abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2015 @ 08:58:44 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157329607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Als jero geen sub 2:50 loopt in Spijkenisse kan ik hem niet serieus meer nemen.
Ik denk ook dat jero dat niet zo graag zou willen, dat je hem serieus neemt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157329623
Dat is niet waar wat je zegt :'(
  donderdag 5 november 2015 @ 09:15:20 #273
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157329787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Dat is niet waar wat je zegt :'(
Ik spreek altijd de waarheid. Dit in tegenstelling tot de htm chauffeurs.
pi_157329983
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 08:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Als jero geen sub 2:50 loopt in Spijkenisse kan ik hem niet serieus meer nemen.
Behalve als het sneeuwt en windkracht 10 is he.
  donderdag 5 november 2015 @ 09:39:50 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157330073
De Salland-inschrijvingen moeten even wachten. Ik kan de OP niet (meer) wijzigen.

c_/
  donderdag 5 november 2015 @ 09:41:56 #276
3878 Vork
Manisch creatief
pi_157330095
Blijven lopen, al is het maar korte afstanden en langzaam tempo geeft me nauwelijks resultaat. De knieën zijn eigenlijk beide overbelast (en niet alleen door hardlopen). November wordt de maand waarin ik niet meer in actie kom en in december maar verder kijken of ik weer een beetje wat kan doen. Nu moet ik dus op zoek naar een sportalternatief met minder kniebelasting.
pi_157330187
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Behalve als het sneeuwt en windkracht 10 is he.
Dan gelasten ze die wedstrijd toch af.
pi_157330347
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:15 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik spreek altijd de waarheid. Dit in tegenstelling tot de htm chauffeurs.
Die liegen toch nooit? :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:03:10 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157330374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan gelasten ze die wedstrijd toch af.
Mietjessport he, dat hardlopen
F means you're fucked
pi_157330382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 09:41 schreef Vork het volgende:
Blijven lopen, al is het maar korte afstanden en langzaam tempo geeft me nauwelijks resultaat. De knieën zijn eigenlijk beide overbelast (en niet alleen door hardlopen). November wordt de maand waarin ik niet meer in actie kom en in december maar verder kijken of ik weer een beetje wat kan doen. Nu moet ik dus op zoek naar een sportalternatief met minder kniebelasting.
Ik doe mee, ik zwem nu 3 á 4 keer per week. Het helpt. Gisteren nog even hardgelopen, maar het stond allemaal te strak. ;( Dus nu proberen om een maand niet te rennen, misschien zelfs twee, maar ik begin met 'n maand. Wel nog aan de slag met m'n personal trainer, yoga, sportlessen en zwemmen dus. Lang leve een all-inclusive sportschoolabo (ok, de PT betaal ik wel los).
Ja doei.
pi_157330440
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 05:20 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Dit is wel met het gegeven dat mijn marathon pas op 3 april is. Dus ik zit in het opbouwtraject. Dus de specifieke training met langere duurlopen begint rond 1 januari. 37 km in de specifieke fase zou wel vrij weinig zijn. In welke fase van de trainingsperiode liep je 50-75 km per week?

Ik heb verscheidene halve marathons uitgelopen, dit kostte me qua training niet eens zoveel moeite.

Lukt het al een beetje met herstellen? Ik las dat dat nog een pittige opgave is...
Ja dat was wel echt tijdens het specifieke schema, dus 3-3.5 maand van tevoren. Lijkt me dat je goed op track ligt dan :) Heb je al een trainingsschema gemaakt/gevonden?

En tja het herstel, ik dacht dat het goed ging maar moet deze week toch even een pas op de plaats maken denk ik..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157330556
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Mietjessport he, dat hardlopen
Ik doe dan ook niet aan hardlopen :7
pi_157330592
Moblo en Vork.. -O- Balen allebei, hoop dat het jullie helpt. Vork misschien daarna eens kijken naar je loopstijl, wat kortere pasjes enzo, kan helpen voor knieën.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:27:27 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157330710
Dat zijn zomaar drie mensen die het dit jaar voor gezien houden qua hardlopen :{ Dat lijkt me zo raar.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:39:27 #285
3878 Vork
Manisch creatief
pi_157330890
Jero, ik heb mijn loopstijl eerder al eens aangepast toen ik ook last had van mijn knie. Inderdaad kleinere pasjes en dat leek wel te helpen. Hoe dan ook is een analyse van mijn loopstijl, kritisch kijken of ik wel de juiste loopschoenen heb en een advies van iemand met verstand daarvan inderdaad een onderdeel van de oplossing. Verder wil ik zeker niet stil zitten, dus zoek ik naar middelen om mijn conditie op pijl te kunnen houden. En ik wil ook graag bepaalde spiergroepen trainen en nog een paar kilo zien te lozen. Dat maakt de klappen op mijn knieën tijdens het lopen ook wat minder zwaar en beter opvangbaar.

Moblo, nog steeds je rug? Zwemmen lijkt me een goed alternatief, de sportschool ook (hoewel ik dan echt veel doelgerichter en met meer planning er naartoe moet gaan, want eigenlijk vind ik daar geen klap aan). Helaas kosten beide opties geld (wat even een probleem is momenteel). Fietsen werkt voor mij ook wel. Dat vind ik in de winter minder fijn om te doen, maar het is in elk geval minder belastend.

Quoi, ja het is raar, ik heb nog geprobeerd om met minder intensiviteit wat te bereiken, maar een goede herstelperiode qua hardlopen is nu de enige optie die ik nog kan bedenken die ook het snelst en het best naar goed herstel leidt. Het voelt ook een beetje als opgeven, maar eigenlijk is dat het niet. dat wordt het wel als ik door blijf emmeren met een beetje lopen hier of daar.
pi_157330935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:27 schreef Quoi het volgende:
Dat zijn zomaar drie mensen die het dit jaar voor gezien houden qua hardlopen :{ Dat lijkt me zo raar.
Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zat ;(
Ja doei.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:43:50 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157330965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:39 schreef Vork het volgende:
Quoi, ja het is raar, ik heb nog geprobeerd om met minder intensiviteit wat te bereiken, maar een goede herstelperiode qua hardlopen is nu de enige optie die ik nog kan bedenken die ook het snelst en het best naar goed herstel leidt. Het voelt ook een beetje als opgeven, maar eigenlijk is dat het niet. dat wordt het wel als ik door blijf emmeren met een beetje lopen hier of daar.
Zeker weten dat even niet lopen dan een goede aanpak is. Voor mezelf zou het alleen een gat in mijn agenda slaan. Het is zo'n onderdeel van mijn dagelijks leven inmiddels. Dus daarom lijkt dat me raar. Maar misschien valt dat best mee als je het opvult met iets anders (zoals Mo in de sportschool).

Succes ermee! Ik hoop dat het je helpt en over een tijdje weer pijnloos loopt.
  donderdag 5 november 2015 @ 10:46:06 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157330990
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geloof me, ik barst elke keer dat ik er aan denk zowat in huilen uit. Ben het zat. Zo zat ;(
Niet doen! Houd de spirit vast: je gaat in de sportschool die spieren zo verschrikkelijk sterk maken dat je over een tijdje blessureloos door het leven rent :)
pi_157331080
quote:

[..]

-O-
Ik snap het helemaal. Het zou minder erg zijn als je niet ook steeds de twijfel had, diep in het achterhoofd, dat het misschien nooit meer goed komt. Dat heb ik zelf bijvoorbeeld met mijn poot. Ik heb nu bijna 2 weken niet gelopen vanwege een operatie op het dentale vlak, maar gek genoeg voel ik het in rust misschien nog wel vaker trekken dan tijdens het lopen zelf.
  donderdag 5 november 2015 @ 11:07:14 #290
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157331339
-O- Wat ontzettend klote, voor alle 3 -O- :*
  donderdag 5 november 2015 @ 11:10:09 #291
3878 Vork
Manisch creatief
pi_157331387
Ik voel in rust niks. Ik voel als ik begin met lopen ook nog niks, dat komt meestal na 15 a 20 minuten opzetten, een zeurende pijn die steeds erger wordt en enigszins kan uitstellen met een stukje rust ertussen, maar dat is uitstellen. De pijn is er en gaat tot einde oefening niet meer weg. Die angst dat dit blijft, ook na twee maanden rust die heb ik wel een klein beetje intussen. Maar ik heb nog lang niet alles gedaan om hier vanaf te kunnen komen en daarmee kan ik de hoop dat ik ooit wel een paar keer per week een uurtje kan rennen zonder dat later terug te moeten betalen wel versterken.
pi_157331665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:46 schreef Quoi het volgende:

[..]

Niet doen! Houd de spirit vast: je gaat in de sportschool die spieren zo verschrikkelijk sterk maken dat je over een tijdje blessureloos door het leven rent :)
Dat inderdaad.
Zorgen dat je sterker wordt!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 5 november 2015 @ 13:17:42 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157333804
quote:

[..]

-O- en :*
pi_157334664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:46 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik doe mijn best, maar het is soms érg lastig om positief te blijven als je dat wat je het liefste doet moet missen terwijl anderen om je heen het wel allemaal doen, verbeteren en genieten ;(
Ja doei.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:04:21 #295
114242 Mercy
Beroepsprutser
pi_157334928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 10:39 schreef Vork het volgende:
Jero, ik heb mijn loopstijl eerder al eens aangepast toen ik ook last had van mijn knie. Inderdaad kleinere pasjes en dat leek wel te helpen. Hoe dan ook is een analyse van mijn loopstijl, kritisch kijken of ik wel de juiste loopschoenen heb en een advies van iemand met verstand daarvan inderdaad een onderdeel van de oplossing. Verder wil ik zeker niet stil zitten, dus zoek ik naar middelen om mijn conditie op pijl te kunnen houden. En ik wil ook graag bepaalde spiergroepen trainen en nog een paar kilo zien te lozen. Dat maakt de klappen op mijn knieën tijdens het lopen ook wat minder zwaar en beter opvangbaar.

Moblo, nog steeds je rug? Zwemmen lijkt me een goed alternatief, de sportschool ook (hoewel ik dan echt veel doelgerichter en met meer planning er naartoe moet gaan, want eigenlijk vind ik daar geen klap aan). Helaas kosten beide opties geld (wat even een probleem is momenteel). Fietsen werkt voor mij ook wel. Dat vind ik in de winter minder fijn om te doen, maar het is in elk geval minder belastend.

Misschien een overbodige tip/advies maar wil hem toch even opperen.

Ik had het begin dit jaar ook heel erg veel last van mijn knieën vooral na wat snellere intervallen.
heb verschillende soorten schoenen geprobeerd, anders lopen, kortere passen enzovoorts.
niets hielp echt goed.

Tot ik bij PK running in Dodewaard kwam en daar een paar schoenen gepast met andere inlegzolen ( met nog meer ondersteuning) . daarna ging het al stukken beter met mijn knieën maar nog niet helemaal. dus heb een afspraak gemaakt met een Podotherapeut.
Deze heeft na uitgebreid onderzoek zooltjes voor mij gemaakt die mijn voetboog beter ondersteunen en 0.5 mm aan de linkerkant hoger waren.

nu na 189 geregistreerde kilometers verder ( in feite zijn het er veel meer maar niet gerend) helemaal geen last van mijn knieën meer, zelfs na een voor mij toch zware cross wel spierpijn in mijn benen maar knieën zijn oké.
pi_157335198
Succes met de blessures, Vork en Moblo!

Nadat ik mijn doelen voor dit jaar heb gehaald zit ik nu ook een beetje in een zwart gat. Het hoofddoel voor dit jaar was de Tilburg Ten Miles (ging prima) en daarna omdat ik toch lekker bezig was ook de Eindhoven Halve Marathon gelopen (beginstuk ging ruk, tweede helft prima).

Nu ben ik 's avonds moeilijk van de bank te schoppen. Ik voel niet echt meer de drive om in het donker een rondje te doen. In de weekends overdag vind ik het nog wel lekker, vooral dankzij het mooie weer van de afgelopen tijd. Afgelopen maandag ging het trainingsrondje ook heel belabberd, benen voelden moe aan en ik had het koud en was wat trillerig.

Kortom, ik moet me weer wat doelen stellen en aan de hand van een schema weer aan de slag gaan. Over twee weken nog wel de warandeloop doen, ik heb er geen hoge verwachtingen van, gewoon kijken wat voor tijden er in zitten op de 5 en 10 km.
pi_157335297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:19 schreef steffelonio het volgende:
Succes met de blessures, Vork en Moblo!

Nadat ik mijn doelen voor dit jaar heb gehaald zit ik nu ook een beetje in een zwart gat. Het hoofddoel voor dit jaar was de Tilburg Ten Miles (ging prima) en daarna omdat ik toch lekker bezig was ook de Eindhoven Halve Marathon gelopen (beginstuk ging ruk, tweede helft prima).

Nu ben ik 's avonds moeilijk van de bank te schoppen. Ik voel niet echt meer de drive om in het donker een rondje te doen. In de weekends overdag vind ik het nog wel lekker, vooral dankzij het mooie weer van de afgelopen tijd. Afgelopen maandag ging het trainingsrondje ook heel belabberd, benen voelden moe aan en ik had het koud en was wat trillerig.

Kortom, ik moet me weer wat doelen stellen en aan de hand van een schema weer aan de slag gaan. Over twee weken nog wel de warandeloop doen, ik heb er geen hoge verwachtingen van, gewoon kijken wat voor tijden er in zitten op de 5 en 10 km.
Inschrijven voor wedstrijden dus :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_157335334
Ik twijfel nog tussen de warandeloop cross (5km) of onze clubcross (7,1 km), allebei in hetzelfde weekend. Wel zaterdag en zondag dus eventueel kan ik ook nog die clubcross rustig aan meedoen :P

Ga jij de 5 én de 10 lopen steffelonio?

Edit: dit realiserende heb ik net mijn eigen vraag beantwoord. Ik heb me ingeschreven voor de warandecross en kan dan altijd nog de clubcross erbij doen als ik zin heb en fit ben.
Dus mag ik erbij bij de Warandeloop? Afstand: B-loop 5km cross

1
2
[b]21-11-2015 - [url=http://www.warandeloop.nl/nl/algemeen/dewarandeloop]Warandeloop (Tilburg)[/url][/b]
[*] La_Tramposa - 5km cross

[ Bericht 29% gewijzigd door La_Tramposa op 05-11-2015 14:33:39 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 5 november 2015 @ 14:31:08 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157335395
Inschrijving voor CPC is open :). En de HM is volgend jaar het NK.
pi_157335494
Ja, ik ga op zaterdag de 5km doen en op zondag de 10km.
Is heel dicht bij mijn huis, dus prima te doen qua tijd.

Is niet echt een cross, (al weet ik niet precies wat een cross is) maar als het niet al te veel heeft geregend dan is hooguit één stukje wat drassig. De rest zijn allemaal harde paden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')