moeilijk doorheen kwam was Running Buddha van Sakyong Mipham maar toen ik het uit had wilde ik het hebben, om in mijn kast te zetten en af en toe eeen stukje uit te lezen.
De boeken van Bram Bakker vind ik ook wel aardig, over de halve van Egmond en de marathon van New York.
Eind van de maand denk ik. Misschien ga ik ook nog wel naar de TdF. Even kijken hoe het zit met overnachten enzo. Heb je tips voor me?
ik weet niet wat je budget is maar ik heb nog wel een heel goed adresje voor je
Op vrijdag 6 juni 2014 19:32 schreef MaleDuck het volgende: Iedereen weer lekker aan het lopen en van het mooie weer aan het genieten? Ik heb zoveel mogelijk binnen gezeten vandaag, omdat ik het weekend toch wel genoeg in die zon zal lopen gok ik...
^^ wat zij zegt! veel succes en heel veel plezier MD
Nee, die gozer ging hard met z'n jackie. Tijd achteraan gelopen, maar op een gegeven moment was ie uit beeld. Hij viel me nog op, het was hartstikke warm en benauwd en dan een westrijd met een jackie aan
Er valt verder weinig te googlen, alleen de top 10 staat op de site. Geen chips ed. 5 euro inschrijving en een gratis tshirt. Fijn lokaal loopje, twee keer per jaar.
Zondag een inspiratietrailrun clinic bij de Posbank van Bever en MST . Ik heb me al ingeschreven, lijkt me een mooie dag ervoor! Misschien dat ik daarna nog wat heuveltraining doe, ligt eraan hoe lang het precies duurt. Als je er ook zin in hebt? http://www.bever.nl/index(...)/sub/trailrunclinics
Kost wel 10 euro, maar krijg je een bon voor 10 euro korting voor. En je kan verschillende dingen uitproberen .
Waar ik vanmiddag nog riep mijn motivatie een beetje kwijt te zijn had ik vanavond alle reden voor een rondje, even me time na dit keer een keer goede ontwikkelingen op mijn werk.
Ik ging de deur uit zonder plan. Nouja, niet helemaal, de dijk op langs het Markermeer en zien wanneer ik het zat zou zijn. In eerste instantie ging het een beetje moeizaam, stijve kuiten, Spotify op mijn nieuwe telefoon die er steeds mee stopte zodat ik zonder muziek liep enz. Pas na km 5 sloegen de endorfines echt in maar ik had intussen al besloten dat 6,5 km prima was dus dat een beetje uitgekiend tot vlak bij huis en nu moe maar niet bek af nagenieten op de bank.
Zondag een inspiratietrailrun clinic bij de Posbank van Bever en MST . Ik heb me al ingeschreven, lijkt me een mooie dag ervoor! Misschien dat ik daarna nog wat heuveltraining doe, ligt eraan hoe lang het precies duurt. Als je er ook zin in hebt? http://www.bever.nl/index(...)/sub/trailrunclinics
Kost wel 10 euro, maar krijg je een bon voor 10 euro korting voor. En je kan verschillende dingen uitproberen .
Verder vind ik dat Quoi haast moet maken met het Barçaloopverslag.
Hier gaat de stekker er de komende dagen uit. Vandaag al niet getraind wegens teruggekeerde heuppijn (niet al te ernstig hoor), maar t/m dinsdag loop ik sowieso niet meer wegens nachtdiensten en lichte hitte (en als het 's avonds genoeg afgekoeld is moet ik naar het werk).
Spulletjes zijn gepakt, morgen om 8 uur vertrekken naar Hamburg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vergeet vast wat, maar dat zie ik dan wel weer Zin in!
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op vrijdag 6 juni 2014 21:50 schreef Cynic het volgende: Spulletjes zijn gepakt, morgen om 8 uur vertrekken naar Hamburg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vergeet vast wat, maar dat zie ik dan wel weer Zin in!
Ik zie de lader van je Garmin er niet bij liggen. Verder heb je zo te zien je belangrijkste spullen mee en ik roep altijd wat je vergeten bent kun je altijd ter plekke nog kopen.
Op vrijdag 6 juni 2014 21:50 schreef Cynic het volgende: Spulletjes zijn gepakt, morgen om 8 uur vertrekken naar Hamburg!
