abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157286666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95.
Vanaf hoeveel weken voor je marathon liep je deze afstanden?
pi_157286768
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:10 schreef BK. het volgende:

[..]

Vanaf hoeveel weken voor je marathon liep je deze afstanden?
Het schema was 16 weken, maar daar zaten wel 2 weken vakantie in. In een rustige/herstelweek liep ik trouwens wel eens rond de 30km zie ik, maar dat was niet de basis. Overigens moet je ook niet in één keer van 30km per week naar 70 gaan he, dat is ook vragen om problemen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157286859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het schema was 16 weken, maar daar zaten wel 2 weken vakantie in. In een rustige/herstelweek liep ik trouwens wel eens rond de 30km zie ik, maar dat was niet de basis. Overigens moet je ook niet in één keer van 30km per week naar 70 gaan he, dat is ook vragen om problemen.
Ik volg nu een HM-schema. Als ik dan na Egmond een M-schema volg heb ik nog een week of 12. Zou moeten lukken, denk ik. En misschien word ik wel klaargestoomd in het Dreamteam. :D
pi_157286880
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:20 schreef BK. het volgende:

[..]

Ik volg nu een HM-schema. Als ik dan na Egmond een M-schema volg heb ik nog een week of 12. Zou moeten lukken, denk ik. En misschien word ik wel klaargestoomd in het Dreamteam. :D
Ja, ik denk dat dat wel kan! Reken wel op eerst 2 weken rustig aan doen na je halve, voordat je weer begint met opbouwen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157287803
Hmm, ik twijfel of ik mezelf na zondag weer zal martelen met de duinstrandloop :)
Eerst maar eens de bevalling van mijn dochter afwachten, wanneer ik dan weer het huis uit kan ;)
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:43:07 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157288603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:03 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, ik twijfel of ik mezelf na zondag weer zal martelen met de duinstrandloop :)
Eerst maar eens de bevalling van mijn dochter afwachten, wanneer ik dan weer het huis uit kan ;)
Je wordt alleen maar beter in 'strandlopen' als je het vaker doet :Y ;) Ik pak het nu ook heel anders aan dan tijdens mijn eerste LVML. En toegegeven: hij is gewoon heel zwaar op het eind, die 10km.

Maar het klinkt alsof je misschien andere prioriteiten hebt. Succes daarmee :) Spannønd!
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:54:09 #132
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_157290020
Hier maar even wat extra rust, er zit opvallend veel vocht in mn knie, had gehoopt dat het vandaag wel weg zou zijn, maar niet dus. Even opletten dus.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_157290074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:43 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je wordt alleen maar beter in 'strandlopen' als je het vaker doet :Y ;) Ik pak het nu ook heel anders aan dan tijdens mijn eerste LVML. En toegegeven: hij is gewoon heel zwaar op het eind, die 10km.

Maar het klinkt alsof je misschien andere prioriteiten hebt. Succes daarmee :) Spannønd!
Denk dat de omstandigheden (wind, mul zand) de grootste rol spelen bij hoe het gaat.
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:13:36 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157290433
MD dat is minder. Poot hoog!

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:57 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Denk dat de omstandigheden (wind, mul zand) de grootste rol spelen bij hoe het gaat.
Ik bedoel: een van de eerste keren dat ik door zand liep ploegde ik er als een bootwerker doorheen. Inmiddels weet ik dat ik met tempo terugbrengen en kleine stapjes (en denken dat ik lichtvoetig ben :') ) uiteindelijk harder ga. En dan gaat het gewoon makkelijker.
pi_157290701
Ik ging wel heeeeeel rustig door het mulle zand hoor, maar dan nog wisten mijn benen niet wat ze ermee aan moesten ;) Vlak langs het water was het wel lekker lopen, daar was het redelijk hard.
En inderdaad, beetje druk straks, maar misschien is het dan juist wel goed om even het huis te ontvluchten ;)
pi_157292440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:26 schreef dapluiz het volgende:
En inderdaad, beetje druk straks, maar misschien is het dan juist wel goed om even het huis te ontvluchten
Precies en met max. anderhalf uurt ben je van voordeur tot voordeur.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157292882
Zo, heb tot vanochtend stijve kuiten gehad van m'n loopje van zaterdag.
Ik loop echt te weinig :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_157293084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind 37km per week in een marathontraining erg weinig. Dan loop je nog niet eens de marathonafstand in 7 dagen en straks moet je dat in één dag ;) Voor mijn eerste marathon liep ik tussen de 50 en 75km per week en voor de tweede tussen de 70 en 95. Ik denk dat dat meer uitmaakt dan je eetpatroon aanpassen of of je wel of geen alcohol drinkt (mits met mate).
Hoeveel ervaring heb je al met halve marathons lopen? Dat scheelt ook wel?
Vroeg me door jouw post af hoeveel km ik eigenlijk had gemaakt als voorbereiding op de marathon, vond 37km per week namelijk niet heel weinig lijken. Na de marathon had ik dan ook het idee als ik nog een marathon wil gaan lopen dat ik dan wel meer km wil lopen.

Zag zojuist dat ik in de voorbereiding van 17 weken in totaal 468km heb gelopen, wat neerkomt op 27,5km per week. Het is genoeg gebleken voor het uitlopen van een marathon, maar zou met meer training een veel betere tijd in zitten dan ik nu gelopen heb.
pi_157293443
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Die vraag leeft bij mij ook. Een tiental mensen van de hardloopvereniging waar ik zit, hebben hem gelopen en ze waren overwegend enthousiast. Zijn er voor jou argumenten om hem juist niet te gaan lopen? Voorbeelden: prijs, onzekerheid startvak (boven/onder de brug), logistieke aspecten.

Verder... zijn er eigenlijk tijden voor de marathon (of een andere loop) waar je echt niet mee kan thuiskomen? Ik zou zelf een bepaalde tijd neer kunnen zetten, maar heb nu zoveel zorgen aan mijn hoofd dat ik daar (mogelijk) zomaar eens 15 tot 30 minuten bij op moet tellen. Qua training loop ik op dit moment nog schema.
Nou eigenlijk omdat ik het parcours licht teleurstellend vind. Hoe veel gaver zou het zijn om gewoon langs alle hotspots op Manhattan te lopen.
En het is natuurlijk niet goedkoop, even op en neer naar NY voor een marathon. Als je dan eindeloos (zo lijkt het) over een een van de vele avenues zonder features loopt door Brooklyn, dan is het toch teleurstellend.

En iedere tijd die je loopt op een evenement kun je mee thuis komen. Je bent sowieso sneller dan iedereen die thuis op de bank dicht ligt te slibben ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_157293969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:33 schreef Guard het volgende:

[..]

Nou eigenlijk omdat ik het parcours licht teleurstellend vind. Hoe veel gaver zou het zijn om gewoon langs alle hotspots op Manhattan te lopen.
En het is natuurlijk niet goedkoop, even op en neer naar NY voor een marathon. Als je dan eindeloos (zo lijkt het) over een een van de vele avenues zonder features loopt door Brooklyn, dan is het toch teleurstellend.

En iedere tijd die je loopt op een evenement kun je mee thuis komen. Je bent sowieso sneller dan iedereen die thuis op de bank dicht ligt te slibben ^O^
Het gave is dat je een eind van Manhattan af begint, maar het wel ziet liggen. En dat je er dan langzaam omheen loopt. De laatste mijlen op Manhattan zelf zijn dan de beloning voor het afzien van eerder op de dag. Die opbouw zou je missen als de hele marathon op Manhattan zou zijn.

New York is gewoon een geweldige stad om in hard te lopen, en het is de enige marathon van de "groten" die ik absoluut nog een keer wil lopen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:27:00 #141
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157294453
Wanneer wordt die challenge weer up to date gemaakt? Heb namelijk even een coupe gepleegd. Sorry! :P
Life is what you make it.
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:35:12 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157294586
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:27 schreef Schanulleke het volgende:
Wanneer wordt die challenge weer up to date gemaakt? Heb namelijk even een coupe gepleegd. Sorry! :P
Bij mij is de challenge up to date? Maar zie niks spannends wb jouw data? :)
pi_157294785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:01 schreef pijll het volgende:

[..]

Het gave is dat je een eind van Manhattan af begint, maar het wel ziet liggen. En dat je er dan langzaam omheen loopt. De laatste mijlen op Manhattan zelf zijn dan de beloning voor het afzien van eerder op de dag. Die opbouw zou je missen als de hele marathon op Manhattan zou zijn.

New York is gewoon een geweldige stad om in hard te lopen, en het is de enige marathon van de "groten" die ik absoluut nog een keer wil lopen.
De enige andere marathon naast die van Rotterdam die mij wat lijkt is uiteraard die van Tokio.
  dinsdag 3 november 2015 @ 16:52:49 #144
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157294871
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Bij mij is de challenge up to date? Maar zie niks spannends wb jouw data? :)
Vaag, ik had gisteren mijn huidige totaal ingevoerd, maar is nu toch niet meegenomen. Vanavond nog maar even kijken dan. Dan zou ik meteen naar de nr1 plek moeten verspringen. })
Life is what you make it.
pi_157295825
Altijd leuk bij de wedstrijd medegeorganiseerd door de AV

http://www.omroepgelderla(...)naar-Montferland-Run

Ik loop zelf de 7,5km en daarna kun je dan mooi naar de 15km kijken :D
pi_157295850
dubbel
pi_157296204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:17 schreef Voccar het volgende:

[..]

Vroeg me door jouw post af hoeveel km ik eigenlijk had gemaakt als voorbereiding op de marathon, vond 37km per week namelijk niet heel weinig lijken. Na de marathon had ik dan ook het idee als ik nog een marathon wil gaan lopen dat ik dan wel meer km wil lopen.

Zag zojuist dat ik in de voorbereiding van 17 weken in totaal 468km heb gelopen, wat neerkomt op 27,5km per week. Het is genoeg gebleken voor het uitlopen van een marathon, maar zou met meer training een veel betere tijd in zitten dan ik nu gelopen heb.
27,5km per week is niet veel voor een marathon voorbereiding. Maar petje af hoe je je marathon hebt gelopen ^O^
Voccar, jij doet toch ook nog een andere sport ? Voetballen of zo? Dus dat telt ook wel mee lijkt me.
pi_157296403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 15:17 schreef Voccar het volgende:

[..]

37 kilometer per week is ook helemaal niet zo gek. Dat is ruim voldoende om een marathon uit te kunnen lopen, zelf heb ik ook maar net aan zoiets gehaald qua afstand en met 2 à 3 keer per week lopen.

Afstanden tot 70 kilometer per week is gewoon bizar, net als meer dan 3x trainen. 95% van de mensen die aan de start staat traint echt niet meer dan 3x per week. Plus, ik denk dat 3x per week trainen al zwaar zat is voor de meeste mensen en heel veel anders ook geblesseerd raken omdat ze niet al een ontzettende brede basis hadden en vrij snel (of eenmalig) willen uitbreiden naar de marathon. Zeker met marathons als die van NYC zie je dat veel, dat mensen gewoon eens willen finishen en een marathon willen lopen en dat kan ook echt wel met relatief lage weekgemiddelden.
Jack does it in real time...
pi_157296524
Je kan zelfs een marathon lopen met 3 weken voorbereiding. :P
pi_157296546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 16:01 schreef pijll het volgende:

[..]

Tja zo kun je het ook zien, maar ik zie het echt als een gemiste kans :P

Natuurlijk is NY een hele gave stad om te lopen. Central Park is mooi, maar over de Brooklyn Bridge richting Manhattan: _O_ Een van de mooiste (man made) uitzichten waar ik op mijn loopjes van heb mogen genieten.

En qua grote marathons, ik zou heel graag een keer Boston lopen, niet vanwege het qualifying gebeuren, maar daar zou ik gewoon graag nog een keer naar toe gaan, en waarom dan ook niet lopen daar?
Maar ook de andere majors wijs ik niet af. Tokio en London staan bovenaan de wishlist (Berlijn is al afgestreept maar kan best nog een keer, ook daar was het publiek fantastisch :) )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')