Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.quote:Op maandag 2 november 2015 20:34 schreef Guard het volgende:
Ik zie toch heel veel positieve berichten over de NYC Marathon van mensen die mee hebben gedaan
Zou ik dan toch ooit een keer daar gaan lopen?
Wij doen krachttraining/corestrength training met alleen lichaamsgewicht, maar dat komt vooral neer op rugspieren, buikspieren, beenspieren en billen/heupen etc. Borstpieren lijkt me niet per se heel nuttig voor het hardlopen. Het beste is gewoon om het hele lichaam regelmatig te trainen!quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Ik heb vandaag les 16 gedaan. Was best zwaar nog.![]()
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?
Goh wat gek ik ben ook zo'n 45 minuten sneller geworden op de Marathon en dat zonder te trainen bij een AV.quote:Op maandag 2 november 2015 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben zo'n 45 minuten sneller geworden op de marathon sinds ik bij een AV trainDus dat vind ik wel een duidelijk voordeel. Eerst begonnen bij de recreanten, maar al snel overgestapt naar de wedstrijdgroep. Hardlopen is niet zo'n super sociale sport natuurlijk dus ik weet niet of je er echt voor de contacten heen moet gaan, al kan het wel een bijkomend voordeel zijn. Ik vind vooral gewoon de focus op looptechniek, loopscholing en de structuur fijn werken. En bij de meeste verenigingen hier kun je eerste een paar keer proef mee gaan trainen voor je beslist, dus probeer vooral verschillende groepen en AV's uit!
Ik denk niet dat je je moet zorgen maken over welke tijd je wel of niet mee kan thuiskomen, maar meer over wat je je lichaam en geest er mee aandoet. Een marathon is zelfs voor een goed getraind lichaam gewoon een hele opgave, als je bang bent dat je er niet klaar voor bent is het waarschijnlijk beter om te wachten? Het is niet niks!quote:Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.
Verder... zijn er eigenlijk tijden voor de marathon (of een andere loop) waar je echt niet mee kan thuiskomen? Ik zou zelf een bepaalde tijd neer kunnen zetten, maar heb nu zoveel zorgen aan mijn hoofd dat ik daar (mogelijk) zomaar eens 15 tot 30 minuten bij op moet tellen. Qua training loop ik op dit moment nog schema.
Ik denk dat meerdere dat hebben gedaan. Maar geeft niet! Donderdag tijdens het hardlopen moesten we wachten op een auto, ik blijf dan dribbelen. Maar op de een of andere manier dribbelde ik iets naar achteren, maar daar was een soort kuiltje en daar lag ik. Met een verzwikte enkel. Daarna rustig gewandeld. En toch weer verder gerend. Ik riep nog ooooh niks aan de hand het valt wel mee! Volgende dag kon ik amper lopen. En nu vandaag kan ik beter wandelen. Maar rennen gaat nog niet echt goed.. Hoop dat het gauw over is!quote:Op maandag 2 november 2015 22:19 schreef Quoi het volgende:
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar de enkelklachten zijn nieuw? Waren die er al of is er iets gebeurd xMissi?
Oei. Klinkt alsof (minstens) een weekje rust geen kwaad kan. De fysio heeft dan wel ervoor geleerd, maar voelt niet wat jij voelt. En pijn is dan best een duidelijk signaal. Succes ermee iigquote:Op maandag 2 november 2015 22:31 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ik denk dat meerdere dat hebben gedaan. Maar geeft niet! Donderdag tijdens het hardlopen moesten we wachten op een auto, ik blijf dan dribbelen. Maar op de een of andere manier dribbelde ik iets naar achteren, maar daar was een soort kuiltje en daar lag ik. Met een verzwikte enkel. Daarna rustig gewandeld. En toch weer verder gerend. Ik riep nog ooooh niks aan de hand het valt wel mee! Volgende dag kon ik amper lopen. En nu vandaag kan ik beter wandelen. Maar rennen gaat nog niet echt goed.. Hoop dat het gauw over is!
Haaj, jij bent ook goed bezig hoor! Het kan niet altijd supergoed gaan hé. Ik ben zelf nu bezig met been/knieversterkende oefeningen, maar dat is meer omdat ik een probleemknie heb haha! Eigenlijk verder doe ik nog niet veel eraan..quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Ik ben nu ook een beetje buikspiertjes en borstspiertjes erbij aan het doen. Wat trainen jullie nog meer?