SPOILER
verleidelijk Maar ik heb nog een LDL gepland staan voor dit weekend, waarschijnlijk ga ik die zondagochtend vroeg doen, voordat het al te warm wordt. Ik hoop een km of 35 te kunnen lopen, de laatste voor de veluwezoomtrail.
tevreden hoe je er op dit moment voor sta qua training?
Yay! Dat ging lekker! Maar GPS fuckup dus ik kreeg rondetijden door van 4:05enz. Totaal onrealistisch. Maar ik voelde dat ik goed liep. Gelukkig wist ik op welk punt van mijn rondje op 5km zat. En jahoor! Mijn recordtijd weer verbeterd met een paar seconden!
Ik had een mega vreetkick vandaag Heb er maar aan toegegeven.. hopelijk genoeg koolhydraten en schuldgevoel gestapeld om morgen extra vaak te lopen Ik moet 12km fartlek doen met 12x300 hill repeats. Gezien het gebrek aan heuvels, wordt dat 12x de brug over. Passanten zullen me wel gek vinden
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op vrijdag 6 juni 2014 22:23 schreef Pandaplint het volgende: Yay! Dat ging lekker! Maar GPS fuckup dus ik kreeg rondetijden door van 4:05enz. Totaal onrealistisch. Maar ik voelde dat ik goed liep. Gelukkig wist ik op welk punt van mijn rondje op 5km zat. En jahoor! Mijn recordtijd weer verbeterd met een paar seconden!
Tijdens het uitlopen nog een mooie zonsondergang en tijd voor een überhippe selfie. Stiekem nog best lastig timen [ afbeelding ]
Op vrijdag 6 juni 2014 22:23 schreef Pandaplint het volgende: Yay! Dat ging lekker! Maar GPS fuckup dus ik kreeg rondetijden door van 4:05enz. Totaal onrealistisch. Maar ik voelde dat ik goed liep. Gelukkig wist ik op welk punt van mijn rondje op 5km zat. En jahoor! Mijn recordtijd weer verbeterd met een paar seconden!
Ik had een mega vreetkick vandaag Heb er maar aan toegegeven.. hopelijk genoeg koolhydraten en schuldgevoel gestapeld om morgen extra vaak te lopen Ik moet 12km fartlek doen met 12x300 hill repeats. Gezien het gebrek aan heuvels, wordt dat 12x de brug over. Passanten zullen me wel gek vinden
Lekker laten denken die mensen. Jij weet waar je het voor doet.
Ik dacht dat Jero had gezegd dat hij rustig aan moest beginnen. Daar bedoelde hij vast geen 20+ km mee.
je moet niet alles geloven wat Five Fingers en zijn groupies zeggen.... ze zeiden ook dat je minder blessures zou oplopen.... je hebt gezien waar dat toe leidde
je moet niet alles geloven wat Five Fingers en zijn groupies zeggen.... ze zeiden ook dat je minder blessures zou oplopen.... je hebt gezien waar dat toe leidde
En toch zou ik ze aan de ene kant graag eens proberen maar ben ik er aan de andere kant huiverig voor omdat ik mezelf met 10 stappen in de Nike Free's al bijna weer blesseerde.
dat was mijn plan ook maar er is een probleempje.... ik zal de regenbanden er onder moeten zetten...
En toch zou ik ze aan de ene kant graag eens proberen maar ben ik er aan de andere kant huiverig voor omdat ik mezelf met 10 stappen in de Nike Free's al bijna weer blesseerde.
Daar heb ik vandaag nog een sprintje op moeten trekken. Stomme trams...
Moet je mn Adidasjes ff lenen, zit Continental rubber onder
nee hoor, omdat mijn Altra's al schoon zijn van grond voor de vakantie (anders problemen bij de douane) zullen de Montrails van stal moeten komen, maar dat moet lukken, goede schoen met een prima grip
Op vrijdag 6 juni 2014 22:56 schreef Ynske het volgende: Zo tas staat klaar. Morgen eerst lekker gaan lopen met de groep, en dan op met mn camera's naar pinkpop
Leuk! Veel plezier daar Ynske!
Mag je beide dagen fotograferen of ga je alleen morgen?
Op vrijdag 6 juni 2014 22:52 schreef Jero_nimo het volgende: Succes morgen YUR, doe vanavond alvast even wat stepup oefeningen voor de nodige kuitbelasting!
Enorm toffe foto pandaplint!!! Uitvergroten!
Nou, nou, nou. Je kan ook overdrijven. Het is maar een simpele telefoon snapshot :p
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Nou, nou, nou. Je kan ook overdrijven. Het is maar een simpele telefoon snapshot :p
maar je zweeft wel.... Derde Wet van Pijll... "iedere zweeffoto is een goede hardloopfoto"
soms wil ik dat ik toch beter opgelet bij informatica op de MAVO 30 jaar geleden...maar ja toen kwam MS-DOS al ingewikkeld op me over.
inderdaad.... sowieso een computer op school, dat was al heel wat.... ooppss, tijd om te gaan lopen voordat ik verder weg zak in mijn 80's bubble
Op vrijdag 6 juni 2014 23:20 schreef hatsaflats het volgende: Ik heb ook alleen maar op de middelbare school les in Microsoft Works gehad, daar leer je nou ook weer niet zoveel van
Dat is nog modern, wij hadden nog Word Perfect en Lotus.
Dan was vroeger toch niet alles beter hoor, vooral werken met Lotus (het huidige Exel) vond ik één groot drama.
tevreden hoe je er op dit moment voor sta qua training?
Redelijk tevreden. Tot 25 km gaat het lekker, kost weinig moeite. Daar boven gaat het moeizamer, nog niet 100% vertrouwen in. Laatste 30k ging lekker, maar nog niet het gevoel dat ik er nog ff 23 bij loop. Ook zijn er dagen dat het voor geen meter gaat. Moet dus wel een goeie dag hebben om de 53 km tot een goed eind te brengen.
Zondag dit rondje van 33 k gepland met m'n loopmaat. Met een optie om er nog 10 aanvast te plakken.
Ik liep al weken te klootzakken met m'n garmin. Uitlezen en uploaden ging steeds problematischer. Uiteindelijk via een Duits forum een howto gevonden. Ergens in de diepste krochten van m'n computer een bestand moeten verwijderen en alles opnieuw installeren did the trick. Werkt nu 9 vd 10 keer prima.
Om even terug te komen op de Heatmaps. Als je Strava gebruikt kan je ook de toevoeging Veloviewer gebruiken. Inloggen, de app je activiteiten laten importeren en dan bij Activities kan je een Heatmap laten opmaken.
Helaas niet met mooie kleurtjes zoals de betaalde Heatmaps, maar beter dan eindeloos klooien met codes.
Dat ziet er, even snel, bij mij zo uit:
Überhaupt heeft Veloviewer wel wat geinige toevoegingen.
Om even terug te komen op de Heatmaps. Als je Strava gebruikt kan je ook de toevoeging Veloviewer gebruiken. Inloggen, de app je activiteiten laten importeren en dan bij Activities kan je een Heatmap laten opmaken.
Helaas niet met mooie kleurtjes zoals de betaalde Heatmaps, maar beter dan eindeloos klooien met codes.
Dat ziet er, even snel, bij mij zo uit: [ afbeelding ]
Überhaupt heeft Veloviewer wel wat geinige toevoegingen.
Geniale site! Ontzettend veel nieuwe statistieken en dergelijke, erg leuk! Dankjewel
Mijn heatmapje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Segmentview van een deel van de Koning van Spanjetrail, in 3D, echt zo vet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of natuurlijk gewoon de hele Koning van Spanjetrail:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe geniaal! Het is dat ik nu naar bed moet, maar anders kan ik ermee blijven spelen!
[ Bericht 11% gewijzigd door Jero_nimo op 07-06-2014 00:40:51 ]
Fijn dat het zo in de smaak valt Zelf de site een half jaar geleden ontdekt. Sindsdien spoken termen als Veloviewer score door mijn vriendenclub. Allemaal opbieden naar de best mogelijke score.
Kan er mee blijven spelen en geeft naar mijn idee een beter overzicht van al mijn activiteit dan Strava zelf
Op zaterdag 7 juni 2014 00:51 schreef Littlecreep het volgende: Fijn dat het zo in de smaak valt Zelf de site een half jaar geleden ontdekt. Sindsdien spoken termen als Veloviewer score door mijn vriendenclub. Allemaal opbieden naar de best mogelijke score.
Kan er mee blijven spelen en geeft naar mijn idee een beter overzicht van al mijn activiteit dan Strava zelf
Hangt heel erg af van je 'unieke' segmenten. In Amsterdam is het vaak misleidend doordat veel segmenten dubbel zijn aangemaakt en je score afvlakt. Daarom, na een wedstrijd in een gebied buiten Amsterdam, zie ik dat mijn score omhoog schiet. Zo zat ik begin dit seizoen op een score van 72, maar na meerdere wedstrijden en een fietsweekend in Vlaanderen zit dat inmiddels aan de 81.
Hangt heel erg af van je 'unieke' segmenten. In Amsterdam is het vaak misleidend doordat veel segmenten dubbel zijn aangemaakt en je score afvlakt. Daarom, na een wedstrijd in een gebied buiten Amsterdam, zie ik dat mijn score omhoog schiet. Zo zat ik begin dit seizoen op een score van 72, maar na meerdere wedstrijden en een fietsweekend in Vlaanderen zit dat inmiddels aan de 81.
Ah dat is wel lastig inderdaad. Ik loop meestal op niet zulke drukke gebieden, dus dat zal inderdaad wel heel veel schelen.
SPOILER
Ah dat is wel lastig inderdaad. Ik loop meestal op niet zulke drukke gebieden, dus dat zal inderdaad wel heel veel schelen.
SPOILER
Als je onder kopje segmenten kijkt en dan rangschikt naar 'Pos Score' krijg je een goed beeld ervan. De score is dan relatief gemaakt naar de hoeveelheid pogingen die er zijn gedaan over dat segment. Zo is mijn topscore wellicht gehaald uit een zestiende plek, maar wel op een segment waar ruim 1400 mensen al overheen zijn geweest, terwijl ik ook eerste plekken heb waar maar 40 mensen overheen zijn geweest.
[ Bericht 1% gewijzigd door Littlecreep op 07-06-2014 01:30:39 ]
Als je onder kopje segmenten kijkt en dan rangschikt naar 'Pos Score' krijg je een goed beeld ervan. De score is dan relatief gemaakt naar de hoeveelheid pogingen die er zijn gedaan over dat segment. Zo is mijn topscore wellicht een gehaald uit een zestiende plek, maar wel op een segment waar ruim 1400 mensen al overheen zijn geweest.
Nice! Mijn beste scores komen uit de Koning van Spanjetrail. 1e en 3e uit 80 personen ofzo. Wat meer naar onder staan ook de grote, als zevenheuvelenloop, 33e uit 800 etc. Morgen maar weer even verder spelen.
Nice. Ik ben tilemill ook maar eens aan het installeren.
Tot nu toe maak ik mijn kaartjes met josm. Dat is een programma dat eigenlijk bedoeld is om bij te dragen aan OpenStreetMap (een soort open-source Google Maps). Josm installeren, dan kan je daarin je gpx-en openen. Maar dit ziet er een stuk gelikter uit.
Werkt dat echt alleen met Strava? Ik heb nu even geen computer bij de hand om verder te kijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Al gevonden morgen maar eens wat loopjes naar Strava zetten dus.
Ook wakker. Ik had het idee om lekker te gaan lopen in de ochtend, maar ik word wakker met een bonzende hoofdpijn. Ik durf me nog niet echt te bewegen... :|
Op zaterdag 7 juni 2014 07:11 schreef Guppyfriend het volgende: Ook wakker. Ik had het idee om lekker te gaan lopen in de ochtend, maar ik word wakker met een bonzende hoofdpijn. Ik durf me nog niet echt te bewegen... :|
doel was vandaag om iig 29 km te lopen rond Sandy Point het 100km week totaal vol te maken. Heerlijk weer maar de benen lieten vanaf het begin al merken dat ze het plan niet z 1,2,3 zagen zitten, zeker niet omdat elke kilometer trail was. Wat een geluk voor ze dat ik een verkeerde afslag nam en onbewust een short cut volgde.... Maar het ongeluk bij het geluk was dat ik op een stuk getrapt ruiterpad terecht kwam wat loodzwaar liep en waar geen einde aan leek te komen. Al met al een mooi maar zwaar rondje
doel voor 12 uur vanvond...... 4km lopen up and down the road
Maar nu eerst recovery food wat alles heeft, koolhydraten, vetten en eiwitten...... fish & chips!
Ik sla hem vandaag over heel misschien vanavond maar ik denk dat het morgen wordt.
Goedemorgen! Mooie foto Panda! En leuke kaartjes. Alle Roparunners en fietsers... zet hem op! Ik ga zo op pad voor een combi Pinkpop en Aachen. Ik wil proberen of het lukt om een rondje drielandenpunt in te plannen. Lijkt me best leuk
Nice. Ik ben tilemill ook maar eens aan het installeren.