Ja klopt daarom was ik ook gestopt. En dat wedstrijdje is niet heel verstandig maargoed, dan zijn we al weer 4 dagen verder en het is dan ingetaped. Gelukkig is het maar 3,3 km. Als het hoger dan 5 km was vrijdag had ik het wel afgezegd.Maar dankjewelquote:Op maandag 2 november 2015 22:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oei. Klinkt alsof (minstens) een weekje rust geen kwaad kan. De fysio heeft dan wel ervoor geleerd, maar voelt niet wat jij voelt. En pijn is dan best een duidelijk signaal. Succes ermee iig
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerdquote:Op maandag 2 november 2015 22:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je moet zorgen maken over welke tijd je wel of niet mee kan thuiskomen, maar meer over wat je je lichaam en geest er mee aandoet. Een marathon is zelfs voor een goed getraind lichaam gewoon een hele opgave, als je bang bent dat je er niet klaar voor bent is het waarschijnlijk beter om te wachten? Het is niet niks!
Mij lijkt New York ook heel gaaf maar de kosten zijn het voornaamste minpunt. Daarnaast ook wel het feit dat je er niet per se voor een PR-verbetering heen moet gaan; lang wachten in de kou, lastig parcours met winderige bruggen. De support onderweg schijnt geweldig te zijn. Maar ik denk dan; misschien kan ik beter nog een keer op vakantie gaan naar New York, en qua hardloopwedstrijden gewoon kiezen voor puur het hardlopen en niet per se de meest populaire locaties.
Netjes meteen je horloge uitquote:Op maandag 2 november 2015 19:18 schreef Quoi het volgende:
Op het finishfilmpje (https://results.chronotra(...)esult/41717/18009871) hoor ik Life is Life. Dat was acceptabele finishmuziek. Ik moest echter onder het pijnlijke geluid van Grease Lightning die laatste klimmetjes volbrengen. Have mercy!
Toppunt was wel Papaoutai in Bergschenhoek
Hebben jullie iets met start- en finishmuziekjes? En wat heeft de voorkeur?
Geen enkele tijd is gênant. Een marathon uitlopen is al knap en het hangt er vooral vanaf wat jou zelf tevreden steltquote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerd
Ze hebben ook een halve marathon (in maart), die onder andere Times Square passeert.
De afgelopen weken liep ik ca. 37 km per week. Dus dat gaat goed. Als 35-jarige man (58 kg, dus licht) verwacht ik zeker binnen de 4 uur de kunnen lopen. Daar zit nog een marge in.
Een bijgestelde tijd is dan 4.15/4.30, en dat zou dan komen door niet mijn eetpatroon aan te passen. Sommige zeggen ook dat je vrijwel geen alcohol meer moet drinken in de trainingsperiode. Ik kan niet zeggen of dat haalbaar is.
Het leuke is: mijn doel is gewoon uitlopen, het is mijn eerste marathon.quote:Op maandag 2 november 2015 22:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Geen enkele tijd is gênant. Een marathon uitlopen is al knap en het hangt er vooral vanaf wat jou zelf tevreden stelt
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.quote:Op maandag 2 november 2015 22:47 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Het leuke is: mijn doel is gewoon uitlopen, het is mijn eerste marathon.
Met in gedachten een tijd die goed haalbaar is. Daar zit ook het oponthoud bij drankposten in verrekend en het feit dat je meer loopt dan 42,195 km (lees: niet de ideale lijn volgen). Ik houd wel een beetje van rekenen...
Ik heb ook wel een zwakke knie. Ooit mijn kruisband ingescheurd toen ik een avondje dronken was.quote:Op maandag 2 november 2015 22:35 schreef xMissi het volgende:
[..]
Haaj, jij bent ook goed bezig hoor! Het kan niet altijd supergoed gaan hé. Ik ben zelf nu bezig met been/knieversterkende oefeningen, maar dat is meer omdat ik een probleemknie heb haha! Eigenlijk verder doe ik nog niet veel eraan..