Tot nu toe maak ik mijn kaartjes met josm. Dat is een programma dat eigenlijk bedoeld is om bij te dragen aan OpenStreetMap (een soort open-source Google Maps). Josm installeren, dan kan je daarin je gpx-en openen. Maar dit ziet er een stuk gelikter uit.
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar volgens mij is het echt een onwijs tof programma! Hiermee http://www.gpsbabel.org kun je gemakkelijk al je gpx-jes omzetten naar 1 bestand.
Voor die kaartjes uit Strava: gebruikt Strava hoogtedata die gecorrigeerd is door een database? Of dezelfde hoogtedata als Endomondo? In het laatste geval zijn die kaartjes hooguit indicatief, want er klopt over algemeen geen moer van
Goedemorgen Op mn enige uitslaapdag in 2 weken vroeg op... ontbijten en over een uurtje maar een rondje lopen. Dan zal het vast nog niet té warm zijn. Nu het kledingdilemma nog. (capri of korte broek, shirt of hempje? )
Op zaterdag 7 juni 2014 08:48 schreef douche-eendje het volgende: Goedemorgen Op mn enige uitslaapdag in 2 weken vroeg op... ontbijten en over een uurtje maar een rondje lopen. Dan zal het vast nog niet té warm zijn. Nu het kledingdilemma nog. (capri of korte broek, shirt of hempje? )
het is duidelijk een bachelor weekend in huize YUR!
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar volgens mij is het echt een onwijs tof programma! Hiermee http://www.gpsbabel.org kun je gemakkelijk al je gpx-jes omzetten naar 1 bestand.
Voor die kaartjes uit Strava: gebruikt Strava hoogtedata die gecorrigeerd is door een database? Of dezelfde hoogtedata als Endomondo? In het laatste geval zijn die kaartjes hooguit indicatief, want er klopt over algemeen geen moer van
Strava doet alles met gecorrigeerde kaarten.
En dat ziet er ook goed pittig uit YUR! Ook 2 keer een 'muur' erin als ik het zo zie? Zal hem in gedachten houden voor volgend jaar!
hier even geen hardlopen...... rugby time! All Blacks vs. Mother England
Pfff dat was kut.. Vanochtend vroeg op te staan om een fartlek training te gaan doen, echt zin in. Maar na 3km kreeg ik enorme krampen in mijn buik/zij. Heb geprobeerd om er doorheen te lopen maar het werd echt niet minder. Uiteindelijk maar 3 hill repeats gedaan ipv 10. Maar het voelt alsof ik mijn benen niet eens gebruikt heb. Vraag me echt af waar dat vandaan kwam
Garmin wil ook niet uploaden dus weet ook niet wat daar aan de hand is. Oh ja en nog een dingetje.. heeft jullie Garmin ook zo'n 'vertraging'? Als ik een interval wat harder wil gaan doen, loopt de snelheid heel langzaam op, en pas na 500m of zo zie ik de snelheid die ik volgens mij loop. En als ik dan weer ga joggen loopt hij ook weer heel langzaam op, waardoor ik zogenaamd jog in 5.30 of zo..
Enige pluspuntje.. Nieuwe nieuwe schoenen = totaal geen last!
Op zaterdag 7 juni 2014 09:20 schreef mosselmossel het volgende: Komaan. Het is nu al 20 graden. Je kan simpelweg niks anders aan trekken dan heel kort/heel kort op een dag als deze.
De zon werd warmer en na 12km begon ik echt hard energie kwijt te raken.. 16 km was het doel en werd behaald maar damn... Begin nu een beetje te twijfelen of 21 km eigenlijk wel te halen is?
Op zaterdag 7 juni 2014 09:20 schreef mosselmossel het volgende: Komaan. Het is nu al 20 graden. Je kan simpelweg niks anders aan trekken dan heel kort/heel kort op een dag als deze.
Ik wilde ook gaan vanmorgen, had zelfs de wekker gezet. Maar lig nu nog in bed.... Ga zometeen maar een groot rondje skeeleren en dan kijk ik morgen wel of ik er nog een rondje lopen uitgeperst krijg.
Op zaterdag 7 juni 2014 09:19 schreef La_Tramposa het volgende: Pfff dat was kut.. Vanochtend vroeg op te staan om een fartlek training te gaan doen, echt zin in. Maar na 3km kreeg ik enorme krampen in mijn buik/zij. Heb geprobeerd om er doorheen te lopen maar het werd echt niet minder. Uiteindelijk maar 3 hill repeats gedaan ipv 10. Maar het voelt alsof ik mijn benen niet eens gebruikt heb. Vraag me echt af waar dat vandaan kwam
Garmin wil ook niet uploaden dus weet ook niet wat daar aan de hand is. Oh ja en nog een dingetje.. heeft jullie Garmin ook zo'n 'vertraging'? Als ik een interval wat harder wil gaan doen, loopt de snelheid heel langzaam op, en pas na 500m of zo zie ik de snelheid die ik volgens mij loop. En als ik dan weer ga joggen loopt hij ook weer heel langzaam op, waardoor ik zogenaamd jog in 5.30 of zo..
welke garmin heb jij? De 620 heeft hier bizar veel last van. De 610 heeft hier veel minder last van.
Op zaterdag 7 juni 2014 09:19 schreef La_Tramposa het volgende: Pfff dat was kut.. Vanochtend vroeg op te staan om een fartlek training te gaan doen, echt zin in. Maar na 3km kreeg ik enorme krampen in mijn buik/zij. Heb geprobeerd om er doorheen te lopen maar het werd echt niet minder. Uiteindelijk maar 3 hill repeats gedaan ipv 10. Maar het voelt alsof ik mijn benen niet eens gebruikt heb. Vraag me echt af waar dat vandaan kwam
Garmin laat volgens mij standaard de lap-pace zien. Op het lap-knopje drukken als je met je interval begint zou wel eens kunnen helpen. De actuele pace laten zien is vaak geen goed idee, door de gps-afwijking wisselt die nog wel eens.
Het moet hier echt onder de vijf graden liggen voordat ik erover nadenk om een lange broek aan te trekken. Rond de 10 graden of met regen doe ik nog wel een jasje aan. Mensen die nu nog lang/lang aan hebben zijn compleet gestoord.
De zon werd warmer en na 12km begon ik echt hard energie kwijt te raken.. 16 km was het doel en werd behaald maar damn... Begin nu een beetje te twijfelen of 21 km eigenlijk wel te halen is?
Mochten er nog roparunners online zijn/komen: heel veel succes en plezier allemaal! Jullie zijn allemaal helden dat jullie meedoen, op welke manier jullie het ook doen/halen.
Ben blij dat ik gisteren ben gaan lopen. Ook al had ik donderdag redelijk lange voetbaltraining, benen voelden behoorlijk goed. Wel weer te snel begonnen eigenlijk, maar tempo redelijk vast kunnen houden, totdat ik iets meer dan 10 km had gelopen.
Kreeg toen last van mn buik. Weet niet waardoor het kwam. Heb nog paar keer geprobeerd om tempo weer iets op te pakken, maar kreeg dan weer last van. Toch nog wel kunnen genieten van laatste stuk en nu over jaartotaal van 2013
Ja, dat ga je gewoon halen! Niet piepen. Je hebt nog effe toch?
Jawel. Denk ik. Ach het was niet de benen maar de energie die het ineens koste. Krijg nu wel ontzag voor de afstand, dacht namelijk dat het vergelijkbaar was met trainen naar de 10 maar de tijd volhouden met lopen is toch iets anders merk ik.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Het valt mij altijd op dat veel lopers warm gekleed zijn, inclusief jasjes.
en gelijk hebben ze, er zijn nog maar een kleine 43 weken over om te trainen voor de Marathon des Sables
Begin nu een beetje te twijfelen of 21 km eigenlijk wel te halen is?
daar zou ik me nog geen zorgen over maken Kluis, je hebt nog 4 maanden te gaan en het is waarschijnlijk ook een par graden koeler!
geen paniek op een moment dat het niet nodig is!
Jawel. Denk ik. Ach het was niet de benen maar de energie die het ineens koste. Krijg nu wel ontzag voor de afstand, dacht namelijk dat het vergelijkbaar was met trainen naar de 10 maar de tijd volhouden met lopen is toch iets anders merk ik.
Heb je wel een iets rustiger tempo aangehouden ivm warmte en afstand? Het ene 16 km loopje dat ik ooit heb gedaan was ook pittig, en toen was t niet eens zo warm. Rustig aan wennen en dan komt het wel goed hoor!