Maar er zijn hier vast meerdere mensen die er wel meer aan doen, die kunnen je wellicht beter helpen
Ik probeer ook mijn liesstreek goed te trainen. Van alleen maar vooruit rennen worden niet alle spieren in je benen sterker.quote:Op maandag 2 november 2015 20:52 schreef Tjacka het volgende:
Hoi ben ik weer.
Wat voor oefening pak je daarvoor?quote:Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik probeer ook mijn liesstreek goed te trainen. Van alleen maar vooruit rennen worden niet alle spieren in je benen sterker.
Ik heb voor mezelf altijd het idee gehad dat ik mijn eerste marathon onder de 3 uur uit wou lopen, daarom heeft het ook zo lang geduurd en heb ik eerst maar 50 en 75km trails gelopenquote:Op maandag 2 november 2015 22:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.
ik heb dat nog nooit gehoord maar kan me er wel in vindenquote:Op maandag 2 november 2015 22:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik hoor altijd dat je je eerste vijf marathons eigenlijk helemaal niet over tijden moet nadenken. DIe loop je om te leren. Ervaring opbouwen. Het loopt altijd zo anders dan je denkt.
De Bergrace is toch op onverharde ondergrond, dus niet stabiel voor je enkel? Als je je enkel dan weer verzwikt ben je nog verder van huis.quote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ja klopt daarom was ik ook gestopt. En dat wedstrijdje is niet heel verstandig maargoed, dan zijn we al weer 4 dagen verder en het is dan ingetaped. Gelukkig is het maar 3,3 km. Als het hoger dan 5 km was vrijdag had ik het wel afgezegd.Maar dankjewel
Ik vind dat ook wel een mooie. Dus ik heb nog 3 marathons te gaan voor ik heel misschien eventueel ooit onder de 4h15 zal lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 00:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik heb dat nog nooit gehoord maar kan me er wel in vinden
Nee het parcours is zover ik kan lezen verhard. En een klein beetje heuvel af en op. Maargoed ik denk dat het stukje tape al scheelt. Zo heb ik het gevoel dat het gewoon stevig is en niet veel mee kan gebeurenquote:Op dinsdag 3 november 2015 00:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
De Bergrace is toch op onverharde ondergrond, dus niet stabiel voor je enkel? Als je je enkel dan weer verzwikt ben je nog verder van huis.
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig. Dan loop je nog niet eens de marathonafstand in 7 dagen en straks moet je dat in één dagquote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
De kosten zijn zeker hoog, het scheelt al als je een kamer kan delen. Het lange wachten is ook iets wat me tegenhoudt. ‘Gewoon’ New York, dus op vakantie is ook niet verkeerd
Ze hebben ook een halve marathon (in maart), die onder andere Times Square passeert.
De afgelopen weken liep ik ca. 37 km per week. Dus dat gaat goed. Als 35-jarige man (58 kg, dus licht) verwacht ik zeker binnen de 4 uur de kunnen lopen. Daar zit nog een marge in.
Een bijgestelde tijd is dan 4.15/4.30, en dat zou dan komen door niet mijn eetpatroon aan te passen. Sommige zeggen ook dat je vrijwel geen alcohol meer moet drinken in de trainingsperiode. Ik kan niet zeggen of dat haalbaar is.
Nee, dat weet ik zeker van niet. Ik heb gisteren nog filmpjes gezien van mijn looptechniek en dat is echt een wereld van verschil. Als ik was door blijven lopen zoals ik deed en meer was gaan trainen was ik gegarandeerd geblesseerd geraakt. Daarnaast train je bij ons heel veel spiergroepen naast het lopen door alle oefeningen tussendoor, dat effect had ik zelf ook nooit in die mate kunnen bereiken, of iig ook niet geweten wat er nou precies nodig was om beter te worden.quote:Op maandag 2 november 2015 22:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Goh wat gek ik ben ook zo'n 45 minuten sneller geworden op de Marathon en dat zonder te trainen bij een AV.
Het ligt bij jou ook heel erg aan je enorme trainingsarbeid met behoorlijk pittige trainingen zonder AV had ij dit ook wel bereikt.
is het ook. De enige manier waarop dit evt. genoeg zou zijn als Schaal10 bijv, 1 x 10 en 1 x 27 zou lopen maar dat idee heb ik nietquote:Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |